-
Ο χρήστης kinq1 έγραψε:
Στον κομμουνισμό, υπήρχαν διαμερίσματα που στέγαζαν 3 οικογένειες, 1 σε κάθε δωμάτιο (τσεχοσλοβακία). Στον καπιταλισμό, υπάρχουν 200000 ξενοίκιαστα και 30000 άστεγοι (ελλάδα).Πλήρωσέ τους το ενοίκιο για κάποιο απο τα ξενοίκιαστα να πάνε να μείνουν μέσα.
-
Στο στόχαστρο της τρόικας τίθενται 849 φοροαπαλλαγές σε εισοδήματα φυσικών και νομικών προσώπων, ακίνητα, συναλλαγές, φόρους κατανάλωσης, ΦΠΑ, ειδικούς φόρους, αυτοκίνητα, στο πλαίσιο της κατάρτισης του νέου Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος για την περίοδο 2014-17.
Οι ισχύουσες φοροαπαλλαγές, όπως αναφέρει η naftemporiki, καταγράφηκαν από ειδική ομάδα εργασίας του υπουργείου Οικονομικών και περιλαμβάνονται σε ειδικό τόμο, ο οποίος κατατέθηκε στη Βουλή και είναι προς αξιολόγηση, καθώς περιλαμβάνει όλες τις απαλλαγές από το φόρο που ισχύουν, μετά το πρώτο «κούρεμα» που έγινε πέρυσι, όπως επίσης και την απώλεια εσόδων για το Δημόσιο.
**Σημειώνεται πως η τρόικα για την περίοδο 2015-2016 εκτιμά πως υπάρχει ένα δημοσιονομικό κενό ύψους 3,9-4,2 δισ. **ευρώ, ποσό το οποίο μπορεί να μεταβληθεί. Μεταξύ των μέτρων που έχει υποδείξει στην κυβέρνηση είναι η κατάργηση φοροαπαλλαγών, η μείωση του εθνικού σκέλους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και οι μειώσεις διαφόρων άλλων δαπανών του προϋπολογισμού.
Το υπουργείο Οικονομικών κατέγραψε τις φοροαπαλλαγές που ίσχυσαν μέχρι και τις 30 Σεπτεμβρίου 2013, οι οποίες ανέρχονται σε 849, ενώ το κόστος τους για τον κρατικό προϋπολογισμό υπολογίστηκε από το ΥΠΟΙΚ σε 4,3 δισ. ευρώ, ποσό που καλλιεργεί προσδοκίες για περικοπές.
Στη φορολογία εισοδήματος φυσικών προσώπων (μισθωτοί, συνταξιούχοι, αγρότες, ελεύθεροι επαγγελματίες, ατομικές επιχειρήσεις) καταμετρήθηκαν 178 περιπτώσεις φοροαπαλλαγών, μεταξύ των οποίων είναι η αυτοτελής φορολόγηση εισοδημάτων, η ειδική φορολόγηση εισοδημάτων, οι απαλλαγές από το εισόδημα και τα ακίνητα, η μειωμένη εφαρμογή τεκμηρίων κ.λπ. Φέτος (για τη χρήση 2012) έγινε χρήση 10.723.322 περιπτώσεων φοροαπαλλαγών (κάθε φορολογούμενος έκανε χρήση περισσότερων της μίας φοροαπαλλαγής).
Τα δηλωθέντα ποσά ανά κατηγορία δαπάνης που απαλλάσσονταν από το φόρο ανήλθαν στο ποσό των 11,21 δισ. ευρώ, το ποσό της απαλλαγής (έκπτωσης από εισόδημα ή φόρο) ήταν 3,53 δισ. ευρώ, και το όφελος που αποκόμισαν οι φορολογούμενοι και ...ζημιώθηκε το Δημόσιο ήταν 1,02 δισ. ευρώ. Η καταγραφή έγινε με βάση τα στοιχεία των δηλώσεων του 2013, ενώ όπως προκύπτει, από τις δαπάνες που καταργήθηκαν ήδη από τη φετινή χρήση, το όφελος, όπως αναφέρει η «Ναυτεμπορική» θα είναι:
51,7 εκατ. ευρώ, από τη δαπάνη ασφαλίστρων ζωής.
21,7 εκατ. από τα δίδακτρα.
104,1 εκατ. ευρώ, από τις ασφαλιστικές εισφορές.
52,2 εκατ. ευρώ, από το ενοίκιο κύριας κατοικίας των φοιτητών.
3,6 εκατ. ευρώ, από την ενεργειακή αναβάθμιση των κτηρίων.
317,8 εκατ. ευρώ, από την κατάργηση της φοροαπαλλαγής των κατοίκων παραμεθόριων περιοχών με παιδιά.
Φορολογία ΚεφαλαίουΑφορά στη φορολογία κληρονομιών, δωρεών, κερδών, και γονικών παροχών, μεταβίβασης ακινήτων και το φόρο ακίνητης περιουσίας. Από τη φορολογία κληρονομιών το κόστος για το Δημόσιο ανήλθε σε 39,9 εκατ. ευρώ, από τη φορολογία δωρεών σε 56,7 εκατ., της μεταβίβασης ακινήτων σε 156,4 εκατ. και του ΦΑΠ σε 386,8 εκατ. ευρώ. Συνολικά, δηλαδή, το ΥΠΟΙΚ υπολογίζει πως οι συγκεκριμένες φοροαπαλλαγές κοστίζουν στον προϋπολογισμό 639,8 εκατ.
Επίσης, η απαλλαγή από το φόρο της απόκτησης πρώτης κατοικίας (με γονική παροχή, δωρεά, μεταβίβαση) κοστίζει 102,6 εκατ. Η απαλλαγή του Δημοσίου από φόρους κληρονομιάς, δωρεάς και μεταβίβασης κοστολογείται στα 40,9 εκατ. ευρώ.
Οι εκπτώσεις του ΦΠΑ
Οι απαλλαγές που ισχύουν σήμερα στο καθεστώς του ΦΠΑ, υπολογίζεται ότι κοστίζουν 942,3 εκατ. ευρώ. Μεταξύ αυτών είναι:
Οι υπερμειωμένοι συντελεστές (6,5%), σε βιβλία, εφημερίδες, περιοδικά, φάρμακα και εμβόλια, ξενοδοχεία και παρόμοιους χώρους και θέατρα, που κοστίζουν 533,4 εκατ. ευρώ.
Οι μειωμένοι, κατά 30%, συντελεστές στα νησιά του Αιγαίου, που κοστίζουν δημοσιονομικά 291,3 εκατ. ευρώ.
Η απαλλαγή των υπηρεσιών των Ελληνικών Ταχυδρομείων, που κοστίζει 26,6 εκατ. ευρώ.
Η απαλλαγή των πράξεων των εθνικών δικτύων ραδιοφωνίας και τηλεόρασης (εκτός εμπορικών πράξεων), που κοστίζει 30,3 εκατ. ευρώ.
Η απαλλαγή, κατά την εισαγωγή του Δημοσίου και των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με κόστος 52,1 εκατ. ευρώ, αλλά σε περίπτωση κατάργησης το δημοσιονομικό αποτέλεσμα θα είναι ισοδύναμο.
Ειδικοί Φόροι ΚατανάλωσηςOι απαλλαγές στην κατηγορία των Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης κοστίζουν στον κρατικό προϋπολογισμό 989,6 εκατ. ευρώ. Το μεγαλύτερο δημοσιονομικό κόστος έχουν οι απαλλαγές στα ενεργειακά προϊόντα, 564,7 εκατ. ευρώ, και ακολουθεί η απαλλαγή στην αιθυλική αλκοόλη και στα αλκοολούχα ποτά με δημοσιονομικό κόστος 421,7 εκατ.
Η απαλλαγή από το Τέλος Ταξινόμησης των Οχημάτων έχει κόστος 54,8 εκατ. ευρώ, και αφορά σε πολυτέκνους, αναπήρους, Δημόσιο, ιερές μονές, διπλωμάτες κ.λπ.
Στη Βουλή το ν/σ για τα ακίνητα
Εντός της εβδομάδας αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το επίμαχο νομοσχέδιο για τον ενιαίο φόρο ακινήτων, καθώς η κυβέρνηση επιδιώκει να έχει ολοκληρωθεί η επεξεργασία του πριν από την ψήφιση του προϋπολογισμού -στις 7 ή 8 Δεκεμβρίου- και τη σύνοδο του Eurogroup της 9ης Δεκεμβρίου.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι το υπουργείο Οικονομικών καταβάλλει προσπάθειες να φέρει στη Βουλή το νομοσχέδιο για τα ακίνητα στα τέλη της ερχόμενης εβδομάδας, ενώ εξετάζεται πολύ σοβαρά και η πιθανότητα να συζητηθεί αυτό με κατεπείγουσες διαδικασίες. Δεν αποκλείεται δηλαδή το κείμενο του νομοσχεδίου να κατατεθεί στη Βουλή την Πέμπτη 28 Νοεμβρίου, να συζητηθεί στην Επιτροπή Οικονομικών υποθέσεων την επομένη και να ολοκληρωθεί με έκτακτη συνεδρίαση και ψηφοφορία στην ολομέλεια, είτε το Σάββατο 30 Νοεμβρίου είτε την Κυριακή 1η Δεκεμβρίου.
Κοινοβουλευτικοί κύκλοι αναφέρουν, μάλιστα, ότι αν κατατεθεί εντός της εβδομάδας το νομοσχέδιο η κατεπείγουσα διαδικασία θα αποτελέσει σχεδόν «μονόδρομο» για την κυβέρνηση. Και αυτό γιατί ολόκληρη την πρώτη εβδομάδα του Δεκεμβρίου η ολομέλεια της Βουλής θα είναι απασχολημένη με την επεξεργασία του κρατικού προϋπολογισμού και δεν θα μπορεί να συζητηθεί άλλο σχέδιο νόμου.
τοσο συμπτωση στα ποσά ....κατανταει θεωρεια συνομωσιας.....
-
Δείτε το πριν εξαφανιστεί.
-
ΑΜΠΕΡ ΑΛΕΡΤ, ΤΡΕΞΤΕ ΠΡΙΝ ΧΑΘΕΙ ΑΠ ΤΑ ΙΝΤΕΡΝΕΤΣ
(πρεπει να ναι τουλαχιστον ενος χρονου)
-
Ο χρήστης kinq1 έγραψε:
Στον κομμουνισμό, υπήρχαν διαμερίσματα που στέγαζαν 3 οικογένειες, 1 σε κάθε δωμάτιο (τσεχοσλοβακία). Στον καπιταλισμό, υπάρχουν 200000 ξενοίκιαστα και 30000 άστεγοι (ελλάδα).Πιθανον:
Απο τα 200000 ξενοικιαστα, τα 30000 ειναι των αστεγων που δεν εχουν οικογενεια κτλ.
Τα υπολοιπα 170000 ειναι ξενοικιαστα γιατι οι ενοικιαστες προκειμενου να μειωσουν τα εξοδα μενουν με γονεις, πεθερους κτλ (αρα πιθανον να υπαρχουν και σημερα διαμερίσματα που στέγαζουν 3 οικογένειες, 1 σε κάθε δωμάτιο) -
Αφιερωμένο στον καθηγητή αγγλικών:
http://ppress.gr/?p=3455Η επιλογή Διοικητή για το Νοσοκομείο Σπάρτης έγινε με αξιοκρατικά κριτήρια και επιλέχθηκε η υποψήφια με τις καλύτερες δεξιότητες.
[spoiler=βιογραφικό:1y4ahglm]*2003 – 2010: Οικονομολόγος – Υπεύθυνη υλοποίησης προγραμμάτων κατάρτισης στο Κ.Ε.Κ. ΑΓΡΟΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ.
2005 – 2008: Εκπαιδεύτρια στο Δημόσιο Ι.Ε.Κ. Καλαμάτας σε διάφορα τμήματα.
2008 – σήμερα: Ασκώ ελεύθερο επάγγελμα ως σύμβουλος επιχειρήσεων.Από τα μαθητικά μου χρόνια αποκτώ πολιτική ταυτότητα συμμετέχοντας ενεργά στις δραστηριότητες της ΜΑ.Κ.Ι. Μεσσηνίας.
Ως φοιτήτρια ασχολήθηκα με το φοιτητικό κίνημα.
Μεταξύ άλλων διετέλεσα:
• Μέλος του Δ.Σ. Συλλόγου φοιτητών του τμήματος Οικονομικών επιστημών (1999 – 2000),
• Πρόεδρος Δ.Σ. συλλόγου φοιτητών τμήματος Οικονομικών Επιστημών (2000-2001)
• Εκπρόσωπος φοιτητών στην Σύγκλητο του Πανεπιστημίου (2000-2002) , Εκπρόσωπος φοιτητών Πανεπιστημίου Πατρών στον τότε πρόεδρο της Δημοκρατίας Κωστή Στεφανόπουλο (2001).
• Μέλος της γραμματείας πόλης ΔΑΠ ΝΔΦΚ Πάτρας (2000- 2002),
• Υπεύθυνη οργάνωσης και μέλος Κεντρικού Συμβουλίου ΔΑΠ –ΝΔΦΚ Α.Ε.Ι. (2001 -2002).Έχω διατελέσει:
• Μέλος ΟΝΝΕΔ Μεσσηνίας (2003 – 2010),
• Εκλεγμένο μέλος στο Τοπικό γραφείο Καλαμάτας (2007 -2010),
• Μέλος της Κεντρικής Επιτροπής της ΟΝΝΕΔ (2007 – 2010)
• Εισηγήτρια της Κ.Ε. ΟΝΝΕΔ για θέματα χωροταξίας περιβάλλοντος και δημοσίων έργων (2007 – 2010).Είμαι εκλεγμένο μέλος της Συνέλευσης των αντιπροσώπων (Σ.Τ.Α) του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και παράλληλα εκλεγμένο μέλος στο Δ.Σ. του 11ου Περιφερειακού Παραρτήματος Νοτιοδυτικής Ελλάδος.
Είμαι :
• Μέλος της ΝΟΔΕ Ν.Δ. Μεσσηνίας (2010)
• Υπεύθυνη γυναικών ΝΟΔΕ (2010)
• Μέλος της Πολιτικής Επιτροπής της Ν.Δ. (2010).*[/spoiler:1y4ahglm]
Επομένος σταθμός: ΝΕΡΙΤ -
Μια ερώτηση για τη λαμπρή νέα:
Αν είχε προσληφθεί στο νοσοκομείο χωρίς διαδικασία επιλογής, αλλά με 'τοποθέτηση' και κομματικά κριτήρια (όπως έγινε εδώ) και μετά με κάποιο άρθρο και κάποιο νόμο τη μονιμοποιούσαν, θα την υποστήριζες για να μη χάσει τη θέση της;
Θα είχε το δικαίωμα να κλείσει το νοσοκομείο για να προστατευτεί το δικαίωμά της στην εργασία και (φυσικά) η δημόσια-και-δωρεάν-υγεία που θα ήθελε να πλήξει η αντιλαϊκή μπλαμπλα κυβέρνηση; -
Αφου δεν εβαλαν τον Ταμτακο παλι καλα
ΔΕΝ σωζεται αυτη η χωρα με τιποτα
-
Ο χρήστης manosk έγραψε:
Μια ερώτηση για τη λαμπρή νέα:Αν είχε προσληφθεί στο νοσοκομείο χωρίς διαδικασία επιλογής, αλλά με 'τοποθέτηση' και κομματικά κριτήρια (όπως έγινε εδώ) και μετά με κάποιο άρθρο και κάποιο νόμο τη μονιμοποιούσαν, θα την υποστήριζες για να μη χάσει τη θέση της;
Θα είχε το δικαίωμα να κλείσει το νοσοκομείο για να προστατευτεί το δικαίωμά της στην εργασία και (φυσικά) η δημόσια-και-δωρεάν-υγεία που θα ήθελε να πλήξει η αντιλαϊκή μπλαμπλα κυβέρνηση;Αν ρωτάς προσωπικά εμένα (βλ. 2ο ενικό), εννοείται όχι. Όπως και δεν υποστηρίζω καθολικά κανένα γκρουπ.
Αυτό που βλέπουμε να συμβαίνει στη πράξη όμως είναι ότι διαχρονικά οι κυβερνώντες (γιατί ΠΑΣΟΚ + ΝΔ τα κάνουν όλα αυτά, ούτε ο Μάνος, ούτε ο Λεβέντης, ούτε το ΜΛ-ΚΚΕ) βολεύουν κολλητούς, κουμπάρους κλπ (χώσε και μένα μπάρμπα) και μετά κατηγορούν τους προηγούμενους ή/και όλους τους εργαζόμενους. Και στο τέλος πέφτει ο πέλεκυς επί δικαίων και αδίκων.
Να αντιρωτήσω με τη σειρά μου κι εγώ κάτι:
Στο δικό σου χώρο εργασίας θα προτιμούσες να γίνει αξιοκρατικό ξεσκαρτάρισμα (και άφησε κατά μέρους για λίγο το πόσο εύκολο ή δύσκολο θα ήταν κάτι τέτοιο ή το ποιοί θα αντιδρούσαν και με ποια επιχειρήματα) ή να γίνει φάση ΕΡΤ ή ΤΕΟ και να πάρει και εσένα η μπάλα έστω και αν δεν φταις;
Αν γίνει το β), θα συμφωνήσεις με αυτούς που θα έρθουν να διαμαρτυρηθούν (είτε για ψηφοθηρία, είτε από ιδεολογικά αντανκλαστικά, είτε κάτι άλλο) ή θα πεις ότι 'προσπαθούν να βγάλουν λάδι τα λαμόγια που κρύφτηκαν ανάμεσα σε εμάς τους δουλευταράδες, άρα καλό είναι να απολυθούμε όλοι'; -
Στο δικό μου εργασιακό χώρο υπήρξαν διαθεσιμότητες.
Και η απολύτως κρατούσα άποψη, λόγω του ότι έχει ήδη προηγηθεί πολύ μεγάλο ξεσκαρτάρισμα με τις συνταξιοδοτήσεις και οι συνάδελφοι είναι κατά 80% πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και 90% με διαγωνισμούς ΑΣΕΠ (όχι ΠΔ Προκόπη), ήταν ότι ο πέλεκυς δεν τους αφορά. Όπως δεν αφορούσε/ενοχλούσε τους παλιότερους που είχαν έρθει με αλεξίπτωτο το αν οι πιο άξιοι έπαιρναν το πτηνό αντί προαγωγής, επιπλέον χρημάτων ή ευεργετημάτων, διότι δεν ανήκαν στην τάδε κλαδική.
Επίσης, το σημαντικότερο, είχε γίνει αξιολόγηση και εξορθολογισμός δομών και προσωπικού, που άλλοι φορείς δεν επέτρεψαν, το οποίο αξιολογείται επίσης σε μηνιαία βάση με υποχρεωτικούς αριθμητικούς δείκτες απόδοσης.Τώρα, το να συγκρίνονται ΕΡΤ, διάφορα ΝΠΙΔ της πλάκας, Αθήνα 2004 και το κακό συναπάντημα με σοβαρές, μη βυσματικές και αναγκαίες δημόσιες υπηρεσίες, είναι λιγάκι προκλητικό.
-
^ Στα καλύτερα σε έχωσε ο νονός
-
Συμφωνώ στο ότι η έλλειψη αξιολόγησης είναι πρόβλημα, και όσοι φορείς ή συνδικάλες αντιδρούν σε αυτό (λχ εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας) κάνουν μεγαλύτερο κακό στον χώρο τους (*αντί να στοχεύουν την κριτική τους στο πώς θα γίνει αντικειμενικά η αξιολόγηση αντί να περνάει όποιος έχει χαρτάκι μέλους του κόμματος *). Όσον αφορά τις συνταξιοδοτήσεις, ΙΜΟ αυτό δεν είναι ξεσκαρτάρισμα αλλά 'φυσική' οριζόντια μείωση προσωπικού. Δεν στοχεύει στους αλεξιπτωτιστές όπως λες (*το οποίο παρεμπιπτόντως αντικρούει το 'μη βυσματική υπηρεσία *).
Στέκομαι όμως σε αυτό:
Ο χρήστης manosk έγραψε:
Τώρα, το να συγκρίνονται ΕΡΤ, διάφορα ΝΠΙΔ της πλάκας, Αθήνα 2004 και το κακό συναπάντημα με σοβαρές, μη βυσματικές και αναγκαίες δημόσιες υπηρεσίες, είναι λιγάκι προκλητικό.Εικάζω με βάση τα όσα έχεις γράψει εδώ κατά καιρούς. (Εκτός κι αν δεν είσαι καν ΔΥ, οπότε να ειδοποιήσουμε και τον Panosss να σταματήσει να βάζει καρφίτσες στο κουκλάκι σου βουντού ) Δεν έχεις καμία υποχρέωση φυσικά να δηλώσεις το πού ακριβώς δουλεύεις, όταν όμως επιλέγεις να μη το γράφεις, μη βγαίνεις ύστερα να γράφεις για 'προκλητικά' συμπεράσματα.
-
Τόμσεν στην «Κ»: Οχι οριζόντια μέτρα, αλλά επιμονή στα διαρθρωτικά
Οχι σε νέα οριζόντια μέτρα από την κυβέρνηση, αλλά ναι σε στοχευμένα, που δεν θα πλήττουν τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, λέει σήμερα σε συνέντευξή του στην «Κ», ο επικεφαλής του προγράμματος του ΔΝΤ για την Ελλάδα, Πόουλ Τόμσεν.
Συνέντευξη στον Αθανάσιο ΈλλιςΗ Ελλάδα θα χρειασθεί να λάβει νέα μέτρα την περίοδο 2014 - 2016, όχι οριζόντια, αλλά στοχευμένα, ώστε να μην πληγούν οι πιο αδύναμες ομάδες του πληθυσμού, τονίζει σε συνέντευξή του στην «Κ» ο επικεφαλής του προγράμματος του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου για την Ελλάδα, Πόουλ Τόμσεν. Αν και αποδίδει εύσημα στη χώρα μας για τη μέχρι τώρα τεράστια δημοσιονομική προσαρμογή, σπεύδει να προσθέσει ότι αυτή δεν αρκεί και μιλά για περαιτέρω περιορισμό της σπατάλης.
Ο κ. Τόμσεν επιμένει στις απολύσεις στον δημόσιο τομέα, όπως και στην απελευθέρωση των συλλογικών απολύσεων στον ιδιωτικό, αναφέρεται διεξοδικά στην αναγκαιότητα των πλειστηριασμών, υπογραμμίζοντας ότι πολλοί έχοντες εκμεταλλεύονται την υπάρχουσα νομοθεσία για να μην αποπληρώνουν τα δάνεια που έχουν λάβει, και παράλληλα καλεί την κυβέρνηση να θεσπίσει μέτρα στήριξης όσων πραγματικά αδυνατούν να πληρώσουν. Τέλος, ζητεί από την Ευρωζώνη να τιμήσει τη δέσμευσή της σε ό,τι αφορά την απομείωση του ελληνικού χρέους και σχολιάζει την αρνητική εικόνα που έχει δημιτομείς όπου παραμένουν σπατάλες ή υπερβολικές δαπάνες, και να είναι προσεκτικά στοχευμένα, ώστε να προστατεύονται οι πιο ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.
– Είστε ικανοποιημένος από την πρόοδο στις μεταρρυθμίσεις στη δημόσια διοίκηση; Θα υπάρξουν περισσότερες υποχρεωτικές απολύσεις;
– Ο απώτερος στόχος της μεταρρύθμισης της δημόσιας διοίκησης είναι ένας πιο αποτελεσματικός και προσιτός δημόσιος τομέας που παρέχει καλύτερες υπηρεσίες στους πολίτες και ένα πιο φιλικό περιβάλλον για ανάπτυξη. Από την έναρξη του προγράμματος έχει επιτευχθεί σημαντική πρόοδος. Για παράδειγμα, ο αριθμός των εργαζομένων στο Δημόσιο και τα επίπεδα των μισθών των δημοσίων υπαλλήλων μειώθηκαν σημαντικά, μια μείζον αναδιάρθρωση σε όλα τα υπουργεία έχει σχεδόν ολοκληρωθεί, και η κυβέρνηση διαθέτει τώρα συστήματα διασταυρώσεων για να παρακολουθεί την απασχόληση και να ελέγχει τις πληρωμές στον δημόσιο τομέα.
Παρά ταύτα, χρειάζεται να γίνουν ακόμη πολλά. Η Ελλάδα είχε για πολλά χρόνια ένα ακραίο πελατειακό σύστημα στον δημόσιο τομέα και αυτή η κληρονομιά είναι ακόμη μαζί μας. Μεγάλο μέρος του δημόσιου τομέα παραμένει πολύ αναποτελεσματικό και εξακολουθεί να αποτελεί τρόπον τινά ταμπού το να μιλά κανείς για απόλυση υπαλλήλων που δεν αποδίδουν. Αν και σε άλλες χώρες δεν είναι ασύνηθες να έχουν οι δημόσιοι υπάλληλοι μεγαλύτερη προστασία σε σχέση με τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα, αυτό εξισορροπείται από το ότι καλούνται να λαμβάνουν χαμηλότερους μισθούς από τον ιδιωτικό τομέα. Αλλά στην Ελλάδα, οι δημόσιοι υπάλληλοι, όχι μόνο απολαμβάνουν ένα ιδιαίτερο καθεστώς προστασίας της εργασίας τους, αλλά έχουν επίσης εισοδήματα που είναι πολύ υψηλά σε σχέση με τον ιδιωτικό τομέα. Είναι αυτό δίκαιο;
Μου προκαλεί έκπληξη ότι σε μια χώρα με 60% περίπου ανεργία στους νέους, και με συχνά κακές δημόσιες υπηρεσίες, το πολιτικό σύστημα είναι τόσο απρόθυμο να αποδεχθεί ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι που δεν αποδίδουν μπορούν να αντικατασταθούν από νέους, μορφωμένους ανθρώπους που αγωνιούν να τους δοθεί μια ευκαιρία. Λοιπόν, ναι, νομίζω ότι η ευελιξία στην εφαρμογή υποχρεωτικών απολύσεων όταν αυτό είναι αναγκαίο, αποτελεί μια κρίσιμη πτυχή του προγράμματος. Από άποψη όχι μόνο οικονομική, αλλά και κοινωνικής δικαιοσύνης.
– Γιατί καθυστερεί τόσο πολύ αυτή η αξιολόγηση; Ποια είναι τα προβλήματα και πότε θα λάβει η Ελλάδα την επόμενη δόση;
– Υπάρχει ένας ασυνήθιστα μεγάλος αριθμός περίπλοκων ζητημάτων που πρέπει να επιλυθούν στο πλαίσιο αυτής της αξιολόγησης. Για παράδειγμα, μόνο στον δημοσιονομικό τομέα έχουμε τον προϋπολογισμό του 2014, τη δημοσιονομική στρατηγική για την περίοδο 2014 -2017, τον νέο φόρο ακινήτων. Επίσης έχουμε τα ζητήματα που έχουν σχέση με τις συλλογικές απολύσεις και τους πλειστηριασμούς που εγείρουν κοινωνικές και πολιτικές ανησυχίες οι οποίες περιπλέκουν τον σχεδιασμό των πολιτικών. Χρειάζεται χρόνος για να διευθετηθούν αυτά τα θέματα, τόσο σε τεχνικό επίπεδο όσο και σε ό,τι αφορά τη χάραξη της πολιτικής. Δεν μπορώ να προβλέψω πόσο ακριβώς θα χρειαστούμε για να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση, αλλά είμαστε αποφασισμένοι να εργαστούμε εντατικά με την κυβέρνηση για να τελειώσουμε όσο πιο σύντομα γίνεται.
Χρειάζονται και άλλες μεταρρυθμίσεις στην αγορά
– Ο κόσμος έχει κουρασθεί να ακούει για μεταρρυθμίσεις. Ποιες είναι αυτές οι περιβόητες διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις που δεν έχουν εφαρμοστεί και που πιστεύετε ότι θα συμβάλουν στην ανάπτυξη;
– Τα μέχρι τώρα αποτελέσματα είναι ανάμεικτα. Εχει σίγουρα σημειωθεί πολλή πρόοδος σε σημαντικούς τομείς, όπως είναι οι μεταρρυθμίσεις στην αγορά εργασίας, αλλά υπάρχουν άλλοι τομείς όπου η πρόοδος είναι ανεπαρκής, όπως οι προσπάθειες για την απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων, που θα μειώσει τα κόστη και τις τιμές, δεν έχουν ολοκληρωθεί έπειτα από δύο χρόνια προσπαθειών. Πολλά επαγγέλματα δεν έχουν αγγιχθεί, και ακόμη και στις περιπτώσεις που έχουν αρθεί οι νομικοί περιορισμοί, συχνά προκύπτουν νέα, γραφειοκρατικά ή άλλα εμπόδια.
Ο ΟΟΣΑ μελέτησε τους περιορισμούς σε τέσσερις σημαντικούς τομείς (λιανικό εμπόριο, τουρισμό, τρόφιμα, οικοδομικά υλικά) και εντόπισε πάνω από 300 περιορισμούς οι οποίοι έχουν ως αποτέλεσμα να διατηρούν τις τιμές πολλών προϊόντων στην Ελλάδα πολύ υψηλότερα από ό,τι στις περισσότερες χώρες της Ε.Ε. Μερικά από τα πολλά παραδείγματα είναι το φρέσκο γάλα και προϊόντα που θα μπορούσαν να υπάρχουν σε σούπερ μάρκετ, αλλά προς το παρόν πωλούνται μόνο σε φαρμακεία. Η άρση αυτών των περιορισμών θα βελτιώσει σημαντικά το βιοτικό επίπεδο των περισσοτέρων ανθρώπων.
Ενθαρρύναμε την κυβέρνηση να υιοθετήσει νομοθεσία για την άρση όλων των περιορισμών που εντόπισε ο ΟΟΣΑ, παρά τις αναμφίβολα έντονες αντιδράσεις που θα υπάρξουν από οργανωμένα συμφέροντα. Η βούληση της κυβέρνησης να αντισταθεί σε αυτές τις αντιδράσεις, επιμένοντας στην πλήρη υλοποίηση των εισηγήσεων του ΟΟΣΑ, θα αποτελέσει, κατά την άποψή μας, σημαντική ένδειξη της αποφασιστικότητας που υπάρχει για την προώθηση μεταρρυθμίσεων.
– Σε τι κατάσταση βρίσκονται οι τράπεζες; Είναι υγιείς; Θα χρειασθούν περισσότερα κεφάλαια μετά τα στρες τεστ;
– Οι τράπεζες έχουν ανακεφαλαιοποιηθεί πλήρως μέσω ενός συνδυασμού δημόσιων και ιδιωτικών επενδύσεων. Τα στρες τεστ έχουν στόχο να διασφαλίσουν ότι οι τράπεζες είναι αρκετά εύρωστες ώστε να διαχειρισθούν ακόμη και πολύ δυσμενή σενάρια στο μέλλον. Αυτά τα τεστ θα ολοκληρωθούν και τα αποτελέσματα θα γίνουν γνωστά τον Δεκέμβριο. Το ΕΤΧΣ εξακολουθεί να διατηρεί σημαντικά αποθέματα που, αν χρειασθεί, θα χρησιμοποιηθούν για να καλύψουν επιπλέον απαιτήσεις που θα μπορούσαν να προκύψουν από τα στρες τεστ, εάν αυτές δεν καλυφθούν από ιδιώτες επενδυτές. Αυτό θα βοηθήσει να διασφαλισθεί η συνέχιση της διατήρησης των ισολογισμών των τραπεζών σε υγιή κατάσταση και την ασφάλεια των καταθέσεων. Για να επανέλθω στο ερώτημά σας, ναι, το τραπεζικό σύστημα βρίσκεται σε καλή υγιή κατάσταση.
– Εμμένει το ΔΝΤ στη θέση του ότι πρέπει να υπάρξει «κούρεμα» ή μπορεί το ελληνικό χρέος να καταστεί βιώσιμο και με άλλα μέσα;
– Υφίσταται ένα πλαίσιο που συμφωνήθηκε πέρυσι με το Eurogroup για να μειωθεί το χρέος της Ελλάδας, με την πρώτη δόση στα μέσα του 2014, υπό την προϋπόθεση ότι η Ελλάδα θα παραμείνει στη σωστή κατεύθυνση με το οικονομικό πρόγραμμα. Αναμένουμε το Eurogroup να επαναβεβαιώσει αυτό το πλαίσιο.
– Εχετε, φαντάζομαι, αντιληφθεί ότι το ΔΝΤ και εσείς προσωπικά είστε αντιδημοφιλείς στην Ελλάδα. Πού το αποδίδετε;
– Κατανοώ την εξαιρετικά βαθιά κοινωνική κακουχία που βιώνει η Ελλάδα. Επιπροσθέτως, η ύφεση ήταν πολύ πιο βαθιά από το αναμενόμενο, πολύ πιο βαθιά από όσο χρειαζόταν - για λόγους που εξήγησα νωρίτερα- και καταλαβαίνω γιατί οι άνθρωποι έχουν κουρασθεί και χάνουν την υπομονή τους με το πρόγραμμα. Σε τέτοιες καταστάσεις είναι αναμενόμενο ο κόσμος να επιρρίπτει την ευθύνη στο πρόγραμμα προσαρμογής -στο Μνημόνιο- όπως και στο ΔΝΤ. Αλλά η πραγματικότητα είναι ότι οι δύσκολες προσαρμογές στο πλαίσιο του προγράμματος ήταν αναγκαίες για να διορθώσουν λάθη του παρελθόντος και να αποκαταστήσουν την οικονομική σταθερότητα, και πιστεύω ότι βαθιά μέσα τους πολλοί το αντιλαμβάνονται αυτό. Οσο για τον δικό μου ρόλο, μικρή σημασία έχει, υπό την έννοια ότι μιλώ εκ μέρους του θεσμού του Ταμείου και των πολιτικών του. Το θέμα δεν είναι τα πρόσωπα, αλλά η αξιοποίηση της εμπειρίας του ΔΝΤ ώστε να αντιμετωπισθεί η κρίση.
Είμαι πεπεισμένος ότι το ’14 θα περάσουμε σε θετική ανάπτυξη
– Γιατί ήταν το ΔΝΤ επανειλημμένα υπερβολικά αισιόδοξο σχετικά με την ανάπτυξη;
– Στη διάρκεια της πρώτης χρονιάς του προγράμματος, το 2010, η οικονομία κινήθηκε εντός των προβλέψεων του προγράμματος. Ομως, η ανάπτυξη άρχισε να απογοητεύει παράλληλα με την αυξανόμενη πολιτική αβεβαιότητα και αστάθεια, που δημιούργησε φόβους εξόδου από το ευρώ και οδήγησε σε απόσυρση καταθέσεων από τις τράπεζες, περιόρισε τη ρευστότητα στην οικονομία και έπληξε την εμπιστοσύνη των επενδυτών.
– Πώς βλέπετε τώρα την προοπτική της οικονομίας;
– Κοιτώντας μπροστά, τα καλά νέα είναι πως, επιτέλους, βλέπουμε σαφή σημάδια υποχώρησης της ύφεσης. Τώρα αναμένουμε ότι η πτώση του ΑΕΠ θα είναι φέτος λιγότερο έντονη από όσο προβλέπαμε πριν από ένα χρόνο -για πρώτη φορά ανασκευάσαμε τις προβλέψεις μας προς τα πάνω αντί για προς τα κάτω- και είμαι πεπεισμένος ότι του χρόνου θα περάσουμε σε θετική ανάπτυξη. Αυτό συμβαίνει σε μεγάλο βαθμό επειδή η αποφασιστικότητα της ελληνικής κυβέρνησης να επιμείνει σε δύσκολες πολιτικές μεταρρυθμίσεων και δημοσιονομικής προσαρμογής, παρά το πιεστικό πολιτικό και κοινωνικό περιβάλλον, είχε ως αποτέλεσμα να υποχωρήσει σημαντικά η κύρια αβεβαιότητα που μέχρι πρόσφατα επηρέαζε τόσο πολύ τις επενδύσεις και την ανάπτυξη. Πάνω από όλα, η αποφασιστικότητα της κυβέρνησης, μαζί με την ισχυρή υποστήριξη των Ευρωπαίων εταίρων της Ελλάδας, έχει μειώσει δραματικά τους φόβους εξόδου από το ευρώ. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι ώρα για πανηγυρισμούς. Η ανάκαμψη είναι εύθραυστη και θα πληγεί εάν η κυβέρνηση δεν συνεχίσει στην κατεύθυνση της δημοσιονομικής προσαρμογής και των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων. Αυτό συζητούσαμε τις προηγούμενες εβδομάδες: τις πολιτικές που είναι απαραίτητες για να οικοδομήσουμε σε όσα έχουν επιτευχθεί. Να ενδυναμώσουμε την εμπιστοσύνη και να διασφαλίσουμε ότι τελικά η ανάκαμψη θα συνεχιστεί σε μόνιμη βάση.
– Εξακολουθείτε να επιμένετε σε αλλαγές στους κανόνες που διέπουν τις συλλογικές απολύσεις, και γιατί;
– Ναι, υποστηρίζουμε τη μείωση των περιορισμών των συλλογικών απολύσεων, και γνωρίζω ότι αυτό είναι δύσκολο να γίνει κατανοητό, ιδιαίτερα σε μια χώρα όπου τόσο πολλοί άνθρωποι έχουν χάσει τη δουλειά τους. Αλλά αποσκοπεί σε αυτό ακριβώς: να γίνουν αλλαγές που θα δημιουργήσουν περισσότερες θέσεις εργασίας, επενδύσεις και ανάπτυξη. Οταν οι επιχειρήσεις ξεκινούν και προσλαμβάνουν υπαλλήλους, γνωρίζουν ότι αντιμετωπίζουν ρίσκα, και ίσως χρειασθεί να περιορίσουν τη δραστηριότητά τους εάν τα πράγματα δεν εξελιχθούν όπως τα είχαν σχεδιάσει. Εάν οι κανόνες τους εμποδίζουν να το κάνουν αυτό ή τους επιβάλλουν υπερβολικά κόστη, θα είναι λιγότερο πρόθυμοι να επενδύσουν εξαρχής. Αν τους δοθεί η ευελιξία να διαχειρισθούν το εργατικό τους δυναμικό, ίσως μπορέσουν να αποφύγουν την πτώχευση και το κλείσιμο της επιχείρησης. Καθώς στην Ελλάδα οι περιορισμοί στις συλλογικές απολύσεις είναι ιδιαίτερα παρεμβατικοί -αντιλαμβάνομαι ότι δεν έχουν υιοθετηθεί συλλογικές απολύσεις για περισσότερα από 30 χρόνια- η αφαίρεση αυτών των περιορισμών αναμένεται να ωφελήσει σημαντικά τις επενδύσεις και τη δημιουργία θέσεων εργασίας στην Ελλάδα. Η υψηλή ανεργία αποτελεί επιχείρημα υπέρ της αποφασιστικής προώθησης αυτής της μεταρρύθμισης, όχι της απραξίας.
– Θα είναι σε θέση η Ελλάδα να επιστρέψει στις αγορές μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2014;
– Παρατηρούμε ήδη αυξανόμενο επενδυτικό ενδιαφέρον σε μερικούς τομείς της οικονομίας, ειδικότερα στο χρηματοπιστωτικό σύστημα. Με αποφασιστική υλοποίηση της πολιτικής, αυτή η εμπιστοσύνη αναμφίβολα θα επεκταθεί και αλλού, συμπεριλαμβανομένης και της αγοράς των ελληνικών ομολόγων. Δεν θα προβώ σε εικασίες για το πότε μπορεί αυτό να συμβεί -αυτή η αβεβαιότητα παραμένει μεγάλη- αλλά η εμπειρία μας λέει ότι από τη στιγμή που ένας θετικός κύκλος αρχίζει να εξελίσσεται, η εμπιστοσύνη μπορεί να επιστρέψει αρκετά γρήγορα. Το κλειδί για να συμβεί αυτό παραμένει η συνέχιση της απαρέγκλιτης εφαρμογής του προγράμματος.
http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_arti ... 013_529174
ασε μας ρε Τομσεν! Εμεις θα βαλουμε και αλλους φορους και δεν θα χρειαστει να κανουμε καμια αλλαγη
απο την αλλη, ξεχναει τις δικες του ευθυνες, διοτι ενω εβλεπε που παει το πραγμα, εβαζε κανονικα την υπογραφη του να εκταμιευονται οι δοσεις. Για να μην μιλησω για τις προβλεψεις του που αποδειχθηκαν εκτος πραγματικοτητας.
το προβλημα ομως δεν ειναι ο Τομσεν, αλλα η απροθυμια της Ελληνικης πλευρας να ακουμπησει το προβλημα.
-
Μέχρι που ήρθε στην εξουσία ο Μέγας Απατεώνας Ανδρέας , υπήρχε η ανταποδοτικότητα του μικρότερου μισθού έναντι της μονιμότητας γιά τους ΔΥ . Μετά είπε θα διορίσει το 30 % του λαού και θα βγαίνει πάντα . Το έκανε , μετά ήρθαν και οι άλλοι και διόρισαν το άλλο 20 % και μετά έχουμε απορία γιατί χρεοκοπήσαμε .
-
Η φαση Τροικας-Κυβερνησης ειναι good cop - bad cop. Μας εμπαιζουν με δηθεν διαφωνιες και στο τελος κανουν αυτα που παντα ηθελαν.
Sent from my MT27i using Tapatalk 2
-
Το δικό μας Μνημόνιο.
Για να κάνει κανείς μία μεταρρύθμιση χρειάζεται: έναν στόχο, μία μελέτη, ένα σχέδιο εφαρμογής και μία μονάδα υλοποίησης και παρακολούθησης. Στην Ελλάδα χρειάζεται απλώς ο στόχος (που συνοδεύεται από μεγαλόστομες εξαγγελίες). Μελέτη, που θα ερευνήσει τις συγκεκριμένες συνθήκες και θα οδηγήσει στο σχέδιο εφαρμογής, σπάνια γίνεται. Όσο για τα υπόλοιπα, επαφίενται στις μηδενικές ικανότητες της αθάνατης ελληνικής γραφειοκρατίας. Έτσι, αν προσθέσουμε και την πατροπαράδοτη αντίσταση μας σε κάθε αλλαγή («όχι ξεβόλεμα!») και τα ειδικά συμφέροντα, καταλαβαίνουμε γιατί στη χώρα μας εννέα στις δέκα μεταρρυθμίσεις αποτυγχάνουν. Και όχι μόνο αυτό: απορρυθμίζουν και την υπάρχουσα κουτσο-κατάσταση που συνοψίζεται θαυμάσια στον καβαφικό στίχο: «Και τέλος πάντων, να, τραβούμε εμπρός».
Το Μνημόνιο, που τόσοι μισούν, είναι κατά βάση πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων. (Οι περισσότεροι το συγχέουν με τη δανειακή σύμβαση – της οποίας βέβαια αποτελεί προϋπόθεση: κάνετε μεταρρυθμίσεις για να πάρετε χρήμα.) Μπορεί να καταφέραμε να φτάσουμε σε ένα αιματηρό δημοσιονομικό πλεόνασμα, αλλά το πετύχαμε με λάθος τρόπο. Με οριζόντιες περικοπές και υπερβολική φορολογία (που έφεραν ύφεση και ανεργία) και όχι με μεταρρυθμίσεις που θα έκαναν το κράτος λιγότερο σπάταλο και την οικονομία πιο παραγωγική. Εκεί αποτύχαμε παντελώς – και δεν μας φταίει η Τρόικα. Όσοι, λοιπόν, τα βάζουν με το Μνημόνιο, «γαυγίζουν σε λάθος πόρτα», όπως λέει η αγγλική παροιμία. Το Μνημόνιο περιέχει αναγκαίες μεταρρυθμίσεις που θα έπρεπε να είχαμε κάνει μόνοι μας. Από το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων μέχρι την κατάργηση των υπέρ τρίτων φόρων και άλλων αναχρονιστικών θεσμών που μας κρατάνε πίσω. Ούτε φόρους επιβάλλει το Μνημόνιο, ούτε περικοπές.
Τώρα, αν οι πολιτικοί μας, επειδή φοβούνται το πολιτικό κόστος, τις συντεχνίες και τα κατεστημένα συμφέροντα, βρίσκουν πιο εύκολο να επιβάλλουν οριζόντιες περικοπές και φόρους – γι' αυτό δεν φταίει το Μνημόνιο. Αν ο διοικητικός μηχανισμός παραμένει αναξιοκρατικός, αναποτελεσματικός και σπάταλος – ούτε γι' αυτό φταίει το Μνημόνιο.Η μπαρούφα των «αντιμνημονιακών» κομμάτων, ότι μόλις ανέβουν στην εξουσία «θα καταργήσουν το Μνημόνιο», μόνο γέλιο βγάζει. Δηλαδή, τι; Θα καταργήσουν τις μεταρρυθμίσεις; Διότι τα δάνεια δύσκολο να τα καταργήσουν μονομερώς. Το βασικό πρόβλημα της Ελλάδας είναι ότι στα 180 χρόνια της ύπαρξής της δεν κατόρθωσε να γίνει ένα σύγχρονο, λειτουργικό, ορθολογικό και δίκαιο κράτος. Δεν μπορέσαμε, δηλαδή, να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε ένα δικό μας Μνημόνιο...
που πα ρε καραμητρο; Ιδω εινι Ελλαδα, ταξε και δεν θα χασεις (ψηφο)
-
Κουβέλης: Η ΔΗΜΑΡ δεν θα επιστρέψει στην κυβέρνηση
Πηγή: http://www.skai.gr/news/politics/articl ... z2lZZG66n6
στα αρχιδι@ μας ρεεεε
-
Σχετικό με το μνημόνιο την τρόικα και τα αλητάκια που μας κυβερνούν:
https://www.youtube.com/watch?v=BW9P15X2Dto#t=55
(διαρκεί 7,5 λεπτά με θέμα το νερό,και αναφορά στην Ελλάδα) -
Σύμφωνα με το δημοσίευμα του περιοδικού, η ΝΔ χρωστάει αυτή τη στιγμή 566.516 ευρώ στη ΔΕΗ.
Η συγκεκριμένη οφειλή, η οποία περιλαμβάνει τις τέσσερις από τις πέντε δόσεις του έκτακτου Ειδικού Τέλους Ακινήτων (Ε.Ε.Τ.Α.), αφορά το κτίριο της Συγγρού 340 όπου στεγάζονται τα γραφεία του κόμματος.
Στο δημοσίευμα αποκαλύπτεται ότι έχουν γίνει 'παρανόμως' δύο ρυθμίσεις (μία 24 δόσεων για το ποσό των 275.772 ευρώ και μία 40 δόσεων για ποσό 365.412 ευρώ) για την εξόφληση των οφειλομένων οι οποίες ουσιαστικά ποτέ δεν τηρήθηκαν.http://news247.gr/eidiseis/politiki/syr ... 17397.html
#rixtamoustonkolotwra
-
Το άκουσα στο ραδιόφωνο προχθές και εκεί είπαν ότι επειδή το ποσό είναι μεγάλο, όχι μόνο πρέπει να κόψουν το ρεύμα αλλά να ασκήσουν και ποινική δίωξη στους τζαμπατζήδες.
ΔΝΤ - Η ζωή μετά... (το Μνημόνιο 3)