-
Ο χρήστης Κώστας-Χανιά έγραψε:
Οταν εκανα αλλαγη ελαστιχων μου εβαλαν αζωτο (πολυ μικρο κοστοσ) και απο κι και περα ελενχω τα ελαστικα καθε τριμηνο και δεν χανει καθολου
Πολύ παράξενο μου ακούγεται. Όλα τα ελαστικά έχουν μία μικρή απώλεια. Τα δικά σου είναι «ειδικά;»
Μην το λες και εμένα δεν χάνουν ούτε PSI αλλά δεν τα βιάζω με πεζοδρόμια κλπ. Βέβαια για να ξέρεις ακριβώς τι γίνετε πρέπει να ελέγχεις πάντα στο ίδιο μανόμετρο μιας και πολλά είναι κουκουρούκου.
Μα ρε συ σε 3 μήνες δεν έχετε δει απώλεια;
όχι και κοιτάω να μετράω στο ίδιο μανόμετρο και τσεκάρω μια φορά τον μήνα σίγουρα
οι διαφορες που βλεπουμε στην πιεση του ελαστικου (σωστη ζαντα, σωστο ελαστικο) ειναι απο την διαφορα της εξωτερικης θερμοκρασιας κυριως, με την χρηση αζωτου αυτες οι διαφορες μηδενιζονται σχεδον.
Αυτό με την θερμοκρασία έχεις δίκιο. Οι παλιότεροι λέγανε ο αέρας 'μαζεύει' τον χειμώνα.
Γενικά περί αζώτου στα λάστιχα
-
Ο χρήστης gakost έγραψε:
Οταν εκανα αλλαγη ελαστιχων μου εβαλαν αζωτο (πολυ μικρο κοστοσ) και απο κι και περα ελενχω τα ελαστικα καθε τριμηνο και δεν χανει καθολου
Πολύ παράξενο μου ακούγεται. Όλα τα ελαστικά έχουν μία μικρή απώλεια. Τα δικά σου είναι «ειδικά;»
Μην το λες και εμένα δεν χάνουν ούτε PSI αλλά δεν τα βιάζω με πεζοδρόμια κλπ. Βέβαια για να ξέρεις ακριβώς τι γίνετε πρέπει να ελέγχεις πάντα στο ίδιο μανόμετρο μιας και πολλά είναι κουκουρούκου.
Μα ρε συ σε 3 μήνες δεν έχετε δει απώλεια;
όχι και κοιτάω να μετράω στο ίδιο μανόμετρο και τσεκάρω μια φορά τον μήνα σίγουρα
οι διαφορες που βλεπουμε στην πιεση του ελαστικου (σωστη ζαντα, σωστο ελαστικο) ειναι απο την διαφορα της εξωτερικης θερμοκρασιας κυριως, με την χρηση αζωτου αυτες οι διαφορες μηδενιζονται σχεδον.
Αυτό με την θερμοκρασία έχεις δίκιο. Οι παλιότεροι λέγανε ο αέρας 'μαζεύει' τον χειμώνα.
Γενικά περί αζώτου στα λάστιχα
ενα αεριο σε σταθερο ογκο οταν το θερμανουμε ανεβενει η πιεση, οταν το ψυχουμε κατεβενει η πιεση. το αζωτο εχει μεγαλυτερο μοριο απο αυτο του αερα και ειναι μικροτερη η μεταβολη της πιεσης σε συναρτηση με την θερμοκρασια.
-
Απ το lidl.
Καλος φαινεται. -
Ναι ρε κοπέλια ούλα αυτά που γράφετε τα καταλαβαίνω. Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι η μηδαμινή απώλεια τουλάχιστο στο τρίμηνο. Τι να σας πω, με κουφάνατε.
Από το ένα αυτί δεν ακούω πράμα.
-
Ο χρήστης Κώστας-Χανιά έγραψε:
Ναι ρε κοπέλια ούλα αυτά που γράφετε τα καταλαβαίνω. Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι η μηδαμινή απώλεια τουλάχιστο στο τρίμηνο. Τι να σας πω, με κουφάνατε.Από το ένα αυτί δεν ακούω πράμα.
Κωστα για να υπαρχει απωλεια απο καπου πρεπει να φευγει ο αερας (βαλβιδα, εφαρμογη ελαστικου με ζαντα, τρυπα στο ελαστικο, πορος στην ζαντα) και αν φευγει ο αερας οσο μικρη και να ειναι η τρυπα ή ο πορος αυτο θα γινει εμφανες σε 5-10 μερες το πολυ.
για το αυτι πολυ καλη δουλεια κανουν οι μπατονετες. -
Ο χρήστης Ηλιας Α έγραψε:
Ναι ρε κοπέλια ούλα αυτά που γράφετε τα καταλαβαίνω. Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι η μηδαμινή απώλεια τουλάχιστο στο τρίμηνο. Τι να σας πω, με κουφάνατε.
Από το ένα αυτί δεν ακούω πράμα.
Κωστα για να υπαρχει απωλεια απο καπου πρεπει να φευγει ο αερας (βαλβιδα, εφαρμογη ελαστικου με ζαντα, τρυπα στο ελαστικο, πορος στην ζαντα) και αν φευγει ο αερας οσο μικρη και να ειναι η τρυπα ή ο πορος αυτο θα γινει εμφανες σε 5-10 μερες το πολυ.
για το αυτι πολυ καλη δουλεια κανουν οι μπατονετες.Ρε συ Ηλία για τους πόρους αναφέρομαι και εγώ. Στο δικό μου στο τρίμηνο σίγουρα του βάνω 1-2 psi., αλλά αφού επιμένετε, πάω πάσο.
-
Χάνεται αέρας από τους πόρους των ελαστικών ακόμα και αν είναι τέλεια η συναρμογή του ελαστικού με την ζάντα. Και φυσικά μπορεί να χάσει και από την βαλβίδα.
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Χάνεται αέρας από τους πόρους των ελαστικών ακόμα και αν είναι τέλεια η συναρμογή του ελαστικού με την ζάντα. Και φυσικά μπορεί να χάσει και από την βαλβίδα.οτι μπορει να υπαρξει αυτη η βλαβη ειναι λογικο, αλλα τοτε η απωλεια της πιεσης ειναι 1-2 psi το τριμηνο ή αρκετα μεγαλυτερη?
-
Οσο ηταν καινουρια με καλη χρηση παντα η πιεση αζωτου στα λαστιχα μου ηταν σταθρη στο περιπου διμηνο. Απο κει και περα και μετα το 5μηνο 6μηνο αν θυμαμαι καλα ειχα απωλειες πιεσης στα 2 κατι psi. - 1 psi που εχει το οργανο μετρησης τοτε η απωλεια παιζει στο περιπου 2 psi. Στα 2,5 χρονια οι απωλεια ηταν στα 4psi.Στο μηνα. Μετα εγινε αλλαγη.
-
Ο χρήστης Ηλιας Α έγραψε:
Χάνεται αέρας από τους πόρους των ελαστικών ακόμα και αν είναι τέλεια η συναρμογή του ελαστικού με την ζάντα. Και φυσικά μπορεί να χάσει και από την βαλβίδα.
οτι μπορει να υπαρξει αυτη η βλαβη ειναι λογικο, αλλα τοτε η απωλεια της πιεσης ειναι 1-2 psi το τριμηνο ή αρκετα μεγαλυτερη?
Η απώλεια εξαρτάται από την διαρροή. Πάντως και χωρίς εμφανή διαρροή, υπάρχει με το καιρό απώλεια αέρα.
-
Αν βάλω άζωτο στο λάστιχο, μπορώ αν θελήσω μετά να το ξεφουσκώσω και να βάλω αέρα; Αν το λάστιχο με άζωτο ξεφουσκώσει λίγο, με αέρα αναπληρώνεται το άζωτο;
-
Ο χρήστης panosft έγραψε:
Αν βάλω άζωτο στο λάστιχο, μπορώ αν θελήσω μετά να το ξεφουσκώσω και να βάλω αέρα; Αν το λάστιχο με άζωτο ξεφουσκώσει λίγο, με αέρα αναπληρώνεται το άζωτο;Ατμοσφαιρικός αέρας :περιέχει 78% άζωτο .
-
Εγώ συμπληρώνω 1-2psi σε όλα τα λάστιχα ανα τρίμηνο. Αν έχω καταλάβει σωστά και εφόσον λέτε ότι το οξυγόνο είναι αυτό που διαφεύγει από τα λάστιχα μετά από μερικά φουσκώματα θα έχω σχεδόν μόνο άζωτο στα λάστιχα και τσάμπα
Αφου στο πρώτο φουσκωμα έχω 75% άζωτο αν περιμένω να χάσω όλο το οξυγόνο στο δεύτερο φούσκωμα θα έχω 90% και στο επόμενο σχεδόν 95%
-
Ο χρήστης thednick έγραψε:
Εγώ συμπληρώνω 1-2psi σε όλα τα λάστιχα ανα τρίμηνο. Αν έχω καταλάβει σωστά και εφόσον λέτε ότι το οξυγόνο είναι αυτό που διαφεύγει από τα λάστιχα μετά από μερικά φουσκώματα θα έχω σχεδόν μόνο άζωτο στα λάστιχα και τσάμπαΑφου στο πρώτο φουσκωμα έχω 75% άζωτο αν περιμένω να χάσω όλο το οξυγόνο στο δεύτερο φούσκωμα θα έχω 90% και στο επόμενο σχεδόν 95%
Δε νομίζω τα λάστιχα να χάνουν σκέτο οξυγόνο. Θα πρέπει να απομονωθεί πρώτα.
http://en.wikipedia.org/wiki/Air_separation -
Ε ναι, προφανώς χάνουν και άζωτο. Μάλιστα τελικά από τον αέρα που χάνεται είναι στο περίπου 50% άζωτο και 50% οξυγόνο.
Αλλά αφού χάνεις αέρα με αναλογία 50-50 και αναπληρώνεις με άερα με αναλογία 78-22 πάλι κερδίζεις σε άζωτο σε βάθος χρόνου. Λογικά αυτή η διαδικασία συγκλίνει στο 98-99% άζωτο λόγω τον υπόλοιπων συστατικών του αέρα.
-
Ο χρήστης thednick έγραψε:
... Μάλιστα τελικά από τον αέρα που χάνεται είναι στο περίπου 50% άζωτο και 50% οξυγόνο...Μπορείς να το εξηγήσεις λίγο αυτό το φαινόμενο; Πώς γίνεται ο διαχωρισμός των στοιχείων μέσα στο λάστιχο; Γιατί μπαίνει 78-22 και βγαίνει 50-50; Δε νομίζω ότι είναι αληθές. Αέρας μπαίνει αέρας βγαίνει με την ίδια σύσταση...
Αν κάποιος άλλος φίλος έχει γνώσεις παραπάνω ας βοηθήσει!
-
Με τι ασχολείστε;;
-
Επιστημονας δεν ειμαι αλλα σε καλα λαστιχα με 100% αζωτο η αυξησης της πιεσης ελαστικου σε υψηλες θερμοκρασιες ειναι σαφως μικροτερες απ'οτι με αναλογια αερα 75% αζωτο 25% οξυγονο.
-
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Με τι ασχολείστε;;Τίποτα τίποτα απλά αναρωτιόμουν γιατί βγαίνουν μόρια οξυγόνου από το λάστιχο.
Από ψάξιμο βρήκα αυτό: http://www.getnitrogen.org/pdf/graham.pdfΤα μόρια οξυγόνου αν και βαρύτερα ταυτόχρονα είναι 0.00000000003 μέτρα μικρότερα από αυτά του αζώτου και διαπερνούν πιο εύκολα το τοίχωμα του λάστιχου.
Δε γνώριζα ότι υπήρχε διαπερατότητα μεταξύ των ινών..... -
Έψαχνα να βρω που είχα δει ένα απλό και μικρό άρθρο για το θέμα. Τελικά είναι αυτό http://home.comcast.net/~prestondrake/N2_FAQ_Q04.htm
Δεν έχω κάνει τις πράξεις για να επιβεβαιώσω ότι ισχύουν αυτά που λέει αλλά τον πιστεύω
Το ενδιαφέρον είναι ότι στο πειραμα που έχουν οι Mythbusters κατέληξαν στο ότι
α) Όντως το ποσοστό αζώτου αυξάνει με τον καιρό (οκ, αναμενόμενο)
β) Η πίεση αυξήθηκε περισσότερο με την αύξηση της θερμοκρασίας στα λάστιχα που είχαν άζωτο από ότι στα λάστιχα που είχαν απλό αέρα.Αυτό είναι όντως παράδοξο (και από τη πλευρά της θεωρίας και από την πλευράς της πράξης, πχ η F1 χρησιμοποιεί άζωτο για αυτό ακριβώς τον λόγο). Η εξήγηση που είχαν δώσει ήταν ότι το άζωτο που είχαν βάλει δεν ήταν .... μόνο άζωτο (πχ γιατί στον σταθμό δεν κατάφερναν να αφαιρέσουν αρκετή υγρασία από τον αέρα). Το βιντεο νομίζω είναι στην προηγούμενη σελίδα για όποιον θέλει να το δει.
Πίεση αέρα στα ελαστικά