Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Youtube Video
Πρωτον γιατι εσβησες την ιστοριουλα ρε. Ειχε πολυ γελιο.
Δευτερων το βιντεακι μας δειχνει οτι τα containerαδικα ειναι πιο επιρεπει να κοβοντε στην μεση οπως ειναι εξηγησει o Volvo Zeus σε αλλο ποστ ενω τα ποσταλια / επιβατηγα οπως εχουμε πει κανουν μπαμ οτι ειναι ατυχηματα λογο μαλακιας χειρισμου που εχουμε ξαναπει σε παλαιωτερα ποστ. Ποτε μου δεν τους χωνεψα αυτους τους δυο τυπους βαποριων.
Τριτων μονο εγω παρατηρησα οτι ενω τα χωριζει σε κατηγοριας και λεει πχ, bulk carriers ξεκιναει με τανκερ και οτι και φωτο οχι μονο ατυχηματα αλλα και απο παροπλισμενα ή απο πλοια που περιμενουν ή εχουν αρχισει να γινονται καρφιτσες καπου στο Πακισταν....
Για κάποιον δεν είχε, ήταν όμως μια καλή ευκαιρία για χλευασμό και δηλητήριο, η εντύπωση μου παραμένει αλγεινή.
Παντως, το ξαναγραφω για να γινει κατανοητο, αυτου του ειδους οι ιστοριες κυκλοφορουν ως ανεκδοτα/μυθοι για του Χιωτες καπετανεους. Δεν αμφισβητω οτι μπορει να την εχεις βιωσει, αλλα δεν κοβω και το χερι μου. Αυτη και η ιστορια με το μοιρασμα ενως αυγου σε καθε ενα ξεχωριστα ναυτη απο τον καπετανιο, λεγοντας του οτι του το δινει αναγνωριζοντας τη δουλεια του κτλ, οπου μετα βγαινει στη βαρδιολα ο καπετανιος και φωναζει εσυ που πηρες το αυγο πιο δυνατα το ματσακονι, δηλαδη ολοι χωρις ομως να το γνωριζει καθε ενας για τους αλλους, ειναι πολυ χαρακτηριστικές στις θαλασσοπαρεες...
Kαι αν αναρωτιέσαι τι είναι τα MacGregor, είναι οι ατσάλινες οριζόντιες συρόμενες πόρτες που καλύπτουν και ασφαλίζουν τα αμπάρια ενός φορτηγού πλοίου. Τα παλαιότερα χρόνια μέχρι περίπου την 10ετία ΄60 τα αμπάρια τα σκέπαζαν με χοντρές ξύλινες σανίδες και μουσαμάδες που έδεναν με σχοινιά γύρω από τα κουβούσια ( τα υπερυψωμένα τοιχώματα των αμπαριών ) όμως στις χοντρές θάλασσες 10-11 μποφώρ, πολλές φορές από τα κύματα ξεσκεπαζόντουζαν τα αμπάρια και γέμιζε το πλοίο νερό και βυθιζόταν, τα αμπάρια τύπου MacGregor έλυσαν αυτό το πρόβλημα και τα φορτηγά πλοία έγιναν πολύ ασφαλέστερα.
Βεβαια υπαρχουν πολλοι κατασκευαστες εδω και 30+ χρονια (Macgregor, Tsuji, TTS, IHI κτλ) και πολλοι τυποι, οποτε η περιγραφη ειναι καπακια ή Hatch Covers, με πιο λεπτομερη αναφορα να περιλαμβανει και τον τυπο, side rolling (κυριως σε panamax, capes), folding (hydraulically operated, Sling, Chain, multiple panel/single panel), pontoon (σαν αυτα της φωτογραφιας σου με αλυσιδα ή να βγαινουν εξω οπως στα περισσοτερα non open type κοντεινερ), stacking (πιο ακυρος απο αποψη operation, αλλα space saver). Πιο συνηθες σε Bulk Carrier οι δυο πρωτοι τυποι.
Τι είναι οι 'μπίγιες' ?
Τα συγχρονα φορτηγα πλοια που δεν ειναι τσαρουχια (φλατ δηλαδη χωρις φορτο-εκφορτωτηρες) εχουν τα κρενια (cranes)
οπου ειναι υδραυλικα.
Σε επιασα...Ηλεκτρο-υδραυλικα και τσαρουχια (πρωτη φορα το ακουω ) ειναι απο panamax και πανω...Ta handy εχουν ολα κρενια (=πονοκεφαλος) γιατι πανε και σε ακυρα μερη. Να μην πω που βαζεις φωτο απο κρενια που φαινονται remote operated..πιο κατατοπιστικη η φωτο του Quadra
Για τις μπιγες, μακρυα απο εμας...ειχαμε ενα 18αρι μεχρι το μαρτη που ειχε 3 κρενια και 1 μπιγα...ελεος
Για το ρωσικο δεν καταλαβαινω γιατι τοσο μενος στον καπετανιο? Καταρχην μιλαμε για ακυρο απο αποψη σχεδιασμου βαπορι, που αν κρινω απο τα κρενια/καταστρωμα του ειναι σχεδιασμενο να κουβαλαει και κοντεινερ, δηλαδη RO-RO/Conainer/ΚατιΑπολα, με πλωρια πορτα! Στην προκειμενη περιπτωση, αν οι στιβαδοροι και το charter agreement δεν ειχε lashing ή το lashing δεν ηταν σωστο/επαρκες, τι επρεπε να κανει? Να μην παρει το φορτιο?-κραξιμο απο ναυλωτες, γραφειο, offhire κτλ. Να κατεβασει το πληρωμα να τα δεσει μολις αρχισαν να φευγουν τα πρωτα?-Καλυτερα claim για loss of cargo παρα για loss of life! Το μονο που θα μπορουσε να κανει ειναι να μην παει απο τις λακκουβες
Γενικα για τα ατυχηματα που συμβαινουν, κατι που συζητιεται πολυ τωρα τελευταια, ειναι οτι πρεπει να αλλαξουμε τον τροπο με τον οποιο κρινουμε σε ενα meeting room/συνεδριο με καφεδακι/κουλουρακι, στη διαρκεια 1-5 ημερων, την αποφαση που πηρε καποιος ανθρωπος μεσα σε 1λεπτο, αντιμετωπιζοντας μια δυσκολη κατασταση, υπο δυσκολες συνθηκες!