-
Μήπως έχει τον κινητήρα 1KR-FE 1000cc με περίπου 70 ίππους ο οποίος φοριέται και σε Aygo, 107, C1 και Cuore;
Αν ναι είναι της Toyota με VVT-i και προτείνει ως σωστότερη επιλογή 5w-30.
Πιστεύω βρίσκεις σε αυτό το ιξώδες γύρω στα 40 ευρώ τα 4lt σε επώνυμη μάρκα στο μαγαζί που πουλάει και τα Torco...Σίγουρα τέτοια τιμή παίζει και σε άλλα μαγαζιά βέβαια...Καλές βόλτες!
-
Ασχέτως θερμοκρασιών της χώρας το συνθετικό 5-30 τις καλύπτει και είναι το προτεινόμενο και της Castrol και της Mobil που κοίταξα. Και μάλλον σου κάνουν και τα Α1/5 και τα Α3. Οπότε για οικονομία καυσίμου αποφεύγεις τα Α3.
10-15000χλμ αποκλειστικά πόλη καλύτερα να βάλεις καλό συνθετικό που δύσκολα θα βρεις με τα λεφτά που θέλεις. Σε λάθος μέρος κοιτάς να κάνεις οικονομία.... -
Ο χρήστης TheoSalas έγραψε:
Καλημέρα!Πλησιάζει η αλλαγή λαδιών στο αυτοκίνητο της συζύγου (Κολτ 1.3 2009) και θα ήθελα απόψεις-συμβουλές.
Το αυτοκίνητο κάνει σούπερ μικρές διαδρομές: Εκκίνηση και πορεία 3χλμ και παρκάρισμα για κανά 2ωρο και ξανά εκκίνηση κοκ.
Όχι δεν μπορεί να πάρει ποδήλατο γιατί είναι καθηγήτρια και κουβαλάει βιβλία στα φροντιστήρια που πηγαίνει...Το μάνιουαλ προτείνει Α1,Α3,Α5 δηλαδή τα πάντα... Επίσης στο καινούργιο Cleartec βάζουν νομίζω 5-20 από το εργοστάσιο για να βοηθηθεί η κατανάλωση (το οποίο μηχανικά είναι ίδιο).
Σκέφτομαι λοιπόν να δοκιμάσω 0-20 ή 5-20 γιατί αμφιβάλλω αν ο κινητήρας δουλεύει σε σωστή θερμοκρασία ποτέ.Τι λέτε να έχω στο νου μου; Αν δεν το 'καίει' είμαστε εντάξει;Ξέχασα να σας πω ότι κάνει 8000 χλμ το χρόνο χωρίς ζόρια και έχουμε σκοπό να κρατήσει για πάντα...
ΥΓ: Το 5-20 δεν το θέλω για να βελτιώσω την κατανάλωση αλλά τη λίπανση του 'κρύου' μοτέρ.
Ευχαριστώ!
Στην παραπάνω περίπτωση έβαλα στις 1/3/2013 τα 5w-30 σαν πιο λεπτό από 10w-40 αλλά και πιο φτηνό από 5w-20 (τα 5lt έκαναν 35.80 Liqui Moly Longtime Hightech)... Τέλος πάντων μετά από λίγο καιρό άνοιγα το καπάκι συμπλήρωσης λαδιού από όπου φαίνεται η καδένα και τα εσώψυχα του κινητήρα και μύριζε βενζίνη. Δοκίμασα να κάνω τη βόλτα κάθε πρωί Κυριακής με αυτό το αυτοκίνητο για να ξεσκάει και να ζεσταίνονται τα λάδια για να φεύγει το καύσιμο από μέσα. Μάταια... Τσάμπα η βενζίνη που χάλαγα... Σήμερα μετά από 4 μήνες και περίπου 2000 χλμ ανοίγεις τη βίδα από πάνω και νομίζεις πως μυρίζει το τεπόζιτο. Τελικά αντί για κάθε 6 μήνες αλλαγή που μου πρότεινε ο leonp ίσως να το κάνω 4. Θα δούμε...
-
Στην παραπάνω περίπτωση έβαλα στις 1/3/2013 τα 5w-30 σαν πιο λεπτό από 10w-40 αλλά και πιο φτηνό από 5w-20 (τα 5lt έκαναν 35.80 Liqui Moly Longtime Hightech)... Τέλος πάντων μετά από λίγο καιρό άνοιγα το καπάκι συμπλήρωσης λαδιού από όπου φαίνεται η καδένα και τα εσώψυχα του κινητήρα και μύριζε βενζίνη. Δοκίμασα να κάνω τη βόλτα κάθε πρωί Κυριακής με αυτό το αυτοκίνητο για να ξεσκάει και να ζεσταίνονται τα λάδια για να φεύγει το καύσιμο από μέσα. Μάταια... Τσάμπα η βενζίνη που χάλαγα... Σήμερα μετά από 4 μήνες και περίπου 2000 χλμ ανοίγεις τη βίδα από πάνω και νομίζεις πως μυρίζει το τεπόζιτο. Τελικά αντί για κάθε 6 μήνες αλλαγή που μου πρότεινε ο leonp ίσως να το κάνω 4. Θα δούμε...[/quote]
η σταθμη των λαδιων στον δεικτη εχει ανεβει?
ψαξε το δεν ειναι σωστο αυτο, τσεκαρισε μηπως κατουραει καποιο μπεκ. -
Όχι η ένδειξη είναι αμετάβλητη στο δείκτη και την ελέγχω κάθε πρωί Κυριακής αλλά και αμέσως μετά την ωριαία βόλτα (το αφήνω 5 λεπτά σβηστό)
Τώρα άμα θέλει 2 ώρες δούλεμα με κόφτες για να πατσίζει τις μικρές διαδρομές σόρυ αλλά δε θα το κάνω.
Απλά ήθελα να πω ότι το '... κάντο μια βόλτα πού και πού' τελικά είναι μύθος από ότι φαίνεται.Τώρα αυτό με το μπεκ μου φαίνεται περίεργο για αμάξι του 09 με 23000 χλμ αλλά θα το ψάξω κι αν βρεθεί κάτι θα ενημερώσω.
-
μπας και μυριζει απο αλλου βενζινη?
Στις Α140 ενας σωληνας με τον καιρο χαλαγε και βρωμαγε ο τοπος. -
Ο χρήστης kws έγραψε:
Τι θα μου προτείνατε να βάλω σε ένα subaru justy 10w30 ή 10w40 και τι μάρκα? Στην προηγούμενη αλλαγή του είχα βάλει τα torco fullsynth αλλά έλεγα να πάω σε κάτι πιο φτηνό.Σε 10w40 και 15000χλμ σε πόλη χλωμό!
Σε 10w30 Αmsoil Α1/Β1,Α5/Β5 με 11 ευρώ το λίτρο και χαρακτηριστικά σα πολύ 'λεπτότερο', υπάρχει ο κίνδυνος να το καίει....ίσως και είναι για άνω των 10-15000χλμ όπως λέει τουλάχιστον η ίδια η εταιρία!
Γενικά οτιδήποτε 5w30-5w40 που είναι για τα χιλιόμετρα που θες περνάμε αυτά τα χρήματα. Τα Castrol Magnatec 5w30-5w40 έχουν κάτω από 10 ευρω αλλά δε ξερώ αν είναι για τόσα χιλιόμετρα.
Αν ρίξεις νερό στο κρασί σου και περιοριστείς σε κάτω από 10000χλμ τότε έχεις επιλογές καλές νομίζω από 7-10 ευρώ όπως Castrol, Eneos, Motul, Amsoil. -
Προτείνεται μου με σειρά τιμής και ποιότητας και βλέπουμε...
-
Καλώς σας βρήκα!Ο αδερφός μου έχει ένα Clio 1,2 TCE ,αρχές του 10 με 47.000χλμ.Μετά απο ταξίδι το αυτοκίνητο έβγαλε ένδειξη top up oil χώρις να ανάψει λαμπάκι λαδιού.Με πήρε τηλ και ψάχνωντας και εδώ μεσα τον έστειλα και συμπλήρωσε με Elf 5-40 evolution sxr rn o710 προδιαγραφή απο τα οποιά έβαλε 2 λίτρα.3 μέρες μετά το αυτοκίνητο είχε μείνει από λάδι οπότε βάλαμε 0,5 λιτ castrol magnatec 5-40 που είχα περίσσευμα.Το πήγαμε στην τοπική αντιπροσωπεία και εκεί διαπίστωσαν οτι ειναι βαλβίδα λαδιού ,την άλλαξαν και απλα προσθέσαμε άλλο ενα λίτρο ελφ με το οποίο ο δείκτης έφθασε στη μέση.Το θέμα είναι οτι με όλα αυτά καταλάβαμε οτι στο αμάξι βάζουν λάδι elf 5-30 evolution προδιαγραφών ρν0700 και το αλλάζουν κάθε 10000 χωρίς να αλλάζουν φίλτρο σε αυτές τις ενδιάμεσες αλλάγες ενώ το manual λέει λαδι 5w-40 κάθε 20.000χλμ με προδιαγραφη ρν 0710.Η δικαιολογία τους ήταν οτι με 5-40 θα κάψει λάδι και οτι το εργοστάσιο δεν αναλαμβάνει την ευθύνη αν χρειαστεί να συμπληρώσουμε λάδι ,άσε που οι πιο πολλοί δεν το κοιτάνε ποτέ οπότε τους προστατεύουν με το να το αλλάζουν συχνότερα!Το ερώτημα ειναι εμείς τώρα τι κάνουμε?Αλλάζουμε λάδια στα 50.000 χλμ όπως λέει η αντιπροσωπεία και με τι?5-40 ή 5-30?Το αυτοκίνητο οδηγείται πολύ ήρεμα λόγω οικονομίας και κυρίως πόλη ή μικρές επαρχιακές διαδρομές(εώς 20χλμ).Ευχαριστώ
-
Τηρουμένων των προδιαγραφών,με ένα καλό 5w-40 με ΑΛΛΑΓΗ ΚΑΘΕ 10-12,5Κ ΜΑΧ!!......θα είσαι πιστεύω μια χαρά....
-
Ο χρήστης TheoSalas έγραψε:
Καλημέρα!
Πλησιάζει η αλλαγή λαδιών στο αυτοκίνητο της συζύγου (Κολτ 1.3 2009) και θα ήθελα απόψεις-συμβουλές.
Το αυτοκίνητο κάνει σούπερ μικρές διαδρομές: Εκκίνηση και πορεία 3χλμ και παρκάρισμα για κανά 2ωρο και ξανά εκκίνηση κοκ.
Όχι δεν μπορεί να πάρει ποδήλατο γιατί είναι καθηγήτρια και κουβαλάει βιβλία στα φροντιστήρια που πηγαίνει...Το μάνιουαλ προτείνει Α1,Α3,Α5 δηλαδή τα πάντα... Επίσης στο καινούργιο Cleartec βάζουν νομίζω 5-20 από το εργοστάσιο για να βοηθηθεί η κατανάλωση (το οποίο μηχανικά είναι ίδιο).
Σκέφτομαι λοιπόν να δοκιμάσω 0-20 ή 5-20 γιατί αμφιβάλλω αν ο κινητήρας δουλεύει σε σωστή θερμοκρασία ποτέ.Τι λέτε να έχω στο νου μου; Αν δεν το 'καίει' είμαστε εντάξει;Ξέχασα να σας πω ότι κάνει 8000 χλμ το χρόνο χωρίς ζόρια και έχουμε σκοπό να κρατήσει για πάντα...
ΥΓ: Το 5-20 δεν το θέλω για να βελτιώσω την κατανάλωση αλλά τη λίπανση του 'κρύου' μοτέρ.
Ευχαριστώ!
Στην παραπάνω περίπτωση έβαλα στις 1/3/2013 τα 5w-30 σαν πιο λεπτό από 10w-40 αλλά και πιο φτηνό από 5w-20 (τα 5lt έκαναν 35.80 Liqui Moly Longtime Hightech)... Τέλος πάντων μετά από λίγο καιρό άνοιγα το καπάκι συμπλήρωσης λαδιού από όπου φαίνεται η καδένα και τα εσώψυχα του κινητήρα και μύριζε βενζίνη. Δοκίμασα να κάνω τη βόλτα κάθε πρωί Κυριακής με αυτό το αυτοκίνητο για να ξεσκάει και να ζεσταίνονται τα λάδια για να φεύγει το καύσιμο από μέσα. Μάταια... Τσάμπα η βενζίνη που χάλαγα... Σήμερα μετά από 4 μήνες και περίπου 2000 χλμ ανοίγεις τη βίδα από πάνω και νομίζεις πως μυρίζει το τεπόζιτο. Τελικά αντί για κάθε 6 μήνες αλλαγή που μου πρότεινε ο leonp ίσως να το κάνω 4. Θα δούμε...
πραγματικα αυτο που αναφερεις ειναι απολυτα φυσιολογικο ειναι κινητηρας και καιει βενζινη σε ολα τα αυτοκινητα ετσι μυριζει αλλα μην ξεχνας οτι και το λαδι εχει καποια προσθετα μεσα, το θεμα ειναι οτι ο κινητηρας δεν καιει λαδια και λιπαινεται σωστα μια που εχει και καδενα-κανει συντομες διαδρομες το ψιλο λαδι ειναι ιδανικο
-
Ο χρήστης touring the m3 1.6 έγραψε:
Τηρουμένων των προδιαγραφών,με ένα καλό 5w-40 με ΑΛΛΑΓΗ ΚΑΘΕ 10-12,5Κ ΜΑΧ!!......θα είσαι πιστεύω μια χαρά....Να πω την αλήθεια και εμένα τα 20.000 χλμ από αλλαγή σε αλλαγή πολλα μου φαίνονται,ειδικά για αμάξι που κυριώς κάνει πόλη χωρίς σχεδόν ποτέ να πιέζεται.Επειδή όμως έχει κάνει ήδη 47.000χλμ με 'λάθος λάδια',τι μπορεί να προκύψει αν πάμε σε 5-40?Και θα έχουν ποτέ σωστή θερμοκρασία με τετοια χρήση όπως λέει και ο onyx?Φανταζομαι η λογική της Ρενό στο να συστηνει 5-40 είναι οτι ενα μοτέρ με τούρμπο θα οδηγείται γρήγορα,όμως εδώ μόνο αυτό δεν συμβαίνει
-
Από προσωπική εμπειρία οι αντιπροσωπείες μπορεί να ακολουθούν γραμμή με πιο συχνά σέρβις, προφανώς για οικονομικό όφελος, αν και ο κατασκευαστής σου δίνει την επιλογή για πιο αραιά σέρβις με τα κατάλληλα λάδια. Ακολούθα ό,τι λέει το βιβλιαράκι και απαίτησε από την αντιπροσωπεία να συμμορφωθεί με αυτό, εκτός και αν έχουν αλλάξει οι οδηγίες που είναι μάλλον απίθανο. Γενικά ζήτα εξηγήσεις αν άλλα λέει το βιβλίο και άλλα η αντιπροσωπεία.
Σχετικά με το κόστος τα καλά λάδια δεν είναι απαραίτητα ακριβά. πχ. http://www.e-antallaktika.com.gr/gm-ope ... 42003.html Πρόκειται για ACEA A3/B4 και C3 λάδι με API SM (νομίζω υπάρχει και νεότερη SN) που καλύπτει και πολλές προδιαγραφές γερμανών κατασκευαστών.
Αν κάποιος θέλει ACEA A3 λάδι το βάζει άνετα (αν τον καλύπτει και το ιξώδες βέβαια 5w-30).
Δεν έχω αγοράσει από τον πωλητή στο link γενικά όμως νομίζω τα βρίσκεις σε τέτοια τιμή νομίζω 6-7 ευρώ το λίτρο. -
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Από προσωπική εμπειρία οι αντιπροσωπείες μπορεί να ακολουθούν γραμμή με πιο συχνά σέρβις, προφανώς για οικονομικό όφελος, αν και ο κατασκευαστής σου δίνει την επιλογή για πιο αραιά σέρβις με τα κατάλληλα λάδια. Ακολούθα ό,τι λέει το βιβλιαράκι και απαίτησε από την αντιπροσωπεία να συμμορφωθεί με αυτό, εκτός και αν έχουν αλλάξει οι οδηγίες που είναι μάλλον απίθανο. Γενικά ζήτα εξηγήσεις αν άλλα λέει το βιβλίο και άλλα η αντιπροσωπεία.Σχετικά με το κόστος τα καλά λάδια δεν είναι απαραίτητα ακριβά. πχ. http://www.e-antallaktika.com.gr/gm-ope ... 42003.html Πρόκειται για ACEA A3/B4 και C3 λάδι με API SM (νομίζω υπάρχει και νεότερη SN) που καλύπτει και πολλές προδιαγραφές γερμανών κατασκευαστών.
Αν κάποιος θέλει ACEA A3 λάδι το βάζει άνετα (αν τον καλύπτει και το ιξώδες βέβαια 5w-30).
Δεν έχω αγοράσει από τον πωλητή στο link γενικά όμως νομίζω τα βρίσκεις σε τέτοια τιμή νομίζω 6-7 ευρώ το λίτρο.Ευχαριστώ για την απάντηση.Το κόστος δεν είναι τόσο μεγάλο θέμα όσο το να μπούν τα σώστα λάδια.Σκέψου οτι το elf 5-40 με το οποίο συμπλήρωσε ο αδερφός μου στη Θεσσαλονίκη το πήρε 8 ευρώ απο μαγαζί που βρήκα εγώ online ενώ εδώ το πουλάνε 12.Εχει Α3 και RN0710 προδιαγραφή.Αυτο που του έβαζαν μέχρι τώρα ειναι λάδι οικονομίας με Α5 RN0700 προδιαγραφη,αλλα αντ΄αλλων δηλαδη!Και όταν τους το είπαμε αυτο μας έβγαλαν χάζους
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Για Hyundai i10 1.2 (Kappa κινητηρας) 5ετιας με 31000 χιλ τι μαρκα λαδιου μου προτεινετε σε 5/30 η 5/40;
Η μάρκα δεν έχει τόσο σημασία, το μοντέλο όμως έχει. Και αυτό που έχει ακόμα μεγαλύτερη είναι το λάδι να είναι αυτό που κάνει για το αυτοκίνητό σου. Τι ζητάει ο κινητήρας σου, τι προτείνει το εγχειρίδιο, ποιες προδιαγραφές πρέπει να καλύπτει το λάδι που ζητάς (κατά API, ACEA και άλλες);; Γιατί και 5-30 και 5-40 υπάρχουν πολλά και αν νομίζεις ότι ξέρουμε τι θέλει ο κάθε κινητήρας χωρίς να μας το πεις ίσως περιμένεις πολύ...
Συγνωμη, παραλειψη μου! API Service SJ, SL η μεγαλυτερη, ILSAC GF-3 η μεγαλυτερη! ΑCEA δε βρηκα, οποτε αν ξερει καποιος ας μας πει! To αμαξι κανει 28 χιλ τη μερα (πηγαινε ελα) σε εθνικη, παντα ηρεμα μεχρι να ζεσταθει και ποτε πανω απο 3000-3400 σαλ (120 με πεμπτη). Στην αρχη η αντιπροσωπεια εβαζε Divinol 10-40, μετα Eneos 10-30 συνθ, και περσι πηγαμε στο Rheinol 5-30 Synth.
-
Ο χρήστης GeoKy έγραψε:
Για Hyundai i10 1.2 (Kappa κινητηρας) 5ετιας με 31000 χιλ τι μαρκα λαδιου μου προτεινετε σε 5/30 η 5/40;
Η μάρκα δεν έχει τόσο σημασία, το μοντέλο όμως έχει. Και αυτό που έχει ακόμα μεγαλύτερη είναι το λάδι να είναι αυτό που κάνει για το αυτοκίνητό σου. Τι ζητάει ο κινητήρας σου, τι προτείνει το εγχειρίδιο, ποιες προδιαγραφές πρέπει να καλύπτει το λάδι που ζητάς (κατά API, ACEA και άλλες);; Γιατί και 5-30 και 5-40 υπάρχουν πολλά και αν νομίζεις ότι ξέρουμε τι θέλει ο κάθε κινητήρας χωρίς να μας το πεις ίσως περιμένεις πολύ...
Συγνωμη, παραλειψη μου! API Service SJ, SL η μεγαλυτερη, ILSAC GF-3 η μεγαλυτερη! ΑCEA δε βρηκα, οποτε αν ξερει καποιος ας μας πει! To αμαξι κανει 28 χιλ τη μερα (πηγαινε ελα) σε εθνικη, παντα ηρεμα μεχρι να ζεσταθει και ποτε πανω απο 3000-3400 σαλ (120 με πεμπτη). Στην αρχη η αντιπροσωπεια εβαζε Divinol 10-40, μετα Eneos 10-30 συνθ, και περσι πηγαμε στο Rheinol 5-30 Synth.
Το divinol το θυμαμαι και γω οταν πρωτοπηρα το tucson, μου βαζαν 10-40 semi synthetic και λεγανε οτι ηταν για 15.000.
Για το i10 τωρα συνεχισε με ενεος 5-40 φουλ συνθετικο, γνωμη μου. Σιγουρα θα ειναι στα προτεινομενα ιξωδη στο βιλιαρακι και καλυπτει μεγαλο ευρος θερμοκρασιων. Προσιτες τιμες και πολυ καλο λαδι! -
Για polo 1.2 tdi τι προτείνετε;
Η αντιπροσωπεία βάζει τα δικά της Kolben 5W30.
H VW νομίζω προτείνει Castrol; -
Γεια χαρα , θελω να αλλαξω τα πρωτα λαδια στο twinair και ρωτησα στο συνεργειο της Σπικαρ επειδη ειναι διπλα μου και μου ειπαν πως θελουν με φιλτρο και καρτα καυσαεριων 110 ευρω.Νομιζω πως ειναι αρκετα , επισης ενω το πηρα απο τη Λαμδα δε θελω να παω εκει και λογω αποστασης και λογω κακης εξυπηρετησης στο συνεργειο.Ωστοσο θελω τη σφραγιδα γιατι το αυτοκινητο εκλεισε τον πρωτο του χρονο.Ποια ειναι η γνωμη σας.?
-
http://www.valvolineeurope.com/english/ ... sel_10w-40
αυτα για ποσα χλμ ειναι; τα εχω στο φορτηγο
-
Αυτά είναι βενζίνης ρε φίλε,όχι diesel.
Εκτός αν μιλάς για βανάκι diesel.
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]