-
Στα προ μνημονίου χρόνια το Ελ. κράτος άρμεγε την Ε.Ε έως ότου οι κουτόφραγκοι είπαν στοπ.
-
Ο χρήστης gakost έγραψε:
.... Χρησιμοποίησα το σύστημα της αυτόματης πληρωμής σε έναν σταθμό στην διαδρομή, για όσους δεν ξέρουν την λωρίδα που έχει ένα πράσινο ν και δεν έχει υπάλληλο αλλά ρίχνεις τα κέρματα στο καλάθι. Όλα καλά λοιπόν πήρα και τα ρέστα μου αλλά απόδειξη όσο την είδες εσύ άλλο τόσο την είδα κι εγώ. Μήπως αυτό δεν είναι φοροδιαφυγή; Δεν μου έδωσε απόδειξη όπως θα έπρεπε. Στα καταστήματα βάλανε την ηλιθιότητα να μην πληρώνεις αν δεν παίρνεις απόδειξη. Εγώ γιατί να πληρώσω λοιπόν για μια υπηρεσία που δεν μου παρέχεται και μάλιστα χωρίς απόδειξη;Επειδή πολύ πρόσφατα χρησιμοποίησα το ίδιο σύστημα στο σταθμό μετά τον Άγιο Στέφανο την απόδειξη την έδωσε κανονικά (έτσι και αλλιώς αυτόματο είναι το σύστημα).
Που συνέβη αυτό που λες;
-
Ο χρήστης nintza έγραψε:
2 λίτρα και άνω αυτοκίνητο = λεφτάς γα@ηστε τον...
vacheron constantin στο χέρι = σαν τον γύφτοΗ πρώτη εξίσωση την οποία και θεωρείς ως αξίωμα δεν στέκει στην εφαρμογή της 2ης εξίσωσης. Απλά κάποιοι βγάζουν μέσα από το μίσος προς το μεγάλο αυτοκίνητο το διαχρονικό τους κόμπλεξ.
Βέβαια εδώ μέσα αντίστοιχα....
Δρόμοι καραμανιόλες αλλά Δημόσιοι = Πληρώνουμε ευχαρίστως
Δρόμοι φτιαγμένοι αλλά υπό Ιδιωτική Διαχείριση = #ΔΕΝΠΛΗΡΩΝΩΔΕΝΠΛΗΡΩΝΩΚλασσική πολιτική σχιζοφρενούς στις αντιδράσεις όχλου....
το ξαναρωτησα αλλα δε πηρα απαντηση.
θεωρεις οτι η γκαρσονιερ 30τμ και η βιλα 400τμ θα πρεπει να πληρωνουν τον ιδιο φορο σε δημοτικα τελη/δεη?ΚΑΝΕΙΣ δε σε υποχρεωσε να παρεις 2λιτρο 3λιτρο 8λιτρο
γενικα κανεις δε σε υποχρεωσε να παρεις αμαξι ποσο μαλλον ακριβο.(η εδω θα μου πεις οτι σε υποχρεωσε ο αντρεας!!)
αν παρ ολα αυτα θες ακριβο αμαξι και τσαμπα συντηρηση κατι δε παει καλα με τον εγκεφαλο σου.εγω δε πληρωνω σε κανενα δρομο ειτε ιδιωτικο ειτε δημοσιο
Στο λογαριασμό της ΔΕΗ θα βρεις ότι υπάρχει ένα τμήμα στα ΔΤ και ΔΦ που αφορά και μόνον το μέγεθος του δομήματος. Η σχέση δε είναι αναλογική. Πέραν αυτού υπάρχει και το μη αναλογικό του τμήματος. Extreme παράδειγμα. 30 τμ στον λαιμό της Βουλιαγμένης έχουν μεγαλύτερη αξία για την εφορία από 120 τμ στην περιοχή της Νίκαιας.
Δεν έχω δίλιτρο αλλά μόλις 1300+ cc. Το ότι δεν βρέθηκα με δίλιτρο ήταν θέμα τύχης. Το ότι επέλεξα υβριδικό στόχο είχε να μην χρειάζομαι 2 οχήματα και σε δεύτερο βαθμό η οικολογία. Όταν όμως έκανα τους λογαριασμούς μου θεωρούσα πάντα και ένα σενάριο με τέλη +50% και βενζίνη +50%. Αλλά υπάρχει ένα όριο στο πόσο μπορείς να εκτιμήσεις ότι θα είναι τα τέλη αυξημένα. Μπορούσες να προβλέψεις ότι 6 χρόνια μετά μέσα των τελών και των ειδικών φόρων το κόστος των Τελών κυκλοφορίας θα ήταν το 3πλάσιο; Δεν νομίζω ότι κανείς εδώ μέσα το 2007 έβαζε ένα τέτοιο στοίχημα.
Αντίστοιχα γνωρίζεις και αποδέχεσαι ότι το κόστος συντήρησης ενός οχήματος είναι αναλογικό με την αξία του grosso modo. Αλλά όχι με βάση κάποιο ηλίθιο σύστημα που στηρίζεται στην αρχαΐζουσα λογική κυβικά εκατοστά = ιπποδύναμη. Όσο βλακώδες είναι αυτό άλλο τόσο βλακώδες (αλλά λιγότερο αν θέλεις τη γνώμη μου) θα ήταν να υπολογίζαμε τα τέλη κυκλοφορίας με βάση και μόνον το βάρος του οχήματος (που εν τέλει καθορίζει κατά έναν βαθμό και τη φθορά του οδοστρώματος αλλά θα έκανε ένα τρακτέρ να πληρώνει πιο πολλά από 5 Ferrari) ή με βάση και μόνον την ιπποδύναμη (που αγνοεί το γεγονός του βάρους και θα έκανε ένα τρακτέρ να πληρώνει λιγότερο από το 1600cc μπατζατάι).
Τώρα το ότι δεν πληρώνεις δρόμους. Φυσικά και τους πληρώνεις. Είτε άμεσα (στους κλειστούς αυτοκινητόδρομους καλύπτοντας και άλλες ανάγκες οδοποιίας γιατί τα τέλη είναι για τους ΟΤΑ πια) είτε έμμεσα (μέσω των φόρων) τους πληρώνεις. Είναι θέμα επιλογής όμως. Αν θέλεις να πληρώνεις έμμεσα ώστε ο Γερμανός με τη merc του να φτάνει τζάμπα στη Χαλκιδική από την Εγνατία και ο Τούρκος οδηγός TIR να φτάνει στην Ιταλία χωρίς να έχει ακουμπήσει cent από την Τουρκία. Αλλιώς άμεσα. Για την ώρα έχει επιλεγεί το δεύτερο. Όπως είπα και προηγουμένως. Όλα είναι θέμα Νόμων στη Δημοκρατία. Αν η πλειοψηφία θέλει έμμεση φορολογία τότε οκ. Αλλά πολύ φοβάμαι ότι όταν θα φτάσεις να πει ότι θέλω 500 εκατ € παραπάνω φόρους για να κινούμε ελεύθερα στον Α.Ο. πολύ θα αρνηθούν να τον καταβάλουν.
-
Ο χρήστης gakost έγραψε:
Με την σημερινή λογική πληρώνω με άδικο σύστημα για κάτι που δεν έχωΕπειδή αυτό το βλέπω πολύ συχνά, τι σημαίνει 'δεν έχω' (αυτοκινητόδρομους) ? Εγώ πάντως βλέπω ότι τα μαύρα στο παρακάτω είναι σαφώς περισσότερα από τα μπλέ και τα γκρι:
Ναι, δεν έχουμε (χοντρικά) συνολικά: ~1100 χλμ.
Πάτρα-Κόρινθο-Πύργο-Τσακώνα πλην παράκαμψης Πάτρας (~260 χλμ.)
Ιωνία οδό πλην παρακάμψεων Αγρινίου-Αρτας (~160 χλμ.)
Ε65 (~180 χλμ.)
Μπράλο-Ράχες και Τέμπη-Πλαταμώνα (~80 χλμ.)
Θεσσαλονίκη-Ευζώνους (~70 χλμ.)
Κάθετους άξονες Εγνατίας (~150 χλμ.)
ΒΟΑΚρήτης (~200 χλμ.)Και έχουμε (χοντρικά) συνολικά: ~1680 χλμ.
Κόρινθο-Αθήνα-Θεσσαλονίκη πλην Μαλιακού-Τεμπών (~500 χλμ.)
Κόρινθο-Καλαμάτα (~200 χλμ.)
Παρακάμψεις Αγρινίου-Αρτας-Πάτρας (~80 χλμ.)
Αττική Οδό (~50 χλμ.)
Εγνατία μαζί με κάθετους άξονες (~850 χλμ.)Δηλαδή έχουμε το 60% όλων των προβλεπόμενων αυτοκινητόδρομων, δεν θα το ΄λεγα αυτό 'δεν έχουμε'
Και υπενθυμίζω ότι όλοι αυτοί οι δρόμοι θέλουν συντήρηση.Οσο για αυτό που λες, ότι το κόστος των διοδίων μετακυλίεται στον καταναλωτή, υπάρχει και η άλλη όψη, που λέει ότι οι μεγαλύτεροι δενπληρωνίστας είναι οι επαγγελματίες αλλά δε νομίζω ότι φτήνηναν τα σχετικά προϊόντα
-
@Christos.dimou
Αφίδνες ρεύμα προς Αθήνα@Nass
Ξαναλέω δεν αμφιβάλλω ότι έχουν βελτιωθεί πάρα πολύ οι δρόμοι και έχουν πολλαπλασιαστεί σε σχέση με αυτό που είχαμε το 90 και παλιότερα. Επίσης δεν λέω να μην πληρώνω σε λογική τιμή. ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΛΕΙΣΤΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ όπως σου ειπα τα ζωα κάνουν πάρτυ οι περιφράξεις είναι τρύπιες (δεν μιλάω για ανθρώπους ζώα αλλά κανονικά ) Τα έργα έχουν σταματήσει τα διόδια όχι. Δεν υπάρχει αναλογική χρέωση αλλά στήνουν μετωπικούς σταθμούς όπου τους συμφέρει. Το βράδυ σε πολλούς κόμβους δεν δουλεύει ο φωτισμός πχ στον Μαρτίνο τους τελευταίους 6 μήνες. Δεν υπάρχει σχεδόν πουθενά μια τουαλέτα βρε αδερφέ άσε που πολλά πάρκινγκ με το που ανοίγουν οι σταθμοί εξυπηρέτησης κλείνουν. Επίσης πολλά από τα έργα χρηματοδοτήθηκαν από το Ελ Δημόσιο (ΥΠΕΧΩΔΕ) και ΕΕ αλλά παραδόθηκαν για εκμετάλλευση σε ιδιώτες. Αν πας στην ΠΑΘΕ ακόμη υπάρχουν οι σχετικές πινακίδες πχ στην παράκαμψη του Αγ Κωνσταντίνου. Δεν θεωρείς άδικο να γίνονται όλα εις όφελος των μεγαλοιδιωτών; Για τα φορτηγά σίγουρα είναι ένα θέμα μιας και φθείρουν περισσότερο τον δρόμο αλλά θα μπορούσαν να πληρώνουν μόνο αυτά (πάντα με αναλογικό και δίκαιο τρόπο) ή ακόμη και να είχαν βινιέτα. Κάποια στιγμή κάποιος δήμαρχος ή υποψήφιος δήμαρχος στον Πειραιά είχε προτείνει να μπουν διόδια λόγω του ότι από όλη την Ελλάδα για να πάνε στα νησιά χρησιμοποιούν και καταστρέφουν τους δρόμους και ιδίως τα φορτηγά μιας και η κίνηση είναι υπερβολικά αυξημένη. Σίγουρα αυτό που λέει έχει λογική ότι επιβαρύνετε ο δήμος από την κίνηση προς τα περισσότερα νησιά. Θα συμφωνούσες λοιπόν να μπουν στα όρια του Πειραιά διόδια για όλους συμπεριλαμβανομένων και των μόνιμων κατοίκων και των δημοτών του Πειραιά ή θα ήθελες να δίνει πχ ο ΟΛΠ ένα ποσοστό από τα έσοδα στον δήμο σαν αντιστάθμισμα για την φθορά των δρόμων; -
Κάνε ένα κόπο να διαβάσεις το παρακάτω κείμενο, θα σου λυθούν όλες οι απορίες.
Και ξαναρωτάω, που έγινε αυτό που περιγράφεις με το χωνί; Γιατί τα μηχανήματα που ξέρω εγώ ρέστα ΔΕΝ δίνουν.
ΚΟΣΤΟΣ
Όλοι οι νέοι αυτοκινητόδρομοι μαζί θα κοστίσουν περίπου τα 6 Δις €. Πού θα βρεθούν αυτά τα λεφτά ; Η λογική σκέψη όλων είναι ο Προϋπολογισμός και επειδή μιλάμε για δρόμους, τα διόδια.Ας τα δούμε λοιπόν και τα δύο αυτά, αναλυτικά.
Στον κρατικό Προϋπολογισμό, προβλέπονται συνολικά περίπου 7 δις € για το σύνολο των έργων που κατασκευάζονται στην χώρα (ΠΔΕ) και από αυτά, για όλα τα έργα υποδομής μεταφορών 2,5 δις €. Για την χρηματοδότηση των αυτοκινητόδρομων μόνον από τον Προϋπολογισμό, θα έπρεπε, για 3 - 4 χρόνια, ή να δίνονταν το 20% του ΠΔΕ, ή να σταματήσει κάθε άλλο έργο μεταφορών, και να φτιάχνονται μόνον οι αυτοκινητόδρομοι. Εύκολα καταλαβαίνει κανείς ότι, ούτε το ένα, ούτε το άλλο, γίνεται και ότι μια τέτοια προσπάθεια, με τις διάφορες πιέσεις, γρήγορα θα εκφυλιζόταν σε αυτό που συνέβαινε τα τελευταία 30 χρόνια. Αποσπασματικά έργα που δεν τελειώνουν ποτέ και έχουν απροσδιόριστο έως άγνωστο τελικό συνολικό κόστος.
Τα διόδια τώρα. Τα συνολικά σε όλη την χώρα καθαρά έσοδα του παλαιού ΤΕΟ, (μετά την πληρωμή των μισθών υπαλλήλων κλπ), ήταν περίπου 170 εκατομμύρια € τον χρόνο. Μιά απλή διαίρεση δείχνει ότι εάν περιμέναμε να μαζέψουμε τα χρήματα από τα διόδια, οι νέοι δρόμοι θα άρχιζαν να κατασκευάζονται μετά από 6,000/150 = 40 χρόνια, ή με πιο μεγάλη ακρίβεια, (επειδή τα μαζεμένα λεφτά εν τω μεταξύ θα τα τοκίζαμε στήν Τράπεζα) σε 25 με 30 χρόνια από σήμερα, ανάλογα με το επιτόκιο που θα μας δώσουν.
Η λύση της ΣΔΙΤ μπορεί να κοστίζει παραπάνω, επειδή δανειζόμαστε για να κατασκευάσουμε τα έργα, και επομένως πληρώνουμε εκτός από το κόστος του έργου και το κόστος του δανείου, αλλά έτσι έχουμε πολύ πιό γρήγορα για χρήση τους σωστούς δρόμους και όλα τα εξ αυτών οφέλη. Επίσης με την διαδικασία αυτή αντιμετωπίζεται με επιτυχία και το πρακτικό θέμα της σωστής συντήρησης και λειτουργίας του δρόμου μετά την κατασκευή του, καθώς η όλη οργάνωση της εταιρείας λειτουργίας γίνεται με κριτήρια και σε χρόνους ιδιωτικών επιχειρήσεων, χωρίς τις χρόνιες στρεβλώσεις των Δημοσίων Υπηρεσιών.
ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ
Γιατί όμως να μπούνε διόδια και σε δρόμους που έχουν ήδη κατασκευασθεί με χρήματα από τούς φόρους; Η ερώτηση ακούγεται λογική και η απάντηση είναι απλή και λέγεται μικροί κυκλοφοριακοί φόρτοι σε σχέση με το κόστος του δρόμου. Κατά τους αρχικούς υπολογισμούς για τα στοιχεία παραχώρησης, υπολογίσθηκε ότι, για κάποιους δρόμους (Ιόνια Οδός, Ε65), τα διόδια από την κυκλοφορία του ίδιου του δρόμου, δεν επαρκούσαν για να ξεπληρώσουν το τίμημα μέσα στα 30 χρόνια παραχώρησης. Υπήρξαν διάφορες σκέψεις και τελικά κατέληξαν ως καλύτερη λύση να παραχωρηθούν στίς εταιρείες τα διόδια στίς υπάρχουσες και ήδη κατασκευασμένες ΕΟ και να τοποθετηθούν και νέα, με παράλληλη υποχρέωση των εταιρειών να αναβαθμίσουν - συντηρούν - λειτουργούν και αυτές.
Η χρέωση θα γίνεται ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύει ο οδηγός και υπολογίζεται ότι η τιμή θα είναι από 0,03 έως 0,04 ευρώ ανά χιλιόμετρο. Στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες κυμαίνεται από 0,05 έως 0,07.
Θεωρήθηκε δηλαδή σωστό, η κυκλοφορία στους υπάρχοντες αυτοκινητόδρομους να συνεισφέρει στην κατασκευή των νέων δρόμων και παράλληλα να έχουμε και ομοιόμορφη, σωστή λειτουργία και συντήρηση όλων των αυτοκινητόδρομων της χώρας παλαιών και νέων. Επίσης η Πολιτεία με τον τρόπο αυτό δημιουργούσε και μία σημαντικά πηγή εσόδων για την συντήρηση του υπολοίπου οδικού δικτύου καθώς με τίς Συμβάσεις που υπογράφθηκαν, οι εισπράξεις της επί των ακαθαρίστων εσόδων των διοδίων αρχίζουν 2 έως 5 χρόνια από την υπογραφή των συμβάσεων, με ποσοστά που ξεκινάνε από 50% για να φτάσουν στο τέλος του χρόνου παραχώρησης των αυτοκινητόδρομων στο 92%. Κατά μέσον όρο το 50% των εσόδων της 30ετίας θα πάει στα δημόσια ταμεία.
Συγκεκριμένα :
Στην Ιόνια οδό, η ανάδοχος κοινοπραξία αναλαμβάνει την είσπραξη των διοδίων στους σταθμούς από τη Μεταμόρφωση Αττικής έως τη Σκάρφεια Φθιώτιδας, με αντάλλαγμα να κατασκευάσει το δρόμο Αντιρρίου - Ιωαννίνων και το τμήμα Σχηματάρι - Χαλκίδα. Από τα τέλη του 2009, το Δημόσιο θα αρχίσει να εισπράττει το 60% των εσόδων! Σταδιακά έως το τέλος της τριακονταετίας θα φτάσει το 85%.Κόρινθος - Πάτρα - Τσακώνα. Η είσπραξη για το Δημόσιο θα ξεκινήσει με βάση τη σύμβαση το 2021, οπότε θα αντιπροσωπεύει το 65% των εσόδων για να φτάσει το 92% το 2038.
Στο Μαλιακός - Κλειδί η είσπραξη του Δημοσίου θα ξεκινήσει τον Απρίλιο του 2010 με ποσοστό λίγο πάνω από το 50%, που σταδιακά αυξάνεται για να φτάσει στο τέλος της 30ετίας στο 82%. Αυτό σημαίνει ότι κατά μέσο όρο τα έσοδα του Δημοσίου θα είναι της τάξης του 50%.
Ε-65. Λίγο διαφορετική είναι η εικόνα στην περίπτωση του Ε-65, του νέου αυτοκινητόδρομου που θα ξεκινά λίγο έξω από τη Λαμία και μέσω της δυτικής Θεσσαλίας θα συναντά την Εγνατία στο ύψος της Παναγιάς Γρεβενών. Το κόστος ανέρχεται σε 1,6 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 500 εκατ. θα είναι η κρατική συμμετοχή. Ωστόσο, η σύμβαση προβλέπει ότι σε περίπτωση που ο νέος δρόμος δεν θα έχει ικανοποιητική κυκλοφορία οι κατασκευαστές θα λάβουν και επιδότηση διοδίων που μπορεί να φτάσει το 1,54 δισ. ευρώ έως το 2033. Ο ανάδοχος θα εισπράττει τα έσοδα από δύο σταθμούς διοδίων που θα λειτουργήσουν στο «πέταλο» του Μαλιακού. Ο πρώτος κοντά στις Θερμοπύλες τον ερχόμενο Αύγουστο και ο άλλος θα δημιουργηθεί στον Μώλο, όταν τελειώσει το υπόλοιπο τμήμα σε μια διετία.
Για όποιον θέλει να έχει από πρώτο χέρι γνώση, οι συμβάσεις των έργων είναι διαθέσιμες σε όλους, δημοσιευμένες στο site της Βουλής. Από εδώ πχ μπορεί κάποιος να κατεβάσει την Σύμβαση της Κόρινθος-Πάτρα-Τσακώνα, και με μία αναζήτηση να βρει και τις υπόλοιπες.
-
Ο χρήστης Χρήστος Λάππας έγραψε:
Κάνε ένα κόπο να διαβάσεις το παρακάτω κείμενο, θα σου λυθούν όλες οι απορίες.Και ξαναρωτάω, που έγινε αυτό που περιγράφεις με το χωνί; Γιατί τα μηχανήματα που ξέρω εγώ ρέστα ΔΕΝ δίνουν.
ΚΟΣΤΟΣ
Όλοι οι νέοι αυτοκινητόδρομοι μαζί θα κοστίσουν περίπου τα 6 Δις €. Πού θα βρεθούν αυτά τα λεφτά ; Η λογική σκέψη όλων είναι ο Προϋπολογισμός και επειδή μιλάμε για δρόμους, τα διόδια.Ας τα δούμε λοιπόν και τα δύο αυτά, αναλυτικά.
Στον κρατικό Προϋπολογισμό, προβλέπονται συνολικά περίπου 7 δις € για το σύνολο των έργων που κατασκευάζονται στην χώρα (ΠΔΕ) και από αυτά, για όλα τα έργα υποδομής μεταφορών 2,5 δις €. Για την χρηματοδότηση των αυτοκινητόδρομων μόνον από τον Προϋπολογισμό, θα έπρεπε, για 3 - 4 χρόνια, ή να δίνονταν το 20% του ΠΔΕ, ή να σταματήσει κάθε άλλο έργο μεταφορών, και να φτιάχνονται μόνον οι αυτοκινητόδρομοι. Εύκολα καταλαβαίνει κανείς ότι, ούτε το ένα, ούτε το άλλο, γίνεται και ότι μια τέτοια προσπάθεια, με τις διάφορες πιέσεις, γρήγορα θα εκφυλιζόταν σε αυτό που συνέβαινε τα τελευταία 30 χρόνια. Αποσπασματικά έργα που δεν τελειώνουν ποτέ και έχουν απροσδιόριστο έως άγνωστο τελικό συνολικό κόστος.
Τα διόδια τώρα. Τα συνολικά σε όλη την χώρα καθαρά έσοδα του παλαιού ΤΕΟ, (μετά την πληρωμή των μισθών υπαλλήλων κλπ), ήταν περίπου 170 εκατομμύρια € τον χρόνο. Μιά απλή διαίρεση δείχνει ότι εάν περιμέναμε να μαζέψουμε τα χρήματα από τα διόδια, οι νέοι δρόμοι θα άρχιζαν να κατασκευάζονται μετά από 6,000/150 = 40 χρόνια, ή με πιο μεγάλη ακρίβεια, (επειδή τα μαζεμένα λεφτά εν τω μεταξύ θα τα τοκίζαμε στήν Τράπεζα) σε 25 με 30 χρόνια από σήμερα, ανάλογα με το επιτόκιο που θα μας δώσουν.
Η λύση της ΣΔΙΤ μπορεί να κοστίζει παραπάνω, επειδή δανειζόμαστε για να κατασκευάσουμε τα έργα, και επομένως πληρώνουμε εκτός από το κόστος του έργου και το κόστος του δανείου, αλλά έτσι έχουμε πολύ πιό γρήγορα για χρήση τους σωστούς δρόμους και όλα τα εξ αυτών οφέλη. Επίσης με την διαδικασία αυτή αντιμετωπίζεται με επιτυχία και το πρακτικό θέμα της σωστής συντήρησης και λειτουργίας του δρόμου μετά την κατασκευή του, καθώς η όλη οργάνωση της εταιρείας λειτουργίας γίνεται με κριτήρια και σε χρόνους ιδιωτικών επιχειρήσεων, χωρίς τις χρόνιες στρεβλώσεις των Δημοσίων Υπηρεσιών.
ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ
Γιατί όμως να μπούνε διόδια και σε δρόμους που έχουν ήδη κατασκευασθεί με χρήματα από τούς φόρους; Η ερώτηση ακούγεται λογική και η απάντηση είναι απλή και λέγεται μικροί κυκλοφοριακοί φόρτοι σε σχέση με το κόστος του δρόμου. Κατά τους αρχικούς υπολογισμούς για τα στοιχεία παραχώρησης, υπολογίσθηκε ότι, για κάποιους δρόμους (Ιόνια Οδός, Ε65), τα διόδια από την κυκλοφορία του ίδιου του δρόμου, δεν επαρκούσαν για να ξεπληρώσουν το τίμημα μέσα στα 30 χρόνια παραχώρησης. Υπήρξαν διάφορες σκέψεις και τελικά κατέληξαν ως καλύτερη λύση να παραχωρηθούν στίς εταιρείες τα διόδια στίς υπάρχουσες και ήδη κατασκευασμένες ΕΟ και να τοποθετηθούν και νέα, με παράλληλη υποχρέωση των εταιρειών να αναβαθμίσουν - συντηρούν - λειτουργούν και αυτές.
Η χρέωση θα γίνεται ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύει ο οδηγός και υπολογίζεται ότι η τιμή θα είναι από 0,03 έως 0,04 ευρώ ανά χιλιόμετρο. Στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες κυμαίνεται από 0,05 έως 0,07.
Θεωρήθηκε δηλαδή σωστό, η κυκλοφορία στους υπάρχοντες αυτοκινητόδρομους να συνεισφέρει στην κατασκευή των νέων δρόμων και παράλληλα να έχουμε και ομοιόμορφη, σωστή λειτουργία και συντήρηση όλων των αυτοκινητόδρομων της χώρας παλαιών και νέων. Επίσης η Πολιτεία με τον τρόπο αυτό δημιουργούσε και μία σημαντικά πηγή εσόδων για την συντήρηση του υπολοίπου οδικού δικτύου καθώς με τίς Συμβάσεις που υπογράφθηκαν, οι εισπράξεις της επί των ακαθαρίστων εσόδων των διοδίων αρχίζουν 2 έως 5 χρόνια από την υπογραφή των συμβάσεων, με ποσοστά που ξεκινάνε από 50% για να φτάσουν στο τέλος του χρόνου παραχώρησης των αυτοκινητόδρομων στο 92%. Κατά μέσον όρο το 50% των εσόδων της 30ετίας θα πάει στα δημόσια ταμεία.
Συγκεκριμένα :
Στην Ιόνια οδό, η ανάδοχος κοινοπραξία αναλαμβάνει την είσπραξη των διοδίων στους σταθμούς από τη Μεταμόρφωση Αττικής έως τη Σκάρφεια Φθιώτιδας, με αντάλλαγμα να κατασκευάσει το δρόμο Αντιρρίου - Ιωαννίνων και το τμήμα Σχηματάρι - Χαλκίδα. Από τα τέλη του 2009, το Δημόσιο θα αρχίσει να εισπράττει το 60% των εσόδων! Σταδιακά έως το τέλος της τριακονταετίας θα φτάσει το 85%.Κόρινθος - Πάτρα - Τσακώνα. Η είσπραξη για το Δημόσιο θα ξεκινήσει με βάση τη σύμβαση το 2021, οπότε θα αντιπροσωπεύει το 65% των εσόδων για να φτάσει το 92% το 2038.
Στο Μαλιακός - Κλειδί η είσπραξη του Δημοσίου θα ξεκινήσει τον Απρίλιο του 2010 με ποσοστό λίγο πάνω από το 50%, που σταδιακά αυξάνεται για να φτάσει στο τέλος της 30ετίας στο 82%. Αυτό σημαίνει ότι κατά μέσο όρο τα έσοδα του Δημοσίου θα είναι της τάξης του 50%.
Ε-65. Λίγο διαφορετική είναι η εικόνα στην περίπτωση του Ε-65, του νέου αυτοκινητόδρομου που θα ξεκινά λίγο έξω από τη Λαμία και μέσω της δυτικής Θεσσαλίας θα συναντά την Εγνατία στο ύψος της Παναγιάς Γρεβενών. Το κόστος ανέρχεται σε 1,6 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 500 εκατ. θα είναι η κρατική συμμετοχή. Ωστόσο, η σύμβαση προβλέπει ότι σε περίπτωση που ο νέος δρόμος δεν θα έχει ικανοποιητική κυκλοφορία οι κατασκευαστές θα λάβουν και επιδότηση διοδίων που μπορεί να φτάσει το 1,54 δισ. ευρώ έως το 2033. Ο ανάδοχος θα εισπράττει τα έσοδα από δύο σταθμούς διοδίων που θα λειτουργήσουν στο «πέταλο» του Μαλιακού. Ο πρώτος κοντά στις Θερμοπύλες τον ερχόμενο Αύγουστο και ο άλλος θα δημιουργηθεί στον Μώλο, όταν τελειώσει το υπόλοιπο τμήμα σε μια διετία.
Για όποιον θέλει να έχει από πρώτο χέρι γνώση, οι συμβάσεις των έργων είναι διαθέσιμες σε όλους, δημοσιευμένες στο site της Βουλής. Από εδώ πχ μπορεί κάποιος να κατεβάσει την Σύμβαση της Κόρινθος-Πάτρα-Τσακώνα, και με μία αναζήτηση να βρει και τις υπόλοιπες.
Σου είπα στις αφίδνες προς Αθήνα. Ρέστα δίνει κανονικά και μάλιστα το γράφει και στο matrix όταν ρίξεις τα κέρματα σου. Έχει 2 θυρίδες μια που λέει ρέστα και μια απόδειξη.
Τώρα με αυτό που διάβασα συγκινήθηκα. Θα κλάψω για τους μεγαλοεργολάβους που οι καημένοι αναλαμβάνουν να δώσουν τα ωραία τους δισ που έχουν αλλά το κράτος δεν έχει για να φτιάξουν δρόμους και επειδή δεν θα βγάλουν αρκετά ας τους δώσουμε bonus τα ήδη κατασκευασμένα έργα. Τώρα αυτό για το κόστος ανα χιλιόμετρο το ακούω βερεσέ. Αν πας από Αθηνα - Λάρισα (που δεν έχει προδιαγραφές αυτοκινητόδρομου) τα διόδια είναι ~14€ με αυτό που λένε αυτοκινητόδρομο περίπου 300 από τα συνολικά 330 περίπου. Με μια διαίρεση είναι 0.046 / km που είναι το 0,03 έως 0,04 το δε τμήμα από Βόλο Θεσσαλονίκη βγαίνει πολύ παραπάνω και αν ολοκληρωθούν τα έργα που έχουν σταματήσει και παρόλες τις φωτογραφίες στις εφημερίδες και τα εγκαίνια ΙΣΩΣ και να ξαναρχίσουν από το φθινόπωρο θα αυξηθούν περισσότερο. Δικαίωμα του καθενός είναι να πιστεύει τα δελτία τύπου της κυβέρνησης και των εταιρειών εγώ πάλι βλεπω αλλιώς τα πράγματα και ξαναλέω να πληρώσω όταν τα φτίαξουν με δίκαιο και αναλογικό τρόπο. Αλλιώς να σχεδιάσω κι εγώ ένα σπίτι να βρω ενοικιαστή που να μου πληρώνει το ενοίκιο με συμβόλαιο για τα επόμενα 100 χρόνια μέχρι να μαζέψω τα χρήματα να το χτίσω γιατί αλλιώς δεν θα μπορούσα να το χτίσω μόνος μου. Έρχεσαι; Οικόπεδο δεν έχω αλλά δεν πειράζει θα βρούμε.
-
Ο χρήστης Run_like_Hell έγραψε:
Ξεκινάμε από τα δεδομένα:- Οι δρόμοι για να γίνουν χρειάζονται χρήματα
- Οι δρόμοι για να συντηρηθούν χρειάζονται χρήματα
- Τα χρήματα δεν φυτρώνουν στα δέντρα, κάποιος πρέπει να τα δώσει.
Αν υποθέσουμε ότι θέλουμε να έχουμε καλούς δρόμους λοιπόν, πρέπει να πληρώσουμε. Το θέμα όπως είναι ποιος θα πληρώσει;
Λύση α) Τον πληρώνουμε όλοι με τους φόρους μας. Ο δρόμος υπάρχει και τα glx τελικιάζουν πάνω του ασύστολα. Πρόβλημα:
Εγώ μπορεί να μένω σε ένα κορφοβούνι, να μετακινούμαι με γαιδούρι και τραίνο και να μην έχω δει δρόμο με δύο λωρίδες ούτε από χιλιόμετρο. Αφού δε θα τον χρησιμοποιήσω για να πάω τα παιδιά μου στο σχολείο, τη γιαγιά μου στο νοσοκομείο και τη γυναίκα μου στο supermarket γιατί να τον πληρώσω? Γιατί να πληρώνω με τους φόρους μου τον δρόμο στον οποίο κάνουν βόλτες glx τα οποία πληρώνουν τέλη που δε φτάνουν ούτε για να συντηρηθούν οι καρόδρομοι που κυκλοφορώ ?
Λύση β) Βάζουμε διόδια και τον πληρώνουν όσοι τον χρησιμοποιούν. Όσοι δεν έχουμε δεν τον χρησιμοποιούμε. Όσοι δεν θέλουμε να τα δώσουμε δε τον χρησιμοποιούμε. Οι υπόλοιποι τον πληρώνουν και τον χαίρονται ταξιδεύοντας γρήγορα και με ασφάλεια.
Το πρόβλημα είναι ότι ο δρόμος δεν έχει και πολλά glx πλεόν...δηλαδη θες να μας πεις οτι η γρια στο κορφοβουνι,και οι υπολοιποι 3 κατοικοι,πληρωνουν αρκετους φορους ωστε να εχουν τις παροχες που εχουν εκει,ενω ολοι οι κατοικοι της ατικκης που ειναι 4εκ δεν πληρωνουν αρκετους φορους για να εχουν αυτα που εχουν..
οκ.εγω μεχρι στιγμης δεν εχω χρειαστει να καλεσω ασθενοφορο,η πυροσβεστικη,αρα γιατι να τα πληρωνω?
ο μητσουλας με το glx δε πηγε σχολειο,γιατι να πληρωνει φορους για σχολειο?
ετσι οπως πατε θα μας πειτε να βαλουμε και εισοδο στις πλατειες,για να μη παιζει το καθε μαλακισμενο 3χρονο τσαμπα στις παιδικες χαρες.2 λίτρα και άνω αυτοκίνητο = λεφτάς γα@ηστε τον...
vacheron constantin στο χέρι = σαν τον γύφτοΗ πρώτη εξίσωση την οποία και θεωρείς ως αξίωμα δεν στέκει στην εφαρμογή της 2ης εξίσωσης. Απλά κάποιοι βγάζουν μέσα από το μίσος προς το μεγάλο αυτοκίνητο το διαχρονικό τους κόμπλεξ.
Βέβαια εδώ μέσα αντίστοιχα....
Δρόμοι καραμανιόλες αλλά Δημόσιοι = Πληρώνουμε ευχαρίστως
Δρόμοι φτιαγμένοι αλλά υπό Ιδιωτική Διαχείριση = #ΔΕΝΠΛΗΡΩΝΩΔΕΝΠΛΗΡΩΝΩΚλασσική πολιτική σχιζοφρενούς στις αντιδράσεις όχλου....
το ξαναρωτησα αλλα δε πηρα απαντηση.
θεωρεις οτι η γκαρσονιερ 30τμ και η βιλα 400τμ θα πρεπει να πληρωνουν τον ιδιο φορο σε δημοτικα τελη/δεη?ΚΑΝΕΙΣ δε σε υποχρεωσε να παρεις 2λιτρο 3λιτρο 8λιτρο
γενικα κανεις δε σε υποχρεωσε να παρεις αμαξι ποσο μαλλον ακριβο.(η εδω θα μου πεις οτι σε υποχρεωσε ο αντρεας!!)
αν παρ ολα αυτα θες ακριβο αμαξι και τσαμπα συντηρηση κατι δε παει καλα με τον εγκεφαλο σου.εγω δε πληρωνω σε κανενα δρομο ειτε ιδιωτικο ειτε δημοσιο
Στο λογαριασμό της ΔΕΗ θα βρεις ότι υπάρχει ένα τμήμα στα ΔΤ και ΔΦ που αφορά και μόνον το μέγεθος του δομήματος. Η σχέση δε είναι αναλογική. Πέραν αυτού υπάρχει και το μη αναλογικό του τμήματος. Extreme παράδειγμα. 30 τμ στον λαιμό της Βουλιαγμένης έχουν μεγαλύτερη αξία για την εφορία από 120 τμ στην περιοχή της Νίκαιας.
Δεν έχω δίλιτρο αλλά μόλις 1300+ cc. Το ότι δεν βρέθηκα με δίλιτρο ήταν θέμα τύχης. Το ότι επέλεξα υβριδικό στόχο είχε να μην χρειάζομαι 2 οχήματα και σε δεύτερο βαθμό η οικολογία. Όταν όμως έκανα τους λογαριασμούς μου θεωρούσα πάντα και ένα σενάριο με τέλη +50% και βενζίνη +50%. Αλλά υπάρχει ένα όριο στο πόσο μπορείς να εκτιμήσεις ότι θα είναι τα τέλη αυξημένα. Μπορούσες να προβλέψεις ότι 6 χρόνια μετά μέσα των τελών και των ειδικών φόρων το κόστος των Τελών κυκλοφορίας θα ήταν το 3πλάσιο; Δεν νομίζω ότι κανείς εδώ μέσα το 2007 έβαζε ένα τέτοιο στοίχημα.
Αντίστοιχα γνωρίζεις και αποδέχεσαι ότι το κόστος συντήρησης ενός οχήματος είναι αναλογικό με την αξία του grosso modo. Αλλά όχι με βάση κάποιο ηλίθιο σύστημα που στηρίζεται στην αρχαΐζουσα λογική κυβικά εκατοστά = ιπποδύναμη. Όσο βλακώδες είναι αυτό άλλο τόσο βλακώδες (αλλά λιγότερο αν θέλεις τη γνώμη μου) θα ήταν να υπολογίζαμε τα τέλη κυκλοφορίας με βάση και μόνον το βάρος του οχήματος (που εν τέλει καθορίζει κατά έναν βαθμό και τη φθορά του οδοστρώματος αλλά θα έκανε ένα τρακτέρ να πληρώνει πιο πολλά από 5 Ferrari) ή με βάση και μόνον την ιπποδύναμη (που αγνοεί το γεγονός του βάρους και θα έκανε ένα τρακτέρ να πληρώνει λιγότερο από το 1600cc μπατζατάι).
Τώρα το ότι δεν πληρώνεις δρόμους. Φυσικά και τους πληρώνεις. Είτε άμεσα (στους κλειστούς αυτοκινητόδρομους καλύπτοντας και άλλες ανάγκες οδοποιίας γιατί τα τέλη είναι για τους ΟΤΑ πια) είτε έμμεσα (μέσω των φόρων) τους πληρώνεις. Είναι θέμα επιλογής όμως. Αν θέλεις να πληρώνεις έμμεσα ώστε ο Γερμανός με τη merc του να φτάνει τζάμπα στη Χαλκιδική από την Εγνατία και ο Τούρκος οδηγός TIR να φτάνει στην Ιταλία χωρίς να έχει ακουμπήσει cent από την Τουρκία. Αλλιώς άμεσα. Για την ώρα έχει επιλεγεί το δεύτερο. Όπως είπα και προηγουμένως. Όλα είναι θέμα Νόμων στη Δημοκρατία. Αν η πλειοψηφία θέλει έμμεση φορολογία τότε οκ. Αλλά πολύ φοβάμαι ότι όταν θα φτάσεις να πει ότι θέλω 500 εκατ € παραπάνω φόρους για να κινούμε ελεύθερα στον Α.Ο. πολύ θα αρνηθούν να τον καταβάλουν.
δε μιλαω για την αξια του δομηματος,αλλα για τα τελη που υπολογιζονται με βασει τα τμ και τη περιοχη
ετσι οπως δε μπορεις να πληρωνεις το ιδιο για τη γκαρσονιερα και τη βιλα (μεγεθος)
δε θα πληρωνεις το ιδιο για μοντελο του 94 με μοντελο του 2004 (παλαιοτητα και αξια)
προφανως δεν ειναι εφικτο να ρθει καποιος και να σου μετρησει την αξια του σπιτιου και του αυτοκινητου με ακριβεια ευρω,αλλα απο το να ειναι ολα φλατ χρεωση ειναι πιο δικαιο.
εσυ εκανες καλη επιλογη για το υβριδικο,ο αλλος με το V8 οχι.
βλακωδες συστημα που λες για τα κυβικα υπηρχε οταν πηρες το αυτοκινητο σου,και δεν αλλαξε,αλλαξε απλα η κλιμακα χρεωσης
το καινουριο συστημα με τους ρυπους,πιανει μονο τα καινουρια αυτοκινητα.
αν καθοριζαμε τα τελη με βαση το βαρος τοτε οι νταλικες θα πληρωνανε 50.000 ευρω το χρονο και το glx 5.
βεβαια μετα θα εβλεπες στο δρομο μονο κατι τεζα καγκουρες και για να αγορασεις πορτοκαλια θα πρεπε να πουλησεις νεφρο.
αλλα δεν εχει σημασια αυτο,απο τη στιγμη που καποιοι εχουν προτεραιοτητα τη μοστρα και τη καλοπεραση στη βολτα και οχι την επιβιωση.
αν το προβλημα σου ειναι ο γερμανος και ο τουρκος που ερχονται μια βδομαδα το χρονο για διακοπες και πιστευεις οτι θα σωθεις απο αυτους οκ.
και στη τελικη οι τουριστες που ερχονται και εχουν σκοπο να ξοδεψουν πχ 1000 ευρω σε μια βδομαδα,αν τους υποχρεωσεις να τα πληρωσουν σε δρομους πιθανοτατα να ξινισουν και να μην ερθουν.αλλα και να ερθουν,αν απο τα 1000 ευρω τα 200 πανε σε διοδια,τοτε πολυ απλα θα μεινουν 2 μερες παραπανω στο ξενοδοχειο σου και θα ξοδεψουν λιγοτερα σε διασκεδαση στη ταβερνα του μητσου,αρα ποιος ειναι ο χαμενος?
αμα θες 500 εκ ευρω παραπανω σε φορους για την αο,τοτε κατι υπολογιζεις λαθος,τοσο κοστισε ολος ο δρομος,τον οποιον τον πληρωσε το δημοσιο υπερκοστολογημενο,για να κονομησουν οι γνωστοι 'φιλοι' σου. -
Κ για να μην το πολυκουράζουμε,σκέφτομαι να ανοίξω καφετέρια.Αλλα για αρχή θα έχω μονο σκέτο καφέ γιατί δεν έχω χρήματα να πάρω ζάχαρη.ΔΕΝ πειράζει όμως,οι πελάτες θα πληρώνουν υποχρεωτικά 5 ευρω τον καφέ γιατι ετσι γουστάρω.Οοοοταν μαζεψω χρήματα,κάτι μπορεί να γίνει κ από μένα!
Λοιπόν σε 200χλμ 'αυτοκινητόδρομου' για Λαμία δεν έχει φωτα στο μεγαλύτερο μέρος κ πολλά άλλα δεν,αλλά το 20άρικο πήγαινε-έλα το στάζουμε.Άρα δεν φταίω που δεν θέλω να πληρώσω.
Για τους έχοντες αντίθετη γνώμη,σας περιμένω για καφέ.. -
Ο χρήστης kwstis! έγραψε:
Κ για να μην το πολυκουράζουμε,σκέφτομαι να ανοίξω καφετέρια.Αλλα για αρχή θα έχω μονο σκέτο καφέ γιατί δεν έχω χρήματα να πάρω ζάχαρη.ΔΕΝ πειράζει όμως,οι πελάτες θα πληρώνουν υποχρεωτικά 5 ευρω τον καφέ γιατι ετσι γουστάρω.Οοοοταν μαζεψω χρήματα,κάτι μπορεί να γίνει κ από μένα!
Λοιπόν σε 200χλμ 'αυτοκινητόδρομου' για Λαμία δεν έχει φωτα στο μεγαλύτερο μέρος κ πολλά άλλα δεν,αλλά το 20άρικο πήγαινε-έλα το στάζουμε.Άρα δεν φταίω που δεν θέλω να πληρώσω.
Για τους έχοντες αντίθετη γνώμη,σας περιμένω για καφέ..ειναι πολυ χειροτερο απ οοπως το περιγραφεις
μιλαμε να χεις χτισει τη καφετερια σε δημοσιο χωρο,με 90% των χρηματων απο το δημοσιο
να ειναι η μοναδικη καφετερια εκει,και ο καφες να θεωρειται ειδος πρωτης αναγκης. -
Ο χρήστης gakost έγραψε:
Τώρα με αυτό που διάβασα συγκινήθηκα. Θα κλάψω για τους μεγαλοεργολάβους που οι καημένοι αναλαμβάνουν να δώσουν τα ωραία τους δισ που έχουν αλλά το κράτος δεν έχει για να φτιάξουν δρόμους και επειδή δεν θα βγάλουν αρκετά ας τους δώσουμε bonus τα ήδη κατασκευασμένα έργα.
Μερικές φορές ειλικρινά αναρωτιέμαι αν μπορούμε να κατανοήσουμε ένα κείμενο όταν το διαβάζουμε.
Τα συναισθήματα δεν απασχολούν. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι οι αριθμοί. Η εταιρία που το αναλαμβάνει πρέπει να έχει κέρδος για να το κάνει. Το κράτος τόσα χρόνια έμπαινε μέσα με τα χίλια και για να αντισταθμίσει την χασούρα υποθήκευε το μέλλον των Ελλήνων και των παιδιών τους. Αυτό δεν συμβαίνει πλέον με τα έργα στους αυτοκινητόδρομους.
Άσχετο/σχετικό. Μπορεί να μας επιβεβαιώσει άλλος forumίτης ότι τα 'χωνιά' δίνουν ρέστα; Γιατί θα έβαζα στοίχημα ότι δεν δίνουν.
-
Ο χρήστης Χρήστος Λάππας έγραψε:
Τώρα με αυτό που διάβασα συγκινήθηκα. Θα κλάψω για τους μεγαλοεργολάβους που οι καημένοι αναλαμβάνουν να δώσουν τα ωραία τους δισ που έχουν αλλά το κράτος δεν έχει για να φτιάξουν δρόμους και επειδή δεν θα βγάλουν αρκετά ας τους δώσουμε bonus τα ήδη κατασκευασμένα έργα.
Μερικές φορές ειλικρινά αναρωτιέμαι αν μπορούμε να κατανοήσουμε ένα κείμενο όταν το διαβάζουμε.
Τα συναισθήματα δεν απασχολούν. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι οι αριθμοί. Η εταιρία που το αναλαμβάνει πρέπει να έχει κέρδος για να το κάνει. Το κράτος τόσα χρόνια έμπαινε μέσα με τα χίλια και για να αντισταθμίσει την χασούρα υποθήκευε το μέλλον των Ελλήνων και των παιδιών τους. Αυτό δεν συμβαίνει πλέον με τα έργα στους αυτοκινητόδρομους.
Άσχετο/σχετικό. Μπορεί να μας επιβεβαιώσει άλλος forumίτης ότι τα 'χωνιά' δίνουν ρέστα; Γιατί θα έβαζα στοίχημα ότι δεν δίνουν.
Ωραία συλογιστική. Ειχαμε λαμόγια που υπερτιμολογούσανε τους δρόμους και σε συνεργασία με τους εργολάβους τρώγανε τα λεφτά μας. Η λύση να τους δώσουμε την εκμετάλλευση κατευθείαν να τα παίρνουνε με νόμιμο τρόπο και ίσως να δίνουνε μετά μίζα σε αυτούς που τους δώσανε την δουλειά.
Μην βάλεις στοίχημα θα χάσεις.
Δεν γράφω άλλο ο καθένας ας πιστεύει ότι νομίζει
-
Δεν δίνουν ρέστα
-
Ο χρήστης nintza έγραψε:
Κ για να μην το πολυκουράζουμε,σκέφτομαι να ανοίξω καφετέρια.Αλλα για αρχή θα έχω μονο σκέτο καφέ γιατί δεν έχω χρήματα να πάρω ζάχαρη.ΔΕΝ πειράζει όμως,οι πελάτες θα πληρώνουν υποχρεωτικά 5 ευρω τον καφέ γιατι ετσι γουστάρω.Οοοοταν μαζεψω χρήματα,κάτι μπορεί να γίνει κ από μένα!
Λοιπόν σε 200χλμ 'αυτοκινητόδρομου' για Λαμία δεν έχει φωτα στο μεγαλύτερο μέρος κ πολλά άλλα δεν,αλλά το 20άρικο πήγαινε-έλα το στάζουμε.Άρα δεν φταίω που δεν θέλω να πληρώσω.
Για τους έχοντες αντίθετη γνώμη,σας περιμένω για καφέ..ειναι πολυ χειροτερο απ οοπως το περιγραφεις
μιλαμε να χεις χτισει τη καφετερια σε δημοσιο χωρο,με 90% των χρηματων απο το δημοσιο
να ειναι η μοναδικη καφετερια εκει,και ο καφες να θεωρειται ειδος πρωτης αναγκης.Πάλι τα ίδια με τους καφέδες και τις τυρόπιτες
Διαβάστε εδώ http://en.wikipedia.org/wiki/Public_good και πείτε μας αν ο καφές ανήκει σε αυτή την κατηγορία.Οσο για τα τελευταία που λες nintza, ΑΚΡΙΒΩΣ τα ίδια ισχύουν για το http://www.aia.gr αλλά δεν σε είδα να παριστάνεις τον δεμπληρωνίστα εκεί ούτε να χρησιμοποιείς τις εναλλακτικές που έχεις πχ. Θεσσαλονίκη οδικώς και Ρόδο με καράβι (ΟΚ όχι εσύ προσωπικά καταλαβαίνεις τι λέω)
-
Τα χωνιά δεν δίνουν ρέστα και το λένε (ακριβές αντίτιμο). Παρόλο που gakost αναφέρει ότι στις Αφίδνες δεν πήρε απόδειξη στην κάθοδο εγώ είχα πάρει για την άνοδο.
-
Καλά κι εγώ ολόκληρο 1 € το πήρα στο όνειρο μου; Έχουν 2 θυρίδες. Μια που λέει απόδειξη και μια ρέστα. Όταν ξαναπεράσω και θα βγάλω φωτό.
Edit
Λοιπόν για να είμαστε ακριβείς σε αυτό που λέμε και επειδή τις κρατάω τις αποδείξεις ΣΙΓΟΥΡΑ στο ρεύμα για Αθήνα δεν μου έδωσε απόδειξη. Ρώτησα τους συνεπιβάτες μου για τα ρέστα. Λοιπόν ρέστα 1000% πήρα από το μηχάνημα στα πλευρικά της Θήβας (που πλέον δεν έχουν υπάλληλο) μαζί με την απόδειξη κανονικά στο ρεύμα προς Λαμία. Ξαναλέω έχουν 2 θυρίδες μια απόδειξη και μια ρεστα που ανάβει και φως κιόλας. Και στο μάτριξ όταν ρίξεις τα χρήματα σου λέει και πόσα ρέστα σου 'εβγαλε. -
Ο χρήστης nass έγραψε:
Κ για να μην το πολυκουράζουμε,σκέφτομαι να ανοίξω καφετέρια.Αλλα για αρχή θα έχω μονο σκέτο καφέ γιατί δεν έχω χρήματα να πάρω ζάχαρη.ΔΕΝ πειράζει όμως,οι πελάτες θα πληρώνουν υποχρεωτικά 5 ευρω τον καφέ γιατι ετσι γουστάρω.Οοοοταν μαζεψω χρήματα,κάτι μπορεί να γίνει κ από μένα!
Λοιπόν σε 200χλμ 'αυτοκινητόδρομου' για Λαμία δεν έχει φωτα στο μεγαλύτερο μέρος κ πολλά άλλα δεν,αλλά το 20άρικο πήγαινε-έλα το στάζουμε.Άρα δεν φταίω που δεν θέλω να πληρώσω.
Για τους έχοντες αντίθετη γνώμη,σας περιμένω για καφέ..ειναι πολυ χειροτερο απ οοπως το περιγραφεις
μιλαμε να χεις χτισει τη καφετερια σε δημοσιο χωρο,με 90% των χρηματων απο το δημοσιο
να ειναι η μοναδικη καφετερια εκει,και ο καφες να θεωρειται ειδος πρωτης αναγκης.Πάλι τα ίδια με τους καφέδες και τις τυρόπιτες
Διαβάστε εδώ http://en.wikipedia.org/wiki/Public_good και πείτε μας αν ο καφές ανήκει σε αυτή την κατηγορία.Οσο για τα τελευταία που λες nintza, ΑΚΡΙΒΩΣ τα ίδια ισχύουν για το http://www.aia.gr αλλά δεν σε είδα να παριστάνεις τον δεμπληρωνίστα εκεί ούτε να χρησιμοποιείς τις εναλλακτικές που έχεις πχ. Θεσσαλονίκη οδικώς και Ρόδο με καράβι (ΟΚ όχι εσύ προσωπικά καταλαβαίνεις τι λέω)
θεσσαλονικη 2 φορες εχω παει και εχω παει οδικως.
ροδο δεν εχω παει ποτε.
προφανως τα λεφτα που πληρωνεις σε φορους στο aia,χρειαζονται για το απειρο προσωπικο που εχει εκει.
και περα απο αυτο δεν ειδα ουτε τιποτα μισοτελειωμενο,ουτε να ζητανε λεφτα πριν το φτιαξουνεοσο για το καφε το εξηγησα πιο πανω.
-
Ο χρήστης nintza έγραψε:
το ξαναρωτησα αλλα δε πηρα απαντηση.
θεωρεις οτι η γκαρσονιερ 30τμ και η βιλα 400τμ θα πρεπει να πληρωνουν τον ιδιο φορο σε δημοτικα τελη/δεη?ΚΑΝΕΙΣ δε σε υποχρεωσε να παρεις 2λιτρο 3λιτρο 8λιτρο
γενικα κανεις δε σε υποχρεωσε να παρεις αμαξι ποσο μαλλον ακριβο.(η εδω θα μου πεις οτι σε υποχρεωσε ο αντρεας!!)
αν παρ ολα αυτα θες ακριβο αμαξι και τσαμπα συντηρηση κατι δε παει καλα με τον εγκεφαλο σου.εγω δε πληρωνω σε κανενα δρομο ειτε ιδιωτικο ειτε δημοσιο
Στο λογαριασμό της ΔΕΗ θα βρεις ότι υπάρχει ένα τμήμα στα ΔΤ και ΔΦ που αφορά και μόνον το μέγεθος του δομήματος. Η σχέση δε είναι αναλογική. Πέραν αυτού υπάρχει και το μη αναλογικό του τμήματος. Extreme παράδειγμα. 30 τμ στον λαιμό της Βουλιαγμένης έχουν μεγαλύτερη αξία για την εφορία από 120 τμ στην περιοχή της Νίκαιας.
Δεν έχω δίλιτρο αλλά μόλις 1300+ cc. Το ότι δεν βρέθηκα με δίλιτρο ήταν θέμα τύχης. Το ότι επέλεξα υβριδικό στόχο είχε να μην χρειάζομαι 2 οχήματα και σε δεύτερο βαθμό η οικολογία. Όταν όμως έκανα τους λογαριασμούς μου θεωρούσα πάντα και ένα σενάριο με τέλη +50% και βενζίνη +50%. Αλλά υπάρχει ένα όριο στο πόσο μπορείς να εκτιμήσεις ότι θα είναι τα τέλη αυξημένα. Μπορούσες να προβλέψεις ότι 6 χρόνια μετά μέσα των τελών και των ειδικών φόρων το κόστος των Τελών κυκλοφορίας θα ήταν το 3πλάσιο; Δεν νομίζω ότι κανείς εδώ μέσα το 2007 έβαζε ένα τέτοιο στοίχημα.
Αντίστοιχα γνωρίζεις και αποδέχεσαι ότι το κόστος συντήρησης ενός οχήματος είναι αναλογικό με την αξία του grosso modo. Αλλά όχι με βάση κάποιο ηλίθιο σύστημα που στηρίζεται στην αρχαΐζουσα λογική κυβικά εκατοστά = ιπποδύναμη. Όσο βλακώδες είναι αυτό άλλο τόσο βλακώδες (αλλά λιγότερο αν θέλεις τη γνώμη μου) θα ήταν να υπολογίζαμε τα τέλη κυκλοφορίας με βάση και μόνον το βάρος του οχήματος (που εν τέλει καθορίζει κατά έναν βαθμό και τη φθορά του οδοστρώματος αλλά θα έκανε ένα τρακτέρ να πληρώνει πιο πολλά από 5 Ferrari) ή με βάση και μόνον την ιπποδύναμη (που αγνοεί το γεγονός του βάρους και θα έκανε ένα τρακτέρ να πληρώνει λιγότερο από το 1600cc μπατζατάι).
Τώρα το ότι δεν πληρώνεις δρόμους. Φυσικά και τους πληρώνεις. Είτε άμεσα (στους κλειστούς αυτοκινητόδρομους καλύπτοντας και άλλες ανάγκες οδοποιίας γιατί τα τέλη είναι για τους ΟΤΑ πια) είτε έμμεσα (μέσω των φόρων) τους πληρώνεις. Είναι θέμα επιλογής όμως. Αν θέλεις να πληρώνεις έμμεσα ώστε ο Γερμανός με τη merc του να φτάνει τζάμπα στη Χαλκιδική από την Εγνατία και ο Τούρκος οδηγός TIR να φτάνει στην Ιταλία χωρίς να έχει ακουμπήσει cent από την Τουρκία. Αλλιώς άμεσα. Για την ώρα έχει επιλεγεί το δεύτερο. Όπως είπα και προηγουμένως. Όλα είναι θέμα Νόμων στη Δημοκρατία. Αν η πλειοψηφία θέλει έμμεση φορολογία τότε οκ. Αλλά πολύ φοβάμαι ότι όταν θα φτάσεις να πει ότι θέλω 500 εκατ € παραπάνω φόρους για να κινούμε ελεύθερα στον Α.Ο. πολύ θα αρνηθούν να τον καταβάλουν. [/quote]
δε μιλαω για την αξια του δομηματος,αλλα για τα τελη που υπολογιζονται με βασει τα τμ και τη περιοχη
ετσι οπως δε μπορεις να πληρωνεις το ιδιο για τη γκαρσονιερα και τη βιλα (μεγεθος)
δε θα πληρωνεις το ιδιο για μοντελο του 94 με μοντελο του 2004 (παλαιοτητα και αξια)
προφανως δεν ειναι εφικτο να ρθει καποιος και να σου μετρησει την αξια του σπιτιου και του αυτοκινητου με ακριβεια ευρω,αλλα απο το να ειναι ολα φλατ χρεωση ειναι πιο δικαιο.
εσυ εκανες καλη επιλογη για το υβριδικο,ο αλλος με το V8 οχι.
βλακωδες συστημα που λες για τα κυβικα υπηρχε οταν πηρες το αυτοκινητο σου,και δεν αλλαξε,αλλαξε απλα η κλιμακα χρεωσης
το καινουριο συστημα με τους ρυπους,πιανει μονο τα καινουρια αυτοκινητα.
αν καθοριζαμε τα τελη με βαση το βαρος τοτε οι νταλικες θα πληρωνανε 50.000 ευρω το χρονο και το glx 5.
βεβαια μετα θα εβλεπες στο δρομο μονο κατι τεζα καγκουρες και για να αγορασεις πορτοκαλια θα πρεπε να πουλησεις νεφρο.
αλλα δεν εχει σημασια αυτο,απο τη στιγμη που καποιοι εχουν προτεραιοτητα τη μοστρα και τη καλοπεραση στη βολτα και οχι την επιβιωση.
αν το προβλημα σου ειναι ο γερμανος και ο τουρκος που ερχονται μια βδομαδα το χρονο για διακοπες και πιστευεις οτι θα σωθεις απο αυτους οκ.
και στη τελικη οι τουριστες που ερχονται και εχουν σκοπο να ξοδεψουν πχ 1000 ευρω σε μια βδομαδα,αν τους υποχρεωσεις να τα πληρωσουν σε δρομους πιθανοτατα να ξινισουν και να μην ερθουν.αλλα και να ερθουν,αν απο τα 1000 ευρω τα 200 πανε σε διοδια,τοτε πολυ απλα θα μεινουν 2 μερες παραπανω στο ξενοδοχειο σου και θα ξοδεψουν λιγοτερα σε διασκεδαση στη ταβερνα του μητσου,αρα ποιος ειναι ο χαμενος?
αμα θες 500 εκ ευρω παραπανω σε φορους για την αο,τοτε κατι υπολογιζεις λαθος,τοσο κοστισε ολος ο δρομος,τον οποιον τον πληρωσε το δημοσιο υπερκοστολογημενο,για να κονομησουν οι γνωστοι 'φιλοι' σου.[/quote]Δεν σου είπε ότι πληρώνουν το ίδιο. Πληρώνουν αναλογικά με τα τμ αλλά και με βάση το γινόμενο των τμ με την αξία ανά μέτρο.
Τα δύο πρώτα που καθορίζονται μόνον από το μέγεθος του οικήματος σε έναν Δήμο είναι τα Δημοτικά Τέλη και ο Δημοτικός Φόρος. Για το Δήμο Αθηναίων τα ποσά είναι 1.65€/τμ (ΔΤ) και 0.33 €/τμ (ΔΦ). Υπάρχει όμως και το ΤΑΠ που το ποσό ανά τμ είναι το 0.035% του γινομένου της τιμής ζώνης επί την παλαιότητα (για να σε βοηθήσω για 1950€ και παλαιότητα 1.0 ήτοι νεόδμητο αυτό σημαίνει 0.6825€/τμ).
Κάθε Δήμος ανάλογα με τις υπηρεσίες που παρέχει ζητά άλλα ΔΤ και ΔΦ για το τμ. Το ΤΑΠ όμως (Τέλος Ακίνητης Περιουσίας) είναι διαφορετικό και μέσα στο Δήμο και προσθέτει μία προοδευτικότητα καθώς θεωρεί ότι πέραν των σταθερών εξόδων σε έναν Δήμο δεν μπορείς παρά να επιβαρύνεις λίγο παραπάνω έναν που μένει στην Διονυσίου Αρεοπαγίτου (τιμή ζώνης >6000€/τμ) από αυτόν που μένει στον Κολωνό (τιμή ζώνης 1000€/τμ). Πόσο; Για παλαιότητα 0.60 και 100τμ οι συνολικές οφειλές για τον Δήμο είναι ετησίως (1.65+0.33)Χ100 = 192€ (σταθερό και για τους δύο) ενώ ο κάτοικος Κολωνού πληρώνει ΤΑΠ 0.00035Χ1000€/τμΧ0.60Χ100τμ = 21€ και ο κάτοικος στην Διονυσίου Αρεοπαγίτου πληρώνει το εξαπλάσιο ήτοι 126€. Αυτό σημαίνει ότι ο πρώτος θα πληρώσει στο Δήμο 192+21=213€ για την κατοικία του ενώ ο δεύτερος 318€. Σίγουρα η διαφορά είναι σημαντική (σχεδόν 50% πάνω) αλλά δεν είναι αυτό που συμβαίνει μεταξύ 1928 και 1930cc που στην πρώτη περίπτωση ο Α ιδιοκτήτης πληρώνει ως τέλη κυκλοφορίας + Φόρο Πολυτελείας το ποσό των 300€ και στη 2η το ποσό των 660€ + 500€ = 1160€. Που είναι σχεδόν 4 φορές μεγαλύτερο. Είναι σαν να έλεγες ότι αν το σπίτι είναι ως 100 τμ θα πληρώνει Χ€ και αν είναι από 100 τμ και άνω θα πληρώνει 4*Χ €. Παρόλο που στο 2ο η διαφορά δεν είναι τέτοια που να αιτιολογεί τη διαμονή τόσο περισσότερων ατόμων.
Εσύ το θεωρείς δίκαιο. Εγώ όχι. Προσωπικά το έλεγα τότε και έπεσα μέσα. Απλά αυτοί που μπορούσαν ή κατέθεσαν πινακίδες ή πήραν πινακίδες Βουλγαρίας/Αλβανίας/Ρουμανίας και άσε τους άλλους να κουρεύονται.
Για τον Τούρκο και τον Γερμανό. Όχι τυχαία μίλησα για τον Τούρκο νταλικιέρη γιατί η Εγνατία αυτούς εξυπηρετεί ως TIR. Το να μην πληρώνει ο χρήστης εδώ άμεσα θα προκαλούσε και θέματα αθέμιτου ανταγωνισμού. Μία εταιρεία TIR στην Ελλάδα αν έπρεπε μέσω της φορολογίας της να πληρώνει και τους δρόμους θα είχε ως ανταγωνιστή την εταιρεία με έδρα την Τουρκία που θα είχε την συγκεκριμένη παροχή δωρεάν. Εκεί δλδ με την τακτική της εμμεσοποίησης του κόστους στραγγαλίζεις και την οικονομική δραστηριότητα της χώρας σου. Όμως με τη λογική του ότι αυτός που χρησιμοποιεί μία υπηρεσία πληρώνει για αυτή (που είναι και η βασική αρχή και της ΕΕ από την εποχή του 80 ως σήμερα είτε με Σοσιαλιστική είτε με Φιλελεύθερη πολιτική ηγεσία) απλά περιορίζεις τόσο τις έμμεσες επιδοτήσεις όσο και τις έμμεσες επιβαρύνσεις αφήνοντας μία ενιαία αγορά να δουλέψει καλύτερα.
Στα περί Τουρισμού τώρα. Όταν ο κύριος Μήτσος όμως ο ταβερνιάρης το φαγητό το πιάτο μουσακά θα αναγκαστεί να το χρεώσει 9€ έναντι 6€ στο τέλος μπορεί ο Hans να έρθει και να μην πληρώσει διόδια αλλά όταν κάνει τον ισολογισμό του στο σπίτι να δει ότι δεν τον συμφέρει να ξανάρθει γιατί το συνολικό του κόστος είναι υψηλότερο. Και σε βεβαιώνω ότι θα είναι υψηλότερο γιατί αν τα 200€ τα μετακυλίσεις ως φόρο στον Μήτσο αυτός από τον Hans θα απαιτήσει περισσότερα από 200€ (όπως συνήθως γίνεται όταν υπάρχουν ενδιάμεσοι). Οπότε τι λες να βολεύει τον Hans; Να πληρώσει ή να μην πληρώσει διόδια (αν θέλει υπάρχει και η Π.Ε.Ο. που είναι τζάμπα) ή να αναγκαστεί να πληρώσει μέσω του Μήτσου τα σπασμένα;
Για τις υπερκοστολογήσεις που λες. Δλδ όταν οι δρόμοι κατασκευάζονταν από το Δημόσιο ήταν τέλειοι και δεν υπήρχαν υπερκοστολογήσεις; Υπερκοστολογήσεις και λαμογιές υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν στην Ελλάδα γιατί αυτή είναι η νοοτροπία μας. Το θέμα είναι όμως ότι αν ένα έργο είναι καλό κανείς στο τέλος δεν θα νοιάζεται για το κόστος του. Έχει ήδη συμβεί και πολύ πρόσφατα που η επιτυχία των Ολυμπιακών και το καλό σχετικό τελικό αποτέλεσμα στα έργα έχει πραγματικά αποκρύψει πλήρως το γεγονός ότι αυτά στοίχησαν κατά μέσο όρο τα τριπλάσια σε € παρακαλώ χρήματα. Και αυτά όχι το 1980 με τον πληθωρισμό να είναι υπεύθυνος για τον διπλασιασμό του κόστους ενός έργου αλλά την περίοδο 1998-2004 όπου ο συνολικός πληθωρισμός να ήταν 20% περίπου. Από εκεί και πέρα αν θεωρείς υπερβολικό το κέρδος του Εργολάβου είναι άλλο ζήτημα που άπτεται σε θέματα Δημοκρατίας. Η προκήρυξη ήταν σαφής προέβλεπε μία σειρά από όρους και επί αυτών δόθηκε το τίμημα στο Ελληνικό Δημόσιο που υπερβαίνει το 60% του ποσού των διοδίων (αφού αφαιρεθεί ο ΦΠΑ) και φτάνει ως και άνω του 90% προς το τέλος της παραχώρησης. Με αυτούς τους όρους, μία εγγυημένη ελάχιστη κίνηση με βάση την οποία προκύπτει μία ελάχιστη πρόσοδο αλλά και μία μέγιστη τιμή κίνησης πάνω από την οποία οι εκπτώσεις θα ήταν μεγαλύτερες προς όφελος του Δημοσίου και την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου για χρηματοδότηση με 3% όπως και την παράδοση έγκαιρα των τμημάτων για την κατασκευή των δρόμων από αυτό έγινε η συμφωνία. Guess what? Η κίνηση είναι κάτω και του ελάχιστου ορίου (αποτέλεσμα της κρίσης), και το Δημόσιο δεν εγγυάται πια και οι τράπεζες δεν δίνουν το επιπλέον ρευστό που χρειάζεται για να προχωρήσουν τα έργα και οι απαλλοτριώσεις έχουν κολλήσει σε προσφυγές. Ψιλά γράμματα;; Όχι ακριβώς ειδικά όταν μιλάς με εταιρείες που παίζουν με πολλά δις € το έτος και μπορούν να σε πάνε στα Διεθνή Δικαστήρια όπου εκεί θα κερδίσουν. Όχι γιατί οι Ευρωπαίοι είναι διεφθαρμένοι. Αλλά γιατί αυτά συμφώνησες και δεν τα τηρείς. Και καθώς πρώτα ξεκίνησε η κρίση και η παύση χρηματοδότησης από τις Τράπεζες και μετά σταμάτησαν τα Έργα άντε να πείσεις στο Δικαστήριο ότι δεν ευθύνεται το Δημόσιο και ευθύνεται ο Ιδιώτης.
-
Και κάτι γενικό ακόμα για το ατυχές του παραδείγματος του καφέ. Χαρακτηριστική περίπτωση εταιρείας που χρησιμοποίησε το χρήμα των πελατών της για να αναπτύξει το δίκτυο της ήταν η ΔΕΗ. Μάλιστα για να μειώσει το κόστος χρηματοδότησης των Έργων χρησιμοποιούσε ως και το 2001 τα αποθεματικά του ΟΑΠ/ΔΕΗ. Εκεί λοιπόν ο Αθηναίος που είχε ρεύμα πλήρωνε 2 και 3 φορές την αξία του για να επεκταθεί το δίκτυο και αλλού.
Αυτά η τελευταία ενέργεια της ΔΕΗ ήταν και η αιτία που το 2000 είχε υπολογιστεί η αξία των ενσωματούμενων στην Επιχείρηση Αξιών που ανήκαν στο ταμείο σε άνω των 10 δις €. Για το ποσό αυτό το Ελληνικό Δημόσιο ώστε να πουλήσει τότε το 49% της επιχείρησης αποφάσισε να πληρώσει ένα επιτόκιο 5% επί των 10 δις € μέχρι και το κλείσιμο του ταμείου (το ποσό των 500 εκατ. € το έτος που εγγράφεται στον προϋπολογισμό). Κάτι που τότε ήταν ήδη προδιαγεγραμμένο καθώς οι νέοι ασφαλισμένοι είτε περνούσαν στο ΙΚΑ είτε έμεναν στα δικά τους ταμεία και σε 33 χρόνια το ΟΑΠ δεν θα είχε πια κανέναν υπάλληλο εν ενεργεία.
ΥΓ. Η ΔΕΗ ήταν Α.Ε. από την δημιουργία της. Απλά το Δημόσιο κατείχε το 100% της μίας και μόνης μετοχής της. Το ίδιο υποθέτω ότι συνέβη και με άλλες ΔΕΚΟ (ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ) που μέσω της χρηματοδότησης από την προσφορά της υπηρεσίας και των μελλοντικών έργων κατάφεραν να πετύχουν τον στόχο τους. Οπότε πραγματικά για τον καφέ όταν βλέπω αυτά τα παραδείγματα μου έρχεται ένα χαμόγελο... Και δεν είναι απαραίτητα ειρωνείας....
-
Για τον Τούρκο και τον Γερμανό. Όχι τυχαία μίλησα για τον Τούρκο νταλικιέρη γιατί η Εγνατία αυτούς εξυπηρετεί ως TIR. Το να μην πληρώνει ο χρήστης εδώ άμεσα θα προκαλούσε και θέματα αθέμιτου ανταγωνισμού.
ο νταλικερης του εξωτερικου θα μπορουσε να πληρωνει με την εισοδο του στη χωρα.για ολους του δρομους οπως εχουν κανει οι βουλγαροι.
Στα περί Τουρισμού τώρα. Όταν ο κύριος Μήτσος όμως ο ταβερνιάρης το φαγητό το πιάτο μουσακά θα αναγκαστεί να το χρεώσει 9€ έναντι 6€ στο τέλος μπορεί ο Hans να έρθει και να μην πληρώσει διόδια αλλά όταν κάνει τον ισολογισμό του στο σπίτι να δει ότι δεν τον συμφέρει να ξανάρθει γιατί το συνολικό του κόστος είναι υψηλότερο. Και σε βεβαιώνω ότι θα είναι υψηλότερο γιατί αν τα 200€ τα μετακυλίσεις ως φόρο στον Μήτσο αυτός από τον Hans θα απαιτήσει περισσότερα από 200€ (όπως συνήθως γίνεται όταν υπάρχουν ενδιάμεσοι). Οπότε τι λες να βολεύει τον Hans; Να πληρώσει ή να μην πληρώσει διόδια (αν θέλει υπάρχει και η Π.Ε.Ο. που είναι τζάμπα) ή να αναγκαστεί να πληρώσει μέσω του Μήτσου τα σπασμένα;
και γιατι να αναγκαστει να ανεβασει τον μουσακα ο μητσος αν κοπουν τα διοδια?
μηπως γινει το αντιθετο?
μηπως επειδη θα μειωθει το κοστος μεταφορας προιοντων να θα μειωθουν και οι τιμες υλικων?Για τις υπερκοστολογήσεις που λες. Δλδ όταν οι δρόμοι κατασκευάζονταν από το Δημόσιο ήταν τέλειοι και δεν υπήρχαν υπερκοστολογήσεις; Υπερκοστολογήσεις και λαμογιές υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν στην Ελλάδα γιατί αυτή είναι η νοοτροπία μας.
καλα που το παραδεχεσαι οτι εχεις βολευτει με την νοοτροπια λαμογιων και βολεψακιων.
αν εσυ συνεχιζεις να γουσταρεις να γινεται αυτο το πραγμα οκ,΄προφανως περνας καλα και κονομας απο καπου.
εμενα δε μ αρεσει και δε ψηνομαι ιδιαιτερα να συνεχιστει αυτο το σκηνικο,γι αυτο αντιδρω.Και κάτι γενικό ακόμα για το ατυχές του παραδείγματος του καφέ. Χαρακτηριστική περίπτωση εταιρείας που χρησιμοποίησε το χρήμα των πελατών της για να αναπτύξει το δίκτυο της ήταν η ΔΕΗ. Μάλιστα για να μειώσει το κόστος χρηματοδότησης των Έργων χρησιμοποιούσε ως και το 2001 τα αποθεματικά του ΟΑΠ/ΔΕΗ. Εκεί λοιπόν ο Αθηναίος που είχε ρεύμα πλήρωνε 2 και 3 φορές την αξία του για να επεκταθεί το δίκτυο και αλλού.
και επειδη ο αθηναιος εχει ρευμα,πρεπει η υπολοιπη ελλαδα να παει να γαμηθει ε?
-Διοδια- ...δεν πληρωνω!!!