Ο χρήστης mrclouzo έγραψε:
Προς εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων : Ειλικρινά πιστεύετε ότι το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας ήταν και είναι σε καλό επίπεδο? Ότι γίνεται σωστή δουλειά μέσα στην τάξη? Ότι ο μέσος καθηγητής/δάσκαλος γνωρίζει κάποιες από τις βασικές αρχές της ψυχολογίας ώστε να αντιμετωπίζει πιο υπεύθυνα/αποτελεσματικότερα τον μαθητή? Ότι ο μέσος καθηγητής/δάσκαλος κάθεται σπίτι του το απόγευμα να αφιερώσει 1-2 ώρες για να προετοιμαστεί ακόμα καλύτερα για την επόμενη μέρα?
Δυστυχώς η πραγματικότητα είναι ζοφερή όσον αφορά την εκπαίδευση στην Ελλάδα εδώ και πολλά χρόνια. Οι πιο πολλοί καθηγητές βλέπουν το σχολείο σαν αγγαρεία (όσο και αν ακούγεται βαρύ) -ειδικά οι μεγαλύτεροι σε ηλικία- και δεν κάνουν σοβαρό μάθημα στην τάξη αφού ' υπάρχουν και τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα '. Αυτοί που έχουν τη μεγαλύτερη ευθύνη για αυτό το χάλι είναι οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί, τίποτα δεν μου εγγυάται ότι αν ένας δάσκαλος/καθηγητής έπαιρνε 2.500 ευρώ μισθό το μήνα θα έκανε καλύτερο μάθημα ή θα έκοβε τα ιδιαίτερα το απόγευμα, θα άλλαζε δηλαδή νοοτροπία. Υπάρχουν περιπτώσεις καθηγητών που στην τάξη κάνουν άθλιο μάθημα και το απόγευμα είναι από τους πιο καλούς και ακριβοπληρωμένους στα ιδιαίτερα (προφανώς δεν έχουν καμιά διάθεση να σπαταλούν την ενέργειά τους στο σχολείο για το μέσο μαθητή). Δεν ξέρω τι γίνεται στην Αθήνα αλλά τουλάχιστον στην επαρχία είναι πολλοί οι καθηγητές του δημοσίου που κατάφεραν και έχτισαν μεζονέτα, σπούδασαν 2 και 3 παιδιά σε διαφορετικές πόλεις πολλές φορές και κυκλοφορούν με ακριβά αυτοκίνητα. Αν είχαν τα κότσια ας τράβαγαν μια παραίτηση από το δημόσιο να δουλέψουν στον ιδιωτικό τομέα (είτε σε φροντιστήριο ως υπάλληλοι είτε ανοίγοντας δικό τους φροντιστήριο) πληρώνοντας τους φόρους που πρέπει, μόνο μπράβο θα έπαιρναν.
Αυτή είναι η μια όψη. Η άλλη έχει καθηγητές που πρέπει να αντιμετωπίσουν καμμιά 30αριά παιδιά,(περάστε απλά βόλτα από ένα τέτοιο τμήμα και τα ξαναλέμε), πρέπει να κάνουν μάθημα χρησιμοποιώντας βιβλία που δεν κάνουν ούτε για προσάναμμα στο τζάκι και φυσικά έχουν να αντιμετωπίσουν και τον κλασσικό Έλληνα γονιό που νομίζει πως το βλαστάρι του είναι λίγο πιο έξυπνο από το μπαρμπά Αλβέρτο, απλά δεν τον χωνεύει ο δάσκαλος. Τον ίδιο γονιό που είναι πρόθυμος να πληρώσει τα ιδιαίτερα και λέει στο παιδί του 'δεν πειράζει καμάρι μου, θα πλερώσω εγώ για να μάθεις. Γράψε στα @@ σου τον μαλάκα τον δάσκαλο στο σχολείο.'Και όλα αυτά με ένα μισθό που αν δεν είσαι στην πόλη σου, καλύτερα να ξαναπάς φοιτητής και να σου στέλνουν οι γονείς σου.
Για ψυχολογία, παιδαγωγικά κτλ απλά ρωτήστε όταν περάσει κάποιος πχ μαθηματικό πόσα τέτοια μαθήματα έχει στη σχολή... Το έχω ξαναπεί. Πρέπει να υπάρξει διαχωρισμός ανάμεσα σε αυτούς που θέλουν να γίνουν δάσκαλοι μαθηματικών, φυσικής, αρχαίων κτλ και αυτών που θέλουν να γίνουν μαθηματικοί,φυσικοί ή φιλόλογοι γενικά.
Κλείνοντας θα πω κάτι που δεν θυμάμαι που το διάβασα, αλλά συμφωνώ με το 100 %. Δεν είναι δυνατόν να πληρώνεις περισσότερα αυτόν που φροντίζει τα υδραυλικά του σπιτιού, από αυτόν στον οποίον εμπιστεύεσαι τη μόρφωση των παιδιών σου.