-
Ο χρήστης trident1971 έγραψε:
Ελεος παιδια, πειτε και αλλες λαλακιες, ερχεται συντομα και η Ανασταση να ξεπλυνει τις αμαρτιες ολων μας.Εχουμε και λεμε.
Σε ενα αυτοκινητο που εχει ονομαστικη συμπιεση 10:1, αυτο σημαινει οτι ο ογκος του κυλινδρου με το εμβολο στο ΑΝΣ ειναι το 1/10 του ογκου του κυλινδρου οταν το εβολο ειναι στο ΚΝΣ. Στα βενζινοκινητα ο λογος ειναι ας πουμε απο 8:1 εως 12:1. Στα πετρελαιοκινητα εχουμε αντιστοιχα 18:1 , 22:1, τετοιας κατηγοριας νουμερα. Ευκολο και στις δυο περιπτωσεις ειναι να αναλογιστειτε για τι πιεσεις μιλαμε, ειδικα στα πετρελαιοκινητα.Συγκριτικα ας πουμε, σε ενα τυπικο βενζινοκινητηρα, δουλεμενο, οχι σφιχτο, οταν κανεις ελεγχο συμπιεσης το οργανο δειχνει ανετα 150 psi και παραπανω.
Το λαστιχο του αυτοκινητου, που κραταει πολλα κιλα επανω του, εχει 32-35 psi και αρκουν... σας εχει σκασει λαστιχο στη μαπα, ξερετε οτι μπορει να σε σκοτωσει, εχετε εστω ακουσει λαστιχο να σκαει, να καταλαβετε για τι δυναμη μιλαμε? Φανταστειτε τωρα 5 φορες επανω δυναμη. Δεν μπορει να κρατησει το κωλαμαξο σε μια κατηφορα?Ο κύλινδρος όμως δέν είναι στεγανός. Κατα την κανονική λειτουργία του κινητήρα η πίεση κρατιεται μόνο για μερικά ms και αυτό γιατι απο την έκρηξη οι βαλβίδες πιέζονται πάνω στις έδρες και το δαχτυλίδι 'φουσκώνει' και σφραγίζει το κάτω μέρος του κυλίνδρου και στεγανοποιεί στιγμιαία. Όμως αν τον αφήσεις έτσι η πίεση θα φύγει πολύ γρήγορα.
ΑΝ ήταν έτσι, όταν αλλάζουμε μπουζί θα έπρεπε να προσέχουμε μήν μας πεταχτουν στη μούρη όταν τα ξεβιδώνουμε
-
Ο χρήστης trident1971 έγραψε:
Συγκριτικα ας πουμε, σε ενα τυπικο βενζινοκινητηρα, δουλεμενο, οχι σφιχτο, οταν κανεις ελεγχο συμπιεσης το οργανο δειχνει ανετα 150 psi και παραπανω.Στο τεστ συμπίεσης παίρνεις μια μέγιστη στιγμιαία τιμή πίεσης, με το μοτέρ να γυρίζει με καμιά 300αριά σ.α.λ. (μίζα). Τι σχέση έχει αυτό με τη συμπίεση σε έναν ακίνητο κύλινδρο (που δεν υπάρχει, όσο κι αν κάποιοι δε θέλετε να το καταλάβετε...!)
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Ελεος παιδια, πειτε και αλλες λαλακιες, ερχεται συντομα και η Ανασταση να ξεπλυνει τις αμαρτιες ολων μας.
Εχουμε και λεμε.
Σε ενα αυτοκινητο που εχει ονομαστικη συμπιεση 10:1, αυτο σημαινει οτι ο ογκος του κυλινδρου με το εμβολο στο ΑΝΣ ειναι το 1/10 του ογκου του κυλινδρου οταν το εβολο ειναι στο ΚΝΣ. Στα βενζινοκινητα ο λογος ειναι ας πουμε απο 8:1 εως 12:1. Στα πετρελαιοκινητα εχουμε αντιστοιχα 18:1 , 22:1, τετοιας κατηγοριας νουμερα. Ευκολο και στις δυο περιπτωσεις ειναι να αναλογιστειτε για τι πιεσεις μιλαμε, ειδικα στα πετρελαιοκινητα.Συγκριτικα ας πουμε, σε ενα τυπικο βενζινοκινητηρα, δουλεμενο, οχι σφιχτο, οταν κανεις ελεγχο συμπιεσης το οργανο δειχνει ανετα 150 psi και παραπανω.
Το λαστιχο του αυτοκινητου, που κραταει πολλα κιλα επανω του, εχει 32-35 psi και αρκουν... σας εχει σκασει λαστιχο στη μαπα, ξερετε οτι μπορει να σε σκοτωσει, εχετε εστω ακουσει λαστιχο να σκαει, να καταλαβετε για τι δυναμη μιλαμε? Φανταστειτε τωρα 5 φορες επανω δυναμη. Δεν μπορει να κρατησει το κωλαμαξο σε μια κατηφορα?Ο κύλινδρος όμως δέν είναι στεγανός. Κατα την κανονική λειτουργία του κινητήρα η πίεση κρατιεται μόνο για μερικά ms και αυτό γιατι απο την έκρηξη οι βαλβίδες πιέζονται πάνω στις έδρες και το δαχτυλίδι 'φουσκώνει' και σφραγίζει το κάτω μέρος του κυλίνδρου και στεγανοποιεί στιγμιαία. Όμως αν τον αφήσεις έτσι η πίεση θα φύγει πολύ γρήγορα.
ΑΝ ήταν έτσι, όταν αλλάζουμε μπουζί θα έπρεπε να προσέχουμε μήν μας πεταχτουν στη μούρη όταν τα ξεβιδώνουμε
αν μπορουσε να στεγανοποιησει το σπειρωμα απο τα μπουζι, δεν θα υπηρχε ή η ροδελα στεγανοποιησης στη βαση του σπειρωματος ή η κωνικη εφαρμογη πανω στο καπακι σε καποια αυτοκινητα.
-
Ο χρήστης harlek έγραψε:
Συγκριτικα ας πουμε, σε ενα τυπικο βενζινοκινητηρα, δουλεμενο, οχι σφιχτο, οταν κανεις ελεγχο συμπιεσης το οργανο δειχνει ανετα 150 psi και παραπανω.
Στο τεστ συμπίεσης παίρνεις μια μέγιστη στιγμιαία τιμή πίεσης, με το μοτέρ να γυρίζει με καμιά 300αριά σ.α.λ. (μίζα). Τι σχέση έχει αυτό με τη συμπίεση σε έναν ακίνητο κύλινδρο (που δεν υπάρχει, όσο κι αν κάποιοι δε θέλετε να το καταλάβετε...!)
Θα σου πω τι σχεση εχει:
Γνωριζεις οτι οταν εισαι σε κατηφορα (ή σε επιπεδο και σπρωχνεις ή τελος παντων οταν περιστρεφεις τους τροχους)
ΚΑΙ
εχεις σχεση στο κιβωτιο, η περιστροφικη κινηση των τροχων κινει με τη σειρα της και τα εμβολα και τα συμπαραμαρτουντα? Αν δε το γνωριζεις, σταματαμε εδω, δεν παμε παρακατω.[spoiler:1i1w9v0z]Αν το γνωριζεις, ευκολο ειναι μετα να καταλαβεις, οτι μετα απο μερικα εκατοστα κινησης τροχων, καποιο απο τα (συνηθως 4) εμβολα, θα φτασει σε φαση συμπιεσης... ΕΚΕΙ ακριβως ειναι που ισορροπει το βαρος του αυτοκινητου που τεινει να κατηφορισει ή θα κολωσει οταν το σπρωχνεις ή θα παρεις ΠΟΥΛΟ αν το γυριζεις με τα χερια (ειναι πχ σε ραμπα).
Τα 'ακινητα εμβολα' που περιγραφεις, ειναι τερατωδες λαθος.[/spoiler:1i1w9v0z]Αλλο πραγμα που αποτελει τροφη για σκεψη:
Περιπτωση Α: Κινεισαι σε επιπεδο δρομο με σταθερο γκαζι με 3η στο κιβωτιο και ταχυτητα Χ. Αφηνεις το γκαζι και το αυτοκινητο κοβει αισθητα (φρεναρει με τη μηχανη).
Περιπτωση Β: Κινεισαι σε επιπεδο δρομο με σταθερο γκαζι με 3η στο κιβωτιο και ταχυτητα Χ. Αφηνεις το γκαζι και ΠΑΤΑΣ και ΚΡΑΤΑΣ ΠΑΤΗΜΕΝΟ το συμπλεκτη. Το αυτοκινητο πλεον κοβει ταχυτητα, αλλα οχι στο ρυθμο της περιπτωσης Α, αλλα πολυ μικροτερο.
Τι ακριβως κανει το αυτοκινητο να κοβει ταχυτητα με μεγαλυτερο ρυθμο στην περιπωση Α?- Τα ελατηρια των βαλβιδων?
- Το γεγονος οτι οι κυλινδροι πλεον εισαγουν και συμπιεζουν αερα κοπανιστο και ξοδευουν κινητικη ενεργεια εκει?
- και τα δυο σε ισο βαθμο?
- Κανενα απο τα δυο?
η σωστη απαντηση ειναι το [spoiler:1i1w9v0z]2[/spoiler:1i1w9v0z]
Χωρις διαθεση να περιγελασω κλπ, εχεις τρομερά κενα και ημιμαθεια στο πως λειτουργουν οι κινητηρες, αυτο μη το παρεις στραβα, μπορει στα αντικειμενα που εχεις εκπαιδευτει, να εισαι κορυφαιος.
Αν δε πιστευεις εμενα, που στην τελικη δε με ξερεις, ουτε εχω να επιδειξω καποιο πτυχιο σε καδρο στον τοιχο, ρωτα και καπου αλλου σε καποιον που να γνωριζεις οτι εχει γνωση του αντικειμενου. Αν ειναι επαγγελματιας (πχ εχει συνεργειο) και πει αυτα που λες, θα σε παρακαλεσω να μου στειλεις με ΠΜ το ονομα, για να τον αποφυγω. -
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Ελεος παιδια, πειτε και αλλες λαλακιες, ερχεται συντομα και η Ανασταση να ξεπλυνει τις αμαρτιες ολων μας.
Εχουμε και λεμε.
Σε ενα αυτοκινητο που εχει ονομαστικη συμπιεση 10:1, αυτο σημαινει οτι ο ογκος του κυλινδρου με το εμβολο στο ΑΝΣ ειναι το 1/10 του ογκου του κυλινδρου οταν το εβολο ειναι στο ΚΝΣ. Στα βενζινοκινητα ο λογος ειναι ας πουμε απο 8:1 εως 12:1. Στα πετρελαιοκινητα εχουμε αντιστοιχα 18:1 , 22:1, τετοιας κατηγοριας νουμερα. Ευκολο και στις δυο περιπτωσεις ειναι να αναλογιστειτε για τι πιεσεις μιλαμε, ειδικα στα πετρελαιοκινητα.Συγκριτικα ας πουμε, σε ενα τυπικο βενζινοκινητηρα, δουλεμενο, οχι σφιχτο, οταν κανεις ελεγχο συμπιεσης το οργανο δειχνει ανετα 150 psi και παραπανω.
Το λαστιχο του αυτοκινητου, που κραταει πολλα κιλα επανω του, εχει 32-35 psi και αρκουν... σας εχει σκασει λαστιχο στη μαπα, ξερετε οτι μπορει να σε σκοτωσει, εχετε εστω ακουσει λαστιχο να σκαει, να καταλαβετε για τι δυναμη μιλαμε? Φανταστειτε τωρα 5 φορες επανω δυναμη. Δεν μπορει να κρατησει το κωλαμαξο σε μια κατηφορα?Ο κύλινδρος όμως δέν είναι στεγανός. Κατα την κανονική λειτουργία του κινητήρα η πίεση κρατιεται μόνο για μερικά ms και αυτό γιατι απο την έκρηξη οι βαλβίδες πιέζονται πάνω στις έδρες και το δαχτυλίδι 'φουσκώνει' και σφραγίζει το κάτω μέρος του κυλίνδρου και στεγανοποιεί στιγμιαία. Όμως αν τον αφήσεις έτσι η πίεση θα φύγει πολύ γρήγορα.
ΑΝ ήταν έτσι, όταν αλλάζουμε μπουζί θα έπρεπε να προσέχουμε μήν μας πεταχτουν στη μούρη όταν τα ξεβιδώνουμε
Περαν αυτου που ειπε πολυ σωστα ο Ηλιας Α με τη ροδελα μπουζι:
Οι βαλβιδες πιεζονται πανω στις εδρες ήδη, πριν την εκρηξη, απο τα ελατηρια που δουλεια εχουν να τις κρατουν κλειστες.
Τα δαχτυλιδια των κυλινδρων αντιστοιχα, τεινουν παντα προς τα τοιχωματα, κρατωντας τη συμπιεση για πολυ περισσοτερο απο λιγα ms -
Ο χρήστης trident1971 έγραψε:
Συγκριτικα ας πουμε, σε ενα τυπικο βενζινοκινητηρα, δουλεμενο, οχι σφιχτο, οταν κανεις ελεγχο συμπιεσης το οργανο δειχνει ανετα 150 psi και παραπανω.
Στο τεστ συμπίεσης παίρνεις μια μέγιστη στιγμιαία τιμή πίεσης, με το μοτέρ να γυρίζει με καμιά 300αριά σ.α.λ. (μίζα). Τι σχέση έχει αυτό με τη συμπίεση σε έναν ακίνητο κύλινδρο (που δεν υπάρχει, όσο κι αν κάποιοι δε θέλετε να το καταλάβετε...!)
Θα σου πω τι σχεση εχει:
Γνωριζεις οτι οταν εισαι σε κατηφορα (ή σε επιπεδο και σπρωχνεις ή τελος παντων οταν περιστρεφεις τους τροχους)
ΚΑΙ
εχεις σχεση στο κιβωτιο, η περιστροφικη κινηση των τροχων κινει με τη σειρα της και τα εμβολα και τα συμπαραμαρτουντα? Αν δε το γνωριζεις, σταματαμε εδω, δεν παμε παρακατω.[spoiler:31h5xfc7]Αν το γνωριζεις, ευκολο ειναι μετα να καταλαβεις, οτι μετα απο μερικα εκατοστα κινησης τροχων, καποιο απο τα (συνηθως 4) εμβολα, θα φτασει σε φαση συμπιεσης... ΕΚΕΙ ακριβως ειναι που ισορροπει το βαρος του αυτοκινητου που τεινει να κατηφορισει ή θα κολωσει οταν το σπρωχνεις ή θα παρεις ΠΟΥΛΟ αν το γυριζεις με τα χερια (ειναι πχ σε ραμπα).
Τα 'ακινητα εμβολα' που περιγραφεις, ειναι τερατωδες λαθος.[/spoiler:31h5xfc7]Πάτησες λοιπόν φρένο, έσβησες τη μηχανή, έβαλες 1η, άφησες το συμπλέκτη, άφησες το φρένο και το αυτοκίνητο αφού πήγε 5 πόντους μπροστά σταμάτησε, έχοντας έναν κύλινδρο σε φάση συμπίεσης. Το αφήνεις 2 εβδομάδες. Πόσο λες να κρατήσει τη συμπίεσή του ο κύλινδρος? 1 λεπτό? 5 λεπτά? Εγώ σου λέω 1 ώρα. Άρα κάθε 1 ώρα το αμάξι θα προχωράει 5 πόντους (τυχαίο νούμερο) οπότε μπαίνει σε φάση συμπίεσης ο επόμενης κύλινδρος. Τελικά 2 εβδομάδες μετά θα πρέπει να το δεις κολλημένο στον μπροστινό του. Όλοι ξέρουμε όμως ότι δε συμβαίνει αυτό.
-
Ο χρήστης trident1971 έγραψε:
Αλλο πραγμα που αποτελει τροφη για σκεψη:
Περιπτωση Α: Κινεισαι σε επιπεδο δρομο με σταθερο γκαζι με 3η στο κιβωτιο και ταχυτητα Χ. Αφηνεις το γκαζι και το αυτοκινητο κοβει αισθητα (φρεναρει με τη μηχανη).
Περιπτωση Β: Κινεισαι σε επιπεδο δρομο με σταθερο γκαζι με 3η στο κιβωτιο και ταχυτητα Χ. Αφηνεις το γκαζι και ΠΑΤΑΣ και ΚΡΑΤΑΣ ΠΑΤΗΜΕΝΟ το συμπλεκτη. Το αυτοκινητο πλεον κοβει ταχυτητα, αλλα οχι στο ρυθμο της περιπτωσης Α, αλλα πολυ μικροτερο.
Τι ακριβως κανει το αυτοκινητο να κοβει ταχυτητα με μεγαλυτερο ρυθμο στην περιπωση Α?- Τα ελατηρια των βαλβιδων?
- Το γεγονος οτι οι κυλινδροι πλεον εισαγουν και συμπιεζουν αερα κοπανιστο και ξοδευουν κινητικη ενεργεια εκει?
- και τα δυο σε ισο βαθμο?
- Κανενα απο τα δυο?
η σωστη απαντηση ειναι το [spoiler:3f57eq3r]2[/spoiler:3f57eq3r]
Βρε ευλογημένε άνθρωπε, πότε θα καταλάβεις ότι κανείς δεν αμφισβητεί την επίδραση της συμπίεσης όταν γυρίζει το μοτέρ; Εκεί που υπάρχει διαφωνία, είναι στο ότι κάποιοι πιστεύετε ότι μπορει να διατηρείται συμπίεση στον ΑΚΙΝΗΤΟ κύλινδρο ενός ΣΒΗΣΤΟΥ μοτέρ (γιατί, αν δεν κάνω λάθος, όταν παρκάρουμε με ταχύτητα στην κατηφόρα έχουμε ΣΒΗΣΤΟ μοτέρ).
Όσο για τα δαχτυλίδια στεγανοποίησης των μπουζι... αν οι ακίνητοι κύλινδροι διατηρούσαν συμπίεση, ξεβιδώνοντας το μπουζί του... 'συμπιεσμένου' κυλινδρου, θα ακούγαμε και 'πσσσστ' όπως όταν ανοίγουμε κοκα κόλα!
-
Διατηρείται η συμπίεση στον σβηστό κινητήρα.
Σίγουρα μέχρι να κλειδώσεις και να απομακρυνθείς από το αμάξι.
-
Βρε ευλογημένε άνθρωπε, πότε θα καταλάβεις ότι κανείς δεν αμφισβητεί την επίδραση της συμπίεσης όταν γυρίζει το μοτέρ; Εκεί που υπάρχει διαφωνία, είναι στο ότι κάποιοι πιστεύετε ότι μπορει να διατηρείται συμπίεση στον ΑΚΙΝΗΤΟ κύλινδρο ενός ΣΒΗΣΤΟΥ μοτέρ (γιατί, αν δεν κάνω λάθος, όταν παρκάρουμε με ταχύτητα στην κατηφόρα έχουμε ΣΒΗΣΤΟ μοτέρ).
Όσο για τα δαχτυλίδια στεγανοποίησης των μπουζι... αν οι ακίνητοι κύλινδροι διατηρούσαν συμπίεση, ξεβιδώνοντας το μπουζί του... 'συμπιεσμένου' κυλινδρου, θα ακούγαμε και 'πσσσστ' όπως όταν ανοίγουμε κοκα κόλα![/quote]
αν βαλεις μπουζι με ανθρακικο απο τον εναν κυλινδρο το ακους.
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Συγκριτικα ας πουμε, σε ενα τυπικο βενζινοκινητηρα, δουλεμενο, οχι σφιχτο, οταν κανεις ελεγχο συμπιεσης το οργανο δειχνει ανετα 150 psi και παραπανω.
Στο τεστ συμπίεσης παίρνεις μια μέγιστη στιγμιαία τιμή πίεσης, με το μοτέρ να γυρίζει με καμιά 300αριά σ.α.λ. (μίζα). Τι σχέση έχει αυτό με τη συμπίεση σε έναν ακίνητο κύλινδρο (που δεν υπάρχει, όσο κι αν κάποιοι δε θέλετε να το καταλάβετε...!)
Θα σου πω τι σχεση εχει:
Γνωριζεις οτι οταν εισαι σε κατηφορα (ή σε επιπεδο και σπρωχνεις ή τελος παντων οταν περιστρεφεις τους τροχους)
ΚΑΙ
εχεις σχεση στο κιβωτιο, η περιστροφικη κινηση των τροχων κινει με τη σειρα της και τα εμβολα και τα συμπαραμαρτουντα? Αν δε το γνωριζεις, σταματαμε εδω, δεν παμε παρακατω.[spoiler:x2zu9rol]Αν το γνωριζεις, ευκολο ειναι μετα να καταλαβεις, οτι μετα απο μερικα εκατοστα κινησης τροχων, καποιο απο τα (συνηθως 4) εμβολα, θα φτασει σε φαση συμπιεσης... ΕΚΕΙ ακριβως ειναι που ισορροπει το βαρος του αυτοκινητου που τεινει να κατηφορισει ή θα κολωσει οταν το σπρωχνεις ή θα παρεις ΠΟΥΛΟ αν το γυριζεις με τα χερια (ειναι πχ σε ραμπα).
Τα 'ακινητα εμβολα' που περιγραφεις, ειναι τερατωδες λαθος.[/spoiler:x2zu9rol]Πάτησες λοιπόν φρένο, έσβησες τη μηχανή, έβαλες 1η, άφησες το συμπλέκτη, άφησες το φρένο και το αυτοκίνητο αφού πήγε 5 πόντους μπροστά σταμάτησε, έχοντας έναν κύλινδρο σε φάση συμπίεσης. Το αφήνεις 2 εβδομάδες. Πόσο λες να κρατήσει τη συμπίεσή του ο κύλινδρος? 1 λεπτό? 5 λεπτά? Εγώ σου λέω 1 ώρα. Άρα κάθε 1 ώρα το αμάξι θα προχωράει 5 πόντους (τυχαίο νούμερο) οπότε μπαίνει σε φάση συμπίεσης ο επόμενης κύλινδρος. Τελικά 2 εβδομάδες μετά θα πρέπει να το δεις κολλημένο στον μπροστινό του. Όλοι ξέρουμε όμως ότι δε συμβαίνει αυτό.
Εννοεις δηλαδη οτι η συμπιεση μας τελειωνει καποια στιγμη και αναλαμβανουν δραση τα ελατηρια ή κατι αλλο... τουλαχιστον δεν μπαινεις σε διαδικασια να μου πεις οτι οι ακινητοι κυλινδροι δεν εχουν συμπιεση, οπως ο harlek.
Δεν εχω στοιχεια για το ποσο διαστημα μπορει να κρατηθει η συμπιεση σε ενα κυλινδρο.
-
Ο χρήστης harlek έγραψε:
Αλλο πραγμα που αποτελει τροφη για σκεψη:
Περιπτωση Α: Κινεισαι σε επιπεδο δρομο με σταθερο γκαζι με 3η στο κιβωτιο και ταχυτητα Χ. Αφηνεις το γκαζι και το αυτοκινητο κοβει αισθητα (φρεναρει με τη μηχανη).
Περιπτωση Β: Κινεισαι σε επιπεδο δρομο με σταθερο γκαζι με 3η στο κιβωτιο και ταχυτητα Χ. Αφηνεις το γκαζι και ΠΑΤΑΣ και ΚΡΑΤΑΣ ΠΑΤΗΜΕΝΟ το συμπλεκτη. Το αυτοκινητο πλεον κοβει ταχυτητα, αλλα οχι στο ρυθμο της περιπτωσης Α, αλλα πολυ μικροτερο.
Τι ακριβως κανει το αυτοκινητο να κοβει ταχυτητα με μεγαλυτερο ρυθμο στην περιπωση Α?- Τα ελατηρια των βαλβιδων?
- Το γεγονος οτι οι κυλινδροι πλεον εισαγουν και συμπιεζουν αερα κοπανιστο και ξοδευουν κινητικη ενεργεια εκει?
- και τα δυο σε ισο βαθμο?
- Κανενα απο τα δυο?
η σωστη απαντηση ειναι το [spoiler:2xe8uw19]2[/spoiler:2xe8uw19]
Βρε ευλογημένε άνθρωπε, πότε θα καταλάβεις ότι κανείς δεν αμφισβητεί την επίδραση της συμπίεσης όταν γυρίζει το μοτέρ; Εκεί που υπάρχει διαφωνία, είναι στο ότι κάποιοι πιστεύετε ότι μπορει να διατηρείται συμπίεση στον ΑΚΙΝΗΤΟ κύλινδρο ενός ΣΒΗΣΤΟΥ μοτέρ (γιατί, αν δεν κάνω λάθος, όταν παρκάρουμε με ταχύτητα στην κατηφόρα έχουμε ΣΒΗΣΤΟ μοτέρ).
Όσο για τα δαχτυλίδια στεγανοποίησης των μπουζι... αν οι ακίνητοι κύλινδροι διατηρούσαν συμπίεση, ξεβιδώνοντας το μπουζί του... 'συμπιεσμένου' κυλινδρου, θα ακούγαμε και 'πσσσστ' όπως όταν ανοίγουμε κοκα κόλα!
ΞΑΝΑ:
Γνωριζεις οτι οταν εισαι σε κατηφορα (ή σε επιπεδο και σπρωχνεις ή τελος παντων οταν περιστρεφεις τους τροχους)
ΚΑΙ
εχεις σχεση στο κιβωτιο, η περιστροφικη κινηση των τροχων κινει με τη σειρα της και τα εμβολα και τα συμπαραμαρτουντα?Αν το γνωριζεις, ευκολο ειναι μετα να καταλαβεις, οτι μετα απο μερικα εκατοστα κινησης τροχων, καποιο απο τα (συνηθως 4) εμβολα, θα φτασει σε φαση συμπιεσης... ΕΚΕΙ ακριβως ειναι που ισορροπει το βαρος του αυτοκινητου που τεινει να κατηφορισει ή θα κολωσει οταν το σπρωχνεις ή θα παρεις ΠΟΥΛΟ αν το γυριζεις με τα χερια (ειναι πχ σε ραμπα).
Τα 'ακινητα εμβολα' που περιγραφεις, ειναι τερατωδες λαθος.Το μοτερ εχει συμπιεση οσο λειτουργει και κινειται με δικες του δυναμεις. Αυτο που δεν μπορεις να καταλαβεις απο οτι φαινεται ειναι οτι οταν το σβησεις και κινησις τους τροχους, αυτοι με τη σειρα τους κινουν τον κινητηρα. Εκει εχουμε ολο τον κυκλο του ΟτΟ χωρις ομως εσαγωγη μειγματος και αναφλεξη. Εχουμε και φαση συμπιεσης, οπου το εμβολο κινειται προς το ΑΝΣ με τις βαλβιδες κλειστες.... καταλαβέ το. Το οτι εχεις συμπιεση δν ειναι ΜΟΝΟ αποτλεσμα λειτουργιας του μοτερ με δικες του δυναμεις, μπορει ανετα να ειναι αποτελεσμα της 'λειτουργιας' του μοτερ με εξαναγκασμο, εφοσον καποιος ασκει περιστροφη στις ροδες, αυτες στο σαζμαν, και αυτο με τη σειρα του στον στροφαλοφορο και τους κυλινδρους.
Ηλιθιο παραδειγμα, δεν μπορω να το κανω πιο κατανοητο: Η αρθρωση του γονατου σου, αρθρώνει με τον ιδιο τροπο και τα ιδια ορια, ειτε κουνας εσυ το ποδι σου, ειτε στο κουναω εγω. Με πιάν'ς ?
-
Ο χρήστης Ηλιας Α έγραψε:
Βρε ευλογημένε άνθρωπε, πότε θα καταλάβεις ότι κανείς δεν αμφισβητεί την επίδραση της συμπίεσης όταν γυρίζει το μοτέρ; Εκεί που υπάρχει διαφωνία, είναι στο ότι κάποιοι πιστεύετε ότι μπορει να διατηρείται συμπίεση στον ΑΚΙΝΗΤΟ κύλινδρο ενός ΣΒΗΣΤΟΥ μοτέρ (γιατί, αν δεν κάνω λάθος, όταν παρκάρουμε με ταχύτητα στην κατηφόρα έχουμε ΣΒΗΣΤΟ μοτέρ).Όσο για τα δαχτυλίδια στεγανοποίησης των μπουζι... αν οι ακίνητοι κύλινδροι διατηρούσαν συμπίεση, ξεβιδώνοντας το μπουζί του... 'συμπιεσμένου' κυλινδρου, θα ακούγαμε και 'πσσσστ' όπως όταν ανοίγουμε κοκα κόλα!
αν βαλεις μπουζι με ανθρακικο απο τον εναν κυλινδρο το ακους.[/quote]
-
Ο χρήστης trident1971 έγραψε:
Γνωριζεις οτι οταν εισαι σε κατηφορα (ή σε επιπεδο και σπρωχνεις ή τελος παντων οταν περιστρεφεις τους τροχους)
ΚΑΙ εχεις σχεση στο κιβωτιο, η περιστροφικη κινηση των τροχων κινει με τη σειρα της και τα εμβολα και τα συμπαραμαρτουντα?Το γνωρίζω καλά!
Αν το γνωριζεις, ευκολο ειναι μετα να καταλαβεις, οτι μετα απο μερικα εκατοστα κινησης τροχων, καποιο απο τα (συνηθως 4) εμβολα, θα φτασει σε φαση συμπιεσης... ΕΚΕΙ ακριβως ειναι που ισορροπει το βαρος του αυτοκινητου που τεινει να κατηφορισει ή θα κολωσει οταν το σπρωχνεις ή θα παρεις ΠΟΥΛΟ αν το γυριζεις με τα χερια (ειναι πχ σε ραμπα).
Τα 'ακινητα εμβολα' που περιγραφεις, ειναι τερατωδες λαθος.Πράγματι: Μετά από μερικά εκατοστά ΚΙΝΗΣΗΣ, κάποιο έμβολο θα φέρει μεγάλη αντίσταση λόγω συμπίεσης. Και όντως, το αμάξι θα σταματήσει. ΚΑΙ ΤΟΤΕ, το έμβολο αυτό, ΑΚΙΝΗΤΟ ΠΛΕΟΝ, θα αρχίσει να χάνει σιγά σιγά τη συμπίεσή του λόγω διαρροών μέχρι που η συμπίεσή του θα μηδενιστεί. Και τότε, ή θα σε κρατήσουν στατικές τριβες + ελατήρια βαλβίδων (ενδεχομένως κάποιου άλλου κυλίνδρου), είτε το αμάξι θα ξαναφύγει σιγά σιγά και θα το βρεις στο χαντάκι!
Αυτο που δεν μπορεις να καταλαβεις απο οτι φαινεται ειναι οτι οταν το σβησεις και κινησις τους τροχους, αυτοι με τη σειρα τους κινουν τον κινητηρα.
Φυσικά και το καταλαβαίνω αυτό. Εσύ όμως, γιατί δεν καταλαβαίνεις ότι μιλάμε για αυτοκίνητο ΑΚΙΝΗΤΟ, άρα και έμβολα ακίνητα;
Ηλιθιο παραδειγμα, δεν μπορω να το κανω πιο κατανοητο: Η αρθρωση του γονατου σου, αρθρώνει με τον ιδιο τροπο και τα ιδια ορια, ειτε κουνας εσυ το ποδι σου, ειτε στο κουναω εγω. Με πιάν'ς ?
Χαχα, όχι αυτό δεν τό πιασα ομολογώ!
-
Ο χρήστης harlek έγραψε:
Ηλιθιο παραδειγμα, δεν μπορω να το κανω πιο κατανοητο: Η αρθρωση του γονατου σου, αρθρώνει με τον ιδιο τροπο και τα ιδια ορια, ειτε κουνας εσυ το ποδι σου, ειτε στο κουναω εγω. Με πιάν'ς ?
Χαχα, όχι αυτό δεν τό πιασα ομολογώ!
Αφορουσε τα παραπανω, οτι το εμβολο/γονατο μπορει να κινηθει και με τις δικες του δυναμεις και εξαναγκασμενα.
-
σε κατηφορα σβηνουμε, βαζουμε ταχυτητα, αφηνουμε φρενο, το αμαξι θα κανει μια μικρη κινηση προς τα επρος μερικων εκατοστων και μετα θα ακινητοποιηθει, σταματησε οπωτε απο την συμπιεση καποιου κυλινδρου. συμφωνουμε μεχρι εδω?
ο κυλινδρος καποια στιγμη θα χασει την συμπιεση του, τοτε αν η κατηφορα ειναι με μεγαλη κληση θα κανει καποια εκατοστα μπροστα και θα ξανασταματησει. ειναι ετσι μεχρι εδω?
αν δεν ειναι τοσο μεγαλη οσο χρειαζετε για να υπερνικησει τις τριβες που εχουν ολα μαζι τα κινουμενα εξαρτηματα (απο τον τροχο μεχρι και τα ελατηρια των βαλβιδων) θα παραμεινει σταματημενο. σωστα μεχρι εδω?
η ερωτηση τωρα, τα ελατηρια των εμβολων εχουν μεγαλυτερη ή μικροτερη αντισταση απο τα ελατηρια των βαλβιδων? -
Έτσι όπως το λες είναι. Τώρα αν φέρνουν μεγαλύτερη αντίσταση τα 'ελατήρια των εμβόλων που ξύνουν' ή τα ελατήρια των βαλβίδων (μέσω των εκκεντροφόρων) δεν μπορώ το ξέρω, αλλά υποψιάζομαι το δεύτερο.
Πάντως αυτές οι δυο αντιστάσεις δεν μπορούν να συγκριθούν εύκολα γιατί τα μεν ελατήρια πιστονιών φέρνουν μια περίπου σταθερή αντίσταση στην περιστροφή του στροφάλου, ενώ οι βαλβίδες αντιστέκονται στο γύρισμα των εκκεντροφόρων σε ορισμένες μόνο θέσεις τους (τις οποίες όταν περάσεις, όχι μόνο δεν αντιστέκονται, αλλά σε 'σπρώχνουν' κιόλας)... -
αν τα βαλουμε με την σειρα οπως εχει γραψει και ενας φιλος πιο πανω.
1, τελικη σχεση μεταδοσης
2, συμπιεση
3, βαρος οχηματος
4, τριβες απο ολα τα κινητα εξαρτηματα (ρουλεμαν τροχων, τριβες σαζμαν και διαφορικου, τριβες κινητηρα)
στα πρωτα δυο η σειρα μπορει να αλλαξει, τα αλλα δυο ειναι στανταρ. -
Ηλι, ηλί, λαμα σαβαχθανι...
-
Ο χρήστης Ηλιας Α έγραψε:
αν τα βαλουμε με την σειρα οπως εχει γραψει και ενας φιλος πιο πανω.
1, τελικη σχεση μεταδοσης
2, συμπιεση
3, βαρος οχηματος
4, τριβες απο ολα τα κινητα εξαρτηματα (ρουλεμαν τροχων, τριβες σαζμαν και διαφορικου, τριβες κινητηρα)
στα πρωτα δυο η σειρα μπορει να αλλαξει, τα αλλα δυο ειναι στανταρ.άρα λοιπόν, 1). ένα αμάξι σταματημένο σε κατηφόρα με 1η ταχύτητα μέσα, χωρίς χειρόφρενο, πρώτα η συμπίεση το κρατάει, και μετά η εμπλοκή όλων των άλλων , έτσι είναι?
2). στο ίδιο αμάξι, χωρίς μπουζί, η συμπίεση ειναι μηδενική, ναι ή όχι? -
Ο χρήστης dimau έγραψε:
αν τα βαλουμε με την σειρα οπως εχει γραψει και ενας φιλος πιο πανω.
1, τελικη σχεση μεταδοσης
2, συμπιεση
3, βαρος οχηματος
4, τριβες απο ολα τα κινητα εξαρτηματα (ρουλεμαν τροχων, τριβες σαζμαν και διαφορικου, τριβες κινητηρα)
στα πρωτα δυο η σειρα μπορει να αλλαξει, τα αλλα δυο ειναι στανταρ.άρα λοιπόν, 1). ένα αμάξι σταματημένο σε κατηφόρα με 1η ταχύτητα μέσα, χωρίς χειρόφρενο, πρώτα η συμπίεση το κρατάει, και μετά η εμπλοκή όλων των άλλων , έτσι είναι?
2). στο ίδιο αμάξι, χωρίς μπουζί, η συμπίεση ειναι μηδενική, ναι ή όχι?ναι
Παρκάρισμα σὲ δρόμο μὲ μεγάλη κλίση