-
Ο χρήστης tsilis έγραψε:
Μπραβο Γρηγορη!
Ημουν απολυτως σιγουρος οτι θα σου αρεσε...ταιριαζει με την φιλοσοφια σου γυρω απο την αυτοκινησηΔεν ειναι πολυ καλυτερο στις εν Ελλαδι συνθηκες,απο οτι αφηνουν να εννοηθει καποια λιγα τεστ του εξωτερικου?
Νομιζω πλεον μας καταλαβαινεις, γιατι το υποστηριζαμε με παθος..Αν δεν βαριεσαι τα 'σεντονια', διαβασε αν θες καποια στιγμη, στο 'οδηγησα', εχω γραψει τις εντυπωσεις μου.
Φυσικα και μου αρεσε, -αντιλαμβανομαι και σεβομαι και το παθος αρκετων- αλλα υπηρχαν και αναμεικτα συναισθηματα, ειδικα οταν στην εξισωση μπαινει ο παραγοντας, 'ειμαι ενα βημα πριν παω ταμειο'... -
Το γνωστο ΙΟΑ 5500 ηταν αυτο που οδηγησες?
-
Ο χρήστης Κίκιζας Γρηγόρης έγραψε:
Μπραβο Γρηγορη!
Ημουν απολυτως σιγουρος οτι θα σου αρεσε...ταιριαζει με την φιλοσοφια σου γυρω απο την αυτοκινησηΔεν ειναι πολυ καλυτερο στις εν Ελλαδι συνθηκες,απο οτι αφηνουν να εννοηθει καποια λιγα τεστ του εξωτερικου?
Νομιζω πλεον μας καταλαβαινεις, γιατι το υποστηριζαμε με παθος..Αν δεν βαριεσαι τα 'σεντονια', διαβασε αν θες καποια στιγμη, στο 'οδηγησα', εχω γραψει τις εντυπωσεις μου.
Φυσικα και μου αρεσε, -αντιλαμβανομαι και σεβομαι και το παθος αρκετων- αλλα υπηρχαν και αναμεικτα συναισθηματα, ειδικα οταν στην εξισωση μπαινει ο παραγοντας, 'ειμαι ενα βημα πριν παω ταμειο'...Mα φυσικα το διαβασα!!
..απλως διαλεξα να σου απαντησω σε αυτο το νημα -
Ο χρήστης Focusman91 έγραψε:
Το γνωστο ΙΟΑ 5500 ηταν αυτο που οδηγησες?Ναι,αυτο το ταλαιπωρο ειναι...
-
Ο χρήστης Focusman91 έγραψε:
Το γνωστο ΙΟΑ 5500 ηταν αυτο που οδηγησες?...το γνωστο ΙΟΑ 6600, με φρεσκα Continental sport contact 5...
-
Ο χρήστης Κίκιζας Γρηγόρης έγραψε:
Tοyota GT86Σιγουρα 'το αυτοκινητο της χρονιας', του ετους που περασε, για τους απανταχου ψαγμενους και ανησυχους της αυτοκινησης, και οχι αδικα φυσικα. Σε μια δυσκολη εποχη, και για την αγορα αυτοκινητου, με την γενικευμενη οικονομικη κριση στην Ευροζωνη, την ραγδαια αυξηση τιμης στην βενζινη, αλλα και ελλειψης πλεον ενος προσγειωμενου-προσιτου πισωκινητου κουπε, μετα την καταργηση του...αδηφαγου σε καταναλωση αμολυβδης RX-8, η Τοyota επανεφερε στο προσκηνιο την ξεχασμενη αυτη κατηγορια, αναβιωνοντας ταυτοχρονα την φιλοσοφια της Corola AE 86.
Πρωτες εντυπωσεις απο κοντα, πολυ θετικες, ακομα και στο παστελ κοκκινο της δοκιμης, ενα χρωμα το οποιο παροτι γενικα δεν μου αρεσει συνηθως στα περισσοτερα αυτοκινητα οταν βλεπω, εδω στην GT86 δειχνει να της πηγαινει, τονιζοντας περαιτερω την σιλουετα της.
Στην πραγματικοτητα φαινεται λιγο πιο μικροκαμωμενη, σε σχεση με τις φωτο, αλλα με ομορφες αναλογιες, και ιδιαιτερα χαμηλο συνολικο υψος.Περνωντας στο εσωτερικο, στην θεση του οδηγου, ολα ειναι οπως πρεπει. Ειναι κλισε η παρακατω φραση αλλα ισχυει στην περιπτωση της GT86. Νιωθεις τοσο οικεια τοσο 'σωστα' στο μπακετ της που νομιζεις οτι εχεις ξανακατσει, οι γενικοτερες ρυθμισεις επιτρεπουν πολυ ευκολα και γρηγορα την ευρεση της ιδανικης θεσης, πιστευω για ολα τα σωματοτυπα, σιγουρα παντως για το δικο μου (90κιλα, 1,90μ) . Καθισμα με εξαιρετικη πλευρικη στηριξη, σωστες αποστασεις σε πενταλ και τιμονι, ολα προδιαθετουν απο την αρχη για μια καθαρα οδηγοκεντρικη εμπειρια.
Το μενου της διαδρομης περιλαμβανει ολιγον απο 'σαπουναδα' σιρκουι στο Ντραφι, πιο πολυ για μια σχετικη εξοικειωση σε off balance καταστασεις, με σταδιακη απενεργοποιηση των ηλεκτρονικων, τα οποια θυμιζω οτι εχουν μερικη/ολικη δυνατοτητα να τεθουν εκτος, και θα επανελθω σε αυτα, αμεσως μετα.Στην συνεχεια ακολουθησε η γνωστη ενδιαφερουσα διαδρομη απο πλατεια της Παλαιας Πεντελης, μεχρι και την Νεα Μακρη, λιγο πριν την μεγαλη ευθεια που οδηγει στην Μαραθωνος.
Μεχρι να βγω απο τον Σταυρο Αγ. Παρασκευης, να περασω απεναντι και να ανεβω την Κλεισθενους (Γερακας) η κινηση ηταν αυξημενη, οπερ και σε αλεπαλληλα σταματα-ξεκινα, πηρα μια ιδεα απο την αισθηση χειριστηριων και αναρτησης, αλλα και γενικοτερης ορατοτητας, περιφερειακα μεσα απο το αυτοκινητο.
Το τιμονι ειχε ιδανικες δοσεις βαρους, για τα γουστα μου, θυμιζε πολυ, ενα καλο υδραυλικο τιμονι, παλιοτερης σπορ κατασκευης, με ικανοποιητικη πληροφορηση για το που βρισκονται ανα πασα στιγμη οι τροχοι, κατι που με εκανε να πιστεψω οτι πιθανοτατα προκριται για το καλυτερο ηλεκτρικο τιμονι, στα λεφτα αυτα και οχι μονο, το οποιο αποδειχτηκε και στην συνεχεια, εξαιρετικος συμμαχος σε πιο γρηγορους ρυθμους.Η αναρτηση 'στα λιγα', παρειχε καλη ισορροπια σε οτι αφορα την ανεση με την σπορ αισθηση. Σφιχτη μεν αλλα με στιβαρη-γρηγορη αποσβεση, και μαζι με το πλαισιο εδειχνε ενα κομματι, δινοντας πλουσια πληροφορηση για το τι και πως περναει απο κατω, χωρις να γινεται ομως κουραστικη, και χωρις να 'διαβαζει' και την παραμικρη λεπτομερεια.
Μονο σε καποιες εγκαρσιες ανωμαλιες χτυπαγε καπως εντονοτερα, αλλα επουδενι ξερα, θυμιζοντας οτι προκειται για μια
πραγματικα σπορ κατασκευη, και οχι απλα σπορτιφ.Ιδιαιτερα θετικο το γεγονος επισης οτι τα ελαστικα ηταν σχετικα 'φρεσκα', καθοτι σπευδοντας στο πλησιεστερο βενζιναδικο για ελεγχο πιεσης του αερα, διεπιστωσα οτι φορουσε τα νεα Continental Sport Contact 5.
Στα της αποκρισης γκαζιου, η αμεσοτητα ειναι ακαριαια, ειδικα για τα δεδομενα των περισσοτερων ηλεκτρογκαζων που υπαρχουν στα περισσοτερα καθημερινα συγχρονα αυτοκινητα, ακομα και σε σπορτιφ προτασεις.
Σε καποια μικρα κενα στην κινηση, ανοιγοτας για λιγο την 1η σε 2α και με γρηγορες αλλαγες σε χαμηλες στροφες, -για τον χαρακτηρα του κινητηρα- εδειχνε αρκετα ζωηρος, κατι που οφειλεται και στο περιορισμενο βαρος του (1252κιλα) αλλα και στον συνδυσμο ρυθμισης-αποδοσης κινητηρα και ελαφρυτατου βολαν.Μπορεις δηλαδη ανετα, οταν οι ρυθμοι δεν επιτρεπουν μεγαλα κενα κινησης για να γεμισεις μεχρι και 3η πχ, να αλλαξεις μπολικες ταχυτητες, -χαρις και τον κορυφαιο επιλογεα σε στυλ διακοπτη, με τις μικρες διαδρομες και σαφεστατο κουμπωμα- μεχρι γυρω τις 3κ σαλ , και να κινεισαι αξιοπρεπεστατα, σε ταχυτητες των 50-70km/h.
Σε καποιο μεγαλυτερο κενο, και πριν την Πλακεντιας για να στριψω προς Ντραφι, ειχα την ευχερεια να αοοιξω 1η και 2α σχεδον στο οριο περιστροφης, περιπου στις 7,5000σαλ. Η γενικοτερη αισθηση ηταν αρκετα καλη (ημουν μονος στο αυτοκινητο, χωρις συνοδηγο ) ειδικα στις ψηλες στροφες απο 5κ σαλ μεχρι και σχεδον τον κοφτη, οπου και δεν υπηρχε κανενα 'κρεμασμα'.Μονο μια μικρη αισθηση 'χαζεματος' διεπιστωσα αμεσως μετα το πρωτο 'πεταγμα' γυρω στις 3,500-4,200σαλ υπο την εννοια οτι ενω οπως ειπα πριν στην αρχη τιναχτηκε προς τα εμπρος μεχρι και τις 3,000+ στροφες , στο μικρο ευρος που ανεφερα παραπανω, ενιωθα οτι ο κινητηρας ακουγοταν μεν πιο εντονα, αλλα δεν επιταχυνε αντιστοιχα με τον ιδιο ρυθμο οπως ξεκινησε πριν, με το γκαζι κολλημενο στο πατωμα.
Φυσικα μετα τις 4,000+ σαλ ουτε λογος για το οποιοδηποτε κενο ισχυος και εκει ουσιαστικα βρισκονται και τα αλογα που δηλωνει ο κατασκευαστης. Anyway σε αυτη την λεπτομερεια(?) θα επανελθω αργοτερα.Φτανωντας στο γνωστο 'σιρκουι' και στριβοντας λιγο πιο ζωηρα, με τα ηλεκτρονικα ολα ON, τα πρωτα μηνυματα συνολικα ειναι παρα πολυ καλα. Εξαιρετικη αμεσοτητα-ακριβεια του μπροστινου συστηματος, αναρτηση που δεν 'χαζευει' πουθενα, και μοτερ που 'ακουει' με μιλιμετρικη ακριβεια στο πως παταω ανα πασα στιγμη το γκαζι.
Με λιγο πιο επιθετικο και αποτομο στριψιμο, η αποσταθεροποιηση του πισω μερους, δεν αργησε να ερθει, και μεχρι να πω 'γυριζζζ...' τα ηλεκτρονικα ανελεβαν το εργο του...μαζεματος της ουρας, με αποφασιστικο αλλα και αποτελεσματικο τροπο, 'γονατιζοντας' αμεσα το αυτοκινητο.Ενταξει λεω μεσα μου, αλλα εδω δεν εχουμε να κανουμε με καποιο σπορτιφ μικρομεσαιο, το αυτοκινητο ειναι φτιαγμενο για να...στριβει με το γκαζι, οποτε και μετα απο καποιες πολυ γλυστερες στροφες, θετω τα ηλεκτρονικα στο ενδιαμεσο σταδιο, οπου 'επιτρεπεται' ενα γλυστρημα μεχρι καποια γωνια, χοντρικα μεχρι το 1/4 της στροφης ενος αναποδου τιμονιου.
Προκειται για μια εξαιρετικη ρυθμιση, ενα διχτυ ασφαλειας και ταυτοχρονα, ενα 'σχολειο' ακομα και για τον εντελως αμυητο σε διαδικασια υπερστροφης ισχυος.Το αυτοκινητο φυσικα στην οποια 'σαπουναδα' γλυστραει σχεδον για πλακα, εφοσον βυθισεις το γκαζι στο πατωμα, ΑΛΛΑ θελει και γρηγορο αναποδο οταν ειναι στην φαση που εχει αρχισει να γλυστραει, κατι το οποιο ενω στιγμιαια παει να σε τρομαξει, (σε πολυ γλυστερο-σαπουνι οδοστρωμα ξαναλεω) οτι θα φερεις σβουρα, τα ηλεκτρονικα παλι ως απο μηχανης Θεος ερχονται για να σε...σωσουν απο τυχον αργη αποκριση στο αναποδο ή/και παραπανω γκαζι απ' οσο χρειαστει την στιγμη του πλασαρισματος. Και εδω σχετικα αδιακριτη η παρεμβαση, με 'γονατισμα' αυτοκινητου στα φρενα, ιδιαιτερα ομως αποτελεσματικο.
Μετα και απο καμποσες τετοιες δοκιμες, ηρθε η στιγμη για πληρη απενεργοποιηση, και εχοντας υποψιν παραλληλα, απο τις προηγουμενες διαδικασιες οτι χρειαζεται αμεσο αναποδο και λιγο αφημα γκαζιου, ωστε να συνεχισει το αναποδο στην επιθυμητη τροχια.
Το αποτελεσμα? ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ! Το αυτοκινητο ακομα και σε δρομο...μαρμαρο γλυστραει ιδιαιτερα προοδευτικα, αφου 'πιασεις' τον σωστο ρυθμο δοσολογιας αναποδου και γκαζιου, και μπορεις να κινεισαι με το πλαι μεχρι...να τελειωσει ο δρομος!
Ναι , ειναι εκπληκτικα καλοζυγισμενο το συνολο και εδω ακριβως φαινεται ολη η δουλεια που εγινε και οι προσπαθεια παραλληλα για ενα αρκετα φιλικο πισωκινητο οπλο!
Ολα καλα λοιπον κυριως στα πολυ γλυστερα, το μοτερ με 'μαστιγωμα' στις 7,000+σαλ, να ακολουθει την διαδικασια, και το κιβωτιο να παιρνει ακαταπαυστα και τις πιο γρηγορες αλλαγες, τιναζοντας το αμαξωμα προς τα εμπρος, σε καθε ανεβασμα.Τι γινεται ομως, οταν ο δρομος αρχιζει να 'κραταει' και τα λαστιχα να ζεσταινονται?
Η εξαιρετικη ακριβεια παραμενει, οι κλισεις αμαξωματος απουσιαζουν, το ξεκολλημα ειναι πιο δυσκολο-αλλα οχι ακατορθωτο να εμφανιστει, και πλεον ηδη το συνολο σε προδιαθετει για οδηγηση με γραμμες, χωρις να ειναι απαραιτητες οι εντυπωσιακες γωνιες.Σε αυτο το στυλ οδηγησης εκτιμησα ακομα περισσοτερο την ακριβεια-πληροφορηση τιμονιου, αλλα και γενικοτερα του μπροστινου συστηματος. Η αναρτηση σταθηκε επισης στο υψος των περιστασεων, οπως ειπα και πριν χωρις να αισθανομαι κλισεις στο αμαξωμα, με γρηγορο rebound, και με μονο μια πολυ μικρη αλλα υπαρκτη ομως αρχικη αδρανεια
σε επαναλαμβανομενες στροφες, αφηνε ενα μικρο περιθωριο, για πιο ανησυχους οδηγους σε τυχον περαιτερω σφιξιμο και προσφυγη στα ετοιμα καλουδια της TRD, με προφανη ομως την θυσια στην καθημερινη ανεση.Τα φρενα ειχαν καλο αρχικο 'δαγκωμα' και ειχαν σωστο ζυγισμα, χωρις να δειχνουν εντονα σημαδια κοπωσης, μετα απο διαδοχικα εντονα φρεναρισματα, λιγο πριν τα 'μπασιματα'. Σε τετοιες καταστασεις δε, ακομα και με πληρως απενεργοποιημενα τα ηλεκτρονικα, η ουρα δεν ξεκολλαγε επουδενι, απλως ελαφρωνε λιγο, αλλα τοσο γλυκα και προοδευτικα, δινοντας επαρκη πληροφορηση για την κατασταση του πισω μερους, αλλα και αυτοπεποιθησης παραλληλα.
Υπερστροφη ισχυος σε καλα κομματια ασφαλτου με υψηλες ταχυτητες (3η σχεση και πανω) ηταν εφιχτη, σε ενα βαθμο, αλλα με δεδομενο οτι οι γωνιες και δοσεις τιμονιου στο εσωτερικο της στροφης ειναι πιο μικρες και απαλες, αλλα και οι στροφες του κινητηρα πανω απο τις 4,500σαλ. Εκει ακριβως ισχυει και το 'στριβω με το γκαζι' ...Σε αυτο το σημειο ακριβως ανακαλυπτονται βεβαια και καποιες μικρες αδυναμιες, οι οποιες ενδεχομενως να στενοχωρησουν ή και εκνευρισουν καποιους χρηστες, αλλα αυτες ηταν οι διαπιστωσεις μου, και οπως ακριβως εχουν, θελω και να τις μεταφερω.
Δεν ειναι αλλες, πρωτιστως απο την λειτουργια του κινητηρα στο μεσαιο ευρος στροφων, και συγκεκριμενα
-οπως εχουμε δει και σε διαγραμματα δυναμομετρησης- , οπως ανεφερα και πιο πριν, καπου στις 3,500σαλ μεχρι και τις 4,200σαλ. Θα μου πειτε 'σιγα το μεγαλο ευρος', αλλα απο την 2η ειδικα σχεση και πανω, αυτη η 'κοιλια' ουσιαστικα ισχυος
δειχνει εκνευριστικα μεγαλη, 'γεμιζοντας', και στο συγκεκριμενο σημειο, στην κυριολεξια ενιωθα οτι 'χαζευει' ο κινητηρας σαν να μην επαιρνε εντολη απο το πενταλ του γκαζιου, ενω απλως ακουγοταν περισσοτερο.
Τα χλμ δε στο ταχυμετρο, επισης και αυτα, δεν ανεβαιναν με τον ρυθμο που συνεβαινε απο το ρελαντι μεχρι 3,500σαλ και απο 4,200σαλ περιπου μεχρι τον κοφτη...
Ολη αυτη η αισθηση στην διαρκεια που ημουν μονος μου, δεν ηταν τοσο ενοχλητικη, και μπορουσα -εστω με πληρη εκμεταλλευση του κινητηρα στις 7,000+σαλ - να ευχαριστηθω γρηγορη οδηγηση με οτι στυλ θελω και σε οποια ποιοτητα ασφαλτου θελω.Το προβλημα προεκυψε, οταν επιστρατευτηκε δευτερο ατομο στην βολτα, οπου το προσθετο βαρος (+90κιλα περιπου) εδειχνε να ενισχυει το κενο αυτο της ισχυος-ροπης στο μεσαιο αυτο φασμα ροπης που ανεφερα και προηγουμενως.
Παροτι εγινε επαναληψη της ιδιας διαδρομης, αυτη την φορα με συνοδηγο, ακομα και στις επιπεδες στροφες, ο κινητηρας
αδυνατουσε να σπασει την προσφυση των πισω ελαστικων ακομα, και εαν κρατουσα επιτησευμενα πλεον τις στροφες συνηθως πανω απο τις 4,500σαλ ωστε να αποφευγω και το μικρο 'κενο'.Ξαναλεω ειναι κατι που βαζει σε σκεψεις, ΚΥΡΙΩΣ οταν υπαρχει συνοδηγος και αρα ενα προσθετο βαρος.
Το κενο αυτο στο μεσαιο ευρος στροφων δεν ξερω αν οφειλεται ενδεχομενως στην μεταβαση αμεσου σε εμμεσο ψεκασμο, ή και σε συνδυασμο με χαμηλης ποιοτητας βενζινη. (η ταπα εγραφε 98RON, το παρελαβα γεμισμενο, αλλα ξεχασα να ρωτησω τι αμολυβδη εβαλαν... )
Παντως το θεμα αυτο, οπως εχω αναφερει και σε προηγουμενη δημοσιευση ειναι κατι που, κατα τα λεγομενα του υπευθυνου εξελιξης της GT86, χαρις στην δυνατοτητα ενος εξτρα μπλοκε διαφορικου με δισκακια, αλλα και με κοντυτερη τελικη σχεση, αν θυμαμαι καλα 4 προς 3, αντι του αρχικου 4 προς 1 της TRD, πιστευω οτι ουσιαστικα λυνεται, εφοσον ομως διατεθει κανονικα, κατι που μεχρι στιγμης δεν γνωριζω να εχει γινει ακομα.Φυσικα, εφοσον διατεθει συντομα το εν λογω εξαρτημα της TRD, και εαν το κοστος στην χωρα μας -οταν ερθει- δεν ειναι εξωφρενικο, θεωρω οτι θα προκειται για κατι απαραιτητο στα μηχανικα μερη του αυτοκινητου, ωστε να υπαρχει η δυνατοτητα τουλαχιστον για αυτους που θελουν/ξερουν/μπορουν, να εκμεταλευτουν στο επακρο τις δυνατοτητες ενος ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟΥ, για την κατηγορια και οχι μονο συνολου.
Συνολικα παντως ηταν μια πολυ ευχαριστη και διασκεδαστικη εμπειρια, και μπραβο στην Τοyota που ξαναεφερε στο προσκηνιο, την φιλοσοφια, αυτη του ανοθευτου πραγματικου μικρου σπορ αυτοκινητου, η οποια προσφατα παραλιγο να εκλειψει.
Μακαρι να ακολουθησουν και αλλοι κατασκευαστες αυτη την κινηση και να δημιουργηθει σταδιακα μεγαλος ανταγωνισμος σε αυτη την...ξεχασμενη και ρομαντικη πλεον κατηγορια αυτοκινητων. -
Ο χρήστης roman_k έγραψε:
Tοyota GT86
Σιγουρα 'το αυτοκινητο της χρονιας', του ετους που περασε, για τους απανταχου ψαγμενους και ανησυχους της αυτοκινησης, και οχι αδικα φυσικα. Σε μια δυσκολη εποχη, και για την αγορα αυτοκινητου, με την γενικευμενη οικονομικη κριση στην Ευροζωνη, την ραγδαια αυξηση τιμης στην βενζινη, αλλα και ελλειψης πλεον ενος προσγειωμενου-προσιτου πισωκινητου κουπε, μετα την καταργηση του...αδηφαγου σε καταναλωση αμολυβδης RX-8, η Τοyota επανεφερε στο προσκηνιο την ξεχασμενη αυτη κατηγορια, αναβιωνοντας ταυτοχρονα την φιλοσοφια της Corola AE 86.
Πρωτες εντυπωσεις απο κοντα, πολυ θετικες, ακομα και στο παστελ κοκκινο της δοκιμης, ενα χρωμα το οποιο παροτι γενικα δεν μου αρεσει συνηθως στα περισσοτερα αυτοκινητα οταν βλεπω, εδω στην GT86 δειχνει να της πηγαινει, τονιζοντας περαιτερω την σιλουετα της.
Στην πραγματικοτητα φαινεται λιγο πιο μικροκαμωμενη, σε σχεση με τις φωτο, αλλα με ομορφες αναλογιες, και ιδιαιτερα χαμηλο συνολικο υψος.Περνωντας στο εσωτερικο, στην θεση του οδηγου, ολα ειναι οπως πρεπει. Ειναι κλισε η παρακατω φραση αλλα ισχυει στην περιπτωση της GT86. Νιωθεις τοσο οικεια τοσο 'σωστα' στο μπακετ της που νομιζεις οτι εχεις ξανακατσει, οι γενικοτερες ρυθμισεις επιτρεπουν πολυ ευκολα και γρηγορα την ευρεση της ιδανικης θεσης, πιστευω για ολα τα σωματοτυπα, σιγουρα παντως για το δικο μου (90κιλα, 1,90μ) . Καθισμα με εξαιρετικη πλευρικη στηριξη, σωστες αποστασεις σε πενταλ και τιμονι, ολα προδιαθετουν απο την αρχη για μια καθαρα οδηγοκεντρικη εμπειρια.
Το μενου της διαδρομης περιλαμβανει ολιγον απο 'σαπουναδα' σιρκουι στο Ντραφι, πιο πολυ για μια σχετικη εξοικειωση σε off balance καταστασεις, με σταδιακη απενεργοποιηση των ηλεκτρονικων, τα οποια θυμιζω οτι εχουν μερικη/ολικη δυνατοτητα να τεθουν εκτος, και θα επανελθω σε αυτα, αμεσως μετα.Στην συνεχεια ακολουθησε η γνωστη ενδιαφερουσα διαδρομη απο πλατεια της Παλαιας Πεντελης, μεχρι και την Νεα Μακρη, λιγο πριν την μεγαλη ευθεια που οδηγει στην Μαραθωνος.
Μεχρι να βγω απο τον Σταυρο Αγ. Παρασκευης, να περασω απεναντι και να ανεβω την Κλεισθενους (Γερακας) η κινηση ηταν αυξημενη, οπερ και σε αλεπαλληλα σταματα-ξεκινα, πηρα μια ιδεα απο την αισθηση χειριστηριων και αναρτησης, αλλα και γενικοτερης ορατοτητας, περιφερειακα μεσα απο το αυτοκινητο.
Το τιμονι ειχε ιδανικες δοσεις βαρους, για τα γουστα μου, θυμιζε πολυ, ενα καλο υδραυλικο τιμονι, παλιοτερης σπορ κατασκευης, με ικανοποιητικη πληροφορηση για το που βρισκονται ανα πασα στιγμη οι τροχοι, κατι που με εκανε να πιστεψω οτι πιθανοτατα προκριται για το καλυτερο ηλεκτρικο τιμονι, στα λεφτα αυτα και οχι μονο, το οποιο αποδειχτηκε και στην συνεχεια, εξαιρετικος συμμαχος σε πιο γρηγορους ρυθμους.Η αναρτηση 'στα λιγα', παρειχε καλη ισορροπια σε οτι αφορα την ανεση με την σπορ αισθηση. Σφιχτη μεν αλλα με στιβαρη-γρηγορη αποσβεση, και μαζι με το πλαισιο εδειχνε ενα κομματι, δινοντας πλουσια πληροφορηση για το τι και πως περναει απο κατω, χωρις να γινεται ομως κουραστικη, και χωρις να 'διαβαζει' και την παραμικρη λεπτομερεια.
Μονο σε καποιες εγκαρσιες ανωμαλιες χτυπαγε καπως εντονοτερα, αλλα επουδενι ξερα, θυμιζοντας οτι προκειται για μια
πραγματικα σπορ κατασκευη, και οχι απλα σπορτιφ.Ιδιαιτερα θετικο το γεγονος επισης οτι τα ελαστικα ηταν σχετικα 'φρεσκα', καθοτι σπευδοντας στο πλησιεστερο βενζιναδικο για ελεγχο πιεσης του αερα, διεπιστωσα οτι φορουσε τα νεα Continental Sport Contact 5.
Στα της αποκρισης γκαζιου, η αμεσοτητα ειναι ακαριαια, ειδικα για τα δεδομενα των περισσοτερων ηλεκτρογκαζων που υπαρχουν στα περισσοτερα καθημερινα συγχρονα αυτοκινητα, ακομα και σε σπορτιφ προτασεις.
Σε καποια μικρα κενα στην κινηση, ανοιγοτας για λιγο την 1η σε 2α και με γρηγορες αλλαγες σε χαμηλες στροφες, -για τον χαρακτηρα του κινητηρα- εδειχνε αρκετα ζωηρος, κατι που οφειλεται και στο περιορισμενο βαρος του (1252κιλα) αλλα και στον συνδυσμο ρυθμισης-αποδοσης κινητηρα και ελαφρυτατου βολαν.Μπορεις δηλαδη ανετα, οταν οι ρυθμοι δεν επιτρεπουν μεγαλα κενα κινησης για να γεμισεις μεχρι και 3η πχ, να αλλαξεις μπολικες ταχυτητες, -χαρις και τον κορυφαιο επιλογεα σε στυλ διακοπτη, με τις μικρες διαδρομες και σαφεστατο κουμπωμα- μεχρι γυρω τις 3κ σαλ , και να κινεισαι αξιοπρεπεστατα, σε ταχυτητες των 50-70km/h.
Σε καποιο μεγαλυτερο κενο, και πριν την Πλακεντιας για να στριψω προς Ντραφι, ειχα την ευχερεια να αοοιξω 1η και 2α σχεδον στο οριο περιστροφης, περιπου στις 7,5000σαλ. Η γενικοτερη αισθηση ηταν αρκετα καλη (ημουν μονος στο αυτοκινητο, χωρις συνοδηγο ) ειδικα στις ψηλες στροφες απο 5κ σαλ μεχρι και σχεδον τον κοφτη, οπου και δεν υπηρχε κανενα 'κρεμασμα'.Μονο μια μικρη αισθηση 'χαζεματος' διεπιστωσα αμεσως μετα το πρωτο 'πεταγμα' γυρω στις 3,500-4,200σαλ υπο την εννοια οτι ενω οπως ειπα πριν στην αρχη τιναχτηκε προς τα εμπρος μεχρι και τις 3,000+ στροφες , στο μικρο ευρος που ανεφερα παραπανω, ενιωθα οτι ο κινητηρας ακουγοταν μεν πιο εντονα, αλλα δεν επιταχυνε αντιστοιχα με τον ιδιο ρυθμο οπως ξεκινησε πριν, με το γκαζι κολλημενο στο πατωμα.
Φυσικα μετα τις 4,000+ σαλ ουτε λογος για το οποιοδηποτε κενο ισχυος και εκει ουσιαστικα βρισκονται και τα αλογα που δηλωνει ο κατασκευαστης. Anyway σε αυτη την λεπτομερεια(?) θα επανελθω αργοτερα.Φτανωντας στο γνωστο 'σιρκουι' και στριβοντας λιγο πιο ζωηρα, με τα ηλεκτρονικα ολα ON, τα πρωτα μηνυματα συνολικα ειναι παρα πολυ καλα. Εξαιρετικη αμεσοτητα-ακριβεια του μπροστινου συστηματος, αναρτηση που δεν 'χαζευει' πουθενα, και μοτερ που 'ακουει' με μιλιμετρικη ακριβεια στο πως παταω ανα πασα στιγμη το γκαζι.
Με λιγο πιο επιθετικο και αποτομο στριψιμο, η αποσταθεροποιηση του πισω μερους, δεν αργησε να ερθει, και μεχρι να πω 'γυριζζζ...' τα ηλεκτρονικα ανελεβαν το εργο του...μαζεματος της ουρας, με αποφασιστικο αλλα και αποτελεσματικο τροπο, 'γονατιζοντας' αμεσα το αυτοκινητο.Ενταξει λεω μεσα μου, αλλα εδω δεν εχουμε να κανουμε με καποιο σπορτιφ μικρομεσαιο, το αυτοκινητο ειναι φτιαγμενο για να...στριβει με το γκαζι, οποτε και μετα απο καποιες πολυ γλυστερες στροφες, θετω τα ηλεκτρονικα στο ενδιαμεσο σταδιο, οπου 'επιτρεπεται' ενα γλυστρημα μεχρι καποια γωνια, χοντρικα μεχρι το 1/4 της στροφης ενος αναποδου τιμονιου.
Προκειται για μια εξαιρετικη ρυθμιση, ενα διχτυ ασφαλειας και ταυτοχρονα, ενα 'σχολειο' ακομα και για τον εντελως αμυητο σε διαδικασια υπερστροφης ισχυος.Το αυτοκινητο φυσικα στην οποια 'σαπουναδα' γλυστραει σχεδον για πλακα, εφοσον βυθισεις το γκαζι στο πατωμα, ΑΛΛΑ θελει και γρηγορο αναποδο οταν ειναι στην φαση που εχει αρχισει να γλυστραει, κατι το οποιο ενω στιγμιαια παει να σε τρομαξει, (σε πολυ γλυστερο-σαπουνι οδοστρωμα ξαναλεω) οτι θα φερεις σβουρα, τα ηλεκτρονικα παλι ως απο μηχανης Θεος ερχονται για να σε...σωσουν απο τυχον αργη αποκριση στο αναποδο ή/και παραπανω γκαζι απ' οσο χρειαστει την στιγμη του πλασαρισματος. Και εδω σχετικα αδιακριτη η παρεμβαση, με 'γονατισμα' αυτοκινητου στα φρενα, ιδιαιτερα ομως αποτελεσματικο.
Μετα και απο καμποσες τετοιες δοκιμες, ηρθε η στιγμη για πληρη απενεργοποιηση, και εχοντας υποψιν παραλληλα, απο τις προηγουμενες διαδικασιες οτι χρειαζεται αμεσο αναποδο και λιγο αφημα γκαζιου, ωστε να συνεχισει το αναποδο στην επιθυμητη τροχια.
Το αποτελεσμα? ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ! Το αυτοκινητο ακομα και σε δρομο...μαρμαρο γλυστραει ιδιαιτερα προοδευτικα, αφου 'πιασεις' τον σωστο ρυθμο δοσολογιας αναποδου και γκαζιου, και μπορεις να κινεισαι με το πλαι μεχρι...να τελειωσει ο δρομος!
Ναι , ειναι εκπληκτικα καλοζυγισμενο το συνολο και εδω ακριβως φαινεται ολη η δουλεια που εγινε και οι προσπαθεια παραλληλα για ενα αρκετα φιλικο πισωκινητο οπλο!
Ολα καλα λοιπον κυριως στα πολυ γλυστερα, το μοτερ με 'μαστιγωμα' στις 7,000+σαλ, να ακολουθει την διαδικασια, και το κιβωτιο να παιρνει ακαταπαυστα και τις πιο γρηγορες αλλαγες, τιναζοντας το αμαξωμα προς τα εμπρος, σε καθε ανεβασμα.Τι γινεται ομως, οταν ο δρομος αρχιζει να 'κραταει' και τα λαστιχα να ζεσταινονται?
Η εξαιρετικη ακριβεια παραμενει, οι κλισεις αμαξωματος απουσιαζουν, το ξεκολλημα ειναι πιο δυσκολο-αλλα οχι ακατορθωτο να εμφανιστει, και πλεον ηδη το συνολο σε προδιαθετει για οδηγηση με γραμμες, χωρις να ειναι απαραιτητες οι εντυπωσιακες γωνιες.Σε αυτο το στυλ οδηγησης εκτιμησα ακομα περισσοτερο την ακριβεια-πληροφορηση τιμονιου, αλλα και γενικοτερα του μπροστινου συστηματος. Η αναρτηση σταθηκε επισης στο υψος των περιστασεων, οπως ειπα και πριν χωρις να αισθανομαι κλισεις στο αμαξωμα, με γρηγορο rebound, και με μονο μια πολυ μικρη αλλα υπαρκτη ομως αρχικη αδρανεια
σε επαναλαμβανομενες στροφες, αφηνε ενα μικρο περιθωριο, για πιο ανησυχους οδηγους σε τυχον περαιτερω σφιξιμο και προσφυγη στα ετοιμα καλουδια της TRD, με προφανη ομως την θυσια στην καθημερινη ανεση.Τα φρενα ειχαν καλο αρχικο 'δαγκωμα' και ειχαν σωστο ζυγισμα, χωρις να δειχνουν εντονα σημαδια κοπωσης, μετα απο διαδοχικα εντονα φρεναρισματα, λιγο πριν τα 'μπασιματα'. Σε τετοιες καταστασεις δε, ακομα και με πληρως απενεργοποιημενα τα ηλεκτρονικα, η ουρα δεν ξεκολλαγε επουδενι, απλως ελαφρωνε λιγο, αλλα τοσο γλυκα και προοδευτικα, δινοντας επαρκη πληροφορηση για την κατασταση του πισω μερους, αλλα και αυτοπεποιθησης παραλληλα.
Υπερστροφη ισχυος σε καλα κομματια ασφαλτου με υψηλες ταχυτητες (3η σχεση και πανω) ηταν εφιχτη, σε ενα βαθμο, αλλα με δεδομενο οτι οι γωνιες και δοσεις τιμονιου στο εσωτερικο της στροφης ειναι πιο μικρες και απαλες, αλλα και οι στροφες του κινητηρα πανω απο τις 4,500σαλ. Εκει ακριβως ισχυει και το 'στριβω με το γκαζι' ...Σε αυτο το σημειο ακριβως ανακαλυπτονται βεβαια και καποιες μικρες αδυναμιες, οι οποιες ενδεχομενως να στενοχωρησουν ή και εκνευρισουν καποιους χρηστες, αλλα αυτες ηταν οι διαπιστωσεις μου, και οπως ακριβως εχουν, θελω και να τις μεταφερω.
Δεν ειναι αλλες, πρωτιστως απο την λειτουργια του κινητηρα στο μεσαιο ευρος στροφων, και συγκεκριμενα
-οπως εχουμε δει και σε διαγραμματα δυναμομετρησης- , οπως ανεφερα και πιο πριν, καπου στις 3,500σαλ μεχρι και τις 4,200σαλ. Θα μου πειτε 'σιγα το μεγαλο ευρος', αλλα απο την 2η ειδικα σχεση και πανω, αυτη η 'κοιλια' ουσιαστικα ισχυος
δειχνει εκνευριστικα μεγαλη, 'γεμιζοντας', και στο συγκεκριμενο σημειο, στην κυριολεξια ενιωθα οτι 'χαζευει' ο κινητηρας σαν να μην επαιρνε εντολη απο το πενταλ του γκαζιου, ενω απλως ακουγοταν περισσοτερο.
Τα χλμ δε στο ταχυμετρο, επισης και αυτα, δεν ανεβαιναν με τον ρυθμο που συνεβαινε απο το ρελαντι μεχρι 3,500σαλ και απο 4,200σαλ περιπου μεχρι τον κοφτη...
Ολη αυτη η αισθηση στην διαρκεια που ημουν μονος μου, δεν ηταν τοσο ενοχλητικη, και μπορουσα -εστω με πληρη εκμεταλλευση του κινητηρα στις 7,000+σαλ - να ευχαριστηθω γρηγορη οδηγηση με οτι στυλ θελω και σε οποια ποιοτητα ασφαλτου θελω.Το προβλημα προεκυψε, οταν επιστρατευτηκε δευτερο ατομο στην βολτα, οπου το προσθετο βαρος (+90κιλα περιπου) εδειχνε να ενισχυει το κενο αυτο της ισχυος-ροπης στο μεσαιο αυτο φασμα ροπης που ανεφερα και προηγουμενως.
Παροτι εγινε επαναληψη της ιδιας διαδρομης, αυτη την φορα με συνοδηγο, ακομα και στις επιπεδες στροφες, ο κινητηρας
αδυνατουσε να σπασει την προσφυση των πισω ελαστικων ακομα, και εαν κρατουσα επιτησευμενα πλεον τις στροφες συνηθως πανω απο τις 4,500σαλ ωστε να αποφευγω και το μικρο 'κενο'.Ξαναλεω ειναι κατι που βαζει σε σκεψεις, ΚΥΡΙΩΣ οταν υπαρχει συνοδηγος και αρα ενα προσθετο βαρος.
Το κενο αυτο στο μεσαιο ευρος στροφων δεν ξερω αν οφειλεται ενδεχομενως στην μεταβαση αμεσου σε εμμεσο ψεκασμο, ή και σε συνδυασμο με χαμηλης ποιοτητας βενζινη. (η ταπα εγραφε 98RON, το παρελαβα γεμισμενο, αλλα ξεχασα να ρωτησω τι αμολυβδη εβαλαν... )
Παντως το θεμα αυτο, οπως εχω αναφερει και σε προηγουμενη δημοσιευση ειναι κατι που, κατα τα λεγομενα του υπευθυνου εξελιξης της GT86, χαρις στην δυνατοτητα ενος εξτρα μπλοκε διαφορικου με δισκακια, αλλα και με κοντυτερη τελικη σχεση, αν θυμαμαι καλα 4 προς 3, αντι του αρχικου 4 προς 1 της TRD, πιστευω οτι ουσιαστικα λυνεται, εφοσον ομως διατεθει κανονικα, κατι που μεχρι στιγμης δεν γνωριζω να εχει γινει ακομα.Φυσικα, εφοσον διατεθει συντομα το εν λογω εξαρτημα της TRD, και εαν το κοστος στην χωρα μας -οταν ερθει- δεν ειναι εξωφρενικο, θεωρω οτι θα προκειται για κατι απαραιτητο στα μηχανικα μερη του αυτοκινητου, ωστε να υπαρχει η δυνατοτητα τουλαχιστον για αυτους που θελουν/ξερουν/μπορουν, να εκμεταλευτουν στο επακρο τις δυνατοτητες ενος ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟΥ, για την κατηγορια και οχι μονο συνολου.
Συνολικα παντως ηταν μια πολυ ευχαριστη και διασκεδαστικη εμπειρια, και μπραβο στην Τοyota που ξαναεφερε στο προσκηνιο, την φιλοσοφια, αυτη του ανοθευτου πραγματικου μικρου σπορ αυτοκινητου, η οποια προσφατα παραλιγο να εκλειψει.
Μακαρι να ακολουθησουν και αλλοι κατασκευαστες αυτη την κινηση και να δημιουργηθει σταδιακα μεγαλος ανταγωνισμος σε αυτη την...ξεχασμενη και ρομαντικη πλεον κατηγορια αυτοκινητων. -
Ο χρήστης Κίκιζας Γρηγόρης έγραψε:
Το γνωστο ΙΟΑ 5500 ηταν αυτο που οδηγησες?
...το γνωστο ΙΟΑ 6600, με φρεσκα Continental sport contact 5...
Γαμω την πινακιδολαγνεια μου γαμω!! Αυτο εννοουσα απλως βαριομουν να παω πισω να δω την πινακιδα στις φωτο!!
-
Ωραίος Γκρεγκ.
-
Καλά το είπες εσύ.
Μετά που το οδήγησε ο ΚΙΚΙΖΑΣ άλλαξε η πινακίδα
-
Μπράβο Γρηγόρη, ωραίος!
-
Ωραιος Γρηγορη
Αυτο το αυτοκινητο επρεπε να ειχε βγει μερικα χρονια πριν που ειχε καταργηθει ο ΕΤΤ. Θα ειχε γεμισει ο τοπος και σημερα θα το βρισκαμε μεταχειρισμενο στα 10- 12Κ.
-
Ο χρήστης nikospappas έγραψε:
Ωραιος ΓρηγορηΑυτο το αυτοκινητο επρεπε να ειχε βγει μερικα χρονια πριν που ειχε καταργηθει ο ΕΤΤ. Θα ειχε γεμισει ο τοπος και σημερα θα το βρισκαμε μεταχειρισμενο στα 10- 12Κ.
Και ποιος θα το αγόραζε έστω με 10-12 είναι το ερώτημα, στην υπάρχουσα κατάσταση, με το κράτος να σε κυνηγάει...
(Nexus + Tapatalk)
-
Ο χρήστης Κίκιζας Γρηγόρης έγραψε:
Tοyota GT86Σιγουρα 'το αυτοκινητο της χρονιας', του ετους που περασε, για τους απανταχου ψαγμενους ....................................................
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..................Συνολικα παντως ηταν μια πολυ ευχαριστη και διασκεδαστικη εμπειρια, και μπραβο στην Τοyota που ξαναεφερε στο προσκηνιο, την φιλοσοφια, αυτη του ανοθευτου πραγματικου μικρου σπορ αυτοκινητου, η οποια προσφατα παραλιγο να εκλειψει.
Μακαρι να ακολουθησουν και αλλοι κατασκευαστες αυτη την κινηση και να δημιουργηθει σταδιακα μεγαλος ανταγωνισμος σε αυτη την...ξεχασμενη και ρομαντικη πλεον κατηγορια αυτοκινητων. -
Ο χρήστης HighFidelity έγραψε:
Και ποιος θα το αγόραζε έστω με 10-12 είναι το ερώτημα, στην υπάρχουσα κατάσταση, με το κράτος να σε κυνηγάει...(Nexus + Tapatalk)
Εγώ θα έκανα και το σκ@τό μου κουλουράκι... με τριαντατόσα όμως
-
Ο χρήστης HighFidelity έγραψε:
Ωραιος Γρηγορη
Αυτο το αυτοκινητο επρεπε να ειχε βγει μερικα χρονια πριν που ειχε καταργηθει ο ΕΤΤ. Θα ειχε γεμισει ο τοπος και σημερα θα το βρισκαμε μεταχειρισμενο στα 10- 12Κ.
Και ποιος θα το αγόραζε έστω με 10-12 είναι το ερώτημα, στην υπάρχουσα κατάσταση, με το κράτος να σε κυνηγάει...
(Nexus + Tapatalk)
Πολλοι περισσοτεροι απο οσους θα το παρουν σημερα που κοστιζει 36+.
-
Και τι θέλετε ρε ταγάρια. Να μείνει στο δρόμο ο ΔΥ και χωρίς σύνταξη ο 50αρης για να κάνετε εσείς κωλιές.
Σκάστε και πλερώνετε έχουμε σοσιαλιζμό.
Ο χρήστης Κίκιζας Γρηγόρης έγραψε:
αλλα υπηρχαν και αναμεικτα συναισθηματα, ειδικα οταν στην εξισωση μπαινει ο παραγοντας, 'ειμαι ενα βημα πριν παω ταμειο'...elaborate.
-
Μπράβο στον ΓΚ για το κείμενο! Εύγε νέε μου! Αυτό με τις 4000 μην έχει να κάνει με νομοθεσίες ρύπων κλπ.; Και κάτι άλλο, εννοείς 4.3:1 σχέση μετάδοσης φαντάζομαι και όχι 4:3;
Μπράβο και στον Euripide για το επίσης πολύ ωραίο κείμενο! Έβλεπα και τις φωτό και δεν ήξερα ποιο από τα 3 θα ήθελα περισσότερο! Αλλά, μια και είμαι ιδιαιτέρως πρήχτης, θα ήθελα να μάθαινα την γνώμη των 2 κατόχων του παλιού μοντέλου για το καινούριο. Θα ήταν επιλογή π.χ. μετά από μερικά χρόνια ως μεταχειρισμένο ή οι προσδοκίες δεν επαληθεύτηκαν; Μπήκε σε κάποιο dream garage το καινούριο;
-
Είμαι πάντως περίεργος για τις 4000, κυρίως για το πόσο είναι αισθητό και αν ο ΓΚ θα το καταλάβαινε αν δεν το ήξερε απο πρίν.
Επίσης κατά πόσο το επηρέασαν τα διαφορετικά ελαστικά. Πιο grippy υποθέτω τα Conti sport contact.
-
Διάβασα για δεύτερη φορά το κείμενο του Γρηγόρη τώρα, η πρώτη ήτανε στις 3:30 τα ξημερώματα και θεωρούσα ότι δεν ήμουν σε καλή κατάσταση για να το αξιολογήσω. Έχω να πω απλά συγχαρητήρια, ήταν μια λεπτομερέστατη δοκιμή που σίγουρα κάλυψε και ενθουσίασε στο έπακρο 'τουλαχιστον αυτους που θελουν/ξερουν/μπορουν, να εκμεταλευτουν στο επακρο τις δυνατοτητες ενος ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟΥ, για την κατηγορια και οχι μονο συνολου'. 'Ομως υπήρχε και η άλλη πλευρά. Διότι όταν βλέπεις τους άλλους, αυτούς που ούτε θέλουν, ούτε ξέρουν και ΣΙΓΟΥΡΑ ούτε μπορούν, σαν τον romank και τον ΙΚΕ να δίνουν συγχαρητήρια, ξαφνικά μέσα σου παλατζάρει και δεν ξέρεις αν πρέπει να ενθουσιαστείς ή να απογοητευτείς. Περιμένεις αίμα και λαμβάνεις Woodstock.
Toyota GT-86 / Subaru BRZ