-
Ο χρήστης Alexis 5 έγραψε:
@ christos.dimouδηλαδη? τι παει να πει αυτο?
Σε τι ακριβως αναφερεσαι;;;
-
Για τα πετρελαια λεω... και σχετικα με το πινακακι.... τι μας διχνει? (με απλα λογια αν ειναι ευκολο)
-
Απο την αρχη της εξεταστικης αποφασισα να κανω ενα πειραμα να δω τι καταναλωση θα ειχα και ποσα χιλιομετρα θα κανα...
Λοιπον την περιοδο 14/1- 8/2 τα στοιχεια εχουν ως εξης:
455,9 χλμ.
8,4λτ/100 χλμ.
Μεση ταχυτητα: 30 χλμ.Διαδρομες κυριως εντος πολης και 2,3 εξορμησεις!! Οδηγηση εντελως αντιοικολογικη!!
-
Το διαγραμμα σου δειχνει την απαιτηση σε καυσιμο εκφραζόμενη σε γραμμαρια ανά κιλοβατωρα ενεργειας.
Καθως η ποσοτητα ενεργειας που εχει το καυσιμο ειναι πεπερασμενη οσο μικροτερο ειναι αυτο το νουμερο τοσο καλυτερα.
Το συγκεκριμενο διαγραμμα ειναι ενα διαγραμμα ισοϋψων. Σκεψου εναν χαρτη που απεικονιζει τ αναγλυφο του εδαφους. Κάθε σημείο έχει 3 συντεταγμένες. Μήκος, Πλάτος και Ύψος. Πως το αναπαράγεις σε ένα δυσδιάστατο γράφημα. Μέσω πχ. ενός γραφήματος ισοϋψών. Κάθε σημείο έχει συγκεκριμένη θέση στον χάρτη (Χ, Υ). Έχει και ύψος όμως (Ζ). Ολα τα σημεια του ιδιου υψομετρου (με ίδιο Ζ) αν ενωθούν σχηματιζουν μια καμπυλη που ονομαζεται ισοϋψης. Οποτε σε συντεταγμενες γεωγραφικου μηκους και πλατους εχεις το υψομετρο του καθε σημειου. Τιμές μεταξύ δύο καμπυλών έχουν τις ενδιάμεσες τιμές των λεζαντών των καμπυλών.
Στο διαγραμμα που φαινεται παραπανω εχεις στον αξονα Χ (οριζοντιος) τις στροφες του κινητηρα και στον καθετο αξονα Υ την παραγωμενη ροπή (ευχαριστώ vagnar άλλωστε η καμπύλη είναι χαρακτηριστική). Το διαγραμμα εχει ως οριο την καμπυλη που καθοριζει για συγκεκριμενες στροφες την μεγιστη ροπή που αποδιδει εκει ο κινητηρας. Η μέγιστη ροπή αποδίδεται σε συνθήκες απαίτησης μέγιστης ισχύος (το γκάζι τέρμα ανοιχτό).
Τωρα οι απαιτησεις ροπής ποικιλουν για συγκεκριμενες στροφες οποτε ολες τα σημεια μεταξυ των αξονων κ της ανω καμπυλης ειναι δυνατες καταστασεις λειτουργιας του κινητηρα.
Για καθε ζευγος τιμων (στροφες, ροπή) ο κινητηρας για να παραγει μια κιλοβατωρα θα καταναλωσει μια ποσοτητα καυσιμου. Οσο μικροτερη είναι η τιμή αυτή τοσο καλυτερα οποτε αυτό σημαίνει ότι θελεις εσυ να βρισκεσαι στο σημειο με τ χαμηλοτερο 'υψομετρο'.
Προσοχη!!! Το νουμερο αυτο δεν η ποσοτητα που καταναλωνει ο κινητηρας του καυσιμου!! Αυτο προκυπτει αν παρεις την τιμη της ισοϋψους που αντιστοιχει σε ενα ζευγος κ τ πολλαπλασιασεις με την τιμη της ροπής (την τιμη στον καθετο αξονα) πολλαπλασιαζόμενη με τις στροφές του κινητήρα (τιμή οριζόντιου άξονα) και κατάλληλα κλιμακούμενη ώστε να σε οδηγήσει σε μία τιμή ισχύος).
-
Αν δεις τ διαγραμμα ενος πετρελαιοκινητηρα κ τ συγκρινεις μ αυτο ενος βενζινοκινητηρα θα δεις οτι ο πετρελαιοκινητηρας εχει μικροτερες τιμες (παρολο που ανα κιλο η βενζινη κ το diesel εχουν την ιδια ενεργεια πανω κατω) αρα καλυτερη αποδοση κ επιπλεον οι χαμηλες τιμες ειναι απλωμενες σε ενα μεγαλυτερο ποσοστο του διαγραμματος.
Βαλε σε αυτο οτι τ diesel ειναι πυκνοτερο κατα 13~15% περιπου κ ν πως οι καταναλωσεις πεφτουν κατα 25%. Επιπλέον είναι εύκολο να εξάγει κανείς το συμπέρασμα ότι όσες περισσότερες σχέσεις έχουμε στο κιβώτιο τόσο μπορούμε να φέρουμε τον κινητήρα να λειτουργεί στις στροφές που έχουν για συγκεκριμένη απαίτηση ροπής την χαμηλότερη κατανάλωση. Βέλτιστα ένα CVT κάνει τέλεια τη δουλειά (και όχι τυχαία είναι η λύση που επιλέγεται για όλα τα υβριδικά και από μόνο του αυτό είναι αρκετό να βελτιώσει τις επιδόσεις πχ του CRZ παρόλο που έχει μεγαλύτερες απώλειες από ένα μηχανικό και αυξάνει το βάρος του οχήματος).
-
μικρή διόρθωση, ροπή δείχνει το διάγραμμα στον ψ.
Η ισχύς σε τέτοια διαγράμματα εμφανίζεται με κάτι τέτοιες καμπύλες συνήθως.
-
Πολύ ενδιαφέροντα, και μακάρι να τα είχαμε βρει πιο νωρίς τέτοια διαγράμματα.
Εδώ http://ecomodder.com/wiki/index.php/Brake_Specific_Fuel_Consumption_(BSFC)_Maps έχει αρκετά και από διάφορους κινητήρες. Ομολογουμένως κάποιοι κινητήρες έχουν βέλτιστη ειδική κατανάλωση με τέρμα γκάζι. Υποθέτω είναι detuned και ρυθμισμένοι ποτέ να μη δουλεύουν σε open loop. Κάποια καλύτερη σκέψη?
Απορώ πάντως γιατί δεν φτιάχνουν έτσι όλα τα οικονομικά μοτέρ τους οι κατασκευαστές, αλλά τα βάζουν να καίνε έξτρα σε πλήρες φορτίο. πχ. Στο διάγραμμα από πάνω του Vagnar φαίνεται πως το ιδανικό χονδρικά είναι τέρμα γκάζι και 1500-2500σαλ. (είναι από Jetta TDI το διάγραμμα όπως φαίνεται στο δικό μου link)ΥΓ. Νομίζω εδώ είμαστε πιο οn topic από το πετρελαιοκίνησης.
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Απορώ πάντως γιατί δεν φτιάχνουν έτσι όλα τα οικονομικά μοτέρ τους οι κατασκευαστές, αλλά τα βάζουν να καίνε έξτρα σε πλήρες φορτίο.
Θεωρητικά είναι στο WOT, αλλά στην πραγματικότητα έχεις fuel enrichment για τις θερμοκρασίες και πιθανόν μείωση προπορίας, για τις προαναφλέξεις κτλ οπότε τελικά βγαίνει στο ~90% του μέγιστου Τ.
-
Καλησπέρα
Και μια μέτρηση κατανάλωσης για το αστικό μου όχημα ένα παπί honda dream που είναι μόνο 18 χρονών.Απόσταση 105 χιλιόμετρα και χρειάστηκε 2,36 λίτρα.
Η χαρά του βενζινά -
Έλα τώρα που κουνιόνται και τα παπιά. Ποδήλατο λέμε...
-
Δεν θέλω να το παίξω ξερόλας ή ότι ανακάλυψα την πυρίτιδα.
Είναι γνωστό ότι έχω υψηλή κατανάλωση με το Corsa μου. Πάντα το φουλάρω ακόμα κι αν θέλει 10 λίτρα για να γεμίσει κι αυτό γιατί έχω διαπιστώσει το μεγάλο κλέψιμο όταν τους λες 'βάλε 10 ή 20 ή 30€'.
Έχω βάλει σχεδόν σε όλα τα πρατήρια των Μεγάρων. Τους τελευταίους 4 μήνες έβαζα σταθερά σε ένα γιατί είχα παρατηρήσει ότι μου κρατούσε περισσότερο η βενζίνη του. Το τελευταίο 4μηνο οι καταναλώσεις μου έχουν ως εξής: 7.7-7,3-7,1-7,8-6,9-7,6-7,5-8,1-6,9-8,3
Έχουν κάποιες αποκλίσεις γιατί μερικές φορές είτε είναι περισσότερες οι αστικές διαδρομές είτε οι μη αστικές. Συνήθως είναι 50-50. Η τελευταία κατανάλωση που σημειωτέον το 80% των διαδρομών ήταν σε επαρχιακό δρόμο, μου χτύπησε το 'καμπανάκι' να ψαχτώ κι αλλού.Επειδή βρίσκομαι αρκετά συχνά στην Ελευσίνα, είπα να δοκιμάσω να φουλάρω σε ένα ΕΚΟ που δεν την είχε και φτηνή. Φούλαρα. Πέρασαν 15 μέρες, σημείωσα 402χλμ -τα περισσότερα εντός πόλης και με όχι ιδιαίτερα νορμάλ οδήγηση. Ο δείκτης είχε πάει ανάμεσα στο 1/2 και στο 1/3. Γνωρίζω ότι σε αυτό το σημείο παίρνει 25-26 λίτρα για να γεμίσει. Πάω και φουλάρω με 25,2l. Μάλιστα το τσακ έγινε στα 24,5. Ήταν θαύμα. 6,3/100 και με διαδρομές κυρίως εντός πόλης δεν είχα σημειώσει ποτέ μου και ειδικά στην καρδιά του χειμώνα που ανεβαίνει και η κατανάλωση. Ενδεικτικά πέρσι το Φεβρουάριο οι καταναλώσεις μου ήταν από 7,6-8,7!!
Πώς εξηγείται αυτό; Καταλήγω ότι τα πρατήρια που νοθεύουν τα καύσιμα είναι πολύ περισσότερα απ' ότι νομίζουμε. Αυτά που δεν τη νοθεύουν είναι η απόλυτη εξαίρεση και θέλει πολύ ψάξιμο για να τα βρεις! Θα αφήσω να περάσουν και άλλες μέρες ώστε να κάνω και άλλες μετρήσεις από το συγκεκριμένο πρατήριο για πιο σσφαλή συμπεράσματα. Μου έκανε εντύπωση η πολύ μικρή κατανάλωση και δεν το θεωρώ τυχαίο. Σίγουρα δεν έχει να κάνει ούτε με το πώς οδήγησα ούτε με τις διαδρομές, έχει να κάνει καθαρά με την ποιότητα του καυσίμου.
Υ.Γ: Το εν λόγω ΕΚΟ βρίσκεται στην Ηρώων Πολυτεχνείου 122 όπως ερχόμαστε από Θήβα για Ελευσίνα. Σε καμία περίπτωση δεν κάνω διαφήμιση, δεν έχω κανένα λόγο. Επειδή όμως πραγματικά πιστεύω ότι τα πρατήρια που δεν νοθεύουν τα καύσιμα είναι πολύ λίγα, θεωρώ χρηστικό να τα γράφουμε εδώ.
-
Άλλο νοθεία κι άλλο κλέψιμο στην αντλία.
-
Σημερα μετα απο μια 'αδεια' μιας εβδομαδας ειπα να γυρισω στο σπιτι μου....
Συνολικα εκανα γυρω στα 1900χλμ (δεν το ειδα... θα το δω αυριο) και η μεση καταναλωση ειναι στα 6,0 για το συνολο της διαδρομης!
Τα point μου στον χαρτη ηταν σε... Αθηνα - Θεσσαλονικη - Κιλκις - Βουλγαρια (Sandanski, Blagoevgrad) - Κιλκις - Θεσσαλονικη με αρκετα αστικα χιλιομετρα και ξανα πισω Αθηνα.Ο γυρισμος μου ειναι αυτος...
Και βαση trip καταναλωσα 27,40 λιτ πετρελαιο για 493,50χλμ, και μας βγαζει μια μεση καταναλωση 5,55λιτ/100.
Να πω πως εκανα 2 στασεις στις οποιες δεν εσβησα το μοτερ.
Η μεση ταχυτητα μου ηταν στα 108+χλμ/ωρα.... και προσπαθουσα να κραταω σταθερα τα 120-130!
Τα σταματα ξεκινα για τα διοδια ειναι 11 παρακαλω... και το κοστος τους ειναι 23+€ για 'απλη μεταβαση' (47 πηγενε ελα).
Κατα 99% το trip βγαινει ιδιο με την αντλια... αρα και να το γεμισω παλι τα ιδια θα δω...
Για αλλη μια φορα θα πω οτι το αμαξι σταματησε να καπνιζει απο την στιγμη που εβαλα πετρελαιο στην ΒΡ που βαζω, στα Διαβατα Θεσσαλονικης....Αυτα!
Οχημα: Clio 1.5dCi 106hp 2010 με 195/55/16 λαστιχο, 2 ατομα, αποσκευες παραπανω απο το κανονικο για 2 ατομα!
-
Ο χρήστης Alexis 5 έγραψε:
αποσκευες παραπανω απο το κανονικο για 2 ατομα!
Πήρατε και την πεθερά μαζί?
-
...οχι... απλα πηραμε πραγματα απο την πεθερα (λαδι κτλ)
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Άλλο νοθεία κι άλλο κλέψιμο στην αντλία.Η περίπτωση που περιέγραψα είναι νοθεία, είμαι βέβαιος. Μάλιστα βρήκα και μια λίστα με τα νοθευμένα πρατήρια από το 2010 και το συγκεκριμένο ήταν μέσα. Δεν έβαλε μυαλό, φαίνεται. Υπάρχει κάποιο τηλέφωνο που μπορούμε να κάνουμε καταγγελία για πρατήρια ή εντάσσονται κι αυτά στη γραμμή καταναλωτή;
-
Ο χρήστης Alexis 5 έγραψε:
Ο γυρισμος μου ειναι αυτος...
Αυτο απο που το τσιμπησες? Καποια εφαρμογη του GPS σου ειναι???
-
Ειναι το Torque που σε συνδιασμο με ενα ELM327 OBD bluetooth κανει αυτο... και πολλα αλλα!!!
-
σε πρόσφατο ταξιδι, κοινό με την 156 GTA (Selespeed) και το Corsa B 1.2 16v 65hp, με ταχυτητες 130-170 για 500χλμ...κάψαμε...:
10.1lt/100km στην αντλια (και 10.2στο trip) η GTA και...λιγο πιο πολυ το corsa...
ιδιο ταξιδι, ιδιος οδηγος, την επομενη μέρα, με την Barchetta, 10.0lt/100km....μεση καταναλωση εντος πολης για την GTA, στο trip , 12.3lt/100km για 1500κμ περιπου.
με 110km/h , cruise & αττικη οδο, 5.7lt/100km.... -
Ο χρήστης dr.spiderman έγραψε:
μεση καταναλωση εντος πολης για την GTA, στο trip , 12.3lt/100km για 1500κμ περιπου.
με 110km/h , cruise & αττικη οδο, 5.7lt/100km....πεσμου οτι μου κανεις πλακα.
Έρευνα Κατανάλωσης