-
τα λαδια που εβαζες τα ξερεις........αυτα που εχεις τωρα;;;;;
-
Ναι, πειράζει αν βάλεις τα λάδια τα πιο χοντρά λάδια της φίατ.
Για την τιμή να συγκρίνεις τα αντίστοιχα 5-30 Selenia. -
Ο χρήστης famas έγραψε:
Ναι, πειράζει αν βάλεις τα λάδια τα πιο χοντρά λάδια της φίατ.
Για την τιμή να συγκρίνεις τα αντίστοιχα 5-30 Selenia.Το δεύτερο που λες το κατάλαβα.
Το πρώτο που λες δε κατάλαβα, και επίσης εννοείς Ford; Εξήγησέ μου λίγο πρισσότερο τι θέλεις να πεις σε παρακαλώ. -
Τα 10W40 που έβαλες καλύπτουν τις προδιαγραφές των 5W30 της Φόρντ;
-
Λέω, ότι το 10-40 Selenia είναι πιο παχύρευστο από το 5-30 της Ford, ειδικά στις εκκινήσεις όπου ο κινητήρας είναι κρύος και δημιουργούνται οι περισσότερες φθορές, ακριβώς εκεί θέλουμε ένα λεπτό λάδι, για καλύτερη λίπανση.
Τα Selenia 20K είναι Acea A3. H ford ζητάει ACEA A1/B1 ή WSS-M2C913-B, WSS-M2C913-A ,WSS-M2C913-C που έχουν τα Formula F ή τα Castrol magnatec 5-30.
-
Αν θες το καλύτερο για τον κινητήρα σου βγάλε τα Selenia εφόσον είναι εκτός προδιαγραφών και βάλε πάλι τα Ford λάδια που έβαζες. Αν πάλι αφήσεις τα Selenia 10.000χλμ. η πιθανότητα να κάνεις σοβαρή ζημιά είναι μικρή, θα έχεις όμως λίγο αυξημένη κατανάλωση και πιθανότατα μεγαλύτερες φθορές στον κινητήρα σου.
Συνέχισε να κάνεις αυτό που έκανες, δηλαδή αυτό που λέει ο κατασκευαστής. Αλλαγές στα 20.000χλμ ή ό,τι χρονικό όριο βάζει. και προστατεύεις τον κινητήρα σου, και την τσέπη σου και τον χρόνο σου.
Τα 500ml κατανάλωση δεν είναι πολλά, και βέβαια παίζει ρόλο αν έγινε σωστά η μέτρηση (λέει στο βιβλιαράκι πως, συνήθως ~20 λεπτά αφού σβήσεις τον κινητήρα) -
Σας ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις.
Θα βγάλω σύντομα τα selenia και θα ξαναβάλω πάλι αυτά που έβαζα, φυσικά θα αλλάξω και φίλτρο λαδιού μαζί.
Αυτό που θα κάνω όμως σίγουρα , είναι πλέον να αλλάζω τα λάδια κάθε 10.000 χλμ και όχι κάθε 20.000 χλμ , για να είμαι πιο σίγουρος. Κακό θα είναι λίγο παραπάνω για τη τσέπη μου, σίγουρα όμως όχι για το αυτοκίνητο, άσε που γλιτώνοντας πιθανές φθορές , θα κάνω απόσβεση του εξόδου της πιο σύντομης πλέον αλλαγής λαδιών. Έτσι δεν είναι; -
χαιρετω ενα απο τα πιο ενδιαφεροντα και ουσιαστικα τοπικα του forum.
εχω για δευτερο ενα atos 1.1 του '04.
το εχω παρει μεταχειρισμενο με 19.000 κμ και τωρα εχω περι τα 64500.
δεν εχει βιβλιο service και καθαρα 'ενστικτωδος' του αλλαζω λαδια-φιλτρα-μπουζι καθε 10.000 κμ.
τα λαδια ειναι 10-40 ημι-συνθετικα της castrol.
δεν καιει τιποτα παρα μονο αν το κυνηγησω σε κανα ταξιδι.
προτεινετε καποια συγκεκριμενη μαρκα ή και συντομευση στα διαστηματα αλλαγης?
ευχαριστω. -
Ο χρήστης Leonid έγραψε:
Σας ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις.
Θα βγάλω σύντομα τα selenia και θα ξαναβάλω πάλι αυτά που έβαζα, φυσικά θα αλλάξω και φίλτρο λαδιού μαζί.
Αυτό που θα κάνω όμως σίγουρα , είναι πλέον να αλλάζω τα λάδια κάθε 10.000 χλμ και όχι κάθε 20.000 χλμ , για να είμαι πιο σίγουρος. Κακό θα είναι λίγο παραπάνω για τη τσέπη μου, σίγουρα όμως όχι για το αυτοκίνητο, άσε που γλιτώνοντας πιθανές φθορές , θα κάνω απόσβεση του εξόδου της πιο σύντομης πλέον αλλαγής λαδιών. Έτσι δεν είναι;Αν αλλάζεις κάθε 10Κ μπορείς να βάλεις κι ένα αξιοπρεπές 10W40.
(ta Selenia δεν τα ξέρω)
-
10w40 και Α1 δύσκολο να βρεί
-
Ο χρήστης famas έγραψε:
Λέω, ότι το 10-40 Selenia είναι πιο παχύρευστο από το 5-30 της Ford, ειδικά στις εκκινήσεις όπου ο κινητήρας είναι κρύος και δημιουργούνται οι περισσότερες φθορές, ακριβώς εκεί θέλουμε ένα λεπτό λάδι, για καλύτερη λίπανση.Στην εκκίνηαη ακόμα και τα 0-κάτι είναι πολύ χοντρά. Τουλάχιστον όμως θα πιάσουν θερμοκρασία πιο γρήγορα και θα κυκλοφορήσουν ώστε να λιπάνουν πολύ πιο γρήγορα από τα 10-κάτι.
Τα Selenia 20K είναι Acea A3. H ford ζητάει ACEA A1/B1 ή WSS-M2C913-B, WSS-M2C913-A ,WSS-M2C913-C που έχουν τα Formula F ή τα Castrol magnatec 5-30.
Aν συστήνονται Α1 και όχι ότι νά 'ναι από ACEA και βάζεις Α3 μπορεί να κάνεις κακό. Μην το ζορίζεις και άλλαξέ τα.
-
http://www.bobistheoilguy.com/forums/ub ... 596&page=2
posts made by Gokhan
Oil provides adequate protection even when it's very thick. In fact it provides even more protection in the boundary-lubrication regime (valvetrain etc.) when it's thick. You don't need the oil to be as thin as it's at its normal operating temperature for it to be able to provide good protection. As long as the oil can flow, you don't need to warm up an engine. This means that with a 20W-50 oil, there is no need to warm up at temperatures above freezing.
This doesn't mean that you can drive the engine hard before it reaches the normal operating temperature, even if you had 000W-10 oil in the engine. Why? Because the oil viscosity is only one of the things that change with temperature. Air - fuel ratio is very rich when the engine is cold and you would be straining the engine with too much exhaust gas if you drive it hard before it warms up. On top of that, the antiwear additives such as ZDDP and moly don't get activated until the engine warms up. You might also strain the seals etc. when you drive too hard while the oil is thick.
Bottom line: 10-second warm-up to ensure oil flow and then drive gently until it fully warms up. No need for warm-up with 20W-50 at temperatures above freezing and no need for warm-up with 5W-xx at any reasonable temperature (perhaps except in super-low temperatures in Alaska or Canada).
και
http://www.bobistheoilguy.com/forums/ub ... ost2435955
Even when the temperature of the oil sump is very low, a lot of friction is generated between the sliding engine parts, which raises the temperature of the oil film between these parts, probably at least to around 100 C. Therefore, the best indicator of the friction between sliding parts is the high-temperature, high-shear viscosity (HTHS) viscosity -- even when the oil-sump temperature is below freezing.
-
Ο χρήστης mirage έγραψε:
10w40 και Α1 δύσκολο να βρείΝαι, αλλά δεν θα αλλάζει λάδια στα 20Κ που λέει h Ford.
Μπορεί να βάζει πιο χοντρά λάδια αλλά δεν θα βγάζουν χιλιόμετρα και θα πρέπει να το προσέχει μέχρι να ζεσταθεί καλά.Αυτό που δεν πρέπει να κάνεις είναι να βάζεις ότι λάδια νομίζεις ότι είναι καλά και μετά να ακολουθείς τα διαστήματα των σέρβις του κατασκευαστή.
Με δικά σου λάδια εσύ θα αποφασίσεις για τα διαστήματα των σέρβις (και θα είσαι υπεύθυνος για τις συνέπειες).Λέω, ότι το 10-40 Selenia είναι πιο παχύρευστο από το 5-30 της Ford, ειδικά στις εκκινήσεις όπου ο κινητήρας είναι κρύος και δημιουργούνται οι περισσότερες φθορές, ακριβώς εκεί θέλουμε ένα λεπτό λάδι, για καλύτερη λίπανση.
Στην εκκίνηαη ακόμα και τα 0-κάτι είναι πολύ χοντρά. Τουλάχιστον όμως θα πιάσουν θερμοκρασία πιο γρήγορα και θα κυκλοφορήσουν ώστε να λιπάνουν πολύ πιο γρήγορα από τα 10-κάτι.
Δεν πιάνουν θερμοκρασία πιο γρήγορα, δεν χρειάζεται να ζεσταθούν τόσο όσο τα χοντρά λάδια για να έχουν σωστή ροή.
-
Καλά αλλά γιατί να μην επιστρέψει σε ό,τι προτείνει η Ford?
Tα 500ml δεν είναι ουσιαστική κατανάλωση, αν ισχύουν (γιατί αν μετρήσεις λάθος και αν είχαν βάλει 100-200ml λιγότερα στο προηγούμενο σέρβις νομίζεις ότι έκαψε ενώ δεν έκαψε).
Θα έχει καλύτερη οικονομία καυσίμου και θα επισκέπτεται τα συνεργεία μια φορά το χρόνο και όχι ενδιάμεσα, μιας και βλέπω ότι κάνει 15-20 χιλιάδες χιλιόμετρα το χρόνο. -
προσωπικα θεωρω απαραδεκτα τα διαστηματα αλλαγης λαδιων που δινουν οι κατασκευαστες .20.000 και 30.000 για λαδια ειναι απαραδεκτο τουλαχιστον για το δικο μας κλιμα και συνθηκες κινησης αθηνας.
αν οι κατασκευαστες εβαζαν ωρομετρα σε κινητηρες που πηζουν στην κινηση(αθηνα) να ειστε σιγουροι οτι θα τραβαγαν τα μαλλια τους*
απλα καλα λαδακια και το πολυ καθε 15.000 αλλαγη για μην πω 10.000
*αλλωστε αυτο επιβεβαιωνεται και απο τα bmw-mercedes που βγαζουν σερβις βασει ωρων και στρεσσαρισματος κινητηρα -
Ο χρήστης ae70gts έγραψε:
προσωπικα θεωρω απαραδεκτα τα διαστηματα αλλαγης λαδιων που δινουν οι κατασκευαστες .20.000 και 30.000 για λαδια ειναι απαραδεκτο τουλαχιστον για το δικο μας κλιμα και συνθηκες κινησης αθηνας.
αν οι κατασκευαστες εβαζαν ωρομετρα σε κινητηρες που πηζουν στην κινηση(αθηνα) να ειστε σιγουροι οτι θα τραβαγαν τα μαλλια τους*
απλα καλα λαδακια και το πολυ καθε 15.000 αλλαγη για μην πω 10.000
*αλλωστε αυτο επιβεβαιωνεται και απο τα bmw-mercedes που βγαζουν σερβις βασει ωρων και στρεσσαρισματος κινητηραΣυμφωνω με τα διαστηματα αλλαγης.Και εγω αυτα εφαρμοζω.
Αλλα δεν επιβεβαιωνονται απο τα διαστηματα που προτεινουν τα συστηματα των αυτοκινητων.Μιλαω για BMW & ΜΙΝΙ. -
Ο χρήστης kostis20 έγραψε:
προσωπικα θεωρω απαραδεκτα τα διαστηματα αλλαγης λαδιων που δινουν οι κατασκευαστες .20.000 και 30.000 για λαδια ειναι απαραδεκτο τουλαχιστον για το δικο μας κλιμα και συνθηκες κινησης αθηνας.
αν οι κατασκευαστες εβαζαν ωρομετρα σε κινητηρες που πηζουν στην κινηση(αθηνα) να ειστε σιγουροι οτι θα τραβαγαν τα μαλλια τους*
απλα καλα λαδακια και το πολυ καθε 15.000 αλλαγη για μην πω 10.000
*αλλωστε αυτο επιβεβαιωνεται και απο τα bmw-mercedes που βγαζουν σερβις βασει ωρων και στρεσσαρισματος κινητηραΣυμφωνω με τα διαστηματα αλλαγης.Και εγω αυτα εφαρμοζω.
Αλλα δεν επιβεβαιωνονται απο τα διαστηματα που προτεινουν τα συστηματα των αυτοκινητων.Μιλαω για BMW & ΜΙΝΙ.στα καινουργια μερσεντες υπαρχει στον εγκεφαλο ενας υπολογιστης που βασει ωρων και στρεσαρισματος βγαζει αναλογα και διαφορα διαστηματα σερβις
εχει(αν δεν κανω λαθος )εφαρμοστει και στα bmw -
Ναι το ξερω.Απλα σου λεω οτι τα διαστηματα που βγαζει ο υπολογιστης για αλλαγη λαδιων ειναι παραπανω απο 10000-15000χμ.
-
τι εννοεις με τον ορο ''στρεσαρισματος'';;;;
-
αναλογα με την περιοχη των στροφων που βρισκεται
και τα φορτια που παιρνει στις στροφες αυτες
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]