-
το ξαναβαζω γιατι το παραπανω link δεν δουλευει....http://www.penel-lube.biz/content/Topfk
-
Ο χρήστης TheoSalas έγραψε:
Καλησπερα!
Εχω ενα αβενσις που αγοραστηκε το 2008. Οι τρεις προηγουμενες αλλαγες λαδιων (09,10,11) εγιναν στη τογιοτα κανοντας ετησιως γυρω 13000 χλμ. Σε ερωτηση μου αν χρειαζεται συχνοτερη αλλαγη μου ειπαν οτι δε χρειαζεται. Περσι τον Οκτωβρη μου τη βαρεσε και εκανα μονος το σερβις και επελεξα για λαδι ενα εστερικο φουλ συνθετικο γιατι διαβασα οτι εχει καλες καθαριστικες ιδιοτητες. Πραγματικα στα 1000 χλμ αρχησαν να σκουραινουν αρκετα. Τις τελευταιες μερες ομως παρατηρω οτι εχει παρει ενα χρωμα προς το καφε σαν σκουρια ας πουμε. Αυτο το χρωμα το εχω ξαναδει σε αυτοκινητο που δεν το συντηρουσαν και του οποιου ακομα και ο δεικτης απο νικελ ειχε γινει κοκκινος! Τι λετε; Επρεπε να τα αλλαζω πιο συχνα η εκεινο το λαδι δεν ηταν και τοσο καλο;Σε μερικες μερες θα συμπληρωσω 7000 χλμ και θα τα αλλαξω παντως.
Ευχαριστω!Επειδή μία εικόνα 1000 λέξεις ορίστε και η φωτό. Τη δημοσιεύω μήπως βοηθηθεί και κάποιος άλλος συμφορουμίτης-αναγνώστης.
Από δω και πέρα ό,τι λάδι και να βάλω δε θα το αφήσω πάνω από 9-10.000 χλμ.
-
Ο χρήστης TheoSalas έγραψε:
Καλησπερα!
Εχω ενα αβενσις που αγοραστηκε το 2008. Οι τρεις προηγουμενες αλλαγες λαδιων (09,10,11) εγιναν στη τογιοτα κανοντας ετησιως γυρω 13000 χλμ. Σε ερωτηση μου αν χρειαζεται συχνοτερη αλλαγη μου ειπαν οτι δε χρειαζεται. Περσι τον Οκτωβρη μου τη βαρεσε και εκανα μονος το σερβις και επελεξα για λαδι ενα εστερικο φουλ συνθετικο γιατι διαβασα οτι εχει καλες καθαριστικες ιδιοτητες. Πραγματικα στα 1000 χλμ αρχησαν να σκουραινουν αρκετα. Τις τελευταιες μερες ομως παρατηρω οτι εχει παρει ενα χρωμα προς το καφε σαν σκουρια ας πουμε. Αυτο το χρωμα το εχω ξαναδει σε αυτοκινητο που δεν το συντηρουσαν και του οποιου ακομα και ο δεικτης απο νικελ ειχε γινει κοκκινος! Τι λετε; Επρεπε να τα αλλαζω πιο συχνα η εκεινο το λαδι δεν ηταν και τοσο καλο;Σε μερικες μερες θα συμπληρωσω 7000 χλμ και θα τα αλλαξω παντως.
Ευχαριστω!Επειδή μία εικόνα 1000 λέξεις ορίστε και η φωτό. Τη δημοσιεύω μήπως βοηθηθεί και κάποιος άλλος συμφορουμίτης-αναγνώστης.
Από δω και πέρα ό,τι λάδι και να βάλω δε θα το αφήσω πάνω από 9-10.000 χλμ.
καποτε με εκραξαν που εγραψα οτι δεν ειναι καλο να αλλαζεις λαδια μετα τα 10Κ και ειπαν για λαδια long life και λοιπες παπαριες..........αφου τα λεει η ΤΟΥΟΤΑ η OPEL κτλ
-
Kαλά έκαναν και σε έκραξαν ως ένα βαθμό, δεν είναι όλες οι συνθήκες ίδιες.
Sent from my Note II using smoke signals.
-
@ΤheoSalas
Δεν έχω εμπειρία με τα συγκεκριμένα λάδια και τί μπορεί να σημαίνει ο αποχρωματισμός τους, πάντως τα εστερικα ΔΕΝ βγάζουν πολλά χλμ.Στο ίδιο αυτοκίνητο με το δικό σου (4ΑFE μοτέρ) μέχρι τα 200.000 άλλαζα περίπου κάθε 5k και μετά κάθε 10. Αρχικά εβαζα τα τουοτόλαδα 10w40, ένεκα σερβαρίσματος
στην αντιπροσωπεία ελέω εγγύησης, αλλά μετά έπαιξα με 5w40 ΒP, ARAL, SHELL και διάφορα άλλα, καταλήγοντας στα castrol που βρήσκω φτηνά.
Είχα στείλει και δύο φορές για ανάλυση και μου είχαν πει ότι άφοβα μπορώ να φτάσω τα 15k χωρίς αλλαγή.Ο κινητήρας έχει πλέον 370.000 και καταναλώνει γύρω στο μισό λίτρο στα 10.000 όπου γίνεται και η αλλαγή (δεν συμπληρώνω λάδι ενδιάμεσα γενικά)
-
@ΤheoSalas
Δεν έχω εμπειρία με τα συγκεκριμένα λάδια και τί μπορεί να σημαίνει ο αποχρωματισμός τους, πάντως τα εστερικα ΔΕΝ βγάζουν πολλά χλμ.Στο ίδιο αυτοκίνητο με το δικό σου (4ΑFE μοτέρ) μέχρι τα 200.000 άλλαζα περίπου κάθε 5k και μετά κάθε 10. Αρχικά εβαζα τα τουοτόλαδα 10w40, ένεκα σερβαρίσματος
στην αντιπροσωπεία ελέω εγγύησης, αλλά μετά έπαιξα με 5w40 ΒP, ARAL, SHELL και διάφορα άλλα, καταλήγοντας στα castrol που βρήσκω φτηνά.
Είχα στείλει και δύο φορές για ανάλυση και μου είχαν πει ότι άφοβα μπορώ να φτάσω τα 15k χωρίς αλλαγή.Ο κινητήρας έχει πλέον 370.000 και καταναλώνει γύρω στο μισό λίτρο στα 10.000 όπου γίνεται και η αλλαγή (δεν συμπληρώνω λάδι ενδιάμεσα γενικά)
-
Το λάδι που βλέπω πάνω στη βέργα είναι διαυγές-διαφανές, αυτό είναι καλό σημάδι (δεν είναι βρώμικο από ρινίσματα και σκουπίδια).
Η κοκκινίλα δεν ξέρω αλλά νομίζω ότι μπορεί να έχει σχέση με το εστερικό, έχω την εντύπωση ότι κάποια εστερικά αφήναν μια κοκκινίλα ή κάτι τέτοιο. Δεν το βλέπω ανησυχητικό πάντως ιδίως σε συνδυασμό με τη διαύγεια (αλλά φυσικά δεν είμαι ειδικός).
Μάλιστα θα έλεγα μήπως να στείλεις τα λάδια αυτά για ανάλυση. Μπορεί να έχουν αρκετά χλμ ακόμα μέσα τους. Αν και όπως είπαμε πιο πριν, καλό λάδι μετά από χρόνια μέτριων καλύτερα να ανανεωθεί νωρίς... -
Ο χρήστης pipitopapaki έγραψε:
το ξαναβαζω γιατι το παραπανω link δεν δουλευει....http://www.penel-lube.biz/content/TopfkΒλέπω μια εταιρεία που εδρεύει στην Κύπρο και μεταπουλάει λιπαντικά (μάρκες που δεν γνωρίζω) μεταξύ των οποίων και τα ισπανικά CEPSA που πρώτη φορά τα ακούω. Κοιτάζοντας κάποια χαρακτηριστικά τους μια χαρά φαίνονται (δεν έκανα και σύγκριση) και δεν βλέπω λόγο να μην τα βάλεις αν είναι σαφώς φτηνότερα από αντίστοιχα επώνυμα.
-
Κατι λιγο ασχετο, οταν αλλαξα τα λαδια, παρατηρησα οτι η βιδα του καρτερ ηταν χαλαρη.
Την προηγουμενη φορα που τα ειχα αλλαξει εγω, μετα απο κανα μηνα ειχε λασκαρει κι εχανε. Τοτε ειχα πει μαλλον δεν την ειχα σφιξει, αλλα δευτερη φορα και αυτη απο αλλον, μαλλον παει πολυ.
Υπαρχει περιπτωση να εχει φθαρει? να βαλω locktite? -
Καινούρια ροδέλα βάζεις;
Τις πουλάει η αντιπροσωπεία 1 ευρώ.
-
Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε:
Κατι λιγο ασχετο, οταν αλλαξα τα λαδια, παρατηρησα οτι η βιδα του καρτερ ηταν χαλαρη.
Την προηγουμενη φορα που τα ειχα αλλαξει εγω, μετα απο κανα μηνα ειχε λασκαρει κι εχανε. Τοτε ειχα πει μαλλον δεν την ειχα σφιξει, αλλα δευτερη φορα και αυτη απο αλλον, μαλλον παει πολυ.
Υπαρχει περιπτωση να εχει φθαρει? να βαλω locktite?οχι λοκταιτ γιατι την επομενη φορα θα σε δυσκολεψει αρκετα να την λυσεις..........καλυτερα αγορασε μια καινουργια ταπα και σε καθε αλλαγη να βαζεις νεα ροδελα
-
Ροδελα αλλαζω παντα, με το κιλο τις βρισκεις
Αν και τωρα που το σκεφτομαι, αντε να κανω αλλη μια αλλαγη πριν το τελος.
-
Ο χρήστης GGAB έγραψε:
Κατι λιγο ασχετο, οταν αλλαξα τα λαδια, παρατηρησα οτι η βιδα του καρτερ ηταν χαλαρη.
Την προηγουμενη φορα που τα ειχα αλλαξει εγω, μετα απο κανα μηνα ειχε λασκαρει κι εχανε. Τοτε ειχα πει μαλλον δεν την ειχα σφιξει, αλλα δευτερη φορα και αυτη απο αλλον, μαλλον παει πολυ.
Υπαρχει περιπτωση να εχει φθαρει? να βαλω locktite?οχι λοκταιτ γιατι την επομενη φορα θα σε δυσκολεψει αρκετα να την λυσεις..........καλυτερα αγορασε μια καινουργια ταπα και σε καθε αλλαγη να βαζεις νεα ροδελα
Αν κρατήσετε με ένα τσιμπιδάκι την ροδέλα επάνω από το γκαζάκι μέχρι να κοκκινίσει, και στη συνέχεια την κρυώσετε με λίγο νερό, ξεπυρώνει και μαλακώνει και στεγανοποιεί χωρίς πολύ σφίξιμο, ακόμα και τις καινούργιες χάλκινες είναι καλό να ξεπυρώνετε για να μαλακώνουν, ειδικά στα αλουμινένια κάρτερ που το πολύ σφίξιμο χαλάει τα σπειρώματα. Δεν χρειάζονται ούτε κόλλες ούτε άλλα ματσούνια, ούτε μονόζυγο στο αφίξιμο για να μη χάνουν, λίγο ζέσταμα και όλα είναι ΟΚ.
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Κατι λιγο ασχετο, οταν αλλαξα τα λαδια, παρατηρησα οτι η βιδα του καρτερ ηταν χαλαρη.
Την προηγουμενη φορα που τα ειχα αλλαξει εγω, μετα απο κανα μηνα ειχε λασκαρει κι εχανε. Τοτε ειχα πει μαλλον δεν την ειχα σφιξει, αλλα δευτερη φορα και αυτη απο αλλον, μαλλον παει πολυ.
Υπαρχει περιπτωση να εχει φθαρει? να βαλω locktite?οχι λοκταιτ γιατι την επομενη φορα θα σε δυσκολεψει αρκετα να την λυσεις..........καλυτερα αγορασε μια καινουργια ταπα και σε καθε αλλαγη να βαζεις νεα ροδελα
Αν κρατήσετε με ένα τσιμπιδάκι την ροδέλα επάνω από το γκαζάκι μέχρι να κοκκινίσει, και στη συνέχεια την κρυώσετε με λίγο νερό, ξεπυρώνει και μαλακώνει και στεγανοποιεί χωρίς πολύ σφίξιμο, ακόμα και τις καινούργιες χάλκινες είναι καλό να ξεπυρώνετε για να μαλακώνουν, ειδικά στα αλουμινένια κάρτερ που το πολύ σφίξιμο χαλάει τα σπειρώματα. Δεν χρειάζονται ούτε κόλλες ούτε άλλα ματσούνια, ούτε μονόζυγο στο αφίξιμο για να μη χάνουν, λίγο ζέσταμα και όλα είναι ΟΚ.
αυτο εκανα σημερα το πρωι!!!!!!!!που αλλαξα λαδια-φιλτρα στο γατος.........
μεχρι περσυ εβρισκα ροδελες οπου ηταν σαν 2πλο δαχτυλιδι και με το σφυξιμο γινοταν ενα σωμα,τωρα μου δωσανε μπακιροροδελες και εκανα αυτη ακριβως την πατεντα με ενα καμινετο και μετα την αποτομη ψυξη εγινε σαν βουτυρακι..... -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Το λάδι που βλέπω πάνω στη βέργα είναι διαυγές-διαφανές, αυτό είναι καλό σημάδι (δεν είναι βρώμικο από ρινίσματα και σκουπίδια).
Η κοκκινίλα δεν ξέρω αλλά νομίζω ότι μπορεί να έχει σχέση με το εστερικό, έχω την εντύπωση ότι κάποια εστερικά αφήναν μια κοκκινίλα ή κάτι τέτοιο. Δεν το βλέπω ανησυχητικό πάντως ιδίως σε συνδυασμό με τη διαύγεια (αλλά φυσικά δεν είμαι ειδικός).
Μάλιστα θα έλεγα μήπως να στείλεις τα λάδια αυτά για ανάλυση. Μπορεί να έχουν αρκετά χλμ ακόμα μέσα τους. Αν και όπως είπαμε πιο πριν, καλό λάδι μετά από χρόνια μέτριων καλύτερα να ανανεωθεί νωρίς...Τελικά τα άλλαξα σήμερα το πρωί για να σιγουρευτώ και σκοπεύω να τα κρατήσω περίπου 8000. Τα επόμενα λέω να τα πάω 10000 και τότε να τα στείλω για ανάλυση. Νομίζω δεν αξίζει να δώσω τζάμπα λεφτά αναλύοντας 'βρώμικα' λάδια.
@rx8 drifter: Ευχαριστώ για την ενημέρωση! 370000χλμ είναι αρκετά και δείχνουν πως το γεγονός ότι το κάθε 5000 με τα ορυκτέλαια ήταν σωστό. Βέβαια μετά συνέχισες με καλύτερης ποιότητας λιπαντικά και μπορούσες να ανέβεις στα 10000 άνετα.
Σχετικά με το κοκκίνισμα εστερικής βάσης λιπαντικών βρήκα ένα ενδιαφέρον θέμα στο bitog: http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2300442&page=2Κλέβω τα λόγια του Pablo :*'Varnish is a relatively benign coating with yellowish, brownish or reddish coloration. The coating is relatively thin and is typically made up of degraded colorants from the fuel and oil, and oxidation by-products from fuel and oil and to some extent the additives in the oil. Ester containing oils typically can slowly start removing this coating as the car heat cycles through an OCI, whereas solvent based flushes don’t seem to remove varnish.
I honestly think you are worrying way too much about the color of the oil. Go the full 10K interval. Oil color means little to nothing about the actual state of the oil.'*
-
Οτιδήποτε παραπάνω από αυτό που συστήνει ο κατασκευαστής είναι overkill, δε χρειάζεται, πεταμένα χρήματα.
Τώρα, το να βάζει κάποιος λιπαντικά άλλων προδιαγραφών και να τα αλλάζει πιο συχνά, για 'προστασία' του κινητήρα το θεωρώ χαζό. Στην καλύτερη ξοδεύει τα χρήματά του, στη χειρότερη και ξοδεύει έξτρα χρήματα και δεν κάνει το καλύτερο για τον κινητήρα του.
Το να ξεφύγει κανείς από τις προδιαγραφές για να αυξήσει την οικονομία καυσίμου (πλέον 1 λίτρο βενζίνης είναι στην ίδια τάξη μεγέθους τιμής με πολλά λιπαντικά, 2 ή 3 φορές μόνο φθηνότερο) ή να παρατείνει, πέρα από αυτό που συστήνει ο κατασκευαστής, τα διαστήματα συντήρησης, ναι είναι πρόκληση, θέλει θάρρος και πείραμα και έχει να προσφέρει κέρδος και στους υπόλοιπους μέσα από την επιτυχία ή την αποτυχία του.edit: Επίσης να προσθέσω, το ότι ένα αυτοκίνητο έφτασε μεγάλο αριθμό χιλιομέτρων με συχνές αλλαγές λαδιών δε σημαίνει ότι δε θα το κατάφερνε και με πιο αραιές αλλαγές λαδιών και κέρδος για τον ιδιοκτήτη του συχνά όσο ένα νέο μοτέρ.
-
Προσωπικά, αφού έστειλα για ανάλυση τα λάδια 2 φορές είδα ότι η αλλαγή κάθε 5k ήταν overkill και τα άλλαζα κάθε 10k.
Πλέον μένουν ακόμα και μέχρι 15k αφού τα αλλάζω όποτε μπορώ. -
Ένας γνωστός μου χρησιμοποιεί στο αμάξι του λάδια της παρακάτω εταιρείας:
http://www.masteroil-lubricants.com/mot ... ce-gr.html
Όπως είδα στην ιστοσελίδα της, η εταιρεία διαθέτει ISO και τα λιπαντικά της έγκριση από το Γενικό Χημείο.
Ωστόσο, αυτή τη μάρκα δεν την γνωρίζω και γι' αυτο το λόγο -καλώς ή κακώς- θα την απέφευγα.
Την γνωρίζει κάποιος;
Πώς μπορεί κανείς να εξακριβώσει αν πρόκειται για αξιόπιστη εταιρεία με ανταγωνιστικά προϊόντα; -
Παιδιά μια απλή ερώτηση.
Εδώ και 10 χρόνια βάζω Λάδια BP Visco 3000 15/50. Αλλάζονται κάθε 5.000 χλμ. Είμαι ευχαριστημένος. Οι περισσότεροι όμως βάζουν 10/40, και μου τα προτείνουν. Αν τα αλλάξω σε BP Visco 10/40 θα δώ διαφορά; Και ποιά ακριβώς είναι η διαφορά; Να τα αλλάξω ή όχι;
-
@Scrooge
Ναι αναφέρει κάποιες προδιαγραφές για τα λάδια της. Αν αυτές σε καλύπτουν και οι τιμές είναι ανταγωνιστικές (δηλαδή πολύ φτηνότερο από κάτι επώνυμο) τότε οκ...
Δεν ξέρω για τι λάδια μιλάει η εταιρεία δε λέει ακριβώς ότι είναι δικά της....
Όχι δεν είναι ανταγωνιστική εταιρεία και αυτό το λέω βλέποντας ότι τα προϊόντα της είναι αυτά που κυκλοφορούσαν πριν απο λίγα χρόνια.
Εκτός από τις εγκρίσεις θα ήθελα να δω και επιδόσεις του κάθε λαδιού ώστε να το συγκρίνω με άλλα. Πχ θερμοκρασίες ροής και εξάτμισης, HTHS, ιξώδη, κατάλοιπα, βαθμός εξάτμισης κλπ κλπ.@matador3276
Πολύ βασικό να πεις σε τι αυτοκίνητο, με πόσα χλμ, τι προηγούμενα λάδια, χρήση (άδειο, φορτωμένο, αργά γρήγορα) κλπ. Επίσης γιατί είσαι ευχαριστημένος, τι έπρεπε να γίνει για να μην είσαι; Στα καίει αυτά, πόσο γρήγορα ζεσταίνονται το πρωί;
Ακόμα και χωρίς να απαντήσεις σε αυτά σου λέω ότι ναι θα δεις (αν προσέξεις). Οικονομία καυσίμου, πιο γρήγορο ζέσταμα το πρωί οπότε και καλύτερη προστασία του κινητήρα καλύτερη ευστροφία. Μείον ίσως να καίει λιγάκι γιατί του έχεις ξεσκίσει τα πρέκια με το 50άρι... Ναι να τα αλλάξεις.
Αλλά εκτός από το ιξώδες παίζουν ρόλο και πολλά άλλα πράματα. Σαν πιο σημαντικά θα έλεγα το να είναι κατάλληλο για τον κινητήρα σου και αν είναι απλό, ημι ή πλήρως συνθετικό.
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]