-
Έχω μια απορία. Πώς επιδρά η ακαμψία του αμαξώματος κατα την οδήγηση και πώς την καταλαβαίνουμε?
Όταν τα περιοδικά δίνουν νούμερα του στύλ 'το καινούριο αμάξωμα είναι 15% πιο άκαμπτο' έχουν κάποιο πρακτικό νόημα τέτοιες συγκρίσεις?Το θέμα πάει στα Τεχνικά Θέματα.
-
Έχω μια απορία. Πώς επιδρά η ακαμψία του αμαξώματος κατα την οδήγηση και πώς την καταλαβαίνουμε?
Όταν τα περιοδικά δίνουν νούμερα του στύλ 'το καινούριο αμάξωμα είναι 15% πιο άκαμπτο' έχουν κάποιο πρακτικό νόημα τέτοιες συγκρίσεις?Το θέμα πάει στα Τεχνικά Θέματα.
-
Update ....
MODEL ................... YEAR ........................................ Nm/degree
Vectra A .................. 88 ............................................ 6.000
BMW 3 sedan ......... 91 ............................................ 11.000
BMW E46 3 sedan ... 98 .......................................... 18.000
BMW 5 .. sedan ...... 95 ............................................ 24.000
BMW 7 .. sedan ...... 01 ............................................ 30.000
BMW Z3 ...................................................................... 5.600
BMW Z4 .................................................................... 14.500
MINI ........................ 01 ........................................... 24.500
Merc S-Class........... 98 ........................................... 27.500
ASTON MARTIN .. VANGUISH ................................... 28.500
CRYSHLER CROSSFIRE .......................................... 20.140
LAMBO .... GALLARDO ............................................ 23.000
LAMBO .... MURCIELAGO ........................................ 20.000
PAGANI ZONDA ...................................................... 26.500
OPEL Vectra ............. 02 ......................................... 18.000
SAAB 9.3 Sedan ....................................................... 22.000
SAAB 9.3 Convertible .............................................. 11.500
RENAULT Spyder ...................................................... 10.000
LOTUS ELISE ............................................................ 11.000
Rolls-Royce Phantom ................................................ 40.000
Α2 ..................................................................... 14,2 kNm/deg
A8 ..................................................................... 25,0 kNm/deg !!!
Focus 3d .......................................................... 22,5 kNm/deg !!
Focus 5d .......................................................... 19,5 kNm/deg
Golf IV 3d ......................................................... 19,6 kNm/deg
Golf IV 5d ..........................................................17,9 kNm/deg
Celica TS .......................................................... 13,6 kNm/deg
147 3d ............................................................... 16,6 kNm/deg
Tipo 1.6 5d ....................................................... 11,3 kNm/deg
Civic EK 2d ...................................................... 10,7 kNm/deg
Panda 1,2 ......................................................... 70.0000 daNm/deg ????
Alfa 159 ........................................................... 31,4 kNm/deg -
Μου φαίνεται παράξενο γι αυτό το αναφέρω ώστε να μου το εξηγήσει όποιος έχει τις γνώσεις.
Γιατί όσο μεγαλώνουν σε μέγεθος τα αμαξώματα μεγαλώνει η στρεπτική ακαμψία. Θα περίμενα να γίνεται το αντίθετο μια και η κοινή πρακτική μας μαθαίνει ότι όσο μεγαλώνει το μήκος ενός ελάσματος χρειάζεται μεγαλύτερη σχετικά αύξηση του πάχους του για να έχει την ίδια αντοχή σε κάμψη. -
Εγώ θά ήθελα πολύ να μάθω,τίς τιμές τών παλαιωτέρων μοντέλων.
θά είχε πολύ γέλιο. -
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Εγώ θά ήθελα πολύ να μάθω,τίς τιμές τών παλαιωτέρων μοντέλων.
θά είχε πολύ γέλιο.Φαντάσου πόση θα έχει το Cinque Sporting μου!
....Κάτι μου λέει ότι θα είναι κάτω από 4000 Νm/degree!!
-
Νομίζω οι απλουστευσεις ακαμψία->καλό, ευκαμψία-->κακό είναι ισοπεδωτικές αλλα αυτό που με προβληματίζει είναι πως ανάγετε την ποιότητα ενός πλαισίου σε ενα νούμερο που δεν ξέρουμε ούτε τι ακριβώς εκφράζει, ούτε πως μετρήθηκε ούτε αν η μέτρηση έγνιε με ίδιες συνθήκες για κάθε αυτοκίνητο.
Αν δεν υπάρχουν πιο αναλυτικά στοιχεία για η λίστα αυτή νομίζω απο μόνη της δε λέει τίποτα.
-
focus OLEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
focus OLEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
focus OLEEEEEEEEEEEEEEEEEEE -
Ο χρήστης IKE έγραψε:
Νομίζω οι απλουστευσεις ακαμψία->καλό, ευκαμψία-->κακό είναι ισοπεδωτικές αλλα αυτό που με προβληματίζει είναι πως ανάγετε την ποιότητα ενός πλαισίου σε ενα νούμερο που δεν ξέρουμε ούτε τι ακριβώς εκφράζει, ούτε πως μετρήθηκε ούτε αν η μέτρηση έγνιε με ίδιες συνθήκες για κάθε αυτοκίνητο.Αν δεν υπάρχουν πιο αναλυτικά στοιχεία για η λίστα αυτή νομίζω απο μόνη της δε λέει τίποτα.
Υπάρχει περίπτωση η μέτρηση αυτή να μήν είναι κοινή γιά όλες τίς αυτοκινητοβιομηχανίες;Η να διαφέρουνε οι συνθήκες μέτρησης;Τότε γιατί δέν δίνουν όλοι εξωφρενικά μεγάλους αριθμούς στρεπτικής ακαμψίας γιά να κοροιδέψουν τό κοινό;Η γιατί νά μήν αμφισβητήσει τήν τιμή πού δίνει η Αλφα ρομέο (άς πούμε) μία ανταγωνιστική εταιρία;
-
Oι εργοστασιακές ιπποδυνάμεις είναι μια τέτοια περίπτωση, έχεις δει κάποια εταιρία να αναφέρεται σε ιπποδύναμη ανταγωνιστή?
Ολοι χρησιμοποιούν τη διαφημιστική υπερβολή, και την -στο γραμμα του νόμου- παραπλάνηση.
Αν η Alfa πχ δώσει ακαμψία 1000000000000deg/Nm και την κατηγορήσει ο Honda (πάλι πχ) για ψευδος θα μπορούσε να απαντήσει με τις συνθήκες οπου η μέτρηση αυτή θα ανταποκρίνοντο στην πραγματικότητα αληθώς, έστω και αν δεν έλεγε τίποτα εν τέλει για την ουσιαστική ακαμψία του πλαισίου.
Αυτό θέλω να τονίσω, έχουμε μια λίστα απο αόριστα νούμερα που απο μόνα τους δεν λένε τίποτα ούτε σαν τιμές (εφόσον δεν ξέρουμε τί μετράνε) ούτε σαν σύγκριση (εφόσον δεν ξέρουμε αν είναι το ίδιο μέγεθος ΚΑΙ ο ίδιος τρόπος μέτρησης για κάθε αυτοκίνητο).
Εγω δεν λέω πως τα νούμερα αυτά είναι ψευδή απαραίτητα αλλα μέχρι να μπούνε σε ενα σωστό πλαίσιο αξιολόγησης δεν σημαίνουν ΤΙΠΟΤΑ.
-
Ο χρήστης IKE έγραψε:
Oι εργοστασιακές ιπποδυνάμεις είναι μια τέτοια περίπτωση, έχεις δει κάποια εταιρία να αναφέρεται σε ιπποδύναμη ανταγωνιστή?Ολοι χρησιμοποιούν τη διαφημιστική υπερβολή, και την -στο γραμμα του νόμου- παραπλάνηση.
Αν η Alfa πχ δώσει ακαμψία 1000000000000deg/Nm και την κατηγορήσει ο Honda (πάλι πχ) για ψευδος θα μπορούσε να απαντήσει με τις συνθήκες οπου η μέτρηση αυτή θα ανταποκρίνοντο στην πραγματικότητα αληθώς, έστω και αν δεν έλεγε τίποτα εν τέλει για την ουσιαστική ακαμψία του πλαισίου.
Αυτό θέλω να τονίσω, έχουμε μια λίστα απο αόριστα νούμερα που απο μόνα τους δεν λένε τίποτα ούτε σαν τιμές (εφόσον δεν ξέρουμε τί μετράνε) ούτε σαν σύγκριση (εφόσον δεν ξέρουμε αν είναι το ίδιο μέγεθος ΚΑΙ ο ίδιος τρόπος μέτρησης για κάθε αυτοκίνητο).
Εγω δεν λέω πως τα νούμερα αυτά είναι ψευδή απαραίτητα αλλα μέχρι να μπούνε σε ενα σωστό πλαίσιο αξιολόγησης δεν σημαίνουν ΤΙΠΟΤΑ.
Διάβασε τις προηγούμενες σελίδες , ίσως σου λυθούν ορισμένες απορίες.
Οι διαφορές σε μιά κατηγορία της τάξης των 1-2 kNm σαφώς και δεν λένε τίποτα , ακόμα και αν οι μετρήσεις έχουν γίνει με τις ίδιες συνθήκες.
Ομως , αν 2 σασί της ίδιας κατηγορίας έχουν διαφορά 10 kNm εεε τότε κάτι λέει -
Αν οι μετρήσεις δεν έχουν γίνει υπο τις ίδιες συνθήκες και δεν αφορούν μέτρρηση ίδιου μεγέθους καμία διαφορά δεν λέει τίποτα.
Διάβασα εν τάχυ τις προηγούμενες σελίοδες πριν ποστάρω και δεν βρήκα καμία πηγή που να δίνει αναλυτικά το υπόβαθρο των μετρήσεων και χωρίς αυτό κάθε σύγκριση είναι επιπέδου Υπερ Ατού.
Αν έχετε δώσει πηγή και κάνω λάθος τότε συγνώμη.
-
Οι μετρήσεις σε παλαιότερα μοντέλα δεν έχουν γίνει με τις ίδιες συνθήκες ( τουλάχιστον δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί) και δεν μπορούν να είναι απόλυτα συγκρίσιμες. Από το 1999 (αν θυμάμαι καλά) όλες οι μετρήσεις είναι κατά ISO και αφορούν βασικά μοντέλα τα οποία μετριούνται σε στρέψη αλλά και σε κάμψη. Το ελαστικό μέρος της ανάρτησης (γόνατα McFerson - ελατήρια κλπ.) αλλάζονται με σταθερά σιδερένια εξαρτήματα.
Η μέτρηση γίνεται σε μια 'καλίμπρα' και υπολογίζει τη δύναμη που χρειάζεται να στρέψει το αμάξωμα κατά 1 μοίρα .... το ίδιο και σε κάμψη.
Βέβαια πολλές εταιρείες ανακοινώνουν τιμές που έχουν υπολογιστεί μέσω λογισμικού , όπου θεωρητικά δεν έχουν απόκλιση από τις πραγματικές.Η παραπληροφόρηση (sic .. ) μπορεί να υπάρχει ... αλλά είναι κι αυτή μέσα στο παιχνίδι.
Η τιμή της ακαμψίας όντως από μόνη της δεν λέει τίποτα , αλλά είναι μια σωστή βάση για να στηθεί σωστά ένα αυτοκίνητο. Και μην ξεχνάμε το βάρος ... μπορεί ένα σασί να έχει μεγαλύτερη στατική στρεπτική ακαμψία από κάποιο άλλο αλλά να είναι σημαντικά πιό βαρύ. Στο δρόμο , το επιπλέον βάρος μπορεί να το κάνει να συμπεριφέρεται χερότερα
Παράδειγμα η 'μπανιέρα΄ της Lotus έχει χαμηλή τιμή ~10 kNm , αυτό δεν την εμποδίζει όμως να στρίβει καταπληκτικά. -
Πριν το Almera οδηγούσα ένα Mazda 616 (RX-2 με παλινδρομικό) του '76.
Το αμάξι ήταν sedan και χωρίς ανακλινόμενα, με πολύ υψηλό κατώφλι φόρτωσης.
Είχε ένα τεράστιο τούνελ μετάδοσης στη μέση που πρακτικά το έκανε 4θέσιο.
Είμαι βέβαιος ότι σε ακαμψία ήταν αρκετά ανώτερο από το Almera του '96.
Το αμάξι είχε 300.000+kmΗ χρήση που είχε από τον πατέρα μου ήταν αρκετά κόσμια.
Σήμερα η ακαμψία του Almera έχει αρχίσει και γίνεται προβληματική στο πίσω μέρος του αμαξώματος...
Εν μέρει ευθύνεται η πίσω ανάρτηση που δεν επιτρέπει την ανεξαρτησία κινήσεων των τροχών και υποβάλει το αμάξωμα σε στρέψη.Έχω μπει και σε Audi 80 (μοντέλο αντίστοιχο του Mazda) και η ακαμψία δεν ορίζεται ως έννοια...
Επιπλέον σε Maserati 244 που έχω μπει ήταν βράχος!
Το επιβεβαίωσε κάποια φάση και το Power techniques γράφοντας ότι είχε σώσει αρκετούς οδηγούς της...Τα παλαιότερα μοντέλα μπορεί να μην είχαν σωστή σχεδίαση αλλά είχαν υπερδιαστασιολόγιση σε ορισμένες περιπτώσεις...
Επιπλέον σε Sunny 2.0 του '93 με 150000km η έλλειψη ακαμψίας είχει οδηγήσει τμήμα του ταμπλό στο να αποκτήσει τζόγο 1cm!
-
Ο χρήστης ΒΑΣΙΛΗΣ έγραψε:
Update ....MODEL ................... YEAR ........................................ Nm/degree
Vectra A .................. 88 ............................................ 6.000
BMW 3 sedan ......... 91 ............................................ 11.000
BMW E46 3 sedan ... 98 .......................................... 18.000
BMW 5 .. sedan ...... 95 ............................................ 24.000
BMW 7 .. sedan ...... 01 ............................................ 30.000
BMW Z3 ...................................................................... 5.600
BMW Z4 .................................................................... 14.500
MINI ........................ 01 ........................................... 24.500
Merc S-Class........... 98 ........................................... 27.500
ASTON MARTIN .. VANGUISH ................................... 28.500
CRYSHLER CROSSFIRE .......................................... 20.140
LAMBO .... GALLARDO ............................................ 23.000
LAMBO .... MURCIELAGO ........................................ 20.000
PAGANI ZONDA ...................................................... 26.500
OPEL Vectra ............. 02 ......................................... 18.000
SAAB 9.3 Sedan ....................................................... 22.000
SAAB 9.3 Convertible .............................................. 11.500
RENAULT Spyder ...................................................... 10.000
LOTUS ELISE ............................................................ 11.000
Rolls-Royce Phantom ................................................ 40.000
Α2 ..................................................................... 14,2 kNm/deg
A8 ..................................................................... 25,0 kNm/deg !!!
Focus 3d .......................................................... 22,5 kNm/deg !!
Focus 5d .......................................................... 19,5 kNm/deg
Golf IV 3d ......................................................... 19,6 kNm/deg
Golf IV 5d ..........................................................17,9 kNm/deg
Celica TS .......................................................... 13,6 kNm/deg
147 3d ............................................................... 16,6 kNm/deg
Tipo 1.6 5d ....................................................... 11,3 kNm/deg
Civic EK 2d ...................................................... 10,7 kNm/deg
Panda 1,2 ......................................................... 70.0000 daNm/deg ????
Alfa 159 ........................................................... 31,4 kNm/degΒασίλη έχεις για τα Citroen αριθμούς; (κυρίως Saxo VTS & C5)
-
Οχι , δεν έχω
Εχασα πολλά που είχα μαζέψει σε ένα crash του pc -
The Pagani still holds the record for all production cars : 26.500 Nm/degee (the Lamborghini Murcielago is behind at 20.000 Nm/degree). Ferrari has not indicated yet this figure for the Enzo.
από το http://www.autodrome-cannes.com/index-eng.asp
'MG claims ZT body shell is outstandingly stiff with 24,250Nm/degree torsional rigidity'
Koenigsegg integrated semi-
monocoque. Pre-impregnated carbon-
fiber (woven and unidirectional)
and aluminium honeycomb sandwich
construction.
Stiffness: 28.100 nm/degree.645 convertible 'Without the windshield, torsional rigidity is 15,000 Nm/degree.'
BMW X5 'dynamic and torsional rigidity (23,100 Nm/degree)'
'In addition, the S60's torsional rigidity is closer to a coupe's than a sedan's with body stiffness exceeding 20k Nm/degree'
'Lamborghini is able to claim a torsional stiffness of 23000Nm/degree'
'the Phaeton achieved a torsional rigidity of more than 37,000 Nm/degree' !!'Worth noting is the torsional rigidity of the RX-8 - 30,000 NM/degree, 50% greater
than the Ferrari 360 Modena and equal to a Porsche 911'... !! -
***Alfa 159: tortional rigidity of up to 47,000 cubic Newtons.
Alfa Brera: tortional rigidity, to a class leading 59,329 square Newton yards.
Cadillac BLS: tortional rigidity, up to 110,990 ambic hectare Newtons.
Lexus IS:tortional rigidity, up to 500,000 atmospheric kiloNewtons
Maybach 57S: tortionally rigid, offering a benchmark figure of 785,330 metric inches Newtoned.
Mazda MX5: is claimed to be 107.6 times more tortionally stiff, at a class-leading 1 million pentametric Newtonings
SEAT Leon: will boast a notable 908% increase in tortional rigidness of around 2.6 million optical furlongs (Newton)
VW Passat:The new Passat's body is reported to offer 47 billion times more tortional rigidityness, a figure equivalent to a number so big that it cannot be seen by the human eye, when expressed as an indices of the square root of the industry standard measure of vertical airbourne Newtocentimetres cubed.***
Tα παραπάνω είναι απο το issue60 του sniffpetrol
Εξίσου αξιόπιστα με τις πηγές που -δεν- αναφέρθηκαν στα νούμερα που παραθέσατε.
-
Ike κανω λαθος ή καθε μετρηση ειναι σε διαφορετικο συστημα;
Π.χ. cubic Newtons,square Newton yards,ambic hectare Newtons. -
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Ike κανω λαθος ή καθε μετρηση ειναι σε διαφορετικο συστημα;
Π.χ. cubic Newtons,square Newton yards,ambic hectare Newtons.Εγω προτιμώ τα optical furlongs
Γιατί οι παραπάνω μετρήσεις (πριν το δικό μου ποστ) ξέρεις αν αναφέρονται στο ίδιο μέγεθος ή πως μετρήθηκαν?
Ακαμψία αμαξώματος. Πώς την καταλαβαίνουμε?