-
Κινητήρας δίλιτρος τούρμπο με 180 δυναμομετρημένα άλογα (155 στους τροχούς).
Εξάτμιση απο καταλύτη και πίσω στα 60 χιλιαστά (μαμά ήταν 45-50 χιλιοστά).
Καζανάκια χειροποίητα λίγο πιό ελέυθερα.
Σκέφτομαι να βάλω μεγαλύτερο downpipe στα 70 χιλιοστά (το μαμά είναι στα 60 χιλιοστά...).
-Χωρίς αλλαγές στο πρόγραμμα υπάρχει περίπτωση να κερδίσω ή να χάσω κάπου;;;
-Με καινούριο πρόγραμμα θα έχω καλύτερη απόδοση απ'ότι αν το άφηνα μαμά;Βασίλη και οι υπόλοιποι τα φώτα σας...
-
Κινητήρας δίλιτρος τούρμπο με 180 δυναμομετρημένα άλογα (155 στους τροχούς).
Εξάτμιση απο καταλύτη και πίσω στα 60 χιλιαστά (μαμά ήταν 45-50 χιλιοστά).
Καζανάκια χειροποίητα λίγο πιό ελέυθερα.
Σκέφτομαι να βάλω μεγαλύτερο downpipe στα 70 χιλιοστά (το μαμά είναι στα 60 χιλιοστά...).
-Χωρίς αλλαγές στο πρόγραμμα υπάρχει περίπτωση να κερδίσω ή να χάσω κάπου;;;
-Με καινούριο πρόγραμμα θα έχω καλύτερη απόδοση απ'ότι αν το άφηνα μαμά;Βασίλη και οι υπόλοιποι τα φώτα σας...
-
Κινητήρας δίλιτρος τούρμπο με 180 δυναμομετρημένα άλογα (155 στους τροχούς).
Εξάτμιση απο καταλύτη και πίσω στα 60 χιλιαστά (μαμά ήταν 45-50 χιλιοστά).
Καζανάκια χειροποίητα λίγο πιό ελέυθερα.
Σκέφτομαι να βάλω μεγαλύτερο downpipe στα 70 χιλιοστά (το μαμά είναι στα 60 χιλιοστά...).
-Χωρίς αλλαγές στο πρόγραμμα υπάρχει περίπτωση να κερδίσω ή να χάσω κάπου;;;
-Με καινούριο πρόγραμμα θα έχω καλύτερη απόδοση απ'ότι αν το άφηνα μαμά;Βασίλη και οι υπόλοιποι τα φώτα σας...
-
Ο χρήστης GTZ έγραψε:
Κινητήρας δίλιτρος τούρμπο με 180 δυναμομετρημένα άλογα (155 στους τροχούς).
Εξάτμιση απο καταλύτη και πίσω στα 60 χιλιαστά (μαμά ήταν 45-50 χιλιοστά).
Καζανάκια χειροποίητα λίγο πιό ελέυθερα.
Σκέφτομαι να βάλω μεγαλύτερο downpipe στα 70 χιλιοστά (το μαμά είναι στα 60 χιλιοστά...).
-Χωρίς αλλαγές στο πρόγραμμα υπάρχει περίπτωση να κερδίσω ή να χάσω κάπου;;;
-Με καινούριο πρόγραμμα θα έχω καλύτερη απόδοση απ'ότι αν το άφηνα μαμά;Βασίλη και οι υπόλοιποι τα φώτα σας...
To downpipe σου έχει καταλύτη?Αν έχει και τον καταργήσεις τότε το κέρδος είναι μεγάλο.
-
Ο χρήστης StAz έγραψε:
To downpipe σου έχει καταλύτη?Αν έχει και τον καταργήσεις τότε το κέρδος είναι μεγάλο.
Eχει καταλύτη στο τέλος του.
Κατάργηση εννοείς να πάω τον καταλύτη πιό πίσω; -
Γιωργο τι ετοιμαζετε παλι εσεις?????
-
Ο χρήστης CLIO-V6 έγραψε:
Γιωργο τι ετοιμαζετε παλι εσεις?????Εχμμμμ.... .
-
Ο χρήστης GTZ έγραψε:
To downpipe σου έχει καταλύτη?Αν έχει και τον καταργήσεις τότε το κέρδος είναι μεγάλο.
Eχει καταλύτη στο τέλος του.
Κατάργηση εννοείς να πάω τον καταλύτη πιό πίσω;Γειά σου Γιώργο ... ανήσυχε
Eννοεί αν έχει προκαταλύτη , δηλ. έναν μικρό καταλύτη και μετά υπάρχει ο μεγάλος ο κανονικός. Αν μπορείς να αφαιρέσεις τον προκαταλύτη (αν δεν έχει λ μεταξύ των 2 καταλυτών) τότε το κέρδος είναι αρκετά μεγάλο.
Αν αφαιρεθεί ο υποτιθέμενος προκαταλύτης , όταν είναι κρύο δεν θα καθαρίζει τόσο καλά τα καυσαέρια και η ζωή του κανονικού καταλύτη θα μειωθεί λίγο.Σε κάθε περίπτωση ένα downpipe μεγαλύτερο και με τις μικρότερες δυνατές γωνίες δημιουργεί λιγότερο 'άμεσο' backpressure. Η τουρμπίνα θα μπορεί να περιστρέφεται πιο ελεύθερα. Αν το original είναι 60 mm εσωτερικά* , με ένα 70 mm και την υπόλοιπη εξάτμιση στα 60 mm θα κερδίσεις λίγα πράγματα , εκτός και αν είναι μαζί με προκαταλύτη.
- Πολλές φορές μετράμε απ'έξω 60 και η εσωτερική διάμετρος είναι 50 είτε γιατί είναι μαντεμένιο είτε γιατί είναι μονωμένο εξωτερικά με 2ο σωλήνα.
-
Γιωργο τι ετοιμαζετε παλι με τον Κωστα...???
-
Ο χρήστης ΒΑΣΙΛΗΣ έγραψε:
Γειά σου Γιώργο ... ανήσυχε
Eννοεί αν έχει προκαταλύτη , δηλ. έναν μικρό καταλύτη και μετά υπάρχει ο μεγάλος ο κανονικός. Αν μπορείς να αφαιρέσεις τον προκαταλύτη (αν δεν έχει λ μεταξύ των 2 καταλυτών) τότε το κέρδος είναι αρκετά μεγάλο.
Αν αφαιρεθεί ο υποτιθέμενος προκαταλύτης , όταν είναι κρύο δεν θα καθαρίζει τόσο καλά τα καυσαέρια και η ζωή του κανονικού καταλύτη θα μειωθεί λίγο.Σε κάθε περίπτωση ένα downpipe μεγαλύτερο και με τις μικρότερες δυνατές γωνίες δημιουργεί λιγότερο 'άμεσο' backpressure. Η τουρμπίνα θα μπορεί να περιστρέφεται πιο ελεύθερα. Αν το original είναι 60 mm εσωτερικά* , με ένα 70 mm και την υπόλοιπη εξάτμιση στα 60 mm θα κερδίσεις λίγα πράγματα , εκτός και αν είναι μαζί με προκαταλύτη.
- Πολλές φορές μετράμε απ'έξω 60 και η εσωτερική διάμετρος είναι 50 είτε γιατί είναι μαντεμένιο είτε γιατί είναι μονωμένο εξωτερικά με 2ο σωλήνα.
Γειά σου Βασίλη.
Δεν έχει προκαταλύτη και η εσωτερική διάμετρος είναι 57mm.
Το Kat back είναι κι αυτό 57mm εσωτερική.
Ετσι λοιπόν,ουσιαστικά μιλάω για 67mm εσωτερική διάμετρο στο νέο downpipe.
Oπωσδήποτε υπάρχει και η σκέψη για νέο πρόγραμμα κάποια στιγμή,όταν αυτό βρεθεί κι αν ποτέ βρεθεί... .
Τέλος πάντων,εγω μιλάω κυρίως για το όπως είναι αυτή τη στιγμή το αυτοκίνητο με μαμά πρόγραμμα.
Απλά έχω ένα μικρό φόβο μήπως χάσω στις χαμηλές στροφές.
Ισχύει αυτό; 'Η μήπως στα τούρμπο δεν υφίσταται τελικά ο όρος backpressure όπως στα ατμοσφαιρικά και τελικά με τη μείωσή του (του backpressure) όχι μόνο δεν θα έχω έλλειψη ροπής χαμηλά,αλλά αντίθετα η τουρμπίνα θα στροφάρει απο πιό νωρίς και θα έχω κέρδος και στις χαμηλές στροφές;;;Τέλος να βάλω ακόμη μεγαλύτερο downpipe ή θα αναγκαστώ να συμβιβαστώ σε κάτι;
Αυξάνεται ο θόρυβος αισθητά αν βάλω 73άρι για παράδειγμα (εξωτερική διάμετρο εννοώ),βγαίνει εκτός εύρους λειτουργίας της η τουρμπίνα μετά; -
Χμμμμ .... δύσκολο
Το συνολικό backpressure της εξάτμισης δεν αλλάζει , άρα δεν έχεις φόβο να χάσεις ροπή στις χαμηλές στροφές.
Αν το downpipe είναι αρκετά μεγάλο και μεγαλώσεις τη διάμετρο αρκετά (76 σωλήνα 73 εσ.) , υπάρχει η πιθανότητα να 'τουρμπίζει' πιο γρήγορα αλλά μετά η ιπποδύναμη θα είναι η ίδια. Αυτό γιατί θα λειτουργεί περίπου σαν 'θάλαμος διαστολής' και ίσως έχει πιο ομαλές γωνίες.Δυστυχώς αυτό είναι μόνο εικασία και θα πρέπει να επαληθευτεί στο δυναμόμετρο.
Σίγουρα θα έχει καλύτερα αποτελέσματα με μεγαλύτερη πίεση στη τουρμπίνα , οπότε δεν το αφήνεις να το κάνεις όταν βρεις άλλο πρόγραμμα με μεγαλύτερη πίεση ;; -
Αν αλλαξεις downpipe και βαλεις πιο μεγαλο θα κατεβεις σε στροφες στο spool up το αμαξι θα πηγαινει αισθητα καλυτερα αφου η τουρμπινα θα στροφαρει καλυτερα και πιο γρηγορα και αφου θα στροφαρει καλυτερα θα ανεβαζει και μεγαλυτερη πιεση με αποτελεσμα ο εγκεφαλος σου να προσπαθει συνεχεια να την διορθωσει, αυτο θα σου κανει σκαμπανεβασματα στην πιεση που δεν ειναι αισθητα παντοτε αλλα υπαρχουν, αν εχεις μπαρομετρο ισως το διαπιστωσεις.
Ολο αυτο φυσικα διορθωνετε με ενα καλο προγραμμα, και καποιους αλλους μηχανικους τροπους που δεν εχουν παντα εγγυημενα αποτελεσματα.
Αν θελεις βαλε μια μεγαλυτερη αντλια για να εισαι σιγουρος οτι δεν θα μεινεις απο καυσιμο.
Ο θορυβος απο την εξατμιση δεν προκειτε να αυξηθει μονο το σφυριγμα της τουρμπινας θα ακους λιγο περισσοτερο.
Αυτα τα λεω με επιφυλαξη γιατι αφορουν το δικο μου αυτοκινητο, δεν ξερω αν ισχυουν τα ιδια και για το δικο σου. -
Παιδιά ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας... .
Οποιος άλλος θέλει,καταθέτει την άποψή του. -
Γιωργο με το προγραμμα δεν εχετε νεα ακομα???
Δεν μπορει καποιος να διαβασει τους χαρτες κ να κανει τις διορθωσεις(πανω στο δυναμομετρο)??
Οτι και να κανεις,αν δεν βρειτε καποιον να επαναπρογραμματισει τον εγκεφαλο δεν θα δειτε μεγαλες διαφορες και σας περιοριζει στα 180 αλογα... -
Ο χρήστης CLIO-V6 έγραψε:
Γιωργο με το προγραμμα δεν εχετε νεα ακομα???
Δεν μπορει καποιος να διαβασει τους χαρτες κ να κανει τις διορθωσεις(πανω στο δυναμομετρο)??
Οτι και να κανεις,αν δεν βρειτε καποιον να επαναπρογραμματισει τον εγκεφαλο δεν θα δειτε μεγαλες διαφορες και σας περιοριζει στα 180 αλογα...Το ξέρω Βαγγέλη...
Υπάρχει μια μικρή πιθανότητα να βρεθεί πρόγραμμα μέσω K-TEC (που δεν το πολυπιστεύω κι αυτό...) εντός του πρώτου 6μήνου του 2005.Ωστόσο μέχρι τότε δεν υπάρχει κάτι άλλο αξιόπιστο στον ορίζοντα,οπότε περιοριζόμαστε σε περιφερικού τύπου βελτιώσεις όπως το downpipe κλπ. -
Φίλε GTZ η άποψή μου είναι πως δεν πρέπει να πειράζει κανείς μια εργοστασιακή πολλαπλή χωρίς να είναι σίγουρος τι κάνει. Ιδιαίτερα σε ένα Turbo, στο οποίο η ταχύτητα και η πίεση των καυσαερίων στην είσοδο της τουρμπίνας είναι σημαντικότερα από το backpressure. Φοβάμαι δηλ. πως, αλλάζοντας downpipe χωρίς να προσθέσεις κάτι σε καυσαέριο (μίγμα), δηλ. χωρίς αλλαγή του προγράμματος, το μόνο που θα καταφέρεις είναι να μειώσεις την ταχύτητα εισόδου των καυσαερίων στην τουρμπίνα, που είναι πολύ πολύπλοκο φαινόμενο, περισσότερο από την 'αλλαγή μίας σωλήνας'. Αντίθετα στα Turbo, η αλλαγή της εξάτμισης μετά τη φτερωτή συνήθως είναι ευνοϊκή.
Αποψή μου είναι λοιπόν πως καλύτερα να περιμένεις για μια πιο ολοκληρωμένη αντιμετώπιση του θέματος.
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Φίλε GTZ η άποψή μου είναι πως δεν πρέπει να πειράζει κανείς μια εργοστασιακή πολλαπλή χωρίς να είναι σίγουρος τι κάνει. Ιδιαίτερα σε ένα Turbo, στο οποίο η ταχύτητα και η πίεση των καυσαερίων στην είσοδο της τουρμπίνας είναι σημαντικότερα από το backpressure. Φοβάμαι δηλ. πως, αλλάζοντας downpipe χωρίς να προσθέσεις κάτι σε καυσαέριο (μίγμα), δηλ. χωρίς αλλαγή του προγράμματος, το μόνο που θα καταφέρεις είναι να μειώσεις την ταχύτητα εισόδου των καυσαερίων στην τουρμπίνα, που είναι πολύ πολύπλοκο φαινόμενο, περισσότερο από την 'αλλαγή μίας σωλήνας'. Αντίθετα στα Turbo, η αλλαγή της εξάτμισης μετά τη φτερωτή συνήθως είναι ευνοϊκή.Αποψή μου είναι λοιπόν πως καλύτερα να περιμένεις για μια πιο ολοκληρωμένη αντιμετώπιση του θέματος.
Μα το downpipe (στο οποίο αναφέρομαι) είναι μετά τη φτερωτή,δηλαδή μετά την τουρμπίνα.Εγω δεν μιλάω για την πολλαπλή εξαγωγής (κοινώς χταπόδι) στο οποίο προφανώς αναφέρεσαι...
Μάλλον δεν με αντιλήφθηκες σωστά... -
Συνηθως το downpipe καλο ειναι να μην το πειράζεις,ποσο μαλλον οταν δεν εχεις βαλει πρόγραμμα.
-
Ο χρήστης ΒΑΣΙΛΗΣ έγραψε:
Eννοεί αν έχει προκαταλύτη , δηλ. έναν μικρό καταλύτη και μετά υπάρχει ο μεγάλος ο κανονικός. Αν μπορείς να αφαιρέσεις τον προκαταλύτη (αν δεν έχει λ μεταξύ των 2 καταλυτών) τότε το κέρδος είναι αρκετά μεγάλο.Βασίλη, εάν αφαιρέσεις το καταλύτη μετά από το χταπόδι θα υπάρξει διαφορά που να φαίνεται στο 0-100; (έστω και 1-2 δέκατα) αν αξίζει το βίδωσε ξεβίδωσε.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Eννοεί αν έχει προκαταλύτη , δηλ. έναν μικρό καταλύτη και μετά υπάρχει ο μεγάλος ο κανονικός. Αν μπορείς να αφαιρέσεις τον προκαταλύτη (αν δεν έχει λ μεταξύ των 2 καταλυτών) τότε το κέρδος είναι αρκετά μεγάλο.
Βασίλη, εάν αφαιρέσεις το καταλύτη μετά από το χταπόδι θα υπάρξει διαφορά που να φαίνεται στο 0-100; (έστω και 1-2 δέκατα) αν αξίζει το βίδωσε ξεβίδωσε.
Θεωρητικά ναι. Οτι εμποδίζει τη ροή των καυσαερίων και αφαιρεθεί κέρδος είναι. Το πόσο κέρδος είναι εξαρτάται από το αυτοκίνητο. Απ'οτι θυμάμαι οι 147 πρώτης γενιάς χωρίς προκαταλύτη και οι τελευταίες με προκαταλύτη (και πιθανόν άλλες ρυθμίσεις βέβαια για Euro 4) , είχαν σημαντική διαφορά στο δυναμόμετρο .... 5-6 hp και 0.5 kgm
Η μέτρηση 0-100 μπορεί να μην δείξει τίποτα , πιο ακριβείς είναι οι μετρήσεις σε ρεπρίζ.
Πχ. στην ίδια ευθεία με τις ίδιες συνθήκες (βάρους-θερμοκρασίας-βενζίνης κλπ.) , μια μέτρηση με 3η στα 30-50 , 50-80 , 80-110 θα μπορεί να δείξει διαφορές σε όλη τη κλίμακα των στροφών - αν υπάρχουν.
Αλλαγή downpipe σε turbo...