-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο το σύστημα ψύξης κρατάει το περιβάλλον του λαδιού στην ίδια θερμοκρασία χειμώνα καλοκαίρι. Οπότε θεωρώ ακόμα και την αναφορά σε θερμοκρασίες περιβάλλοντος παρωχημένη συνήθεια άνευ λίγου πια. Και φυσικά δεν υπάρχει λόγος διαφορετικού λαδιού ανάλογα με τις εξωτερικές θερμοκρασίες. Απλά για τις κρύες εκκινήσεις θέλεις κάτι σε 0 ή 5 για να προστατεύεις καλύτερα στον αυξημένο χρόνο που κάνει το λάδι να ζεσταθεί.
Τα σύγχρονα λάδια (εννοώ αυτά που έχουν εκμεταλλευτεί την τεχνολογική πρόοδο και όχι κάποια που πουλιούνται ακόμα μόνο και μόνο για λόγους κέρδους) έτσι κι αλλιώς τα πάνε καλά σε μεγάλο εύρος θερμοκρασιών. (εννοώ εντός κινητήρα και αδιαφορώ για αυτή στο περιβάλλον)Δε συμφωνώ μαζί σου σε αυτό. Διότη για ποιό λόγο τότε οι ιάπωνες λένε 40αρι λάδι σε ζεστές χώρες κ 30αρι σε πιο κρύες????
Δεν υπάρχει περίπτωση να έχεις ίδια θερμοκρασία λαδιού με το ίδιο αυτοκίνητο με 45 βαθμούς στο ντουμπάη κ με -30 στη μόσχα.
Αν το κατάφερναν αυτό οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα δούλευαν όλα τα καινούργια αμάξια με 20αρι λάδι ακόμα κ στη σαχάρα με 50 βαθμούς. Πχ το γκολφ το gti έχει πάνω του 5 ψυγεία για να δουλέψει σωστά σε καυτά καλοκαίρια. Οπότε αν το βάλω στα μέγαρα που δεν έχει ευθείες μεγάλες κ δεν παίρνει πολύ αέρα το ψυγείο δε θα ανεβάσει θερμοκρασία το λάδι??? Αφού τα τούρμπο είναι γνωστό ότι μετά από 3-4 πατήματα ψοφάνε το καλοκαίρι. -
Ο χρήστης Scrooge έγραψε:
Και εγώ θα προτιμούσα τα 0W40/5W40 από τα 0W30/5W30 για το λόγο που περιέγραψε ο saxon.
Επίσης, θα απέκλεια εξαρχής το ορυκτέλαιο και το ημισυνθετικό λόγω της σκληρής χρήσης.
Όσον αφορά τις τιμές:
Στο διαδίκτυο, βρήκα το QUARTZ 9000 5W40 με 7,5 €/lit και το INEO ECS 5W30 με 8,0 €/lit.
Για το INEO FIRST δεν βρήκα τιμή. Το συγκεκριμένο λάδι έχει καλό viscosity index (187) αλλά με προβληματίζουν οι χαμηλές τιμές του viscosity στους 40C (50 cst) και τους 100C (10 cst).Άσε τα 5-30 αν πάς σε τριαντάρι Total θα βάλεις 0-30 που είναι καλύτερο λάδι ποιοτικά απο τα INEO. Αν το δικό μου ήταν συμβατό με 0-30 θα τα είχα προ πολλού επιλέξει αντί για τα 5w-40 που χρησιμοποιώ.
@onyx
Τα Quartz 0w30 είναι A3/Β4 -
Ο χρήστης vaggelis_306 έγραψε:
Δε συμφωνώ μαζί σου σε αυτό. Διότη για ποιό λόγο τότε οι ιάπωνες λένε 40αρι λάδι σε ζεστές χώρες κ 30αρι σε πιο κρύες????
Δεν υπάρχει περίπτωση να έχεις ίδια θερμοκρασία λαδιού με το ίδιο αυτοκίνητο με 45 βαθμούς στο ντουμπάη κ με -30 στη μόσχα.
Αν το κατάφερναν αυτό οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα δούλευαν όλα τα καινούργια αμάξια με 20αρι λάδι ακόμα κ στη σαχάρα με 50 βαθμούς. Πχ το γκολφ το gti έχει πάνω του 5 ψυγεία για να δουλέψει σωστά σε καυτά καλοκαίρια. Οπότε αν το βάλω στα μέγαρα που δεν έχει ευθείες μεγάλες κ δεν παίρνει πολύ αέρα το ψυγείο δε θα ανεβάσει θερμοκρασία το λάδι??? Αφού τα τούρμπο είναι γνωστό ότι μετά από 3-4 πατήματα ψοφάνε το καλοκαίρι.Φιλικά τελείως σου λέω ότι μοιάζεις να μπερδεύεις διαφορετικά πράγματα. Αλλά μου αρέσει ο διάλογος, με κάνει να σκέφτομαι νέα πράματα, να μαθαίνω και φυσικά να βελτιώνομαι και να εξελίσσομαι (αυτός είναι ένας ωραίος τρόπος να πω ότι παίρνω πίσω τις βλακείες που έλεγα πιο πριν! Θα δούμε αν θα χρειαστεί να το κάνω...).
Το λάδι ζεσταίνεται από την καύση που παράγει θερμότητα και μετά διώχνει τη θερμοκρασία του από:
α)την ψύξη του κάρτερ (πλέον είναι ταμπουρωμένο με ποδιές οπότε δεν πολυαερίζεται)
β) ψυγείου λαδιού αν υπάρχει αλλά κυρίως από
γ)την μεταφορά θερμότητας προς το ψυκτικό.
Το ψυκτικό μετά τα πρώτα 2-3χλμ είναι στην ίδια θερμοκρασία χειμώνα καλοκαίρι. Στο ακραίο κρύο που αναφέρεις πιθανότατα θα θέλει περισσότερο για να την φτάσει. Η διαφορά μεταξύ χειμώνα-καλοκαίρι που θα προκύψει από το κάρτερ και το ψυγείο λίγο θα βοηθήσουν και κυρίως στο σκίσιμο. Τότε ναι λίγοι βαθμοί διαφορά μπορεί να υπάρχουν. Θεωρώ όμως ότι για γενική χρήση είναι μη αξοσημείωτη. Φυσικά και μπορεί να κάνω λάθος και μακάρι κάποιος με στοιχεία (θερμόμετρο) να μπορεί να με βοηθήσει να ξεκαθαρίσω κατά πόσο στέκει το πιο πάνω. Αν ισχύει όμως έχεις την ίδια (έστω περίπου) θερμοκρασία στο λάδι και στο Ντουμπάι και στη Μόσχα. Το ότι οι περισσότεροι κατασκευαστές βάζουν το ίδιο λάδι παντού μάλλον αυτό μα δείχνει.
Αν οι Ιάπωνες επιμένουν σε διαφορετικό λάδι χειμώνα καλοκαίρι αυτό με κάνει να υποθέσω ότι για να κάνουν οικονομία το σύστημα ψύξης τους είναι ανεπαρκές και παρά τη χρήση θερμοστάτη κλπ επιτρέπει διαφορές στη θερμοκρασία χειμώνα-καλοκαίρι.... αν αυτό ισχύει το βρίσκω απαράδεκτο και οπισθοδρομικό.
Σε εγχειρίδιο (της BMW) έχω δει κι εκεί το σχεδιάκι με διάφορα λάδια με θερμοκρασίες αλλά δίπλα δείχνει και το εύρος θερμοκρασιών του δικού της λαδιού 5-30 που φαίνεται να καλύπτει όλο το φάσμα θερμοκρασιών (και αυτό του 10-40). Επειδή τα καλά συνθετικά είναι πολύ πιο σταθερά από τα παλιότερα ή τα ημισυνθετικά ή τα ορυκτέλαια για αυτό τολμούν να συστήνουν ένα λάδι (συνήθως 30άρι) για όλους πάντα και παντού. Και νομίζω ότι αυτό ισχύει για τους περισσότερους πλέον. (Αν το 20άρι δεν το λές από υπερβολή τότε να ξέρεις ότι δεν μπορεί να ισχύσει για όσα αυτοκίνητα θέλουν Α3 που με 20άρι μοιάζει άπιαστο όνειρο....)
Προφανώς ο κάθε κατασκευαστής ανάλογα με τις ανάγκες του κινητήρα οφείλει να φροντίσει για τη διατήρηση των θερμοκρασιών. Έτσι πχ τα πιο ζορισμένα (σπορ) ή τα ντίζελ που παράγουν πιο πολλή θερμότητα συχνά έχουν ψυγείο λαδιού. Ο κατασκευαστής προβλέπει και είτε επιλέγει κατάλληλο λάδι πχ 10-60 σε κάτι Μ3 κλπ είτε το φορτώνει με ψυγεία και μηχανισμούς ασφαλείας. Το πόσα ψυγεία έχει ένα αυτοκίνητο απλά δείχνει τις ανάγκες του αυτοκινήτου αυτού ώστε να ΜΗΝ ξεφεύγουν οι θερμοκρασίες ακόμα και σε όχι τόσο συνήθεις συνθήκες. Για αυτό έβαλε όπως λες 5 ψυγεία.... γιατί δεν έφταναν 4.... Οπότε δεν καταλαβαίνω που αποσκοπεί η αναφορά σου σε αυτό, μοιάζει σαν να θέλεις να αφήσεις να εννοηθεί ότι δεν φτάνουν τα τόσα ψυγεία; χωρίς όμως να δικαιολογήσεις.Φυσικά και θα ανεβάσει θερμοκρασία το λάδι στα Μέγαρα αλλά και οποτεδήποτε το ζορίσεις. Πόσο παραπάνω όμως θα ανεβάσει αν είναι καλοκαίρι ή χειμώνας; Δύσκολο να το πεις χωρίς θερμόμετρο και αντικειμενικές μετρήσεις.
BTW τα πειραγμένα αυτοκίνητα δεν πιάνουν στη συζήτηση γιατί ο 'βελτιωτής' αύξησε την αποδιδόμενη ισχύ (άρα και τις θερμότητες) αλλά δεν φρόντισε να βάλει όσα ψυγεία χρειάζονται.... αναγκάζοντας το σύστημα να λειτουργεί εκτός προδιαγραφών.... Δεν είναι μειονέκτημα τα πολλά ψυγεία, είναι ανάγκη για την προστασία του κινητήρα που οφείλεις να προβλέψεις...Τα τούρμπο ψοφάνε το καλοκαίρι έτσι κι αλλιώς λόγω πιο αραιού αέρα (όχι ότι δεν χάνουν και τα ατμοσφαιρικά...). Φυσικά αν δεν αερίζονται καλά τα πατήματα θα χειροτερέψουν την κατάσταση υπερθερμαίνοντας τα σωληνάκια. Και ναι τα τούρμπο παράγουν περισσότερη θερμότητα οπότε θέλουν και ανάλογη ψύξη. Αν όμως μπορείς να συσχετίσεις τον αραιό θερμό αέρα περιβάλλοντος με τα λάδια θα έχει και σχέση με το θέμα μας. (σημειωτέον ότι με πιο αραιό αέρα παράγεται λιγότερη ισχύς οπότε και λιγότερη θερμότητα από τον κινητήρα... βέβαια μπορεί να το ζορίζεις περισσότερο για να πάει... δύσκολη η απάντηση)
Συμπέρασμα: θα με βοηθούσε πολύ να ήξερα θερμοκρασίες λαδιού στο ίδιο απείραχτο αυτοκίνητο με ίδιο οδηγό σε διάφορες συνθήκες με κρύο και ζέστη. Και μάλιστα ξεχωριστά για ατμοσφαιρικό και τούρμπο γιατί υποπτεύομαι ότι υπάρχει λόγος.. Πως θα γίνει να πείσω την αδελφή μου να μου δανείσει για 1-2 μέρες το 206 της το χειμώνα κι άλλες 1-2 το καλοκαίρι... το άτιμο έχει θερμόμετρο λαδιού και ζηλεύω!
[αλήθεια ποια είναι τα 5 ψυγεία του γκόλφ;; Γιατί 2-3 ψυγεία έχουν όλα τα τούρμπο με αιρκοντίσιον, 4 μερικά που έχουν και λαδιού οπότε το 5ο περιμένω αν μάθω τι είναι... κιβωτίου ή δεύτερο ιντερκούλερ;]
-
Μάλλον δεν ανέβηκες γρήγορα στην Καστανιά . Όσο για το νερό είναι λογικό αφού η θερμοκρασία δεν παραμένει τελείως σταθερη σε κανένα αυτοκίνητο απλά κάποιοι κατασκευαστές, οι περισσότεροι δλδ, για να είναι ήσυχοι οι οδηγοί προτιμούν να μην εμφανίζονται οι μικρομεταβολές στο όργανο. Λαμπάκι προειδοποίησης για ελάχιστη θερμοκρασία; Είσαι σίγουρος;
-
Ο χρήστης mirage έγραψε:
Μάλλον δεν ανέβηκες γρήγορα στην Καστανιά .Όχι, αντίθετα πήγαινα σαν χ...ς γιατί μόλις είδα τη θερμοκρασία να κατηφορίζει έκοψα ρυθμό μήπως του κάνω ζημιά.
Λαμπάκι προειδοποίησης για ελάχιστη θερμοκρασία; Είσαι σίγουρος;
Και εγώ μετά από αυτό αναρωτιόμουν αν είχα δει σωστά, γιατί δεν είχα ξανακούσει κάτι παρόμοιο. Όμως το θυμάμαι καθαρά, ακριβώς επειδή μου είχε κάνει εντύπωση. Ο δείκτης έπιασε πάτο και η μικρή πορτοκαλί προειδοποιητική λυχνία της θερμ/σίας άναψε.
Sorry για το off topic.
-
Ο θερμοστάτης ήταν απών;
Sent from my Note II using smoke signals.
-
Ο χρήστης Scrooge έγραψε:
Τα πήρες τα 0-30;
Όχι, άλλωστε το service αργεί ακόμα.
Αλλά μάλλον θα πάω σε 5W40 (TOTAL QUARTZ 9000), για τους λόγους που ανέφεραν ο vaggelis και ο saxon.
Θα προτιμούσα 0W40, αλλά δεν είναι από τα συνιστώμενα από τον κατασκευαστή.αν πας σε 0w40 εγω θα προτεινα ενα απο αυτα τα 2...
http://www.automoto-eshop.gr/mobil1-new ... 40-1l.html
http://www.opieoils.co.uk/p-69382-castr ... e-oil.aspx
και γω μαλλον σε 0w40 θα παω αλλα θελω να αποφασισω ποιο απο τα 2...ο λογος που δε προτεινει 0w40 νομιζω ειναι επειδη η total δεν εχει 0w40.
κοιτα απο τη στιγμη που σου επιτρεπει 0w30 μπορεις να βαλεις και 0w40 και δεν νομιζω να χει καμια περιεργη προδιαγραφη το 107 που να μη τη καλυπτουν αυτα τα 2...
και κατι τελευταιο,και τα 2 αυτα λαδια εχουν λιγο τσιμπημενη τιμη αλλα ειναι full συνθετικα δηλαδη Group4 πραγμα που σημαινει οτι εχουν και αυξημενη αντοχη(δε νομιζω ο κινητηρας απο το 107 να τα φτασει ποτε στο οριο) αλλα και μπορεις να τα αφησεις σιγουρα 10-15,000χιλ...
ελπιζω να βοηθησα...Αν εχω κανει καπου λαθος διορθωστε με.. -
http://www.oils-shop.com/index.php?route=common/home
εχει ψωνισει καποιος απο δω?
εχει πολυ καλες τιμες -
Ο χρήστης touring the m3 1.6 έγραψε:
Παίδες.....για όποιον ενδιαφέρεται,Eneos 5w-40 το 4λιτρο 40 ευρώ!!....Παλαμηδίου 81.....Η ταμπέλα γράφει Man filter.....Εσύ ήσουν στις 14 Νοεμβρίου που ζήτησες να δεις τις προδιαγραφές από το παλικάρι-ιδιοκτήτη που σε εξυπηρέτησε; Ήμουν δίπλα και ζήτησα ένα φίλτρο αέρα εκείνη τη στιγμή και θυμάμαι το σκηνικό!...αν ήσουν εσύ τελικά
-
Ο χρήστης Scrooge έγραψε:
Σύμφωνα με το βιβλίο συντήρησης του Peugeot 107, τα συνιστώμενα λάδια είναι:- Ορυκτέλαιο 15W40 (TOTAL QUARTZ 5000)
- Ημισυνθετικό 10W40 (TOTAL QUARTZ 7000)
- Συνθετικό 5W40 (TOTAL QUARTZ 9000)
- Συνθετικό αντιρρυπαντικό 5W30 (TOTAL QUARTZ INEO ECS)
- Συνθετικό αντιρρυπαντικό 0W30 (TOTAL QUARTZ INEO FIRST)
Με δεδομένο ότι το αυτοκίνητο στη διάρκεια μίας ημέρας κάνει πολλές εκκινήσεις με κρύο μοτέρ (περίπου 10) και πολλές μικρές διαδρομές κάτω των 5 χλμ με 1η-2α, ποιο λάδι θα προτείνατε;
Η ιδανικότερη επιλογή για τις συνθήκες που περιγράφεις είναι το 0W30 .
όπως θα θυμάστε, αυτή τη στιγμή έχω στο αμάξι ένα καταπληκτικό λιπαντικό 15-40 κατάλληλο για χειμώνα
Τσέκαρα τα λάδια χτες μετά απο περίπου 5.000 km και για πρώτη φορά βλέπω να τα έχει τσιμπήσει, η βέργα κατέβηκε κάτω απ το μισό
Εν τω μεταξύ τελευταία παρατηρώ αισθητή πτώση στην ευστροφία του μοτeur, μπορεί να φταίει το λιπαντικό γι αυτό ή να το πάρω απόφαση ότι γέρασε
5000 Km με τσίμπημα , είναι καιρός για αλλαγή σε 5w40 εκεί που βρίσκεσαι . Διαβάζω οτι τα shell helix ultra δίνουν καλό στροφάρισμα , ίσως θα μπορούσες να μας το επιβεβαιώσεις.
Επίσης κοιτούσα ένα paper πόσφατα και περιληπτικά έλεγε για την κατανάλωση λιπαντικού κατά 40% ευθύνονται οι υψηλές στροφές λειτουργίας ( πιο συχνή επαφή του πιστονιού με το θάλαμο καύσης) , 40% η φθορά στα ελατήρια και 20% ο δείκτης noack ( χαμηλότερος=καλύτερος) . Αν ικανοποιείς και τις 3 συνθήκες η κατανάλωση θα είναι μεγαλύτερη .
-
Ο χρήστης mousatos έγραψε:
Σύμφωνα με το βιβλίο συντήρησης του Peugeot 107, τα συνιστώμενα λάδια είναι:
- Ορυκτέλαιο 15W40 (TOTAL QUARTZ 5000)
- Ημισυνθετικό 10W40 (TOTAL QUARTZ 7000)
- Συνθετικό 5W40 (TOTAL QUARTZ 9000)
- Συνθετικό αντιρρυπαντικό 5W30 (TOTAL QUARTZ INEO ECS)
- Συνθετικό αντιρρυπαντικό 0W30 (TOTAL QUARTZ INEO FIRST)
Με δεδομένο ότι το αυτοκίνητο στη διάρκεια μίας ημέρας κάνει πολλές εκκινήσεις με κρύο μοτέρ (περίπου 10) και πολλές μικρές διαδρομές κάτω των 5 χλμ με 1η-2α, ποιο λάδι θα προτείνατε;
Η ιδανικότερη επιλογή για τις συνθήκες που περιγράφεις είναι το 0W30 .
Χαίρομαι που ταυτίζονται οι επιλογές μας
-
-
Ο χρήστης vaggelis_306 έγραψε:
Οι νέας τεχνολογίας κινητήρες που δουλεύουν με 30αρι λάδι έχουν πολύ καλά συστήματα ψύξης (μερικά έχουν ψυγεία λαδιού) γιατί φανταστείτε πως θα γίνει το 30αρι λάδι καλοκαίρι με 38 βαθμούς πηγαίνοντας 160++χλμ στην εθνική για μια ώρα. Από 30αρι θα γίνει 10αρακι. Οι εταιρίες λιπαντικών ανακοινώνουν τα ιξώδι στους 100 βαθμούς έλα όμως που τα λάδια μπορεί να φτάσουν κ τους 120++ σε κάποιες περιπτώσεις εκεί τι γίνεται?? Τα peugeot τα παλιά (πχ 106,206,306) πάνε τα λάδια ακόμα κ 130 βαθμούς φανταστείτε εκεί τι τραβάνε τα λάδια!! Γι' αύτο θέλει προσοχή το ιξώδες. Μερικοί ραλλάκιδες πήγαν από 40αρι σε 30αρι για αυξημένη ευστροφία κ πήραν το μοτέρ στο χέρι. Οπότε προσοχή δεν ήμαστε γερμανία που έκει σπάνια πάει πάνω από 30 βαθμούς το καλοκαίρι. Στη Λάρισα πχ φέτος έφτασε 42 βαθμούς το καλοκαίρι.Έχεις την εντύπωση οτι οι εταιριες λιπαντικών σε συνεργασία με τους κατασκευαστές δε γνωρίζουν οτι τα ' λάδια μπορεί να φτάσουν κ τους 120++ ' ;;;
Έχουν μεριμνήσει ώστε να υπάρχει ολόκληρη δοκιμή κατά την πιστοποίηση ACEA όπου κάθε λιπαντικό πρέπει να περάσει το ακόλουθο τεστ :
Peugeot TU5 JP+L4 High
Temperature Deposits,
Ring Sticking and Oil Thickening
(CEC L-88-T-02)Το οποίο τεστ περιλαμβανει την παρακάτω διαδικασία :
Objective
The objective of this procedure is to evaluate oil
thickening, high temperature deposits and ring
sticking in a modern engine with controlled ignition.Field Service Simulated
High speed, European highway driving is simulated
in this procedure.Procedure Fixture
Peugeot TU5 JP+L4 1.5-liter inline four-cylinder
engine with a modified oil sump, mounted on a
procedure stand with a dynamometeProcedure Parameters
The procedure runs six, 12-hour two-phase cycles,
for a total procedure duration of 72 hours. Phase 1
(11 hours 50 minutes) is at wide open throttle, 5600
rpm, 150C and 110C oil and coolant
temperatures. Phase 2 is at idle for 10 minutes11 ώρες και 50 λεπτά στους 150C (λιπαντικό) και 110C (αντιψυκτικό ) , 10 λεπτά ρελαντί και όλο αυτό επί 6 φορές , σύνολο 72 ώρες.
http://www.swri.org/4org/d08/Abstracts/SpecLube.pdfΠιστεύω έδωσα επιστημονική απάντηση.
-
Ο χρήστης touring the m3 1.6 έγραψε:
Παίδες.....για όποιον ενδιαφέρεται,Eneos 5w-40 το 4λιτρο 40 ευρώ!!....Παλαμηδίου 81.....Η ταμπέλα γράφει Man filter.....
Εσύ ήσουν στις 14 Νοεμβρίου που ζήτησες να δεις τις προδιαγραφές από το παλικάρι-ιδιοκτήτη που σε εξυπηρέτησε; Ήμουν δίπλα και ζήτησα ένα φίλτρο αέρα εκείνη τη στιγμή και θυμάμαι το σκηνικό!...αν ήσουν εσύ τελικά
Μοσάντ ή F.S.B(πρώην K.G.B);....
Απλά παρατηρητικός (και όχι περίεργος)
-
Μαρτυριάρη.....!!
-
ποιο απο τα 2 να προτιμησω?
τα βρισκω σε ιδια τιμη..
και κατι αλλο,το castrol γιατι λεει στα γερμανικα πανω στη συσκευασια full συνθετικο ενω το Mobil λεει SHC?
http://viewitem.eim.ebay.gr/Castrol-EDG ... 52381/item
http://viewitem.eim.ebay.gr/Mobil1-New- ... 80104/item -
Από αυτά τα δυο, συμπαθώ τα mobil..
-
Ο χρήστης Giorgos20 έγραψε:
ποιο απο τα 2 να προτιμησω?
τα βρισκω σε ιδια τιμη..
και κατι αλλο,το castrol γιατι λεει στα γερμανικα πανω στη συσκευασια full συνθετικο ενω το Mobil λεει SHC?
http://viewitem.eim.ebay.gr/Castrol-EDG ... 52381/item
http://viewitem.eim.ebay.gr/Mobil1-New- ... 80104/itemSHC - The Single-stage HydroCracking technology(Μοναβάθμια Υδρογονοπυρόλυση). Aπ' ότι έχω διαβάσει και νομίζω έχει αναφερθεί και εδώ παλαιότερα υπήρχε και μια διαμάχη μεταξύ Castrol και Mobil1 για το αν τα ορυκτέλαια από υδρογονοπυρολυση μπορούν να θεωρηθούν συνθετικά, κάποιος από δω μπορει να γνωρίζει καλύτερα.
-
αυτο σημαινει οτι το castrol ειναι πληρως συνθετικο εχω το mobil οχι?
-
Αυτό μπορεί να σημαίνει πως η Mobil είναι πιο ειλικρινής απο την Castrol
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]