-
Περα απο το κλασσικο με τα ιταλικα και τα γαλλικα ξεχασατε:
Τα αυτοκινητα δεν ειναι οπως παλια, δλδ τοτε οταν τρακαραν εμεναν ανεπαφα (αρα ασφαλή) και τωρα ειναι ψευτικα, οποτε αν τρακαρεις σε βγαζουν με τα κουταλακια -
Ο χρήστης Thomas_C200K έγραψε:
Περα απο το κλασσικο με τα ιταλικα και τα γαλλικα ξεχασατε:
Τα αυτοκινητα δεν ειναι οπως παλια, δλδ τοτε οταν τρακαραν εμεναν ανεπαφα (αρα ασφαλή) και τωρα ειναι ψευτικα, οποτε αν τρακαρεις σε βγαζουν με τα κουταλακιαασε και το αλλο, που λενε για παραδειγμα πανω σε αυτο που λες για τα βιντεο που εδειχναν παλια στην τηλεοραση απο δοκιμες που τα πετουσαν απο ψηλα με την μουρη προς το εδαφος να δουν ποσο θα αντεξει η λαμαρινα!
-
ιαπωνια-αξιοπιστια
ιταλια-φρενα
γαλλια-ανεση
γερμανια-ποιοτητα κατασκευης
σουηδια-ασφαλεια
αμερικη-επιδοσεις
κορεα-κουβαδες
αγγλια-πολυτελειαεπισης εβλεπα παλια ατομα που χτυπουσαν με το δαχτυλο την λαμαρινα η ανοιγοεκλειναν την πορτα,για να ''ακουσουν'' την ασφαλεια του αυτοκινητου..
να μη ξεχασω επισης οτι
αυτοματο-αμπαλος
χειροκινητο-Π.Ο.
στεησον βαγκον-νεκροφορα
πετρελαιο-λαδιερα-ταριφας-αργος θανατος
βενζινη-καυλιαρικος ηχος-ανυπερβλητη επιταγχυνση
ατμοσφαιρα-αισθηση
τουρμπο-αναισθητο βρωμογκαζο χωρις πραγματικη υπεροχη στις επιδοσεις
φερραρι-κορυφαια σε ολα
φαουβε-κορυφαια σε ολα(με ελαφρως χαμηλοτερη τιμη απο την φερραρι κ με την εγκριση του βελ ) -
Τα ωραιοτερα ειναι αυτα της εποχης του '80!!
Θυμαμαι πχ πιεση στα λαστιχα οτι λεει ο βενζινας, συνηθως 28-30.
Κλασσικα, το βαρυτερο κραταει καλυτερα.
Τελικη οσο γραφει το κοντερ -20 (πχ αν εγραφε 220 επιανε 200 ανετα).
Τα λεγανε οι μεγαλοι τοτε, κι αν ενας πιτσιρικας που διαβαζε 4Τ, τους διορθωνε, τα ακουγε για τα καλα... -
Διαολε τα ειπατε όλα, δεν θυμαμαι άλλα!!! Ξεχασατε ίσως ένα,
την εμμονή με την 'κούρσα' και την αποστροφή για τα 'κολοβά' χατσμπακ.Θεωρώ οτι ερμηνειες, για τον λογο τον οποιο πιστευαν/πιστευουν ακομα μερικοι οτι 'τα γερμανικα της Γερμανιας' (γενικοτερα αυτα που πηγαιναν για την Ευρωπαική αγορα) ήταν φτιαγμένα 'με καλυτερες προδιαγραφες' απο αυτα της Ελλαδας, και για αλλα που αναφερθηκαν ειναι:
-
η συνηθεια των κατασκευαστών (εκεινα τα χρονια), να παραγουν ειδικά μοντελα με αναιμικους κινητηρες και εξοπλισμό φτώχεια καταραμένη, για να μπορεσουν να τα πουλησουν στην Ελλαδα και την Πορτογαλία που τοτε ηταν μακραν οι φτωχομπινεδες της Ευρώπης. Θυμαμαι ακόμα τους συντακτες των 4Τ να βριζουν κεκαλυμμένα την BMW 316 (δεν παω μία με τον 1.600, και εχω στα εξτρα τον αναπτηρα και το τασάκι!!!), τη Citroen BX 1.4, (επισης δεν παω μία), τα Audi με τους αναιμικους κινητηρες και τις μακριες σχέσεις, (που εκαναν έναν αιώνα για ενα προσπέρασμα) κλπ. Οσοι παλαιοι αναγνωστες θα θυμουνται και άλλα.
-
(Καθαρά προσωπική γνωμη) Το γεγονος οτι τη δεκαετια του 80 ειχαν επιστρεψει πολλοι απο τους ξενιτεμενους στη Γερμανια και έχοντας ακομα νωπες τις μνημες οργανωμενου κράτους, εβλεπαν το μπουρδελο εδώ και εβγαζαν συμπερασμα για τα πάντα με βαση την πρότερη εμπειρία τους.
-
Η γνώση οτι οι Ιαπωνες στη δεκαετια του 70 εφταχναν φτηνα κενοτάφια με ροδες για το λαό (πχ Datsun 120Υ) και τα τοτε 'Κινέζικα' αντιγραφές προιόντα. Η προοδος της αυτοκινητοβιομηχανιας σε μια-μιάμιση δεκαετία δεν περνάει κατευθειαν στον κοσμο, εχει ένα Lag. Οι 4Τ τη δεκαετια 80 λεγανε για τα γιαπωνεζικα σε θεματα χαρακτήρα και οδηγησης τα χειρότερα (βλεπε Toyota Carina τεστ το χαρακτηρισαν 'οικιακο ψυγειο' γιατι απλα κανει τη δουλεια και δεν προσφερει 'ευχαριστηση' στη χρηση).
-
Τα Ιταλικα όντως σάπιζαν, και χάλαγαν (καλα, μη βαράτε ) τη δεκαετια του 70. Το 'Fix It Again, Tony δε βγηκε για πλάκα. Θυμμαι οτι εξηγηθηκε αυτο καποτε, 1) συνεχεις απεργιες στις βιομηχανιες στην Ιταλία και 2) εισαγωγη φτηνοτερου και χειρότερου ατσαλιου απο ΕΣΣΔ.
-
Για το 'βαρυ και κραταει' το μονο που μπορώ να σκεφτώ ειναι η ευπάθεια σε πλευρικους ανεμους (Austin Marina, 30 εκατοστα πλευρικη μετατοπιση λεγανε οι 4Τ) ή την συνηθεια του Ελληνα να δινει σημασια στο 'πολύ' και οχι στο απαραιτητα καλό, αναμνηση κατοχης που δεν ειχε τιποτα.
-Για τα Μερσεντέ (κούρσες ) ισχυει νομιζω το οτι όντως ηταν πολυ καλες κατασκευές, αλλα και το οτι κόστιζαν πολυ ακριβότερα, οπότε και ηταν το 'καλύτερο' που μπορουσες να πάρεις. Προφανως και όλοι γνωριζουμε τη σχέση 'ακριβου' με 'καλό', που στην Ελλάδα έχει παρει διαστάσεις θεοποίησης και θεσφατου. Ειναι ακριβότερο ειναι και καλύτερο, τέλος, και οταν το ξερουν και όλοι οτι ειναι το ακριβότερο, μπορεις και να το δειξεις.
Τον θυμαστε το 'Λαλακη τον Εισαγόμενο'? Ηταν η φωτογραφια του μέσου Ελληνα της εποχής. Πως να μη θελει Μερσεντέ για να σκασει και ο γειτονας? -
-
Ο χρήστης trident1971 έγραψε:
. Θυμαμαι ακόμα τους συντακτες των 4Τ να βριζουν κεκαλυμμένα την BMW 316 (δεν παω μία με τον 1.600, και εχω στα εξτρα τον αναπτηρα και το τασάκι!!!), τη Citroen BX 1.4, (επισης δεν παω μία), τα Audi με τους αναιμικους κινητηρες και τις μακριες σχέσεις, (που εκαναν έναν αιώνα για ενα προσπέρασμα) κλπ. Οσοι παλαιοι αναγνωστες θα θυμουνται και άλλα.
ΒΧ atout 1,1
αλλοι πυραυλοι της εποχης ηταν το austin montego 1,3(μοτερ απο μινι 1,3 σε 5 μετρο σενταν )το αουντι 80 1,3,το γκολφ 1050,το 315 μπεμβε,η 190ε των 1800 κυβικων,η δελτα 1100,σιερα 1,3 κλπ
Μην ξεχναμε βεβαια οτι πολλα απο αυτα δεν παρεμειναν ποτε σαν 1,1-1,3 αλλα τροπετιαστικαν μεχρι με 6κυλινδρα μοτερ(315->323) η και 2λιτρα τουρμπο με τ4 τουρμπο πανω(σιερα) -
Τα ξενα εχουν αλλες προδιαγραφες απο αυτα που ερχονται στην Ελλαδα.Καλυτερες!
Τα ξενα τα τρωνε τα αλατια στην Γερμανια.
Οι Γερμανοι εμποροι δεν ειναι λαμογια σαν τους Ελληνες συναδελφους τους! -
Ο χρήστης dim8 έγραψε:
. Θυμαμαι ακόμα τους συντακτες των 4Τ να βριζουν κεκαλυμμένα την BMW 316 (δεν παω μία με τον 1.600, και εχω στα εξτρα τον αναπτηρα και το τασάκι!!!), τη Citroen BX 1.4, (επισης δεν παω μία), τα Audi με τους αναιμικους κινητηρες και τις μακριες σχέσεις, (που εκαναν έναν αιώνα για ενα προσπέρασμα) κλπ. Οσοι παλαιοι αναγνωστες θα θυμουνται και άλλα.
ΒΧ atout 1,1
ΝΑΙ ΣΩΣΤΑ, μπερδευτηκα
αλλοι πυραυλοι της εποχης ηταν το austin montego 1,3(μοτερ απο μινι 1,3 σε 5 μετρο σενταν )το αουντι 80 1,3,το γκολφ 1050,το 315 μπεμβε,η 190ε των 1800 κυβικων,η δελτα 1100 κλπ
**Χριστε μου, τι μου θυμησες οδηγησα προσφατα Δελτα 1100, νομιζα πως εχει κοπει το συρματοσχοινο στο γκάζι **
Μην ξεχναμε βεβαια οτι πολλα απο αυτα δεν παρεμειναν ποτε σαν 1,1-1,3 αλλα τροπετιαστικαν μεχρι με 6κυλινδρα μοτερ(315->323)
Αλλη φανταστικη συνηθεια, τα τροπέτα (ή και ΤΡΟΥΜΠΕΤΑ, το εχω δει σε ταμπέλα). Παιρνω το φτηνο, το κανω παρανομα βεβαια, μετατροπή. Δεν πειραζει και ας κοπεί, βρούμ βρούμ να κανει.
-
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Τα ξενα τα τρωνε τα αλατια στην Γερμανια.
Βιλλ σε αυτο δεν ειχαν και αδικο.
-
Ο χρήστης dim8 έγραψε:
Τα ξενα τα τρωνε τα αλατια στην Γερμανια.
Βιλλ σε αυτο δεν ειχαν και αδικο.
Το ξερω αλλα ηταν απο τα στερεοτυπα της εποχης σε συνδιασμο με την απο πανω γραμμη
-
Ένας άλλος διαδεδομένος ελληνικός μύθος είναι ότι το αλάρμ είναι ένα μαγικό κουμπί, ή κάτι σαν μπαλαντέρ που σου δίνει το δικαίωμα να το χρησιμοποιείς με όποιο τρόπο θέλεις.
Πατάς αλάρμ και μπορείς να γράφεις στα παλιά σου παπούτσια τον ΚΟΚ. Μπορείς, δηλαδή, να παρκάρεις όπου θέλεις, να πας αντίθετα σε μονόδρομο ('μα ανάβω αλάρμ, δε βλέπεις', μου έχει απαντήσει οδηγός που πήγαινε ανάποδα σε μονόδρομο), να κινείσαι σε πεζόδρομο, κλπ. - μακράν το πιο χρήσιμο εξάρτημα για τον έλληνα οδηγό.
Όσοι οδηγούν δίτροχο πιστεύουν στον ίδιο μύθο, με τη σημαντική διαφορά ότι δε χρειάζεται καν να ανάψουν αλάρμ.
Jacob
-
Ο χρήστης Jacob έγραψε:
Ένας άλλος διαδεδομένος ελληνικός μύθος είναι ότι το αλάρμ είναι ένα μαγικό κουμπί, ή κάτι σαν μπαλαντέρ που σου δίνει το δικαίωμα να το χρησιμοποιείς με όποιο τρόπο θέλεις.Πατάς αλάρμ και μπορείς να γράφεις στα παλιά σου παπούτσια τον ΚΟΚ. Μπορείς, δηλαδή, να παρκάρεις όπου θέλεις, να πας αντίθετα σε μονόδρομο ('μα ανάβω αλάρμ, δε βλέπεις', μου έχει απαντήσει οδηγός που πήγαινε ανάποδα σε μονόδρομο), να κινείσαι σε πεζόδρομο, κλπ. - μακράν το πιο χρήσιμο εξάρτημα για τον έλληνα οδηγό.
Όσοι οδηγούν δίτροχο πιστεύουν στον ίδιο μύθο, με τη σημαντική διαφορά ότι δε χρειάζεται καν να ανάψουν αλάρμ.
Jacob
Σωστος...
Αυτο ισχυει παντου σχεδον παντου μαλλον, για τους απανταχου 'ντοπιους'.
Ειχα διαβασει καπου (σε κειμενο στην Αγγλικη γλωσσα) οτι οι Γιαπωνεζοι εχουν μια ονομασια για αυτους που πριν αλλαξουν λωριδα ή κατευθυνση με το αυτοκινητο, βγαζουν φλας:
Τους αποκαλούν 'foreigners'
-
There, there
viewtopic.php?p=2663250#p2663250 -
'Ολα τα Αμερικάνικα έχουν κινητήρες V8 με 7000 κυβικά και σουστόφυλλα'
(Δεν ξέρω για τη Delta αλλά ο 1116 cc της Fiat στρόφαρε στο θεό και κινούσε μια χαρά το 128 3P Berlinetta που είχαμε όταν ήμουν παιδάκι -βέβαια μετά βάλαμε τον 1275 με 2 διπλά 45άρια Weber )
-
Το Γκολφ είναι και πολύ καλο αμάξι αντικειμενικά, επίσης πάντα θεωρείτο 'πριμιουμ' στην κατηγορία τιμής του γιατι ήταν παντα προσεγμένο σε όλα του, κανει τα παντα πολυ εως παρα πολύ καλα, και γιατί είναι φτιαγμένο σα χρηματοκιβώτιο
Από εδώ
http://www.4tforum.gr/phpBB3/viewtopic.php?p=2663417#p2663417 -
Ο χρήστης mirage έγραψε:
Το Γκολφ είναι και πολύ καλο αμάξι αντικειμενικά, επίσης πάντα θεωρείτο 'πριμιουμ' στην κατηγορία τιμής του γιατι ήταν παντα προσεγμένο σε όλα του, κανει τα παντα πολυ εως παρα πολύ καλα, και γιατί είναι φτιαγμένο σα χρηματοκιβώτιο
Από εδώ
http://www.4tforum.gr/phpBB3/viewtopic.php?p=2663417#p2663417Μηπως μας φερνεις απ'εξω απ'εξω οτι ειναι και φουτουριστικο??
-
Όντως ο έλληνας δεν έχει αυτοκινητική παιδεία.
Δεν έχει καταρχήν κριτήριο αγοράς τις ανάγκες του. Για εμένα το βασικότερο.
Δεν νοιάζεται για την ασφάλεια. 80ς χώροι μόνο.90ς μόνο ίπποι 0-100 και τελική.2000 εξοπλισμός: οθόνες, ζάντες 18αρες, αεροτομές, δερμάτινα καθίσματα.
Σήμερα μόδα είναι η κατανάλωση.
Εντωμεταξύ έχουμε και πολλά απωθημένα. Αρχικά το αυτοκίνητο ήταν από μόνο του απωθυμένο. 4 ρόδες και ότι να ναι. Σκοντα φαβοριτ, Λαντα το κουτί, ντατσια ότι να ναι. Μετά ήταν το ac. Φτάσαμε στο απωθημένο του μεγάλου κυβισμού, του αμερικάνικου, του τζιπ του κάμπριο.
Ακόμα και σήμερα το έχουμε το απωθημένο του πετρελαίου. Όλη θέλουν ένα πετρέλαιο χωρίς βέβαια να ξέρουν αν τους συμφέρει ή όχι.
Να κλείσω με μια ατάκα: «το Χ δεν είναι καλό αυτοκίνητο γιατί δεν κυκλοφορούν πολλά!» -
Είναι απόλυτα ρεαλιστικό (και σε κάποιο βαθμό δικαιολογημένο) οι Έλληνες (ως επί το πλείστον) να μην έχουν αυτοκινητιστική παιδεία . Και οι Αλβανοί δεν έχουν, απόλυτα δικαιολογημένοι και αυτοί, ποιός θα τους την έδινε, ο Χότζα?
Ούτε εφευρέτες είμαστε, ούτε καν παραγωγοί έστω και φασόν, ήταν και είναι επί σειρά δεκαετιών υπό διωγμό το ΙΧ και δημιούργησε απωθημένα σε σειρά γενεών, το πετρέλαιο καθότι απαγορευμένο θεωρήθηκε από πολλούς ως κάτι το γκλαμ , οι πόλεις χτίζονταν μέχρι και πριν από 20 χρόνια σε μεγάλο βαθμό χωρίς πάρκινγκ, τα ΜΜΜ ήταν για ροχάλες και είναι ακόμη και τώρα μερικά, οι εξετάσεις για τα διπλώματα οδήγησης ήταν πανυγυριώτικες, είμαστε αρκετά τεχνοφοβικοί, οι δρόμοι ήταν σκοτώστρες (και είναι μερικοί ακόμη), κ.ο.κ.
Αλλά αν ξέρατε πόσους γερμαναράδες έχω προσωπικά γνωρίσει που φοράνε παρωπίδες αλογίσιες για τα αυτοκίνητα που παράγει το Δ' Ράιχ, θα φτάσετε ίσως να πείτε ότι οι Έλληνες έχουν τελικά λιγότερα κόμπλεξ και κολλήματα. -
Ο χρήστης dstou έγραψε:
Είναι απόλυτα ρεαλιστικό (και σε κάποιο βαθμό δικαιολογημένο) οι Έλληνες (ως επί το πλείστον) να μην έχουν αυτοκινητιστική παιδεία . Και οι Αλβανοί δεν έχουν, απόλυτα δικαιολογημένοι και αυτοί, ποιός θα τους την έδινε, ο Χότζα?
Ούτε εφευρέτες είμαστε, ούτε καν παραγωγοί έστω και φασόν, ήταν και είναι επί σειρά δεκαετιών υπό διωγμό το ΙΧ και δημιούργησε απωθημένα σε σειρά γενεών, το πετρέλαιο καθότι απαγορευμένο θεωρήθηκε από πολλούς ως κάτι το γκλαμ , οι πόλεις χτίζονταν μέχρι και πριν από 20 χρόνια σε μεγάλο βαθμό χωρίς πάρκινγκ, τα ΜΜΜ ήταν για ροχάλες και είναι ακόμη και τώρα μερικά, οι εξετάσεις για τα διπλώματα οδήγησης ήταν πανυγυριώτικες, είμαστε αρκετά τεχνοφοβικοί, οι δρόμοι ήταν σκοτώστρες (και είναι μερικοί ακόμη), κ.ο.κ.
Αλλά αν ξέρατε πόσους γερμαναράδες έχω προσωπικά γνωρίσει που φοράνε παρωπίδες αλογίσιες για τα αυτοκίνητα που παράγει το Δ' Ράιχ, θα φτάσετε ίσως να πείτε ότι οι Έλληνες έχουν τελικά λιγότερα κόμπλεξ και κολλήματα.Εδω εχουν οι Ελληνες παρωπιδες για τα αυτοκινητα του Γ' Ραϊχ, δεν θα εχουν οι Γερμανοι για τα δικά, ντόπια αυτοκινητα? Χατσμπακ απ' τον τοπο σου και ας ειν' τουρμπαρισμενο.
-
Ο χρήστης trident1971 έγραψε:
Είναι απόλυτα ρεαλιστικό (και σε κάποιο βαθμό δικαιολογημένο) οι Έλληνες (ως επί το πλείστον) να μην έχουν αυτοκινητιστική παιδεία . Και οι Αλβανοί δεν έχουν, απόλυτα δικαιολογημένοι και αυτοί, ποιός θα τους την έδινε, ο Χότζα?
Ούτε εφευρέτες είμαστε, ούτε καν παραγωγοί έστω και φασόν, ήταν και είναι επί σειρά δεκαετιών υπό διωγμό το ΙΧ και δημιούργησε απωθημένα σε σειρά γενεών, το πετρέλαιο καθότι απαγορευμένο θεωρήθηκε από πολλούς ως κάτι το γκλαμ , οι πόλεις χτίζονταν μέχρι και πριν από 20 χρόνια σε μεγάλο βαθμό χωρίς πάρκινγκ, τα ΜΜΜ ήταν για ροχάλες και είναι ακόμη και τώρα μερικά, οι εξετάσεις για τα διπλώματα οδήγησης ήταν πανυγυριώτικες, είμαστε αρκετά τεχνοφοβικοί, οι δρόμοι ήταν σκοτώστρες (και είναι μερικοί ακόμη), κ.ο.κ.
Αλλά αν ξέρατε πόσους γερμαναράδες έχω προσωπικά γνωρίσει που φοράνε παρωπίδες αλογίσιες για τα αυτοκίνητα που παράγει το Δ' Ράιχ, θα φτάσετε ίσως να πείτε ότι οι Έλληνες έχουν τελικά λιγότερα κόμπλεξ και κολλήματα.Εδω εχουν οι Ελληνες παρωπιδες για τα αυτοκινητα του Γ' Ραϊχ, δεν θα εχουν οι Γερμανοι για τα δικά, ντόπια αυτοκινητα? Χατσμπακ απ' τον τοπο σου και ας ειν' **τουρμπαρισμενο.
**
Ελληνικοί μύθοι και τερατολογίες για τα αυτοκίνητα/ αυτοκίνη