-
Ο χρήστης maniatis87 έγραψε:
1.639 χθες στο πρατηριο shell στο δρομο προς Ν.Ρεδαιστο...επισης εχει και πολυ καλη βενζινη.. ...οποιος τυχαινει και περναει απο κει καλο ειναι να γεμιζει το ρεζερβουαρ του καθως εκει βρισκονται τα φθηνοτερα βενζιναδικα στη θεσσαλονικη..Σιγά... 1.627 έβαλα χθες στο Ωραιόκαστρο.
-
Δεν σου ειπα οτι εβαλα απο το φθηνοτερο καθως λιγο παρακατω ειχε Jetoil me 1.599!
-
Ο χρήστης Phaethon έγραψε:
Το άλλο που είπε ο Χατζηδάκης για απευθείας επαφή πρατηριούχων με τα διϋλιστήρια? Τί παίζει? Τί επιπτώσεις? Θέλω ανάλυση από τους ειδικούςΑπολύτως καμία επίπτωση δέν θα έχει, ούτε αυτό περι πρόσβασης στα διυλυστήρια ούτε τα πρατήρια στα σούπερμαρκετ.
Στην Ελλάδα οι χρεώσεις μετά το διυλυστήριο είναι σε επίπεδα 'χώμα' για πολλούς λόγους που έχουν αναλυθεί στο παρελθόν. Η αγορά καυσίμων είναι στρεβλωμένη σαν mobius strip. Πχ βλέπεις πρατήρια να πουλάνε στη λιανική 1 η 2 λεπτά πάνω απο την τιμή διυλυστηρίου. Αυτά τα 1-2 λεπτά υπο ΚΣ δέν αρκούν ούτε να καλύψουν τα μεταφορικά απο το διυλυστήριο προς το πρατήριο, πόσο μάλλον να καλύψει τα έξοδα του πρατηρίου και να βγεί και κέρδος.
Επίσης τα ήδη υπάρχοντα πρατήρια στα σουπερμαρκετ πουλάνε πιό ακριβά απο τους διάφορους αετονύχιδες. Οπότε ούτε αυτό το μέτρο θα φέρει κάποιο αποτέλεσμα, το πιό πιθανό είναι οτι και τα σουπερμαρκετ που θα επιλέξουν να φτιάξουν πρατήριο θα φάνε τα μούτρα τους.
-
Αυτοκίνητα - Καύσιμα: Από τις υψηλότερες φορολογικές επιβαρύνσεις στην Ευρώπη!
01 Νοεμβρίου 2012
forologoumenosΓια κάθε λίτρο αμόλυβδης βενζίνης που αγοράζουμε στην Ελλάδα, το 57,67% της τιμής αποτελείται από φόρους! (Δηλαδή, αν η τιμή της βενζίνης είναι € 1,72 -στοιχεία της 31/10/2012- από την τιμή αυτή τα € 0,992 είναι φόροι!) Αυτό φέρνει την Ελλάδα στη 2η θέση με την υψηλότερη επιβάρυνση της φορολογίας στα καύσιμα!
Στην πρώτη θέση, με ελάχιστη διαφορά βρίσκεται η Σουηδία, όπου οι φόροι αποτελούν το 57,92% της τιμής της αμόλυβδης βενζίνης. Η Κύπρος, βρίσκεται στην τελευταία θέση, όπου η τιμή της αμόλυβδης επιβαρύνεται από φόρους μόλις κατά 41,76%.Όλα αυτά τα στοιχεία προέρχονται από το “Παρατηρητήριο Τιμών Ενέργειας” με την ονομασία “Europe’s Energy Portal”, το οποίο παρέχει -σε καθημερινή βάση- στοιχεία για την τιμή των διαφόρων ενεργειακών μορφών, στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Αν εξετάσουμε τα στοιχεία που συνιστούν το κόστος ενός λίτρου βενζίνης, το οποίο πωλείται από το πρατήριο βενζίνης στην τιμή του € 1,72, τότε διαπιστώνουμε ότι:
€ 0,518 αφορά στο κόστος της προμήθειας του αργού πετρελαίου (θεωρητικά είναι το ίδιο για όλες τις χώρες της Ε.Ε.)
€ 0,211 αφορά στο κόστος της διύλισης, της μεταφοράς και στο κέρδος του πρατηριούχου.
€ 0,670 αφορά στον ειδικό φόρο καυσίμου.
€ 0,322 αφορά στον ΦΠΑ.Από τον Πίνακα 1, διαπιστώνουμε ότι, η Ελλάδα βρίσκεται:
- στην 20η υψηλότερη θέση από πλευράς κόστους διύλισης κλπ.
- στην 4η υψηλότερη θέση από πλευράς ειδικού φόρου.
- στην 3η υψηλότερη θέση από πλευράς ύψους του ΦΠΑ.
- στην 2η υψηλότερη θέση από πλευράς ύψους συνολικών φόρων.
Με βάση την τιμή του λίτρου αμόλυβδης βενζίνης, ο έλληνας που αμείβεται με τον κατώτατο βασικό μισθό, μπορεί να αγοράσει μόλις 334 λίτρα βενζίνης το μήνα, ενώ ο Δανός εργαζόμενος που αμείβεται με τον βασικό μισθό, μπορεί να αγοράσει 1.391 λίτρα βενζίνης!
Στις συγκρίσεις με βάση τον κατώτατο μισθό, ο Έλληνας βρίσκεται στην 16η θέση ανάμεσα στις 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή στην 13η θέση, ανάμεσα στις χώρες της Ευρωζώνης (λιγότερα λίτρα αγοράζουν μόνον οι εργαζόμενοι της Μάλτας, της Πορτογαλίας και της Εσθονίας).
Δείτε τον σχετικό πίνακα σε μορφή PDF.Πετρέλαιο θέρμανης
Η τιμή πώλησης στην Ελλάδα, είναι η 5η υψηλότερη στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Για κάθε λίτρο πετρελαίου θέρμανσης που πληρώνει ο Έλληνας καταναλωτής, το 49,96% αποτελείται από φόρους! Δηλαδή, αν τη τιμή του λίτρου είναι € 1,367, τα € 0,683 είναι φόροι που πάνε στο ταμείο του Κράτους. Αυτό φέρνει την Ελλάδα στην 1η θέση με την υψηλότερη επιβάρυνση της φορολογίας στο πετρέλαιο θέρμανσης. Και μάλιστα, αυτό συμβαίνει σε μία χώρα όπου το πετρέλαιο θέρμανσης αποτελεί το κύριο μέσο για τη θέρμανση των κατοίκων!
Τη μικρότερη επιβάρυνση των φόρων στο πετρέλαιο θέρμανσης έχει η Τσεχία, με μόλις 19,37%.Αν εξετάσουμε τα στοιχεία που συνιστούν το κόστος ενός λίτρου πετρελαίου θέρμανσης το οποίο πωλείται προς € 1,367, τότε διαπιστώνουμε ότι:
€ 0,518 αφορά στο κόστος της προμήθειας του αργού πετρελαίου (θεωρητικά είναι το ίδιο για όλες τις χώρες της Ε.Ε.)
€ 0,167 αφορά στο κόστος της διύλισης, της μεταφοράς και στο κέρδος του πρατηριούχου. Όπως παρατηρούμε, το κόστος αυτό είναι σχετικά χαμηλό, αφού κατατάσσεται στην 24η θέση στην ΕΕ.
€ 0,428 αφορά στον ειδικό φόρο καυσίμου (2η θέση στην Ε.Ε.).
€ 0,256 αφορά στον ΦΠΑ (4η υψηλότερη στην Ε.Ε.).Ένας Έλληνας καταναλωτής που αμείβεται με τον κατώτατο μισθό, μπορεί να αγοράσει μόλις 185 λίτρα πετρελαίου θέρμανσης το μήνα. Αυτό τον φέρνει στη 17η θέση από πλευράς “αγοραστικής ισχύος” (από τα κράτη της Ευρωζώνης, ο Έλληνας καταναλωτής μπορεί να αγοράσει περισσότερο πετρέλαιο θέρμανσης, μόνο από τους Πορτογάλους και Εσθονούς εργαζόμενους που αμείβονται με τον κατώτατο μισθό που ισχύει στις χώρες τους.
Αντίθετα, τα περισσότερα λίτρα πετρελαίου θέρμανσης (1.857), μπορεί να αγοράσει ο εργαζόμενος του Λουξεμβούργου που αμείβεται με τον κατώτατο μισθό στη χώρα αυτή.
Δείτε τον σχετικό πίνακα σε μορφή PDF.Πετρέλαιο Κίνησης (Ντήζελ)
Και τα στοιχεία για το πετρέλαιο κίνησης (ντήζελ) δείχνουν ακριβώς το ίδιο: Η Ελλάδα έχει σχετικά χαμηλό κόστος διύλισης και διάθεσης (19η θέση), υψηλούς φόρους (η σχέση φόρων προς την τιμή των καυσίμων βρίσκεται στην 8η θέση σητν ΕΕ), ενώ η αγοραστική δύναμη του Έλληνα καταναλωτή (με βάση τις κατώτατες αμοιβές) βρίσκεται στη 16η θέση (από τις χώρες της Ευρωζώνης, μπορεί να αγοράσει περισσότερα λίτρα μόνον από τον εργαζόμενο της Μάλτας, της Πορτογαλίας και της Εσθονίας).
Δείτε το σχετικό πίνακα σε μορφή PDFΣυνολικά φορολογικά έσοδα από τον τομέα των οχημάτων
Τα έσοδα φόρων από καύσιμα και λιπαντικά, είναι στην Ελλάδα τα υψηλότερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση (από ένα δείγμα 14 χωρών για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία). Πιο συγκεκριμένα, τα έσοδα από την παραπάνω κατηγορία φόρων κατά το έτος 2010 έφθασαν στα 4,3 δισεκατομμύρια ευρώ και αποτέλεσαν το 6,1% των συνολικών φορολογικών εσόδων, ή το 1,9% του ΑΕΠ.
Την υψηλότερη φορολογία έχει η Ελλάδα και στον τομέα των “ετησίων τελών κυκλοφορίας”. Τα έσοδα από το τέλος αυτό κατά το 2010 έφθασαν στα 1,6 δισεκατομμύρια ευρώ και αποτέλεσαν το 2,3% των συνολικών φορολογικών εσόδων, ή το 0,7% του ΑΕΠ.Δείτε όλα τα σχετικά στοιχεία σε μορφή PDF.
Συνολικά, τα έσοδα από τα διάφορα είδη φόρων και τελών του τομέα των οχημάτων, για το 2010 έφθασαν στα 6,53 δισεκατομμύρια ευρώ και αποτέλεσαν το 9,3% των συνολικών φορολογικών εσόδων, ή το 2,9% του ΑΕΠ.
Για να αντιληφθούμε το μέγεθος του ποσού αυτού και της τεράστιας (και άδικης) επιβάρυνσης που υπήρξε για τους καταναλωτές, αρκεί να αναφέρουμε ότι, την ίδια χρονιά, τα έσοδα από τη φορολογία εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων δεν ξεπέρασαν τα 10 δισεκατομμύρια ευρώ.Μελέτη: Γιάννης Σιάτρας - Μαρία Σαββουλίδη
-
Έβαλα για πρώτη φορά V Power Racing, αφού μάλιστα είχα φτάσει καραμπινάτο 'λαμπάκι' στον δείκτη του ντεπόζιτου. Αναμένω να δω τα αποτελέσματα και αν συμφέρει το μαλλί...
(Mazda MX-5 NC 1. -
Χθες ,μετά από πολύ καιρό έβαλα Vpower97 με τι μη κάτω απο 1,7...(1,698)
-
Ο χρήστης Phaethon έγραψε:
Έβαλα για πρώτη φορά V Power Racing, αφού μάλιστα είχα φτάσει καραμπινάτο 'λαμπάκι' στον δείκτη του ντεπόζιτου. Αναμένω να δω τα αποτελέσματα και αν συμφέρει το μαλλί...
(Mazda MX-5 NC 1.Ορατά αποτελέσματα θα δείς μετά απο δυό γεμίσματα τουλάχιστον.
Την χρησιμοποιούσα πρίν γίνω αέριος,γιατί είχα αυτονομία πολλή σοβαρή σε σχέση με την απλή. -
Από την δική μου εμπειρία με 100άρες:
Νομίζω ότι θα δεις διαφορά και θα σου αρέσει αλλά για να συμφέρει δεν το βλέπω..... -
Με σημερινές τιμές υπολόγισα ότι πρέπει να μου κάνει κατανάλωση 7.2 lt/100, ώστε να έχω αποδοτικότητα παρόμοια με το σημερινό 8.6lt/100 που συνήθως έχω. Προφανώς η διαφορά είναι μεγάλη και μέσα στην πόλη δεν την περιμένω να επιτευχθεί, αλλά θα κρίνω από το πόσο κοντά θα φτάσει εκεί.
-
Σημερα εβαλα στο μικρο με 1.668 (που φτασαμε να χαιρομαστε που η τιμη της βενζινης ειναι ελαχιστα κατω απο το 1,7€/λτ )απλη αμολυβδη Avin σιγα μην καθομαι να πληρωνω τα 2 λεπτα παραπανω στην Shell για το σημα
-
Δηλαδή μόνο το σήμα είναι η διαφορά; Εγώ βάζω σε shell που ξέρω ότι είναι καλή η βενζίνη! Τώρα να με κλέβει στην ποσότητα δύσκολα θα τον καταλάβω σε μικροκλοπή!
-
Εγω βαζω shell λογω Vpower97.Εχει και η AVIN?
-
Ο χρήστης kostis20 έγραψε:
Εγω βαζω shell λογω Vpower97.Εχει και η AVIN?Οχι δεν εχει,αν και ειναι το ιδιο διυλιστηριο.
-
Ο χρήστης spyros.s έγραψε:
Δηλαδή μόνο το σήμα είναι η διαφορά; Εγώ βάζω σε shell που ξέρω ότι είναι καλή η βενζίνη! Τώρα να με κλέβει στην ποσότητα δύσκολα θα τον καταλάβω σε μικροκλοπή!Από την ίδια κάνουλα δεν είναι όλες ?
Στο κέντρο της Θεσσαλονίκης χθες βράδυ 1.577
-
Οχι, δεν ειναι ιδιες ολες οι αμολυβδες!
Η πρωτη υλη ειναι ιδια, αλλα απο εκει και περα τα χημικα προσθετα ειναι πατεντα τις εκαστοτε εταιριας αλλαζοντας την τελικη συνθεση...
Εν τελει ειναι διαφορετικη η BP Ultimate 95 απο την Shell Unleaded FuelSave η την Economy της EKO! -
Οι αντλιες καυσιμων ,οι ζυγαριες κλπ καθε χρονο ελενχονται απο το http://www.gge.gr/4/organ.asp?187 . Οταν ειναι σωστα ολα τοτε δινουν αυτα τα μικρα αυτοκολλητα που λενε το ετος για το οποιο μετρηθηκαν (το κοστος ειναι ~ 8€ το πιστολι στις αντλιες καυσιμων) .
Ειναι τα στρογγυλα στο επανω μερος της φωτο

Εχετε δει του 2012;
-
Εγω εχω!
-
Ο χρήστης melos86 έγραψε:
Εγω εχω!Εδω παντως δεν εχουν βγει για ελενχο,μαλλον θα βγουν μια και εξω το 2013
-
σε ενα της shell στην αργυρουπολη στη κυπρου,πετυχα νοθευμενη βενζινη.
βαλανε 2 γνωστοι μου και βαραγε πυρακια ανελεητα,και ο τριτος στην εθνικη δε μπορουσε να κανει ουτε προσπεραση. -
Την προηγούμενη Κυριακή 1.649,χθες 1.619.....
Βενζίνη ώρα μηδέν!