-
Πρώτη καλή σαβούρδα εχτές και το πάθημα ελπίζω να γίνει μάθημα. Ποτέ, ΠΟΤΕ όμως εάν χρειαστεί να κρατήσουμε το τιμόνι με το ένα χέρι, δεν χρησιμοποιούμε το αριστερό. Εάν δεν έχουμε καταφέρει να κρατήσουμε ασφαλή απόσταση από το μπροστινό και αυτός σταματήσει απότομα, φρενάρεις αναγκαστικά με το αριστερό δηλαδή με το μπροστινό φρένο, η ρόδα μπλοκάρει και αρχίζει να 'διπλώνει', καθώς αρχίζεις να σηκώνεσαι στον αέρα, πατάς ασυναίσθητα το φρένο ακόμα πιο γερά και η τούμπα έρχεται με μεγαλοπρέπια! Ευτυχώς μικρές γρατζουνιές, λίγος πόνος στο πλάι της μέσης και στο πλάι του δεξιού ποδιού (αφού έσκασα φαρδύς πλατύς με το πλάι στην άσφαλτο) και 2 γρατζουνισμένα ακροτίμονα. Πάλι καλά να λέμε....
-
Εγώ πάντως έχω φέρει το μπροστινό στο δεξί χέρι για να είναι ίδιο με το μηχανάκι
-
Eτσι το έχω και εγώ λόγω της μηχανής!
Sent from my Nexus S using Tapatalk 2
-
Mα έτσι θα έπρεπε να ειναι by default κατά τη γνώμη μου. Όχι μόνο επειδή στις μοτοσυκλέτες ειναι έτσι, αλλά και επειδή στους περισσότερους ανθρωπους το δεξί ειναι πιο εκπαιδευμένο στο να εκτελεί κάποιες ακριβείς κινήσεις.
-
Και μένα στο δεξί χέρι είναι το μπροστινό φρένο...
-
Και γω στο δεξί το έχω, αλλά όπως μάθει κανείς. Το δάνεισα προχτές στο γείτονα και φώναζε, γιατί τα έχω ανάποδα...
Άσε που μετά θα πρέπει ο Unhackable να ξαναγράφει το κείμενό του και να λέει μην οδηγάτε με το ένα χέρι, αν αυτό είναι το δεξί...
-
Kαι εγώ λόγω μηχανής και συνήθειας τα έχω αλλάξει πλευρά.
-
Εγώ ξέρω πως ποδήλατο δεν οδηγάμε με το ένα χέρι
-
Ο χρήστης Dodger έγραψε:
Εγώ ξέρω πως ποδήλατο δεν οδηγάμε με το ένα χέριΑκριβές γιατί δεν έχει σημασία ποιο είναι, θέλει 2 χέρια. Επιβραδύνοντας αν κρατάς μόνο με το ένα θα στρίψει το τιμόνι και η πτώση εξασφαλίζεται!
Ενδιαφέρουσα η εργασία για τα κράνη. Συνεχίζω όμως να λέω ότι δεν θα ήθελα να είναι υποχρεωτικό το κράνος για τα ποδήλατα (εκτός των ειδικών καταστάσεων...).
Δεν προστατεύει το πρόσωπο, ούτε το υπόλοιπο κρανίο όπως τα μοτοσυκλετικά (που φυσικά δεν κάνουν για ποδήλατα).
Βασικά φροντίζει να μην τσαλακωθεί το τριχωτό της κεφαλής....
Αυξάνει τυχόν ροπές που θα προκαλέσουν υπερέκταση του αυχένα (αυτό θα σε κάνει παραπληγικό, ένα σπασμένο κρανίο ή και αιμάτωμα πιθανότατα θα περάσει).
Άσε που πολλοί δεν το φοράνε σωστά... Μάλιστα με το σχήμα του και το δέσιμό του αποτελεί επιπλέον κίνδυνο απαγχονισμού.
Φυσικά δεν θα εμποδίσω όποιον θέλει να φορέσει, και μάλιστα θα τον επιβραβεύσω αν θέλει να το κάνει. Μη νομίσετε ότι είμαι εναντίον μηχανισμών ασφαλείας, είμαι φανατικός πχ της ζώνης ασφαλείας. Και κράνος σε ποδήλατο θα φορέσω μόνο όμως όταν ξεπεράσουν τα μειονεκτήματά τους. -
Λιιιιιιγο υπερβολικές απόψεις σε όλα.
Με το ένα χέρι μπορείς να οδηγήσεις ποδήλατο και να φρενάρεις κανονικά. Το ότι μπορείς βέβαια δεν σημαίνει ότι ενδεικνύεται και πρέπει να το κάνουμε όλοι.
Περί κράνους στο ποδήλατο είναι απλό : ΠΑΝΤΟΥ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ!
Φοράω ακόμα και στις πιο κοντινές διαδρομές. Πλέον νιώθω ανασφάλεια αν καβαλήσω χωρίς αυτό.
Ακόμα θυμάμαι την πόρτα του πορτ-μπαγκαζ ενός κάθετα (στην ροή του δρόμου) παρκαρισμένου Berlingo. Τζαμπέ κουρεματάκι αν δεν το πρόσεχες ή ήσουν πολύ κοντά χωρίς κράνος.
Αυτό περί απαγχονισμού δεν έχει λογική. Εφόσον το φοράς σωστά χωρίς να σε πνίγει ούτε να σου φεύγει κιόλας δεν τίθεται θέμα.
Αν υπήρχε όντως θέμα θα είχε παραμείνει αναλλοίωτη η μορφή του κράνους τόσα χρόνια? -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Ενδιαφέρουσα η εργασία για τα κράνη. Συνεχίζω όμως να λέω ότι δεν θα ήθελα να είναι υποχρεωτικό το κράνος για τα ποδήλατα (εκτός των ειδικών καταστάσεων...).
Δεν προστατεύει το πρόσωπο, ούτε το υπόλοιπο κρανίο όπως τα μοτοσυκλετικά (που φυσικά δεν κάνουν για ποδήλατα).
Βασικά φροντίζει να μην τσαλακωθεί το τριχωτό της κεφαλής....
Αυξάνει τυχόν ροπές που θα προκαλέσουν υπερέκταση του αυχένα (αυτό θα σε κάνει παραπληγικό, ένα σπασμένο κρανίο ή και αιμάτωμα πιθανότατα θα περάσει).
Άσε που πολλοί δεν το φοράνε σωστά... Μάλιστα με το σχήμα του και το δέσιμό του αποτελεί επιπλέον κίνδυνο απαγχονισμού.
Φυσικά δεν θα εμποδίσω όποιον θέλει να φορέσει, και μάλιστα θα τον επιβραβεύσω αν θέλει να το κάνει. Μη νομίσετε ότι είμαι εναντίον μηχανισμών ασφαλείας, είμαι φανατικός πχ της ζώνης ασφαλείας. Και κράνος σε ποδήλατο θα φορέσω μόνο όμως όταν ξεπεράσουν τα μειονεκτήματά τους.Και ένα τραύμα στο πρόσωπο είναι εξίσου επικίνδυνο με ενα τραύμα στην περιοχή που προστατεύει το κράνος.
Για ροπές κλπ δώσε (ή οποίος άλλος ασχολείται με την ενβιομηχανική) νούμερα. Με και χωρίς όπως επίσης και τα όρια του λαιμού.
Η λάθος χρήση δεν είναι επιχείρημα.
Στα περι επιλογής χρήσης η μη συμφωνούμε. Αν και θα προτιμούσα όσοι δεν θέλουν να χρεώνονται περισσότερο απο τους ασφαλιστικούς τους φορείς.
-
Χεχε, ακούγομαι λίγο υπερβολικός, είναι το στυλ μου αλλά δεν το εννοώ έτσι στο πολύ υπερβολικό και απόλυτο.
Για το φρένο με το ένα χέρι.
Με το ένα χέρι σε φρενάρισμα πανικού θεωρώ σχεδόν αδύνατο να μην σου στρίψει το τιμόνι. Σε απλό φρενάρισμα σπάνιο να έχεις πρόβλημα αν δεν είσαι αρχάριος.Για το κράνος.
Εφόσον δεν είναι ακόμα υποχρεωτικό ο καθένας μπορεί να έχει τις απόψεις του και να πράττει αναλόγως.
Ζώνη ασφαλείας όμως φορούσα πάντα χωρίς να είναι υποχρεωτική γιατί κατάλαβα από την αρχή τα πλεονεκτήματά της. Κράνος σε μηχανή επίσης. Κράνος σε ποδήλατο όμως όχι ακόμα.
Ακόμα και εσύ να το φορέσεις σωστά είναι κατασκευαστικά ασταθές (έχει σημασία και το σχήμα του κεφαλιού), με λίγο πίεση θα αλλάξει η θέση του όσο καλά και να το φόρεσες.
Το σκεπτικό γιατί δεν αλλάξαν τη μορφή του δεν με πείθει. Τίποτα δεν άλλαξε μέχρι να αλλάξει! Και η γη δεν γύριζε για χιλιετίες μέχρι να πειστούν ότι γυρίζει.... Δεν έχει έρθει ακόμα η ώρα του ή δεν έχει βρεθεί κάτι καλύτερο ή δεν έχει προωθηθεί για διάφορους λόγους. Όταν έρθει η ώρα του εγώ θα το φορέσω ακόμα και να μην είναι υποχρεωτικό. Αρκεί να καλύπτει μεγαλύτερο μέρος του κρανίου αλλά να αερίζεται καλά, είναι σταθερό, προστατεύει πρόσωπο και σαγόνι αλλά να είναι πολύ ελαφρύ ώστε να μην επηρεάζει ευκολία κίνησης κεφαλιού και με ακάλυπτα αυτιά και να μην περιορίζει καθόλου ορατότητα. Και σε λογική τιμή, όχι τίποτα carbon fiber....Μα αυτό λέω ότι το τραύμα στο πρόσωπο κοστίζει περισσότερο (και εννοώ στον άνθρωπο αλλά και σαν νοσηλεία) από ότι στο κρανίο και το ότι το ποδηλατικό κράνος δεν αρκεί.
Για τις ροπές χρειάζονται καν νούμερα αλλά απλή λογική. Αν η προσθιοπίσθια διάμετρος του κεφαλιού σου είναι πχ 20 και με το κράνος γίνεται 30 η ίδια δύναμη θα ασκήσει πολύ περισσότερη δύναμη στη σπονδυλική σου στήλη στον αυχένα... Καθώς μάλιστα η διάμετρος αυτή γίνεται μεγαλύτερη από αυτήν του σώματος θα αναγκάζει σε κάμψη ή έκταση του αυχένα σε οποιαδήποτε ολόσωμη επαφή που δεν θα την είχες χωρίς το κράνος. Το πρόβλημα με τον αυχένα ισχύει και για τα κράνη των μηχανών και για μένα είναι η αχίλλειος πτέρνα τους. Ειδικά καθώς με το μεγάλο τους βάρος αυξάνουν και σημαντικά την αδράνεια του κεφαλιού και τα φορτία στον αυχένα. Για αυτό και δεν θα με πείραζε να μην είναι υποχρεωτικά, γιατί τα κράνη κάνουν όμορφους στο πρόσωπο δωρητές οργάνων...
Όταν η λάθος χρήση οφείλεται στην κακή σχεδίαση κατασκευή του αντικειμένου τότε θεωρώ ότι είναι επιχείρημα είτε το θέλουμε είτε όχι. Καταλαβαίνω όμως το σκεπτικό σου.
Η παραπάνω χρέωση είναι λογικό ας μείνει σαν επιλογή των ασφαλιστικών φορέων. Η πλάκα θα είναι να βρούν ότι τους συμφέρει οικονομικά να μην φοράμε κράνη (γιατί οικονομικά καλύτερα να πεθαίνεις παρά να μένεις ανάπηρος)!! -
Πιτσιρικια οδηγουσαμε χωρις χερια στο τιμονι και ειχαμε κοντρα για φρενο .
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Αυτό που φοβάμαι πραγματικά όντας οδηγός ΙΧ είναι να βλέπω κακοφορτωμένα ποδήλατα σε σχάρες στις ΕΟ
Φίλος παλιός ποδηλάτης μου εκμυστηρεύτηκε ότι όταν πήγε ταξίδι για πρώτη φορά με την βάση ποδηλάτων που κρεμάς 2 ποδήλατα από πίσω του έφυγαν τα ποδήλατα στην εθνική.... Μάλλον θεώρησε ότι απλά τα ακουμπάς επάνω και στέκονται μετη βαρύτητα στη μαλακωσιά και δεν πρέπει να τα είχε στερεώσει καλά.... Ευτυχώς δεν έπαθε κανένας τίποτα ούτε τα ποδήλατα πέρα από γκρατζουνιές.!
Τα ποδηλατικά κράνη δεν έχουν και πολύ νόημα εκτός από ειδικές καταστάσεις όπως τις λέει οπότε εγώ συμφωνώ. Δεν είναι όπως τα κλειστά μοτοσυκλετικά. Το βασικό είναι να προστατεύσεις το πρόσωπο που το ποδηλατικό κράνος δεν το κάνει.... το υπόλοιπο κεφάλι δεν έχει ανάγκη εκτός αν είσαι πολύ άτυχος. Φυσικά και καλύτερα θα ήταν με κλειστό (αλλά τότε δεν θα είχες και πολλή αίσθηση του χώρου και ευελιξία) και ακόμα καλύτερα με ενισχυμένο όπως της F1 ή ακόμα καλύτερα με αυτοκίνητο κοκ. Μην παρασυρόμαστε σε κυνήγι μαγισσών. Τα πάντα περιέχουν έναν βαθμό επικινδυνότητας που μπορούμε να αποδεχτούμε, δεν υπάρχει η απόλυτη ασφάλεια. Φυσικά και αν σας βοηθάει να νιώθετε καλύτερα φορέστε το.
Είμαι ποδηλατης 25 χρόνια , στις καλες χρονιές (χωρίς παιδιά και υποχρεώσεις ) έκανα 8.000 χιλιόμετρα το χρόνο .
Τώρα κάνω μόνο τα Σαββατοκύριακα . Η κατασκευή του ποδηλάτου ειναι τέτοια , που εάν διπλωσει η μπροστινη ρόδα (απο οποιονδήποτε λόγο ) σκάς κατω ΑΚΡΙΒΩΣ με το κεφάλι . Το κράνος ειναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ άσχετα αν δε μας αρέσει ιδίως τους καλοκαιρινούς μήνες με την ζεστη. -
Όποιος πιστεύει ότι το κράνος στο ποδήλατο δεν κάνει τίποτα, ας πάει με ταχύτητα γρήγορου περπατήματος (6-7χαω) και να δώσει μιά κεφαλιά στον απέναντι τοίχο με κράνος και μετά ας κάνει το ίδιο χωρίς. Αν δεν δει διαφορά, ας μην το φοράει...
-
Ο χρήστης asteris έγραψε:
Όποιος πιστεύει ότι το κράνος στο ποδήλατο δεν κάνει τίποτα, ας πάει με ταχύτητα γρήγορου περπατήματος (6-7χαω) και να δώσει μιά κεφαλιά στον απέναντι τοίχο με κράνος και μετά ας κάνει το ίδιο χωρίς. Αν δεν δει διαφορά, ας μην το φοράει...το κεφάλι Γιάνκοβιτς με 4 χαω εσκασε στην μπασκέτα
πώς γινεται και καθομαστε να συζητάμε τα αυτονόητα παλι, ειναι ανεξήγητο
-
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Πιτσιρικια οδηγουσαμε χωρις χερια στο τιμονι και ειχαμε κοντρα για φρενο .Ετσι....
-
Ο χρήστης sv2 έγραψε:
Πιτσιρικια οδηγουσαμε χωρις χερια στο τιμονι και ειχαμε κοντρα για φρενο .
Ετσι....
Ναι και ο παππούς μου οδηγούσε το Isuzu φορτηγάκι του χωρίς ζώνη, με δίπλωμα που πήρε με 'συνοπτικές διαδικασίες' και με ΕURO NCAP (το ποιό?) -10 αστέρια. Τυχερός που έζησε αλλά τι σημαίνει αυτό; Οτι πρέπει να έχουμε ιδιων προδιαγραφών αυτοκίνητα και μέτρα ασφαλείας;
Παντελώς άκυρο το επιχείρημα! ΠΑΝΤΕΛΩΣ όμως!
-
Ο χρήστης elteo έγραψε:
Πιτσιρικια οδηγουσαμε χωρις χερια στο τιμονι και ειχαμε κοντρα για φρενο .
Ετσι....
Ναι και ο παπούς μου οδηγούσε το Isuzu φορτηγάκι του χωρίς ζώνη, με δίπλωμα που πήρε με 'συνοπτικές διαδικασίες' και με ΕURO NCAP (το ποιό?) -10 αστέρια. Τυχερός που έζησε αλλά τι σημαίνει αυτό; Οτι πρέπει να έχουμε ίδιων προδιαγραφών αυτοκίνητα και μέτρα ασφαλείας;
Παντελώς άκυρο το επιχείρημα! ΠΑΝΤΕΛΩΣ όμως!
Χαλαρωσε βρε Σαββα!!!
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Το σκεπτικό γιατί δεν αλλάξαν τη μορφή του δεν με πείθει. Τίποτα δεν άλλαξε μέχρι να αλλάξει! Και η γη δεν γύριζε για χιλιετίες μέχρι να πειστούν ότι γυρίζει.... Δεν έχει έρθει ακόμα η ώρα του ή δεν έχει βρεθεί κάτι καλύτερο ή δεν έχει προωθηθεί για διάφορους λόγους. Όταν έρθει η ώρα του εγώ θα το φορέσω ακόμα και να μην είναι υποχρεωτικό. Αρκεί να καλύπτει μεγαλύτερο μέρος του κρανίου αλλά να αερίζεται καλά, είναι σταθερό, προστατεύει πρόσωπο και σαγόνι αλλά να είναι πολύ ελαφρύ ώστε να μην επηρεάζει ευκολία κίνησης κεφαλιού και με ακάλυπτα αυτιά και να μην περιορίζει καθόλου ορατότητα. Και σε λογική τιμή, όχι τίποτα carbon fiber....Έτοιμος
Η ζωή...ποδήλατο!