-
Για διανυθέντα χιλιόμετρα μιλάμε, όχι για χρόνο. 50.000 χλμ εθνικής και 50.000 χλμ πόλη μέσα σε 2 χρόνια και τις δύο περιπτώσεις για παράδειγμα.
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Για διανυθέντα χιλιόμετρα μιλάμε, όχι για χρόνο. 50.000 χλμ εθνικής και 50.000 χλμ πόλη μέσα σε 2 χρόνια και τις δύο περιπτώσεις για παράδειγμα.Ναι οκ. Στα 50000χλμ στην πόλη, σε δυο χρονια ,100% θα αλλάξω λάστιχα λογο φθοράς πέλματος. Εκτός θα κάνω άλλα 5 με 10.000χλμ παραπάνω. Μέσα στα 2 αυτα χρονια πάντα! Στην ευθεία κερδιζεις χιλ .Ζωή στα λάστιχο δηλ. Αυτό εννοώ.
-
ΔΕν περίμενα ότι σε ένα τόσο απλό θέμα θα υπήρχε τόση μεγάλη διαφορά απόψεων.
Μιλώντας πάντα για το ίδιο αυτοκίνητο,ίδιο οδηγό, ίδιο στυλ οδήγησης και για το ίδιο λάστιχο, θα έχουμε μεγαλύτερη διάρκεια ζωής στην εθνική.
Επειδή στην εθνική θα έχει ναι μεν μεγαλύτερη φθορά στο πέλμα αλλά θα είναι ομοιόμορφη και το κυριότερο το λάστιχο δεν θα έχει χάσει την ιδιότητα του επειδή θα έχει φθαρθεί ομοιόμορφα δουλεύοντας ζεστό.
Αντίθετα στην πόλη, το λάστιχο δεν θα ζεσταίνεται, και δουλεύοντας κρύο δεν θα φθείρεται με αποτέλεσμα να σκληρύνει.
Τι να το κάνω το λάστιχο αν έχει πέλμα και είναι κούτσουρο;!!!
Τόσο απλά είναι τα πράγματα. Το λάστιχο έχει κατασκευαστεί για να δουλεύει στην σωστή θερμοκρασία και να φθείρεται.Αλλιώς δεν θα υπήρχαν δείκτες ταχύτητας. Όχι για να πιάνει γυαλάδα και να είναι κούτσουρο.
Προσωπικά πιστεύω οτι δεν γίνεται ένα λάστιχο σε πόλη να βγάλει 50.000χλμ. Θα έχει σκληρύνει υπερβολικά. Και όταν λέω πόλη εννοώ μεγάλο αστικό κέντρο. Με τα φανάρια του, μποτιλιαρίσματα κλπ.
Λάστιχο που δεν φθείρετε=δεν δουλεύει=δεν αποδίδει σωστά!
-
Αν και δε διαφωνω γενικως, να αναφερω οτι ο δεικτης ταχυτητας εχει περισσότερο να κανει με τον σκελετο και δεν εχει αμεση σχεση με τη θερμανση του πελματος
Sent from my Neo V using Tapatalk.
-
@REALZEUS
Βασικά ο ισχυρότερος σκελετός θα επιτρέψει μεγαλύτερη ταχύττηα χωρίς υπερθέρμανση. Οπότε σωστά ότι η θέρμανση του πέλματος δεν εξαρτάται άμεσα από το σκελετό αλλά καθώς από αυτόν εξαρτάται η σταθερότητα στο σχήμα άρα μικρότερες παραμορφώσεις και τριβές παίζει ρόλο αλλά πιο έμμεσο.@stefan147
Ε, δε ρισκάρεις βάζοντας 195/50-15 αντί 185/55-15.... Η όποια διαφορά σε επιδόσεις, κατανάλωση κλπ θα έχει να κάνει περισσότερο με το ελαστικό και τη γόμα του παρά με την ελάχιστη διαφορά στη διάστασή του. Και να δώσεις 50% παραπάνω μου κακοφαίνεται πολύ περισσότερο.... γούστα βέβαια, όπως και να είναι κάνεις την επιλογή σου κατόπιν πληροφόρησης και όχι τυχαία ή σε άγνοια.Σχετικά με την φθορά των ελαστικών (στην Ελλάδα).
Στην εθνική έχεις καλύτερη άσφαλτο, πιο άγρια, το λάστιχο θα φθαρεί αλλά θα γράψεις πολλά χλμ. Φυσικά έχει σημασία πως το πάς στις στροφές. Από φρένα δεν έχεις φθορά.
Στην πόλη έχεις πιο γλυστερή άσφαλτο το λάστιχο θα ξεραθεί αλλά δεν θα φθαρεί. Θα γράψεις λίγα χλμ αλλά πιο πολλές ώρες.
Οπότε αν κοιτάμε φθορά σε χιλιοστά πέλματος μάλλον εκτός πόλης θα το φας πιο γρήγορα ενώ στην πόλη σε λιγότερα χλμ και χωρίς αντιληπτή φθορά σε χιλιοστά το λάστιχο δεν θα αποδίδει.
Από την άλλη αν γράφεις χλμ σε ΕΟ σε 2 χρόνια το έχεις τελειώσει ενώ στην πόλη το έχεις μόνο ξεράνει.
Το θέμα είναι ότι συνήθως κάνεις και πόλη και εθνική (και επαρχιακό και ορεινό) και το πράμα έρχεται σε μια ισορροπία φθοράς-ξηρότητας. Πάνως αν και διαφορετικής παθογένεσης η πτώση της απόδοσης ενδιαφέρον και βολικό βρίσκω το ότι συμβαίνει γύρω στα 2-3 χρόνια. Σε σημείο που, βλέποντας ότι όπως και να τα δουλέψεις τότε θα χαλάσουν είτε με τον ένα τρόπο είτε με τον άλλο, σκέφτομαι μήπως κατασκευαστικά είναι φτιαγμένα για να 'πέσουν' στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα! -
+1 στον onyx!.
Θα προτιμούσα να χάσω κάτι λίγο σε επιδόσεις(που αμφιβάλλω αν θα γίνει αντιληπτή η διαφορά) παρά να δώσω τόσα παραπάνω. -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
@REALZEUS
... Πάνως αν και διαφορετικής παθογένεσης η πτώση της απόδοσης ενδιαφέρον και βολικό βρίσκω το ότι συμβαίνει γύρω στα 2-3 χρόνια. Σε σημείο που, βλέποντας ότι όπως και να τα δουλέψεις τότε θα χαλάσουν είτε με τον ένα τρόπο είτε με τον άλλο, σκέφτομαι μήπως κατασκευαστικά είναι φτιαγμένα για να 'πέσουν' στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα!Πιστευω οτι αυτο συμβαινει τα τελευταια χρονια απο ολες τις εταιριες ελαστικων.
Αναλογα την χρηση που κανει καθενας απο εμας, η αποκλιση αυτη ειναι πολυ μικρη. -
το λαστιχο ειναι ζωντανος οργανισμος,οργανικη υλη και παροτι με διαφορες προσμιξεις προσπαθουν να βελτιωσουν την διαρκεια του,τις επιδοσεις του κτλ καποια πραγματα ειναι δυσκολο να αλλαξουν οπως η φυσικη του γυρανση και επερχομενη ξηροτητα.....
οποτε δεν ειναι θεμα απο τις εταιρειες να πεφτει η αποδοση τους σε προκαθορισμενο χρονο λειτουργιας.... -
Άλλαξα τεσσερα σετ ελαστικων toyo t1r 185-55/14 . Στην πόλη το φρένο και το στριψε παρκαρε φερνει υπερβολική φθορά. Οταν η θερμοκρασια αέρα ειναι 40 βαθμοί και η ασφαλτος 55,60+ τοτε μιλάμε για φθορά και μαλιστα μεγαλη στη γομα.Εκει αν εισαι γρήγορος γενικά και απότομος σε φρενα γκάζι ,θα κανεις ακομα λιγοτερα χιλ με τα λάστιχά σου απ΄'οτι αν πήγαινες Θεσ/κη καθε μερα.Αν παρατηρησει καποιος στο φαναρι οταν αναβει κοκκινο πως στριγγλίζουν τα λαστιχα στην ασφαλτο θα καταλάβει ότι υπαρχει υπερβολική τριβή. Οπως και στην εκκινηση. Εστω στιγμιαία . Δεν είναι όλοι οι δρόμοι γλυστεροί.
Αρα αν συμπληρώσουμε και τις απόψεις που αναφέρθηκαν μιλάμε με ενα συμπλεγμα προυποθέσεων που καθορίζουν τον παραγοντα φθοράς ενός ελάστικού.
Προσωπικά δίνω μεγαλη σημασία στον τροπο οδηγησης γιατι ειναι ενας παραγοντας που μονο εμεις μπορουμε να καθορίσουμε απο πριν. Η ποιότητα ,δομη ,προδιαγραφες ,των ελαστικών λίγο πολύ ειναι ίδιες .Δε μιλάμε για πέρα των συνηθισμένων φυσικά. -
Εγώ θεωρώ το στρίγκλισμα - σπινάρισμα ένδειξη σχετικά χαμηλής τριβής. Σε καλή άσφαλτο εξωτερικού ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΣΠΙΝΑΡΩ το παλιό πισωκίνητό μου.... ημιαξόνιο έκοψα αλλά στρίγκλισμα - σπινάρισμα δεν άκουσα....
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
@REALZEUS
Βασικά ο ισχυρότερος σκελετός θα επιτρέψει μεγαλύτερη ταχύττηα χωρίς υπερθέρμανση. Οπότε σωστά ότι η θέρμανση του πέλματος δεν εξαρτάται άμεσα από το σκελετό αλλά καθώς από αυτόν εξαρτάται η σταθερότητα στο σχήμα άρα μικρότερες παραμορφώσεις και τριβές παίζει ρόλο αλλά πιο έμμεσο.Δε διαφωνώ. Δε γνωρίζω όμως αν η αύξηση ταχύτητας και θερμοκρασίας είναι γραμμική. Δηλαδή ένα Η στα 150 θερμαίνεται περισσότερο από ότι ένα V σε αυτή την ταχύτητα; Θα έλεγε πως μάλλον όχι, καθώς και τα δύο είναι εντός φακέλου λειτουργίας. Απλά το Η υπερθερμαίνεται μετά τα 210, ενώ το V είναι ακόμα εντός παραμέτρων. Εκτός αν ισχύει ότι και στους αγώνες, όπου κάθε λάστιχο έχει διαφορετική θερμοκρασία λειτουργίας αλλά εκείεξαρτάται από την γόμα περισσότερα.
Εγώ θεωρώ το στρίγκλισμα - σπινάρισμα ένδειξη σχετικά χαμηλής τριβής. Σε καλή άσφαλτο εξωτερικού ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΣΠΙΝΑΡΩ το παλιό πισωκίνητό μου.... ημιαξόνιο έκοψα αλλά στρίγκλισμα - σπινάρισμα δεν άκουσα....
Έτσι ακριβώς είναι. Σε καλή άσφαλτο το πολύ πολύ να ακούσεις το υπόκωφο βουητό του συρσίματος όταν αρχίσεις να γλυστράς. Όποιος έχει μπει σε πίστα ή έχει οδηγήσει στο εξωτερικό καταλαβαίνει τι εννοώ.
-
Μόνο σε στριγγλισμα κατά το σπινάρισμα αναφέρεστε;
-
και κατα το φρεναρισμα οπου ναι μεν δεν νιωθεις οτι γλυστρας αλλα το στριγγλισμα υποδηλωνει οριακη προσφυση...
-
Ο χρήστης GGAB έγραψε:
και κατα το φρεναρισμα οπου ναι μεν δεν νιωθεις οτι γλυστρας αλλα το στριγγλισμα υποδηλωνει οριακη προσφυση...Όχι απαραίτητα. Ορισμένα λάστιχα στριγγλίζουν στην κυριολεξία ακόμα και στο παρκάρισμα! Έτσι ήταν τα Michelin πρώτης τοποθέτησης που είχα στο Landie.
-
αυτα ηταν βεντουζα
-
Καλησπέρα παιδιά .
Τελικά αντί 215/50/17 W Sportcontact5 έβαλα τα 225/45/17 Y Sportcontact5 στο Mazda 6 μου .200€ λιγότερα είχε το μεγαλύτερο φάρδος . Δεν ξέρω αν έκανα καλά.... . Τιποτα που να γνωρίζει κάποιος τι αντίκτυπο μπορεί να έχει η αλλαγή φάρδους ελαστικών στο αυτοκίνητο ?
-
τα γνωστα ......λιγο πανω η καταναλωση,λιγο κατω οι επιδοσεις και λιγο πανω το κοπανιμα
οι περισσοτεροι με 6 που εκαναν αυτο το εγχειρημα,το μετανιωσαν.....
δες σε μαζντοφορουμ τι λενε -
γιατι να χει παραπανω κοπανημα?
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Εγώ θεωρώ το στρίγκλισμα - σπινάρισμα ένδειξη σχετικά χαμηλής τριβής. Σε καλή άσφαλτο εξωτερικού ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΣΠΙΝΑΡΩ το παλιό πισωκίνητό μου.... ημιαξόνιο έκοψα αλλά στρίγκλισμα - σπινάρισμα δεν άκουσα....Στο parking του Mall τα λάστιχά μου τσιρίζουν φουλ. Πετάω κώλο και με 3η
-
Οταν πατας φρενο στο φαναρι απο 70-80χιλ/ωρα σε στάση και μετα εκκίνηση πάλι σε συνεχης ρυθμούς και το ελαστικό εχει ανεβασει την ιδανικη θερμοκρασια υπάρχει φθορά. Τα f1 θυμαμαι συνεχεια στριγκλιζαν οπως αναφερατε ,αλλά τα toyo t1 που ανεφερα εγώ όχι. Σε γλιστερη ασφαλτο.Στιγμιαια ,απότομη αυξηση θερμοκρασιας στα ελαστικά . Πίεση απο την μετατοπιση βαρους στις επιφανειες τριβης ελαστικού-- οδοστρωματος κατα το φρεναρισμα.
Επιλογη ελαστικων!!! Ζητειται βοηθεια.... [#2]