-
Με αφορμή το θέμα 'τι αυτοκίνητο έχετε;', πως θα σας φαινόταν η ιδέα να γράφατε όλοι το πρώτο σας αυτοκίνητο; Έτσι, να θυμηθούμε και τα παλιά λίγο, αυτά που μας βάλανε στον κόσμο των τεσσάρων τροχών.
Ξεκινάω πρώτος.. Το πρώτο μου αυτοκίνητο ήταν ένα ford fiesta του ΄78, το οποίο ήταν -τότε του πατέρα μου και το πήρα όταν έβγαλα το δίπλωμα.. -
Με αφορμή το θέμα 'τι αυτοκίνητο έχετε;', πως θα σας φαινόταν η ιδέα να γράφατε όλοι το πρώτο σας αυτοκίνητο; Έτσι, να θυμηθούμε και τα παλιά λίγο, αυτά που μας βάλανε στον κόσμο των τεσσάρων τροχών.
Ξεκινάω πρώτος.. Το πρώτο μου αυτοκίνητο ήταν ένα ford fiesta του ΄78, το οποίο ήταν -τότε του πατέρα μου και το πήρα όταν έβγαλα το δίπλωμα.. -
Με αφορμή το θέμα 'τι αυτοκίνητο έχετε;', πως θα σας φαινόταν η ιδέα να γράφατε όλοι το πρώτο σας αυτοκίνητο; Έτσι, να θυμηθούμε και τα παλιά λίγο, αυτά που μας βάλανε στον κόσμο των τεσσάρων τροχών.
Ξεκινάω πρώτος.. Το πρώτο μου αυτοκίνητο ήταν ένα ford fiesta του ΄78, το οποίο ήταν -τότε του πατέρα μου και το πήρα όταν έβγαλα το δίπλωμα.. -
Το πρωτο μου αυτοκινητο ηταν ενα Plymouth 3600cc line6 μοντελο 72
ηταν του πατερα μου και το οδηγουσα απο το'87 που εβγαλα διπλωμα μεχρι το '92 -
FORD TAUNUS 1200 μοντέλλο 60 απο τα πρώτα προσθιοκίνητα γερμανικά FORD.
-
Peugeot 306 1.4 3θ. Το αγόρασα Μάιο 2000 και πουλήθηκε Φεβρουάριο 2002.
-
FIAT 127 903cc. Μοντέλο 1976. Ήταν της μητέρας μου.Άρχισα να το οδηγάω δειλά - δειλά από τα 16 μου. Δίπλωμα πήρα στα 18,6 μου (10/1998).
Το οδηγούσα μέχρι το 2002, οπότε και το τράκαρε η μητέρα μου (την κτύπησε ένας από τα πλάγια). Ευτυχώς η μητέρα μου την γλύτωσε με μια μελανιά. Το πλαίσιο του αυτοκινήτου 'άρπαξε', οπότε ήταν εντελώς ασύμφορη η επισκευή του. Το κρατούσα με νύχια και με δόντια σε όσο γινότανε καλύτερη κατάσταση. Σχεδόν κάθε μέρα γυρνούσα με μαύρα χέρια σπίτι... Ήταν από τα πλέον καλοδιατηρημένα FIATάκια, σύμφωνα με τα λεγόμενα πολλών μηχανικών, βενζινάδων, λαστιχάδων, εξατμισάδων κ.τ.λ.
Θυμάμαι, έκαιγε τις φλάντζες κεφαλής σαν την βενζίνη! Ευτυχώς, λόγω πλαϊνού εκκεντροφόρου, ήταν πανεύκολη η αντικατάσταση της φλάντζας (3 φορές σε 4-5 χρόνια)
Το αμάξι αυτό με εισήγαγε στα μηχανολογικά (χαλούσε κάθε λίγο και λιγάκι) και με αυτό έκανα τις πρώτες μου προσπάθειες για γρήγορη οδήγηση. Όταν το έμαθα, μπορούσα να πηγαίνω αρκετά γρήγορα, καθότι το αμάξι είχε πολύ καλό κράτημα και στήσιμο (υπέρστρεφε για πλάκα). Το τιμόνι του ήταν άψογο! Προσέφερε άμεση άισθηση, ενώ ήταν και σχετικά γρήγορο. Ο κινητήρας ήταν γαϊδούρι στα χαμηλά (αλλά όταν λέμε γαϊδούρι, εννοούμε ΓΑΪΔΟΥΡΙ), αλλά ισχνός στα ψηλά. Το σαζμάν του ήταν αρκετά ακριβές και δεκτικό, αλλά, λόγω ηλικίας, είχε προβληματάκια. Τα φρένα επίσης πολύ καλά και δυνατά, αλλά με μικρές αντοχές. Αυτό που με εντυπωσίαζε, ήταν τα φώτα του που για μικρό αμάξι 25ετίας ήταν εκπληκτικά! Σε βοηθούσαν πολύ στην νυκτερινή οδήγηση. Οι χώροι του ήταν ικανοποιητικότατοι, αρκετοί για να φιλοξενίσουν 4 άτομα. Το όλο του σουλούπι σου δημιουργούσε μια ευχάριστη αίσθηση. Ήταν γλυκό και πολύ χαριτωμένο αμαξάκι!Οι μνήμες μου από αυτό το αμάξι είναι κυρίως ευχάριστες, αν και θυμάμαι πολλές φορές τον εαυτό μπαϊλτισμένο από τις απαιτήσεις του!
Το Peugeot, που έχω τώρα, το οδηγώ (με όλη την έννοια της λέξης! ) από τις 22/08/2001 το απόγευμα (ημέρα σταθμός! ).
-
Alfa Romeo Alfetta 1.8L. Λατρεμένο αυτοκίνητο, άντεξε όλες τις μ....ες των νεανικών μου χρόνων και υπάρχει ακόμα και σήμερα (αλλά οδεύει προς απόσυρση λόγω γενικευμένης σαπίλας ). Ο κινητήρας δυνατός και με όμορφο ήχο, έκανε περίπου 450Κ χιλιόμετρα (250Κ δικά μου, τα άλλα του μπαμπά ), έχοντας δυο γενικές επισκευές και κάποια προβλήματα με τα καρμπυρατέρ και τα ηλεκτρικά . Επιδόσεις μαγικές για την εποχή του ( 118 PS, 0-100: 11.0sec, 180 km/h ). Κορυφαίο κράτημα και φρένα, άθλιος μοχλός ταχυτήτων και κακή ποιότητα κατασκευής και φινίρισμα ( επενδύσεις στις πόρτες από χαρτόνι !!). Γύρισε όλη την Ελλάδα, και 2 φορές την Ευρώπη !! Τώρα ψάχνω να βρώ ένα ίδιο στα 2.0L σε άριστη κατάσταση από Ιταλία για να το αγοράσω ( Η κατάργηση των τεκμηρίων ήταν 'δώρο Θεού').
Μήπως ξέρει κανένας να πουλιέται κάτι στην Ελλάδα? -
Εγώ θυμάμαι μια φορά που στο FIATάκι είχα ξεντύσει όλη την καμπίνα του. Είχαν μείνει μόνο τα 3 πεντάλ, ο λεβιές, το τιμόνι και το ταπλώ.
Μετά έπιασα τα τόσο γνώριμα εργαλεία (σπάτουλα, γυαλόχαρτο, πινέλο, μίνιο, φάρμακο κ.τ.λ.) και σε 2 μέρες το είχα κάνει τζιτζί!
-
-
Fiat Uno 45 903cc.
Το οδήγησα από το 1998 ως τον περασμένο Αύγουστο.
Τώρα βρίσκετε στον Ο.Δ.Δ.Υ τα είχε φάει τα ψωμιά του....
Γύρισα σχεδόν όλη την Ελλάδα με αυτο! -
Σκαραβαίος του 64....δυστυχώς άφησε τα κόκαλα του με το πρόγραμμα της απόσυρσης!
-
Fiat 128 του 76 me 1128cc βεβαίως-βεβαίως.
Τιμόνι κοφτερό σαν κατάνα και στη μετάδοση πληροφοριών ,Αρτέμης Μάτσας.
Έστριβα με μια τιμονιά χωρίς να χρειαστεί να στρίψω ξανα το τιμόνι κατα τη διάρκεια της στροφής λόγω παθητικής τετραδιεύθυνσης. Τότε δεν το ήξερα ,το έμαθα πολύ αργότερα.
Ήξερες με απόλυτη ακρίβεια τα περιθώρια πρόσφυσης κάθε διαδρομής. Ηταν πραγματική απόλαυση να οδηγείς στο όριο. Άφηνες το γκάζι πάνω στη στροφή και υπέστρεφε γλυκά με τα τέσερα .Με μια απαλή τιμονιά το διόρθωνες πανεύκολα. Πραγματικό σχολείο. Το αυτοκίνητο που με μύησε στα στο μαγικό κόσμο της αυτοκίνησης.
Κάποια στιγμή το 1992 έδωσε τη θέση μέσω της απόσυρσης σε ένα άωσμο nissan primera . -
Citroen Visa, τελευταίο μοντέλο που βγήκε τέλος δεκαετίας 80, 632 cc αερόψυκτο βέβαια. Αγοράστηκε μεταχειρισμένο το 92 με 60.000 χλμ και πουλήθηκε 98 με 110.000.
Εκτός από κάποια ηλεκτρικά προβλήματα που είχε βγάλει για ένα διάστημα μετά από μια νεροποντή απόστευτη όπου όλο το δάπεδο είχε βραχεί από κάτω με τεράστιες πλημμυρες τότε στο Μαρούσι, κατά τα άλλα σκυλί μηχανικά. Και που δεν είχε πάει το κακόμοιρο. Σε όλη την Αθήνα και περίχωρα Αττικής με νυκτερινές διαδρομές και κακοκαιρίες...
-
Nissan Cherry 1000cc μοντέλο '87. Αγοράστηκε στις αρχές του 2000 έναντι 600.000 δρχ. για να μάθει να οδηγεί η αφεντιά μου . Θα μου μείνει αξέχαστη η αίσθηση που είχε ο επιλογέας των ταχυτήτων. Απ'ότι έχω ακούσει το σασμάν που είχανε αυτά τα μοντέλα ήταν αρκετά σαφές από τη μάνα του, αλλά επιπλέον είχε κουμπώσει και η κάθε σχέση τόσες πολλές φορές πριν το πάρω, που το να αλλάζεις ταχύτητες ήταν σαν να κόβεις λιωμένο βούτυρο, πραγματικά. Δεν υπήρχε περίπτωση να χάσω ούτε μια αλλαγή. Πιστεύω ότι με βοήθησε αυτό γενικότερα στο να μάθω να κάνω πολύ καλές αλλαγές, ακόμα και με αυτοκίνητα που τα οδηγώ για πρώτη φορά. Στο πρώτο μου παρκάρισμα του έφαγα την πίσω δεξιά πόρτα, καθώς ξαφνικά ξεφύτρωσε ένα δεντράκι από το πουθενά . Αδικαιολόγητο μεν, αλλά ήμουν εντελώς αρχάριος και με αμάξι χωρίς δεξιό καθρέυτη. Το αυτοκίνητο πουλήθηκε στο τέλος του 2001, έναντι 400.000 δρχ. Παρόλο που το άλλαξα τότε με ένα 1000άρι Yaris, το οποίο ήταν πολύ ανώτερο σαν αμάξι, πραγματικά λυπήθηκα πάρα πολύ όταν έφυγε το Nissan.
-
Ηταν ένα Αlfa Romeo 33 1.7 (136hp) πρώην αυτοκίνητο του πατέρα μου.Το είχα για 1 χρόνο.
Σε αυτό έμαθα πολλά....και βέβαια δεν θα το ξεχάσω ποτέ! -
Με αυτό το θέμα και το άλλο 'τι αυτοκίνητο έχετε', βλέπουμε ότι μια νέα γενιά χρηστών μπαίνει στο φόρουμ. Από τις πολλές απαντήσεις τους είναι αρκετοί.
Καλά θα ήταν να συνεχίζαμε τα παλιά θέματα, αλλά είναι δύσκολο στους νέους να ψάχνουν ή να κοιτούν το ευρετήριο. -
Ουσιαστίκά το πρώτο δικό μου αυτοκίνητο είναι το opel corsa που εχω εδω και ενα μήνα...
Παλιότερα citroen xantia 1600 του πατερα την οποία και ελιωστα στα χιλιόμετρα
-
Οδήγησα πρώτη φορά ένα Land Rover βενζίνη, 2.300cc νομίζω (ή 2400), σε παραλία. Ήμουν τόσο μικρός που ο πατέρας μου μου είχε βάλει τάκους κάτω απ' το κάθισμα για να φτάνω! Πρέπει να ήμουν κάτω από 8, δεν θυμάμαι καθόλου. Μετά οδήγησα όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα της οικογένειας, Nissan Cherry, Nissan Sunny (ενοικιαζόμενο αυτό, το είχαμε για ένα μικρό χρονικό διάστημα), Rover 4.16gti, Rover 6.20ti, Golf 3 1.4, ένα φορτηγό Mercedes 709 αν δεν κάνω λάθος και τελικά απέκτησα το Ford FIESTA που βλέπετε στο avatar. Τώρα, απ' αυτά τα αμάξια, στη μνήμη μου έχουν μείνει χαραγμένα το Land Rover (μοντέλο '78 και πηγαίνει ακόμα), το 6.20 (απίστευτη ροπή από turbo κινητήρα 200 αλόγων) και τελικά το fiesta μου. Πάντως, να 'ναι καλά ο πατέρας μου, αυτός με έβαλε από μικρό στον κόσμο της αυτοκίνησης και μου έμαθε να οδηγώ κιόλας!!! Ο άνθρωπος έκανε ότι μπορούσε και ελπίζω να έχω αξιοποιήσει τον κόπο του, προσθέτοντας κάτι ακόμα στις ικανότητες και τις γνώσεις που μου μετέδωσε!
-
Εμενα το πρωτο μου αυτοκινητο ειναι .... (μπροστα σας ειναι δε το βλεπετε;)
Εμαθα να οδηγω το 1998 (αν θυμαμαι καλα) με ενα Peugeot 106 1500 diesel.
To πρώτο σας αυτοκίνητο;