-
Θέλω να κάνω μία ερώτηση σχετικά με το παραπάνω site, και γενικά σε σχέση με τις τεχνικές των καροσσερίστων.
Βλέπουμε ότι σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα τα φτάνουν λαμαρίνα. Το οποίο και νομίζω ότι είναι σωστό μέχρι εδώ. Μετά, για να ξεκινήσουν τη διαδικασία του βαψίματος (αστάρια, βάψιμο κτλ) και με δεδομένο ότι σίγουρα έχει χρειαστεί να επέμβουν και να επισκευάσουν σάπια κομμάτια, πως καταφέρνουν το τελικό αποτέλεσμα να μην έχει ψεγάδια, όπως κύμματα κτλ?
Και αν πάμε ακόμα παλιότερα, όταν κατασκευαζόντουσταν αυτά τα αυτοκίνητα στο χέρι, που σίγουρα θα είχαν ατέλειες, πως στο καλό τις κάλυπταν?
Όποιον φανοποιώ έχω ρωτήσει μου λέει ότι για να έχει άψογο αποτέλεσμα χωρίς κύματα πρέπει να χρησιμοποιήσεις πολύ στόκο, ή στόκο πιστολιού. Κάτι που προσωπικά θεωρώ ότι είναι λάθος. Ο στόκος νομίζω είναι για λεπτομέρειες, και όχι για να παστώσεις ένα αυτοκίνητο.
Όχι τίποτα άλλο, αλλά έβαψε φίλος ένα αμερικάνικο, σε μαύρο χρώμα και χωρίς εκτεταμένη χρήση στόκου. Είχε κάνει όμως βλακείες ο λαμαρινάς (κάλυψε τις τρύπες των χρωμίων με ηλεκτροκόληση νομίζω, και όπου επενεβηκε φαίνεται να παραθέρμανε τη λαμαρίνα.) και είχε ως αποτέλεσμα το αμάξι να μοιάζει με σαράντα κύματα, και ο φίλος να έχει ξενερώσει τη ζωή του.
Επίσης έχω απορεία σχετικά με τη σωστή μέθοδο τοπικής επιδιόρθωσης λόγω σαπίλας. Αν μπορείς να αντικαταστήσεις ολόκληρο το τμήμα, τότε δεν υπάρχει πρόβλημα, καθώς πατάς στις αρχικές κολήσεις. Όμως αν δεν γίνεται αυτό πως το κάνεις? Αν τα κολήσεις πρόσωπο με πρόσωπο, νομίζω ότι θα παραθερμανθούν οι λαμαρίνες εκεί και θα έχουμε το φαινόμενο των κυμάτων.
Όποιος μπορεί να μου εξηγήσει, ή να μου δώσει τις κατάλληλες πηγές θα το εκτιμούσα.
-
Υπάρχουν τεχνικοί τέτοιου επιπέδου στην Ελλάδα
-
Η σφυρηλάτηση της λαμαρίνας είναι τέχνη. Απλά οι καλλιτέχνες είναι λίγοι.
Με τα κατάλληλα σφυριά, κόντρες (ή σαπούνια), σάκκους άμμου, τοπικό ζέσταμα κλπ τη φέρνουν όπως θέλουν.
Για μικρολεπτομέρειες και γεμίσματα σε ραφές κλπ χρησιμοποιούν μολύβι ή κασσίτερο.
Αν ψάξεις θα βρεις παλιότερα ποστ του Quadra και του APR νομίζω πάνω στο θέμα. -
Ο χρήστης 993cc έγραψε:
Υπάρχουν τεχνικοί τέτοιου επιπέδου στην ΕλλάδαΜπορει να ειναι δυσευρετοι , αλλα υπαρχουν , και λογω μεσογειακου ταπεραμεντου κανουν παπαδες , το δυσκολο ειναι να τους βρεις να κανουν τετοιες δουλειες (ρεστορεισον δηλ.) για τον λογο οτι οι ενδιαφερομενοι δεν πληρωνουν , αναλογα με τα ποσα που θα πρεπει να επενδυσουν οι για να εχουν τα εργαλεια τα σωστα (για καμπυλες φτερων π.χ. που θελει ο pro , ειδικα καλυμπροεργαλεια βασεων , για σωστες σφυρηλατησεις , πρεσσες καμπυλων περιστρεφομενες και αρκετα αλλα που δεν χρησιμοποιουντε για τα συγχρονα ) που φυσικα δεν θα περιμενουν να δουλεψουν καθε πεντε χρονια .........
Ειδικα στην Αγγλια (και στην γερμανια κυριως για τα δικα τους ) υπαρχει πελατεια απ'ολον τον κοσμο , που απευθυνεται εκει χρονια τωρα , κι ενας λογος ηταν οτι οι περισσοτεροι καλοι τεχνιτες ειχαν μεινει χωρις δουλεια λογω λουκετων των εταιρειων που δουλευαν , οποτε ειχαν ξεκινησει νωρις να τα εγγλεζικα παλια που ειχαν καποια αξια , κι ετσι εφτιαξαν μια κουλτουρα στο θεμα .........
Οι λουκανικαδες βεβαια ειναι του ..... -
Aκριβώς για κάτι τέτοιο.
Τουλάχιστον να υπήρχε μία λίστα με τα απαραίτα εργαλεία, το πόσο εύκολα θα μπορούσε κάποιος να φτιάξει όποιο γίνεται ιδιοκατασκευή (θυμάμαι κάποια ποστ του quantra που είχε φτιάξει μερικά), και κάποια βιβλιογραφία που να βοηθά. Αν ήμουν στην Αγγλία, θα πήγαινα σε κανένα σεμινάριο. -
Παιδια νομιζω οτι υπαρχουν ακομη λιγοι φανοποιοι αριστοι,και οχι σαν τους σημερινους που η ευκολη λυση ειναι η αγορα καινουριου ανταλλακτικου αυτοι ειναι τοποθετητες ,δεν εχουν μερακι που θελει αυτη η δουλεια για να εχεις τελειο αποτελεσμα.Οποιος θελει μπορω να του συστησω τον μαστρα -Αντωνη για πληροφοριες μονο Π.Μ καληνυχτα.
-
Ο χρήστης pro_crossaro έγραψε:
Βλέπουμε ότι σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα τα φτάνουν λαμαρίνα. Το οποίο και νομίζω ότι είναι σωστό μέχρι εδώ. Μετά, για να ξεκινήσουν τη διαδικασία του βαψίματος (αστάρια, βάψιμο κτλ) και με δεδομένο ότι σίγουρα έχει χρειαστεί να επέμβουν και να επισκευάσουν σάπια κομμάτια, πως καταφέρνουν το τελικό αποτέλεσμα να μην έχει ψεγάδια, όπως κύμματα κτλ?
Το ότι το βλέπεις άψογο σε μια φωτογραφία σε ηλεκτρονικό υπολογιστή, δε σημαίνει απαραίτητα ότι είναι έτσι στα αλήθεια...μην το χρησιμοποιείς αυτό ως μέτρο σύγκρισης με ένα αυτοκίνητο που έχεις δει απο κοντά και απο όλες τις πιθανές οπτικές γωνίες.
Και αν πάμε ακόμα παλιότερα, όταν κατασκευαζόντουσταν αυτά τα αυτοκίνητα στο χέρι, που σίγουρα θα είχαν ατέλειες, πως στο καλό τις κάλυπταν?
Τις χοντρές ατέλειες, με μολύβι (ο στόκος ήταν ακόμη σε στάδιο εξέλιξης). Ποιός σου είπε ότι τα χειροποίητα αμαξώματα δεν είχαν ατέλειες? (ασυγχώρητες, μάλιστα, με τα σημερινά δεδομένα ποιοτικού ελέγχου).
Επίσης έχω απορεία σχετικά με τη σωστή μέθοδο τοπικής επιδιόρθωσης λόγω σαπίλας. Αν μπορείς να αντικαταστήσεις ολόκληρο το τμήμα, τότε δεν υπάρχει πρόβλημα, καθώς πατάς στις αρχικές κολήσεις. Όμως αν δεν γίνεται αυτό πως το κάνεις? Αν τα κολήσεις πρόσωπο με πρόσωπο, νομίζω ότι θα παραθερμανθούν οι λαμαρίνες εκεί και θα έχουμε το φαινόμενο των κυμάτων.
Πρόσωπο με πρόσωπο τα κολλάνε, το μυστικό είναι στο πώς θα κάνεις τη ραφή ώστε η λαμαρίνα να πετσικάρει όσο το δυνατόν λιγότερο. Υπάρχουν διάφορες τεχνικές, αλλά η πιο διαδεδομένη εδώ (και η πιο λανθασμένη, βέβαια) είναι κόλλημα του κομματιού με λίγες πόντες και γέμισμα της υπόλοιπης ένωσης με στόκο . Εξοικονομεί πολύ χρόνο και στην κόλληση, και στο τρόχισμα και το πετσικάρισμα είναι σχεδόν αμελητέο.
-
καλησπέρα, μήπως κάποιος γνωρίζει πως μπαίνει το ελαστικό τέρμα του πίσω ψαλιδιού ( βλέπε φωτώ); Έχω δοκιμάσει με γράσο ,πιέζοντας , μέχρι και υδραυλική πρέσα δοκίμασα αλλά δεν . έχω κολλήσει με αυτό δυο μέρες . http://img585.imageshack.us/img585/2968/dsc1374c.jpg
-
Ο χρήστης tasos127 έγραψε:
καλησπέρα, μήπως κάποιος γνωρίζει πως μπαίνει το ελαστικό τέρμα του πίσω ψαλιδιού ( βλέπε φωτώ); Έχω δοκιμάσει με γράσο ,πιέζοντας , μέχρι και υδραυλική πρέσα δοκίμασα αλλά δεν . έχω κολλήσει με αυτό δυο μέρες . http://img585.imageshack.us/img585/2968/dsc1374c.jpgΔεν μπορω να καταλαβω γιατι ζοριζεσαι τοσο !
Αυτα συνηθως μπαινουν ευκολα , δοκιμασες χωρις το αμορτισερ να ανεβασεις το ψαλιδι τερμα με ενα γρυλακι ?
Η τρυπα ηταν καθαρη ? και το καμπανακι λειο ? -
δεν καταλαβαίνω τι γίνεται !!! Ιδικά τώρα που μου λέτε ότι αυτά μπαίνουν εύκολα .αν < έτρωγα > λίγο το καμπανάκι ; ( δεν θέλω να διευρύνω την τρυπά ) .Έχω συναρμολογήσει όλα τα μηχανικά μέρη : κινητήρα – κιβώτιο ,κρεμαγιερα , προς – πίσω ανάρτηση κτλ ,εντελώς μόνος ( χωρίς κουμπάρο ) και κόλλησα στη μα….
-
Ο χρήστης tasos127 έγραψε:
δεν καταλαβαίνω τι γίνεται !!! ειδικά τώρα που μου λέτε ότι αυτά μπαίνουν εύκολα .αν < έτρωγα > λίγο το καμπανάκι ; ( δεν θέλω να διευρύνω την τρυπά ) .Έχω συναρμολογήσει όλα τα μηχανικά μέρη : κινητήρα – κιβώτιο ,κρεμαγιερα , εμπρός – πίσω ανάρτηση κτλ ,εντελώς μόνος ( χωρίς κουμπάρο ) και κόλλησα στη μα….γι΄ αυτό πρέπει να διαβάζεις αυτά που γράφεις !
-
Ερώτηση:
Έστω ότι μόλις βάψαμε το αγαπημένο μας ιστορικό αλλά ο τόνος του χρώματος δεν μας ικανοποιεί πλήρως,θα το θέλαμε λιγάκι πιο σκούρο. Γνωρίζετε μήπως αν υπάρχει κάποιος φτηνός τρόπος να γίνει αυτό? Υπάρχουν τέτοιες αλοιφές στην αγορά? (επισημαίνω ότι δεν πρόκειται για επαναφορά ενός παλιού χρώματος που έχει'κόψει'). Αν ενδεχομένως δεν υπάρχει τέτοια αλοιφή,τί νομίζετε θα γινότανε αν στο φρεσκοβαμμένο μπλε σκούρο π.χ,περνάγαμε αλοιφή που προορίζεται για αναβίωση του μαύρου χρώματος?
Θα το έκανε ακόμα πιο σκούρο?
Δεν θα το επηρρέαζε καθόλου γιατί είναι φρέσκο?
Θα γινότανε χάλια-αλλού μπλε,αλλού σκουρότερο,αλλού σχεδόν μαύρο?? -
Ο χρήστης 124 abarth stradale έγραψε:
Ερώτηση:
Έστω ότι μόλις βάψαμε το αγαπημένο μας ιστορικό αλλά ο τόνος του χρώματος δεν μας ικανοποιεί πλήρως,θα το θέλαμε λιγάκι πιο σκούρο. Γνωρίζετε μήπως αν υπάρχει κάποιος φτηνός τρόπος να γίνει αυτό? Υπάρχουν τέτοιες αλοιφές στην αγορά? (επισημαίνω ότι δεν πρόκειται για επαναφορά ενός παλιού χρώματος που έχει'κόψει'). Αν ενδεχομένως δεν υπάρχει τέτοια αλοιφή,τί νομίζετε θα γινότανε αν στο φρεσκοβαμμένο μπλε σκούρο π.χ,περνάγαμε αλοιφή που προορίζεται για αναβίωση του μαύρου χρώματος?
Θα το έκανε ακόμα πιο σκούρο?
Δεν θα το επηρρέαζε καθόλου γιατί είναι φρέσκο?
Θα γινότανε χάλια-αλλού μπλε,αλλού σκουρότερο,αλλού σχεδόν μαύρο??μαλλον το 3ο μιχαλη. μην χρησιμοποιεις τετοια ματζουνια, παρα μονο τις κλασσικες αλοιφες για επαναφορα γυαλαδας η αφαιρεση απο σημαδια
-
Ούτε να το σκέφτεσαι!
Άσε που τα νέα χρώματα (αυτά που αναμιγνύεις και σκληρυντή πριν βάψεις) δεν καταλαβαίνουν τίποτα.
Αν είναι φρεσκοβαμένο και έχει γίνει σωστή προετοιμασία από κάτω, δεν μπορώ να φανταστώ ότι δεν θα δείχνει ωραίο, έστω κι αν έχει ξεφύγει λίγο η απόχρωση. -
Υποτίθεται ότι η ποιότητα της βαφής που έχει γίνει είναι άριστη,αλλά δεν πέτυχε ο τόνος του χρώματος.Και απλά ρωτώ αν υπάρχει φτηνός και ασφαλής τρόπος να βελτιωθεί έστω και λίγο. Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις..
Η ερώτησή μου είναι υποθετική..(δεν έχω αγοράσει ακόμη το αμάξι... )
-
ο ποιο φτηνός και ασφαλής τρόπος είναι να ξανά βαφτεί.
-
Έστω ότι έχουμε ενα παλιό αυτοκίνητο που ανακατασκευάζεται και θα χρησιμοποιηθεί για αγώνες ιστορικών. Το πάτωμα εχει γίνει αμμοβολή, εχει επισκευαστεί - μπαλωθεί, εχει περαστεί με το σβουράκι και μετα με σταθεροποιητή σκουριάς. Με τι το περνάμε μετά? Πίσσες κόλλες κερια κλπ θα μπουν στις κολλήσεις αλλά θέλω να μην μπλαστρωθεί το πάτωμα.
-
εποξικο ασταρι?
-
Ο χρήστης yiannis2002 έγραψε:
Έστω ότι έχουμε ενα παλιό αυτοκίνητο που ανακατασκευάζεται και θα χρησιμοποιηθεί για αγώνες ιστορικών. Το πάτωμα εχει γίνει αμμοβολή, εχει επισκευαστεί - μπαλωθεί, εχει περαστεί με το σβουράκι και μετα με σταθεροποιητή σκουριάς. Με τι το περνάμε μετά? Πίσσες κόλλες κερια κλπ θα μπουν στις κολλήσεις αλλά θέλω να μην μπλαστρωθεί το πάτωμα.Aγωνιστικη καροτσα , με κολλες αρμοκολλες και μπλαστρονεισον και αλλα τσιου νιαου .....δεν ταιριαζουν φιλε μου Γιαννη .....
Λειανση οσο μπορει να γινει για καλεστησια αντε κι λιγο στοκο μπιστολιου σε ολιγα μερη , και βαψιμο ....... (ελαφρυ )
Σκεπτεσαι να βαλεις κι αλλα ? ηδη πολλα εβαλες .........
-
συμφωνούμε, αλλά βάψιμο με τι? με χρώμα απλώς ή με τίποτα άλλο? καμια περιεργη μουραβια πχ
Αναπαλαίωση - Συντήρηση - Επισκευή παλαιών αυτοκινήτων