-
Έχει το Santa Fe μου πρόβλημα με την τετρακίνηση?
Σε όσες περιπτώσεις η μία πίσω ρόδα έχει βρεθεί στον αέρα, είναι αδύνατο να ξεκινήσω το αυτοκίνητο. Συγκεκριμένα, ο πίσω τροχός που πατάει στο έδαφος τρελαίνεται στο σπινιάρισμα και είναι λές και δεν δίνει καθόλου δύναμη στους μπροστά τροχούς. Το μόνο που μπορώ να κάνω τότε είναι να κάνω πίσω και να περάσω την ανωμαλία με φόρα.
Να σημειώσω οτι η τετρακίνηση του Santa Fe είναι 60%-40% σε κανονικές συνθήκες και γίνεται 50%-50% σε περίπτωση ολίσθησης.
-
Έχει το Santa Fe μου πρόβλημα με την τετρακίνηση?
Σε όσες περιπτώσεις η μία πίσω ρόδα έχει βρεθεί στον αέρα, είναι αδύνατο να ξεκινήσω το αυτοκίνητο. Συγκεκριμένα, ο πίσω τροχός που πατάει στο έδαφος τρελαίνεται στο σπινιάρισμα και είναι λές και δεν δίνει καθόλου δύναμη στους μπροστά τροχούς. Το μόνο που μπορώ να κάνω τότε είναι να κάνω πίσω και να περάσω την ανωμαλία με φόρα.
Να σημειώσω οτι η τετρακίνηση του Santa Fe είναι 60%-40% σε κανονικές συνθήκες και γίνεται 50%-50% σε περίπτωση ολίσθησης.
-
Έχει το Santa Fe μου πρόβλημα με την τετρακίνηση?
Σε όσες περιπτώσεις η μία πίσω ρόδα έχει βρεθεί στον αέρα, είναι αδύνατο να ξεκινήσω το αυτοκίνητο. Συγκεκριμένα, ο πίσω τροχός που πατάει στο έδαφος τρελαίνεται στο σπινιάρισμα και είναι λές και δεν δίνει καθόλου δύναμη στους μπροστά τροχούς. Το μόνο που μπορώ να κάνω τότε είναι να κάνω πίσω και να περάσω την ανωμαλία με φόρα.
Να σημειώσω οτι η τετρακίνηση του Santa Fe είναι 60%-40% σε κανονικές συνθήκες και γίνεται 50%-50% σε περίπτωση ολίσθησης.
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Έχει το Santa Fe μου πρόβλημα με την τετρακίνηση?Σε όσες περιπτώσεις η μία πίσω ρόδα έχει βρεθεί στον αέρα, είναι αδύνατο να ξεκινήσω το αυτοκίνητο. Συγκεκριμένα, ο πίσω τροχός που πατάει στο έδαφος τρελαίνεται στο σπινιάρισμα και είναι λές και δεν δίνει καθόλου δύναμη στους μπροστά τροχούς. Το μόνο που μπορώ να κάνω τότε είναι να κάνω πίσω και να περάσω την ανωμαλία με φόρα.
Να σημειώσω οτι η τετρακίνηση του Santa Fe είναι 60%-40% σε κανονικές συνθήκες και γίνεται 50%-50% σε περίπτωση ολίσθησης.
Είναι πολύ φυσικό αυτό που σου συμβαίνει. Ο σηκωμένος τροχός παίρνει όλη την δύναμη λόγο χαμηλότερης τριβής, με αποτέλεσμα οι υπόλοιποι τροχοί να μην έχουν δύναμη, ικανή να κινήσει το βάρος του αμαξώματος.
-
Ως ασχετος περι τετρακινησης ρωταω :
'ο πίσω τροχός που πατάει στο έδαφος τρελαίνεται στο σπινιάρισμα' ,δεν θα επρεπε κανονικα να σπινιαρει ο τροχος που αιωρειται ; -
Αυτό είναι το πρόβλημα των νορμάλ διαφορικών: όλη η ροπή πηγαίνει στον τροχό που δεν έχει πρόσφυση. Γιατί το ανεχόμαστε αυτό; Γιατί μόνο έτσι - ή σχεδόν έτσι - μπορεί να στρίβει το αυτοκίνητο.
Στα τετρακίνητα, η κατανομή της ροπής σε όλους τους τροχούς, σημαίνει ότι με την μισή πρόσφυση απο ότι σε ένα δικίνητο, μπορούμε να κινηθούμε. Όταν αυτή πέσει κάτω απο αυτό το όριο... αντε γειά! Σε καμία περίπτωση - μιλώντας για νορμάλ 4Χ4 και SUV - δεν μπορεί να εξασφαλιστεί κίνηση με έναν τροχό στον αέρα. Μόνο σε αυτοκίνητα με μπλοκάρισμα του κεντρικού διαφορικού ένας τροχός στον αέρα επιτρέπει να κινούμαστε. Για περισσότερους - ιδίως διαγώνια - απαιτούνται πολύπλοκες και ακριβές λύσεις, οι οποίες δεν υπάρχουν για SUV.
-
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Ως ασχετος περι τετρακινησης ρωταω :
'ο πίσω τροχός που πατάει στο έδαφος τρελαίνεται στο σπινιάρισμα' ,δεν θα επρεπε κανονικα να σπινιαρει ο τροχος που αιωρειται ;Ναι, εδώ μάλλον υπάρχει τυπογραφικό λάθος από τον φίλο μας. Εκτός κι εάν έχει σηκώσει λίγο και τον μπροστά διαγώνια κι εννοεί αυτόν.
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Έχει το Santa Fe μου πρόβλημα με την τετρακίνηση?Σε όσες περιπτώσεις η μία πίσω ρόδα έχει βρεθεί στον αέρα, είναι αδύνατο να ξεκινήσω το αυτοκίνητο. Συγκεκριμένα, ο πίσω τροχός που πατάει στο έδαφος τρελαίνεται στο σπινιάρισμα και είναι λές και δεν δίνει καθόλου δύναμη στους μπροστά τροχούς. Το μόνο που μπορώ να κάνω τότε είναι να κάνω πίσω και να περάσω την ανωμαλία με φόρα.
Να σημειώσω οτι η τετρακίνηση του Santa Fe είναι 60%-40% σε κανονικές συνθήκες και γίνεται 50%-50% σε περίπτωση ολίσθησης.
Eίσαι σίγουρος πως στην πείπτωση που λές βρίσκεται ΜΟΝΟ η μία πίσω ρόδα στον αέρα?
Εχω βάσιμες υποψίες πως μάλλον βρίσκεται και κάποια απο τις μπροστινές.
Το SantaFe δεν έχει 3 ανοιχτά διαφορικά, έχει ενα ιδιαίτερο σύστημα.
Θα το κοιτάξω και θα απαντήσω αναλυτικά.
-
Ο χρήστης Giannis Athanasiou έγραψε:
Αυτό είναι το πρόβλημα των νορμάλ διαφορικών: όλη η ροπή πηγαίνει στον τροχό που δεν έχει πρόσφυση. Γιατί το ανεχόμαστε αυτό; Γιατί μόνο έτσι - ή σχεδόν έτσι - μπορεί να στρίβει το αυτοκίνητο.Στα τετρακίνητα, η κατανομή της ροπής σε όλους τους τροχούς, σημαίνει ότι με την μισή πρόσφυση απο ότι σε ένα δικίνητο, μπορούμε να κινηθούμε. Όταν αυτή πέσει κάτω απο αυτό το όριο... αντε γειά! Σε καμία περίπτωση - μιλώντας για νορμάλ 4Χ4 και SUV - δεν μπορεί να εξασφαλιστεί κίνηση με έναν τροχό στον αέρα. Μόνο σε αυτοκίνητα με μπλοκάρισμα του κεντρικού διαφορικού ένας τροχός στον αέρα επιτρέπει να κινούμαστε. Για περισσότερους - ιδίως διαγώνια - απαιτούνται πολύπλοκες και ακριβές λύσεις, οι οποίες δεν υπάρχουν για SUV.
Με όλο το σεβασμο κ. Γιάννη, κι ενώ έχεις δίκιο για την πλειοψηφία των SUV, στο Forester τοποθέτησα μπλοκέ διαφορικό και στον εμπρός άξονα και πλέον με 2 διαγώνιους στον αέρα, πάω... αέρα!!!!
-
Θοδωρή τι μπλοκέ έχεις βάλει, εμπρός και πίσω?
-
Ο χρήστης tasmania έγραψε:
Θοδωρή τι μπλοκέ έχεις βάλει, εμπρός και πίσω?Ναι!!!
Μπρος και πίσω!!!
μες την καλή χαρά είμαι ο άτιμος, αλλά δεν τα δοκίμασα σε διαδρομή , ακόμα
Πού θα πάει...
Θα ξεμυτίσω κι εγώ!
Πάντως , σε τεχνητό κρέμασμα 2 διαγωνίων τροχών, 5 φορές συνεχόμενα, δούλεψε άριστα.
Το παραμικρό χάζεμα δεν έκανε!
Σαν να πατούσαν όλοι οι τροχοί ήταν. -
Δέν έκανα τυπογραφικό λάθος, το πίσω διαφορικό ειναι μπλοκέ, επομένως γυρνάνε και οι δύο πίσω τροχοί. Παρ 'ολα αυτά, η πρόσφυση του ενός πίσω τροχού που πατάει δεν επαρκεί σε καμία περίπτωση για να σπρώξει το αυτοκίνητο.
Ο χρήστης ΙΚΕ έγραψε:
Eίσαι σίγουρος πως στην πείπτωση που λές βρίσκεται ΜΟΝΟ η μία πίσω ρόδα στον αέρα?
Εχω βάσιμες υποψίες πως μάλλον βρίσκεται και κάποια απο τις μπροστινές.
Είμαι σχεδόν σίγουρος οτι οι μπροστινοί τροχοί πατούσαν στο έδαφος. Θα πάω πάλι στο ίδιο σημείο να το ελέγξω πιο προσεκτικά.
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Δέν έκανα τυπογραφικό λάθος, το πίσω διαφορικό ειναι μπλοκέ, επομένως γυρνάνε και οι δύο πίσω τροχοί. Παρ 'ολα αυτά, η πρόσφυση του ενός πίσω τροχού που πατάει δεν επαρκεί σε καμία περίπτωση για να σπρώξει το αυτοκίνητο.Eίσαι σίγουρος πως στην πείπτωση που λές βρίσκεται ΜΟΝΟ η μία πίσω ρόδα στον αέρα?
Εχω βάσιμες υποψίες πως μάλλον βρίσκεται και κάποια απο τις μπροστινές.
Είμαι σχεδόν σίγουρος οτι οι μπροστινοί τροχοί πατούσαν στο έδαφος. Θα πάω πάλι στο ίδιο σημείο να το ελέγξω πιο προσεκτικά.
Μαλλον αυτο σου συμβαινει σε ανηφορα και χωμα η λασπη.........και ο λογος ειναι οτι δεν εχεις μπλοκε αξονα οπως τα Discovery η τα Λαντα η και αλλα με μπλοκε αξονων εμπρος και πισω ,,,ετσι μεν εχεις εναν τροχο που προσπαθει να κινησει 1500κιλα ....αδυνατον σε ανηφορα λασπη και χωρις Μαντ λαστιχο....
-
An to santaFe exei kentriko diaforiko torsen se opiadipote analogia (3.5:1 5:1 ktl)kai ta alla 2 diaforika 'anoikta' tote an enas troxos einai teleios ston aera tote oli i ropi pigenei se ayton.
Ayto giati to 3.5:1 toy 0 (pou einai i prosfisi tin stigmi pou o troxos einai ston aera) einai ........... 0.
Ara den mporei metaferei katholoy ropi.Ayto pou exeis na kaneis einai na 'tsimpiseis' ligo to xeirofreno i ligo ta frena tin ora pou patas gazi.
Se ayti ti fasi to diaforiko 'aisthanete' to zori ton frenon ston troxo pou einai ston aera kai ksekinaei na metadidei tin ropi stous allous,eite aytoi einai ston empros aksona (an to torsen einai kentriko) eite ston idio.An to santaFE exei torsen tote dokimase to kai tha ekplageis !!!!
-
Δεν έχει τόρσεν
-
tote exei viscous pathitiko to opoio den einai se thesi na metaferei poly ropi.
To viscous coupling to xrisimopoioun sxedon ola ta SUV kai giayto ektos dromou ysteroynde kata poly se sxesi me oximata eksoplismena me lock diaforiko 50:50. Tin diafora tha tin deis stin ammo opou tha patinarei poly perisotero o aksonas tis kyrios kinishs eno o allos pou sindeete meso tou viscous tha girnaei arga isos kai katholou. -
Από όλα τα παραπάνω γράφω όσα μου φαίνονται τα πιο σωστά και νομίζω ότι ίσως εξηγούν το συμβάν.
Αν και με περιορισμένης ολίσθησης πίσω διαφορικό η κίνηση δεν είναι εφικτή λόγω περιορισμών:
-1ον του συστήματος μεταφοράς κίνησης προς τον πίσω άξονα (που δεν είναι κεντρικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης) που δεν μπορεί να στείλει πολλή ροπή πίσω (μόνο μέχρι 50% θεωρητικά και αν) και
-2ον των ελαστικών που δεν προσφέρουν επαρκή πρόσφυση.
Μπορεί όμως ακόμα και με τα κατάλληλα λάστιχα η λίγη ροπή (κάτω από 50% λόγω μη κεντρικού διαφορικού) να μην επαρκεί για το μεγάλο βάρος του αυτοκινήτου.
Επίσης μάλλον πρέπει να είναι σε ανηφόρα γιατί αλλιώς αναρωτιέμαι πως δεν μπορούσε να πάει εμπρός αλλά μπορούσε να κάνει όπισθεν για να ξαναδοκιμάσει, έτσι δεν είναι?
Τελικά τί σύστημα τετρακίνησης έχει αυτό το αυτοκίνητο? Από το site της εταιρείας είδα ότι είναι βασικά δικίνητο με 2 διαφορικά με το πίσω περιορισμένης ολίσθησης και μπορείς να μπλοκάρεις 50/50 τετρακίνηση μέχρι τα 30-40χλμ. Γιατί μου δημιουργείται η απορία του τι έκαναν οι εμπρός τροχοί? Ήταν τελείως ανενεργοί? Δεν θα έπρεπε να δέχονταν τουλάχιστον 50% ροπής οπότε με 3 ρόδες δε θα έπρεπε να μπορεί να ξεκολλήσει? -
Το ίδιο συνέβη πάλι σε ανηφόρα 20-25 μοιρών με πολλή λάσπη. Λίγο πρίν την κορυφή της ανηφόρας οπου η κλίση ήταν μεγαλύτερη, ο πίσω άξονας σπινάριζε ενώ ο μπροστά δεν έκανε τίποτα. Αυτή τη φορά και οι τέσσερις τροχοί πατούσαν στο έδαφος.
Ο χρήστης kasper έγραψε:
Tin diafora tha tin deis stin ammo opou tha patinarei poly perisotero o aksonas tis kyrios kinishs eno o allos pou sindeete meso tou viscous tha girnaei arga isos kai katholou.Λογικό αυτό που λές, όμως το παράξενο είναι οτι ενώ ο κυρίως άξονας είναι ο μπροστά, ο άξονας που σπινάρει (και επομένως παίρνει όλη τη ροπή) είναι ο πίσω!
-
Χωρίς να μπορώ να δώσω εξήγηση για το συγκεκριμένο θέμα, μια και δεν γνωρίζω το σύστημα του αυτοκινήτου, ούτε και τις συνθήκες επακριβώς, θα επαναλάβω την προτίμησή μου στα 3 διαφορικά (ειδικά αν υπάρχει 1 ή περισσότερα ελεγχόμενο/α), από οποιοδήποτε -φθηνότερο πάντα- υποκατάστατο, με συμπλέκτες κλπ....
-
Ο χρήστης boxer2003 έγραψε:
Χωρίς να μπορώ να δώσω εξήγηση για το συγκεκριμένο θέμα, μια και δεν γνωρίζω το σύστημα του αυτοκινήτου, ούτε και τις συνθήκες επακριβώς, θα **επαναλάβω **την προτίμησή μου στα 3 διαφορικά (ειδικά αν υπάρχει 1 ή περισσότερα ελεγχόμενο/α), από οποιοδήποτε -φθηνότερο πάντα- υποκατάστατο, με συμπλέκτες κλπ....Νομίζω 279851385137865 φορές είναι αρκετές
-
Ο χρήστης IKE έγραψε:
Χωρίς να μπορώ να δώσω εξήγηση για το συγκεκριμένο θέμα, μια και δεν γνωρίζω το σύστημα του αυτοκινήτου, ούτε και τις συνθήκες επακριβώς, θα **επαναλάβω **την προτίμησή μου στα 3 διαφορικά (ειδικά αν υπάρχει 1 ή περισσότερα ελεγχόμενο/α), από οποιοδήποτε -φθηνότερο πάντα- υποκατάστατο, με συμπλέκτες κλπ....
Νομίζω 279851385137865 φορές είναι αρκετές
279851385137865 +1
Μία ρόδα στον αέρα=ακινητοποίηση?