-
Ο χρήστης komis1 έγραψε:
Υπόθεση:
αυτός που μπορεί σήμερα ν' αγοράσει καινούριο αυτοκίνητο άνω των 20.000 και φοβάται το τεκμήριο ή τον Χ τριψήφιο φόρο, είναι ένας συνηθισμένος φοροφυγάςΠαράδειγμα:
Έστω φοροφυγάς που βγάζει κανα 80άρι το χρόνο και δηλώνει 50, άγαμος, με σπίτι 80τμ, αγοράζει Audi TTS 2.0...
Τεκμήρια σπιτιού 3.200, αυτοκινήτου 8.800, διαβίωσης 3.000, τεκμαρτό φορολογητέο εισόδημα 15.000 δηλαδή κανένα πρόβλημα στη δήλωσή του.
Τέλη κυκλοφορίας 469 ευρώ (με τους ρύπους) + 270 = 739
Ανάλυση φόρου στην αγορά Audi TTS 2.0
Εργ. αξία 35310
Τέλος ταξ. 14124
ΦΠΑ 8121
Φόρος πολυτελείας 14124
Τελική τιμή 71679Δηλαδή, επιτρέπεις σε κάποιον να δηλώνει ότι εισόδημα θέλει αρκεί να είναι >15.000, να αγοράσει αυτοκίνητο 70.000 ευρώ και αντί να τον ξεκωλιάσεις στην αγορά, τον επιβραβεύεις χαρίζοντας του 14.000 (το 20% της τελικής τιμής) με την απάλειψη του φόρου πολυτελείας. Ή αν θες να το δεις κι αλλιώς, χαρίζοντάς του τα ΤΚ για 20 χρόνια.
Πάμε άλλο παράδειγμα
Έστω μισθωτός που βγάζει κανα 30άρι το χρόνο, άγαμος, με σπίτι 80τμ, είναι μεταξύ το να αγοράσει Audi Α3 1.8 TFSI (Ambition, s-tronic) ή Α3 2.0 TDI...
Τεκμήρια σπιτιού 3.200, αυτοκινήτου (2.0) 8.800, διαβίωσης 3.000, τεκμαρτό φορολογητέο εισόδημα 15.000 δηλαδή κανένα πρόβλημα στη δήλωσή του και για τα δύο.
Ανάλυση φόρου στην αγορά Audi A3 1.8 / 2.0d
Εργ. αξία 20031 / 20087
Τέλος ταξ. 6402 / 8035
ΦΠΑ 4607 / 4620
Φόρος πολυτελείας 2003/ 2009
Τελική τιμή 32650 / 34750Τέλη κυκλοφορίας 253 / 405
Άρα αν τους χαρίσει το ΦΠ, τους γλυτώνει όχι 20% αλλά 6% της τελικής τιμής, με το 1.8 γλυτώνει 8 χρόνια ΤΚ και το 2.0 5 χρόνια (δηλαδή τρίχες κατσαρές). Επιπλέον, ο 2.0 πληρώνει +1500 ευρώ φόρο κατά την αγορά. Το τεκμήριο δεν το λαμβάνουμε υπ'όψιν γιατί είναι μισθωτοί και δεν μπορούν να κρύψουν εισοδήματα.
Άρα, αυτός που έχει να δώσει και φοβάται τα τεκμήρια και τα τέλη κυκλοφορίας δεν είναι αυτός που φοροδιαφεύγει χοντρά (γιατί όπως είδαμε, αυτός δεν έχει τίποτα να φοβηθεί). Είναι ο άνθρωπος που ενώ θα μπορούσε να πάρει ένα αυτοκίνητο 2.0 λίτρα (οι εργοστασιακές αξίες είναι ίδιες σχεδόν με το 1.8 ) γύρω στα 30-35.000 ευρώ, δεν το κάνει γιατί γι'αυτόν το κόστος των έκτακτων εισφορών, της επιπλέον φορολόγησης και των τεκμηρίων είναι δυσανάλογα μεγάλο.
Τα συμπεράσματα δικά σας για το ποιοί ευνοούνται με τις πολιτικές της κυβέρνησης και για το αν είναι σχεδιασμένες να πατάξουν την φοροδιαφυγή ή να εισπράξουν από αυτούς που έχουν την δυνατότητα.
Αν αγοράσεις ένα ΤΤ 72k την χρονιά που το πήρες βάζεις και το τιμολόγιο αγοράς στην φορολογική σου δήλωση και πρέπει να καλυπτεις για την χρονιά και το κόστος χρήσης και το κόστος αγοράς. Συνήθως το κόστος αγοράς καλύπτεται απο πώληση προηγούμενου αυτοκινήτου ή αναλωση κεφαλαίου απο προηγούμενη χρήση.
Δεν είναι εύκολο φοροφυγας να πάρει καινούργιο αυτοκίνητο των 70k.
Συνήθως επιλέγουν μτχ ή δεν κάνουν καθόλου φορολογική δήλωση, όπως μερικά μπουμπούκια. -
Ο χρήστης komis1 έγραψε:
η κίνηση της κυβέρνησης για τον ΦΠ έχει τόση σχέση με την φοροδιαφυγή όσο και η λογική των τεκμηρίων για την κατοχή αυτοκινήτου.Και τα δύο σκεπτικά είναι του στύλ 'ξέρουμε ότι παλιότερα μας έκλεβες, δε σε πιάναμε, οπότε τώρα θα πληρώσεις και για τις κλεψιές που έκανες παλιότερα'.
Αν η κυβέρνηση είχε την οποιαδήποτε βούληση να πατάξει τη φοροδιαφυγή στη ρίζα της (δηλαδή στο εισόδημα) και ΑΝ είχε την βούληση να μειώσει κάπως την ανεξέλεγκτη χαβούζα που λέγεται δημόσιο, δε θα υπήρχε κανένας λόγος για μαλακισμένες κινήσεις του στύλ ΦΠ ή έκτακτη εισφορά στα >2λτ, ή τεκμήρια κατοχής αυτοκινήτου.
Το μόνο που κατάφεραν λοιπόν να κάνουν ήταν να ξεσκίσουν μια αγορά, για να μαζέψουν άρπα-κόλλα κοντόφθαλμα μερικά λεφτουδάκια βλέποντας τα λίγα έξτρα χιλιάρικα που μάζεψαν από λίγες πωλήσεις αλλά χάνοντας τα δεκάδες χιλιάρικα που δεν μάζεψαν από το ΦΠΑ και την στροφή των πολιτών σε μικρότερα αυτοκίνητα. Παράλληλα απαξίωσαν τα χρήματα όσων είχαν κάποια στοιχειωδώς καλά αυτοκίνητα.
Οι ίδιοι φωστήρες που υπόσχονται ότι γνωρίζουν πως να μας βγάλουν από την κρίση και πως να πατάξουν τη φοροδιαφυγή...
Είναι σαν να έχεις δώσει σε μια μαϊμού ένα ντουφέκι και να την έχεις στείλει για κυνήγι να σου φέρει μπεκάτσες.
+oo
Άσχετο: Άκουγα προχθές στο ραδιόφωνο ότι πάει ακόμα κόσμος στις εφορίες (ΑΦΟΥ έχουν πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας του 2012) για κατάθεση πινακίδων!..
-
Ο χρήστης komis1 έγραψε:
Δε σε πιάνω. Αν διάβασες προσεκτικά λέω ότι η κατάργηση του ΦΠ ωφελεί επί της ουσίας μόνο μια πολύ συγκεκριμένη πληθυσμιακή ομάδα η οποία όχι μόνο έχει φοροδοτική ικανότητα αλλά και η οποία έχει και τη δυνατότητα να φοροδιαφεύγει συστηματικά (τα εισοδήματα 80Κ+ δεν είναι στις μισθωτές υπηρεσίες συνήθως).
Δεν βλέπω γιατί να μην διατηρηθεί λοιπόν ο ΦΠ αλλά με διαφορετική κλιμάκωση, δηλαδή να μην κοιτάνε να πάρουν 1-2 χιλιάρικα από το μικρομεσαίο αλλά πολύ περισσότερα από αυτούς που πραγματικά δεν τους αγγίζει να δώσουν.
Να ορίσουμε επίσης τι είναι μεγάλη αξία CIF - Το μέσο οικογενειακό εισόδημα στην Ελλάδα είναι γύρω στα 40.000. Νομίζω λοιπόν ότι θα ήταν δίκαιο κάπου από τα 30.000 και πάνω να 'παίζει' η τιμή CIF πάνω στην οποία να επιβάλλεται φόρος πολυτελείας.+1
Πολύ σωστά τα παραπάνω. Νομίζω όμως ότι ακόμα καλύτερα θα ήταν αυτός ο φόρος πολυτελείας να αντικαταστήσει και τον υπάρχοντα φόρο κατά την αγορά που έχει σχέση μόνο με τα κυβικά. Οι λόγοι είναι αυτοί που αναφέρεις, να πληρώνουν αυτοί που έχουν, αυτοί που μπορούν να πάρουν το ακριβό αυτοκίνητο. Γενικά σε αρκετές χώρες (και στις σκανδιναβικές) το μοντέλο φορολόγησης είναι τέτοιο που να επιτρέπει ένα καλό επίπεδο διαβίωσης (καλό σπίτι, εξοχικό, αυτοκίνητο, βάρκα και σωστές παροχές) αλλά να κάνει δύσκολο φορολογικά να ξεφύγεις προς τα πάνω. Δημιουργείται έτσι μια πολύ πιο υγιής κοινωνική δομή από αυτό που γίνεται στην Ελλάδα όπου η μεσαία τάξη τείνει να καταργηθεί και οι διαφορές να μεγαλώνουν. -
Ο χρήστης cpp έγραψε:
Αν αγοράσεις ένα ΤΤ 72k την χρονιά που το πήρες βάζεις και το τιμολόγιο αγοράς στην φορολογική σου δήλωση και πρέπει να καλυπτεις για την χρονιά και το κόστος χρήσης και το κόστος αγοράς. Συνήθως το κόστος αγοράς καλύπτεται απο πώληση προηγούμενου αυτοκινήτου ή αναλωση κεφαλαίου απο προηγούμενη χρήση.
Δεν είναι εύκολο φοροφυγας να πάρει καινούργιο αυτοκίνητο των 70k.
Συνήθως επιλέγουν μτχ ή δεν κάνουν καθόλου φορολογική δήλωση, όπως μερικά μπουμπούκια.Δεν σε κατάλαβα - βγάζει πραγματικά 80, δηλώνει τα 50, έχει π.χ. 4-5 χρόνια που κάνει την ίδια δουλειά, μια χαρά δεν το καλύπτει;
-
Ο χρήστης cpp έγραψε:
Αν αγοράσεις ένα ΤΤ 72k την χρονιά που το πήρες βάζεις και το τιμολόγιο αγοράς στην φορολογική σου δήλωση και πρέπει να καλυπτεις για την χρονιά και το κόστος χρήσης και το κόστος αγοράς.
Όσον αφορά το 'κόστος χρήσης':
Αναρωτιέμαι πόσο γελοίοι είμαστε ή πόσο άκυρο είναι το σύστημα δικαιοσύνης της χώρας μας όταν δεν έχει βρεθεί ακόμα μια ψυχή να προσβάλλει τα τεκμήρια που έχουν ορίσει οι κ.κ. 'εκπρόσωποι του λαού' και οι συνεργάτες τους με το 'έτσι γουστάρω' (δεν είδα να δημοσιεύεται πουθενά, ποτέ, κάποια εξήγηση - δεν πρέπει να ξέρουμε με βάση ποια λογική προέκυψαν, και η λογική αυτή να είναι σωστή?), τα οποία είναι κατά ~60% αυξημένα σε σχέση με τα προηγούμενα και έχουν ακόμα μικρότερη σχέση με την πραγματικότητα. -
Ο χρήστης nidosan έγραψε:
Αναρωτιέμαι πόσο γελοίοι είμαστε ή πόσο άκυρο είναι το σύστημα δικαιοσύνης της χώρας μας όταν δεν έχει βρεθεί ακόμα μια ψυχή να προσβάλλει τα τεκμήρια που έχουν ορίσει οι κ.κ. 'εκπρόσωποι του λαού' και οι συνεργάτες τους με το 'έτσι γουστάρω' ......Μα αυτοί που έχουν την δυνατότητα και το χρήμα να το κυνηγήσουν δεν το κάνουν, διότι απλά δεν τους πιάνουν τα τεκμήρια
Ο μικρομεσαίος (λάθος - δεν υπάρχει πια) ο μικρός μισθωτός που την πάτησε με το δίλιτρο και δεν προλαβαίνει να πληρώνει φόρους, απλά δεν έχει την δυνατότητα για δικηγόρο...
Τσουτσέκια θέλετε και αυτοκίνητο 'μεγάλου' κυβισμού... -
Δεν χρειάζεται προσφυγή από ιδιώτη, μια ένωση καταναλωτών ή ένας ευρύτερος σύλλογος ή φορέας θα μπορούσε να το κάνει αυτό με υποπολλαπλάσιο κόστος από το να σηκώσει το βάρος ένας και μόνο ιδιώτης. Γιατί δεν γίνεται? Γιατί είμαστε ζουλού, η καταναλωτική μας συνείδηση είναι υποανάπτυκτη.
Οι μικρέμποροι που δουλεύουν με μετάχειρα κυνήγησαν το θέμα της παράνομης φορολόγησης των εισαγόμενων μετάχειρων, και τώρα μάλλον θα διακαιωθούν, θα μπορούσε να το κάνει νωρίτερα ένας φορέας καταναλωτών και να παλέψει αποτελεσματικότερα για τα δικά του συμφέροντα, αλλά είπαμε είμαστε ζουλού και έχουμε την νομοθεσία που μας αξίζει να έχουμε. -
Tα αρθρα το Δεκεμβρη έλεγαν για 400,000 αυτοκινητα σε ακινησια και 400εκ διαφυγοντα στο Κράτος.
Τελικά ο Ελληνας κανει τον ντόρο του αλλα τελικά την πληρώνει την ροδα
Δεν υφίσταται υστέρηση στα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας αυτοκινήτων, σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών παρά την αύξηση του αριθμού των πολιτών που παρέδωσαν τις πινακίδες των οχημάτων τους. Έγγραφο του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Παντελή Οικονόμου που διαβιβάστηκε στη Βουλή επικαλείται στοιχεία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους για τα έσοδα, προ επιστροφών, κατά την περίοδο από 1.11.2011 έως 20.1.2012 που δείχνουν ότι αυτά ανέρχονται στο ποσό των 1.201.260.000 ευρώ. Ο κ. Οικονόμου επισημαίνει για το έτος 2011, την αντίστοιχη περίοδο, τα έσοδα ανήλθαν στο ποσό των 1.150.800.000 ευρώ.
«Από τα ανωτέρω συνάγεται ότι δεν υφίσταται κάποια υστέρηση στα εισπραχθέντα έσοδα παρά τη θέση σε εκούσια ακινησία των οχημάτων από τους κατόχους αυτών με αυξανόμενους ρυθμούς σε σχέση με αυτήν του προηγούμενου έτους», σημειώνει ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών.Ο κ. Οικονόμου επισημαίνει επιπλέον ότι το υπουργείο δεν έχει ακόμη τον ακριβή αριθμό των οχημάτων που έχουν τεθεί σε ακινησία το παραπάνω διάστημα διότι δεν έχει ολοκληρωθεί στις ΔΟΥ η καταχώρηση τους στο σύστημα αυτοκινήτων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων.
Το έγγραφο του κ. Οικονόμου διαβιβάστηκε στη Βουλή προς απάντηση ερώτησης του βουλευτή της ΝΔ Μιχάλη Μπεκίρη, στην οποία ο βουλευτής διατύπωνε την εκτίμηση ότι «η αύξηση των τελών κυκλοφορίας έφερε μαύρη τρύπα στην οικονομία», καθώς δεν έχει προηγούμενο ο αριθμός των πολιτών που σπεύδουν στις εφορίες για να παραδώσουν τις πινακίδες από τα αυτοκίνητά τους επειδή αδυνατούν να πληρώσουν τα αυξημένα τέλη κυκλοφορίας για το 2012.
-
Από την αύξηση και μόνο των τελών όμως κατά περίπου 10%, έπρεπε τα 1,15 δις να έχουν γίνει τουλάχιστον 1,26-1,27 ...
-
Ο χρήστης Govus έγραψε:
Από την αύξηση και μόνο των τελών όμως κατά περίπου 10%, έπρεπε τα 1,15 δις να έχουν γίνει τουλάχιστον 1,26-1,27 ...Δεν βγαζεις ακρη με τουσ πολιτικους, αλλα λεει οτι τα στοιχεια είναι μεχρι τις 20/12.
Εγω πχ πλήρωσα 27/12 -
20/01/12 βλέπω να λέει ...
-
Φοβερή πίεση στο κράτος. Του χρόνου ΣΙΓΟΥΡΑ θα τα μειώσουν.
-
Ο χρήστης cpp έγραψε:
Δεν υφίσταται υστέρηση στα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας αυτοκινήτων, σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών παρά την αύξηση του αριθμού των πολιτών που παρέδωσαν τις πινακίδες των οχημάτων τους. Έγγραφο του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Παντελή Οικονόμου που διαβιβάστηκε στη Βουλή επικαλείται στοιχεία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους για τα έσοδα, προ επιστροφών, κατά την περίοδο από 1.11.2011 έως 20.1.2012 που δείχνουν ότι αυτά ανέρχονται στο ποσό των 1.201.260.000 ευρώ. Ο κ. Οικονόμου επισημαίνει για το έτος 2011, την αντίστοιχη περίοδο, τα έσοδα ανήλθαν στο ποσό των 1.150.800.000 ευρώ.
«Από τα ανωτέρω συνάγεται ότι δεν υφίσταται κάποια υστέρηση στα εισπραχθέντα έσοδα παρά τη θέση σε εκούσια ακινησία των οχημάτων από τους κατόχους αυτών με αυξανόμενους ρυθμούς σε σχέση με αυτήν του προηγούμενου έτους», σημειώνει ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών.Ο κ. Οικονόμου επισημαίνει επιπλέον ότι το υπουργείο δεν έχει ακόμη τον ακριβή αριθμό των οχημάτων που έχουν τεθεί σε ακινησία το παραπάνω διάστημα διότι δεν έχει ολοκληρωθεί στις ΔΟΥ η καταχώρηση τους στο σύστημα αυτοκινήτων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων.
Το έγγραφο του κ. Οικονόμου διαβιβάστηκε στη Βουλή προς απάντηση ερώτησης του βουλευτή της ΝΔ Μιχάλη Μπεκίρη, στην οποία ο βουλευτής διατύπωνε την εκτίμηση ότι «η αύξηση των τελών κυκλοφορίας έφερε μαύρη τρύπα στην οικονομία», καθώς δεν έχει προηγούμενο ο αριθμός των πολιτών που σπεύδουν στις εφορίες για να παραδώσουν τις πινακίδες από τα αυτοκίνητά τους επειδή αδυνατούν να πληρώσουν τα αυξημένα τέλη κυκλοφορίας για το 2012.
Από την αύξηση και μόνο των τελών όμως κατά περίπου 10%, έπρεπε τα 1,15 δις να έχουν γίνει τουλάχιστον 1,26-1,27
- Συγκρίνουν με το 2011, που επίσης είχε γίνει χαμός από καταθέσεις πινακίδων
- 'Ξεχνούν' το +10% στο ύψος των τελών
- 'Ξεχνούν' πόσα χάνει το κράτος απ' όλα τα ΙΧ που τέθηκαν [ή παραμένουν] σε ακινησία - και όχι μόνο...
Κατά τ' άλλα, μιααααα χαρά, τόσα έσοδα ήθελαν!!!
-
Επίσης ξεχνούν τα οχήματα που ούτε πήραν σηματάκι ούτε κατέθεσαν πινακίδες αλλα κυκλοφορούν κανονικά
-
κατι θα εδωσαν και τα (εστω λιγα) καινουρια των οποιων τα εσοδα απο τελη δεν υπηρχαν περυσι
αν τα καινουρια + τα μεταχειρα εισαγωγης εφτασαν τα 100.000 τεμαχια
με 200€ μεσο ορο σηματος εχουμε αμεσως αμεσως 20.000.000 €ρώπουλα
-
Ο χρήστης nidosan έγραψε:
Από την αύξηση και μόνο των τελών όμως κατά περίπου 10%, έπρεπε τα 1,15 δις να έχουν γίνει τουλάχιστον 1,26-1,27
- Συγκρίνουν με το 2011, που επίσης είχε γίνει χαμός από καταθέσεις πινακίδων
- 'Ξεχνούν' το +10% στο ύψος των τελών
- 'Ξεχνούν' πόσα χάνει το κράτος απ' όλα τα ΙΧ που τέθηκαν [ή παραμένουν] σε ακινησία - και όχι μόνο...
Κατά τ' άλλα, μιααααα χαρά, τόσα έσοδα ήθελαν!!!
Τελικα ξεζουμισαν τον κοσμο,μειωσαν χρηματα απο το εμποριο και την αγορα,ωθησαν εκατονταδες χιλιαδες αυτοκινητα στην ακινησια,ωθησαν καποιες χιλιαδες αλλους στην παρανομια,για να μαζεψουν τα ιδια χρηματα με περσυ.Ποσο μαλακας πρεπει να εισαι για να το καταφερεις αυτο? Και βγαινει και κανει ανακοινωσεις περι αποτελεσματικοτητας το @ρχιδι.
Το φπα απο τα καυσιμα,τα ανταλλακτικα,τα ελαστικα,τα διοδια απο τα μερικες εκατονταδες χιλιαδες παροπλισμενα τα ξεχασε το @ρχιδι.Το οτι απαξιωσαν την αξια ΟΛΩΝ των μεταχειρισμενων αυτοκινητων ανεξαρτητως κυβισμου το ξεχασε και αυτο το @ρχιδι.
ΓΤΧΚΤΠΚΤΜΠΣΠΚ -
Αυτός πρέπει να είναι πιο ηλίθιος από τον GAP. Πάτε γερά για το 5% από το 8% σήμερα μαλάκα καραγκιόζη.
Θριαμβολογεί κιόλας... συνολικά η χασούρα τους μόνο από τους φόρους στην βενζίνη πρέπει να υπερβαίνει το διπλάσιο από αυτά που 'κέρδισαν'.
-
Και να συμπληρώσω σε ολα τα παραπανω οτι ετσι οπως τα κατάφεραν, χανονται και εσοδα και απο τα καινουρια.
- Ολοι αγοραζουν μικρα αμαξια, τα μινι-σουπερ μινι ξαναπηραν φορα. Αρα μειωμένα τέλη ταξινόμησης, ΦΠΑ κτλ
- Εσοδα ΦΠΑ απο βενζινη, σερβις, ανταλλακτικα, ασφάλειες, παρκιν κτλ
Τουλαχιστον θα πει καποιος εδω βελτιωθηκε το εμπορικο ισοζυγιο.
Σκέφτηκε όμως κανεις ιθύνοντας οτι με χειροτερα (απο αποψη ενεργητικης-παθητικής ασφάλειας) πλεον αυτοκίνητα θέλουμε και καλύτερο οδικό δίκτυο-παιδεία-εκπαίδευση-σωστή αστυνόμευση προκειμένου να μην πληρώσουμε τη διαφορά σε φορο αιματος και μάλιστα σε βάθος χρόνου;
-
Αν δειτε τον προϋπολογισμό του Κράτους, μια χαρα είναι το 1.2 δισ. για το Κρατος.
-
Ο χρήστης cpp έγραψε:
Αν δειτε τον προϋπολογισμό του Κράτους, μια χαρα είναι το 1.2 δισ. για το Κρατος.καλα το ειπες στον προυπολογισμο....Τελος του 2012 θα δεις οτι δεν ηταν ''μια χαρα''.Οι λογοι εξηγουνται σε παραπανω ποστ.
Τέλη κυκλοφορίας