-
Οι αναφορές για τον αριθμό των αγνοουμένων κυμαίνονται μεταξύ 69 και περίπου 40. Ουσιαστικά, δεν μπορεί να υπολογίστει ακόμη, σχεδόν μία ημέρα μετά το ναυάγιο, ακριβώς πόσοι επιβαίνοντες αγνοούνται επειδή μέρος όσων έφτασαν σώοι στην στεριά μπορεί να βρίσκονται σε σπίτια κατοίκων της περιοχής ή να έχουν ήδη φύγει προς τη Ρώμη ανεξάρτητα και χωρίς να καταγραφούν.
Στο πλοίο επέβαιναν συνολικά 4.234 άτομα. Από αυτούς διασώθηκαν και καταμετρήθηκαν 4.162, ενώ βρέθηκαν οι σοροί τριών θυμάτων -δύο Γάλλων επιβατών και ενός Περουβιανού, μέλους του πληρώματος. Οι υπόλοιποι 69 συνέχιζαν να αγνοούνται 18 ώρες μετά το ναυάγιο.
2011 Δεδομένα χάρτη - Όροι χρήσης
Επιλέξτε εδώ για να δείτε την εικόνα σε μεγέθυνση
Αρκετές αναφορές επιβατών συγκλίνουν στο ότι για τρία τέταρτα το πλήρωμα καθησύχαζε τους επιβάτες λέγοντας πως το ρεύμα είχε κοπεί εξαιτίας «απλού τεχνικού προβλήματος». Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι επιβάτες αναφέρουν επίσης πως η καθέλκυση των λέμβων καθυστέρησε τόσο που όταν πια αποφασίστηκε δεν μπορούσε να γίνει επειδή το πλοίο είχε ήδη πάρει μεγάλη κλίση.Σημαντικός αριθμός επιβατών διασώθηκε από σκάφη κατοίκων της γύρω περιοχής αλλά και με τη βοήθεια ελικοπτέρων ενώ ορισμένοι επιβάτες, μέσα στον πανικό, βούτηξαν στη θάλασσα.
«Ο ύφαλος δεν υπήρχε στους χάρτες»
Ο κυβερνήτης του κρουαζιερόπλοιου Φραντσέσκο Σκεττίνο τέθηκε υπό κράτηση, όπως μεταδίδουν τα ιταλικά ΜΜΕ. Σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις, βρισκόταν στη γέφυρα την ώρα της πρόσκρουσης.
«Ο ύφαλος δεν υπήρχε στους χάρτες, απλά δεν υπήρχε» φέρεται να δήλωσε, αναφέροντας επίσης πως εκείνος και το πλήρωμα εγκατέλειψαν τελευταίοι το πλοίο. Ο ίδιος φαίνεται να αρνείται πως το πλοίο δεν ακολουθούσε τη συντεταγμένη πορεία του.
Ο Τζιάνι Ονοράτο, πρόεδρος της εταιρείας στην οποία ανήκει το Costa Concordia, υποστήριξε πως η εκκένωση κρουαζιερόπλοιου με την προβλεπόμενη διαδικασία ήταν «σχεδόν αδύνατη» επειδή το πλοίο πήρε κλίση πολύ γρήγορα.
-
Ψηνεστε για καμια κροουαζιερα Ιταλια?
Αναλαμβανω να σας κλεισω με εταιρεια που εχει παραδοση στον χωρο
Απ ο,τι εχουμε διαβασει μεχρις στιγμης, το καραβι ηταν εκτος πορειας, για να περασει κοντα απ το νησι ωστε αοι επιβατες να εχουν ωραια θεα. Συνηθισμενη πρακτικη, προφανως απαγορευμενη, αλλα αυτη τη φορα παρα ηρθαν κοντα...
Ο,τι διαβασατε περι αχαρτογραφητου βυθου ηταν πιπες προφανως, επισης βρεθηκε κια το μαυρο κουτι.
Υπαρχουν πιθανοτατα εγκλωβισμενοι σε καμπινες που δυσκολα προσεγγιζονται...Το πλοιο ηταν προσφατα ναυπηγημενο, ειναι το μεγαλυτερο που κατασκευαστηκε ποτε απο ιταλικα ναυπηγια.
-
Βασικα εχουμε κι ενα σχετικο τοπικο και το ειχα ξεχασει, μηπως να επεφτε λιγο ψαλιδι bill
-
Συνεχισε εκει.
-
πανω απο 700εκκ η επισκευη
ποσα ειπαμε οτι δινει η ασφαλεια? -
-
Για να καταλαβει κανεις τι καραβαρα στουκαρε το ατομο αρκει να κλικαρει το παραπανω λινκ και να συγκρινει το πλοιο με το απεναντι ποσταλι
-
με 60+μετρα ρηγμα απορω πως καταφερε και το εφερε στα ρηχα..
-
Μάλλον ήταν στα ρηχά
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Μάλλον ήταν στα ρηχάκαπου ειχα ακουσει οτι το πηρε κοντα στο monte argentario
να μου πεις ελληνικο καναλι το ειπε οτι λαθος ειναι οπως και να εχει -
Ας αλλαξουμε κλιμα..
Πειραματικο σκαφος με ηλιακους συλλεκτες...
και εδω οι προδιαγραφες τουκαι δυο γρηγορα για χωρες με φτηνη βενζινη..
-
Σχετικά με το Costa Concordia μου κάνει εντύπωση που το πλοίο πήρε κλίση δεξιά άρα είχε ρήγμα δεξιά αλλά η αριστερή πλευρά που είναι έξω από τη θάλασσα έχει και αυτή ρήγμα (και το βράχο καρφωμένο)
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Σχετικά με το Costa Concordia μου κάνει εντύπωση που το πλοίο πήρε κλίση δεξιά άρα είχε ρήγμα δεξιά αλλά η αριστερή πλευρά που είναι έξω από τη θάλασσα έχει και αυτή ρήγμα (και το βράχο καρφωμένο)Πιθανόν να λειτούργησε ο βράχος ως σφράγισμα και η κατάκλιση σε αυτή την πλευρά να περιορίστηκε εν συγκρίσει με αυτήν που προκλήθηκε από το ρήγμα της δεξιάς μπάντας.
-
Ναι πιθανόν... δηλ. ο τύπος κατάφερε και το 'κατσε το καράβι και αριστερά και δεξιά...
-
δεν ξέρω αν παίζει ρόλο, αλλα η τελική μανούβρα που έκανε για να το φέρει κοντά στην ακτή ήταν με άγκυρες, κατά το μάλλον ή ήττον
-
-
Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε:
Ψηνεστε για καμια κροουαζιερα Ιταλια?και πέρσυ είχα πει σε μια φίλη Κορεάτισσα, ότι μια κρουαζιέρα στη Μεσόγειο είναι όλα τα λεφτά
-
Βασικα, οπως παντα σε αυτες τις περιπτωσεις, οι εξω απο το χωρο (=δημοσιογραφοι) αντιμετωπιζουν το θεμα με την παραδοσιακη αγνοια τους...Χαρακτηριστικο παραδειγμα το πως καταγραφηκε η ευρεση (!) του 'μαυρου κουτιου'...η πορτοκαλι καψουλα του VDR (Voyage Data Recorder), τοποθετειται σε ολα τα πλοια στο compass deck (κοντρα γεφυρα) ie στο ανωτερο καταστρωμα, το οποιο με βαση τις φωτο του ναυαγιου φαινεται οτι βρισκεται εξω απο το νερο, και σε κοινη θεα...αθλος η περισυλλογη του!! (βρηκα και φωτο... )
Απο την αλλη η διασωση 4162 επιβατων παρουσιαζεται σαν κατι απολυτα φυσιολογικο, ενω στην πραγματικοτητα ειναι αθλος!
Τα ερωτηματα στο συγκεκριμενο ναυαγιο ειναι..
1 - Για ποση ωρα και γιατι υπηρξε black out. Ηταν πριν ή μετα την προσκρουση
2 - Η βαση δεδομενων και η λειτουργια του ECDIS (Electronic Charts Display and Information System)
3 - Ποσα και ποια τμηματα κατακλυστηκαν μετα την προσκρουση και τι επιδραση ειχαν στην ευσταθεια του πλοιου
4 - Ποση ωρα εμεινε upright και σε ποσο χρονο πηρε μεγαλη κλιση
5 - Σε σχεση και με τα δυο απο πανω, γιατι πηρε την αποφαση να προσαραξει το πλοιοΤο τελευταιο βεβαια ειναι σχετικα προφανες...συνεχιζοντας στην ιδια πορεια ή μενοντας εκει (αγκυροβολωντας) αναλογα με τα ρευματα, θα βρισκοταν σε μια περιοχη με βαθος απο 21 εως 98 μετρα...ποσοι θα σωνονταν αν βυθιζοταν εκει?
Υποθετω οτι περασε απο την εξωτερικη μερια του ανατολικου βραχου, αργησε να στριψει ερχομενος με μεγαλη ταχυτητα (15.5 κομβους λεει το marine traffic), οποτε και το πισω μερος βρηκε στον υφαλο..Βεβαια ο καπετανιος ισχυριζεται οτι βρισκοταν 300μετρα απο τον υφαλο, και το βαθος εκει ειναι χαρτογραφημενο πανω απο τα 40 μετρα...ισως να λεει αληθεια βασιζομενος στο gps, το οποιο ομως παλι ειναι μεγαλο και συνηθες σφαλμα σε αυτες τις περιπτωσεις να λαμβανεται αποκλειστικα υποψην...
Επισης η κλιση προς την αντιθετη φορα απο την πλευρα του ρηγματος δειχνει οτι ή υπηρξε μεγαλη μετατωπιση νερου κατα τη διαρκεια της στροφης (150-180 μοιρες) η οποια σε συνδυασμο με τη συνεχη εισροη νερου ειχε ως αποτελεσμα να αναποδογυρισει το πλοιο (by design αυτο συμβαινει), ή οτι πλησιαζοντας στην στερια για διαφορους λογους χτυπησε και δεξια...
Ο χρήστης mikegr έγραψε:
Για να καταλαβει κανεις τι καραβαρα στουκαρε το ατομο αρκει να κλικαρει το παραπανω λινκ και να συγκρινει το πλοιο με το απεναντι ποσταλιΚαλα το πλοιο που φαινεται πισω δεν το λες ακριβως ποσταλι....πιο μικρο απο τις παντοφλες που πανε σαλαμινα ειναι..
http://www.toremar.it/pages_it/flotta.asp
Το Concordia ειναι βεβαια πολυ μεγαλο με 290 μετρα ολικο μηκος.... -
Δηλαδή η πορεία του ήταν (σύμφωνα με τον χάρτη που έβαλες VolvoZeus) προς Βορρά δηλ. το νησί από αριστερά ? Χτύπησε σε ύφαλο / ξέρα στο κάτω μέρος του χάρτη και μετά πέρασε το λιμάνι και έκανε 180 μοίρες στροφή (300 μέτρα πλοίο θέλει κανα μίλι να κάνει τέτοια στροφή φαντάζομαι...) και βρέθηκε εκεί που βρέθηκε ? Κάπως παράξενο δεν είναι αυτό ?
Αυτό με το blackout που λες ήταν και δική μου απορία, οι επιβάτες είπαν ότι πρώτα έσβησαν τα φώτα και μετά ακούστηκε ο θόρυβος.
Στη φωτο παραπάνω φαίνεται να είναι blackout τα εσωτερικά φώτα, να υποθέσω τα εξωτερικά είναι φωτισμός ανάγκης για την εγκατάλειψη ?
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Δηλαδή η πορεία του ήταν (σύμφωνα με τον χάρτη που έβαλες VolvoZeus) προς Βορρά δηλ. το νησί από αριστερά ? Χτύπησε σε ύφαλο / ξέρα στο κάτω μέρος του χάρτη και μετά πέρασε το λιμάνι και έκανε 180 μοίρες στροφή (300 μέτρα πλοίο θέλει κανα μίλι να κάνει τέτοια στροφή φαντάζομαι...) και βρέθηκε εκεί που βρέθηκε ? Κάπως παράξενο δεν είναι αυτό ?Αυτό με το blackout που λες ήταν και δική μου απορία, οι επιβάτες είπαν ότι πρώτα έσβησαν τα φώτα και μετά ακούστηκε ο θόρυβος.
Στη φωτο παραπάνω φαίνεται να είναι blackout τα εσωτερικά φώτα, να υποθέσω τα εξωτερικά είναι φωτισμός ανάγκης για την εγκατάλειψη ?
Ακριβως...Αν και η απεικονιση απο το AIS στον παρακατω χαρτη του Marine Traffic ειναι λιγο κατα προσεγγιση (δεν εχει τοσο τακτικα update το ΜΤ για πιο ακριβη χαραξη), η πορεια ηταν αυτη...Ακριβως θα μαθουμε απο το VDR..
Απο το σημειο της προσκρουσης μεχρι το λιμανι φαινεται να ειναι πανω απο μισο μιλι..προφανως πηγαινοντας με 15.5 κομβους χρειαζονται αρκετα μιλια για να σταματησεις...επομενως ειχε τη δυνατοτητα ελιγμων μετα τη συγκρουση..
Σχετικα με το black out, με βαση τη SOLAS, η emergency πρεπει να σηκωσει φορτιο σε μαξιμουμ 45sec, και να μπορει να ξεκινησει τη μηχανη μεσα σε 30λεπτα..Αυτο δεν σημαινει βεβαια οτι μετα το black out αποκλειεται να δουλεψαν ξανα οι κανονικες γεννητριες..O emergency φωτισμος στα επιβατικα περαν απο τα κλασσικα (γεφυρα, navigation lights κτλ) πρεπει να καλυπτει ολους τους κοινοχρηστους χωρους, καταστρωματα και σημεια συγκεντρωσης/επιβιβασης στις λεμβους, για τουλαχιστον 36 ωρες..
Παντως θα μαθουμε επακριβως τι συνεβει αφου το πλοιο εχοντας κατασκευαστει το 2005 εχει VDR και οχι S-VDR (simplified) το οποιο ως υπερτατος ρουφιανος καταγραφει απολυτως τα παντα..Σχετικα με τη μαρτυρια, αν ισχυει τοτε τα πραγματα ειναι πολυ πιο απλα σε σχεση με το ατυχημα..
Καραβολατρικό θέμα (συγχώνευση)