-
-
Βέβαια είναι γνωστό πως οι Έλληνες πιλότοι είναι οι καλύτεροι παγκόσμια!
**Και μιας και παραπάνω αναφέρθηκα στον πρωταθλητή Ελλάδας με SYNCRO του 1993, (με πολλούς τίτλους, τρόπαια και μορφή των αγώνων αυτοκινήτου στην Ελλάδα, γενικότερα), θα ήταν σοβαρή παράλειψη να μην σας τον παρουσιάσω!
Δυστυχώς έχω εικόνα μόνο από ένα πολύ κακκής ποιότητας VHS βίντεο το οποίο αναγκάστηκα να το...λογοκρίνω για να αφαιρέσω κάποια...παράσιτα ενός μυωπικού, (τότε), τμήματος marketing:
**Kυβερνήτης Ραπτόπουλος, πρωταθλητής Ελλάδας 1993:


Συγκυβερνήτης (Δυστυχώς τον άνθρωπο δεν τον γνωρίζω, ζητάω συγγνώμη, αν κανείς ξέρει κάτι...)

Χαμηλή πτήση για αποφυγή των ραντάρ...(κλασσική φωτό της VAG)

Ο τερματισμός

Και το σχετικό, (λογοκριμένο( )), βίντεο:
**Σε συζήτηση μαζί του μου αποκάλυψε:
1)'Έτρεχα με κινητήρα PORSCHE 350 HP.'
2)'Από την κορυφή ενός λόφου, πάταγα τέρμα το γκάζι και 'κάρφωνα' το αυτοκίνητο μέχρι κάτω χωρίς να λογαριάζω κανένα εμπόδιο! Το SYNCRO δεν σπάει με τίποτα!'**
-
Aυτή τη μορφή είχε στα τέλη του 1992, (εποχή Ραπτόπουλου), το SYNCRO που παρέδιδε τότε η KOSMOCAR, (γενική αντιπροσωπεία Ελλάδας), στην έκδοση κλειστού φορτηγού:

To ίδιο σε επιβατικό VANAGON, (Αμερικάνικη έκδοση), με προβολείς και ζάντες έκδοσης Νότιας Αφρικής:

**Και μία μοναδική περίπτωση τούνελ: είναι πιό ευχάριστο το να μπεις παρά το να βγείς! **

-
Και μιας και ο λόγος περί τούνελ...Εντάξει αυτό δεν το περίμενα... Μέσα-έξω σε τούνελ! Mόλις βγαίνεις και νομίζεις ότι τελείωσε, τα κεφάλια ξανά μέσα! (Κάτι μου θυμίζει...).(Τουλάχιστον είναι με SYNCRO!). Και μάλιστα από την Ισπανία! Τυχαίο; Δεν νομίζω...
https://www.youtube.com/watch?v=e_H6Lzf9aXE&feature=player_embedded#!
-
-
Mιλώντας προηγουμένως για retrofit τοποθέτηση κινητήρων, ξέχασα να αναφέρω τον W12.
Iδού:
VAG W12

Και επί το έργον:
VANAGON W12
(Προσοχή! Ο τίτλος του βίντεο 'V12' είναι λάθος!)
(Kαι με ήχο W12 σε ανέβασμα...)
Με συγχωρείτε...
-
Eπικροτώ και υποκλίνομαι σε όλες τις εργοστασιακές εκδόσεις του Τ3-πλην των ντιζελοκίνητων όπου ήταν σκέτη αποτυχία-ξενερώνω τα μέγιστα όταν βλέπω καγκούρικες μετατροπές από μοτέρ subaru μέχρι......κινητήρα jet!!
Το Τ3 είχε απ τη μάνα του κινητήρα που τ' άσπαγε,δεν ήθελε καμία μετατροπή. -
Ο χρήστης G60 έγραψε:
Eπικροτώ και υποκλίνομαι σε όλες τις εργοστασιακές εκδόσεις του Τ3-πλην των ντιζελοκίνητων όπου ήταν σκέτη αποτυχία-ξενερώνω τα μέγιστα όταν βλέπω καγκούρικες μετατροπές από μοτέρ subaru μέχρι......κινητήρα jet!!
Το Τ3 είχε απ τη μάνα του κινητήρα που τ' άσπαγε,δεν ήθελε καμία μετατροπή.Φίλε μου, έχοντας ζήσει με το αυτοκίνητο αυτό από το 1980, 2WD 1600 c.c. αερόψυκτο, έως το 1993, και 1993 έως 1998 4WD 2100 καταλυτικό, σε διαβεβαιώνω πως οι κινητήρες που έμπαιναν από τους Γερμανούς ήταν από επικίνδυνοι, (1,6 l), έως εντελώς ανεπαρκείς, (1,9 και 2,1).
Αυτός είναι άλλωστε ο λόγος που η VW Νότιας Αφρικής, στην σειρά παραγωγής, μετά το 1992, προχώρησε με κινητήρες Audi έως 2.600 c.c., που και πάλι, για τις δυνατότητες του αυτοκινήτου, είναι 'λίγοι', (δες και σχετικό review σε προηγούμενα post.).
Αυτό έδωσε και το έναυσμα στον OETINGER να παρουσιάσει τις εκδόσεις του με τα 3.200 και 3.700 c.c., (δες προηγούμενα post).
Kαι αυτά τα αναφέρω σαν στοιχεία για εργοστασιακές η ημι-εργοστασιακές εκδόσεις. Γιατί απο κει και πέρα η ανάγκη για ισχυρότερους κινητήρες ήταν τόση ώστε άρχισαν και ανεξάρτητες παραγωγές, όπως παρουσιάζω σε προηγούμενα post.
Χαρακτηριστικά αναφέρω πως για κάποια χρόνια με κινητήρα V6 2.800 c.c., 174 hp (AUDI), στο SYNCRO, είχα απλά ικανοποιητική απόδοση, (επιτέλους). Kαι για καταλάβει ο κόσμος που μας διαβάζει τι εννοώ, με τον προαναφερόμενο V6, ήταν αντίστοιχη με αυτή ενός μέσου επιβατικού 1.400 c.c..
-
...
-
'VANAGONs ANONYMOUS'
by Robert Rountree
'Hello.
Yes, you. You, looking at this screen for hours on end, online. You, bleary eyed. You, a Vanagon Internet addict. Have you looked in the mirror lately? Been outside? Know what day of the week it is? Been out from under your Van lately? Know the chapters in your Bentley so well, you mumble to yourself........ No Cooling #19... not Water Tanks #76?
Your name was given to us by a spouse or family member who is concerned about your Vanagon internet addiction. At Vanagons Anonymous, we can help.
We're a non-profit society of recovering addicts like yourself that provides support and counseling through weekly meetings designed to help you cope with your problem.
We feature a twelve step recovery program and in extreme cases, interventions. Although it is our firm belief that you are never 'cured,' you most certainly can recover.
We have designed a brief checklist to determine if you are a Vanagon addict. Do you:
-
Have twitches of the head when you walk by your Vanagon?
-
Check Your Vanagon.com e-mail more than 3 times a day?
-
Spend more time reading/replying to e-mail than eating or sleeping?
-
Surf aimlessly looking for Vanagon related topics?
-
Leave your name and information at countless sites if only to hope you'll receive a reply one day from a company about some new shock, spring rate, trailer hitch or battery?
-
Log on before important personal habits, such as meal preparation, hygiene or bodily functions?
-
Have red, swollen eyes that hang halfway out of your head?
-
Spend hours online on a holiday from work, where you'd usually be griping about your carpal tunnel syndrome?
-
Keep imagining you see a coolant drop on your garage floor, or think you feel a slight hesitation under power, Keep asking yourself...... did I have to shift into 3rd last last time I came up this hill?... is that smell antifreeze?
-
All of the above?
If you answered yes to four or more questions (or chose #10), you have a problem. Please call us at Vanagon Anonymous at:
1-800-LOGOFFNOWFORPETE'SSAKE
We're here, we're free, and we're confidential. The first step to recovery is admission that you have a problem.
Call us today.
(If you can power off to free up your phone line,that is.) 'info@vanagon.com
Copyright
1997-2001, Ron Lussier. All rights reserved.Κάθε, εξοργιστική, ομοιότητα με πρόσωπα και πράγματα, είναι εντελώς συμπτωματική!
-
-
Διαφορές και ομοιότητες στην εφαρμογή του συστήματος τετρακίνησης 'SYNCRO' στα 'αδελφά' μοντέλα της ίδιας, (περίπου), εποχής.
Μόλις βρω το κουράγιο... (Θα σας πω και περί συμμετρικότητας της τετρακίνησης και αν και που υπάρχει στα συγκεκριμένα...).
-
Περιμένω με αγωνία!Η συμμετρικότητα μου κίνησε το ενδιαφέρον.
-
Έγραφε το 'Car and Driver' το 1980, (Φεβρουάριος), εντυπωσιασμένο από την ομοιότητα στο όλο 'στήσιμο' του αυτοκινήτου, στην δοκιμή που έκανε στο πρωτοπαρουσιαζόμενο 2WD, (προ SYNCRO), T3:
'Τhe Porsche 911 of vans':

Kαι έμελε να είναι προφητικό, γιατί πολύ περισσότερο από το 2WD επρόκειτο να μοιάζει με PORSCHE 4WD το τετρακίνητο SYNCRO, δανειζόμενο το βασικό σύστημα από την περίφημη 959, (PST=PORSCHE-STEYR TRANSMISSION), και μάλιστα στην απλούστερη αλλά και, κατά πολλούς, πιο αποδοτική μορφή του, όπως αυτό εφαρμόστηκε στην PORSCHE 993 Carrera 4, με κινητήρα και βασική κίνηση πίσω και για τα δύο οχήματα:
SYNCRO T3

PORSCHE 939(;)


(Το 'αστείο' στην υπόθεση είναι πως ενώ όλοι πήγαν από το απλό μηχανικό VCT, (διαφορικό σιλικόνης), προς το HALDEX, η PORSCHE από το PST, που είναι μια βαρύτερη και πολυπλοκότερη μορφή HALDEX του 1985 (!) πέρασε στο απλό VCT, επανερχόμενη μετά πολλά χρόνια στο ηλεκτρονικό. Ίσως επειδή, όπως αναφέρει και το σχετικό άρθρο για την 939, στην πράξη, πολλές φορές είναι απρόβλεπτα τα αποτελέσματα.).
Εδώ η αρχή λειτουργίας του VCT:



Η κοινή καταγωγή του συστήματος, (STEYR), φαίνεται και από το ότι η 959 είχε και αυτή σχέση G, (=GELANDE=κοντή), όπως και το Τ3.
Διαφορές στην, (κατά τα άλλα), κοινή αρχιτεκτονική:
α)Στην 939 ηλεκτρονικός έλεγχος των διαφορικών σε όλες τις συνθήκες. (Πολύ λιγότερο αποτελεσματικό σε εκτός δρόμου καταστάσεις για τις οποίες βέβαια το αυτοκίνητο δεν προορίζεται).
β)Στο Τ3 μηχανικό κλείδωμα για πολύ χαμηλές ταχύτητες κατά την χρήση εκτός δρόμου η σε πολύ δύσκολες συνθήκες. (Σε μεγάλες ταχύτητες εντός δρόμου προτείνεται η τοποθέτηση πίσω ενός LSD, (διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης), που διατίθεται σαν aftermarket λύση).
SYNCRO LSD:

http://www.smallcar.com/index.php?dispatch=products.view&product_id=29808SYNCRO T3: το χειριστήριο για την ενεργοποίηση των 'μπλοκέ':

2)H τοποθέτηση του VCT, στην 939 είναι μέσα στο πίσω διαφορικό, ενώ στο Τ3 στο εμπρός:
939

SYNCRO T3:

3)H 939 διαθέτει άξονα χωρισμένο στα δύο, έχει δηλαδή 'μεσαία τριβή'. Είναι από τις προτεινόμενες μετατροπές για ένα Τ3, γιατί ο μονοκόμματος άξονας του, 'ζυγίζεται' εξαιρετικά δύσκολα!
Ενώ που βρίσκεται στα PASSAT/GOLF SYNCRO; (Για να βάζουμε σιγά-σιγά και αυτό τον παράγοντα που σας υποσχέθηκα στην συζήτηση).
PASSAT/GOLF SYNCRO:

Δηλαδή εκτός κελύφους διαφορικού, πολύ πιο ευάλωτο στα κτυπήματα και αερόψυκτο και όχι υγρόψυκτο, όπως στις προαναφερόμενες περιπτώσεις,** γενικότερα πιο εύθραυστο!**
Βέβαια τα PASSAT/GOLF διαθέτουν 'μεσαία τριβή'...

(συνεχίζεται)
-
Δασκαλος!
-
Ο χρήστης Εαβίτης έγραψε:
Δασκαλος!'Συνταξιούχος τεχνικός αεροσκαφών'(!)
Τα σέβη μου!
-
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ SYNCRO T3, (VANAGON/CARAVELLE/TRANSPORTER),
ΠΡΟΣ SYNCRO PASSAT B3/GOLF,(COUNTRY, RALLYE).
ΣΥΜΜΕΤΡΙΚΟΤΗΤΑ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗΣ.1)TO ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ VCT ΩΣ ΚΛΕΙΣΤΟ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΥΟ ΔΡΟΜΩΝ.
α)Το VCT του συστήματος 4x4 της STEYR-PUCH, στην πραγματικότητα λειτουργεί σαν ένα κλειστό κυβερνητικό σύστημα δύο δρόμων.
β)Το σημείο αναφοράς του συστήματος είναι ο κινητήριος άξονας από τον οποίο παίρνει την «πληροφορία», που στην προκειμένη περίπτωση είναι η ταχύτητα περιστροφής.
γ)Προσπαθεί λοιπόν να εξισώσει την ταχύτητα του «slave», (παρασυρόμενου), άξονα με την ταχύτητα του βασικού, που είναι και το σημείο αναφοράς.
δ)Και εάν η ταχύτητα είναι μικρότερη, παρέχει ισχύ με στόχο την αύξηση των στροφών, ενώ αν η ταχύτητα του «slave» είναι μεγαλύτερη αφαιρεί ισχύ, λειτουργώντας σαν ιδιότυπο φρένο στον άξονα που προσπαθεί να ελέγξει.
ε)Αυτός ο τρόπος λειτουργίας θα μπορούσε να παρομοιαστεί με την λειτουργία ενός κλιματιστικού μηχανήματος, το οποίο έχει ρυθμιστεί σε μία θερμοκρασία λειτουργίας, έστω των 20 βαθμών.
ς)Όταν η θερμοκρασία ξεπερνάει αυτό το όριο, παρέχει ψύξη, (αφαιρεί ενέργεια), ενώ όταν πέφτει παρακάτω παρέχει θέρμανση, (προσθέτει ενέργεια).
ζ)Αυτή είναι η έννοια ενός απλού κλειστού κυβερνητικού συστήματος δύο δρόμων, (ενεργειών), ενός συστήματος δηλαδή που προσπαθεί αυτόματα να διατηρήσει την ισορροπία των παραμέτρων εντός των ορίων που του έχουν ανατεθεί.
2)ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΣΕ ΟΧΗΜΑ ΜΕ ΚΙΝΗΤΗΡΑ/ΚΙΝΗΣΗ ΠΙΣΩ, (VW T3 4x4), ΣΕ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΣΕ ΟΧΗΜΑ ΜΕ ΚΙΝΗΤΗΡΑ/ΚΙΝΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ, (PASSAT B3/GOLF SYNCRO, COUNTRY, RALLY).
To σύστημα 4x4 SYNCRO της STEYR-PUCH μοιάζει να έχει κατασκευαστεί για αυτοκίνητα με κινητήρα/κίνηση πίσω.
Στην εντελώς αντίθετη τοποθέτηση, κινητήρας/κίνηση εμπρός, δημιουργούνται ορισμένα «θέματα», για τα οποία ο κατασκευαστής θα πρέπει είτε να κάνει τα «στραβά μάτια», είτε να πάρει κάποια μέτρα.
Για να δούμε:
α)Εντός δρόμου.
α1)Στροφές:Στα πισωκίνητα, το σύστημα τείνει να φρενάρει τον μπροστινό άξονα, σε κάποιο ποσοστό, ανάλογα με την οξύτητα της στροφής, προσπαθώντας να εξισώσει τις στροφές του με εκείνες του, (σημείου αναφοράς), πίσω άξονα, ο οποίος, ως γνωστόν, ακολουθώντας μικρότερη ακτίνα, περιστρέφεται αργότερα.
ΣΧΕΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ:
Στα προσθιοκίνητα, το σύστημα τείνει να επιταχύνει τον πίσω άξονα σε μια προσπάθεια εξίσωσης με τις στροφές του, (σημείου αναφοράς), μπροστινού άξονα που ακολουθώντας μεγαλύτερη ακτίνα στροφής περιστρέφεται ταχύτερα.
**Αποτελέσματα της διαφοράς: **
Στα πισωκίνητα, (VW T3), το VCT προκαλεί ένα ήπιο φαινόμενο «μαζέματος» του εμπρός μέρους, ανάλογου με αυτό που εμφανίζεται στα προσθοκίνητα αυτοκίνητα όταν αφήνουμε το γκάζι πάνω στην στροφή.
Σε περίπτωση αύξησης της παροχής της ισχύος από τον κινητήρα πάνω στην στροφή, και ενώ το πίσω μέρος τείνει να υπερστρέψει χάνοντας την επαφή με τον δρόμο, γίνεται ανεπαίσθητα αισθητό ένα «τράβηγμα» του εμπρός άξονα που ξαναβάζει «τα πράγματα στην θέση τους».
Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω: αίσθηση κίνησης σε ράγες!Στα προσθοκίνητα, (PASSAT/GOLF), μετά την είσοδο στην στροφή, εμφανίζεται κατ’ αρχήν υποστροφή, όπως στα 2 WD προσθοκίνητα αυτοκίνητα, και, με κάποια μικρή καθυστέρηση, ένα, (ήπιο και πάλι), φαινόμενο υπερστροφής, που οφείλεται σε ένα, κατά κάποιο τρόπο «γκάζωμα» του πίσω άξονα, ο οποίος ξαφνικά ενεργοποιείται τροφοδοτούμενος από το VCT που προσπαθεί να εξισώσει τις στροφές του με τον εμπρός άξονα!
Και, αν και τα αυτοκίνητα αυτά, τελικά, στρίβουν εξαιρετικά λόγω τετρακίνησης, δεν παύει η «αίσθηση» που δίνουν να είναι εκείνη ενός αυτοκινήτου που αλλάζει συμπεριφορά από την υποστροφή στην υπερστροφή, πάνω στην στροφή, κάτι που δεν είναι ότι καλύτερο για τον ανυποψίαστο μέσο οδηγό!α2)Ευθεία:
α2α)Φρενάρισμα:
Kατά την διαδικασία ισχυρού φρεναρίσματος, στα όρια της εμπλοκής των τροχών, για τεχνικούς λόγους, οι εμπρός τροχοί πρέπει να περιστρέφονται κάπως αργότερα από τους πίσω.
Στο T3, το σύστημα επιτρέπει αυτή την διαφορά περιστροφής ανάμεσα στους δύο άξονες, δεδομένου ότι εμπρός φτάνει μέχρι το 90% - 95% της ισχύος, (και όχι το 100% η το 50% όπως λανθασμένα αναφέρεται από διάφορες πηγές). Φαινόμενο που γίνεται ιδαίτερα ορατό στην άμμο, όπου ανεβάζοντας τις στροφές του κινητήρα παρατηρούμε το πίσω μέρος να βυθίζεται λίγο περισσότερο από το εμπρός καθώς οι πίσω τροχοί περιστρέφονται ορατά ελαφρά ταχύτερα από τους εμπρός.
Αντίθετα στα PASSAT/GOLF, η ταχύτερη περιστροφή του πίσω άξονα από τον εμπρός θα μετέδιδε τόση ροπή στο VCT που δεν θα επέτρεπε, χωρίς έντονο «κούρδισμα» της μετάδοσης, το ισχυρό, στα όρια της εμπλοκής, φρενάρισμα των εμπρός τροχών.
Έτσι λοιπόν απαιτήθηκε η προσθήκη ενός μηχανισμού «ελεύθερου τροχασμού», ο οποίος επιτρέπει την περιστροφή των εμπρός τροχών με μικρότερη ταχύτητα από τους πίσω, και ενεργοποιεί την εμπλοκή της τετρακίνησης μόνο όταν ο εμπρός άξονας παίρνει περισσότερες στροφές από τον πίσω.
Ο μηχανισμός αυτός, ενσωματώθηκε στο, (πίσω), διαφορικό και, με την σειρά του, «απαίτησε»:1)Eιδικό μηχανισμό, με ρελέ και υποπιέσεις, για την ενεργοποίηση της τετρακίνησης στην οπισθοπορεία, όπου ο «ελεύθερος τροχασμός» καταργείται. Και επειδή, σε περίπτωση κολλήματος, μπορεί να χρειαστεί να κάνει κανείς μπρος-πίσω, η «αναστολή» αυτή του «ελεύθερου τροχασμού», διατηρείται και κατά την κίνηση εμπρός μέχρι να επιλεχθεί η τρίτη ταχύτητα στο κιβώτιο.
PASSAT/GOLF SYNCRO: ΠΙΣΩ ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ/ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΡΟΧΑΣΜΟΣ/VCT/ΒΑΛΒΙΔΑ ΥΠΟΠΙΕΣΗΣ:

Όμως στο Τ3 δεν χρειάζεται τίποτα από αυτά, και όπως έλεγε και ένα παληό «μότο» υπέρ της απλότητας, «ότι δεν υπάρχει δεν χαλάει».
2)Χώρο! Έτσι το δεξιό πίσω ημιαξόνιο είναι κοντύτερο από το αριστερό! Βέβαια λόγω της στιβαρότητας της πίσω ανάρτησης και της ομαλής και σταδιακής παροχής της ισχύος όταν αυτό απαιτείται, μοιάζει να μην υπάρχει αλλοίωση στην γεωμετρία της ανάρτησης, αλλά πάντως η συμμετρία πάει περίπατο!
Εδώ η σύγκριση με το Τ3 και την απόλυτη συμμετρία της πίσω ανάρτησής του.
ΦΩΤΟ:
PASSAT/GOLF SYNCRO: ΠΙΣΩ ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ-MEΤΑΔΟΣΗ
(δεξιό ημιαξόνιο κοντύτερο του αριστερού)
**ΦΩΤΟ:
T3 SYNCRO: ΠΙΣΩ ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ-ΜΕΤΑΔΟΣΗ
(απόλυτη συμμετρία)**
α2β) Επιτάχυνση/έλξη φορτίου.
Tα PASSAT/ GOLF, (ίσως και τα Τ4, Τ5, SHARAN, TIGUAN;), SYNCRO, έχουν κινητήρα εγκάρσια τοποθετημένο με συνεχόμενο σασμάν/διαφορικό. Αποτέλεσμα αυτής της τοποθέτησης είναι η έλλειψη χώρου για ισομήκη ημιαξόνια μετάδοσης της κίνησης στους εμπρός τροχούς.
Δείτε την σχετική φωτό:
ΦΩΤΟ:
PASSAT SYNCRO: ΕΜΠΡΟΣ ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ-ΜΕΤΑΔΟΣΗ
(αριστερό ημιαξόνιο κοντύτερο του δεξιού)
Aντίθετα στο VW T3, , η εμπρός μετάδοση της κίνησης είναι απόλυτα συμμετρική.
Δείτε την σχετική φωτό:
Τ3 SYNCRO: ΕΜΠΡΟΣ ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ-ΜΕΤΑΔΟΣΗ
(απόλυτη συμμετρία)

Και τι έγινε; ίσως θα πείτε. Σε τι ενοχλεί αυτό;
Για δείτε το σχετικό βίντεο όπου παρουσιάζονται τα αποτελέσματα αυτής της μη συμμετρικής εμπρός μετάδοσης όπου, εκτός των άλλων, δοκιμάζεται και ένα εγκάρσιας τοποθέτησης κινητήρα, μη συμμετρικών ημιαξονίων, σημερινό PASSAT:
Σας ακούω: «Και γιατί να πιστέψουμε αυτό που λέει η SUBARU η ο συγκεκριμένος κύριος/αντιπρόσωπος; Δεν ξέρει η VAG;»
Ναι, αλλά για δείτε τι λέει η «μαμά» VAG σε μία παρουσίαση της εμπρός μετάδοσης των ΑUDI Q7/VW TOUAREG/PORSCHE CAYENNE που κάνει:
AΠΟΣΠΑΣΜΑ PDF AUDI

Έτσι λοιπόν το τιμόνι του Τ3 είναι εντελώς ελεύθερο από τις ασσύμετρες τάσεις που προκαλούν μικροκινήσεις αριστερά-δεξιά κατά την επιτάχυνση στο τιμόνι των PASSAT/GOLF.
α2γ)Μετάδοση κραδασμών:
Στο τιμόνι των PASSAT/GOLF SYNCRO μεταδίδονται οι κραδασμοί της λειτουργίας ενός προσθοκίνητου αυτοκινήτου, αφού η όλη δομή τους είναι ίδια με τα αυτοκίνητα μπροστινής κίνησης.
Στο Τ3 SYNCRO οι κραδασμοί της μετάδοσης φιλτράρονται πριν φθάσουν στο τιμόνι κατά ένα πολύ σημαντικό ποσοστό, έως και 100% ανάλογα με τις συνθήκες.
T3 SYNCRO: Ο ΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ:

T3 SYNCRO: ΤΟ SILENT BLOCK ΤΟΥ ΑΞΟΝΑ:

β)Εκτός δρόμου:
Eντάξει, τα PASSAT/GOLF SYNCRO δεν παρουσιάστηκαν σαν «εκτός δρόμου», (με εξαίρεση το GOLF COUNTRY που είναι για «light off roading»). Έχουν βέβαια EDL εμπρός που κάνει ότι μπορεί, αλλά το τελικό αποτέλεσμα είναι αυτό που βλέπουμε και για το «τρέχον» PASSAT του βίντεο της SUBARU.
Απλά να πούμε εδώ ότι το Τ3, (αλλά και οποιοδήποτε αυτοκίνητο με την δυνατότητα «κλειδώματος» του εμπρός, πίσω και κεντρικού διαφορικού), έχει απόλυτα συμμετρική μετάδοση και με μία δεύτερη έννοια εκτός της γεωμετρικής, δηλαδή μπορεί να κινηθεί με μόνο ένα τροχό να έχει πρόσφυση, οιονδήποτε από τους τέσσερεις.
Και για να προλάβω την ερώτηση: ναι το VCT επέχει θέση κεντρικού διαφορικού και με το 95% της ροπής που μεταδίδει μπορεί να κινήσει το αυτοκίνητο όταν ένας μόνο εμπρός τροχός έχει πρόσφυση.
Kαι επειδή είπαμε πολλά για 4x4 εντός, ας πάρουμε και μια ανάσα εκτός…
Με την πρώτη, χωρίς μετατροπές, εκεί που τα ειδικά μετασκευασμένα για trial αυτοκίνητα χρειάζεται να προσπαθήσουν πολύ…
ΒΙΝΤΕΟ ΜAXXIS TRIAL:
-
Μηπως εχεις μπερδεψει τις διαφορες γενιες passat ,golf κτλ?Εδω και δυο γενιες αυτα φορανε Haldex(to passat torsen στη προηγουμενη γενια) και οχι viscous.
Eπισης αδυνατω να καταλαβω τις συνεχεις συγκρισεις που κανεις με το Τ3 συγκρινοντας το συστημα τετρακινησης του με διαφορα τετρακινητα που εχει βγαλει το VAG κατα καιρους.
Επισης το θεμα με τα ασυμμετρα ημιαξονια νομιζεις οτι προκαλει εμφανη υπεροχη του Τ3?
Και να υπαρχει υποσκελιζεται απο αλλους παραγοντες που το Τ3 ειναι απλα πισω γιατι απλα ειναι ενα παλιο βανακι!
Επισης νομιζω οτι ενα land cruiser ειναι πολυ καλλιτερο εκτος δρομου απο το T3 .Και χωρις μετατροπες. -
Ο χρήστης kostis20 έγραψε:
Μηπως εχεις μπερδεψει τις διαφορες γενιες passat ,golf κτλ?Εδω και δυο γενιες αυτα φορανε Haldex(to passat torsen στη προηγουμενη γενια) και οχι viscous.
Eπισης αδυνατω να καταλαβω τις συνεχεις συγκρισεις που κανεις με το Τ3 συγκρινοντας το συστημα τετρακινησης του με διαφορα τετρακινητα που εχει βγαλει το VAG κατα καιρους.
Επισης το θεμα με τα ασυμμετρα ημιαξονια νομιζεις οτι προκαλει εμφανη υπεροχη του Τ3?
Και να υπαρχει υποσκελιζεται απο αλλους παραγοντες που το Τ3 ειναι απλα πισω γιατι απλα ειναι ενα παλιο βανακι!
Επισης νομιζω οτι ενα land cruiser ειναι πολυ καλλιτερο εκτος δρομου απο το T3 .Και χωρις μετατροπες.1)Εαν πρόσεχες λίγο περισσότερο τι γράφω, θα έβλεπες πως αναφέρομαι στα PASSAT/GOLF SYNCRO και όχι 4MOTION που έχουν HALDEX.
Ωστόσο, όπως φαίνεται στο σχετικό βίντεο της SUBARU, το τελευταίας γενιάς PASSAT με HALDEX και εγκάρσια τοποθέτηση κινητήρα, παρουσιάζει το θέμα με τα ασύμμετρα ημιαξόνια, όπως ακριβώς και το PASSAT B3 SYNCRO στο οποίο, βασικά, αναφέρομαι.2)Tι ακριβώς αδυνατείς να καταλάβεις στις συγκρίσεις που κάνω;
3)Η υπεροχή της συμμετρικής, ως προς τα ημιαξόνια στην προκειμένη περίπτωση, τετρακίνησης, είναι αδιαμφισβήτητη όπου και όταν υπάρχει, σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο και όχι μόνο στο Τ3.
Και επειδή, ενδεχομένως, δικαιολογημένα, δεν πείθεσαι τόσο εύκολα, διάβασες τι λέει η ίδια η VAG στο 'white paper' που παραθέτω για τα AUDI Q7/TOUAREG/CAYENNE;4)Εάν λέγοντας 'παληό βανάκι' μπορούσαμε να καθορίσουμε και το επίπεδο της κατασκευής και της τεχνολογίας που χρησιμοποιείται, τότε αυτό θα απλοποιούσε πολύ τα πράγματα και θα μας βόλευε ώστε να μην χρειάζεται να περνάμε από την βάσανο της ανάλυσης και της έρευνας, όσοι βέβαια είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε κάτι τέτοιο.
Σαν να λέμε, 'έλα μωρέ, ένα παληό CONCORD' είναι η, επειδή μπορεί να σου ακούγεται υπερβολικό, 'ένα παλιό εργαστήριο εφηρμοσμένης τεχνολογίας αιχμής είναι' (!).
Όμως η γνώση που περιέχεται σε μία τέτοια τεχνολογική δομή, όπως είναι το SYNCRO το T3, μπορεί να εφαρμοστεί στα 'κοινά' τεχνολογικά δημιουργήματα μετά από πολλά χρόνια η και ποτέ.
Όσο για τους 'άλλους παράγοντες' που υποσκελίζουν την υπεροχή της τετρακίνησης ενός SYNCRO, για δες, ενδοοικογενειακά πάντα, που οδηγούν πολλές φορές:
AUDI Q5
Έναντι του 'παληού'
SYNCRO T3 (1)
SYNCRO T3 (2)
5)Ποτέ δεν ισχυρίστηκα ότι δεν υπάρχει καλύτερο 4x4 από το Τ3. Είναι όμως ελάχιστα, μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού.
Εδώ και εικοσιέξη χρόνια...
Ειδικά πάντως σε σχέση με το LAND CRUISER, θα πάρω την βοήθεια του κοινού...
-
Ο χρήστης Hellenic Vanagon έγραψε:
1)Εαν πρόσεχες λίγο περισσότερο τι γράφω, θα έβλεπες πως αναφέρομαι στα PASSAT/GOLF SYNCRO και όχι 4MOTION που έχουν HALDEX.
Ωστόσο, όπως φαίνεται στο σχετικό βίντεο της SUBARU, το τελευταίας γενιάς PASSAT με HALDEX και εγκάρσια τοποθέτηση κινητήρα, παρουσιάζει το θέμα με τα ασύμμετρα ημιαξόνια, όπως ακριβώς και το PASSAT B3 SYNCRO στο οποίο, βασικά, αναφέρομαι.
2)Tι ακριβώς αδυνατείς να καταλάβεις στις συγκρίσεις που κάνω;Δεν καταλαβαινω τι θες να μας πεις αναλυοντας το θεμα των ημιαξονιων.Ασχολεισαι με μια συγκεκριμενη λεπτομερεια ,και συγκρινεις παντελως ανομοια μεταξυ τους αυτοκινητα.Αναφερεις ενα συγκεκριμενο γεγονος και πας να βγαλεις ενα αυτοκινητο ,το Τ3 ,καλλιτερο απο τα golf/passat ξεχνωντας ολα τα αλλα μειονεκτηματα του ,οπως το βαρος ,το ψηλο κεντρο βαρους κτλ.Μιλας για υποστροφη και υπερστροφη και δε σου περναει απο το μυαλο οτι ενα passat πρεπει να παιρνει ,στο χαλαρο ,μια στροφη με καμια 50αρια χμ παραπανω απο ενα Τ3.Γραφεις για το τιμονι του Τ3 και λες οτι ειναι απαλλαγμενο απο τους κραδασμους εξαιτιας των συμμετρικων ημιαξονιων(λες και εχει τη δυναμη το Τ3 να 'ψαρεψει' στην επιταχυνση!) .Δηλαδη ας πουμε το τιμονι του Τ3 ειναι καλλιτερο απο ενα Golf?
Ουτε υπερατου να παιζαμε.Γραψε για το αμαξι σου και μη προσπαθεις να βγαλεις απο τη μυγα ξυγκι για να μας πεις οτι ειναι καλλιτερο απο ασχετα αυτοκινητα.Ειδικά πάντως σε σχέση με το LAND CRUISER, θα πάρω την βοήθεια του κοινού...
Θα σε βοηθησω εγω δε πειραζει.
Ειναι τοση η σχεση του Τ3 με το passat οσο και με ενα land cruiser.Το οποιο ειναι πολυ καλλιτερο παντου απο ενα Τ3. -
Έλεος. Ας είμαστε λίγο αντικειμενικοί. Το Τ3 με αυτό το κέντρο βάρους θέλει ειδικά στημένες ράμπες για να περνάει. Ένα αυτό. Δεύτερον, η ράμπα έχει διαφορετική διάταξη στο βίντεο με το Τ3, από αυτή του πρώτου, κι έτσι είναι υποκειμενικό να τα συγκρίνεις. Κανείς δεν νομίζω να είπε ότι το Q5 είναι το ιδανικό off-road εργαλείο Κάθε άλλο είναι απλά ένα SUV. Αλλά, το να πάρεις ένα πραγματικό off-road όχημα, όπως είναι το Land Cruiser, και να το συγκρίνεις με το Τ3, μια κλούβα, για μένα αποτελεί ιεροσυλία. Είπαμε, μπορεί να είχε, για την εποχή του, καινοτομίες στην 4κίνηση, αλλά ούτε τότε ήταν, ούτε και είναι ο θεός της 4κίνησης. Και αναρωτιέμαι, για ποιο λόγο η VAG δεν χρησιμοποίησε το σύστημα αυτό για να το βάλει σε ένα Touareg ώστε να σκίζει και να μην παθαίνει αυτό (http://www.youtube.com/watch?v=RxDoXEK7vwA) από το Land Cruiser?
SYNCRO T3 25 YEARS