-
Ο χρήστης sotiropul έγραψε:
Εχω κανει 21.000 χλμ με 17αρα(απ'τη μανα του,ετσι..) και δεν εχω κανενα προβλημα ουτε εχει στραβωσει καμια ζαντα.Τα χιλιομετρα και πολη και εθνικη και λακουβες και σαμαρακια και πεζοδρομια πολυ συχνα μαλιστα!!Ασφαλως πριν το παρω το οδηγησα και διαπιστωσα οτι δε κοπαναγε..Ετσι αποφασισα!
Οποιος δε μπορει να καταλαβει οτι σε καθε ενα αυτοκινητο η 17αρα δουλευει διαφορετικα εγω δε θα ΞΑΝΑτσακωθω για να το εξηγησω.Ουτε οτι ολες οι 17αρες εχουν ιδιες αντοχες ωστε να στραβωνουν ΟΛΕΣ..
Οπωσδηποτε αν το παρεις με 14αρα και 80 προφιλ θα ειναι πιο ανετο αλλα τι να κανουμε που θες να στριβεις...
Εγω θα σου ελεγα να το οδηγησεις οπωσδηποτε κι αν δε κοπαναει με τη 17αρα να το παρεις!!-
Αν το αμάξι σου έχει μεγάλες διαδρομές στις αναρτήσεις του και σχετικά μαλακή απόσβεση (αμορτισέρ), τότε ναι, δεν κοπανάει.
-
Αν ισχύουν τα παραπάνω, το αμάξι δεν στρίβει.
-
Αν παρόλα τα παραπάνω, ισχυρίζεσαι ότι το αμάξι στρίβει, μάλλον έχεις λίγο παρεξηγημένη την έννοια του στρίβειν.
-
Αν επιπλέον ισχυρίζεσαι ότι ένα αμάξι με 14άρα ζάντα και 80άρι προφίλ δεν στρίβει, τότε πέραν του (3) δεν έχεις οδηγήσει ποτέ - ή τουλάχιστον δεν έχεις στρίψει - κάποιο αξιόλογο αυτοκίνητο με τέτοιες διαστάσεις ζάντας - λάστιχου. Αν χρειαζόμασταν όλοι 17άρες για να στρίψουμε.. άντε γεια!
-
Για να ξεδιαλύνουμε τα πράγματα λίγο, τα σημερινά μικρομεσαία που απαιτούν τέτοιες ζάντες έχουν γελοιωδώς μεγάλους τροχούς, αποκλειστικά και μόνο επειδή έχουν μεγάλο ύψος και.. πρέπει να στρώνουν κάπως οι αναλογίες. Με μικρότερες ζάντες και λάστιχα 'μπαλόνια' (προηγούμενο Γκολφ, καλή ώρα) είσαι σε μια κατάσταση 'βγαίνει η βαρκούλα του ψαρά'..
-
-
Ο χρήστης GeorgeTabs έγραψε:
nass, βάλε και το Ίμπιζα (μοντ 2000-2002) που σε κινητήρα 999 κυβικά και μετά βίας 50 άλογα φορούσε από τη μάνα του 185/60/14 τη στιγμή που ΤΟ ΙΔΙΟ αυτοκίνητο πριν βγει ο χιλιάρης έβγαινε με 175/65/13 με 1400 κυβικα (60 άλογα).Τη στιγμή που τα Πούντο Τζι Τι (136 άλογα) και Πεζώ Ραλί 1600 (105/120) άλογα φορούσαν 185/55/14 και το παλιό ραλί 1300 (100 άλογα; ) φορούσε 175(!) σε 14άρα ζάντα (δε θυμάμαι προφίλ...)
Σε διαβάζω και δακρύζω.. ΠΕΣΤΑ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΕ!!
-
στα σωστά που λέτε να προσθέσω ότι και οι 75άρες μέχρι 2000 κυβικά (ναι και η 1,8 turbo!), είχαν 14άρες
Σπύρος
-
Eπίσης πολύ καλό: Clio MTV 98hp όταν πρωτοκυκλοφόρησε 165/65/14!
Νομίζω την εποχή που κυκλοφορούσε και το χιλιάρι IBIZA! -
Ο χρήστης tony έγραψε:
Eπίσης πολύ καλό: Clio MTV 98hp όταν πρωτοκυκλοφόρησε 165/65/14!
Νομίζω την εποχή που κυκλοφορούσε και το χιλιάρι IBIZA!Φίλε μου, χτύπησες ευαίσθητο νεύρο μου! Αυτό το αμάξι έχω και με αυτά τα λάστιχα το πήρα!!
165/65/14 σε αμάξι με ~100 άλογα!! Τη στιγμή που η VAG έβγαζε αμάξι με 50 & 60 άλογα με 185 και 195 λάστιχο!!!
Ήταν ζήτημα μηνών να τα πετάξω και να βάλω 185/60...
-
Δυστυχώς κι εγώ ήμουν κάτοχος του συγκεκριμένου μοντέλου (το δυστυχώς πάει στον αόριστο), το οποιο αναγκάστηκα να αποχωριστώ λόγω τρακαρίσματος (για την ιστορία δεν το τράκαρα εγώ).
Παντως αν και στην αρχή μου είχε φανεί μικρή σαν διάσταση το αυτοκίνητο είχε απίστευτα κρατήματα και ήταν πολύ ευχάριστο στις στροφές. -
Ο χρήστης tony έγραψε:
Δυστυχώς κι εγώ ήμουν κάτοχος του συγκεκριμένου μοντέλου (το δυστυχώς πάει στον αόριστο), το οποιο αναγκάστηκα να αποχωριστώ λόγω τρακαρίσματος (για την ιστορία δεν το τράκαρα εγώ).
Παντως αν και στην αρχή μου είχε φανεί μικρή σαν διάσταση το αυτοκίνητο είχε απίστευτα κρατήματα και ήταν πολύ ευχάριστο στις στροφές.Ε, Clio βλέπεις . Αλλά, που να έβαζες 185/60, εκεί να δεις κρατήματα.. αν μάλιστα τα συνδιάσεις με αμορτισέρ (Bilstein sport στην περίπτωσή μου), το αποτέλεσμα είναι καταπληκτικό για αυτοκίνητο της κατηγορίας.
-
Ο χρήστης ClioDriver έγραψε:
Εχω κανει 21.000 χλμ με 17αρα(απ'τη μανα του,ετσι..) και δεν εχω κανενα προβλημα ουτε εχει στραβωσει καμια ζαντα.Τα χιλιομετρα και πολη και εθνικη και λακουβες και σαμαρακια και πεζοδρομια πολυ συχνα μαλιστα!!Ασφαλως πριν το παρω το οδηγησα και διαπιστωσα οτι δε κοπαναγε..Ετσι αποφασισα!
Οποιος δε μπορει να καταλαβει οτι σε καθε ενα αυτοκινητο η 17αρα δουλευει διαφορετικα εγω δε θα ΞΑΝΑτσακωθω για να το εξηγησω.Ουτε οτι ολες οι 17αρες εχουν ιδιες αντοχες ωστε να στραβωνουν ΟΛΕΣ..
Οπωσδηποτε αν το παρεις με 14αρα και 80 προφιλ θα ειναι πιο ανετο αλλα τι να κανουμε που θες να στριβεις...
Εγω θα σου ελεγα να το οδηγησεις οπωσδηποτε κι αν δε κοπαναει με τη 17αρα να το παρεις!!-
Αν το αμάξι σου έχει μεγάλες διαδρομές στις αναρτήσεις του και σχετικά μαλακή απόσβεση (αμορτισέρ), τότε ναι, δεν κοπανάει.
-
Αν ισχύουν τα παραπάνω, το αμάξι δεν στρίβει.
-
Αν παρόλα τα παραπάνω, ισχυρίζεσαι ότι το αμάξι στρίβει, μάλλον έχεις λίγο παρεξηγημένη την έννοια του στρίβειν.
-
Αν επιπλέον ισχυρίζεσαι ότι ένα αμάξι με 14άρα ζάντα και 80άρι προφίλ δεν στρίβει, τότε πέραν του (3) δεν έχεις οδηγήσει ποτέ - ή τουλάχιστον δεν έχεις στρίψει - κάποιο αξιόλογο αυτοκίνητο με τέτοιες διαστάσεις ζάντας - λάστιχου. Αν χρειαζόμασταν όλοι 17άρες για να στρίψουμε.. άντε γεια!
-
Για να ξεδιαλύνουμε τα πράγματα λίγο, τα σημερινά μικρομεσαία που απαιτούν τέτοιες ζάντες έχουν γελοιωδώς μεγάλους τροχούς, αποκλειστικά και μόνο επειδή έχουν μεγάλο ύψος και.. πρέπει να στρώνουν κάπως οι αναλογίες. Με μικρότερες ζάντες και λάστιχα 'μπαλόνια' (προηγούμενο Γκολφ, καλή ώρα) είσαι σε μια κατάσταση 'βγαίνει η βαρκούλα του ψαρά'..
Ειπα οτι δε θα ξανατσακωθω για να εξηγησω οτι ΔΕΝ ειναι ολα τα αυτοκινητα ιδια και δε λειτουργει η 17αρα με τον ιδιο τροπο σε ολα τα αυτοκινητα.Ειναι προφανες πως αν βαλεις 17αρα στο clio το αποτελεσμα θα ειναι απογοητευτικο...
Λες λοπον οτι δεν ειναι δυνατον να εχει μαλακη αναρτηση και να μη κοπαναει και ταυτοχρονα να ειναι σκληρο και να στριβει.Ε σου λεω οτι γινεται!Μη ξεχνας οτι υπαρχουν και τα ελατηρια...
Πηγαινε να το οδηγησεις κι ελα να μιλησουμε.Φορας 165/65/14 οπως ειπες.Τι σε κανει να πιστευεις οτι το προφιλ σου ειναι πολυ μεγαλυτερο(σε εκατοστα) απ'το 225/45/17?
Γιατι το αμαξι που φοραει το δευτερο ελαστικο να κοπαναει περισσοτερο απ'το δικο σου?Εγω δεν ειπα ποτε οτι ενα αμαξι με 14αρα και 80 προφιλ δε στριβει οπως λες.Αλλα αν νομιζεις οτι στριβει με τον ιδιο τροπο με αυτο που φοραει 17αρα και 45 τι να πω..
-
-
Α δεν το ειδα 180/60/14 φορας και με Bilstein sport?
Λοιπον εχεις ενα αμαξι κουτσουρο και καθεσαι και λες οτι κοπανανε αυτα που φοραν 17αρες???? -
17άρες και η C4 1600cc στην έκδοση Exclusive.
-
Sorry... λάθος
-
Fiat Punto emotion 1.4 95HP. Της συζύγου. Φοράει 165/70 14. Μια χαρά πάει.
Corolla 1.4 97HP. Δικό μου. Φοράει 195/60 15. Καλά πάει κι αυτό. Δε νομίζω ότι θα έβλεπα τρελές διαφορές αν φορούσε 175... νομίζω τουλάχιστον.
Fiat Punto Sporting 86HP (το πρώτο). Πρώην δικό μου. Φορούσε (και φοράει ακόμα) 185/55 14. Κοντές σχέσεις, sporting στήσιμο πήγαινε αέρα, τα άλλα δύο θα το χάνανε στις στροφές. Ποτέ δε μου δημιούργησε την ανάγκη για φαρδύτερο λάστιχο και μεγαλύτερη ζάντα.
Όλα τα παραπάνω αποτελούν προσωπικές απόψεις βέβαια. Αυτή είναι όμως η αίσθηση που έχω αποκομίσει και από άλλα αυτοκίνητα που οδήγησα πιο περιστασιακά. -
Alfa Romeo Alfasud 1.7 120HP, διάσταση 185/60/14. Δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από την 147 με 205/55/16 σε ταχύτητα μέσα στη στροφή παρά μονάχα σε ελκτική πρόσφυση στην έξοδο, κάτι που μάλλον οφείλεται περισσότερο στην ελαστικότητα του μπροστινού μέρους μιας και διορθώθηκε εν μέρει μετά από τοποθέτηση θολόμπαρας, και βέβαια στην ροπή και την εκρηκτικότητα του καρμπιρατεράτου μπόξερ.
Παρεμπιπτόντως, η 'μαμά' διάσταση για το αυτοκίνητο στην ορίτζιναλ μορφή του με το 1500άρη κινητήρα με τους 105 ίππους (για 950 κιλά, θυμίζω) ήταν 165/70/13.
-
Η maserati φοραει τα 205/50/15 απο το εργοστασιο και κουβεντιαζοντας για αλλη διασταση μου ειπαν οτι ισως να βοηθούσε να βάλω πισω 225/40/15. Πάντως δεν το συνιστούν διοτι υπάρχει περίπτωση να βρίσκουν στους θόλους
-
θυμαμαι παλιες καλες εποχες....οπως αναφερεται και στα ποστς σας... τα αυτοκινητα βγαινανε με μικρες διαστασεις ζαντων και ελαστικων.......
τωρα το εχουν ξεχειλωσει το θεμα......
γιαυτο και ειχα αναφερθει και στο παραδειγμα της mclaren (elteo)
μιλαμε για αυτοκινητο 600+ αλογων και φορουσε 17αρα ζαντα......οπου τωρα 17αρα βρισκεις και σε 1,400αρη με ουτε καλα καλα 100 αλογα....που οδηγουμαστε???
-
Ο χρήστης GFON έγραψε:
Οχι, δεν ειναι σαν διαφορά μεγαλη......
Παντως, γενικα, δεν καταλαβαινω την εμμονη του Γερμανων να βαζει φαρδια λαστιχα στα αυτοκινητα του.....
Το vectra το 1600 φορά 215/55/16 τα ιδια και το passat...και αυτα σε 100 αλογακια με 1400 κιλά!!!
Στη Γερμανία όλες οι κάθετες μονάδες έχουν και εμπορία/αποθήκευση ελαστικών
σου λύθηκε μέρος απορίας; -
Ο χρήστης sotiropul έγραψε:
Ειπα οτι δε θα ξανατσακωθω για να εξηγησω οτι ΔΕΝ ειναι ολα τα αυτοκινητα ιδια και δε λειτουργει η 17αρα με τον ιδιο τροπο σε ολα τα αυτοκινητα.Ειναι προφανες πως αν βαλεις 17αρα στο clio το αποτελεσμα θα ειναι απογοητευτικο...
Λες λοπον οτι δεν ειναι δυνατον να εχει μαλακη αναρτηση και να μη κοπαναει και ταυτοχρονα να ειναι σκληρο και να στριβει.Ε σου λεω οτι γινεται!Μη ξεχνας οτι υπαρχουν και τα ελατηρια...
Πηγαινε να το οδηγησεις κι ελα να μιλησουμε.Φορας 165/65/14 οπως ειπες.Τι σε κανει να πιστευεις οτι το προφιλ σου ειναι πολυ μεγαλυτερο(σε εκατοστα) απ'το 225/45/17?
Γιατι το αμαξι που φοραει το δευτερο ελαστικο να κοπαναει περισσοτερο απ'το δικο σου?Εγω δεν ειπα ποτε οτι ενα αμαξι με 14αρα και 80 προφιλ δε στριβει οπως λες.Αλλα αν νομιζεις οτι στριβει με τον ιδιο τροπο με αυτο που φοραει 17αρα και 45 τι να πω..
Φίλε μου, κανείς δεν θέλει να τσακωθεί, ούτε χρειάζεται να τσακωνόμαστε για να εκφέρουμε τις απόψεις μας..
Όσο και αν διαφέρουν τα αυτοκίνητα μεταξύ τους, ένα ζαντολάστιχο συμπεριφέρεται με ακριβώς τον ίδιο τρόπο σε όποιο αυτοκίνητο και αν τοποθετηθεί. Το θέμα είναι αν χωράει και αν το αυτοκίνητο μπορεί να 'σηκώσει' το ζαντολάστιχο.
Ένας συνδιασμός 17άρας ζάντας με το Χ λάστιχο λοιπόν, θα συμπεριφερθεί το ίδιο, είτε τοποθετηθεί στο Clio, είτε στο Α3, είτε σε μια Μαζεράτι. Το θέμα είναι ότι για το τελευταίο θα είναι 'νορμάλ', ενώ για το πρώτο πέρα από τα όριά του χωροταξικά.
Σχετικά με το 'στρίψιμο' των σημερινών αυτοκινήτων, θα μου επιτρέψεις να χρησιμοποιώ τα εισαγωγικά.. ελάχιστα είναι αυτά που πέρα από αποτελεσματικά σου μεταφέρουν και την αίσθηση του δρόμου, με τέτοια ακρίβεια και λεπτομέρεια που να γνωρίζεις τι κάνει κάθε τροχός ανά πάσα στιγμή. Πχ, το Κλιό μου, παρότι χαρακτηρισμένο από τον ειδικό τύπο σαν το κορυφαίο στην κατηγορία του, με τις εργοστασιακές αναρτήσεις 'στρίβει', ενώ με τα Bilstein, απλά στρίβει. Τα λάστιχα είναι 185/60, γιατί τα εργοστασιακά 165/65 απλά δεν επαρκούσαν, παρά μόνο στην πόλη.
Το ύψος του ελαστικού (προφίλ) σαν μέγεθος δεν λέει και πολλά πράγματα.. το μέγεθος που μετράει είναι η αναλογία με το πλάτος του πέλματος. Παρότι το 165/65 είναι περίπου 6χιλ. μεγαλύτερο από το 225/45 θα είσαι πολύ λάθος αν σκεφτείς ότι θα συμπεριφέρονται το ίδιο. Το 225/45 θα είναι πολύ σκληρότερο. Αν δεν το αντιλαμβάνεσαι στο αυτοκίνητό σου, μάλλον θα έχει μαλακές αναρτήσεις.
Τέλος, νομίζω ότι η ικανότητα ενός Πεζώ ραλλύ με 14άρες ζάντες να στρίβει είναι πολύ μεγαλύτερη από τη συντριπτική πλειοψηφία των σημερινών αυτοκινήτων με 17άρες ζάντες - Άστρα, Α3, Γκολφ, κλπ..
-
Τα μεγαλα λαστιχα/ζαντες μηπως ειναι αναγκαια λογω βαρους ;Τωρα ολα τα αυτοκινητα ζυγιζουν απο 1100κιλα και πανω ενω πριν απο μερικα χρονια μετα βιας ξεπερνουσαν τα 1000κιλα.Επισης σκεφτητε ποσα παραπανω κερδιζει η αντιπροσωπεια απο μια 17 ζαντα σε σχεση με μια 15αρα π.χ. .
-
Ο χρήστης ClioDriver έγραψε:
Όσο και αν διαφέρουν τα αυτοκίνητα μεταξύ τους, ένα ζαντολάστιχο συμπεριφέρεται με ακριβώς τον ίδιο τρόπο σε όποιο αυτοκίνητο και αν τοποθετηθεί. Το θέμα είναι αν χωράει και αν το αυτοκίνητο μπορεί να 'σηκώσει' το ζαντολάστιχο.Ένας συνδιασμός 17άρας ζάντας με το Χ λάστιχο λοιπόν, θα συμπεριφερθεί το ίδιο, είτε τοποθετηθεί στο Clio, είτε στο Α3, είτε σε μια Μαζεράτι. Το θέμα είναι ότι για το τελευταίο θα είναι 'νορμάλ', ενώ για το πρώτο πέρα από τα όριά του χωροταξικά.
Μόνο ως αστείο μπορώ να το πάρω αυτό...
Εχεις την εντύπωση οτι όλα τα αυτοκίνητα έχουν το ίδιο στήσιμο με το clio ή μεταξύ τους???
Για γεωμετρία ανάρτησης έχεις ακούσει???
Δηλαδή πιστευείς οτι η 17αρα λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο σε ένα μικρό αυτοκίνητο π.χ. clio και σε ένα οποιοδήποτε μεσαίο (ή μεγαλο...)??
Χωροταξικό νομίζεις πως είναι το προβλημα???Το ύψος του ελαστικού (προφίλ) σαν μέγεθος δεν λέει και πολλά πράγματα.. το μέγεθος που μετράει είναι η αναλογία με το πλάτος του πέλματος. Παρότι το 165/65 είναι περίπου 6χιλ. μεγαλύτερο από το 225/45 θα είσαι πολύ λάθος αν σκεφτείς ότι θα συμπεριφέρονται το ίδιο. Το 225/45 θα είναι πολύ σκληρότερο. Αν δεν το αντιλαμβάνεσαι στο αυτοκίνητό σου, μάλλον θα έχει μαλακές αναρτήσεις.
Λες οτι δε παίζει ρόλο το ύψος του προφιλ σε εκατοστά αλλά τι?????
Ασφαλώς στη συγκριση σε δύο ζαντολάστιχα στο κατά πόσο θα κοπανάνε σε ένα αυτοκίνητο μόνο το ύψος μπορείς να συγκρίνεις...
Και μόνος σου κατάλαβες οτι διαφορά στο προφίλ δεν υπάρχει!
Πώς έτσι αυθαίρετα επιμένεις οτι το 225/45/17 θα είναι σκληρότερο..Επίσης δε χρειάζεται να έχεις σκληρές αναρτησεις για να αντιληφθείς το αυτοκίνητό σου!!!!!!!!Αλοίμονο...
'Οσο για το αν στρίβει αστο...Εάν πάντως στρίβει καλύτερα το κούτσουρο 106 του γείτονα δε πειράζει..Εγώ τη ζώνη μου(για τη μέση) τη φοράω μόνο στο γυμναστήριο!!!
Εγώ υποθέτω ότι δεν έχεις αρκετές εμπειρίες από αυτοκίνητα διαφορετικών κατηγοριών και τα έχεις μπερδέψει λίγο.'Οπως καταλαβαίνεις η παρακάτω διαπίστωσή σου είναι εντελώς λάθος...
1.Αν το αμάξι σου έχει μεγάλες διαδρομές στις αναρτήσεις του και σχετικά μαλακή απόσβεση (αμορτισέρ), τότε ναι, δεν κοπανάει.
-
Αν ισχύουν τα παραπάνω, το αμάξι δεν στρίβει.
-
Αν παρόλα τα παραπάνω, ισχυρίζεσαι ότι το αμάξι στρίβει, μάλλον έχεις λίγο παρεξηγημένη την έννοια του στρίβειν.
Τελοσπαντων σκέψου τα και κρίνε μόνος σου!!
-
-
Ενα ειναι σίγουρο οτι βαζοντας μεγάλη διασταση ζάντας και κρατόντας την συνολική διάμετρο του τροχού σταθερή το ολο σύνολο γίνεται σκληρό αλλά μπορεί και να περνά απο λακούβες (εγκαρσιες) χωρίς να τις πολυκαταλαβαίνει γιατι το πλάτος θα είναι μεγαλύτερο. Ομως οι ζάντες θα στραβώνουν εύκολα σε κτυπήματα. Η συνολική βελτίωση συμπεριφοράς εξαρτάται απο την ρύθμηση της ανάρτησης του συγκεκριμένου αυτοκινήτου. Για ειδικά αυτοκίνητα (lotus Eliseκ.λ.π.) ακόμη και η μάρκα η ο τύπος ελαστικού αν αλλάξει τοτε εχει πολύ διαφορετική συμπεριφορά.
Εργοστασιακή 17ρα σε μεσσαίο?