-
Διαβασα στο τελευταιο τευχος των 4τ, στο άρθρο με τα rx8, για το slip streaming. (σελ83).. Μήπως ξερετε τι ειναι;;;
-
Διαβασα στο τελευταιο τευχος των 4τ, στο άρθρο με τα rx8, για το slip streaming. (σελ83).. Μήπως ξερετε τι ειναι;;;
-
Διαβασα στο τελευταιο τευχος των 4τ, στο άρθρο με τα rx8, για το slip streaming. (σελ83).. Μήπως ξερετε τι ειναι;;;
-
Νομίζω εννοεί το κενό αέρα που δημιουργείται όταν κολλάς πίσω από ένα αμάξι, όπως συμβαίνει και στη φόρμουλα, και μετά πετάγεσαι και περνάς
-
Είναι η εκμετάλλευση των στροβιλισμών του αέρα που δημιουργούνται στο πίσω μέρος ενός αυτοκινήτου, με σκοπό να κερδίσουμε κάποια χιλιόμετρα τελικής ή λίγο καλύτερη επιτάχυνση σε υψηλές ταχύτητες. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σαν τρόπος εξοικονόμησης ενέργειας. Πχ, όταν είμαι κολλημένος πίσω από ένα αυτοκίνητο με 180 (don't try this at home), χρειάζεται μικρότερη δόση γκαζιού για να διατηρήσω αυτήν την ταχύτητα.
Πολύ χρήσιμο για το 250άρι μοτοσυκλετάκι μου σε ταχύτητες 120-130 χαω
-
Ο χρήστης taurus έγραψε:
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σαν τρόπος εξοικονόμησης ενέργειας. Πχ, όταν είμαι κολλημένος πίσω από ένα αυτοκίνητο με 180 (don't try this at home), χρειάζεται μικρότερη δόση γκαζιού για να διατηρήσω αυτήν την ταχύτητα....και με πολύ μικρότερες ταχύτητες. Να δεις στην Κατάρα που ανεβαίνουν νταλίκες (συνήθως Τούρκοι που πάνε παρέα) κολλημένες στο μισό μέτρο για οικονομία με 10 χαω!
-
Έχω χρησιμοποιήσει πολύ το slip-streaming σε ταξίδια με Renault Master (φορτηγό 3,5 τόνων) που με 2,2 λίτρα μοτέρ αμόλυβδης 70 καυτών ίππων έσερνε το τομάρι του τίγκα φορτωμένο και 2 τόνους τρέιλερ, βοηθάει πάρα πολύ.
Είχα πάντα απορία όμως και αν μπορείτε μου την λύνετε:
άντε η νταλίκα μπροστά σε τραβάει έτσι? Εφόσον οι δυνάμεις στη φύση είναι πάντα σε ζεύγη (και θεωρώντας μία και μοναδική αυτή που σε 'τραβάει'), λογικό δεν είναι κι εσύ να τραβάς την νταλίκα με την ίδια δύναμη προς τα πίσω? Το νιώθει ο νταλικιέρης όταν κάποιος του 'παίρνει τον αέρα' ή όχι?
Σπύρος
-
Δεν αληλεπιδράς με την νταλίκα ώστε να ασκείς και εσύ αντίθετη δύναμη.
Εκμεταλλεύεσαι το 'κενό αέρος' που σχηματίζεται πίσω από τον προπορευόμενο και έτσι έχεις μικρότερες αεροδυναμικές αντιστάσεις. -
θενξ
Σπύρος
-
Ο χρήστης gvala έγραψε:
Δεν αληλεπιδράς με την νταλίκα ώστε να ασκείς και εσύ αντίθετη δύναμη.
Εκμεταλλεύεσαι το 'κενό αέρος' που σχηματίζεται πίσω από τον προπορευόμενο και έτσι έχεις μικρότερες αεροδυναμικές αντιστάσεις.Στην F1 ελαφρωνει κ παρα πολυ το τιμονι του μονοθεσιου που ακολουθει μια κ οι ροδες εχουν πολυ μειωμενες αεροδυναμικες αντιστασεις
-
Έχω ακούσει πολλούς που το κάνουν. Το πρόβλημα είναι οτι για να λειτουργήσει πρέπει να έχεις μέγιστη απόσταση απο την νταλίκα 1.5 με 2 μέτρα. Το οποίο σημαίνει οτι αν η νταλίκα χρειαστεί να φρενάρει απότομα.......τη συνέχεια την καταλαβαίνετε
-
Το σύστημα δούλευε άψογα με το δίχρονο 200αρι ΚΜΧ μου στην εθνική όπου διάλεγα το γρηγορότερο πούλμαν και πηγαίναμε παρέα. Μόνο πρόβλημα η υπερθέρμανση μετα από 5-10 λεπτά, που με ανάγκαζε να 'βγαίνω' εκτός προστασίας για να κρυώσει!
-
Νομίζω επίσης ότι όταν σε προσπερνάει νταλίκα ή λεωφορείο ή όταν προσπερνάς εσύ ... τότε υπάρχει μια αντίσταση...
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Έχω ακούσει πολλούς που το κάνουν. Το πρόβλημα είναι οτι για να λειτουργήσει πρέπει να έχεις μέγιστη απόσταση απο την νταλίκα 1.5 με 2 μέτρα. Το οποίο σημαίνει οτι αν η νταλίκα χρειαστεί να φρενάρει απότομα.......τη συνέχεια την καταλαβαίνετεΚαι με δέκα μέτρα μιά χαρά είναι. Όσο για το φρενάρισμα δε νομίζω μία νταλίκα 30 τόνων να έχει μικρότερη απόσταση ακινητοποίησης σε σχέση με ένα ΙΧ. Συμπεριλαμβανομένου και του χρόνου που θα μας πάρει να πατήσοθμε φρένο από την ώρα που 8α δούμε τα φώτα της νταλίκας να ανάβουν.
EDIT: Γενικά δεν είναι καλή ιδέα πάντως, να είμαστε κοντά σε νταλίκες στην εθνική οδό. Όπως φεύγει το φορτίο απ' το 'πλάι' τους έτσι θα μπoρούσε να φύγει και από 'πίσω' τους... Και τότε....
-
Ο χρήστης meco έγραψε:
Έχω ακούσει πολλούς που το κάνουν. Το πρόβλημα είναι οτι για να λειτουργήσει πρέπει να έχεις μέγιστη απόσταση απο την νταλίκα 1.5 με 2 μέτρα. Το οποίο σημαίνει οτι αν η νταλίκα χρειαστεί να φρενάρει απότομα.......τη συνέχεια την καταλαβαίνετε
Και με δέκα μέτρα μιά χαρά είναι. Όσο για το φρενάρισμα δε νομίζω μία νταλίκα 30 τόνων να έχει μικρότερη απόσταση ακινητοποίησης σε σχέση με ένα ΙΧ...
και τι φρένα έχει η νταλίκα βέβαια, ε?
-
Ο χρήστης sirgus έγραψε:
Έχω ακούσει πολλούς που το κάνουν. Το πρόβλημα είναι οτι για να λειτουργήσει πρέπει να έχεις μέγιστη απόσταση απο την νταλίκα 1.5 με 2 μέτρα. Το οποίο σημαίνει οτι αν η νταλίκα χρειαστεί να φρενάρει απότομα.......τη συνέχεια την καταλαβαίνετε
Και με δέκα μέτρα μιά χαρά είναι. Όσο για το φρενάρισμα δε νομίζω μία νταλίκα 30 τόνων να έχει μικρότερη απόσταση ακινητοποίησης σε σχέση με ένα ΙΧ...
και τι φρένα έχει η νταλίκα βέβαια, ε?
Ειναι θεμα αντανακλαστικων.Με τα τοσα απροσμενα και απροβλεπτα που συμβαινουν θεωρω αυτοκτονικο να πηγαινεις πισω απο νταλικα ή πουλμαν σε αποσταση ακομα και 10 μετρων.Αλλωστε αυτα τα οχηματα εχουν Α.Τ 80χλμ/ωρα .Εγω εχω και μια εμμονη να εχω καθαρο δρομο μπροστα μου.
-
Ο χρήστης kleisj έγραψε:
Δεν αληλεπιδράς με την νταλίκα ώστε να ασκείς και εσύ αντίθετη δύναμη.
Εκμεταλλεύεσαι το 'κενό αέρος' που σχηματίζεται πίσω από τον προπορευόμενο και έτσι έχεις μικρότερες αεροδυναμικές αντιστάσεις.Στην F1 ελαφρωνει κ παρα πολυ το τιμονι του μονοθεσιου που ακολουθει μια κ οι ροδες εχουν πολυ μειωμενες αεροδυναμικες αντιστασεις
Αν δεν κάνω λάθος, το τιμόνι ελαφραίνει απλώς επειδή η εμπρός πτέρυγα παύει να δημιουργεί υψηλή κάθετη δύναμη. Άλλωστε η αεροδυναμική αντίσταση στους τροχούς δεν πρέπει να είναι ο κύριος λόγος για τον οποίο στρίβει δύσκολα ένα μονοθέσιο στα 300χαω. Πιστεύω ότι είναι η κάθετη δύναμη απ' την εμπρός πτέρυγα.
Κατά τα άλλα συμφωνώ μαζί σου.
Τώρα, τα 10m μάλλον αποκλείται να είναι απόσταση στην οποία μπορεί κανείς να εκμεταλλευτεί το slip-streaming του μπροστινού. Εκτός αν είσαι R6 και ο άλλος εμπρός είναι Scania.
-
Ο χρήστης nasos79 έγραψε:
Τώρα, τα 10m μάλλον αποκλείται να είναι απόσταση στην οποία μπορεί κανείς να εκμεταλλευτεί το slip-streaming του μπροστινού. Εκτός αν είσαι R6 και ο άλλος εμπρός είναι Scania.
Σύμφωνοι, μα για νταλίκα μιλούσα...
-
Ο χρήστης nasos79 έγραψε:
Στην F1 ελαφρωνει κ παρα πολυ το τιμονι του μονοθεσιου που ακολουθει μια κ οι ροδες εχουν πολυ μειωμενες αεροδυναμικες αντιστασεις
Αν δεν κάνω λάθος, το τιμόνι ελαφραίνει απλώς επειδή η εμπρός πτέρυγα παύει να δημιουργεί υψηλή κάθετη δύναμη. Άλλωστε η αεροδυναμική αντίσταση στους τροχούς δεν πρέπει να είναι ο κύριος λόγος για τον οποίο στρίβει δύσκολα ένα μονοθέσιο στα 300χαω. Πιστεύω ότι είναι η κάθετη δύναμη απ' την εμπρός πτέρυγα.
Κατά τα άλλα συμφωνώ μαζί σου.
Ναι βλακεια εγραψα δικιο εχεις!
-
Ενώ καταλαβαίνω τη θεωρία και ναι έχω νιώσει να πηγαίνω με 95-100 χλμ χωρίς σχεδόν καθόλου γκάζι πίσω από φορτηγό (πάνω από 2-3 μέτρα και κάτω από 10μ απόσταση που δεν νομίζω να είναι επαρκής αφού στο 0,5'' για χρόνο αντίδρασης έχεις κάνει 25 μέτρα.... και αυτό ισχύει εφόσον κοιτάς συνέχεια τα φώτα του φορτηγού).
Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι πώς μπορείς να τον περάσεις αφού μόλις βγεις από την προστασία του για να επιταχύνεις (αφού δεν μπορείς να επιταχύνεις πίσω του που είσαι κολλημένος) βρίσκεσαι αντιμέτωπος με πλήρη αεροδυναμική αντίσταση, αν μπορούσες να τον περάσεις χωρίς slip stream το ίδιο και τώρα και αν δεν μπορούσες ούτε τώρα μπορείς.... Έστω ότι οι F1 προλαβαίνουν να επιταχύνουν αλλά στα κοινά αυτοκίνητα βοηθάει για προσπέρασμα ή μόνο για οικονομία?
Πάντως στη συγκεκριμένη περίπτωση όταν προσπάθησα να τον περάσω με πήρε ο αέρας και άρχισα να χάνω απόσταση αντί να κερδίζω οπότε ξαναπήγα από πίσω του για λίγη ώρα, τουλάχιστον έκανα οικονομία! (για όσους απορούν για την μικρή ταχύτητα, είχε αρκετό κόντρα αέρα και είχα παλιό σκαθάρι....)
Slip streaming...δηλαδη;