-
Σε σχέση με την απορία για το level 4,5 κλπ. δίπλα στον τίτλο κάθε τμήματος, υποθέτω ότι πρέπει να αναφέρεται στο European Qualifications Framework (EQF) ή στο National Qualifications Framework, δηλαδή οι απόφοιτοι κάθε εκπαιδευτικής βαθμίδας εντάσσονται σε μια κλίμακα 1-8 (χωρίς να είμαι 100% σίγουρος, με επιφύλαξη το γράφω).
Αν κατάλαβα καλά, το 1 αντιστοιχεί σε απόφοιτο δημοτικού, το 8 σε κάτοχο διδακορικού, αν και για κάποιες ενδιάμεσες βαθμίδες δεν είναι 100% ξεκάθαρο σε ποιο βαθμό στην κλίμακα αντιστοιχούν.
Περισσότερα:
http://ec.europa.eu/education/lifelong- ... c44_en.htm
http://ec.europa.eu/education/pub/pdf/g ... let_el.pdf
http://en.wikipedia.org/wiki/European_Q ... _Framework
http://ec.europa.eu/dgs/education_cultu ... och_en.pdf
Jacob
-
Στη σκιά μεσοπρόθεσμου-'πολέμου' στο Σύνταγμα ετοιμάζονται αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση:
Οι νέες διατάξεις που θα αποτελούν τη ραχοκοκαλιά, του νομοσχεδίου για τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, συζητήθηκαν στο άτυπο υπουργικό συμβούλιο.
Η υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, παρουσίασε τις αλλαγές που επίκειται να συμβούν σε όλα τα ιδρύματα της χώρας και τόνισε ότι στόχος είναι ''ένα Πανεπιστήμιο ανοιχτό στον κόσμο και στην κοινωνία, με υψηλή ποιότητα σπουδών και αξιοκρατία''.Πιο συγκεκριμένα:
Βασική η σχολή και όχι το τμήμα
Προκειμένου να ενισχυθεί η διεπιστημονικότητα και να αρθούν οι στεγανές προσεγγίσεις των μονοθεματικών τμημάτων, καθίσταται ως βασική διοικητική και ακαδημαϊκή μονάδα σε κάθε ίδρυμα, η σχολή.
Οι σχολές θα διοικούνται από τον κοσμήτορα-διευθυντή, την κοσμητεία-διεύθυνση της σχολής και τη γενική συνέλευση. Η κοσμητεία-διεύθυνση θα αποτελείται από τον κοσμήτορα, τους διευθυντές των προγραμμάτων σπουδών της σχολής και έναν εκλεγμένο εκπρόσωπο των φοιτητών.
Ακόμα, οι διευθυντές των προγραμμάτων σπουδών θα εκλέγονται από τα μέλη της συνέλευσης του οικείου προγράμματος σπουδών.Η διοίκηση των σχολών
Το μοντέλο διοίκησης αλλάζει αφού καθιερώνονται συμβούλια των Ιδρυμάτων που αποτελούνται από πανεπιστημιακούς, του ιδίου ιδρύματος, αλλά και προσωπικότητες εκτός αυτού, οι οποίες εκλέγουν τον πρύτανη μετά από πρόσκληση διεθνούς ενδιαφέροντος.
Σύμφωνα με τις νέες διατάξεις θα θεσπιστεί το Συμβούλιο Ιδρύματος, αξιοποιώντας εμπειρίες και πρακτικές σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο, που θα συμβάλλει, μεταξύ άλλων, στον απογαλακτισμό των ΑΕΙ από το υπουργείο Παιδείας.
Το Συμβούλιο κάθε ιδρύματος αποτελείται από 7 καθηγητές, εκλεγμένους για τετραετή θητεία από τους καθηγητές του ιδρύματος, 7 εξωτερικά μέλη που επιλέγονται για τετραετή θητεία από τους εκλεγμένους καθηγητές του Συμβουλίου και ένα φοιτητή εκλεγμένο από ενιαίο ψηφοδέλτιο με ετήσια θητεία, με καθολική ψηφοφορία των ενεργών φοιτητών του τμήματος.Ενιαία τα μεταπτυχιακά
Για την οργάνωση των μεταπτυχιακών και διδακτορικών προγραμμάτων σπουδών τα ιδρύματα συστήνουν μεταπτυχιακή σχολή. Για την ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων διά βίου μάθησης και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, τα ιδρύματα συστήνουν σχολή διά βίου μάθησης ή και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Οι σχολές αυτές θα οργανώνονται και διοικούνται με διακριτό τρόπο. Τα ΑΕΙ θα μπορούν να οργανώνουν μονοετείς και διετείς σπουδές με τρόπο που ορίζει το κάθε ίδρυμα.Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών
Προτείνεται η απλοποίηση του εσωτερικού συστήματος των ΑΕΙ στο πλαίσιο της διεθνούς πρακτικής, με τη θέσπιση τριών ακαδημαϊκών βαθμίδων. Το διδακτικό και ερευνητικό έργο στα ΑΕΙ ασκείται από καθηγητές, οι οποίοι διακρίνονται σε καθηγητές, αναπληρωτές καθηγητές και επίκουρους καθηγητές
Οι καθηγητές και αναπληρωτές εκλέγονται ως μόνιμοι. Τα ΑΕΙ δύνανται επίσης να αναθέτουν τη διδασκαλία μαθημάτων σε εντεταλμένους διδασκαλίας με ατομικές, ανανεώσιμες, συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, πλήρους απασχόλησης, διάρκειας ενός ως τριών ακαδημαϊκών ετών και με ανώτατο συνολικό όριο τα πέντε έτη.Κύκλοι σπουδών
Οι σπουδές στην ανώτατη εκπαίδευση οργανώνονται στους τρεις κύκλους του ευρωπαϊκού χώρου ανώτατης εκπαίδευσης. Ο πρώτος κύκλος συνίσταται στην παρακολούθηση ενός προγράμματος σπουδών και περιλαμβάνει μαθήματα που αντιστοιχούν κατ’ ελάχιστον σε 180 ακαδημαϊκές μονάδες (=3 έτη). Ένα έτος αντιστοιχεί τουλάχιστον σε 60 μονάδες.
Ένα ίδρυμα μπορεί να οργανώνει και προγράμματα σύντομου κύκλου σπουδών, ως μέρος του πρώτου κύκλου σπουδών ή συνδεδεμένα με αυτόν, που αντιστοιχούν κατ’ ελάχιστο σε 60 και κατά ανώτατο όριο σε 120 και οδηγούν στην απονομή διπλώματος σύντομου κύκλου.
Ο δεύτερος κύκλος συνίσταται στην παρακολούθηση προγράμματος μεταπτυχιακών σπουδών και περιλαμβάνει μαθήματα που αντιστοιχούν κατ’ ελάχιστο σε 60 και κατά μέγιστο σε 120.
Ο τρίτος κύκλος είναι οι διδακτορικές σπουδές. Μπορεί να περιλαμβάνει μαθήματα που αντιστοιχούν κατ’ ελάχιστο σε 60 και κατά μέγιστο σε 120 καθώς και την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής.Σπουδές εξ αποστάσεως
Θα υπάρχει η δυνατότητα στα ιδρύματα να οργανώνουν και να προσφέρουν προγράμματα σπουδών, ως αποτέλεσμα συνεργασίας των σχολών τους ή σε συνεργασία με άλλα ιδρύματα της ημεδαπής ή της αλλοδαπής και σε ξένη γλώσσα, καθώς και ειδικά προγράμματα διά βίου μάθησης, με παραδοσιακές μορφές και εξ αποστάσεως.Χρηματοδότηση
Όσον αφορά στη χρηματοδότηση, αυτή κατανέμεται στα ιδρύματα με βάση αντικειμενικά κριτήρια και δείκτες και διακρίνεται σε δύο μέρη. Το πρώτο μέρος κατανέμεται στα ιδρύματα με βάση τον αριθμό των ενεργών φοιτητών που εγγράφονται σε αυτό και το κόστος σπουδών ανά φοιτητή.
Το υπόλοιπο κατανέμεται στα ιδρύματα με βάση τους δείκτες ποιότητας και επιτευγμάτων και σύμφωνα με τον βαθμό επίτευξης των στόχων που έχουν συμφωνηθεί μεταξύ της πολιτείας και των ιδρυμάτων.Τέρμα οι αιώνιοι φοιτητές
Η φοιτητική ιδιότητα διατηρείται με την εγγραφή των φοιτητών σε κάθε εξάμηνο και χάνεται σε περίπτωση μη εγγραφής σε δύο συνεχόμενα εξάμηνα. Οι φοιτητές που αποδεδειγμένα εργάζονται δύνανται να εγγράφονται με καθεστώς μερικής φοίτησης.
Μετά το ν + 2 οι φοιτητές πλήρους φοίτησης και μετά το 2ν οι φοιτητές μερικής φοίτησης, οι όροι και οι προϋποθέσεις για διατήρηση της φοιτητικής ιδιότητας ορίζονται από τα ιδρύματα.Οι εκπρόσωποι των φοιτητών στα όργανα διοίκησης των ιδρυμάτων εκλέγονται από ενιαίο ψηφοδέλτιο με άμεση, καθολική, ταξινομική και μυστική ψηφοφορία από το σύνολο των ενεργών φοιτητών.
Φοιτητικά δάνεια
Με υπουργική απόφαση ορίζονται οι προϋποθέσεις για τη χορήγηση άτοκων δανείων σε φοιτητές ή σε ορισμένες άλλες κατηγορίες φοιτητών, από πιστωτικά ιδρύματα της χώρας, με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου και δυνατότητα τμηματικής αποπληρωμής του δανείου μετά την έναρξη απασχόλησής τους ή την απόκτηση ατομικού εισοδήματος.Ακαδημαϊκό άσυλο
Όσον αφορά το ακαδημαϊκό άσυλο, θα υπάρχουν διατάξεις που θα αναφέρονται στην πλήρη και πιστή εγγύηση της επιστημονικής ελευθερίας και της ελευθερίας της έκφρασης μέσα στα ΑΕΙ, ενώ απομακρυνόμαστε από το μοντέλο χωροταξικού ορισμού και επιστροφή στις ρίζες του ασύλου.(από http://news247.gr/ellada/paideia/terma_ ... 30772.html )
-
Αυτο το ν+2 θα εχει πλακα να δουμε πως θα δουλεψει σε σχολες που ο πραγματικος μ.ο. αποφοιτησης (χωρις τους ανενεργους φοιτητες) ανετα ξεπερνα αυτα τα χρονια
Αν και λεει οτι θα οριζεται ο χρονος απο τα ιδια τα ιδρυματα.. δηλαδη αλλη μια μπαρουφα για δημιουργια εντυπωσεων
-
αυτο που επι της ουσιας θελουν ολοι ειναι να ξερουν ποσους ενεργους φοιτητες εχουν , για να ρυθμισουν τους προυπολογισμους τους γιατι αυτη τη στιγμη εχουν θεωρητικα απειρους
(αν εβλεπες λιστες με ατομα που χρωστουν καποια μαθηματα θα γελαγες, μιλαμε -αν το παρουμε με νουμερα- για εισαχθεους 6+ χρονων καποιες φορες δηλαδη χιλιαδες ατομα τα οποια καθε χρονο αυξανονται )εγω παντως ειχα ακουσει εδω και μηνες οτι θα ισχυσει το σκηνικο με τις εγγραφες , οι τυποι που ειναι 30 , 40 χρονων δεν θα ασχοληθουν να εγγραφουν γιατι δε θα παρουν χαμπαρι ή πολυ απλα δε θα τους νοιαζει , οι μεγαλοι ενεργοι φοιτητες σε καθε τμημα (που χρωστουν μικρο αριθμο μαθηματων, οχι αυτοι που σκανε μια στο τοσο για να τσιμπησουν καμια αδεια ) ειναι μετρημενοι στα δαχτυλα , οποτε θα μπορουσαν να μπουν καποια κριτηρια
το αρθρο παντως δεν ξεκαθαριζει το θεμα, και φυσικα υποψιαζομαι οτι αμα αφεθει στη κριση των ιδρυματων παιζει και να μη διαγραψουν ποτε θα δειξει..
αυτο που παντως τους νοιαζει σιγουρα ειναι να ξερουν ποσους φοιτητες εχουν να χρηματοδοτησουν καθε χρονο
(οχι βεβαια οτι κοστιζει κατι ο 6ετης+ ο οποιος δεν δικαιουται ουτε πασο, εκτος αν μιλαμε για εργαστηρια ) -
Ο χρήστης Alexel έγραψε:
Κυκλοφόρησε ανέκδοτο (περίπου) για τα θέματα της Δυναμικής που μπήκαν τώρα τον Ιούνιο στους Μηχ. Μηχ. Α.Π.Θ.
Όσοι έχουν φοιτήσει στην σχολή (πέρα από τον ast και μένα υπάρχουν άλλοι εδώ; ) ξέρουν τι εστί το συγκεκριμένο μάθημα και ο καθηγητής που το κάνει.Μεγάλες αλήθειες!
-
Ο χρήστης Jacob έγραψε:
Σε σχέση με την απορία για το level 4,5 κλπ. δίπλα στον τίτλο κάθε τμήματος, υποθέτω ότι πρέπει να αναφέρεται στο European Qualifications Framework (EQF) ή στο National Qualifications Framework, δηλαδή οι απόφοιτοι κάθε εκπαιδευτικής βαθμίδας εντάσσονται σε μια κλίμακα 1-8 (χωρίς να είμαι 100% σίγουρος, με επιφύλαξη το γράφω).Αυτό είναι άλλη κατηγοριοποίηση. Νομίζω ότι ο blinkys εννοεί απλώς το έτος που διδάσκεται το κάθε μάθημα, λχ:
http://www.brunel.ac.uk/courses/undergraduate/H401 , κλικ στο Course Content.αν και γράφει 'δίπλα από τον τίτλο κάθε τμήματος level 4,5,6 κ'. Μήπως εννοείς μαθήματος;
-
Φαντάζομαι πως εδώ είναι το κατάλληλο τοπικό.
Όπως, λοιπόν, ήταν εμφανές χρόνια τώρα, πάμε προς κατάργηση δωρεάν πανεπιστημιακής εκπαίδευσης.
Και, όπως είναι λογικό, οι αντιδράσεις θα είναι και πάλι έντονες.
Και μερικά στοιχεία.
-
Το θέμα είναι ότι η δωρεάν παιδεία δεν υπάρχει εδώ και δεκαετίες στην Ελλάδα .
Οι καθηγητές στα σχολεία κολοβαράνε , τα παιδιά πηγαίνουν στα φροντιστήρια γιά να μάθουν μέσω της παραπαιδείας , αυτά που έπρεπε να μάθουν μέσω της παιδείας , οι σχολές που έχουν πτυχία με αντίκρυσμα στην αγορά εργασίας , είναι ελάχιστες , τα κομματόσκυλα κυριαρχούν παντού , από τους φοιτητές μέχρι τους καθηγητές και όσοι έχουν φράγκα στέλνουν τα παιδιά τους στο εξωτερικό με αποτέλεσμα ακόμα και τα πτυχία με αντίκρυσμα να απαξιώνονται λόγω πληθωρισμού πτυχιούχων , πολλών από γελοίες σχολές και αρκετοί από αυτούς με το κομματικό πτυχίο γίνονται αρχικά σύμβουλοι κρατικών εταιρειών , κατόπιν λέκτορες και στο τέλος καθηγητές .
Ομως το πάρτυ του φαγώματος του δημοσίου χρήματος τελείωσε και γιά αυτούς .
Οτι και να γίνει με τον νέο νόμο καλύτερο από το σημερινό μπουρδέλλο θα είναι .
-
Τέρμα οι αιώνιοι φοιτητές
Η φοιτητική ιδιότητα διατηρείται με την εγγραφή των φοιτητών σε κάθε εξάμηνο και χάνεται σε περίπτωση μη εγγραφής σε δύο συνεχόμενα εξάμηνα. Οι φοιτητές που αποδεδειγμένα εργάζονται δύνανται να εγγράφονται με καθεστώς μερικής φοίτησης.
Μετά το ν + 2 οι φοιτητές πλήρους φοίτησης και μετά το 2ν οι φοιτητές μερικής φοίτησης, οι όροι και οι προϋποθέσεις για διατήρηση της φοιτητικής ιδιότητας ορίζονται από τα ιδρύματα.Οι εκπρόσωποι των φοιτητών στα όργανα διοίκησης των ιδρυμάτων εκλέγονται από ενιαίο ψηφοδέλτιο με άμεση, καθολική, ταξινομική και μυστική ψηφοφορία από το σύνολο των ενεργών φοιτητών.
ΜΟΝΟ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΠΤΩΜΑ ΜΑΣ - ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΟΥΣ - ΚΑΤΩ Η ΧΟΥΝΤΑ - ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ Ο ΦΑΣΙΣΜΟΣ
-
Πώς και δεν έβαλες καμιά φωτογραφία ή κανα βιντεάκι
-
Ξεπέρασα το όριο μου για σήμερα. Από την εταιρεία μας έχουν πει να βάζουμε συγκεκριμένο αριθμό ανά ημέρα...
Κάντε κανά κλικ παραπάνω να πάρουμε μπόνους τα πτωχά...
-
Ο χρήστης zorz έγραψε:
Σε σχέση με την απορία για το level 4,5 κλπ. δίπλα στον τίτλο κάθε τμήματος, υποθέτω ότι πρέπει να αναφέρεται στο European Qualifications Framework (EQF) ή στο National Qualifications Framework, δηλαδή οι απόφοιτοι κάθε εκπαιδευτικής βαθμίδας εντάσσονται σε μια κλίμακα 1-8 (χωρίς να είμαι 100% σίγουρος, με επιφύλαξη το γράφω).
Αυτό είναι άλλη κατηγοριοποίηση. Νομίζω ότι ο blinkys εννοεί απλώς το έτος που διδάσκεται το κάθε μάθημα, λχ:
http://www.brunel.ac.uk/courses/undergraduate/H401 , κλικ στο Course Content.αν και γράφει 'δίπλα από τον τίτλο κάθε τμήματος level 4,5,6 κ'. Μήπως εννοείς μαθήματος;
Eννούσα αυτό που εξήγησε ο Jacob και το βρήκα κι εγώ στο Link από wikipedia που παρέθεσε.
-
Eιχα συζητηση με κολλητο μου τις προηγουμενες μερες σχετικα με τις σπουδες και τη μετεπειτα αποκατασταση.Εκεινος ηθελε να μπει ευελπιδων αλλα δε πηγε καλα και θα μπει ΣΜΥ,υποστηριζοντας με χιλια αυτη του την επιλογη.Ως εδω οκ αλλα με προβληματισε οταν ως μοναδικο του επιχειρημα μου ειπε '''1000 ευρω το μηνα σιγουρα για μια ζωη,θα στερουμαι αλλα θα ζω'''.Σεβομαι την επιλογη του αλλα του ειπα οτι το θεωρω μετριοτητα ενας 18χρονος να πορευεται με τετοια λογικη στις σπουδες του,εκτος κ αν μιλαμε για ατομο που ντε κ καλα εχει κ@υλα τον στρατο.
-
Έχω δεύτερο ξάδερφο στρατιωτικό, από ευκατάστατο σόι. Υποστηρίζει και αυτός με τα χίλια την επιλογή που έκανε. Αραλήκι, καλαμπούρι, αδειούλες κάθε τόσο, αρκετός ελεύθερος χρόνος για τα χόμπυ του (που σημειωτέον αν έτρεχε σαν και μένα δεν θα τα έβλεπε ούτε στον ύπνο του), στάνταρντ μισθολογική και διοικητική εξέλιξη, εργασιακή ασφάλεια, εγγυημένη σύνταξη περίπου στα 50.
Μόνο μείον οι μεταθέσεις, αλλά αυτός έκανε ότι μπορούσε να πηγαίνει από μικρός σε θέσεις σε γκλαμ νησιά με τουρίστριες (Ρόδος, Κως, κ.α.)
Είχε και οικονομική άνεση από το σπίτι του, οπότε δεν χολόσκαγε και πολύ.
Μετά μαζεύτηκε σε πιο κεντρικές θέσεις, και τώρα ψάχνει για εξωτερικό για να κάνει και τη σχετική αρπαχτή. -
Ο χρήστης socratesn έγραψε:
Eιχα συζητηση με κολλητο μου τις προηγουμενες μερες σχετικα με τις σπουδες και τη μετεπειτα αποκατασταση.Εκεινος ηθελε να μπει ευελπιδων αλλα δε πηγε καλα και θα μπει ΣΜΥ,υποστηριζοντας με χιλια αυτη του την επιλογη.Ως εδω οκ αλλα με προβληματισε οταν ως μοναδικο του επιχειρημα μου ειπε '''1000 ευρω το μηνα σιγουρα για μια ζωη,θα στερουμαι αλλα θα ζω'''.Σεβομαι την επιλογη του αλλα του ειπα οτι το θεωρω μετριοτητα ενας 18χρονος να πορευεται με τετοια λογικη στις σπουδες του,εκτος κ αν μιλαμε για ατομο που ντε κ καλα εχει κ@υλα τον στρατο.μου αρέσει που θεωρεί σίγουρα τα 1000 ευρά...
ο καθένας με τα όνειρα και τις φιλοδοξίες του... μπορεί ο φίλος σου να είναι στενά οικονομικά και ο στρατός να είναι η μόνη λύση... προσωπικά το σιχαίνομαι το δήμοσιο, μετά από λίγο καιρό σου βαλτώνει τον εγκέφαλο και σε βάζει στο τρυπάκι να γίνεις πιο ξυστα@@δης και απο τους ντάλτον -
Δεν προερχεται απο τρελα πιεσμενη οικογενεια,εχουν μια καποια ανεση αλλα οχι να τον βιοπορησουν,στο μελλον με παιδια-αυτοκινητα-φροντιστηρια ακομα κ αν δουλευει η γυναικα του τα 1000 που τοτε μπορει να χουν γινει 500 σιγουρα δε φτανουν.dstou απο ΣΜΥ που θα μπει ο φιλος μου ομως δεν θα χει ουτε διοικητικη ουτε μισθολογικη εξελιξη,πιο πολυ της φαπας θα ειναι απο οτι γνωριζω περιπου
-
dstou απο ΣΜΥ που θα μπει ο φιλος μου ομως δεν θα χει ουτε διοικητικη ουτε μισθολογικη εξελιξη,πιο πολυ της φαπας θα ειναι απο οτι γνωριζω περιπου
Σαφώς και θα έχει και αυτός και τα δύο, απλώς σε μικρότερη κλίμακα.
Γενικά
Το δημόσιο είναι μεγάλο καταφύγιο. Πολλοί νομίζουν εσφαλμένα ότι εκεί πάνε μόνο οι απελπισμένοι, ιδιαίτερα αυτοί που πάνε στα σώματα ασφαλείας.
Μέγα σφάλμα. Δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσοι ευκατάστατοι, εισοδηματίες, έως και σχετικά πλούσιοι παρεπιδημούν στο ελληνικό δημόσιο. Και φυσικά δεν το αλλάζουν με τίποτα.
Ποιός σας είπε ότι όλοι θέλουν να κάνουν καρριέρα και να τρέχουν σαν τον ταρζάν από εδώ και από εκεί. Πολλοί θέλουν απλώς μια χαλαρότητα, έναν τίτλο τμηματάρχη, και ένα σταθερό περιβάλλον εργασίας.
Άσε κάποιους άλλους που έγιναν κάποιοι, και έβγαλαν τον άμπακα επειδή ακριβώς ήταν στο δημόσιο και όχι κάπου αλλού στον ιδιωτικό τομέα. -
Ο χρήστης socratesn έγραψε:
Eιχα συζητηση με κολλητο μου τις προηγουμενες μερες σχετικα με τις σπουδες και τη μετεπειτα αποκατασταση.Εκεινος ηθελε να μπει ευελπιδων αλλα δε πηγε καλα και θα μπει ΣΜΥ,υποστηριζοντας με χιλια αυτη του την επιλογη.Ως εδω οκ αλλα με προβληματισε οταν ως μοναδικο του επιχειρημα μου ειπε '''1000 ευρω το μηνα σιγουρα για μια ζωη,θα στερουμαι αλλα θα ζω'''.Σεβομαι την επιλογη του αλλα του ειπα οτι το θεωρω μετριοτητα ενας 18χρονος να πορευεται με τετοια λογικη στις σπουδες του,εκτος κ αν μιλαμε για ατομο που ντε κ καλα εχει κ@υλα τον στρατο.Δεν είναι και πρωτότυπη η άποψη του φίλου σου, η πλειοψηφία των ατόμων που κάνει 'καριέρα' στο στρατό τα ίδια σκέφτονται.
Βέβαια, αν τους πει κάνας Πάγκαλος ότι είναι καλοβολεμένοι δημόσιοι υπάλληλοι θα τον βρίσουν και θα του πουν πόσοι έχουν πέσει εν καιρώ ειρήνης στο καθήκον...και θα ταυτιστούν όλοι με τον Ηλιάκη...
Αν ήμασταν στην Αμερική (ή τέλος πάντων σε μια χώρα που η εργασία έχει νόημα) θα σου λεγα να τον απέτρεπες. Όμως, σε αυτή τη χώρα, το αραλίκι ανταμείβεται, ουκ ολίγοι αραχτοί τα 'χουν πάει πολύ καλύτερα από άτομα με διπλώματα πανεπιστημίου που εργάζονται όλη μέρα για 1000 ευρώ. Ανασφάλιστα. -
dstou Εχω αρκετους γνωστους που απο το τιποτα λογω αεροποριας-στρατου κ γενικα δημοσιου παιρνουν κατι 2000λιαρα συνταξεις κ καθονται απο τα 45 50,αλλα περασαν ανεπιστρεπτι τα χρονια που δινονταν αυτα τα ποσα.Συμφωνω βεβαια με οσα λες αλλα απο την αλλη στην αγορα ενας ελευθερος επαγγελματιας 1000 ευρω τον μηνα τα βγαζει ανετοτατα πιστευω ειδικα στην περιφερεια κ οχι στην αθηνα ή τη θεσσαλονικη.Θα τα βγαλει μεν με περισσοτερο κοπο αλλα τουλαχιστον δε θα του καει το κεφαλι και απο τις σπουδες μεσα στον στρατο και απο το ξυσιμο μετεπειτα.panoss ολη του η οικογενεια απο τον στρατο ζει και αν ακουσεις αποψεις θα φριξεις οπως κανω κ εγω..Μιλαμε τα ατομα ζουνε σε παραλληλο συμπαν γυρω απο το θεμα σπουδες-εργασια
-
ολη του η οικογενεια απο τον στρατο ζει και αν ακουσεις αποψεις θα φριξεις οπως κανω κ εγω..Μιλαμε τα ατομα ζουνε σε παραλληλο συμπαν γυρω απο το θεμα σπουδες-εργασια
Xωρίς να τους ξέρω, υποψιάζομαι τι λένε.Η φιλοσοφία αυτών των ανθρώπων εστιάζεται στο εξής απλό:
'Αν αυτό που θέλεις είναι π.χ. 1.300 ευρώ το μήνα, τότε το δημόσιο και ο στρατός είναι εξαιρετική επιλογή.
Στάνταρ θα πέφτει το μηνιάτικο από τα 18 σου, δεν θα σε απολύσει κανένας, θα έχεις πλήρη ασφάλεια, θα έχεις αραλήκι (το πιθανότερο), θα στρώσεις και το δρόμο για τα παιδιά σου (ειδικά μόρια ή άλλες βάσεις στις πανελλήνιες*) και στα 50 σου θα είσαι συνταξιούχος με πλήρη σύνταξη και καλό εφάπαξ. Θα βρεις και κανέναν από εκεί μέσα να παντρευτείς και να νοικοκυρευτείς για να έχετε πάντα και συνυπηρέτηση. Μόνο πρόβλημα κάποιες μεταθέσεις, όχι όλες.
Αν οι φιλοδοξίες σου είναι να βγάλεις 5.000 ευρώ το μήνα, τότε ξέχνα το και ξεκίνα να κυνηγάς χίμαιρες'.Εμ άι ράιτ, ορ νοτ?
*αν και δεν ξέρω αν υπάρχουν ακόμη
Περί Σπουδών