-
Ο χρήστης dimsabas έγραψε:
Ρε το φρενάρισμα με το δεξί μάς μάρανε... Δεν κοιτάμε τα χάλια μας... -
Μια φορα το εχω δοκιμασει και μου βγηκαν τα ματια απο το φρεναρισμα....Δεν το ξαναδοκιμασα...Επιφυλασσομαι για το μεγαρο ομως...
Πιστευω οτι με αρκετη εξασκηση και υπομονη θα δεις καποια μικρα εστω αποτελεσματα...Ομως σε οδηγηση στον δρομο θελει προσοχη.. -
Ο χρήστης avel έγραψε:
Από εκεί και μετά καλό είναι να εξασκηθείς στις αλλαγές ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη και μετά δε σε πιάνει κανένας...
Εε; Είχα την εντύπωση ότι αυτό είναι δυνατόν μόνο όταν κάνεις upshift σε μηχανές. Δεν καταπονούνται τα μηχανικά μέρη στο αυτοκίνητο χωρίς τη χρήση συμπλέκτη;
Αν το κάνεις σωστά έχεις μικρότερη καταπόνηση σε σχέση με το να πατάς συμπλέκτη γιατί πολύ απλά δεν φθείρεται ο συμπλέκτης σου.
Αν το κάνεις σωστά όμως. Γιατί αν 'κουρεύεις' σε κάθε αλλαγή τα γρανάζια, άστο καλύτερα. -
Mια φορά εκανα το λαθος και πηγα να σκοτωθώ, και ειπα μαλακιες δεν ξανακανω , δεν μου φταιει σε τιποτα να σκοτωσω κανενα ανθρωπο επιδει εγω δεν εχω μυαλό
ΥΣ. παντως δεν θα ηθελα με τιποτα να ειμαι πισω απο κανενα 'ταρζαν' που θα προσπαθησει να κανει κατι τετοιο
-
Ο χρήστης cmarin έγραψε:
Προσπαθώ μόνο σε πίστα ή σε έρημο δρόμο όταν είμαι μόνος. Τα καταφέρνω αλλά δεν μπορώ να συγχρονίσω το γκάζι για να έχω το σωστό αποτέλεσμα του LFB. Μάλλον μαθήματα χρειάζονται....http://www.leftfootbraking.com/ από τον Pentti...Πριν ξεκινησω να οδηγω διαβαζα για το left foot braking σ ενα βιβλιαρακι γραμμενο απο τον Rohrl. Αφοτου πηρα διπλωμα αρχιζα κ το δοκιμαζα περιστασιακα προσπαθωντας να ξεκουτσανω το αριστερο μου ποδι σιγα σιγα.
Οταν ημουν Αγγλια πηγα στην σχολη του Pentti το οποιο ηταν ανεπαναληπτη εμπειρια. Οχι οτι φευγοντας απο εκει εισαι κατοχος της τεχνης αλλα σου δινει πολλα για να δουλεψεις πανω. Διαφορετικη η χρηση αναλογα με το που παιρνει κινηση τ αυτοκινητο.
Κυριως ειναι για χρηση στο χωμα αλλα στις ολισθηρες επιφανειες (χιονι, βροχη, παγος). Στην καλη ασφαλτο οχι τοσο.
Ο Pentti παντως ελεγε πως χρησιμοποιωντας το αριστερο ποδι σε καθημερινη οδηγηση σε καποιο φρεναρισμα αναγκης μπορεις να γλυτωσεις (κ αναλογα την ταχυτητα) σημαντικα μετρα λογω οτι το reaction time ειναι πολυ μικροτερο αφου το ποδι ειναι πανω απο το φρενο.
Παντως δοκιμαζοντας διαφορα υπηρχαν φασεις που εχω τσαρουχωσει το φρενο κ πατωντας ελαχιστο γκαζι σταματησε τ αυτοκινητο πολυ γρηγορα χωρις να μπλοκαρουν οι τροχοι.
Σε στροφη απανω σε φρεναρισμα πανικου πατωντας παραλληλα κ γκαζι, αντι να φυγει ισια ή να ελαφρωσει επικινδυνα η ουρα κανοντας τ αυτοκινητο να γυρισει, κραταει τ αυτοκινητο πολυ καλυτερα στην επιθυμητη πορεια.
Ομως θελει πολυ εξασκηση κ χωρο γιατι οι πιθανοτητες να γινουν κουλαμαρες, μεχρι να υπαρχει καποια εξοικειωση, ειναι μεγαλες. -
Ο χρήστης meco έγραψε:
Από εκεί και μετά καλό είναι να εξασκηθείς στις αλλαγές ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη και μετά δε σε πιάνει κανένας...
Εε; Είχα την εντύπωση ότι αυτό είναι δυνατόν μόνο όταν κάνεις upshift σε μηχανές. Δεν καταπονούνται τα μηχανικά μέρη στο αυτοκίνητο χωρίς τη χρήση συμπλέκτη;
Αν το κάνεις σωστά έχεις μικρότερη καταπόνηση σε σχέση με το να πατάς συμπλέκτη γιατί πολύ απλά δεν φθείρεται ο συμπλέκτης σου.
Αν το κάνεις σωστά όμως. Γιατί αν 'κουρεύεις' σε κάθε αλλαγή τα γρανάζια, άστο καλύτερα.Για να μαθεις να οδηγεις γρηγορα χωρις να χρησιμοποιεις συμπλεκτη πρεπει να καταβεσεις κ κανα 2 σασμανακια!
Σε ηρεμη οδηγηση ειναι πιο ευκολο (παρεμενει δυσκολο) αλλα στην γρηγορη ειναι αρκετα πιθανο να 'καρφωσεις' τις ταχυτητες. Θελει πολυ εξασκηση κ αυτο αλλα αμα το καταφερνεις διευκολυνει πολυ το εργο στο LFBraking. -
Το έχω δοκιμάσει μόνο παίζοντας σε έρημο δρόμο ή αλάνα, πάντα με μικρές ταχύτητες. Μια φορά μόνο το προσπάθησα σε χώμα και είχε πλάκα. Για πιο σοβαρες καταστάσεις ούτε που το δοκιμάζω, θέλει και την κατάλληλη εμπειρία...
Δε νομίζω ότι προσφέρει κάτι σε στεγνή άσφαλτο (εκτός αν έχεις πάρα πολλή δύναμη σε προσθιοκίνητο), αλλά είναι χρήσιμο σε βρεγμένη και στο χώμα-χιόνι (όχι για τη δημιουργία υπερστροφής, αλλά σαν φυσικό antispin). Eξάλλου, αν θυμάμαι καλά το είχε πει αυτό και ένας από τους 'παγκόσμιους' του WRC.
Πάντως στην πίστα δεν προσφέρει τίποτα, μόνο τα φρένα καταπονεί.
-
×ñçóéìïðïéþ áõôüìáôï áõôïêßíçôï êáé ôá êáôáöÝñíù ðïëý êáëÜ ìåôÜ áðü áñêåôÞ åîÜóêçóç...¼ìùò äåí âëÝðù ïöÝëç áí äåí êéíåßóáé óôï üñéï...ÐÜíôùò, ðÝñá áðü êÜðïéåò ôå÷íéêÝò ïäÞãçóçò, ï ÷ñüíïò áíôßäñáóçò-áðüêñéóçò åßíáé ðïëý ôá÷ýôåñïò ìå ôï áñéóôåñü ðüäé óôï öñÝíï. Ìå äåäïìÝíï üôé ïäçãåßò áõôüìáôï Þ óåéñéáêü, ôï áñéóôåñü ðüäé óôï öñÝíï èá ìðïñïýóå íá åßíáé ìéá ìüíéìç ôáêôéêÞ ïäÞãçóçò, ÷ùñßò êáô'ïõóßá êáíÝíá ìåéïíÝêôçìá áëëÜ êáé êáíÝíá ðëåïíÝêôçìá óå normal óõíèÞêåò.
-
Ο χρήστης dimsabas έγραψε:
Δηλώνω φανατικός λάτρης του Μπαρικέλο, ενός από τους ελάχιστους που φρενάρουν με το δεξί στην F1, οπότε ακολουθώ τα χνάρια του.
Ρε το φρενάρισμα με το δεξί μάς μάρανε... Δεν κοιτάμε τα χάλια μας...Ενταξει ειναι μια τεχνικη αγωνιστικης οδηγησης την οποια αν μαθεις μπορει να συμβαλει στην βελτιωση ενος οδηγου.
Απο εκει κ μετα κ να το μαθεις δεν σημαινει οτι εισαι ή εγινες γρηγορος.Σιγουρα ισχυει το ας μαθουμε πρωτα να οδηγουμε σωστα κ με το δεξι ποδι! Αλλα συζητηση κανουμε για κατι πολυ εξειδικευμενο!
-
Το έχω δοκιμάσει, και όταν οδηγώ γρήγορα (σε κλειστό δρόμο ) το χρησιμοποιώ κάποιες φορές. Το μεγαλύτερο πρόβλημά μου είναι το νούμερο των παπουτσιών μου (44½ )...
Πάντως για φρενάρισμα ανάγκης είναι ό,τι καλύτερο. Εξαντλείς τις δυνατότητες του συστήματος πέδησης λόγω της μεγάλης δύναμης που το αριστερό έχει μάθει να ασκεί λόγω συμπλέκτη.
-
Ο χρήστης meco έγραψε:
Όταν ξεκίνησα να το εφαρμόζω είχα όντως το πρόβλημα που αναφέρει o TGD. Τώρα πια δεν έχω τέτοιο πρόβλημα.
Το καλό είναι ότι ελέγχεις άμεσα την υποστροφή ισχύος, με ένα χάιδεμα στο φρένο.
Από εκεί και μετά καλό είναι να εξασκηθείς στις αλλαγές ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη και μετά δε σε πιάνει κανένας...
Για να φτάσεις στο σημείο όμως να οδηγείς σε γρήγορυς ρυθμούς χωρίς τη χρήση συμπλέκτη θέλει πάρα πάρα πάρα πολύ εξάσκηση.Και πάρα πάρα πολλά φράγκα για τα κουρεμένα γρανάζια..
Αλήθεια, προλαβαίνεις να εξασκηθείς σε αλλαγές χωρίς συμπλέκτη στα καθημερινά αυτοκίνητα;;
-
Στο καρτ ναι. Άλλωστε δεν γίνεται κι αλλιώς!!
Σε αυτοκίνητο με ABS ποτέ. Άλλωστε το σύστημα αναιρεί όλη την 'καλή σου πρόθεση'.
Σε άλλες περιπτώσεις πάλι όχι. Το δοκίμασα, δεν μου άρεσε, δεν το υιοθέτησα. Δεν χρειάστηκε και ποτέ κιόλας. -
Ο χρήστης GeorgeTabs έγραψε:
Στο καρτ ναι. Άλλωστε δεν γίνεται κι αλλιώς!!
Σε αυτοκίνητο με ABS ποτέ. Άλλωστε το σύστημα αναιρεί όλη την 'καλή σου πρόθεση'.
Σε άλλες περιπτώσεις πάλι όχι. Το δοκίμασα, δεν μου άρεσε, δεν το υιοθέτησα. Δεν χρειάστηκε και ποτέ κιόλας.γρουμφ! με προλαβες!! Κι εγω ηθελα να πω πως φρεναρω παντα με το αριστερο ... (στο καρτ!)
Ειχα δοκιμασει παλαιοτερα, αλλα δεν εξασκησα το αθλημα...
-
Το δοκίμασα και το ψιλοέμαθα και αυτό πρόσφατα.
Στο δικό μου αμάξι όμως είναι σχεδόν άχρηστο.
Δεν χωράει το αριστερό να περάσει κάτω από το τιμόνι...
Δεν έχουν επαρκή πλευρική στήριξη τα καθίσματα και μου φεύγει το πόδι στις δεξιές στροφές...
Δεν έχει δύναμη η μηχανή... -
Ο χρήστης meco έγραψε:
Από εκεί και μετά καλό είναι να εξασκηθείς στις αλλαγές ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη και μετά δε σε πιάνει κανένας...
Εε; Είχα την εντύπωση ότι αυτό είναι δυνατόν μόνο όταν κάνεις upshift σε μηχανές. Δεν καταπονούνται τα μηχανικά μέρη στο αυτοκίνητο χωρίς τη χρήση συμπλέκτη;
Αν το κάνεις σωστά έχεις μικρότερη καταπόνηση σε σχέση με το να πατάς συμπλέκτη γιατί πολύ απλά δεν φθείρεται ο συμπλέκτης σου.
Αν το κάνεις σωστά όμως. Γιατί αν 'κουρεύεις' σε κάθε αλλαγή τα γρανάζια, άστο καλύτερα.Γινεται να γινει η αλαγη χωρις τον συμπλεκτι και να μην κουρεψεις τα γραναζια μπορεις να δωσεις περισοτερες πληροφοριες για αυτο γιατι δεν μπορω να το καταλαβω και παντα πιστευα οτι οταν λεμε οτι η ταχυτητες μπαινουν χωρις συμπλεκτη μιλαμε και για ψιλο καταστροφη του σασμαν
-
Left foot braking...
2 φορές το έκανα, μία σε δρόμο (με κανέναν πίσω μου...) και μία σε χωματόδρομο...
Αποτέλεσμα; Μόνο που δεν άνοιξε ο αερόσακος... Και το πάτησα και 'απαλά'...
Κάποια στιγμή όμως θα βρω χρόνο να εξασκηθώ...
-
Ο χρήστης panoscorfu έγραψε:
Αν το κάνεις σωστά έχεις μικρότερη καταπόνηση σε σχέση με το να πατάς συμπλέκτη γιατί πολύ απλά δεν φθείρεται ο συμπλέκτης σου.
Αν το κάνεις σωστά όμως. Γιατί αν 'κουρεύεις' σε κάθε αλλαγή τα γρανάζια, άστο καλύτερα.Γινεται να γινει η αλαγη χωρις τον συμπλεκτι και να μην κουρεψεις τα γραναζια μπορεις να δωσεις περισοτερες πληροφοριες για αυτο γιατι δεν μπορω να το καταλαβω και παντα πιστευα οτι οταν λεμε οτι η ταχυτητες μπαινουν χωρις συμπλεκτη μιλαμε και για ψιλο καταστροφη του σασμαν
Το δοκίμασα σήμερα. Ωραία φάση! Αφήνω το γκάζι κάνω upshift χωρίς συμπλέκτη. Δεν είναι τόσο εύκολο όσο με συμπλέκτη, και το κιβώτιο του Focus δε διευκολύνει πάντοτε τη διαδικασία...
Βέβαια δεν ξέρω κατά πόσο προκαλούσα κάποια ζημιά / καταπόνηση.
Ορίστε και ένα link που βρήκα αφού το γκούγκλισα λίγο το θέμα.
http://www.se-r.net/transaxle_clutch/clutch_not_to.html
Γράφει στην αρχή για 'double clutching', αλλά στις τελευταίες παραγράφους εξηγεί το upshift χωρίς συμπλέκτη.
Το downshift πρέπει να είναι ελαφρώς πιο δύσκολο.
-
Σαν ιδεα ακουγεται καλο αλλα δεν θα το επιχειρουσα, ειδικα σε ενα δρομο με πολυ κινηση. Σε κανενα μερος οπου θα ημουνα μονος μου μπορει να το εκανα το πειραμα.
-
Μια φορά δοκίμασα φρένο με το δεξί με το Saab Viggen μου στην Νορβηγία επάνω στο χίονι και έφερα σβούρες σαν τον Νουρέγιεφ!!!
Απο τότε δεν το έχω ξανακάνει.
-
Κατα τη γνωμη μου, πέρα απο το σημείο οπου καταφερνουμε να πατησουμε το φρενο ομαλα, υπάρχει πολύς δρομος ακομα..
Εδω και καιρο το δοκιμάζω εμπειρικα και τώρα πια εχω πιασει τον εαυτο μου 2-3 φορές να παταω ασυναίσθητα φρένο με το αριστερο οταν το αυτοκινητο έχει τάσεις υποστροφης.
Ομως δε νομιζω οτι ακομα κανω δουλεια.
Οπως είπα, ακομα κι αν το χρησιμοποιουμε 'σωστα', και περιορίζουμε τις οποιες τασεις υποστροφης εμφανιστουν (ή υπάρχει περίπτωση να εμφανιστουν) πως μπορουμε να ειμαστε σιγουροι οτι το κανουμε ΑΡΚΕΤΑ ΣΩΣΤΑ ωστε να κερδισουμε χρόνο?
Ειναι ενα λεπτό σημείο.
Μπορει να μας φαίνεται πιο αργό΄το περασμα απο μια στροφή (με left foot braking) αλλα τελικα να ειναι πιο γρήγορο. Ομως για να μπορουμε να λέμε οτι τελικα αυτη η τακτικη μας βοηθαει θα πρέπει να την εφαρμοζουμε 101% σωστα. Τοσο φρένο οσο χρειάζεται. Το λιιιγο παραπανω ισως να ΜΗΝ εχει κακο αποτελεσμα στην συμπεριφορα του αυτοκινητου, αλλα θα εχει σιγουρα στο χρονο μας.Γενικως νομιζω οτι θελει πολύ εξασκηση και δοκιμή, και μαλιστα με απτά στοιχεία (χρονομετρο σε πολύ μικρη διαδρομη κλπ)
Αποψη μου ειναι οτι για να αποδειχθει σωστο (σε χρονους) θελει πολλη δουλειά. Ειναι δυσκολο.
Για καθημεριμη χρηση.. Ειναι σιγουρο οτι ο χρονος αντιδρασης μειώνετια κατακορυφα. Ομως οταν χρειαστεί να ακινητοποιησουμε το αυτοκινητο, και θα πρέπει να πατησουμε συμπλεκτη , τι κανουμε? (ελαχιστα πριν την ακινητοποιηση του αυτοκινητου ειναι καλό να παταμε συμπλεκτη. Αν αφησουμε ταχυτητα στο κιβώτιο και προσπαθησουμε να το ακινητοποιησουμε θα ειναι πιο δυσκολο και αυτο δυσκολευει και την ισορροπία που εχουμε βρει στο οριο του μπλοκαρισματος).
Απο την αλλη υπάρχουν και αυτοκινητα που δεν επιτρεπουν το αριστερο ποδι στο φρενο, ή τελοσπαντων την ταυτοχρονη χρηση του φρενου και του γκαζιου (Passat, Corsa κ.ά), ομως υπάρχει η δυνατότητα απενεργοποίησης αυτης της λειτουργίας π.χ. Leon ενιαίου
Πόσοι φρενάρετε με το αριστερό;