-
Ρε παιδια , θα ηθελα τη γνωμη σας ...
Πιο καλα στριβει ενα αμαξι το οποιο ειναι βαρυ η ενα ελαφρυ αμαξι?
Για πιο λογο το ενα και για πιο το αλλο ?(Αν θεωρησουμε οτι και τα δυο εχουν εξισου καλο στησιμο)
Επισης , καλυτερα στριβουν μηχανες η αυτοκινητα?Θα παραθεσω και εγω την αποψη μου αργότερα,
-
Ρε παιδια , θα ηθελα τη γνωμη σας ...
Πιο καλα στριβει ενα αμαξι το οποιο ειναι βαρυ η ενα ελαφρυ αμαξι?
Για πιο λογο το ενα και για πιο το αλλο ?(Αν θεωρησουμε οτι και τα δυο εχουν εξισου καλο στησιμο)
Επισης , καλυτερα στριβουν μηχανες η αυτοκινητα?Θα παραθεσω και εγω την αποψη μου αργότερα,
-
Ρε παιδια , θα ηθελα τη γνωμη σας ...
Πιο καλα στριβει ενα αμαξι το οποιο ειναι βαρυ η ενα ελαφρυ αμαξι?
Για πιο λογο το ενα και για πιο το αλλο ?(Αν θεωρησουμε οτι και τα δυο εχουν εξισου καλο στησιμο)
Επισης , καλυτερα στριβουν μηχανες η αυτοκινητα?Θα παραθεσω και εγω την αποψη μου αργότερα,
-
Ξέρω ότι θα σε ξενερώσω μ'αυτό που θα πω αλλά προσπάθησε να γράφεις με ελληνικούς χαρακτήρες...
Όσο για τις ερωτήσεις σου,θα ήθελα να απαντήσω κι εγώ αλλά δε νομίζω ότι οι γνώσεις μου στο αντικείμενο επαρκούν... -
Το θέμα μεταφέρετε στα Τεχνικά [moderator]
-
Ο χρήστης aristidis_k έγραψε:
Re paidia , 8a i8ela ti gnomi sas..
Pio kala strivi ena aftokinito to opio einai vari i ena elafri amaksi?
Gia pio logo to ena k gia pio to allo ?(an 8eorisoume oti exoun to idio stisimo)
Episis , kalitera strivoun mixanes?h aftokinita?8a para8esw k egw tin apopsh mou argotera..
Πιστεύω ότι έχει να κάνει το όλο στήσιμο.. δε γίνεται να έχουν το ίδιο ακριβώς στήσιμο αλλα διαφορετικό βάρος. Κοίτα, είναι πάααααρα πολλοί οι παράγοντες που αν κάτσουμε και αναλύσουμε έναν ένα θα μας πάρει το ξημέρωμα. Πάντως τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά όσο τα παρουσιάζεις, το πιο βαρύ θα στρίψει καλύτερα ή το πιο ελαφρύ.
Όσον αφορά για το δεύτερο ερώτημα σου, νομίζω ότι εξαρτάται τη στροφή και το αυτοκίνητο/μηχανή. Αλλά σκέψου σα γενικό κανόνα ότι το αυτοκίνητο στρίβει 'οριζόντια' ενώ η μηχανή κάθετα (σαν αεροπλάνο).
-
Ενα ελαφρυ αυτοκινητο ειναι καλυτερη βαση για να ξεκινησεις την προσπαθεια να το στησεις σωστα, γιατι σε καθε περιπτωση εχεις λιγοτερη μαζα να τιθασεψεις, λιγοτερη ορμη να υπερνικησεις κλπ κλπ. Αυτο δεν σημαινει οτι ενα ελαφρυ αυτοκινητο θα στριβει καλυτερα απο ενα βαρυ μονο και μονο επειδη ειναι ελαφρυ.
Παντως η εντελως λαθος αποψη ειναι αυτη που εχει η μανα μου, οτι 'μια BMW 5αρα στριβει καλυτερα απο ενα Rallye επειδη ειναι βαρυ αμαξι και παταει καλυτερα στον δρομο'... -
Ο χρήστης kacey έγραψε:
Παντως η εντελως λαθος αποψη ειναι αυτη που εχει η μανα μου, οτι 'μια BMW 5αρα στριβει καλυτερα απο ενα Rallye επειδη ειναι βαρυ αμαξι και παταει καλυτερα στον δρομο'...Μακάρι να την είχε μόνο η μάνα σου...Το 90% αυτό πιστεύει και μάλιστα και πολλοί από τους υποτιθέμενους σχετικούς με το αυτοκίνητο.
-
Κάτι σαν την χοντρή λαμαρίνα που προστατεύει καλύτερα ....
-
[quote]Ξέρω ότι θα σε ξενερώσω μ'αυτό που θα πω αλλά προσπάθησε να γράφεις με ελληνικούς χαρακτήρες...
[\quote]
Δεν παιζει αγχος , απλα ξεχαστηκα διοτι συνηθως γραφω με γκρικλις.. -
[quote]Ξέρω ότι θα σε ξενερώσω μ'αυτό που θα πω αλλά προσπάθησε να γράφεις με ελληνικούς χαρακτήρες...
[\quote]
Δεν παιζει αγχος , απλα ξεχαστηκα διοτι συνηθως γραφω με γκρικλις..
Διορθωσα και το αρχικο ποστ -
Δεν παίζει ρόλο το βάρος αλλά το στήσιμο. Απλά με πιο πολύ βάρος είναι πιο δυσκολο να το πετύχεις. Όχι ως προς τη γεωμετρία, αλλά ως προς τις ιδιοτητες των μερών που απαρτήζουν την ανάρτηση. Πιο δυσκολο να φτιαξεις καλά λαστιχα για βαρύ αυτοκίνητο, ελατήρια, αμορτισέρ αφού πρέπει να κουμαντάρεις πιο πολύ βάρος όπως προαναφέρθηκε. Π.Χ. τα λάστιχα. Πρέπει να μην παραμορφώνονται έυκολα και κάτι τέτοιο το καταφέρνεις πιο δύσκολα για ένα βαρύ αμάξι, αφού θα φορτίζονται πιο πολύ και θα πρέπει να είναι πιο σκλήρά->βαριά->μεγαλύτερη μη αναρτώμενη μάζα(αρνητικό). Αρά πρέπει να κατεβάσεις πιο μεγάλη τεχνολογία για να κάνεις πιο ανθεκτικά λάστιχα στο ίδιο βάρος με αυτά που θα χρειαζόταν το ελαφρύ αμάξι.
Το βαρύ αμάξι είναι καλύτερο μόνο για τους ανέμους, είναι πιο σταθερό. Σε όλους τους άλλους τομείς πλεονεκτεί το ελαφρύ. -
Ο χρήστης Lord_Rutherford έγραψε:
Το βαρύ αμάξι είναι καλύτερο μόνο για τους ανέμους, είναι πιο σταθερό. Σε όλους τους άλλους τομείς πλεονεκτεί το ελαφρύ.
Ούτε κι αυτό είναι απόλυτο, γιατί παίζουν ρόλο και άλλοι παράγοντες όπως το ύψος κ το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου αλλά και η ανάρτηση
-
Η Ελίζ είναι ελαφριά.
Τα αγωνιστικά τα κάνουν όσο πιο ελαφριά μπορούν.
Κάτι 500/600 Σπόρτινγκ βάζουν τα γυαλιά στην κατηγορία φτερού.Αφού μιλάμε για στροφή, θες κεντρομόλο μεγαλύτερη όσο αυξάνεται το βάρος. Οπότε είτε πρέπει να 'ψάξεις' το υπερκράτημα, ή απλά... να μειώσεις το βάρος (με σωστό εννοείται στήσιμο, δεν πρόκειται να στρίψει παλιό γιαπωνέζικο, όσο και να ελαφρώσει... )
-
Ο χρήστης skye έγραψε:
Το βαρύ αμάξι είναι καλύτερο μόνο για τους ανέμους, είναι πιο σταθερό. Σε όλους τους άλλους τομείς πλεονεκτεί το ελαφρύ.
Ούτε κι αυτό είναι απόλυτο, γιατί παίζουν ρόλο και άλλοι παράγοντες όπως το ύψος κ το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου αλλά και η ανάρτηση
Σαφώς. Εγώ εννοουσα για το ίδιο σχημα και κατανομή βάρους.
-
Αφού μιλάμε για στροφή, θες κεντρομόλο μεγαλύτερη όσο αυξάνεται το βάρος. Οπότε είτε πρέπει να 'ψάξεις' το υπερκράτημα, ή απλά... να μειώσεις το βάρος (με σωστό εννοείται στήσιμο, δεν πρόκειται να στρίψει παλιό γιαπωνέζικο, όσο και να ελαφρώσει...
Μια καλοπροαίρετη παρατήρηση. Η κεντρομόλος επιτάχυνση δεν εξαρτάται από το βάρος. Εξαρτάται ανάλογα από το τετραγωνο της ταχύτητας και αντιστρόφως ανάλογα από την καμπυλότητα. Η μάζα επηρεάζει μόνο επειδή εισάγει την επίδραση της αδράνειας. Όσο μεγαλύτερη η μάζα, τόσο μεγαλύτερη η αδράνεια.
-
να πω και γω τα δικά μου...
- θεωρητικά το βάρος δεν παίζει ρόλο
- πρακτικά όσο ελαφρύτερο τόσο καλύτερο κράτημα (προσοχή όχι οδική συμπεριφορά) και αυτό δεν συζητιέται
γιατί οι γιαγιάδες μας λένε οτι η 5άρα μπέμπα έχει καλύτερο κράτημα από τον ράλλο ??
διότι το μεγαλύτερο μέγεθος του σημαίνει- χαμηλότερο λόγο ύψους κέντρού βάρους προς μεταξόνιο και μετατρόχιο άρα λιγότερες μεταφορές φορτίου
- χαμηλότερο λόγο μη αναρτόμενης προς αναρτόμενη μάζα άρα λιγότερα κουνήματα
- πιο ομαλές εξωτερικές καμπύλες οπότε καλύτερη αεροδυναμική και λιγότερο επηρεασμό από ανέμους
- λιγότερη τσιγκουνιά στη σχεδίαση οπότε και πολύ καλύτερα ορισμένα κομμάτια (έχετε δει γέφυρα από μπέμπα 20ετίας ?)
- μακράν καλύτερους αποσβεστήρες κραδασμών κτλ οι οποίοι κάνουν τους επιβάτες να μην καταλαβαίνουν τι πανικός γίνεται στο δρόμο
αυτά
-
Ο χρήστης SharpShooter έγραψε:
Αφού μιλάμε για στροφή, θες κεντρομόλο μεγαλύτερη όσο αυξάνεται το βάρος. Οπότε είτε πρέπει να 'ψάξεις' το υπερκράτημα, ή απλά... να μειώσεις το βάρος (με σωστό εννοείται στήσιμο, δεν πρόκειται να στρίψει παλιό γιαπωνέζικο, όσο και να ελαφρώσει...
Μια καλοπροαίρετη παρατήρηση. Η κεντρομόλος επιτάχυνση δεν εξαρτάται από το βάρος. Εξαρτάται ανάλογα από το τετραγωνο της ταχύτητας και αντιστρόφως ανάλογα από την καμπυλότητα. Η μάζα επηρεάζει μόνο επειδή εισάγει την επίδραση της αδράνειας. Όσο μεγαλύτερη η μάζα, τόσο μεγαλύτερη η αδράνεια.
και όμως, και όμως
με σταθερό συντελεστή τριβής η (μέγιστη, γιαυτήν μιλάμε) κεντρομόλος είναι ευθέως ανάλογη του βάρους
επίσης καλοπροαίρετα... -
Ο χρήστης predator έγραψε:
Μια καλοπροαίρετη παρατήρηση. Η κεντρομόλος επιτάχυνση δεν εξαρτάται από το βάρος. Εξαρτάται ανάλογα από το τετραγωνο της ταχύτητας και αντιστρόφως ανάλογα από την καμπυλότητα. Η μάζα επηρεάζει μόνο επειδή εισάγει την επίδραση της αδράνειας. Όσο μεγαλύτερη η μάζα, τόσο μεγαλύτερη η αδράνεια.Αυτό είναι σωστό. Η κεντρομόλος επιτάχυνση (ακτινική συνιστώσα της επιτάχυνσης), που αναπτύσσεται κατά την διάρκεια μιας στροφής, είναι ίση με το τετράγωνο της ταχύτητας προς την ακτίνα καμπυλότητας.
Η κεντρομόλος δύναμη, που πρέπει να ασκηθεί από τα λάστιχα, είναι ίση με την κεντρομόλο αυτή επιτάχυνση επί την μάζα (νόμος Νεύτωνα).
Σωστά δεν τα είπα;
-
Το κράτημα ενός αυτοκινήτου αν θεωρήσουμε ότι έχουμε σε όλες τις περιπτώσεις την ίδια διάταξη αναρτήσεων και το βέλτιστο στήσιμο σε κάθε περίπτωση εξαρτάται από
- Τη μάζα του (όσο μικρότερη μάζα τόσο το καλύτερο).
- Το μήκος του μεταξονίου
- Τα μετατρόχια
- Την κατανομή των μαζών (στον διαμήκη, κατακόρυφο και εγκάρσιο άξονα (όσο πιο χαμηλο είναι το κέντρο βάρους ανά άξονα τόσο καλύτερο και επιπλέον όσο περισσότερο κατανεμημένη προς το κέντρο του μεταξονίου και των μετατροχίων τόσο το καλύτερο)
- Τις διαστάσεις των ελαστικών
- Στις μεγάλες ταχύτητες παίζει σημαντικό ρόλο και η αεροδυναμική.
Αυτά λένε οι τύποι στην δυναμική οχημάτων και οι κανόνες της φύσης και είναι απαράβατα.
Αν κάποιο βαρύτερο αμάξι στρίβει καλύτερα από κάποιο ελαφρύτερο αυτό οφείλεται ενδεχομένως στα:
- Σημαντικά μεγαλύτερα λάστιχα
- Καλύτερη ρύθμιση ανάρτησης
- Αναλογικά μεγαλύτερα μετατρόχια
- Αναλογικά χαμηλότερο κέντρο βάρους
- Αναλογικά καλύτερη κατανομή βάρους
Το αμάξι που στρίβει καλύτερα είναι αυτό που έχει τον καλύτερο συνδυασμό:
- Χαμηλού βάρους
- Χαμηλού κέντρου βάρους και καλής κατανομής
- Φαρδιά μετατρόχια σε σχέση με το βάρος του και το ύψος του κέντρου βάρους του
- Καλή γεωμετρία ανάρτησης (και ακαμψία)
- Ανάρτηση σχεδιασμένη κατάλληλα για μεγαλύτερα ζαντολάστιχα σε σχέση με το βάρος του.
- Καλύτερη αεροδυναμική.
Η εξήγηγη για όλα αυτά υπάρχει στις μικρότερες μεταφορές φορτίων στον εγκάρσιο και διαμήκη άξονα.
Δλδ τα λάστιχα φορτίζονται περισσότερο με εγκάρσιες δυνάμεις και λιγότερο με κατακόρυφες και επιπλέον οι μεταβάσεις από τη μία δυναμική κατάσταση στην άλλη είναι περισσότερο ομαλές και πιο κοντά στο όριο και των 4 ελαστικών.
Striving..