Το κράτημα ενός αυτοκινήτου αν θεωρήσουμε ότι έχουμε σε όλες τις περιπτώσεις την ίδια διάταξη αναρτήσεων και το βέλτιστο στήσιμο σε κάθε περίπτωση εξαρτάται από
- Τη μάζα του (όσο μικρότερη μάζα τόσο το καλύτερο).
- Το μήκος του μεταξονίου
- Τα μετατρόχια
- Την κατανομή των μαζών (στον διαμήκη, κατακόρυφο και εγκάρσιο άξονα (όσο πιο χαμηλο είναι το κέντρο βάρους ανά άξονα τόσο καλύτερο και επιπλέον όσο περισσότερο κατανεμημένη προς το κέντρο του μεταξονίου και των μετατροχίων τόσο το καλύτερο)
- Τις διαστάσεις των ελαστικών
- Στις μεγάλες ταχύτητες παίζει σημαντικό ρόλο και η αεροδυναμική.
Αυτά λένε οι τύποι στην δυναμική οχημάτων και οι κανόνες της φύσης και είναι απαράβατα.
Αν κάποιο βαρύτερο αμάξι στρίβει καλύτερα από κάποιο ελαφρύτερο αυτό οφείλεται ενδεχομένως στα:
- Σημαντικά μεγαλύτερα λάστιχα
- Καλύτερη ρύθμιση ανάρτησης
- Αναλογικά μεγαλύτερα μετατρόχια
- Αναλογικά χαμηλότερο κέντρο βάρους
- Αναλογικά καλύτερη κατανομή βάρους
Το αμάξι που στρίβει καλύτερα είναι αυτό που έχει τον καλύτερο συνδυασμό:
- Χαμηλού βάρους
- Χαμηλού κέντρου βάρους και καλής κατανομής
- Φαρδιά μετατρόχια σε σχέση με το βάρος του και το ύψος του κέντρου βάρους του
- Καλή γεωμετρία ανάρτησης (και ακαμψία)
- Ανάρτηση σχεδιασμένη κατάλληλα για μεγαλύτερα ζαντολάστιχα σε σχέση με το βάρος του.
- Καλύτερη αεροδυναμική.
Η εξήγηγη για όλα αυτά υπάρχει στις μικρότερες μεταφορές φορτίων στον εγκάρσιο και διαμήκη άξονα.
Δλδ τα λάστιχα φορτίζονται περισσότερο με εγκάρσιες δυνάμεις και λιγότερο με κατακόρυφες και επιπλέον οι μεταβάσεις από τη μία δυναμική κατάσταση στην άλλη είναι περισσότερο ομαλές και πιο κοντά στο όριο και των 4 ελαστικών.