Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Striving..
    1. Home
    2. Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    3. Striving..
    • 1
    • 2
    • 1 / 2
    Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    21
    31
    397
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • A
      aristidis_k last edited by

      Ρε παιδια , θα ηθελα τη γνωμη σας ...
      Πιο καλα στριβει ενα αμαξι το οποιο ειναι βαρυ η ενα ελαφρυ αμαξι?
      Για πιο λογο το ενα και για πιο το αλλο ?(Αν θεωρησουμε οτι και τα δυο εχουν εξισου καλο στησιμο)
      Επισης , καλυτερα στριβουν μηχανες η αυτοκινητα?

      Θα παραθεσω και εγω την αποψη μου αργότερα,

      1 Reply Last reply Reply Quote 2
      • A
        aristidis_k last edited by

        Ρε παιδια , θα ηθελα τη γνωμη σας ...
        Πιο καλα στριβει ενα αμαξι το οποιο ειναι βαρυ η ενα ελαφρυ αμαξι?
        Για πιο λογο το ενα και για πιο το αλλο ?(Αν θεωρησουμε οτι και τα δυο εχουν εξισου καλο στησιμο)
        Επισης , καλυτερα στριβουν μηχανες η αυτοκινητα?

        Θα παραθεσω και εγω την αποψη μου αργότερα,

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • A
          aristidis_k last edited by

          Ρε παιδια , θα ηθελα τη γνωμη σας ...
          Πιο καλα στριβει ενα αμαξι το οποιο ειναι βαρυ η ενα ελαφρυ αμαξι?
          Για πιο λογο το ενα και για πιο το αλλο ?(Αν θεωρησουμε οτι και τα δυο εχουν εξισου καλο στησιμο)
          Επισης , καλυτερα στριβουν μηχανες η αυτοκινητα?

          Θα παραθεσω και εγω την αποψη μου αργότερα,

          1 Reply Last reply Reply Quote 2
          • ?
            A Former User last edited by

            Ξέρω ότι θα σε ξενερώσω μ'αυτό που θα πω αλλά προσπάθησε να γράφεις με ελληνικούς χαρακτήρες...
            Όσο για τις ερωτήσεις σου,θα ήθελα να απαντήσω κι εγώ αλλά δε νομίζω ότι οι γνώσεις μου στο αντικείμενο επαρκούν...

            1 Reply Last reply Reply Quote 0
            • C
              cmarin last edited by

              Το θέμα μεταφέρετε στα Τεχνικά [moderator]

              1 Reply Last reply Reply Quote 2
              • S
                skye last edited by

                Ο χρήστης aristidis_k έγραψε:
                Re paidia , 8a i8ela ti gnomi sas..
                Pio kala strivi ena aftokinito to opio einai vari i ena elafri amaksi?
                Gia pio logo to ena k gia pio to allo ?(an 8eorisoume oti exoun to idio stisimo)
                Episis , kalitera strivoun mixanes?h aftokinita?

                8a para8esw k egw tin apopsh mou argotera..

                Πιστεύω ότι έχει να κάνει το όλο στήσιμο.. δε γίνεται να έχουν το ίδιο ακριβώς στήσιμο αλλα διαφορετικό βάρος. Κοίτα, είναι πάααααρα πολλοί οι παράγοντες που αν κάτσουμε και αναλύσουμε έναν ένα θα μας πάρει το ξημέρωμα. Πάντως τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά όσο τα παρουσιάζεις, το πιο βαρύ θα στρίψει καλύτερα ή το πιο ελαφρύ.

                Όσον αφορά για το δεύτερο ερώτημα σου, νομίζω ότι εξαρτάται τη στροφή και το αυτοκίνητο/μηχανή. Αλλά σκέψου σα γενικό κανόνα ότι το αυτοκίνητο στρίβει 'οριζόντια' ενώ η μηχανή κάθετα (σαν αεροπλάνο).

                1 Reply Last reply Reply Quote 2
                • K
                  kacey last edited by

                  Ενα ελαφρυ αυτοκινητο ειναι καλυτερη βαση για να ξεκινησεις την προσπαθεια να το στησεις σωστα, γιατι σε καθε περιπτωση εχεις λιγοτερη μαζα να τιθασεψεις, λιγοτερη ορμη να υπερνικησεις κλπ κλπ. Αυτο δεν σημαινει οτι ενα ελαφρυ αυτοκινητο θα στριβει καλυτερα απο ενα βαρυ μονο και μονο επειδη ειναι ελαφρυ.
                  Παντως η εντελως λαθος αποψη ειναι αυτη που εχει η μανα μου, οτι 'μια BMW 5αρα στριβει καλυτερα απο ενα Rallye επειδη ειναι βαρυ αμαξι και παταει καλυτερα στον δρομο'...

                  1 Reply Last reply Reply Quote 1
                  • C
                    charmak66 last edited by

                    Ο χρήστης kacey έγραψε:
                    Παντως η εντελως λαθος αποψη ειναι αυτη που εχει η μανα μου, οτι 'μια BMW 5αρα στριβει καλυτερα απο ενα Rallye επειδη ειναι βαρυ αμαξι και παταει καλυτερα στον δρομο'...

                    Μακάρι να την είχε μόνο η μάνα σου...Το 90% αυτό πιστεύει και μάλιστα και πολλοί από τους υποτιθέμενους σχετικούς με το αυτοκίνητο.

                    1 Reply Last reply Reply Quote 1
                    • G
                      gvala last edited by

                      Κάτι σαν την χοντρή λαμαρίνα που προστατεύει καλύτερα ....

                      1 Reply Last reply Reply Quote 3
                      • A
                        aristidis_k last edited by

                        [quote]Ξέρω ότι θα σε ξενερώσω μ'αυτό που θα πω αλλά προσπάθησε να γράφεις με ελληνικούς χαρακτήρες...
                        [\quote]
                        Δεν παιζει αγχος , απλα ξεχαστηκα διοτι συνηθως γραφω με γκρικλις..

                        1 Reply Last reply Reply Quote 1
                        • A
                          aristidis_k last edited by

                          [quote]Ξέρω ότι θα σε ξενερώσω μ'αυτό που θα πω αλλά προσπάθησε να γράφεις με ελληνικούς χαρακτήρες...
                          [\quote]
                          Δεν παιζει αγχος , απλα ξεχαστηκα διοτι συνηθως γραφω με γκρικλις..
                          Διορθωσα και το αρχικο ποστ

                          1 Reply Last reply Reply Quote 1
                          • L
                            lord_rutherford last edited by

                            Δεν παίζει ρόλο το βάρος αλλά το στήσιμο. Απλά με πιο πολύ βάρος είναι πιο δυσκολο να το πετύχεις. Όχι ως προς τη γεωμετρία, αλλά ως προς τις ιδιοτητες των μερών που απαρτήζουν την ανάρτηση. Πιο δυσκολο να φτιαξεις καλά λαστιχα για βαρύ αυτοκίνητο, ελατήρια, αμορτισέρ αφού πρέπει να κουμαντάρεις πιο πολύ βάρος όπως προαναφέρθηκε. Π.Χ. τα λάστιχα. Πρέπει να μην παραμορφώνονται έυκολα και κάτι τέτοιο το καταφέρνεις πιο δύσκολα για ένα βαρύ αμάξι, αφού θα φορτίζονται πιο πολύ και θα πρέπει να είναι πιο σκλήρά->βαριά->μεγαλύτερη μη αναρτώμενη μάζα(αρνητικό). Αρά πρέπει να κατεβάσεις πιο μεγάλη τεχνολογία για να κάνεις πιο ανθεκτικά λάστιχα στο ίδιο βάρος με αυτά που θα χρειαζόταν το ελαφρύ αμάξι.
                            Το βαρύ αμάξι είναι καλύτερο μόνο για τους ανέμους, είναι πιο σταθερό. Σε όλους τους άλλους τομείς πλεονεκτεί το ελαφρύ.

                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                            • S
                              skye last edited by

                              Ο χρήστης Lord_Rutherford έγραψε:

                              Το βαρύ αμάξι είναι καλύτερο μόνο για τους ανέμους, είναι πιο σταθερό. Σε όλους τους άλλους τομείς πλεονεκτεί το ελαφρύ.

                              Ούτε κι αυτό είναι απόλυτο, γιατί παίζουν ρόλο και άλλοι παράγοντες όπως το ύψος κ το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου αλλά και η ανάρτηση

                              1 Reply Last reply Reply Quote 3
                              • G
                                georgetabs last edited by

                                Η Ελίζ είναι ελαφριά.
                                Τα αγωνιστικά τα κάνουν όσο πιο ελαφριά μπορούν.
                                Κάτι 500/600 Σπόρτινγκ βάζουν τα γυαλιά στην κατηγορία φτερού.

                                Αφού μιλάμε για στροφή, θες κεντρομόλο μεγαλύτερη όσο αυξάνεται το βάρος. Οπότε είτε πρέπει να 'ψάξεις' το υπερκράτημα, ή απλά... να μειώσεις το βάρος (με σωστό εννοείται στήσιμο, δεν πρόκειται να στρίψει παλιό γιαπωνέζικο, όσο και να ελαφρώσει... )

                                1 Reply Last reply Reply Quote 2
                                • L
                                  lord_rutherford last edited by

                                  Ο χρήστης skye έγραψε:

                                  Το βαρύ αμάξι είναι καλύτερο μόνο για τους ανέμους, είναι πιο σταθερό. Σε όλους τους άλλους τομείς πλεονεκτεί το ελαφρύ.

                                  Ούτε κι αυτό είναι απόλυτο, γιατί παίζουν ρόλο και άλλοι παράγοντες όπως το ύψος κ το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου αλλά και η ανάρτηση

                                  Σαφώς. Εγώ εννοουσα για το ίδιο σχημα και κατανομή βάρους.

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 3
                                  • S
                                    sharpshooter last edited by

                                    Αφού μιλάμε για στροφή, θες κεντρομόλο μεγαλύτερη όσο αυξάνεται το βάρος. Οπότε είτε πρέπει να 'ψάξεις' το υπερκράτημα, ή απλά... να μειώσεις το βάρος (με σωστό εννοείται στήσιμο, δεν πρόκειται να στρίψει παλιό γιαπωνέζικο, όσο και να ελαφρώσει...

                                    Μια καλοπροαίρετη παρατήρηση. Η κεντρομόλος επιτάχυνση δεν εξαρτάται από το βάρος. Εξαρτάται ανάλογα από το τετραγωνο της ταχύτητας και αντιστρόφως ανάλογα από την καμπυλότητα. Η μάζα επηρεάζει μόνο επειδή εισάγει την επίδραση της αδράνειας. Όσο μεγαλύτερη η μάζα, τόσο μεγαλύτερη η αδράνεια.

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 3
                                    • P
                                      predator last edited by

                                      να πω και γω τα δικά μου...

                                      1. θεωρητικά το βάρος δεν παίζει ρόλο
                                      2. πρακτικά όσο ελαφρύτερο τόσο καλύτερο κράτημα (προσοχή όχι οδική συμπεριφορά) και αυτό δεν συζητιέται

                                      γιατί οι γιαγιάδες μας λένε οτι η 5άρα μπέμπα έχει καλύτερο κράτημα από τον ράλλο ??
                                      διότι το μεγαλύτερο μέγεθος του σημαίνει

                                      1. χαμηλότερο λόγο ύψους κέντρού βάρους προς μεταξόνιο και μετατρόχιο άρα λιγότερες μεταφορές φορτίου
                                      2. χαμηλότερο λόγο μη αναρτόμενης προς αναρτόμενη μάζα άρα λιγότερα κουνήματα
                                      3. πιο ομαλές εξωτερικές καμπύλες οπότε καλύτερη αεροδυναμική και λιγότερο επηρεασμό από ανέμους
                                      4. λιγότερη τσιγκουνιά στη σχεδίαση οπότε και πολύ καλύτερα ορισμένα κομμάτια (έχετε δει γέφυρα από μπέμπα 20ετίας ?)
                                      5. μακράν καλύτερους αποσβεστήρες κραδασμών κτλ οι οποίοι κάνουν τους επιβάτες να μην καταλαβαίνουν τι πανικός γίνεται στο δρόμο

                                      αυτά

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 3
                                      • P
                                        predator last edited by

                                        Ο χρήστης SharpShooter έγραψε:

                                        Αφού μιλάμε για στροφή, θες κεντρομόλο μεγαλύτερη όσο αυξάνεται το βάρος. Οπότε είτε πρέπει να 'ψάξεις' το υπερκράτημα, ή απλά... να μειώσεις το βάρος (με σωστό εννοείται στήσιμο, δεν πρόκειται να στρίψει παλιό γιαπωνέζικο, όσο και να ελαφρώσει...

                                        Μια καλοπροαίρετη παρατήρηση. Η κεντρομόλος επιτάχυνση δεν εξαρτάται από το βάρος. Εξαρτάται ανάλογα από το τετραγωνο της ταχύτητας και αντιστρόφως ανάλογα από την καμπυλότητα. Η μάζα επηρεάζει μόνο επειδή εισάγει την επίδραση της αδράνειας. Όσο μεγαλύτερη η μάζα, τόσο μεγαλύτερη η αδράνεια.

                                        και όμως, και όμως
                                        με σταθερό συντελεστή τριβής η (μέγιστη, γιαυτήν μιλάμε) κεντρομόλος είναι ευθέως ανάλογη του βάρους
                                        επίσης καλοπροαίρετα...

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 3
                                        • ?
                                          A Former User last edited by

                                          Ο χρήστης predator έγραψε:
                                          Μια καλοπροαίρετη παρατήρηση. Η κεντρομόλος επιτάχυνση δεν εξαρτάται από το βάρος. Εξαρτάται ανάλογα από το τετραγωνο της ταχύτητας και αντιστρόφως ανάλογα από την καμπυλότητα. Η μάζα επηρεάζει μόνο επειδή εισάγει την επίδραση της αδράνειας. Όσο μεγαλύτερη η μάζα, τόσο μεγαλύτερη η αδράνεια.

                                          Αυτό είναι σωστό. Η κεντρομόλος επιτάχυνση (ακτινική συνιστώσα της επιτάχυνσης), που αναπτύσσεται κατά την διάρκεια μιας στροφής, είναι ίση με το τετράγωνο της ταχύτητας προς την ακτίνα καμπυλότητας.

                                          Η κεντρομόλος δύναμη, που πρέπει να ασκηθεί από τα λάστιχα, είναι ίση με την κεντρομόλο αυτή επιτάχυνση επί την μάζα (νόμος Νεύτωνα).

                                          Σωστά δεν τα είπα;

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                          • Y
                                            yianniswalker last edited by

                                            Το κράτημα ενός αυτοκινήτου αν θεωρήσουμε ότι έχουμε σε όλες τις περιπτώσεις την ίδια διάταξη αναρτήσεων και το βέλτιστο στήσιμο σε κάθε περίπτωση εξαρτάται από

                                            1. Τη μάζα του (όσο μικρότερη μάζα τόσο το καλύτερο).
                                            2. Το μήκος του μεταξονίου
                                            3. Τα μετατρόχια
                                            4. Την κατανομή των μαζών (στον διαμήκη, κατακόρυφο και εγκάρσιο άξονα (όσο πιο χαμηλο είναι το κέντρο βάρους ανά άξονα τόσο καλύτερο και επιπλέον όσο περισσότερο κατανεμημένη προς το κέντρο του μεταξονίου και των μετατροχίων τόσο το καλύτερο)
                                            5. Τις διαστάσεις των ελαστικών
                                            6. Στις μεγάλες ταχύτητες παίζει σημαντικό ρόλο και η αεροδυναμική.

                                            Αυτά λένε οι τύποι στην δυναμική οχημάτων και οι κανόνες της φύσης και είναι απαράβατα.

                                            Αν κάποιο βαρύτερο αμάξι στρίβει καλύτερα από κάποιο ελαφρύτερο αυτό οφείλεται ενδεχομένως στα:

                                            1. Σημαντικά μεγαλύτερα λάστιχα
                                            2. Καλύτερη ρύθμιση ανάρτησης
                                            3. Αναλογικά μεγαλύτερα μετατρόχια
                                            4. Αναλογικά χαμηλότερο κέντρο βάρους
                                            5. Αναλογικά καλύτερη κατανομή βάρους

                                            Το αμάξι που στρίβει καλύτερα είναι αυτό που έχει τον καλύτερο συνδυασμό:

                                            1. Χαμηλού βάρους
                                            2. Χαμηλού κέντρου βάρους και καλής κατανομής
                                            3. Φαρδιά μετατρόχια σε σχέση με το βάρος του και το ύψος του κέντρου βάρους του
                                            4. Καλή γεωμετρία ανάρτησης (και ακαμψία)
                                            5. Ανάρτηση σχεδιασμένη κατάλληλα για μεγαλύτερα ζαντολάστιχα σε σχέση με το βάρος του.
                                            6. Καλύτερη αεροδυναμική.

                                            Η εξήγηγη για όλα αυτά υπάρχει στις μικρότερες μεταφορές φορτίων στον εγκάρσιο και διαμήκη άξονα.
                                            Δλδ τα λάστιχα φορτίζονται περισσότερο με εγκάρσιες δυνάμεις και λιγότερο με κατακόρυφες και επιπλέον οι μεταβάσεις από τη μία δυναμική κατάσταση στην άλλη είναι περισσότερο ομαλές και πιο κοντά στο όριο και των 4 ελαστικών.

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 2
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 1 / 2
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            APRILIOS

                                            ΤΕΥΧΟΣ Απρίλιος 2025

                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr