Τα Φορντ είναι αμερικάνικα, δεν είναι γερμανικά. Απλά ορισμένα εξ αυτών συναρμολογούνται στην ΕΕ, αλλά πάνω σε σχέδια και υποσυστήματα που πολλές φορές εκπονούνται/προέρχονται από Ντιτρόιτ (π.χ. το πρώτο Φιέστα σχεδιάστηκε εξ' ολοκλήρου εκεί, ο δε πρόεδρος Φορντ ασχολήθηκε προσωπικά με το πρότζεκτ σε σημαντικό βαθμό για τη θέση και το αξίωμά του). Όχι ότι και οι ευρωπαίοι ή οι ιάπωνες της Μάζντα δεν έχουν σοβαρή συμμετοχή στο σχεδιασμό των προιόντων της, κάποια άλλωστε προέρχονται κατευθείαν από αυτούς. Θα έλεγα όμως ότι ίσως μετά την Τζιέμ, είναι ο ορισμός της αυτοκινητιστικής πολυεθνικής. Η εταιρεία απευθύνεται ιστορικά στον Mr Average, είναι σημαντικό αυτό για τη φιλοσοφία της και το προιόν της.
Ενίοτε είχε και καλά μοτέρ, καλά με την έννοια ότι έβγαζαν άλογα και χάριζαν επιδόσεις. Κάποια από αυτά τα είδαμε και ευρώπη, π.χ. Κάπρι, Σιέρα, RS κ.α., κατά βάση όμως είχαν και έχουν απλά (σχετικά) μοτέρ, προσανατολισμένα για καθημερινή χρήση χωρίς εξάρσεις. Το ότι είναι απλά δεν σημαίνει ότι είναι απλοικά, πρόχειρα δηλαδή, κάθε άλλο. Αν κάποιο προιόν δηλαδή κάνει καλά τη δουλειά του, και η δουλειά του αυτή δεν είναι να χαρίζει κορυφαία γκάζια δεν πάει να πει ότι δεν είναι καλό, μπορεί να είναι άριστο στους υπόλοιπους τομείς και αυτό ακριβώς να ζητάνε οι πελάτες από αυτό.
Εσχάτως πολλά μοτέρ της ήταν βασισμένα πάνω στα αντίστοιχα της Μάζντα.Παλαιότερα ήταν 100% δικές της δημιουργίες, είτε από το ευρωπαικό τμήμα της που είχε έδρα την Αγγλία όπου έχει και μεγάλο ερευνητικό κέντρο για ΚΕΚ, είτε απευθείας από Αμερική.
Για πετρελαιοκινητήρες εσχάτως ψωνίζει από την ΠΣΑ προκειμένου να αποφύγει την επένδυση τεράστιων ποσών για ένα προιόν που παίζει σχεδόν μόνο σε ευρώπη, κίνηση που κάνουν και πολλοί άλλοι.
Τα τούρμπο που βάζει τώρα είναι της αμερικάνικης Χάνιγουελ (Γκάρετ), εταιρεία που έχει μερίδιο 40%+ παγκοσμίως στο συγκεκριμένο θέμα, είναι μάρκετ λίντερ, και εκτός από τη Φορντ δίνει και σε ΒΑΓΚ, Μερσεντέ κ.α. Το συμβόλαιο που έχει μαζί της από το 2008 είναι θηριώδες, πράγμα που σημαίνει ότι η συνεργασία αυτή θα έχει βάθος χρόνου.
Εν κατακλείδι, και κρίνοντας και από διάφορα άλλα πράγματα, περιμένω τα τουρμπομοτέρ της να είναι αξιόπιστα, θα εκπλαγώ αν αποδειχτεί το αντίθετο.
Για οικονομία τώρα, αυτή εξαρτάται από ένα σωρό άλλους παράγοντες πέρα από το μοτέρ το ίδιο, θα δείξει.
Σόρυ για το πάπλωμα.