-
Ας το κάνουμε σωστά από εδώ και πέρα...δλδ όλοι οι νέοι κόμβοι να γίνονται κυκλικοί, αρκεί να υπάρχει χώρος για τον κυκλικό, γιατί θέλει παραπάνω εμβαδόν, έτσι ώστε να ρέει απρόσκοπτα η κυκλοφορία των οχημάτων.
Θα είναι και πιο οικονομικοί από το να βάζουμε φανάρια.
Δεν χρειάζεται να αλλάξουμε όλους τους υπάρχοντες.
Βεβαια ναι, σε όλους τους κυκλικούς θα πρέπει να υπάρχει η ίδια σήμανση για να μη δημιουργεί προβλήματα. Το σωστό είναι το αγγλικό μοντέλο, αυτό υπάρχει παντού...προτεραιότητα έχει αυτός που κινείται στον κύκλο.... -
Και οι δυο λυσεις εχουν εφαρμογη αναλογα με τα κυκλοφοριακα της διασταυρωσης... ομως η κυκλικη λυση θελει προτερεοτητα στον κινουμενο στο κυκλο για να μπορει να αδειαζει..... Στην Αυστρια σε μικρα χωρια στις διασταυρωσεις του κεντρικου τους δρομου, εχουν στρογγυλα μικρα... και εφαρμοζεται και η περιπτωση να εχει την προτεραιοτητα ο πρωτος που πλησιαζει.. φανταζεστε τι θα γινοτανε σε μας... Και στην Ν.Αφρικη το ακολουθουν.... ξεκιναει ενας ενας αναλογα με το ποιος εφτασε πρωτος!!!! Ναι... Ναι οι μαυροι το εφαρμοζουν..... εμεις εδω απλα σκευθειτε τα σκηνικα...
-
Αυτό μου θυμίζει την λύση με τα τέσσερα STOP που έχουν οι Αμερικανοι. Την θεωρούσα λίγο χάζι μέχρι που είδα πως στην πράξη δουλεύει μια χαρά αν και ο K3 θεωρώ πως υπερέχει σε ταχύτητα σε δρόμους με πολλή κίνηση
-
Επίσης, επειδή βλέπω ότι δεν το πολυσχολιάζετε, το φοβερό πλεονέκτημα που έχουν οι Κ3 είναι η ασφάλεια...διαβάστε τα στατιστικά που παρέθεσα στο προηγούμενο. Γι'αυτό και μόνο το λόγο θα πρέπει να εφαρμοστεί στην Ελλάδα άμεσα, για να μειώσουμε τα ατυχήματα.
-
-
Δεν ξέρω αν το έθεσα νωρίτερα, αλλά η εγκατάσταση ή όχι μιας διαμόρφωσης roundabout πρέπει να εξετάζεται κατά περίπτωση. Κρίσεις του τύπου 'παντού' ή 'πουθενά' roundabout δεν έχουν νόημα.
Όσον αφορά στις ακτίνες, τα πλάτη δακτυλίου και τις γωνίες εισόδου, ας έχουμε υπόψη μας ότι υπάρχουν αρκετά διαφορετικές εκδοχές. Μη σας φαίνεται περίεργο όταν βλέπετε ένα μικροσκοπικό roundabout (τα λεγόμενα mini). Όλα είναι θέμα σωστού σχεδιασμού, σωστής κατασκευής και επιλογής της κατάλληλης λύσης για την περίπτωση. Επίσης τονίζω όμως: μην θεωρείτε όταν βλέπετε στην Ελλάδα ένα κυκλικό 'πράγμα' ότι είναι και roundabout. Είναι λάθος να κρίνουμε μία λύση όταν το παράδειγμα που έχουμε... δεν αφορά ίδια περίπτωση!
Ένα από τα βασικότερα κριτήρια κατά τον σχεδιασμό roundabout είναι η εκτίμηση των πιθανών πορειών των οχημάτων, ανάλογα την είσοδο και την έξοδο, και τις ταχύτητες που προκύπτουν από αυτές τις πορείες. Υπάρχουν τρόποι να μειώσεις την ταχύτητα των εισερχόμενων, των κινούμενων επί του δακτυλίου και των εξερχόμενων από αυτόν, μέσω σχεδίασης του κόμβου (π.χ. ακτίνες καμπών, αλληλουχία και άλλα). Σίγουρα οι εξαιρέσεις (κάγκουρες, κάφροι, ανίκανοι, μεθυσμένοι) θα υπάρχουν, όμως μπορείς να σχεδιάσεις με πρόβλεψη για το μεγαλύτερο ποσοστό των χρηστών.
-
Ο χρήστης 224.v έγραψε:
μετα ειναι και η σωστη κινηση μεσα στον κομβο των τριων λωριδων... φανταστειτε να θελεις να βγεις απο την μεθεπομενη εξοδο απο αυτην που μπηκες και να εχει βρεθει στην εσωτερικη των τριων λωριδων... θα πρεπει να κοψεις παλι 2 λωριδες για να βγεις... υπαρχει βεβαια μια τεχνικη οταν ζεις σε τετοιες συνθηκες και το εχεις συνηθισει... ωστε δεν κοβεις πολυ μπαινοντας, και ο αλλος δεν σε βρισκει οπως ερχεται και μπαινει αυτος απο την διαδοχικη εισοδο στην πορτα σου.., ειναι μια συνεχης εμπλοκη απεμπλοκη λωριδων.Βασικά πρέπει να έχεις διαλέξει λωρίδα πριν μπεις στον κόμβο δηλ. δεξιά = 1η έξοδος, μεσαία = επόμενη έξοδος, αριστερή = μεθεπόμενη έξοδος (και αντίστοιχα αν είναι περισσότερες) οπότε κινούμενος μέσα στον κόμβο βγάζεις συνέχεια φλας με αλλαγή λωρίδας προς τα δεξιά και στο τέλος έξοδο.
@funkyreverend
Το πήρα τελείως ανάποδα ότι αναφερόσουν σε εισερχόμενους στον κόμβο, όχι σε κινούμενους σε αυτόν. Ετσι όπως το λες συμφωνούμε. -
-
Στην Ερέτρια όντως εδώ και χρόνια έβαλαν τέτοιο κόμβο. Έτυχε να περνάω συχνά από εκεί (από το 2001-2004, κάπου εκεί μέσα τον έφτιαξαν) και ήταν περίεργη διασταύρωση και επικίνδυνη πριν φτιάξουν τον κόμβο. Δυστυχώς παρά τον νέο κόμβο καταφέρανε την έξοδο της βασικής ροής να την έχουν κακοσχεδιάσει και στραμπουλήξει με αποτέλεσμα να κινδυνεύεις αν δεν προσέξεις να βρεθείς στην απέναντι λωρίδα, αντίθετα σε αυτούς που έρχονται να μπουν στον κόμβο με κατεύθυνση προς Χαλκίδα.... Θα έπρεπε η βασική ροή να έχει καλύτερη σχεδίαση και μεγαλύτερο πλάτος από τις άλλες εξόδους που πάνε στα χωράφια...
Αυτό που έχει γίνει σε Κηφισίας-Αλεξάνδρας κλπ μπορεί να μην είναι ακριβώς κόμβος (βασικά είναι ατελής μονοδρόμηση σε κυκλική διαδρομή ...) αλλά στηρίζεται πάνω στην ίδιο πνεύμα και θεωρώ την εφαρμογή σχετικά επιτυχημένη. Θα ήταν καλύτερα αν ήταν πλήρης η μονοδρόμηση (χωρίς δηλαδή άνοδο από Κηφισίας) αλλά μάλλον δεν υπήρχε χώρος από την άλλη μεριά να στείλεις 3 λωρίδες....
Ένα πρόβλημα στην Ελλάδα που κλασσικά παρατηρείται σε κυκλικούς κόμβους της διαδρομής Καρέα-Βουλιαγμένης είναι ότι εφόσον είσαι με την βασική ροή μπαίνεις με τα χίλια αφού προηγείσαι και μέχρι να βρεις την έξοδό σου δεν αφήνεις κανέναν να μπει από τα δεξιά σου (θεωρείς ότι είσαι η βασική ροή άρα προηγείσαι, σαν να είναι ευθεία)....
-
-
Πωωω, το έχω δει! Και το σκεφτόμουν όταν πρωτοάνοιξε το θέμα.
-
εμενα δε με το δειχνει.....
-
Ο χρήστης fokion_sportage έγραψε:
εμενα δε με το δειχνει.....http://www.youtube.com/watch?v=iAgX6qlJ ... r_embedded
-
-
Οι ισόπεδοι κυκλικοί κόμβοι μειώνουν την μέγιστη ταχύτητα των οχημάτων, αυξάνουν την μέση ταχύτητα κίνησης, διατηρούν συνεχόμενη ροή, μειώνουν ρύπους-κατανάλωση, δεν χρειάζονται φωτεινούς σηματοδότες, διευκολύνουν την επιλογή κατεύθυνσης, δημιουργούν χώρους πρασίνου, είναι οικονομικοί στην κατασκευή κλπ, κλπ.
Σκεψου την Ηλιούπολη με την ισχυρή διαμπερή κυκλοφορία λόγω περιφεριακής υμηττού χωρίς πλατείες...
-
Ο χρήστης Pakos M έγραψε:
Οι ισόπεδοι κυκλικοί κόμβοι μειώνουν την μέγιστη ταχύτητα των οχημάτων, αυξάνουν την μέση ταχύτητα κίνησης, διατηρούν συνεχόμενη ροή, μειώνουν ρύπους-κατανάλωση, δεν χρειάζονται φωτεινούς σηματοδότες, διευκολύνουν την επιλογή κατεύθυνσης, δημιουργούν χώρους πρασίνου, είναι οικονομικοί στην κατασκευή κλπ, κλπ.Σκεψου την Ηλιούπολη με την ισχυρή διαμπερή κυκλοφορία λόγω περιφεριακής υμηττού χωρίς πλατείες...
Θα ηταν ακομα καλυτερα να ειχαν προτεραιοτητα αυτοι που ειναι ηδη στην πλατεια...., αλλα ποτε δεν ξερεις. στο μελλον μπορει και να τους φωτισει ο μεγαλοδυναμος να παρουνμια σωστη αποφαση...
-
Ο χρήστης blinkys έγραψε:
στο 1:17
αν συ πω οτι ενα απο αυτα μου φοβαμαι στα στρογγυλά ειναι κι αυτος?????
Μη το κανουμε 2η πλατεια Ψυχικου.... ( για τους αρχαιους υμών.... )
-
Πάντως ετοιμάζονται και κάτι σχεδιασμοί turbo roundabout, που αν περάσουν από τις αρμόδιες αναθέτουσες αρχές, θα είναι κομψοτεχνήματα.
-
Ο χρήστης Phaethon έγραψε:
Πάντως ετοιμάζονται και κάτι σχεδιασμοί turbo roundabout, που αν περάσουν από τις αρμόδιες αναθέτουσες αρχές, θα είναι κομψοτεχνήματα.Μακαρι.... βαλτε ενα χερακι και οι μελετητες... σε αυτα τα θεματα.... με σωστη σημανση και καμερες θα εκπαιδευτουν ολοι να σεβονται ωστε να μειωθουν κι τα ατυχηματα στις πολεις απο παραβιασεις προτεραιοτητας ειναι κριμα....
-
Ο χρήστης 224.v έγραψε:
Πάντως ετοιμάζονται και κάτι σχεδιασμοί turbo roundabout, που αν περάσουν από τις αρμόδιες αναθέτουσες αρχές, θα είναι κομψοτεχνήματα.
Μακαρι.... βαλτε ενα χερακι και οι μελετητες... σε αυτα τα θεματα.... με σωστη σημανση και καμερες θα εκπαιδευτουν ολοι να σεβονται ωστε να μειωθουν κι τα ατυχηματα στις πολεις απο παραβιασεις προτεραιοτητας ειναι κριμα....
Τα ξέρεις κι εσύ και καλύτερα από εμένα... αλλά σε αυτές τις περιπτώσεις το δυσκολότερο είναι να πείσεις τις αναθέτουσες αρχές για κάτι καινούριο! Από τη μεριά μου, ας πούμε, η προσπάθεια κατάρτισης ελληνικών οδηγιών σχεδιασμού για roundabouts ήταν το περισσότερο που μπορούσα να κάνω. Θέλουν το χρόνο τους, φυσικά, για επίσημες εγκρίσεις κτλ κτλ, αλλά ελπίζω ότι σύντομα θα έχουμε χειροπιαστό αποτέλεσμα.
Όσον αφορά στην τήρηση των κανόνων χρήσης... ένα από τα βασικότερα θέματα σε αυτό το κωλομέρος είναι η παντελής αγνόηση της οριζόντιας σήμανσης και διαγράμμισης... Στα roundabouts η επιτυχής λειτουργία βασίζεται σε τεράστιο βαθμό στην αποτελεσματικότητα της... μπογιάς. Δυστυχώς μας βλέπω να γεμίζουμε με κράσπεδα και ντουβάρια, επειδή είμαστε γεμάτοι ΖΩΑ που δε σέβονται τον άλλο οδηγό και θεωρούν ότι μπορούν να κινούνται όπως θέλουν.
Οι άνθρωποι με τους οποίους συνεργαζόμουν για καιρό, πάντως, έχουν κάθε πρόθεση να πείσουν για νέες πρακτικές σε διάφορα έργα. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 2-3 εταιρείες που έχουν πάρει σοβαρά το θέμα των roundabouts κι έχουν γίνει αξιόλογες μελετητικές προσπάθειες. Υπάρχει βέβαια και το θέμα της κατασκευής... αλλά με λίγη φωνή παραπάνω λύνεται
Όχι στις διασταυρώσεις, ΝΑΙ στα roundabouts!