-
Αν πάρεις για παράδειγμα τα τεχνικά χαρακτηριστικά της redline που τα έχει δίπλα - δίπλα και είναι εύκολο να τα δεις, βλέπεις πως στους 40 βαθμούς
[list:1bl09dj3]
Το 5w20 είναι λεπτότερο από ότι το 0w40 - 55 vs 81
Λεπτότερο είναι ακόμα και το 10w30 από το 0w40 - 70 vs 81
[/list:u:1bl09dj3]
Φυσικά, για να δεις τι συμβαίνει κοντά στους 0 βαθμούς χρειάζεσαι κάποιο viscosity calculator όπως έχει κάνει ο Μίλτος στην λίστα του, εκεί παίζει ρόλο το Viscosity Index και μπορεί τα αποτελέσματα να αλλάζουν.Εκεί μπορεί κανείς να δει πως το Mobil 1 0w40 είναι παχύτερο στους 4 βαθμούς από ότι το Mobil 1 ESP 5w30 - 458,59 vs 483,48.
Ακόμα μεγαλύτερη είναι η διαφορά από το σκέτο 5w30.
Με μια πρόταση δεν μπορούμε να συγκρίνουμε το πρώτο νούμερο σε λάδια με διαφορετικό το δεύτερο νούμερο. Το πρώτο είναι απλά ενδεικτικό και σχετικό με το δεύτερο. Μας λέει πχ ότι αυτό είναι λεπτό κρύο για 40άρι (πχ. το 0w40) ή αυτό είναι παχύ κρύο για 40άρι (π.χ. 15w40).
Αν τα δεύτερα νούμερα είναι διαφορετικά δεν έχει νόημα να συγκρίνουμε τα πρώτα.
Όπως έγραφε και ο AEHaas τα νούμερα αυτά μπορεί να είναι ... misleading, παραπλανητικά, αν κανείς δεν γνωρίζει λεπτομέρειες σχετικά με τον πως να τα διαβάζει.
Και να τελειώσω λέγοντας πως όσο μεγαλύτερο το Viscocity Index (που μας κάνει το λάδι να συμπεριφέρεται όσο γίνεται καλύτερα και κρύο και ζεστό) τόσο μικρότερη η αντοχή του λαδιού (στα χλμ και στην σκληρή χρήση).Όλα ένας συμβιβασμός είναι
-
Πήρα τo 5λιτρο GM 5W-30 Dexos 2 με 22 ευρώ (23 μου είπε στο τηλέφωνο αλλά 22 μου πήρε στο μαγαζί, με απόδειξη φυσικά)από τον Δενδρινό στο Γαλάτσι για όποιον ενδιαφέρεται και είναι κοντά. Η φθηνότερη τιμή σε ανταλλακτικάδικα ήταν 30 ευρώ και σε αντιπροσωπείες από 38-45 ευρώ απο όσα έψαξα. Εξαιρετικό λάδι για αυτά τα χρήματα.
Επίσης μέχρι και τέλη Μαρτίου είχε ο Αξώτης στα Κ.Πατήσια το Motorcraft Formula F 5W-30 5λτ με 21 ευρώ.
Ελπίζω να μη θεωρηθεί διαφήμιση.
-
Ο χρήστης etsii έγραψε:
Πήρα τo 5λιτρο GM 5W-30 Dexos 2 με 22 ευρώ (23 μου είπε στο τηλέφωνο αλλά 22 μου πήρε στο μαγαζί, με απόδειξη φυσικά)από τον Δενδρινό στο Γαλάτσι για όποιον ενδιαφέρεται και είναι κοντά. Η φθηνότερη τιμή σε ανταλλακτικάδικα ήταν 30 ευρώ και σε αντιπροσωπείες από 38-45 ευρώ απο όσα έψαξα. Εξαιρετικό λάδι για αυτά τα χρήματα.Επίσης μέχρι και τέλη Μαρτίου είχε ο Αξώτης στα Κ.Πατήσια το Motorcraft Formula F 5W-30 5λτ με 21 ευρώ.
Ελπίζω να μη θεωρηθεί διαφήμιση.
ποσο δινει τα 10-40 GM?? τα παιρνω πολυ φθηνα απο Στρατηγου Καλαρη.
-
Δεν ξέρω, δεν έχω πάρει ποτέ το 10W-40. Στη Σ.Κάλαρη αν εννοείς τον Κοντολαιμάκη δίπλα στη FORD (Αξώτης) από εκεί πήρα το 5W-30 με 30 ευρώ το Φλεβάρη.
-
Τα εργοστασιακά λιπαντικά της honda είναι ή ήταν έως πρόσφατα Total .
http://recherche.quickfds.com/cmt_bin/w ... NPro=Honda -
Παιδια καλησπερα. Εχουμε ενα γκολφ 2 1,3 με 168,000 χλμ περιπου. Αλλαζαμε καθε χρονο λαδια με 20w-50. Φετος ομως μαζευτηκαν πολλα χλμ (15,000 στο οριο του μανιουελ) και ανησυχησα. Δεν ειχα ιδεα απο λιπαντικα μεχρι που καθισα κ διαβασα τις τελευταιες 20+ σελιδες του θεματος και καταλαβα καποια πραγματα. Αυτα λοιπον ειναι ορυκτελαια απ'οτι καταλαβα, οποτε ειπα μηπως θα ηταν καλο να βαζαμε κατι πιο εξελιγμενο. Σε διαφορα sites λιπαντικων προτεινουν 10-30, 10-40 κ 15-40.
Βρηκα ομως και σκαναρα την παρακατω σελιδα απο το βιβλιαρακι
που λεει αν το διαβαζω σωστα πως το 20-50 που εχει τωρα ειναι καταλληλο για θερμοκρασιες περιβαλλοντος απο -5 εως 30+ βαθμους. Συμφωνα με αυτο συνεχιζουμε με το ιδιο λαδακι...
Το μανιουελ βεβαια ειναι του 91 οποτε μηπως εχει αλλαξει κατι μεχρι τωρα?? Τι λετε αξιζει να αγορασουμε καποιο ημισυνθετικο ή να βαλω παλι απο τα aral (καλυπτουν τις προδιαγραφες) που εχουμε 'καβα' στο υπογειο??
ΥΓ ξεχασα, εχει καψει 500μλ περιπου -συμφωνα με τη βεργα-.
-
Ο χρήστης efthymis έγραψε:
Το μανιουελ βεβαια ειναι του 91 οποτε μηπως εχει αλλαξει κατι μεχρι τωρα??To ιδιο το βιβλιο γραφει:
Προσοχη
Τα λαδια βρισκονται φυσικα σε συνεχη εξελιξη, γι αυτο τα στοιχεια που δινονται σ αυτο το βιβλιο ισχυουν μονο κατα την εκτυπωση του. -
Ότι και να κάνεις καλά θα είσαι, μισό λίτρο που καίει δεν είναι τίποτα.
Εξαρτάται από την χρήση που κάνεις (χιλιόμετρα ανά έτος κλπ), και πόσο θέλεις να το κρατήσεις ακόμα.
Αφού έχεις στο υπόγειο βάλε αυτά, εκτός αν έχεις κάπου αλλού να τα χρησιμοποιήσεις.
Δεν θα ήταν φυσικά κακή ιδέα να βάλεις ένα λάδι diesel που να καλύπτει προδιαγραφές και έχει περισσότερα καθαριστικά πρόσθετα, να σου κάνει έναν καθαρισμό. -
Κατ'αρχας ευχαριστω για τις απαντησεις
p_george γι'αυτο ακριβως ρωτησα κι εδω!
mesastou συνηθως ειναι στα 8-10/ετος και συνηθως στις 7.5 το πολυ αλλαζαν (τωρα ξεχαστηκαμε ) και θα κρατηθει για αρκετα ακομα, εκτος απροοπτου, οποτε με ενδιαφερει η σωστη συντηρηση.
Οταν λες λιπαντικο με προσθετα εννοεις κατι τετοιο ας πουμε?? http://www.oilsmotoauto.gr/index.php?mo ... ts&pid=479
Παντως το aral που ανεφερα παραπανω ειναι κ για πετρελαιοκινητηρες απ'οτι γραφει (vw 501.01/ 505.00, ACEA A2/B2)
-
7,5 με 15 έχει μια διαφορά.
Ξεχαστήκατε λίγο περισσότερο.Μπορείς να βάζεις πιο ακριβά 15/50 ή 15/40 αν θέλεις καλύτερα λάδια.
-
Ευθύμη αφού θες να καθαρίσει το μοτέρ κι αλλάζεις τόσο τακτικά βάλε το 10W40 Competition της ELF που και την παραπάνω νόρμα που δίνεις πληρεί και είναι και σχετικά φθηνό αλλά έχει και πρόσθετα γιατον καθαρισμό του κινητήρα
-
Ο χρήστης Orestisren έγραψε:
Ευθύμη αφού θες να καθαρίσει το μοτέρ κι αλλάζεις τόσο τακτικά βάλε το 10W40 Competition της ELF που και την παραπάνω νόρμα που δίνεις πληρεί και είναι και σχετικά φθηνό αλλά έχει και πρόσθετα γιατον καθαρισμό του κινητήραΠοιο καλα ειναι τα 15-40 που προτειναν απο πανω , εχει καποια χρονακια το αμαξι . Οσο για την μαρκα μαρκετινιστικα ειναι αυτα . Ας βαλει τωρα τα Aral Που καθονται στο υπογειο και στην επομενη αλλαγη βαζει τα αλλα
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
7,5 με 15 έχει μια διαφορά.ε, οσο να'ναι οντως, αλλαξαν οι συσχετισμοι, πηρε διπλωμα ο μικρος κι εκανε σχεδο μονος του 15Κ απο τον Ιουνιο
Ευχαριστω πολυ παιδια για τις απαντησεις!!
Οποτε ας βαλουμε ενα λιγο καλυτερο λαδακι μετα απο τοσο καιρο, ακομα και για.. ψυχολογικους λογους.
Μια τελευταια ερωτηση το ACEA A2 απο το Α3 εχει διαφορα??
ΥΓ Θωμα, αυτα aral δεν τελειωνουν ποτε, ειχε γινει γερη παραγγελια!
-
Ο χρήστης efthymis έγραψε:
7,5 με 15 έχει μια διαφορά.
ε, οσο να'ναι οντως, αλλαξαν οι συσχετισμοι, πηρε διπλωμα ο μικρος κι εκανε σχεδο μονος του 15Κ απο τον Ιουνιο
Ευχαριστω πολυ παιδια για τις απαντησεις!!
Οποτε ας βαλουμε ενα λιγο καλυτερο λαδακι μετα απο τοσο καιρο, ακομα και για.. ψυχολογικους λογους.
Μια τελευταια ερωτηση το ACEA A2 απο το Α3 εχει διαφορα??
ΥΓ Θωμα, αυτα aral δεν τελειωνουν ποτε, ειχε γινει γερη παραγγελια!
Καλα γεμισατε την αποθηκη?? Σου βρισκεται σε 5W-40???
-
5W-40 παιρνει η merc
το 5W-30 απο το 5W-40 τι διαφορα εχει
-
Ο χρήστης Thomas_C200K έγραψε:
Καλα γεμισατε την αποθηκη?? Σου βρισκεται σε 5W-40???Ειμαστε στη 2η κουτα τωρα!! Οχι ρε γμτ επρεπε να κανω αποθεμα, να τα δινω σε καλες τιμες τιμες για φιλους, 50€/ λιτρο
-
Ο χρήστης efthymis έγραψε:
Καλα γεμισατε την αποθηκη?? Σου βρισκεται σε 5W-40???
Ειμαστε στη 2η κουτα τωρα!! Οχι ρε γμτ επρεπε να κανω αποθεμα, να τα δινω σε καλες τιμες τιμες για φιλους, 50€/ λιτρο
Εχεις καλο δασκαλο βλεπω
-
καλησπέρα παιδιά έχω ένα celica ts turbo.φοράω τα motul 300v ανά 2.500 χλμ.μου τα βγάζει σαν νερό όμως.τι προτείνετε??? ευχαριστώ
-
Χμ, δες τα όταν το αυτοκίνητο είναι κρύο. Λογικό είναι να γίνονται νερό όταν ζεσταθούν καλά. Τι ρευστότητα βάζεις; 5w40;
Αν έχεις ανησυχίες κάνει μια ανάλυση (blackstone κλπ) -
Να φτιάξεις το μοτέρ σωστά ..
Στείλε ένα δείγμα εδώ μαζί με 100e και θα σου πει τι να βάλεις ή αν φταίνε οι ρυθμίσεις της μηχανής.
http://www.dysonanalysis.com/
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]