-
...αν το αυτοκίνητο είναι αυτόματο η καταπόνηση θα είναι η ίδια Bill ;
-
Ο χρήστης fdragos έγραψε:
Ευχαριστω
Παντως η πιο λογικη απαντηση ειναι του Asteris.
Εαν υποθεσουμε οτι σε ιδια μοτερ, με ιδια λαδια κτλ εχουμε διαφορα σε σαλ, λογικα αυτο που φθειρεται γρηγοροτερα ειναι αυτο που στροφαρει γρηγοροτερα.
-
Βασικά ο λόγος για τον οποίο δεν μπορείς να γίνει σύγκριση ειναι γιατί δεν έχεις βάλει κάποια κοινή βάση όπως πχ χρόνο και γιαυτό οι απόψεις διίστανται.
Θα μπορούσες να πείς πχ 20 λεπτά στην εθνική ή 20 λεπτά επιταχυνσεων/επιβραδυνσεων τύπου κόντρα.Αν το δεις έτσι σίγουρα λες οτι τα 20 λεπτά κάνοντας σπρινταρισμα καθε λίγο ναι προκαλεί περισσότερες φθορές.
Αν το δουμε και σε λίγο διαφορετική βάση , 20 λεπτά μέσα σε πίστα πχ Μέγαρα μπορεί να κάνουν την ίδια φθορά όσο 3- 6 μήνες σε ΕΟ .
-
Ο χρήστης Greek έγραψε:
Βασικά ο λόγος για τον οποίο δεν μπορείς να γίνει σύγκριση ειναι γιατί δεν έχεις βάλει κάποια κοινή βάση όπως πχ χρόνο και γιαυτό οι απόψεις διίστανται.Θα μπορούσες να πείς πχ 20 λεπτά στην εθνική ή 20 λεπτά επιταχυνσεων/επιβραδυνσεων τύπου κόντρα.Αν το δεις έτσι σίγουρα λες οτι τα 20 λεπτά κάνοντας σπρινταρισμα καθε λίγο ναι προκαλεί περισσότερες φθορές.
Αν το δουμε και σε λίγο διαφορετική βάση , 20 λεπτά μέσα σε πίστα πχ Μέγαρα μπορεί να κάνουν την ίδια φθορά όσο 3- 6 μήνες σε ΕΟ .
Βασικά εμένα σε κάπου 80χλμ. στα Μέγαρα (τα περισσότερα non-stop τέρμα) η ένδειξη για σέρβις μου έπεσε κατά 2 ή 3 χιλιάδες χιλιόμετρα. Δε θυμάμαι ακριβώς αλλά στο περίπου αυτά είναι τα νούμερα. Δεν ξέρω πόσο 'έξυπνο' είναι το πρόγραμμα για τον υπολογισμό της αλλαγής λαδιών αλλά χοντρικά φαίνεται πως σε φυσιολογικές συνθήκες χρήσης η 'κόντρα' φθείρει 30 φορές περισσότερο από το χαλαρό ταξίδι, χιλιομετρικά.
-
Ο χρήστης junior gt έγραψε:
Το παλικάρι ρωτάει: Είναι καλύτερα να κάνεις 200 χλμ υπό νορμάλ συνθήκες ή 1000 μέτρα κόντρα?
Δε νομίζω ότι είναι τόσο απλή η απάντηση.Η απαντηση ειναι ενα οποιοδηποτε ΤΑΞΙ της επαρχιας.Δηλαδη κατα μεσο ορο πανω απο 1 εκατομυριο ησυχα χιλιομετρα χωρις καποια επισκευη στον ιδιο τον κινητηρα.Αν υποθετικα το εχουμε ολο στην κοντρα ποσες κοντρες θα κανει χωρις να πει το ποιημα.Η νορμαλ εθνικη ειναι οτι καλυτερο για τον κινητηρα.
-
Είναι δύσκολο να γίνει τέτοια σύγκριση. Αν και όλοι συμφωνούμε ότι η φθορά είναι μεγαλύτερη στην κόντρα είναι πολύ δύσκολο να ποσοτικοποιήσεις την φθορά ώστε να μπορείς να κάνεις κάποια σύγκριση. Το υπολογιστάκι του επόμενου σέρβις σε κάποιο αυτοκίνητο βοηθάει αλλά απλά δίνει μια ένδειξη και τίποτα παραπάνω που να μπορούμε να στηριχτούμε. Το ότι τα περισσότερα αυτοκίνητα κάνουν και κόντρες και πολλά χλμ πιο ήσυχα (καθώς και όλα τα ενδιάμεσα) δεν διευκολύνει.
Η μόνη περίπτωση που μπορεί να βγει σαφές συμπέρασμα είναι αν γίνει ζημιά (στην κόντρα προφανώς). Τότε μόνο μπορείς να πεις με σιγουριά ότι η φθορά είναι μεγαλύτερη (αν και μπορεί και να έσπαγε και στο ταξιδάκι αν ήταν στα τελευταία του....) -
Ο χρήστης saxon_747 έγραψε:
Ευχαριστω
-
Ο χρήστης panorg έγραψε:
Το παλικάρι ρωτάει: Είναι καλύτερα να κάνεις 200 χλμ υπό νορμάλ συνθήκες ή 1000 μέτρα κόντρα?
Δε νομίζω ότι είναι τόσο απλή η απάντηση.Η απαντηση ειναι ενα οποιοδηποτε ΤΑΞΙ της επαρχιας.Δηλαδη κατα μεσο ορο πανω απο 1 εκατομυριο ησυχα χιλιομετρα χωρις καποια επισκευη στον ιδιο τον κινητηρα.Αν υποθετικα το εχουμε ολο στην κοντρα ποσες κοντρες θα κανει χωρις να πει το ποιημα.Η νορμαλ εθνικη ειναι οτι καλυτερο για τον κινητηρα.
Τα ταξί είναι diesel Άστο.
Το ότι η απάντηση δεν είναι απλή επιβεβαιώνεται και από το υπολογιστάκι του service που είπε ο συνφορουμίστας παραπάνω που κάνοντας 80 χλμ στα Μέγαρα (δηλ. ας πούμε 80 φορές σε συνθηκες κόντρας 0-1000) ο υπολογιστής έδειξε 3000 χιλιόμετρα.
Αν έκανε Αθήνα - Πάτρα νορμάλ θα του έδειχνε 200*80= 16000 χιλιόμετρα.
Εν κατακλείδι θα συμφωνήσω με όσους είπαν ότι η απάντηση δεν είναι μονοσήμαντη. Και πρώτα απ'όλα εξαρτάται από το τι αυτοκίνητο οδηγείς. Πόσο πιεσμένος είναι ο κινητήρας και πόσο reliable oriented. Πχ με ένα yaris θα προτιμούσα κόντρα.
Η ποιότητα των χιλιομέτρων είναι πάντως ένα ζήτημα όταν αγοράζεις μεταχειρισμένο και από αυτή την πλευρά έχει αξία οπροβληματισμός. Ακούς δηλ. 20000 και λες καινούριο. Ναι αλλά τι χιλιόμετρα.
Ένας περόμοιος προβληματισμός είναι για το αν πρέπει να μετράς χιλιόμετρα ή ώρες λειτουργίας (όπως σε μηχανήματα). Και για το αν θα έπρεπε να αυτοκίνητα να έχουν ωρόμετρο και όχι οδόμετρο ή και τα δύο. -
Κακώς εξαιρείς άλλα μηχανικά μέρη διότι σε μια κόντρα από στάση αυτό που καταπονείται περισσότερο απ΄όλα δεν είναι ο κινητήρας αλλά το σύστημα μετάδοσης (δίσκος, κιβώτιο, ημιαξόνια)
-
Ο χρήστης junior gt έγραψε:
Το παλικάρι ρωτάει: Είναι καλύτερα να κάνεις 200 χλμ υπό νορμάλ συνθήκες ή 1000 μέτρα κόντρα?
Δε νομίζω ότι είναι τόσο απλή η απάντηση.Η απαντηση ειναι ενα οποιοδηποτε ΤΑΞΙ της επαρχιας.Δηλαδη κατα μεσο ορο πανω απο 1 εκατομυριο ησυχα χιλιομετρα χωρις καποια επισκευη στον ιδιο τον κινητηρα.Αν υποθετικα το εχουμε ολο στην κοντρα ποσες κοντρες θα κανει χωρις να πει το ποιημα.Η νορμαλ εθνικη ειναι οτι καλυτερο για τον κινητηρα.
Τα ταξί είναι diesel Άστο.
Το ότι η απάντηση δεν είναι απλή επιβεβαιώνεται και από το υπολογιστάκι του service που είπε ο συνφορουμίστας παραπάνω που κάνοντας 80 χλμ στα Μέγαρα (δηλ. ας πούμε 80 φορές σε συνθηκες κόντρας 0-1000) ο υπολογιστής έδειξε 3000 χιλιόμετρα.
Αν έκανε Αθήνα - Πάτρα νορμάλ θα του έδειχνε 200*80= 16000 χιλιόμετρα.
Εν κατακλείδι θα συμφωνήσω με όσους είπαν ότι η απάντηση δεν είναι μονοσήμαντη. Και πρώτα απ'όλα εξαρτάται από το τι αυτοκίνητο οδηγείς. Πόσο πιεσμένος είναι ο κινητήρας και πόσο reliable oriented. Πχ με ένα yaris θα προτιμούσα κόντρα.
Η ποιότητα των χιλιομέτρων είναι πάντως ένα ζήτημα όταν αγοράζεις μεταχειρισμένο και από αυτή την πλευρά έχει αξία οπροβληματισμός. Ακούς δηλ. 20000 και λες καινούριο. Ναι αλλά τι χιλιόμετρα.
Ένας περόμοιος προβληματισμός είναι για το αν πρέπει να μετράς χιλιόμετρα ή ώρες λειτουργίας (όπως σε μηχανήματα). Και για το αν θα έπρεπε να αυτοκίνητα να έχουν ωρόμετρο και όχι οδόμετρο ή και τα δύο.τα αυτοκινητα δεν εχουν ωρομετρα για το λογο οτι δεν δουλευουν πολες ωρες στασημα οπως τα μηχανηματα
παραδιγματισου απο το δικο σου οταν κανεις 1000 χλμ πωσες ωρες δουλευει η μηχανη;;( αν και αυτο ειναι παλι σχετικο κινηση στην πολη Κ.Τ.λ.Π)
ειναι και αλλα προγματα (τα περισοτερα) που φθειρονται σε ενα αμαξι οπου η φθορα τους μετριεται μονο σε χλμ. (π.χ σαμαν - συμλεκτης- συστιμα διευθηνσης -φρενα κ.τ.λ.π)ισως θα επρεπε παραλληλα με τον χιλιομετριτη να εχουν και ενα ωρομετριτη (σιγα τον χωρο που θα επιανε στο καντραν)
-
Επι του θεματος ομως σαφως και ο κινητηρας καταπονιται πολυ περισοτερο σε υψιλες στροφες εστω και αν αυτο εχει διαρκια μονο καποια δευτερα
απλη λογικη ειναι
-
Ο χρήστης vasvo έγραψε:
...αν το αυτοκίνητο είναι αυτόματο η καταπόνηση θα είναι η ίδια Bill ;οχι βεβαια η χειροκινητη αλλαγη σε κοντρα διασυρει το κιβωτιο, στο αυτοματο τα πραγματα ειναι πιο περιορισμενα οπως και η πιθανοτητα να κανεις καποιο λαθος κατα την αλλαγη
-
Ο χρήστης junior gt έγραψε:
Τα ταξί είναι diesel Άστο.
γιατι τα ντιζελ εχουν καλυτερη αντοχη σε κοντρες? το αντιθετο νομιζω
-
Ο χρήστης lioyfka έγραψε:
Επι του θεματος ομως σαφως και ο κινητηρας καταπονιται πολυ περισοτερο σε υψιλες στροφες εστω και αν αυτο εχει διαρκια μονο καποια δευτερααπλη λογικη ειναι
ο κινητηρας ομως δυσκολα θα παθει κατι , υπαρχουν ενα σωρο πραγματα που θα χαλασουν πριν απο αυτον , οποτε σε αυτα θα πρεπε να δινουμε περισσοτερη σημασια
οι κινητηρες δεν θα παθουν τιποτα απο το στροφαρισμα ή θα το παθουν σε παρα πολλα χλμ
-
μαλλον ο φιλος νομιζει οτι αν ενας κινητηρας δουλευει για 2-5-6 ωρες σερι οτι καταπονειται.........
-
Ο χρήστης QsisVTS έγραψε:
Επι του θεματος ομως σαφως και ο κινητηρας καταπονιται πολυ περισοτερο σε υψιλες στροφες εστω και αν αυτο εχει διαρκια μονο καποια δευτερα
απλη λογικη ειναι
ο κινητηρας ομως δυσκολα θα παθει κατι , υπαρχουν ενα σωρο πραγματα που θα χαλασουν πριν απο αυτον , οποτε σε αυτα θα πρεπε να δινουμε περισσοτερη σημασια
οι κινητηρες δεν θα παθουν τιποτα απο το στροφαρισμα ή θα το παθουν σε παρα πολλα χλμ
Qsis εσύ στο δικό σου δουλεύεις συνεχεια 7ρες?
-
Ο χρήστης lioyfka έγραψε:
Επι του θεματος ομως σαφως και ο κινητηρας καταπονιται πολυ περισοτερο σε υψιλες στροφες εστω και αν αυτο εχει διαρκια μονο καποια δευτερα Απλη λογικη ειναιΜε τη λογική αυτή πάντως το υπολογιστάκι επόμενου σέρβις λαδιών στο αυτοκίνητό μου υπολογίζει αλλιώς τα χλμ που γίνονται με πάνω από 4500 στροφές. Τα πολλαπλασιάζει με κάποιον παράγοντα που μου διαφεύγει ίσως να τα χρεώνει διπλά.
...αν το αυτοκίνητο είναι αυτόματο η καταπόνηση θα είναι η ίδια Bill ;
οχι βεβαια η χειροκινητη αλλαγη σε κοντρα διασυρει το κιβωτιο, στο αυτοματο τα πραγματα ειναι πιο περιορισμενα οπως και η πιθανοτητα να κανεις καποιο λαθος κατα την αλλαγη
Έτσι είναι, στο αυτόματο υπάρχει σχετικά αυξημένη φθορά σε κάθε βίαια επιτάχυνση με πολλές στροφές (άλλα φορτία τρώνε οι τριβόμενες επιφάνειες με χαλαρή οδήγηση σε μέτριες στροφές κι αλλιώς με τέρμα γκάζι=φουλ ροπή και τέρμα στροφόμετρο) αλλά όλα είναι πιο ομαλά. Και έτσι δεν υπάρχει και ο ανθρώπινος παράγοντας της ζορισμένης αλλαγής και της απότομης άσκησης του φορτίου κατά το άσε συμπλέκτη. Και βέβαια δεν υπάρχει το λάθος του μη σωστού συντονισμού κλπ.
-
Ο χρήστης lioyfka έγραψε:
Το παλικάρι ρωτάει: Είναι καλύτερα να κάνεις 200 χλμ υπό νορμάλ συνθήκες ή 1000 μέτρα κόντρα?
Δε νομίζω ότι είναι τόσο απλή η απάντηση.Η απαντηση ειναι ενα οποιοδηποτε ΤΑΞΙ της επαρχιας.Δηλαδη κατα μεσο ορο πανω απο 1 εκατομυριο ησυχα χιλιομετρα χωρις καποια επισκευη στον ιδιο τον κινητηρα.Αν υποθετικα το εχουμε ολο στην κοντρα ποσες κοντρες θα κανει χωρις να πει το ποιημα.Η νορμαλ εθνικη ειναι οτι καλυτερο για τον κινητηρα.
Τα ταξί είναι diesel Άστο.
Το ότι η απάντηση δεν είναι απλή επιβεβαιώνεται και από το υπολογιστάκι του service που είπε ο συνφορουμίστας παραπάνω που κάνοντας 80 χλμ στα Μέγαρα (δηλ. ας πούμε 80 φορές σε συνθηκες κόντρας 0-1000) ο υπολογιστής έδειξε 3000 χιλιόμετρα.
Αν έκανε Αθήνα - Πάτρα νορμάλ θα του έδειχνε 200*80= 16000 χιλιόμετρα.
Εν κατακλείδι θα συμφωνήσω με όσους είπαν ότι η απάντηση δεν είναι μονοσήμαντη. Και πρώτα απ'όλα εξαρτάται από το τι αυτοκίνητο οδηγείς. Πόσο πιεσμένος είναι ο κινητήρας και πόσο reliable oriented. Πχ με ένα yaris θα προτιμούσα κόντρα.
Η ποιότητα των χιλιομέτρων είναι πάντως ένα ζήτημα όταν αγοράζεις μεταχειρισμένο και από αυτή την πλευρά έχει αξία οπροβληματισμός. Ακούς δηλ. 20000 και λες καινούριο. Ναι αλλά τι χιλιόμετρα.
Ένας περόμοιος προβληματισμός είναι για το αν πρέπει να μετράς χιλιόμετρα ή ώρες λειτουργίας (όπως σε μηχανήματα). Και για το αν θα έπρεπε να αυτοκίνητα να έχουν ωρόμετρο και όχι οδόμετρο ή και τα δύο.τα αυτοκινητα δεν εχουν ωρομετρα για το λογο οτι δεν δουλευουν πολες ωρες στασημα οπως τα μηχανηματα
παραδιγματισου απο το δικο σου οταν κανεις 1000 χλμ πωσες ωρες δουλευει η μηχανη;;( αν και αυτο ειναι παλι σχετικο κινηση στην πολη Κ.Τ.λ.Π)
ειναι και αλλα προγματα (τα περισοτερα) που φθειρονται σε ενα αμαξι οπου η φθορα τους μετριεται μονο σε χλμ. (π.χ σαμαν - συμλεκτης- συστιμα διευθηνσης -φρενα κ.τ.λ.π)ισως θα επρεπε παραλληλα με τον χιλιομετριτη να εχουν και ενα ωρομετριτη (σιγα τον χωρο που θα επιανε στο καντραν)
Δηλ. πότε φθείρονται όλα τα εξαρτήματα του αυτοκινήτου (άντε βγάζω τα λάστιχα και ίσως τα αμορτισερ) περισσότερο? όταν πάει Αθήνα - Λαμία σε δύο ώρες έχοντας κάνει 200 χλμ ή όταν πάει Πειραιά -Κηφισιά πάλι σε δύο ώρες έχοντας κάνει 30 χιλιόμετρα?
Το ένα θα γράφει 30 χιλιόμετρα και το άλλο 200. Στη πρώτη περίπτωση θα έχεις βάλει την πέμπτη ή την έκτη στην Αθήνα και θα τη βγάλεις στη Λαμία και στην άλλη θα αλλάξεις ταχύτητα 100 φορές τουλάχιστον και θα σταματήσεις - ξαναξεκινήσεις 30 φορές.
Πολλαπλασιάστε τις παραπάνω διαδρομές επί χίλια και το ένα θα έχει 30.000 και το άλλο 200.000. Το ένα θα λέμε είναι καινούριο και το άλλο στα τελευταία του. Θα είναι όμως έτσι? -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Με τη λογική αυτή πάντως το υπολογιστάκι επόμενου σέρβις λαδιών στο αυτοκίνητό μου υπολογίζει αλλιώς τα χλμ που γίνονται με πάνω από 4500 στροφές. Τα πολλαπλασιάζει με κάποιον παράγοντα που μου διαφεύγει ίσως να τα χρεώνει διπλά.Ο τρόπος που υπολογίζουν τα body computer την επόμενη αλλαγή service, είναι συνδυασμός ωρών λειτουργίας, κατανάλωσης καυσίμου και ενός αισθητήρα στο κάρτερ. Αν καις πλούσια μίγματα (τέρμα γκάζια), έχεις μεγαλύτερο fuel dilution στο λάδι οπότε επιταχύνεται η αλλαγή. Ο αισθητήρας στο κάρτερ μετράει αγωγιμότητα, η οποία αλλάζει όσο καταναλώνωνται τα καθαριστικά πρόσθετα του λαδιού.
-
Ο χρήστης QsisVTS έγραψε:
Τα ταξί είναι diesel Άστο.
γιατι τα ντιζελ εχουν καλυτερη αντοχη σε κοντρες? το αντιθετο νομιζω
Οι diesel έχουν πολύ μεγαλύτερη αντοχή εκ της κατασκευής τους άρα δεν τίθεται θέμα σύγκρισης τους με κινητήρες βενζίνης γι'αυτό και τα ταξί κάνουν 1 και 2 εκκατομύρια χιλιόμετρα. Το ίδιο και τα φορτηγά. Εκεί πάει το ότι τα ταξί είναι diesel.
Καταπόνηση κινητήρα: "εθνική vs κόντρα"