-
Λοιπόν, έχουμε και λέμε:
Το LPG μπαίνει μέσα στον θάλαμο ως αέριο. Ως αποτέλεσμα εκτοπίζει 2-3% από τον αέρα. 2-3% λοιπόν μείωση ιπποδύναμης.
Το LPG έχει ίδια απόδοση με την βενζίνη. Περίπου 30% (στις ωφέλιμες στροφές του κινητήρα, αλλού έχει χαμηλότερη). Που σημαίνει ότι καίμε 100KW καύσιμο και μας δίνει 30KWhr ισχύ. Για 100KWhr θέλουμε περίπου 11,3 λίτρα βενζίνη ή 13,2 λίτρα υγραέριο.
Η χαρτογράφηση του κινητήρα ως προς τον χρονισμό, είναι προσαρμοσμένη 100% για βενζίνα. Λάθος χρονισμός οδηγεί σε ελαφριά πτώση της απόδοσης και αύξηση της θερμοκρασίας των καυσαερίων. Σε περίπτωση και φτωχών μιγμάτων πέραν του δέοντος, η αύξηση θερμοκρασίας καυσαερίων γίνεται ακόμη μεγαλύτερη και επέρχεται ταχεία φθορά των μετάλλων που έρχονται σε επαφή (κυρίως βαλβίδες εξαγωγής).
Ο μόνος τρόπος να αυξήσουμε την απόδοση του υγραερίου, δεδομένου και του μεγαλύτερου αριθμού οκτανίων του, είναι να αυξήσουμε την συμπίεση του κινητήρα. Εφόσον η συμπίεση παραμένει η ίδια, δεν έχουμε ωφέλεια από την καύση υγραερίου, παρά μόνον εάν αλλάζαμε χρονισμό της ανάφλεξης. Σε μιά μετατροπή, ούτε συμπίεση, ούτε ο χρονισμός αλλάζει.
Σε υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες, μπορούμε να πάρουμε περισσότερη δύναμη, αν ανεβάσουμε την πίεση του turbo, γιατί το LPG έχει μεγαλύτερη ανεκτικότητα στην προανάφλεξη (χτυπάει πιό δύσκολα πειράκια). Φυσικά μετά θα πρέπει να βρούμε και τρόπο να μην τρελαίνεται το μοτέρ όταν θα δουλεύει στην ψηλότερη πίεση με βενζίνα.
Αυτά ως μερικές γενικές τεχνικές λεπτομέρειες περί LPG.
-
Διαφορετικό εγκέφαλο δουλεύει το LPG ωρέ συμφορουμίστα, δεν υπάρχει θέμα νομίζω χρονισμών, όλα ελέγχονται απο τον αρμόδιο εγκέφαλο ανα πάσα στιγμή. Περίεργος όμως είμαι για την στιγμή της ανάφλεξης. Αυτή δε γίνεται ακριβώς τη στιγμή που ο χώρος μέσα στο κύλινδρο είναι ο μικρότερος δυνατός ? Πώς λοιπόν μπορούμε να έχουμε μεγαλύτερη συμπίεση απο αυτήν ? (Δε μιλάω για περισσότερη πίεση απο υπερτροφοδότες)
-
Οι εγκέφαλοι των LPG δεν ακουμπάν τον χρονισμό της ανάφλεξης, το αβάνς. Αυτό παραμένει εργοστασιακό, βενζίνης.
Η ανάφλεξη συμβαίνει 10 έως 40 μοίρες πριν το άνω νεκρό σημείο. Η συμπίεση του κυλίνδρου είναι άλλο πράγμα και είναι σταθερή από κατασκευής. Μπορεί να αλλάξει με πατέντες και εκ των υστέρων...
-
Σχετικά με καταναλώσεις και μια ερώτηση/πρόταση
Γεια χαρά σε όλους που καταναλώνουν πολύ η λίγο lpg.
Είχα δώσει και πιο παλιά κάποια στοιχεία κατανάλωσης σε εθνική/επαρχιακό.
Τώρα 335km τα 90 εθνική λάσκα και 245 ΠΟΛΗ και λάσκα και του ακίνητου.
Από γεμάτο η αντλία σταμάτησε στα 44,7L.
Άρα 13,34 l/100
Αύριο πάω για τον πρώτο έλεγχο 1350km άλλαξα και μπούζι εβαλα desno VT20 ένα νούμερο πιο ψυχρά και θα τα ξαναπούμε.Πάντως πιστεύω ότι οι περισσότεροι που έχουμε κάνει την μετατροπή έχουμε γίνει ΛΙΓΟΤΕΡΟ επιθετικοί με το δεξί πετάλι. Υποσυνείδητα ίσως να φταίει το ότι το βάλαμε για οικονομία και το έχουμε στο πίσω μέρος του εγκεφάλου καρφωμένο, ίσως όλα αυτά περί φθοράς ?βαλβίδων? +++++ να μας κρατανε από κυνηγήματα στο μοτέρ .ΙΣΩΣ ΙΣΩΣ άγνωστο.
Τώρα το πόσο ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΙΕΙ το κάθε αυτοκίνητο έχουμε
· Εξαρτάται από το νούμερο του παπουτσιού του οδηγού
· Από τις εξωτερικές συνθήκες (ανηφόρα κατηφόρα θερμοκρασία βαρομετρική πίεση)
· Από το φορτίο
· Από το αέρα στα λάστιχα και από τον κόντρα αέρα.Λοιπόν ας τα αφήσουμε να καίνε αυτό που θέλουν να καίνε και ας αναφέρει ο καθένας μας τις μετρήσεις του ,τώρα αν κάποιος για να το παίξει αλλιώς πει αλλοπρόσαλλα νούμερα 3L/100 με μωτ 335km/h ε τότε να το δούμε.
Τώρα μια πρόταση για όλους εμάς τους gazatous αφού έχουμε lpg τώρα που ανοίγει ο καιρός έρχεται και Πάσχα Γίνεται να συνδεθεί και ένα μπάρμπεκιου υγραερίου στο πίσω μέρος?
Καλά να είμαστε όλοι.
-
Ο χρήστης dim63 έγραψε:
Τώρα μια πρόταση για όλους εμάς τους gazatous αφού έχουμε lpg τώρα που ανοίγει ο καιρός έρχεται και Πάσχα Γίνεται να συνδεθεί και ένα μπάρμπεκιου υγραερίου στο πίσω μέρος?
Ανετα Αφου σκεφτομαι να το πατεντάρω κιολας...
Καλο Πασχα παιδες
-
Ο χρήστης asteris έγραψε:
Οι εγκέφαλοι των LPG δεν ακουμπάν τον χρονισμό της ανάφλεξης, το αβάνς. Αυτό παραμένει εργοστασιακό, βενζίνης.Η ανάφλεξη συμβαίνει 10 έως 40 μοίρες πριν το άνω νεκρό σημείο. Η συμπίεση του κυλίνδρου είναι άλλο πράγμα και είναι σταθερή από κατασκευής. Μπορεί να αλλάξει με πατέντες και εκ των υστέρων...
γιατί δεν το κάνουν ?
δεν μπορούν .... ?σελίδες πριν, φίλος είχε αναφέρει extra εξάρτημα που διόρθωνε το avans.
-
Υποθέτω γιατί είναι πιό σύνθετο να παρεμβάλεις το σήμα του χρονισμού και αυτό θα έκανε πολύ πιό ακριβό τον εγκέφαλο του υγραερίου. Και η ρύθμισή του από τον τοπικό εγκαταστάτη θα ήταν αρκετά πιό δύσκολη και επικίνδυνη. Εδώ ένα μίγμα τους δίνεις να ρυθμίσουν και κάνουν του κεφαλιού τους (φτωχαίνουν ότι τους καπνίσει), αν τους αφήσεις να παίξουν και με τον σπινθήρα μπορεί να σου δώσουν το μοτέρ στο χέρι πριν φτάσεις σπίτι. Άσε που για να ρυθμίσεις σπινθήρα θέλει break dyno και πυρόμετρο, οπότε θα ήταν λίγοι οι εγκαταστάτες που θα μπορούσαν να ανταποκριθούν. Τώρα μονο ένα πεντάβολτο λάμδα χρειάζονται ως εξοπλισμό...
-
-
Είσαι απίστευτος!!!
φοβερές φωτό!!!!
να είσαι καλα... με έκανες και γέλασα!!!Θα κάνω και εγώ μετατροπή στο citroen C4 GP μου!
-
Πριν από λίγο ο γείτονας μου ανακοίνωσε ότι 'έχασε' τέσσερις από τις οκτώ βαλβίδες εξαγωγής. Avensis 1600 του 2006 με 45.000χλμ υγραεριοκίνησης και περίπου 100.000 συνολικά αν θυμάμαι καλά. Το κιτ που φοράει είναι της BRC. Η επισκευή του κόστισε 800€.
Ο μάστορας που του τό'βαλε, του είπε ότι τα'χουν αυτά τα γιαπωνέζικα. Τώρα του πέρασε λαδιέρα και το ρύθμισε να ψεκάζει και 0.5λτ/100χλμ βενζίνη. Τα μίγματα ήταν θεωρητικά σωστά, έκαιγε περίπου 15-20% παραπάνω υγραέριο, αλλά μάλλον τον έφαγε το ότι το πήγαινε σχεδόν συνέχεια 160+ στην Εγνατία οδό. Του εξήγησα περί αβάνς, οπότε τώρα θα πηγαίνει αργά και από το πεζοδρόμιο...
-
Ο χρήστης asteris έγραψε:
Πριν από λίγο ο γείτονας μου ανακοίνωσε ότι 'έχασε' τέσσερις από τις οκτώ βαλβίδες εξαγωγής. Avensis 1600 του 2006 με 45.000χλμ υγραεριοκίνησης και περίπου 100.000 συνολικά αν θυμάμαι καλά. Το κιτ που φοράει είναι της BRC. Η επισκευή του κόστισε 800€.Ο μάστορας που του τό'βαλε, του είπε ότι τα'χουν αυτά τα γιαπωνέζικα. Τώρα του πέρασε λαδιέρα και το ρύθμισε να ψεκάζει και 0.5λτ/100χλμ βενζίνη. Τα μίγματα ήταν θεωρητικά σωστά, έκαιγε περίπου 15-20% παραπάνω υγραέριο, αλλά μάλλον τον έφαγε το ότι το πήγαινε σχεδόν συνέχεια 160+ στην Εγνατία οδό. Του εξήγησα περί αβάνς, οπότε τώρα θα πηγαίνει αργά και από το πεζοδρόμιο...
Βασικος λογος φθορας βαλβιδων (σε ενα σωστα ρυθμισμενο συστημα) η οδηγικη συμπεριφορα. Το εχω αναφερει και παλιοτερα, αν βιαζομαι και παω παρατεταμενα πανω απο 4.500 στροφες παντα το γυρναω βενζινη... Τωρα για τουρμπατους που αναφερουν 240χλμ τελικη με lpg ελπιζω να το κανουν μονο για λιγη ωρα...
Στο brc υπαρχει σιγουρα δυνατοτητα ταυτοχρονου ψεκασμου αεριου - βενζινης?
Αν ισχυει θα το εφαρμωσω μετα απο μια επισκευη κινητηρα που προγραμματιζω σε 20.000χλμ -
Ο χρήστης dalamaidis έγραψε:
Πριν από λίγο ο γείτονας μου ανακοίνωσε ότι 'έχασε' τέσσερις από τις οκτώ βαλβίδες εξαγωγής. Avensis 1600 του 2006 με 45.000χλμ υγραεριοκίνησης και περίπου 100.000 συνολικά αν θυμάμαι καλά. Το κιτ που φοράει είναι της BRC. Η επισκευή του κόστισε 800€.
Ο μάστορας που του τό'βαλε, του είπε ότι τα'χουν αυτά τα γιαπωνέζικα. Τώρα του πέρασε λαδιέρα και το ρύθμισε να ψεκάζει και 0.5λτ/100χλμ βενζίνη. Τα μίγματα ήταν θεωρητικά σωστά, έκαιγε περίπου 15-20% παραπάνω υγραέριο, αλλά μάλλον τον έφαγε το ότι το πήγαινε σχεδόν συνέχεια 160+ στην Εγνατία οδό. Του εξήγησα περί αβάνς, οπότε τώρα θα πηγαίνει αργά και από το πεζοδρόμιο...
Βασικος λογος φθορας βαλβιδων (σε ενα σωστα ρυθμισμενο συστημα) η οδηγικη συμπεριφορα. Το εχω αναφερει και παλιοτερα, αν βιαζομαι και παω παρατεταμενα πανω απο 4.500 στροφες παντα το γυρναω βενζινη... Τωρα για τουρμπατους που αναφερουν 240χλμ τελικη με lpg ελπιζω να το κανουν μονο για λιγη ωρα...
Στο brc υπαρχει σιγουρα δυνατοτητα ταυτοχρονου ψεκασμου αεριου - βενζινης?
Αν ισχυει θα το εφαρμωσω μετα απο μια επισκευη κινητηρα που προγραμματιζω σε 20.000χλμΑγαπητοί,
Καλό είναι να αναφέρουμε τα όποια θέματα βγαίνουνε από την χρήση του υγραερίου για να γνωρίζουμε τις όποιες προφυλάξεις πρέπει να πάρουμε. Πάντως αν οι βαλβίδες του υγραεριοκίνητου φίλου παρέδωσαν πνεύμα μετά από 45.000 πρέπει να δούμε τελικά μήπως αξίζει η εναλλακτική της χρήσης 5ης γενιάς. Η σύγκριση δεν μπορεί να γίνει πλήρως ακόμη στην Ελλάδα αφού λίγοι πρέπει να είναι αυτοί που έχουνε πάνω από 50.000 km. Στο δικό μου σύστημα, όπως προανάφερα, χάλασε η αντλία αλλά θα αντικατασταθεί με νέα (χωρίς κόστος γιατί μιλάμε για ICOM και 2 χρόνια εγγύηση) που λογικά αντιμετωπίζει και τα όποια θέματα ευαισθησίας που είχε ως τώρα (το έχουν επιβεβαιώσει και άλλοι που φορούν το σύστημα 5ης γενιάς). Ελπίζω να μην βρεθούμε προ εκπλήξεως, αλλά μην ξεχνάμε ότι το 5ης γενιάς δεν χρειάζεται 'σετάρισμα', αφού επικοινωνεί απευθείας με τον εγκέφαλο της μηχανής (μόνο ρύθμιση των μπεκ γίνεται με καλιμπραδόρους για να δουλεύει όπως και στην βενζίνη).
Αυτά προς το παρόν. Θα ενημερώσω (όπως πάντα κάνω με σοβαρότητα) όταν μπεί η καινούρια αντλία στο αυτοκίνητό μου. Πάντως η εξυπηρέτηση από όλο το δίκτυο της εταιρείας ήταν άμεση για να λυθεί το πρόβλημα της αλλαγής αντλίας. Εύχομαι όλοι να έχετε την ίδια αντιμετώπιση από τους εγκαταστάτες σας.
-
Σας δειχνω ενα φυλλαδιο ενος εγκαταστατη, ισως ο μοναδικος που λεει την αληθεια? Διαβαστε το ''τι πρεπει να προσεχω''
http://img263.imageshack.us/img263/5691/19017.jpg -
προς Γιωργο,
τη χασαμε την παντεντα πατριωτη
αυτοι οι αποκοιθε φταινε
παντως
-
Ο χρήστης cson έγραψε:
Σας δειχνω ενα φυλλαδιο ενος εγκαταστατη, ισως ο μοναδικος που λεει την αληθεια? Διαβαστε το ''τι πρεπει να προσεχω''
http://img263.imageshack.us/img263/5691/19017.jpgΕγώ παραπάνω είπα μεταφέρωντας τα λόγια απο go-lpg.co.uk οτι η αύξηση θερμοκρασίας γίνεται επειδή η βενζίνη εισέρχεται σε υγρή μορφή μέσα απορροφώντας ένα ποσοστό θερμότητας απο τις βαλβίδες, καμία αναφορά για υδρογόνα κλπ ! ! ! Ποιός λέει την αλήθεια και ποιός ψέμματα ? Μήπως και οι 2 λένε απο μισή αλήθεια ?
-
Απορία του άσχετου περί ψύξης μερών του κινητήρα από ψεκασμό βενζίνης (ή υγρού lpg από σύστημα 5ης γενιάς):
Έστω οτι κινούμαι στην Εγνατία με το C5, με σταθερή ταχύτητα 100km/h, και έχω κατανάλωση βενζίνης 7lt/100km. Έχω 5η στο κιβώτιο, και βρίσκομαι περίπου στις 3000 στροφές.
Μία ώρα μετά, έχω καλύψει 100km, και έχω κάψει 7 lt αμόλυβδη.
Άρα σε 1 λεπτό, έχω κάψει 7/60=0,117lt ή αλλιώς 117ml αμόλυβδης.
Αυτά τα 117ml αμόλυβδης που κάηκαν σε 1 λεπτό, μοιράστηκαν σε 4 κυλίνδρους=>πήραν από 29ml ο καθένας.
29ml για τρεις χιλιάδες στροφές που “έκανε” ο κύλινδρος μέσα σε 1 λεπτό.
Ή αλλιώς μισό ml (29/60) το δευτερόλεπτο για 50 στροφές (3000/60).Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει τί -τόσο αποτελεσματική- δυνατότητα ψύξης έχει αυτό το μισό ml αμόλυβδης που μάλιστα μοιράστηκε για τις 50 στροφές του συγκεκριμένου κυλίνδρου;
Δεν μιλάμε για υγρό άζωτο σε θερμοκρασία κοντά στο απόλυτο μηδέν, μιλάμε για βεζίνη που εισέρχεται σε χώρο θερμοκασίας εκατοντάδων βαθμών κελσίου, και πρέπει να δροσίσει μέταλλα που έχουν τρελλή θερμοχωρητικότητα.
Τί ακριβώς δεν καταλαβαίνω;
-
-
Τώρα που το λες έτσι πρέπει να σου πώ πώς έχεις δίκιο και απορώ μαζί σου.
Αυτό βέβαια μέχρι το σημείο του '-τόσο αποτελεσματική-'
Απ' ότι έχω καταλάβει, δεν είναι και τόοοσο αποτελεσματική, απλά με το αέριο είναι
- ανύπαρκτη έτσι κ αλλιώς επειδή είναι αέριο (με βάση go-lpg.co.uk)
- **Ακόμη χειρότερα λόγω υδρογόνου[b] (με βάση την παραπάνω παράθεση του cson)
Επίσης μη ξεχνάς οτι αυτά τα πολύ λίγα ml
- [b]συμπιέζονται αρκετά** άρα βρίσκονται σε μικρό χώρο του οποίου επιφάνεια καταλαμβάνουν οι βαλβίδες (για κανα 1/20 το υπολογίζω εμπειρικά)
- Ακριβώς επειδή υπάρχουν μεγάλες θερμοκρασίες υπάρχει και μεγάλη διαφορά θερμοκρασίας με την βενζίνη να μπαίνει στους 20-30 ας πούμε.
Μήπως εγώ έχω καταλάβει κάτι λάθος ? Δε νομίζω, οι παραθέσεις απο τις πηγές είναι απόλυτες..κάποιος που ξέρει κάτι παραπάνω παρακαλώ να διορθώσει
-
double post by mistake
-
Η συνταγη ειναι μια οπως καταλαβαινω..οταν βρεθουμε σε καλο αυτοκινητοδρομο και τρεχουμε πανικοβλητοι για αρκετα λεπτα με το ποδι στο πατωμα, να το κανουμε με βενζινη!
Υγραεριοκίνηση!