-
καλά όλο στο πάτωμα κοιμάται;
-
Ο χρήστης IKE έγραψε:
Δε διαφωνώ με όσα λες, απλά διαφωνώ με την απαξίωση. Όπως κάποιος εντελώς άσχετως κρίνει με βάση τα mp (είναι σαν τα κυβικά στα αυτοκίνητα ) έτσι αντίστοιχα υπάρχει ένας σνομπισμός από την ανάποδη στα mp. πχ αν πας σε ένα κατάστημα με φωτογραφικά είδη να ρωτήσεις για φωτογραφική, αν ρωτήσεις πχ πόσο φωτεινός είναι ο φακός σου απαντούν με μεράκι, αν ρωτήσεις ποσα mp είνια ο αισθητήρας σε κοιτάνε με ύφος 'α τέτοιος είσαι ε?'100 οκτάνια > 95 οκτάνια ==> win
-
Άσχετο.
Ένα πράγμα που μου κάνει εντύπωση με τον κόσμο της ψηφιακής φωτογραφίας, είναι το πόσο γρήγορα απαξιώνονται από την αγορά, καθώς και το γεγονός του πόσο συχνά κάποιοι χομπίστες αλλάζουν προθύμως τον εξοπλισμό τους κάθε λίγο και λιγάκι πετώντας στον κάλαθο των αχρήστων το παλιό σετ, ή πουλώντας το έναντι πινακίου φακής στην καλυτέρα.
Και αυτό γιατί έχω χόμπυ την φωτογραφία εδώ και 25-30 χρόνια, και έζησα την εποχή που αγόραζες ένα καλό σώμα και το κρατούσες 10-20 ή και περισσότερα χρόνια χωρίς κανένα πρόβλημα, σε μερικές (σπάνιες) περιπτώσεις για μια ολόκληρη ζωή.
Να μη μιλήσω για σκοτεινό θάλαμο όπου μία φορά τον έστηνες και μετά δημιουργούσες όσο ήθελες και ασταμάτητα.Ρισπέκτ στα εργοστάσια που έκαναν αναλώσιμες τις κάμερες των 1.000 ευρώ με ορίζοντα τριετίας, και από πάνω οι πελάτες τους να διαγκωνίζονται να τις αντικαταστήσουν κάθε λίγο με το καινούργιο μονδέλο που, εννοείται, τα κάνει όλα καλύτερα από πριν.
Και να σκεφτεί κανείς ότι όχι πολύ παλιά έλεγαν ότι 'η φωτογραφία είναι ένα πολύ ακριβό χόμπυ'. Έ ρε και να μπορούσαν να φανταστούν τι θα επακολουθούσε... -
Ο χρήστης IKE έγραψε:
ΥΓ. Τα megapixel δε ξέρω γιατί τα σνομπάρουν πολλοί επιδεικτικά, δεν είναι φυσικά το μόνο κριτήριο αλλά δεν είναι καθόλου ασήμαντο.Ο απλός κόσμος δηλαδή δεν θέλει να κροπάρει όσο τραβάει η ψυχή του?
Στη συγκεκριμένη σύγκριση η Canon έχει περισσότερα mp χωρίς κάποιο πρόβλημα.
Δεν είναι θέμα σνομπαρίας... θα μπορούσε κάποιος να πει οτι τα μεγαπίξελ λένε τη μισή αλήθεια για το αποτέλεσμα που θα πάρουμε αλλά στην πραγματικότητα είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου και σε αρκετές περιπτώσεις λάθος μονάδα μέτρησης ακόμα και για αυτό που αντιπροσωπεύουν, δηλαδή την ανάλυση.
Σε γενικές γραμμές τα είπε και ο Θάνος... όπως και να'χει είναι ένα πολύ μεγάλο θέμα με πολλές παραμέτρους και αρκετό βάθος για να απαντηθεί σε μερικές γραμμες... υπάρχει όμως αρκετό υλικό στο ιντερνετ για όποιον έχει όρεξη να ψάξει (δυστυχώς δεν έχω βρεί κάτι ολοκληρωμένο όμως για να βάλω κάποιο λινκ... συνήθως οι πληροφορίες είναι διάσπαρτες)
Εν 'συντομία' (ο Θεός να την κάνει ), σε έναν ιδανικό κόσμο, όπου:
-Τα μεγαπίξελ δεν θα ήταν σε πολλές περιπτώσεις ψεύτικα (σύνηθες φαινόμενο στις μικρές μηχανές)
-Δεν θα είχαν συχνά αρνητικές επιπτώσεις στόν θόρυβο (μεσαία και ψηλά iso)
-Δεν θα προκαλούσαν ποτέ θολούρα και σύγχυση λογω υπερφορτωμένου density (μικρό pixel pitch)
-Όλοι οι φακοί θα είχαν άπειρη ανάλυση ( lp/mm) και δεν θα έκαναν bottleneck στον σούπερ μεγαπιξελάτο αισθητήρα μας
-Όλα τα συστήματα autofocus θα είχαν 100% ακρίβεια και ολοι οι φακοί θα ήταν 100% καλιμπραρισμένοι με όλα τα σώματα χωρίς την ανάγκη μικρορυθμίσεων για την αποφυγή back/front focus
-Όλοι οι φακοί θα είχαν μέγιστη οξύτητα σε όλο το εύρος f-stop (ή εμείς θα τραβούσαμε μόνο με ένα νούμερο)
-Το βάθος χρώματος και το δυναμικό εύρος δεν έπαιζαν εξίσου σημαντικό ρόλο στην καταγραφή πληροφορίας
-Οι (ψηφιακές) μηχανές είχαν ιδανικές ρυθμίσεις στο processing/render εικόνας, το κοντράστ θα ήταν τέλειο, το sharpness θα ήταν πεντακάθαρο (ούτε soft αλλά ούτε και τίγκα στα halo rings) και το noise reduction δεν θα αλλοίωνε καθόλου το αποτέλεσμα (πολλές μηχανές εκτελούν ένα soft NR ακόμα και στα RAW)
-Όλες οι λήψεις μας είχαν λύσει το πρόβλημα κίνησης μηχανής/θέματος (aka τραβάγαμε μόνο still life ή σε τρελές ταχύτητες)......τα megapixel θα ήταν ένα πολύ σημαντικό νούμερο.
Μέχρι τότε όμως, υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει να λάβουμε υπόψιν και πολλά προβλήματα που πρέπει να λύσουμε για να πάρουμε τη μέγιστη δυνατή πληροφορία που μπορεί να καταγράψει ο σένσορας της κάμερα μας.
ΥΓ: το νέο σου άβαταρ τα σπάει...
-
Εγώ δεν είπα πως είναι το σημαντικότερο, όλα τα μεγέθη που αναφέρεις από μόνα τους μπορεί να είναι παραπλανητικά. Ακριβώς όμως επειδή μεγάλη μερίδα του κόσμου αξιολογεί τις μηχανές με βάση τα mp από αντίδραση πολλοί απαξιούν να αναφερθούν σε αυτά μη τυχόν και δώσουν την εντύπωση αδαή.
Ο τύπος στο κατάστημα που αγόρασα τη δικιά μου SLR (πολύ εξυπηρετικός κατά τα άλλα) ήταν έτοιμος να συζητάει επί ώρες την κάθε λεπτομέρια και χαρακτηριστικό αλλά με το που έσκασε η λέξη megapixel αρνήθηκε επιδεικτικά να την εντάξει στην κουβέντα
-
Ο χρήστης dstou έγραψε:
Ένα πράγμα που μου κάνει εντύπωση με τον κόσμο της ψηφιακής φωτογραφίας, είναι το πόσο γρήγορα απαξιώνονται από την αγορά, καθώς και το γεγονός του πόσο συχνά κάποιοι χομπίστες αλλάζουν προθύμως τον εξοπλισμό τους κάθε λίγο και λιγάκι πετώντας στον κάλαθο των αχρήστων το παλιό σετ, ή πουλώντας το έναντι πινακίου φακής στην καλυτέρα.Δεν είναι τόσο θλιβερά τα πράγματα όσο τα παρουσιάζεις. Κατ'αρχάς, η ψηφιακή φωτογραφία μόλις πρόσφατα μπορούμε να πούμε ότι ενηλικιώθηκε (και ακόμα συνεχίζει να εξελίσσεται σοβαρά, βλ mirrorless SL). Στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, επειδή ήταν ακόμα σε νηπιακό στάδιο, πράγματι υπήρχε αξιοσημείωτη εξέλιξη σε κάθε γενιά. Η 20D λχ. είχε ουσιώδεις διαφορές από την 10D και αυτή με τη σειρά της με τη D30. Σήμερα οι αλλαγές είναι μόνο incremental, η τελευταία επαναστατική προσθήκη χαρακτηριστικών είναι το βίντεο και από εκεί και πέρα είναι χαζό να αλλάζει κανείς διαδοχικά μοντέλα.
Φυσικά πάντα θα συνεχίσουν να υπάρχουν measurbators και γκατζετάκηδες που πρέπει να έχουν ό,τι πιο νέο κυκλοφορεί. Δεν με χαλάει η ύπαρξη τους, ίσα ίσα ρίχνουν το κόστος του R&D για εμάς τους υπόλοιπους. Από εκεί και πέρα, το έχουμε αναφέρει πολλάκις εδώ πέρα ότι όποιος θέλει να κάτσει και να ασχοληθεί, δεν αγοράζει μια dSLR αλλά ένα σύστημα. Το σώμα είναι απλώς ένα μέρος του, το μεγαλύτερο (αν χωθείς στα βαθιά) είναι οι φακοί και ο φωτισμός, κι αυτά δεν χάνουν την αξία τους τόσο γρήγορα.
@ IKE: Δεν είναι ακριβώς αντίδραση, απλώς έχουμε φτάσει σε ένα σημείο εξέλιξης που τα ΜΡ έχουν χτυπήσει ταβάνι. Πλέον δεν έχει νόημα να μιλάμε την ανάλυση γιατί οτιδήποτε κυκλοφορεί στην αγορά (και είναι εν γένει σοβαρό), σίγουρα θα έχει και παραπάνω από 'good enough' ανάλυση.
Γι αυτό και στις compact τα ΜΡ δεν ανεβαίνουν πλέον τόσο γρήγορα, στις enthusiast -πιο σοβαρές- compact, τείνουν να παραμείνουν σταθερά κι ενίοτε κατεβαίνουν (OMG! ), γι αυτό οι εταιρίες κινούνται πλέον οριζόντια ας πούμε στο κυνήγι νέων χαρακτηριστικών για το marketing (*Καλέ, η δικιά σου μηχανή έχει φατσοραντάρ; Η δική μου όχι μόνο αναγνωρίζει πρόσωπα, αλλά καταλαβαίνει και πότε χαμογελάς! Γούτσου, γούτσου! *). Κάποια από αυτά τα χαρακτηριστικά είναι χρήσιμα, όπως η embedded διόρθωση παραμόρφωσης και βινιεταρίσματος του φακού.
-
Ζωρζ πράγματι σου μένουν οι φακοί εκτός αν αλλάξεις μάρκα, το ίδιο γινόταν και παλιά*, αλλά εδώ μιλάμε ότι κάποτε π.χ. η Νίκον έβγαζε μια flagship κάθε 10 χρόνια (π.χ. F, F2, F3, F4), την αγόραζες, και έβγαζες άλλα 20 χρόνια με βαριά χρήση, γιατί με λάιτ έβγαζες 40.Στο ενδιάμεσο μπορούσες να την πουλήσεις αν την είχες βαρεθεί, ή σου είχε φύγει η 'βίδα', ή ήθελες κάτι άλλο, και βέβαια είχες διαρκές σέρβις.
Πόσα χρόνια βγάζεις σήμερα, πόσο εύκολα μπορείς να δώσεις μια κάμερα πενταετίας και πόσα θα πιάσεις? Για σέρβις σε 'παλιό' σύστημα μάλλον δεν το συζητάω καν.
Η χρηματοροή στις δύο αυτές περιπτώσεις είναι εντελώς διαφορετική σε απόλυτους αριθμούς, και μιλάμε για το ίδιο ακριβώς χόμπυ με διαφορά 20 ετών, και εδώ είναι που 'συγχαίρω' τα εργοστάσια.*Όχι πάντα, παλιά υπήρχαν και ενναλάξιμοι φακοί μεταξύ διαφορετικών συστημάτων, π.χ. μέσω Tamron adaptal mount, ή Τ2, ή δακτύλιοι προσαρμογής, και έτσι εξυπηρετιόσουν χωρίς να καταξοδευτείς. Δεν ξέρω αν υπάρχουν τώρα.
-
Ο χρήστης IKE έγραψε:
Εγώ δεν είπα πως είναι το σημαντικότερο, όλα τα μεγέθη που αναφέρεις από μόνα τους μπορεί να είναι παραπλανητικά. Ακριβώς όμως επειδή μεγάλη μερίδα του κόσμου αξιολογεί τις μηχανές με βάση τα mp από αντίδραση πολλοί απαξιούν να αναφερθούν σε αυτά μη τυχόν και δώσουν την εντύπωση αδαή.Ο τύπος στο κατάστημα που αγόρασα τη δικιά μου SLR (πολύ εξυπηρετικός κατά τα άλλα) ήταν έτοιμος να συζητάει επί ώρες την κάθε λεπτομέρια και χαρακτηριστικό αλλά με το που έσκασε η λέξη megapixel αρνήθηκε επιδεικτικά να την εντάξει στην κουβέντα
Προσωπικά στη συγκεκριμένη σύγκριση πάντως δεν το έγραψα ούτε απο αντίδραση ούτε απο σνομπαρία...
Δεν είναι δύσκολο κάποιος μεταξύ των 12 MP και των 18 MP να υποθέσει ότι στην 2η περίπτωση παίρνει ένα ολόκληρο 50% ( ) περισσότερη πληροφορία (12+6)...
Παρακάτω έχω βάλει 2 κρόπς του ιδίου θέματος, το ένα απο την 550D στο 100% (18mp) και το άλλο απο την D90 των 12mp μεγενθυμένο στο ps ώστε να προσομοιώνει το μέγεθος των 18mp (όπως θα γνωρίζεις ήδη το 'ξεχείλωμα' με interpolation δίνει ντισαβαντάζ στη μικρότερη φωτό)...
Και οι 2 φωτό είναι απο τεστ με τις ίδιες ρυθμίσεις στα 3200 ISO και δεν τους έχω κάνει καμία επεξεργασία πέραν του resize της D90 στο 120% (φυσικά στο 100% δείχνει καλύτερο, αλλά ήθελα να τους δώσω το ίδιο μέγεθος για να είναι πιο εύκολα συγκρίσιμες)...

απο το http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTMΌχι απλώς δεν παίρνει 50% παραπάνω πληροφορία, αλλά ούτε καν 20% (που είναι και αληθινή αντιστοιχία)...
Στην πραγματικότητα μάλιστα με δυσκολία βρίσκεις διαφορές και σε κάποια σημεία (όπως το κόκκινο κάτω δεξιά) η ανάλυση χάνει τελειώς το όποιο αβαντάζ της απο τις διαφορές στο color rendition και στην διαχείριση του NR...Πες μου εσύ τώρα ειλικρινά πόσο περισσότερο σε αφήνει να κροπάρεις η μία φωτό απο την άλλη και αν στη προκειμένη η διαφορά στα megapixels (και στο μέγεθος που καταλαμβάνουν) συνηγορεί σημαντικά υπερ κάποιας...
Φυσικά μια φωτό δεν λέει όλη την αλήθεια και όσο ψάχνεις θα βρίσκεις και διαφορετικά αποτελέσματα... αλλά όσο να'ναι μια στουντιακή λήψη με σταθερό θέμα, σταθερή κάμερα, φωτισμό, ρυθμίσεις κλπ είναι αρκετά αντιπροσωπευτική της ανάλυσης και αν εκεί δυσκολεύεται κάποιος να βρει διαφορές στο 100% κάνοντας pixel peeping, τότε σε real life λήψεις δεν θα μπορεί να διακρίνει ούτε αυτές...
-
Ο χρήστης dstou έγραψε:
Ζωρζ πράγματι σου μένουν οι φακοί εκτός αν αλλάξεις μάρκα, το ίδιο γινόταν και παλιά*, αλλά εδώ μιλάμε ότι κάποτε π.χ. η Νίκον έβγαζε μια flagship κάθε 10 χρόνια (π.χ. F, F2, F3, F4), την αγόραζες, και έβγαζες άλλα 20 χρόνια με βαριά χρήση, γιατί με λάιτ έβγαζες 40.Στο ενδιάμεσο μπορούσες να την πουλήσεις αν την είχες βαρεθεί, ή σου είχε φύγει η 'βίδα', ή ήθελες κάτι άλλο, και βέβαια είχες διαρκές σέρβις.
Πόσα χρόνια βγάζεις σήμερα, πόσο εύκολα μπορείς να δώσεις μια κάμερα πενταετίας και πόσα θα πιάσεις? Για σέρβις σε 'παλιό' σύστημα μάλλον δεν το συζητάω καν.
Η χρηματοροή στις δύο αυτές περιπτώσεις είναι εντελώς διαφορετική σε απόλυτους αριθμούς, και μιλάμε για το ίδιο ακριβώς χόμπυ με διαφορά 20 ετών, και εδώ είναι που 'συγχαίρω' τα εργοστάσια.*Όχι πάντα, παλιά υπήρχαν και ενναλάξιμοι φακοί μεταξύ διαφορετικών συστημάτων, π.χ. μέσω Tamron adaptal mount, ή Τ2, ή δακτύλιοι προσαρμογής, και έτσι εξυπηρετιόσουν χωρίς να καταξοδευτείς. Δεν ξέρω αν υπάρχουν τώρα.
Αυτό όμως δεν αφορά το σύνολο των βιομηχανικών προϊόντων; Παλιά αγόραζες αυτοκίνητο για μια ζωή και τώρα ο χρόνος ζωής ενός αυτοκινήτου είναι 10 με 15 χρόνια. Για αυτό και δεν υπάρχει λόγος να είναι τόσο ποιοτικά όσο παλιά και να αντέχουν 'για μια ζωή' τα προϊόντα. Για τις ψηφιακές μηχανές ειδικότερα, έχει γίνει πραγματικά αλματώδης πρόοδος τα τελευταία χρόνια. Το 2003 είχα αγοράσει την Olympus C2100
http://www.dpreview.com/reviews/olympusc2100uz/page2.asp
Τότε κόστιζε 400 Ευρώ. Εκπληκτική μηχανή, φακός 38-380, φωτεινός (F2.8 - F3.5), με full manual ρυθμίσεις. Πραγματικά την χάρηκα αυτή την μηχανή, αλλά από ένα σημείο και μετά τα 2Mpx φαινότανε, ενώ σε νυχτερινές φωτογραφίες με μεγάλο χρόνο έκθεσης έβλεπες στην φωτογραφία όλο τον γαλαξία από τον θόρυβο που εμφάνιζε. Το 2008 βρήκα την Pentax K100DS (DSLR) με 300 Ευρώ. Μπορεί αρχικά να δυσκολεύτηκα να προσαρμοστώ σε αυτήν, αλλά από θέμα χαρακτηριστικών και ποιότητας φωτογραφίας είναι η μέρα με την νύχτα (να εστίαζε και καλύτερα... ).
Τα τελευταία χρόνια πάντως, πράγματι βλέπουμε πως η τεχνολογία της ψηφιακής φωτογραφίας έχει ωριμάσει σε μεγάλο βαθμό και πως βγαίνουν διαρκώς νέα μοντέλα χωρίς να έχουν τις τεράστιες διαφορές και βελτιώσεις σε σχέση με τα παλαιότερα. Το βίντεο δε μπορώ να το θεωρήσω μεγάλη βελτίωση. -
Άσχετο αλλα πολύ όμορφο design για compact...


και μια χαρά specs...
http://www.dpreview.com/news/1103/11030211olysz30mr.asp -
morpheus ανάλογα το δείγμα που επιλέγεις και συνεχίζοντας το σκεπτικό σου μπορεί κάποιος να καταλήξει στο συμπέρασμα πως οτιδήποτε πάνω από VGA είναι περιττό, πχ δύο φωτογραφίες ενός σκοτεινού δωματίου, με 550 και με ένα Nokia με κάμερα vga:

Εγώ το έψαξα όσο μπορούσα, κατέβασα δείγματα RAW και από τις δύο κάμερες (D90/550) και είδα ένα μικρό μεν αλλά υπαρκτό προβάδισμα της 550 κυρίως στην ανάλυση (ουουυο 666). πχ εδώ με την παρόμοια D5000:
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos550d/page25.asp
Και επαναλαμβάνω, πρίν από λίγα χρόνια (2-3) πολλοί έλεγαν πως οτιδήποτε πάνω από 2mp σε κινητό είναι μέγιστη υπερβολή. Τα 5 από τα 2 σε κάμερα κινητού είναι η μέρα με τη νύχτα.
Θυμηθείτε το αυτό όταν σε λίγα χρόνια μία Canon/Nikon ή οτιδήποτε με αξία 500 ευρώ έχει ανάλυση αντίστοιχη μιας Hasselblad (περιττή και αυτή?)
-
Συγνώμη αλλά δεν καταλαβάινω τον συνειρμό σου...
Τι σχέση έχουν τα 100% και 120% crops που έβαλα με το 'σκοτεινό δωμάτιο' και τις Hasselblad...?
Και που είπα εγώ οτι κάτι είναι περιττό και υπερβολή...?
Αν εσύ νιώθεις πως σου χρειάζεται Phase One των 80MP για καλές φωτογραφίες ποιός είμαι εγώ που θα πω το αντίθετο...Το που μας οδηγεί η τεχνολογία δεν το αμφισβητεί κανένας... δεν αποδυκνύει όμως και κάτι αν το smartphone του 2025 βγάζει photos των 30mp...
ΥΓ: δεν μίλησα ποτέ για την D5000... παρότι υποτίθεται πως φοράνε τον ίδιο sensor με την 90 δεν δίνουν το ίδιο αποτέλεσμα...
-
Εσύ δεν 'απέδειξες' με το παράδειγμά σου πως τα +6mp είναι πρακτικά περιττά? Είναι ή δεν είναι?
Πιστεύεις πως η εικόνα που έβαλες αντιπροσωπεύει την διαφορά σε ανάλυση? Νομίζω είναι το ίδιο ενδεικτική όσο και η δικιά μου με το 'σκοτεινό δωμάτιο'.
-
αυτη η κουβεντα,μου θυμιζει πάντα τις συζητησεις των 'ειδημονων' στα κρατηματα των αυτοκινητων.Μιλανε για πλευρικα 'G',χρονους πίστας,πιο κερναει 'τσαι' κ.λ.π.,και οταν το αγοραζουν,πηγαινουν το πολύ-πολυ για καφε στην παραλια.
Θα σου προτεινω ρε ΙΚΕ αυτο που προτεινω σε όλους μας.Ασε τα spec's,και ασχολησου με τη φωτογραφια την ιδια.
Οπως θα μας 'ραψει' ο Σουμαχερ αν αυτος οδηγαει αυτοκινητο με 100 ιππους λιγότερους απο τους δικους μας,ετσι θα μας 'ραψει' και ο Μπεχρακης αν εχει 10mp λιγοτερα απο εμας.Και για να τους φτασουμε αυτούς εδω,δεν μας αρκουν τα τεχνικα χαρακτηριστικα των 'εργαλειων' μας -
HUNTER το ποστ σου μου φαίνεται εντελώς άτοπο, είναι σαν να μου λες πως επειδή ο Σουμάχερ θα μας 'ράψει' με 100 άλογα λιγότερο άρα θα -μας- είναι το ίδιο να πάρουμε ένα πχ golf με 50 άλογα αντί για ένα με 150. Είμεθα όλοι ανάξιοι
Είτε ο φωτογράφος είναι κορυφή είτε εντελώς άσχετος η διαφορά αν είναι υπαρκτή θα φανεί. Ένας εντελώς άσχετος φωτογράφος θα βγάλει πολύ καλύτερες φωτογραφίες με μία Nikon των 5000 ευρώ (με όλα στο αυτόματο) παρά με το κινητό του. Αν δεν είναι ούτε αυτό προφανές τότε παιραιτούμαι
-
Τι ΩΡΑΙΟΟΟΟΟΟΟ θεμα ανοιξα
-
Κοιταξε να δεις,το να προσπαθεις απλα να φερεις τη συζητηση στα μετρα σου (αν θες καντο βεβαια) δεν θα μας οδηγησει σε συζητηση,απλα σε επίδειξη δικανικων ικανοτητων.Η διαφορα του γκολφ με τα 150 απο εκεινο με τα 50 ειναι τρομακτικη.Η διαφορα μεταξυ δυο φωτογραφικων της μιας με 18 και της αλλης με 12 ειναι μικρη (φυσικα υπαρκτη)
Την διαφορα στην απόδωση των δυο γκολφ θα την αναγνωρισεις ακομα και αν απλα στεκεσαι απ'εξω,ενω τη διαφορα στις δυο φωτογραφικες,θα την καταλαβεις μονο στο εργαστηριο (η στο pixel peeping).Σε Real life καταστασεις,οι διαφορες τους ειναι πρακτικα ανυπαρκτες.
Εγω εχω τρεις SLR.Οι δυο με 10mp ενω η τριτη με 18.
Λες οι φωτογραφιες που βγαζω με την τελευταια,να ειναι καλυτερες απο αυτες που βγαζω με τις δυο πρωτες;Αν το πιστευεις αυτο,εισαι φαουλ.Ιδιες φωτογραφιες θα βγαλω με ολες,επειδη με τον ιδιο τροπο θα συνθεσω,θα φωτομετρησω,κ.λ.π-κ.λ.πΗ για να στο θεσω διαφορετικα
Εχω φωτογραφικη με 18mp αλλα οι φωτογραφιες μου ειναι χαλια,και ζηταω την συμβουλη σου.Τι πρεπει να κανω για να τραβαω καλυτερες φωτογραφιες;Να αγορασω φωτογραφικη με ακομα περισσοτερα μεγαπίξελ; -
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Η διαφορα μεταξυ δυο φωτογραφικων της μιας με 18 και της αλλης με 12 ειναι μικρη (φυσικα υπαρκτη)Αυτό είπα και εγώ, το πόσο μικρή ή μεγάλη είναι ας το κρίνει ο καθένας μόνος του.
Εγω εχω τρεις SLR.Οι δυο με 10mp ενω η τριτη με 18.
Λες οι φωτογραφιες που βγαζω με την τελευταια,να ειναι καλυτερες απο αυτες που βγαζω με τις δυο πρωτες;Αν το πιστευεις αυτο,εισαι φαουλ.Ιδιες φωτογραφιες θα βγαλω με ολες,επειδη με τον ιδιο τροπο θα συνθεσω,θα φωτομετρησω,κ.λ.π-κ.λ.πΑν η μόνη διαφορά είναι τα +8mp σαφέστατα και θα είναι καλύτερες αυτές των 18mp.
Η για να στο θεσω διαφορετικα
Εχω φωτογραφικη με 18mp αλλα οι φωτογραφιες μου ειναι χαλια,και ζηταω την συμβουλη σου.Τι πρεπει να κανω για να τραβαω καλυτερες φωτογραφιες;Να αγορασω φωτογραφικη με ακομα περισσοτερα μεγαπίξελ;Αν το χάλια ωφείλεται στο ότι τα 18mp είναι λίγα για τη συγκεκριμένη χρήση τότε ναι. Αν όχι τότε όχι. Δεν βλέπω το βαθύτερο νόημα στην ερώτηση.
Επειδή δε νομίζω πως κάνω καμία ιδιαίτερη επίδειξη ικανοτήτων με το να λέω πως το 11 είναι μεγαλύτερο του 10, δεν έχω να προσθέσω κάτι άλλο στο θέμα αυτό.
-
Ενταξει,ας το πώ και με αλλον τροπο.
Το 11 δεν αμφισβητει κανεις οτι ειναι μεγαλυτερο του 10.Σ'αρεσει ομως να ριχνεις μερικες μπηχτες (ακομα κι'αν καποιος εχει διαθεση να σε βοηθησει να δεις λιγο παραπέρα απ'τη μυτη σου) για να τον υποβιβασεις και να ευχαριστηθεις με τη μαγκια σου.
Επειδη λοιπων γουσταρεις να μιλας με μαγκικο τροπο,θα σου πώ το εξης: Οτι μηχανη κι'αν πάρεις,αν εισαι αρχαριος,τα ιδια σκατα φωτογραφιες θα τραβας.Σκατα των 10,σκατα και των 18 μεγαπίξελ.Αν τα σκατα των 18 μεγαπίξελ τα θεωρεις καλυτερα (γιατι θα ειναι ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ απο αυτα των 10) τοτε,συγχαρητηρια,εκανες τη σωστη επιλογη.Εισαι πραγματικα κερδισμενος. -
έχω την εντύπωση ότι ο ΙΚΕ αναφέρεται στην ποιότητα της φωτογραφίας και όχι στην τεχνική της (σύνθεση, φωτισμός, καδράρισμα). και πάλι ένας που δεν το 'έχει' την ίδια χάλια τεχνικά φωτογραφία θα τραβήξει είτε με compact είτε με επαγγελματική SLR των 6.000€. ναι μεν θα έχει καλύτερα χρώματα και ανάλυση, θα είναι καλύτερη σαν εικόνα αλλά όχι σαν φωτογραφία. αν δεν έχει σύνθεση τι να το κάνεις; αν τη θες μόνο για να τραβάς κώλους στην παραλία και να φαίνονται μια χαρά στο 100% τότε οκ πάρε πολλά mp
Φωτογραφία. Ασχολείστε;