-
Ο χρήστης arsen έγραψε:
Τα χλμ δεν ήταν πολλά πριν τη στροφή είχα πατήσει φρένο και είχα κατεβάσει ταχύτητα. Το οδόστρωμα στο σημείο δεν είναι και ό,τι καλύτερο, οπότε μπορεί και λόγω νερού να έχασε λίγο πρόσφυση. Βασικά ήταν πρώτη φορά που μου έκανε κάτι τέτοιο κι όσο να'ναι με προβλημάτισε. είναι ένα clio tce με περίπου 5.000χλμ και γενικώς κρατάει καλά. Εν τω μεταξύ επειδή οδηγούσα χρόνια πισωκίνητο, αν έφευγε η ουρά με ανάποδο τιμόνι το επανέφερα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν ήξερα τι είναι καλύτερο να κάνω.Μηπως πατησες παραπανω γκαζι? Παντως στην συγκεκριμενη περιπτωση (μικρη ταχυτητα, ανηφορα) ενα απλο αφημα του γκαζιου αρκει...
Το αυτοκίνητο παλιότερα κυμαινόταν στα 8-8,1λιτ κατανάλωση. Είχε φτάσει και 7,9, είχε πάει και 8,2. Τώρα τελευταία παρατηρώ τσίμπημα προς τα πάνω, έχει φτάσει 8,4-8,5. Καθημερινά πάω κι έρχομαι μέσω Καρέα-ευτυχώς όχι στο ρεύμα που΄χει κίνηση, ανάποδα. προς τα κάτω το πρωί, προς τα πάνω το απόγευμα. Γενικώς πρόσεξα λίγο να μην το γκαζώνω, παίζοντας κυρίως μεταξύ 2000-3000 στροφών αλλά δεν έχει αλλάξει κάτι. Μπορεί να φταίει το πόδι μου...Πως να οδηγούμε για χαμηλότερη κατανάλωση. Όποια συμβουλή, άποψη και για τις δύο ερωτήσεις ευπρόσδεκτη. Ευχαριστώ
Εγω εχω ~4000km (αρκετες φορες χρησιμοποιω και τον δρομο που αναφερεις), μεχρι στιγμης συνολικη καταναλωση ειναι στα 7,68l/100km, και αυτη μετα το τελευταιο γεμισμα 6,8 (~220km μεχρι τωρα), η οποια μαλιστα ηταν 6,6 αλλα περασα απο λιμανακια το πρωι...
Τσεκαρε πιεσεις, αν μπορεις σε καποιο βουλκανιζατερ που εμπιστευεσαι το οργανο του (τα περισσοτερα δειχνουν ο,τι να 'ναι)..Επιπλεον οπως αναφερθηκε, παζει ρολο και ο χρονος που κανει το μοτερ να ζεσταθει. Τωρα με τα κρυα, αν παρκαρεις εξω το βραδυ, ισως συμβαλλει στην διαφορα που παρατηρεις.. Απο 'κει και περα, και απο την στιγμη που το αυτοκινητο μηχανικα ειναι οκ, μαλλον εχει να κανει με το οδηγικο στυλ και τις ακριβεις συνθηκες κινησης -
Arsen, αυτή τη διαδρομή την κάνω συχνά (Από Καρέα μέχρι την άνω Γλυφάδα) και συγκεκριμένα τα βράδια την πάω μαλλιά-κουβάρια Το βράδυ που ανέφερες πρέπει να ήμουν κι εγώ στον γνωστό δρόμο.
Εγώ πάντως με megane coupe I και michelin pilot δεν έχω φύγει εκατοστό. Αν δεν υπήρχε θέμα ολίσθησης (πχ λάδια) κοίταξε τα λάστιχα σου.Θεωρώ ότι νεότερο Renault από το δικό μου αποκλείεται να έχει χειρότερο κράτημα.ps Το ξέχασα: Αν φοράς Michelin Energy μαμίσια πέταξε τα αύριο
-
volvozeus τις πιέσεις σίγουρα θα τις κοιτάξω ξανά, αν και δυστυχώς δεν έχω κάποιο συγκεκριμένο που να εμπιστεύομαι. γενικώς δεν μου έχει φύγει ποτέ ως τώρα και με παραξένεψε. ίσως το νερό, ίσως το οδόστρωμα, ίσως κάτι είχε κάτι ο δρόμος. για την κατανάλωση με προβλημάτισες. 7,68 δεν έχω καταφέρει και γενικώς δεν το πιέζω. επειδή βέβαια όπως έχω πει παλιότερα, οδηγούσα-και οδηγώ-χρόνια σκαραβαίο, ίσως μου έχουν συνήθειες 'βενζινοβόρες'. νομίζω πάντως ότι ακούγοντας τον κινητήρα-τις στροφές-καταλαβαίνεις περίπου πότε πρέπει να αλλάξεις ταχύτητα. τέλος πάντων θα προσέξω το γκάζι μου...jlian κι εγώ κάθε μέρα την κάνω τη διαδρομή αυτή και πρώτη φορά το έπαθα. όπως λέω και παραπάνω ίσως έφταιξε κάτι άλλο ή μπορεί να είχα παραπάνω ταχύτητα και να μην το κατάλαβα-δεν νομίζω αλλά πολλές φορές, κακώς, κάνεις κάποια πράματα μηχανικά, συνηθισμένος από την καθημερινότητα της διαδρομής...για τα ελαστικά θα το δω. είναι τόσο κακά τα energy;; όχι τίποτα άλλο, δεν είμαι για να αλλάζω καινούρια λάστιχα...
-
σόρρυ στην ταχύτητα της απάντησης ξέφυγαν και συντακτικά ολισθήματα... 'ίσως κάτι είχε κάτι... και ίσως μου έχουν συνήθειες...'. τεσπα το νόημα βγήκε ελπίζω
-
Ο χρήστης arsen έγραψε:
volvozeus τις πιέσεις σίγουρα θα τις κοιτάξω ξανά, αν και δυστυχώς δεν έχω κάποιο συγκεκριμένο που να εμπιστεύομαι. γενικώς δεν μου έχει φύγει ποτέ ως τώρα και με παραξένεψε. ίσως το νερό, ίσως το οδόστρωμα, ίσως κάτι είχε κάτι ο δρόμος. για την κατανάλωση με προβλημάτισες. 7,68 δεν έχω καταφέρει και γενικώς δεν το πιέζω. επειδή βέβαια όπως έχω πει παλιότερα, οδηγούσα-και οδηγώ-χρόνια σκαραβαίο, ίσως μου έχουν συνήθειες 'βενζινοβόρες'. νομίζω πάντως ότι ακούγοντας τον κινητήρα-τις στροφές-καταλαβαίνεις περίπου πότε πρέπει να αλλάξεις ταχύτητα. τέλος πάντων θα προσέξω το γκάζι μου...jlian κι εγώ κάθε μέρα την κάνω τη διαδρομή αυτή και πρώτη φορά το έπαθα. όπως λέω και παραπάνω ίσως έφταιξε κάτι άλλο ή μπορεί να είχα παραπάνω ταχύτητα και να μην το κατάλαβα-δεν νομίζω αλλά πολλές φορές, κακώς, κάνεις κάποια πράματα μηχανικά, συνηθισμένος από την καθημερινότητα της διαδρομής...για τα ελαστικά θα το δω. είναι τόσο κακά τα energy;; όχι τίποτα άλλο, δεν είμαι για να αλλάζω καινούρια λάστιχα...Η καταναλωση εχει να κανει και με το που κινειται ο καθενας...Η δικη μου καθημερινη μετακινηση ειναι απο Ανω Γλυφαδα-Γλυφαδα και επιστροφη, με την καταναλωση συνηθως στο ~7,6...Τα νουμερα γενικως πεφτουν οταν κινουμαι σε πιο 'επιπεδες' περιοχες, παντα με συναιση και με οσο γινεται σταθερες ταχυτητες...Τωρα σχετικα με βενζινοβορες συνηθειες, μιας που ερχεσαι απο σκαραβαιο, δοκιμασε, αν δεν το κανεις ηδη, να ρολαρεις το αυτοκινητο, κυριως σε κατηφορικα κομματια, με ταχυτητα κι οχι με νεκρα, χωρις ή με ελαχιστο γκαζι...
Για το θεμα με τις πιεσεις η λυση ειναι κατι τετοιο...εγω βρηκα την υγεια μου! -
ωραίο εξάρτημα. και νορμάλ τιμή. στροφές κινητήρα 2-3000 είναι καλά;;; βασικά ίσως φταίει η δική μου συνήθεια αλλά μου φαίνεται ότι ειδικά στις ανηφόρες θέλει γκάζι στο ξεκίνημα. 1η-2η πάνε λίγο γκαζωτές γενικά. μετά στρώνουμε. απομονώνει και λίγο ψηλά ο συμπλέκτης του. καμία ιδέα για τα λάστιχα energy που έθιξε o jlian. δεν έχω προσέξει τον τύπο, αλλά αν βάζουν αυτά σε όλους, λογικά αυτά θα έχω κι εγώ. είναι τόσο χάλια;
-
arsen δοκίμασε αλλαγές στις ~2000 στροφές, όχι παραπάνω και με ήπιες επιταχύνσεις. Το αυτοκίνητο έχει αρκετή ροπή και δεν κρεμάει. Διατηρώντας τις στροφές σε χαμηλά επίπεδα και χωρίς να πατάς πολύ γκάζι, θα δεις σημαντική βελτίωση στην κατανάλωση.
-
Για τα Energy saver.
Μιλάμε για επικές βαρκάδες στο βρεγμένο με το Laguna που είχαμε
Τα λάστιχα στο βρεγμένο είναι απλά χάλια -
@arsen: Σχετικά με την κατανάλωση του TCE, αν λες ότι αλλάζεις ταχύτητες ακούγοντας τον κινητήρα, πρέπει να είσαι στις 3000 στροφές πάνω-κάτω. Δοκίμασε σε πιο χαμηλές (2000-2500). Επίσης τσέκαρε και πιέσεις ελαστικών (αν έχουν πέσει), γιατί επηρεάζουν την κατανάλωση.
-
Και κάτι άλλο που δεν είπαν οι προλαλύσαντες
Τσέκαρε την βενζίνη στο βενζινάδικο που βάζεις -
Ο χρήστης arsen έγραψε:
ωραίο εξάρτημα. και νορμάλ τιμή. στροφές κινητήρα 2-3000 είναι καλά;;; βασικά ίσως φταίει η δική μου συνήθεια αλλά μου φαίνεται ότι ειδικά στις ανηφόρες θέλει γκάζι στο ξεκίνημα. 1η-2η πάνε λίγο γκαζωτές γενικά. μετά στρώνουμε. απομονώνει και λίγο ψηλά ο συμπλέκτης του. καμία ιδέα για τα λάστιχα energy που έθιξε o jlian. δεν έχω προσέξει τον τύπο, αλλά αν βάζουν αυτά σε όλους, λογικά αυτά θα έχω κι εγώ. είναι τόσο χάλια;Βασικα οι στροφες δεν εχουν τοσο σημασια, οσο το ποσο πατας το γκαζι...πχ σε μια ανηφορα θα καψεις λιγοτερο αν κινηθεις με 3η και λιγο γκαζι, αντι με 4η και περισσοτερο γκαζι για να διατηρησεις την ιδια ταχυτητα..
Εγω γενικα, επιταχυνω μεχρι την ταχυτητα που επιθυμω οσο πιο γρηγορα γινεται, χωρις ομως να 'σανιδωνω' το γκαζι, αν και στο παρελθον ειχα καπου διαβασει ο,τι ακομα και αυτη η προσεγγιση ειναι πιο οικονομικη απο το να επιταχυνεις αργα (να σερνεσαι δηλαδη) με ελαχιστο γκαζι...Επισης προσπαθω στις αλλαγες να πεφτω παντα κοντα στις 2000rpm αφου πιο κατω δεν ειναι τοσο 'ζωντανο' το μοτερ και θελει πιο πολυ πιεση για να ανεβασει.
Επισης αυτο που παρατηρησα απο την πρωτη στιγμη στο κλιο ειναι οτι, σε επιπεδο δρομο, χρειαζεται απελπιστικα λιγη πιεση στο γκαζι ωστε απλα να διατηρει την ταχυτητα του και να μην επιταχυνει εστω και λιγο...
Οσο για τα λαστιχα, εμενα εχει κατι eco της Continental.... -
Για επίπεδο δρόμο σε συνθήκες πόλης αναφέρομαι Volvozeus. Το έχω οδηγήσει αρκετά το clio και ισχύει αυτό που λες (όπως και στα περισσότερα τουρμπάτα νέας γενιάς), στην ουσία 'χαιδεύεις' το γκάζι και επιταχύνει χωρίς πρόβλημα. Σε φάσμα 2000-2500 στροφών μπορείς να κινηθείς αξιοπρεπέστατα (εως σβέλτα) μέσα στην πόλη.
-
εμεινε χτες το R5 απο μιζα, το εβαλα μπροστα σε κατηφορα και σημερα το φτιαξαμε
-
ok θα ξεκινήσω λοιπόν πιο οικονομική οδήγηση με βάση τις συμβουλές σας. στις 2000 προσπαθώ να αλλάζω αλλά μερικές φορές πέφτει λίγο πιο κάτω. θα το βρω. όσο για τα λάστιχα θα δω τι φοράει-μάλλον τα energy έχει. Τι να κάνουμε θα προσέχω περισσότερο
-
Ο χρήστης umaga έγραψε:
εμεινε χτες το R5 απο μιζα, το εβαλα μπροστα σε κατηφορα και σημερα το φτιαξαμεmk1 ή mk2?
-
super 5, του 1985 μοντελο
-
Ωραιο αμαξακι...
-
εχει 270k χλμ και το 99% αυτων σε χωματοδρομο
η λαμαρινα του ειναι σαν καινουριο
δισκο του αλαξαμε στα 200k τοτε που του αλαξαμε και τη μηχανη με μια 1,1 (ηταν 1,0) επειδη εκαψε φλατζα (ξανα... μετα απο αλλαγη της που ειχε γινει λιγο καιρο πριν, μαλλον δε το πλανισαν το καπακι ) -
Ο χρήστης umaga έγραψε:
εχει 270k χλμ και το 99% αυτων σε χωματοδρομο
η λαμαρινα του ειναι σαν καινουριο
δισκο του αλαξαμε στα 200k τοτε που του αλαξαμε και τη μηχανη με μια 1,1 (ηταν 1,0) επειδη εκαψε φλατζα (ξανα... μετα απο αλλαγη της που ειχε γινει λιγο καιρο πριν, μαλλον δε το πλανισαν το καπακι )Έγκλημα να μην πλάνισαν το καπάκι. Είναι σαν να ανοίξουν άνθρωπο για αλλαγή δύο βαλβίδων καρδιάς και ξεχάσουν να του αλλάξουν την μία!
Τέτοια αντιστοχία είναι σαν γκάφα άμα έχει γίνει (γιατί μπορεί να έχει γίνει )
Συνήθως όμως συνέβαιναν άλλα πράγματα για να ξανακαεί η φλάντζα.
α) Δεν έσφιγγαν το καπάκι με την σωστή δύναμη (στο δυναμόκλειδο) ή δεν τα ξανάσφιγγαν μετά από περίπου χίλια χιλιόμετρα που χρειαζόταν.
β) Τα πυράκια (προανάφλεξη βενζίνης) έκαιγε την φλάντζα στα καλά καθούμενα ακόμα και όταν η θερμοκρασία του μοτέρ ήταν κανονικότατη. Στα 5GT Turbo υπήρχε πάνω στο καπάκι αισθητήρας προανάφλεξης, ώστε όταν 'άκουγε' πυράκια να δίνει εντολή στην ηλεκτρονική ανάφλεξη να αλάζει αβάνς για να προλαβαίνει την προανάφλεξη και να σώζει το μοτέρ. Παρόλα αυτά πολλές φορές η ζημιά γινόταν.
γ) Και πιο σπάνιο φαινόμενο ήταν ό,τι το κάψιμο φλάντζας ήταν δευτερογενής βλάβη. Στην ουσία το καπάκι έκανε ρωγμή, σε κάποιο σημείο και συγχρόνως έκαιγε την φλάντζα στο ίδιο σημείο. Οι μηχανικοί δεν μπορούσαν να το διακρίνουν, άλλαζαν την φλάντζα αλλά το καπάκι ήταν ήδη τραυματισμένο και σε λίγο πάλι τα ίδια και τα ίδια μέχρι να αλλάξεις καπάκι ή μοτέρ. -
Ο χρήστης VolvoZeus έγραψε:
Τωρα σχετικα με βενζινοβορες συνηθειες, μιας που ερχεσαι απο σκαραβαιο, δοκιμασε, αν δεν το κανεις ηδη, να ρολαρεις το αυτοκινητο, κυριως σε κατηφορικα κομματια, με ταχυτητα κι οχι με νεκρα, χωρις ή με ελαχιστο γκαζι...
+1
Βασικα οι στροφες δεν εχουν τοσο σημασια, οσο το ποσο πατας το γκαζι...πχ σε μια ανηφορα θα καψεις λιγοτερο αν κινηθεις με 3η και λιγο γκαζι, αντι με 4η και περισσοτερο γκαζι για να διατηρησεις την ιδια ταχυτητα..
Αυτό είναι έτσι κι αλλιώς λάθος. Αν σε μια ανηφόρα μπορώ να κινηθώ με 3η και 30km/h, δεν θα βάλω ποτέ 4η γιατί τότε θα είναι μεγαλύτερο το φορτίο. Πέρα από την κατανάλωση, το μεγαλύτερο φορτίο οδηγεί και σε καταπόνηση του κινητήρα.
RENAULT FORUM