-
Τα PAO Ester δεν γίνονται με πρώτη ύλη τα ορυκτέλαια αλλά είναι όπως το λέει και η λέξη συνθετικά σύνθεση Poly Alpha Olefine και ester φυτικής προέλεσυης και γιαυτό είναι ακριβά. Το πετρέλαιο μπορεί να είναι μπόλικο στην Ρωσία αλλά το κόστος εξόρυξης καθορίζει τις τιμές κάτι που το έχουν φθηνό οι Άραβες του ΟΠΕΚ από τους Αμερικάνους. Και η Βενεζουέλα είναι η πρώτη χώρα παραγωγός πετρελαίου αλλά το βγάζει ακριβά και δεν μπορεί να το πουλήσει.
Η πολυαλφαολεφινη που ανήκει στην ομάδα 4 είναι το πιο κοινό συνθετικό βασικό λάδι που χρησιμοποιείται σε λιπαντικά. Είναι ένας συνθετικός υδρογονανθρακας που έχει την καλύτερη δομή που βρίσκεται στα ορυκτελαια.
Οι οργανικοί εστέρες ανήκουν στην ομάδα 5 και συμπληρωνουν τα μειωνεκτηματα των pao που είναι κυριως το χαμηλό σημείο αυτανάφλεξης.
-
Δεν έχω κανένα ενδοιασμό με ανακυκλωμένα λάδια. Το πετρέλαιο έτσι όπως βγαίνει από τη γη και πάει στα ίδια διυλιστήρια είναι το ίδιο βρώμικο με λάσπες , νερά και κάθε είδους βρωμιές.
Polyalphaolefin History and Facts
Developed in the 1930s; first commercial engine oils in 1970s
Made from ethylene gas; still crude oil/natural gas dependent
Higher temperature resistance than mineral oil
PAO up to approximately 160°C (320°F) continuous service; 270°C (520°F) intermittent
No wax content, therefore best low temperature of all synthetics (approximately minus 50°C to minus 60°C or minus 70°F)
Higher VI (approximately 130 to 140) than mineral oil (nearly 100)
Less volatile than mineral oil (higher flash point, less flammable, lower hydrocarbon emissions)
Lower natural lubricity than mineral oil ( μειονέκτημα)
Polyalphaolefin base oil **not necessarily less wear than mineral base oil **(additive-dependent property)
Compatible with mineral oil
Problems – very non-polar ( μειονέκτημα, δεν κολλάνε πάνω στο μέταλλο) (low natural solvency, additive solubility, lower lubricity and film strength)
Forms hard deposits ( μειονέκτημα) in reciprocating compressors
Must blend in 5 to 20 percent ester base oil for seal swell, additive solubility and lubricity
Not biodegradable
Costs four times more than mineral oil, less than other synthetics
https://www.machinerylubrication.com/Read/31106/polyalphaolefin-pao-lubricants
τα μειονεκτήματα των PAO τα καλύπτουν οι εστέρες που μπαίνουν σε αναλογία 5-20% .
-
Οι οργανικοί εστέρες ανήκουν στην ομάδα 5 και συμπληρώνουν τα μειονεκτήματα των pao που είναι κυρίως το χαμηλό σημείο αυτανάφλεξης.
Εννοείς χαμηλό Noack.
The Noack Volatility Test was originally developed and used in Europe and is a critical measure of motor oil quality. The test determines the mass an oil loses through volatilization during high-temperature service. Results are reported as a percentage of mass an oil has lost during the test — the lower the percentage the better, as this demonstrates resistance to oil volatility and breakdown. The volatility limit for ILSAC GF-5 is 15%. ACEA and GM’s dexos specify a maximum Noack volatility limit of 13%.
PAO έχουν υψηλό σημείο αυτανάφλεξης ( flash point και λίγο αργότερα autoignition temperature) και γι'αυτό τα προτιμούν για χρήση σε κινητήρες turbo. Πάντως τέτοια λιπαντικά είναι πλεον σπάνιο φρούτο και κοστίζουν ακριβά.
Όσα χρησιμοποιούν PAO το διαφημίζουν όσο μπορούν και όπως με το Γερμανο-Ρώσικο το γράφουν καθαρά στην ετικέτα.
-
Εν ολίγης ποια λιπαντικά ας πούμε ιξώδους 5w-40 ειναι συνθετικα PAO? Εάν δεν είναι είναι, αλλά πετυχαινουν τις σωστες προδιαγραφες με πρόσθετα είναι πρόβλημα?
-
Η Mobil έκανε στροφή μετά το δικαστικό κυνήγι με την Shell και σε μια εποχή που τα διαστήματα αλλαγής λιπαντικού είναι μεγαλύτερα από ποτέ!Εγώ κοιτάω μόνο τα συνηθισμένα στοιχεία, όσον αφορά τη βάση απλά εμπιστεύομαι τον κατασκευαστή.
-
Εν ολίγης ποια λιπαντικά ας πούμε ιξώδους 5w-40 ειναι συνθετικα PAO? Εάν δεν είναι είναι, αλλά πετυχαινουν τις σωστες προδιαγραφες με πρόσθετα είναι πρόβλημα?
https://www.mannol.de/products/synthetic-engine-oils
https://www.ravenol.de/en/product-range/motor-oils-for-passenger-cars-1/ravenol-vsi-sae-5w-40/
https://www.ravenol.de/en/product-range/motor-oils-for-passenger-cars-1/
Αν δεν πιέζεις υπερβολικά τον κινητήρα δε θα δεις αισθητές διαφορές με οποιοδήποτε λάδι.
Αν είσαι τελειομανής πρέπει να ψαχτείς για κάτι καλό.
-
Δεν τις ήξερα καν αυτές τις μαρκες . Μόλις τις έμαθα. Η ravenol φένεται εξαιρετικη εταιρία μόνο και μόνο το πώς παρουσιάζει τα λάδια της.
Πλήρη στοιχεία χωρίς να ψάχνεις msds .
Επίσης το mannol γιατί είναι τόσο φθηνό ;;
Αλήθεια γιατί αρκετοί κατασκευαστές δεν έχουν πλήρη αναλυτικά στοιχεία στα φύλλα msds και λείπουν αρκετά ;
Από Ελλάδα υπάρχει κάποια αξιόπιστη πηγή για αυτά τα λάδια; Βρήκα κάτι στο Σκρουτζ αλλά δεν ξέρω για την αξιοπιστία των μαγαζιών .
Επίσης τα mobil 1 που συγκαταλέγονται ? Παίζει εκεί pao? Γιατι τους απαγορευουν στη Γερμανία να τα πουν fully synthetic ;
-
Αν κάνεις αναζήτηση με google τις λέξεις ' PAO 5w40' βγάζει πολλές επιλογές.
π.χ κι εγώ τώρα είδα για πρώτη φορά αυτό:
-
Επίσης τα mobil 1 που συγκαταλέγονται ? Παίζει εκεί pao? Γιατι τους απαγορευουν στη Γερμανία να τα πουν fully synthetic ;
Τα mobil 1 ειναι hydrocracked. Ειναι στο group III . Δεν εχουν ουτε pao, ουτε εστερες. Στην Γερμανια fully synthetic λεγονται μονο τα pao και τα εστερικα.
υγ. Πλεον hydrocracked ειναι τα περισσοτερα Castrol, Total, Shell ,Mobil κτλ
-
Υπάρχουν και PAO με group III αντί για εστέρες . Θέλει ψάξιμο.
-
Εντάξει υπάρχουν αρκετές μικρές μάρκες που επικαλούνται ΡΑΟ και εστέρες στα λιπαντικά τους. Μπορείς όμως να τους εμπιστευτείς; Μήπως πηγαίνοντας για το κάτι τις καλύτερο πέσεις σε κακής ποιότητας προϊόντα ; Δηλαδή να φύγουμε από την motul mobil amsoil redline και να πάμε σε mannol ravenol; Φιλοσοφικό το ερώτημα με δύσκολη απάντηση. Ίσως στους μεγάλους παρασκευαστές λιπαντικών το όνομα να βαρένει πολύ στην τιμή, τίποτα δεν αποκλείεται.
-
Για τον καταλύτη δεν έριξαν και τον ψευδάργυρο?
-
Για τον καταλύτη δεν έριξαν και τον ψευδάργυρο?
Ναι για όλη την σύγχρονη αντιρυπαντικη τεχνολογία.
-
Πώς να εμπιστευθω τη mannol όταν έχει εστέρες συνθετικό με 20 ευρώ το 4λιτρο.
Θα μου πεις άμα στο φεσωσει 60 ευρώ θα την εμπιστευθεις? Καλό ερώτημα.
Κάτι άλλο που διάβασα σε ένα τεχνικό περιοδικό αυτοκινήτου είναι ότι τα σύγχρονα λάδια ειδικά τα api sn δεν έχουν επαρκή ποσότητα ψευδαργυρου zddp , δηλαδή ενός πρόσθετου ενάντια της φθοράς .
Αυτό έγινε λέει επειδή οι σύγχρονοι κινητήρες λόγο της καλύτερης σχεδίασης τους έχουν καλύτερους μηχανισμούς κινησης στο κομμάτι των ωστηριων και των βαλβίδων και δεν απαιτούν υψηλές ποσότητες αυτου του αντριβικου. Σε κινητήρες παλιους λέει ότι καλό είναι να μη χρησιμοποιούνται σύγχρονα λάδια για αυτό το λόγο.
-
W202 AMG wrote:
Για τον καταλύτη δεν έριξαν και τον ψευδάργυρο?
Ναι για όλη την σύγχρονη αντιρυπαντικη τεχνολογία.
Η mobil στο 0w40 ,5w50,10w60 έχει μεγάλες ποσότητες ψευδάργυρου.Αν η φάση δεν κολλάει σε καταλύτες κτλ δεν βρίσκω λόγο να χρησιμοποιήσει κανείς νεότερη προδιαγραφή.
Γνωρίζει κανείς αν όντως τα high saps λιπαντικά επιδρούν αρνητικά στον κύλινδρο?
-
Πώς να εμπιστευθω τη mannol όταν έχει εστέρες συνθετικό με 20 ευρώ το 4λιτρο.
Για ποιό λες ; Μάλλον έχει 5-10% εστέρες και το υπόλοιπο ορυκτέλαιο.
Μια και το 'φερε η κουβέντα στον ψευδάργυρο , Zn , ZINC :
https://www.penriteoil.com.au/products/10-tenths-racing-5w-30-100-pao-ester
-
Καλησπερα,
σε kia ceed άλλαξα πρόσφατα απο 10W-30 σε 5W-40 (LM Molygen) μπας και φύγει ένα ενοχλητικό κροτάλισμα κρύο-ζεστό. Τώρα σκέφτομαι μήπως ήταν καλύτερο το 5W-30 πάλι σε LM Molygen...Ή ακόμα καλύτερο πλήρως συνθετικό. Γνώμες;
-
Το κροταλισμα αν δεν προυπηρχε μαλλον σημαινει δυσλειτουργια στα ωστηρια των βαβιδων. Τον θορυβο μπορεις να τον κουκουλωσεις με ενα οικονομικο αξιοπρεπες λιπαντικο,προσθετοντας ομως ενα καλο αντιτριβικο. Εγω στα αυτοκινητα μου βαζω απο την πρωτη μερα το DaVinci X1R. Υπαρχουν μπολικες επιλογες στο εμποριο.
-
Το κροταλισμα αν δεν προυπηρχε μαλλον σημαινει δυσλειτουργια στα ωστηρια των βαβιδων. Τον θορυβο μπορεις να τον κουκουλωσεις με ενα οικονομικο αξιοπρεπες λιπαντικο,προσθετοντας ομως ενα καλο αντιτριβικο. Εγω στα αυτοκινητα μου βαζω απο την πρωτη μερα το DaVinci X1R. Υπαρχουν μπολικες επιλογες στο εμποριο.
Σε ευχαριστώ για την απάντηση αλλά η ερώτηση ήταν άλλη...αν ενδέχεται να εμφανίσει διαφορά το 5W30 με το 5W40 σχετικά με το θόρυβο. Προφανώς δεν θα φτιάξει ένα λάδι το μοτέρ αλλά ακούγοντας διάφορους να λένε ότι με αυτό το λάδι ειμαι ενταξει ενώ με το άλλο όχι σκέφτηκα τι πραγματικές διαφορές στον ήχο μπορεί να επιφέρει μια τόσο μικρή διαφορά στο ιξώδες. Αντιτριβικο χρησιμοποιώ Motorkote
-
Αν χρησιμοποιείς motorkote και συνεχίζεται το κροταλισμα τότε πρέπει να σταματήσεις τους πειραματισμούς με τα ιξωδες,που οι διαφορές είναι αμελητέες και να επικεντρωθείς στο πρόβλημα και την επισκευή του.
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]