-
Dexcool έβαζα και στο Astra (τρομερή πληγή το κύκλωμα νερού στα J) οπότε το έχω υπόψη μου. Όπως και να χει, σκέτο νεράκι δεν έπαιζε να βάλω γιατί γνωστός μηχανικός στα OPEL στην περιοχή της Αργυρούπολης μου είχε πει ρητά και μόνο το παραφλου αυτό γιατί περιέχει μέσα και ποσότητα λαδιού η οποία είναι υπερ-απαραίτητη στο κύκλωμα.
Βέβαια στην αραίωση και τότε (αλλά και τώρα) με νερό βρύσης.
Ελπίζω αυτό το χάσιμο παραφλου να μην οφείλεται σε διαρροή....
Η αλήθεια είναι ότι πρώτη φορά το κοίταξα βάζοντας νερό για τα τζάμια γιατί έχοντας στο μυαλό μου τη θεωρία του κλειστού κυκλώματος αλλά και ότι το αμάξι είναι ούτε 1 έτους, θεωρούσα πως δεν υπάρχει λόγος. Επίσης είχα στο μυαλό μου ότι θα έχω κάποια προειδοποίηση αν πέσει κάτω από το min η στάθμη αλλά μάλλον η PSA αυτά τα ενημερωτικά τα σνομπαρει... Κρίμα γιατί είναι και αρκετά σημαντικό για τη σωστή λειτουργία του κινητήρα. Δεν λέει να το καταλάβεις όταν θα σου ανεβάσει θερμοκρασία το κακόμοιρο...
-
Μικρό update περί του παραφλού.
Καλού-κακού μίλησα και με την OPEL και μου είπαν κι εκείνοι ότι είναι το Dex-Cool. Απλά ανάλογα την γραμμή παραγωγής του κινητήρα θα πρέπει να δω αν πρέπει να αγοραστεί το ροζ ή το πράσινο.
Το γράφω ώστε να μείνει ως πληροφορία στο thread.
-
Νέα έκδοση χαρτών 18.0 (με ημερομηνία 3 Ιουνίου 2020) για όσους έχουν Navi 5.0 με ενσωματωμένη πλοήγηση:
http://download.tomtom.com/OEM/PSA/MAP/PSA_map-eur_18.0.0-r0-NAC_EUR_WAVE2.tar
Καλησπέρα.
Πώς το βρήκες αυτό?
-
Σε γερμανικο φορουμ για το κροσλαντ.
Οι χάρτες είναι ίδιοι με αυτούς που παίρνει το 2008 και το 3008, καθώς και το c3 aircross αλλά ακόμα και το grandland x. Όλα αυτά τα οχήματα έχουμε την ίδια μονάδα infotainment.
-
Μικρό update περί του παραφλού.
Καλού-κακού μίλησα και με την OPEL και μου είπαν κι εκείνοι ότι είναι το Dex-Cool. Απλά ανάλογα την γραμμή παραγωγής του κινητήρα θα πρέπει να δω αν πρέπει να αγοραστεί το ροζ ή το πράσινο.
Το γράφω ώστε να μείνει ως πληροφορία στο thread.
Απ'όσο μπόρεσα να βρω το dexcool είναι μόνο ένα και είναι χρώματος πορτοκαλί.
-
απορώ με αυτό που λέτε για νερό βρύσης, δεν θα έβαζα με τίποτα στο κύκλωμά μου απλό νερό για πολλούς και διάφορους λόγους. έχω καθαρίσει εκατοντάδες ψυγεία στα μικράτα μου, και αν δείτε τι έβγαζα από μέσα μάλλον ούτε και εσείς θα το κάνατε.
-
απορώ με αυτό που λέτε για νερό βρύσης
Η συσκευασία του dexcool μιλάει ξεκάθαρα για νερό βρύσης:
https://admin.italiaricambi24.it/uploads/1/2/1000/8916_dac92_94-1940663.jpg
Το ίδιο και το manual του αυτοκινητου σελίδα 214 (ψυκτικό κινητήρα):
-
Είναι θέμα ορολογίας. Το καλύτερο είναι απο 'αποσκληρυμένο' νερό, δηλαδή να έχουν αφαιρεθεί τα άλατα αλλά να έχει ιόντα. Το απιονισμένο απαγορεύεται γιατί τραβάει τα ιόντα των μετάλλων του συστήματος ψύξης και το καταστρέφει. Εαν δεν υπάρχει αποσκληρυμένο, τότε καλύτερα της βρύσης από απιονισμένο.
-
Απεσταγμενο και αποσκληρυμένο πρεπει να ειναι το ιδιο μαλλον. Δεν υπαρχουν στο εμποριο αυτα , απο οσο ξερω . Το θεμα ειναι ποιο κανει μεγαλυτερη ζημια? Το απιονισμενο ή της βρυσης? Εγω γι αυτο το λογο προτιμαω τα 'ετοιμα' που δεν θελουν αραίωση με νερο , αλλά αν χρειαστει να προσθεσω και δεν εχω, ριχνω απιονισμενο
-
Απεσταγμενο και αποσκληρυμένο πρεπει να ειναι το ιδιο μαλλον. Δεν υπαρχουν στο εμποριο αυτα , απο οσο ξερω . Το θεμα ειναι ποιο κανει μεγαλυτερη ζημια? Το απιονισμενο ή της βρυσης? Εγω γι αυτο το λογο προτιμαω τα 'ετοιμα' που δεν θελουν αραίωση με νερο , αλλά αν χρειαστει να προσθεσω και δεν εχω, ριχνω απιονισμενο
Να αποφεύγεις το απϊονισμένο νερό σε ψυγεία, καθαριστηρες κλπ. Το επεξεργασμένο νερό έχει δύο στάδια: 'Αποσκληρυμένο' και 'Απϊονισμένο'. Το αποσκληρυμένο, έχει επεξεργαστεί ώστε να αφαιρεθεί κυρίως το Ασβέστιο, την ασπριλα που βλέπουμε στους βραστηρες, ώστε να μη γίνονται επικαθήσεις (που σε ένα σύστημα ψύξης θα μειωναν την εναλλαγή θερμότητας, μπορεί και να βουλωναν πολύ μικρής διατομής σωληνώσεις).
Το Απϊονισμένο νερό δεν έχει καθόλου ιόντα , ώστε να έχει όξινες ιδιότητες. Το απϊονισμένο νερό αν δεν είναι ανοξείδωτες οι σωληνώσεις, θα δρασει σαν ασθενές οξύ και θα προκαλέσει φθορές, μακροχρόνια είναι διαβρωτικό.
Είναι χειρότερο απ το να βάλεις νερό βρυσης, γιατί αν το σύστημα δουλεύει σωστά, το νερό δεν θα φτάσει θερμοκρασία βρασμού, ώστε ο κίνδυνος επικαθησεων να είναι πολύ μικρότερος απ τον κίνδυνο να φθαρουν μακροχρόνια, μαλακά μέταλλα, λαστιχένια/πλαστικά κολάρα κλπ. τμήματα.
-
Το θεμα ειναι ποιο κανει μεγαλυτερη ζημια? Το απιονισμενο ή της βρυσης? Εγω γι αυτο το λογο προτιμαω τα 'ετοιμα' που δεν θελουν αραίωση με νερο , αλλά αν χρειαστει να προσθεσω και δεν εχω, ριχνω απιονισμενο
Όπως είπε και ο Πηλιορείτης, το απιονισμένο απαγορεύεται, καταστρέφει το κύκλωμα ψύξης και διαβρώνει το αλουμινένιο ψυγείο.
-
Εσεις, βρυσης βαζετε?
-
Βάλτε εμφιαλωμένο αν δεν θέλετε βρύσης.
-
Κι αυτο εχει άλατα
-
Εσεις, βρυσης βαζετε?
Σαν έσχατη λύση ναι, αν χρειάζεται συμπλήρωμα και δεν μπορείς να βρεις κάτι καλύτερο (όπως το έτοιμο πραφλου που έγραψες) καλύτερα είναι να βάλεις βρύσης παρά απϊονισμένο (και λέμε απϊονισμένο το νερό που βάζαμε στις μπαταρίες, γιατί μόνο γι αυτό ενδείκνυται) λιγότερο βλαβερο είναι απ' τη βρύση (αρκεί να μην έχει ακαθαρσίες κλπ. δηλαδή μην είναι από καμιά σκουριασμένη βρύση, ή κάτι βρωμοκουβάδες που έχουν σε βενζινάδικα...). Εννοείται δεν θα γεμίσεις όλο το ψυγείο νερό βρύσης, κι αν χάνει πολύ και συμπληρώνεις συνέχεια θα ψάξεις τη διαρροή.
-
Βάλτε εμφιαλωμένο αν δεν θέλετε βρύσης.
Δε πινς νιρό, πινς βελούδο...
Ναι αυτό τουλάχιστον δεν θα έχει καθόλου ακαθαρσίες (υπάρχουν βρύσες σε ασυντήρητα δίκτυα που βγάζουν σκουριές και άμμο αν το φιλτράρεις) αλλά μικρή διαφορά έχει απ' το κοινό νερό ως προς τα υπόλοιπα.
-
Και αυτο που βαζουμε στα σιδερα ατμου , απιονισμενο ειναι. Εσυ λες να μην βαζουμε ουτε για τα πιτσιλιστήρια των υαλοκαθαριστήρων τετοιο?
Στο εμποριο δεν βρισκεις τιποτε αλλο εκτος απο απιονισμενο.Ρε που φτασαμε..... θα καθομαστε να μαζευουμε το νερο απο το a/c
-
Έχω πάντως την εντύπωση πως αυτό που πουλάνε ως 'νερό για σιδέρωμα' κι όχι 'απϊόνισμένο' είναι το κατάλληλο που θέλουμε (αποσκλυρημένο), ενώ και ίσως κι αυτά που πουλάνε για απιονισμένα να μην είναι πλήρως, κοστίζει η παραγωγή του...
Γιατί όμως τόση κουβέντα για τα ψυγεία των Opel? Έχω αγοράσει κι εγώ PSA με τον ίδιο κινητήρα και με βάζετε σε σκέψεις!
Είναι και το προηγούμενο Astra ξαδέρφου που τίναξε τα πέταλα λόγω νερού που πέρασε στη μηχανή στα καλά καθούμενα, πήγε για αλλαγή κινητήρα και πούλημα, ανησυχώ (ή να μην ανησυχώ λόγω PSA κινητήρα στα δικά μας?)
-
Απιονισμενο γραφει κι αυτο για το σιδερο ατμου. Γραφει ποσο αγωγιμότητα εχει. Χωρις καθολου ιοντα δεν ειναι. Απλα ειναι κατω απο καποια τιμη
-
Η ιδέα του όχι απιονισμένου είναι ότι αφού δεν έχει ιόντα το νερό, θα τα αφαιρέσει από τα μέταλλα.
Opel Crossland X