-
Πρέπει να γνωρίζεις τα κιλά αλά εκ βυθίσματος, έστω το πάχος του σύρματος του ελατηρίου, αν το ένα ελατήριο έχει σύρμα 10mm και το άλλο 9 ή 11 υπάρχει διαφορά, επίσης και το ίδιο το σύρμα ίσως διαφέρει ως προς την σύνθεση του σαν ατσάλι, υπάρχει διαφορά αν είναι ψυχρής περιέλιξης ή θερμής, μόνο το ολικό μήκος δεν λέω πολλά από μόνο του, όλα έχουν τη σημασία τους, γενικά αν δεν γνωρίζεις όλες τις λεπτομέρειες είναι ραντεβού στα τυφλά, γιαυτό είπα ότι πολλές φορές πληρώνουμε κάτι ακριβότερα επειδή αγοράσαμε κάτι που είναι λάθος και αναγκαστήκαμε να το αλλάξουμε πάλι.
-
Παρήγγειλα τελικα τα γνησια ελατηρια απο την αντιπροσωπεια και τα παρελαβα σημερα. Στα εμπρος εχω ενα θεμα, ο χρωματικος κωδικας τους ειναι διαφορετικος, γνωριζει κανεις τι σημαινουν αυτα τα χρωματα που ειναι σημαδεμενα πανω στο ελατηριο? επισης η μια συσκευασια ειναι διαφορετικη απο την αλλη. Τα πηρα γνησια για να μην εχω εγνοια, και τελικα παλι κατι στειλανε στραβα. https://imgur.com/bedAH6n Το αμαξι φοραει πανω τωρα το αριστερο που ο χρωματικος κωδικας περιλαμβανει και λευκο.
-
Η μερκ οταν απλα ρωτησα για γνησια ελατηρια αμορτισερ μου ειπαν οτι διαφερουν μεχρι και στο δεξια αριστερα αναλογα με την μπαταρια κτλ.Ισως παπατζα,πολυ ψυρισμα σκουγεται.Anyway οτι δεν ειναι ιδιο γυρνα το πισω και ζητα οτι παρηγγειλες.
-
Στις ΜΒ τα χρώματα δηλώνουν τη σκληρότητα του ελατηρίου (ίσως και μήκος). Είναι διαφορετικά ανάλογα με το μοντέλο, πχ τα w211 advangarde και τα w211 classic έχουν διαφορετικό μήκος και σκληρότητα. Επίσης διαφέρουν και στο ίδιο μοντέλο αν πρόκειται για προδιαγραφές μοντέλου για να ρυμουλκεί τρέιλερ, τροχόσπιτο, κλπ. ή για το sedan με το StationWagon.
Όπως λέει και ο w202, αν δεν είναι αυτά που πρέπει να τα επιστρέψεις.
-
Πιάσατε κουβέντα για ελατήρια, ωραία.
Θέλω να το σηκώσω πίσω, και στο συνεργείο μου πρότειναν, απλά να αλλάξω τα ελατήρια και να μην βάλω ενισχυτικά.
Τα αμορτισέρ είναι μεσαία KYB.
Είναι φορτωμένο.
-
Βαλε προσθηκες.
-
Με αυτό το σκεπτικό πήγα, αλλά μου πρότεινε να αλλάξω μόνο ελατήρια, με την αιτιολογία πως μετά από τόσα χρόνια (30) σίγουρα θα θέλουν αλλαγή.
-
30 χρονων + φορτωμα ναι θελουν αλλαγη.
-
καλημερα σε ολους! Τα ελατηρια ειναι καθισμενα στο Huyndai Accent 2002 μοντελο 1400 κυβικα του πατερα μου. Ειναι εξαιρετικα χαμηλο πια ουτε η φεραρι τοσο χαμηλη. Εχει 178.000 χλμ και τα αμορτισερ ειναι καλα δεν πλεουν. Δεν εχουμε απαιτησεις σπορ αλλα θελουμε να περνα χωματοδρομο και ετσι χαμηλο που εγινε δυσκολευεται, ασε που και να μπεις βγεις ειναι σπαστικο τοσο χαμηλο. Ξερετε τιποτε φθηνα ελατηρια που δεν σκληραινουν το αυτοκινητο;
-
στα παλια τα ελατηρια που εχουν κατσει, δεν υπαρχει τροπος να ανοιξουν, να τραβηχθουν, ωστε να μην ειναι πια καθισμενα και το αυτοκινητο να επανελθει στο υψος που ηταν; και ψηλοτερο να γινει ακομα καλυτερα
-
Αν το αμαξι δεν το κυνηγατε η λυση ειναι προσθηκες.Οι προσθηκες μπορουν να τοποθετηθουν στο ακρο του ελατηριου σαν αποστατες (δυσκολο αν ειναι μαζι με το αμορτισερ) ή αναμεσα απο σπειρες του ελατηριου.Το αλιεξπρες εχει τις ποιοτικες 10€ το ζευγαρι.Εγω θα παρω 4 λογω περιστασιακης χρησης σε χωματοδρομο(θα βαζω και θα βγαζω).Σωστο το αμαξι δεν θα γινει σε καμια περιπτωση.Τεντωμα δεν γινεται.
-
Προχώρησα σε αντικατάσταση ανάρτησης , νέα αμορτισέρ kyb excel g, νέα ελατηρια (γνήσια) , νέα 4 top mount (γνήσια) και κάτι λαστιχακια στα γόνατα εκεί που πατάνε τα ελατήρια (γνήσια).
Από τη πρώτη στιγμή που το πήρα άλλη αίσθηση προς το καλύτερο , βασικά σαν καινούριο. Εξαφανίστηκαν υπόκωφοι ήχοι στις ανωμαλίες του δρόμου.
Όμως έχω ένα άλλο πρόβλημα με το στρίψιμο των τροχών. Ακούγεται τρίξιμο δεξιά ,λογικά το top mount? Πήγα στο μάστορα την ίδια μέρα και μου λέει άστο να πατήσουν καλά τα ελατήρια με τα νέα λαστιχακια και θα είναι οκ. Και τελικά έτσι έγινε σταμάτησε αρκετά ο θόρυβος.....όμως τώρα που πιανει δροσιες το πρωί στο ξεπαρκαρισμα τρίζει σε μια συγκεκριμένη διαδρομή περιστροφής και όχι σε ολόκληρη τη περιστροφή.. Το κάνει είτε στο τρίψιμο είτε στην επαναφορά στην ευθεια. Μετά που ζεστενεται σταματαει αρκετά.
Καμιά ιδέα πριν το λύσω όλο πάλι ? Να του ρίξω λίγο σπρευ λευκού γρασσου πάνω στη βίδα που φένεται το ρουλεμάν?
Στη τοποθέτηση δεν νομίζω να έγινε κάτι λάθος , την κάναμε μαζί με το μάστορα κουμπωσαν όλα οκ.
Βγάλαμε τα παλιά που ήταν πίτα λιωμένα και βάλαμε τα νέα και τρίζουν ,μου την έχει βαρέσει στα νεύρα .
-
Καλησπέρα,
Ονομάζομαι Άγγελος και έχω ενα Fiat grande punto Tjet 1400cc 120hp Sporting, του 2009.
Το αμάξι απο day 1 του αλλαχτηκαν τα μαμα ελλατήρια και μπήκαν κοκκινα eibach χαμηλώματος 3 εκατοστών. Τα αμορτισέρ όμως μείνανε αυτά που είχε απο μαμα. Θεωρητικά, (αν κανω λάθος διορθώστε με) τα αμορτισερ με αυτό το συνδυασμό θα ήταν παντα σε ποσοστό τους πιεσμένα. Παρόλα αυτά ποτέ δεν είχα καποιο θέμα σταθερότητας, πάντα ηταν άνετα καί σε καλούς δρόμους καί σε χάλια, και μπορώ να πώ σε στροφές στην εθνική οδό κρατούσαν ικανοποιητικά για ταξίδι.
Γενικά η χρήση που θέλω δεν είναι αγωνιστική. Είναι η καθημερινή, με ίσως λιγο πιο σπορ χαρακτήρα, αλλα δεν είναι οτι το γονατίζω το αμάξι σε στροφές και τέτοια.
Άλλαξα λοιπόν μεταξύ άλλων, και τα αμορτισέρ μαζί με τα topmount στο αμάξι, πριν 2 εβδομάδες. Έβαλα Koni (πορτοκαλί) STR.T Performance, που έχουν μικρότερη διαδρομή και θεωρητικά θα ταιριάζανε καλύτερα με τα ελλατήρια χαμηλώματος που έχει το αμάξι.
Εδώ και 2 βδομάδες λοιπον νιώθω μια περίεργη συμπεριφορά κυρίως στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Ακόμα και σε ευθείς δρόμους, και σχετικά απο τους καλούς δλδ αττική οδο ή εθνική/κηφησίας κτλπ, νιώθω το πίσω μέρος να κάνει bounch πανω κάτω, μια ταλάντωση. Μόνο σε ελάχιστα μέρη των δρόμων το αμάξι βρίσκεται σε άνετη οδηγική κατάσταση. (προφανώς σε δρόμους που είναι χαλια λακουβες σαμαρακια κτλπ δεν συζητάμε ειναι αναμενόμενο να πηγαίνει πανω κατω το αμαξι. Νιώθω λες και σκανάρουν οι ρόδες την παραμικρή ανομαλία του δρόμου και μου την φέρνουν στην καμπίνα. Σαν να προχωράει το αμάξι σε δρόμο με 'κυματισμό'.
Αυτό το φαινόμενο κατάλαβα οτι επιδυνώνεται αρκετά, εώς και μή ασφαλές, όταν στρίβω πχ σε μεγαλη στροφή εθνικής με μεγάλη ταχύτητα 120 km/h.
θα ήθελα τη βοήθεια σας, να καταλάβω πού βασίζεται αυτό το φαινόμενο.
Είναι απλά τόσο πολυ σκληρά τα αμορτισέρ που έτσι θα είναι απο δω και περα?
Μήπως να αρχίσω να κοιτάω αν φταίνε λαστιχα ή ζαντες? μήπως απο λακούβες κτλπ εχουν στραβώσει.
Δεν έκανα ευθυγράμμηση οταν αλλαξα τα αμορτισερ, θα μπορούσε επισης να είναι αυτό?
Δεν ξέρω που να το αποδώσω όλο αυτο
Ρωτάω ωστε αν είναι καποιο τεχνικό θεμα που λύνεται να το βρώ να το λύσω, γιατί για τόσα λεφτα που έδωσα για αυτα τα αμορτισερ δεν ειμαι καθόλου ευχαριστημένος με αυτό το φαινόμενο. Αν είναι απλώς επειδη εινια αρκετά πιο σκληρά, τότε να το καταλάβω και να ψάξω να τα αλλαξω όσο ακομα ειναι καινούρια.
Ευχαριστώ πολύ
-
'Οταν βάζουμε ελατήρια χαμηλώματος και δεν αλλάζουμε τα αμορτισέρ με αντίστοιχα χαμηλώματος, τα έμβολα των αμορτισέρ στη θέση ηρεμίας τους κατεβαίνουν χαμηλότερα κατά τα εκατοστά που είναι χαμηλότερα τα ελατήρι;α, έτσι στις λακκούβες τερματίζουν και χτυπάνε, το ότι τα μαμά δεν χτυπούσαν ήσουν τυχερός γιατί μάλλον είχαν μεγαλύτερη ελεύθερη διαδρομή, τώρα τα ΚΟΝΙ που έβαλες αν δεν είναι χαμηλώματος τερματίζουν και χτυπάνε αλλάζοντας την πορεία του αυτοκινήτου.
Δεν φταίνε τα ΚΟΝΙ και τα λάστιχα ή ότιδήποτε άλλο αλλά η άγνοια η δική σου αλλά και αυτών που σου τα έβαλαν και δεν σε προειδοποίησαν, ίσως και να μην τους το είπες ότι έχεις ελατήρια χαμηλώματος.
Αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να τα βγάλεις και να πας σε ένα μηχανουργείο να κόψουν το καλάμι των αμορτισέρ στο επάνω μέρος όσα εκατοστά είναι κοντύτερα τα ελατήρια σου, πχ 3 εκατοστά, θα τα κόψουν εκεί που στηρίζεται το καλάμι των αμορτισέρ στην καρότσα φτιάχνοντας καινούργιο σπείρωμα, έτσι τα έμβολα θα επανέλθουν στη φυσιολογική τους θέση και δεν θα έχεις πρόβλημα.
Κάνε άμεσα την κίνηση πριν καταστραφούν από τα χτυπήματα.
-
Από το να μπλέκεις με κόψε ράψε καλύτερα να τα ξεφορτωθείς και να πας σε coilover. Ποτέ δεν κατάλαβα και ποτέ δεν είδα κάποιον ευχαριστημένο με παντρέματα αναρτήσεων και ελατηρίων.
-
σε ευχαριστώ πολύ για τη διάθεση σου να μου εξηγήσεις όλα τα παραπάνω.
καταλαβαινω όλα όσα λες, όμως τα συγκεκριμένα Koni είναι χαμηλώματος, επειδή ακριβώς ήξερα ότι έπρεπε να πάρω με μικρότερη διαδρομή έμβολου. Άρα θεωρητικά πρέπει να είναι στο 100% τους σε κατάσταση ηρεμίας όπως λες.
επίσης το φαινόμενο που αναγράφω παραπάνω με το συνεχόμενο bouncing που κάνει το αμάξι το συναντώ σε δρόμους ολοκαίνουριους και χωρίς λακούβες όπως η Αττική οδός ή εθνική οδός ακόμα και σε κομμάτια δρόμων που είναι ημερών το οδόστρωμα. άρα δεν έχει κάποια λακουβα ώστε να τερματίσει το έμβολο.
αντίθετα, όταν όντως είμαι σε δρόμους με λακούβες και 'κύματα' συμπεριφέρεται κανονικά καθώς δουλεύει το (πιο σκληρό) αμορτισέρ.
μπορεις να σκεφτείς τί μπορεί να φταίει με τα δεδομένα αυτά ; Γιατί έχω έκανα και μπρος πίσω τα λάστιχα επειδή τα πίσω ήταν πιο παλιά, αλλά δεν άλλαξε κάτι.
ευχαριστω'Οταν βάζουμε ελατήρια χαμηλώματος και δεν αλλάζουμε τα αμορτισέρ με αντίστοιχα χαμηλώματος, τα έμβολα των αμορτισέρ στη θέση ηρεμίας τους κατεβαίνουν χαμηλότερα κατά τα εκατοστά που είναι χαμηλότερα τα ελατήρι;α, έτσι στις λακκούβες τερματίζουν και χτυπάνε, το ότι τα μαμά δεν χτυπούσαν ήσουν τυχερός γιατί μάλλον είχαν μεγαλύτερη ελεύθερη διαδρομή, τώρα τα ΚΟΝΙ που έβαλες αν δεν είναι χαμηλώματος τερματίζουν και χτυπάνε αλλάζοντας την πορεία του αυτοκινήτου.
Δεν φταίνε τα ΚΟΝΙ και τα λάστιχα ή ότιδήποτε άλλο αλλά η άγνοια η δική σου αλλά και αυτών που σου τα έβαλαν και δεν σε προειδοποίησαν, ίσως και να μην τους το είπες ότι έχεις ελατήρια χαμηλώματος.
Αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να τα βγάλεις και να πας σε ένα μηχανουργείο να κόψουν το καλάμι των αμορτισέρ στο επάνω μέρος όσα εκατοστά είναι κοντύτερα τα ελατήρια σου, πχ 3 εκατοστά, θα τα κόψουν εκεί που στηρίζεται το καλάμι των αμορτισέρ στην καρότσα φτιάχνοντας καινούργιο σπείρωμα, έτσι τα έμβολα θα επανέλθουν στη φυσιολογική τους θέση και δεν θα έχεις πρόβλημα.
Κάνε άμεσα την κίνηση πριν καταστραφούν από τα χτυπήματα.
-
Εφόσον είχα ήδη τα eibach και ήταν σε καλή κατάσταση σκέφτηκα ότι δε χρειαζόμουν τα coilover αν απλά έπαιρνα ένα αμορτισέρ χαμηλώματος.
Όμως το πήρα και τελικά φάνηκε ότι ή αυτό έχει κάποιο πρόβλημα ελλατωματικό ή είναι τόσο σκληρό που προκαλεί αυτή την παλινδρόμηση στο αμάξι δε ξέρω που αλλού να το αποδώσω. Θα κάνω και ακόμα ένα τεστ με ένα σετ καινουρια 4αρα λάστιχα και αν δεν πάω πίσω στον rella που τα πήρα ( και εκείνος μου πρότεινε να βάλω αυτά) γιατί έδωσα πολλά χρήματα και δεν είναι δυνατόν να μην οδηγείται το αμάξι ούτε να ανακατεύονται όσοι μπαίνουν μέσααν σου έρχεται κάτι άλλο στο νού θα ήθελα να το ακούσω. Σε ευχαριστώ
Από το να μπλέκεις με κόψε ράψε καλύτερα να τα ξεφορτωθείς και να πας σε coilover. Ποτέ δεν κατάλαβα και ποτέ δεν είδα κάποιον ευχαριστημένο με παντρέματα αναρτήσεων και ελατηρίων.
-
Εχει οδηγησει καποιος αλλος το αυτοκινητο και να εχει την ιδια εντυπωση με εσενα? Καποιες φορες μετα απο μια αλλαγη παρατηρουμε πραγματα που πριν δεν τα ειχαμε καταλαβει, αν δεν το εχει οδηγησει και αλλος μηπως να πηγαινες σε καποιον τεχνηκο και να επαιρνες την αποψη του στο προβλημα σου γιατι δυστυχως αν δεν δουμε κατι απλα υποθεσεις κανουμε.
-
Ηλία καλημέρα.
σε αυτό που λες έχεις ένα δίκιο. Το έχω δώσει σε 2 φίλους μου καί στον μηχανικό που το πάω. Οι δύο φίλοι μου ανακατεύτηκαν ο μηχανικός μου λέει ότι είναι πολύ σκληρά τα αμορτισέρ και δεν αποροφανε κραδασμούς.
εγω να το δεχτώ αυτό αλλά γιατί να κάνει πάνω κάτω το αμάξι σε απόλυτα ευθύ δρόμο αυτό δεν καταλαβαίνω τι μπορεί να φταίει;
και δεν είναι σίγουρα η ιδέα μου γιατί άτομα που βάζω στο πίσω κάθισμα παραπονιούνται χωρίς να τους πω καν ότι έκανα κάποια αλλαγή στο αμάξι.
Έχω την εντύπωση ότι ίσως τα πίσω δεν δουλεύουν καθόλου δλδ ελαττωματικά, καθώς οποιαδήποτε κίνηση στο πίσω κομμάτι μου φέρνει χτύπους και δονήσεις στην καμπίνα. Δλδ σαν να έχω αφήσει εργαλειοθήκη στο πορτ μπαγκαζ ή να μην έχει κλείσει καλά το πορτ μπαγκαζ κάτι τέτοιο. Όλα αυτά με οδηγούν ότι μάλλον δε δουλεύουν τα πίσω -
Απολυτα ευθυς δρομος δεν υπαρχει, με σκληρη αναρτηση οπως εχεις εσυ τωρα αναλογα με το αναγλυφο του δρομου σε καποια ταχυτητα διμιουργειται μια ταλατωση η οποια ειναι ενοχλητικη εως κουραστικη, το να μην δουλευουν τα πισω αμορτισερ ειναι πιθανο θα το διαπιστωσεις με το να βαλεις καποιο βαρος στο μπαγκαζ ή βυθιζοντας στο πισω μερος το οχημα με τα χερια σου, καλυτερα παντως να το ξαναδει ο τεχνικος που στα περασε.
Οι σκληρες αναρτησεις εχουν καποια πλεονεκτηματα αλλα και πολλα μειονεκτηματα για καθημερινη χρηση σε δρομο.
Περί Αναρτήσεων