-
Μαλλον τρυπησε το σεβρο
Αλέξανδρε, το πρόβλημα σου το περιέγραψε σωστά ο συνονόματός σου, ή τρύπησε το σέρβο η χάλασε η ανεπίστροφη βαλβίδα που έχει, ή τρύπησε ο χοντρός ελαστικός σωλήνας που έρχεται στο σέρβο από την εισαγωγή ο οποίος καταλήγει στην ανεπίστροφη βαλβίδα.
Η βαλβίδα αυτή είναι πλαστική και κουμπωτή επάνω στο σέρβο και στηρίζεται σε ένα ελαστικό δαχτυλίδι, αν τραβήξεις δυνατά τον σωλήνα κρατώντας την βαλβίδα μπορείς να την ξεκουμπώσεις και να την ελέγξεις μόνο σου, όπως και να ελέγξεις οπτικά τον σωλήνα, ακόμα καλύτερα να βάλεις μπροστά στο ρελαντί και να κλείσεις τη σωλήνα με το χέρι σου, αν δεν είναι τρύπιος θα κάνει κενό, αν έχει τρυπήσει θα χάνει και δεν θα έχεις κενό, το ίδιο και με την βαλβίδα, αν έχει τρυπήσει η μεβράνη του σέρβο τότε χρειάζεται αλλαγή, πάρε από τα μεταχειρισμένα ένα που θα είναι οπτικά σε πολύ καλή κατάσταση.
-
Σας ευχαριστώ πολύ και τους δύο σας!!!
-
Εδώ και αρκετό καιρό (περισσότερο βέβαια τα καλοκαίρια που οδηγώ κάποιες φορές με ανοιχτό παράθυρο οδηγού) έχω παρατηρήσει ότι αν ξεκινήσω το αμάξι από κρύο (να έχει μείνει παρκαρισμένο αρκετές ώρες δηλαδή), συχνά (ίσως όχι πάντα αλλά συχνά) ακούγεται ένας ήπιος μεταλλικός ήχος από τους πίσω τροχούς, πιθανότατα τον πίσω αριστερό (πλευρά οδηγού). Ο ήχος ακούγεται σαν ελαφρύ ξύσιμο μετάλλου με μέταλλο, είναι πιο αισθητός όσο μικρότερη είναι η ταχύτητα κίνησης, και η δική μου υποψία πηγαίνει σε πιθανό ανεπαίσθητο στράβωμα στις πίσω δισκόπλακες (του αριστερού τροχού για την ακρίβεια) ή ενδεχομένως, κάποιο θέμα με τη λειτουργία (απασφάλιση) του (συμβατικού, όχι ηλεκτρικού) χειροφρένου. Μετά από 2-3 λεπτά οδήγησης (το πολύ) ο ήχος πρακτικά εξαφανίζεται.
Υπόψη ότι δισκόπλακες πίσω μαζί με τακάκια αλλάχθηκαν (λόγω φυσιολογικής φθοράς, για πρώτη φορά) το καλοκαίρι του 2014, στα 141.000χλμ/9 χρόνια (τώρα το αμάξι έχει κοντά 223.000χλμ, αλλά ο ήχος ακούγεται τουλάχιστον τα τελευταία 15-20.000 χλμ). Δισκόπλακες είχαν μπει τότε Brembo (αγορά δική μου) και τακάκια γνήσια Opel (επίσης δική μου αγορά). Στον τελευταίο έλεγχο προ 3μήνου στο ΚΤΕΟ δεν υπήρξε καμία απολύτως παρατήρηση για πέδηση, τακάκια, δίσκους κλπ, ενώ ούτε στο φρενάρισμα δεν έχω απολύτως καμία περίεργη συμπεριφορά.
Κάποια άποψη επί του θέματος από τους γνωρίζοντες;
-
Έχεις κάνει ποτέ service στις δαγκάνες ? Σε όλες εννοώ. Μετά από τόσα χρόνια δεν περιμένουμε να αρχίσουν να τρέχουν υγρά από τα έμβολα για να τις επισκευάσουμε, τα έμβολα κολλάνε και δεν γυρίζουν πίσω το ίδιο εύκολα με αποτέλεσμα όταν αλλάζουμε τακάκια να παρατηρούμε ότι το ένα είναι περισσότερο φαγωμένο από το άλλο, αυτό σημαίνει ότι κολλάει το έμβολο του τακακιού με την μεγαλύτερη φθορά.
-
Μάλιστα. Σέρβις στις δαγκάνες δεν έχω κάνει...Οπότε πιθανολογείς Παναγιώτη ότι η δαγκάνα από την πλευρά που ακούγεται, δεν έχει άμεση επαναφορά, με συνέπεια μετά από ακινησία του αυτοκινήτου (όπου προφανώς το αντίστοιχο έμβολο ήταν εκτονωμένο λόγω χειροφρένου), να μην επανέρχεται άμεσα το έμβολο αλλά μετά από κάποιο χρόνο και κατά συνέπεια να ακούγεται αυτό το σύρσιμο σε μέταλλο (πάστα από τακάκι σε δισκόπλακα);
-
Κάπως έτσι.
-
ηρθε η ωρα για αλλαγη δισκων μπροστα στο tribute. φοραει 303mm δισκους
θα ηθελα την γνωμη σας σχετικα με την επιλογη εταιριας.
brembo 09A40111 με p24159 τακακι
textar 92197703 με 2443901 τακακι
και οποια αλλη προταση ευπροσδεκτη
-
ηρθε η ωρα για αλλαγη δισκων μπροστα στο tribute. φοραει 303mm δισκους
θα ηθελα την γνωμη σας σχετικα με την επιλογη εταιριας.
brembo 09A40111 με p24159 τακακι
textar 92197703 με 2443901 τακακι
και οποια αλλη προταση ευπροσδεκτη
Σε τι αυτοκίνητο αναφέρεσαι?
-
η γνωμη ειναι textar
-
Τα μαμα θα ελεγα Δημητρη.
-
Συμφωνώ, τα μαμά τα οποία ακόμα και αν πχ είναι Textar ή ότι άλλο έχουν την πάστα που έχει προδιαγράψει το εργοστάσιο από τις δοκιμές του, κανένα τακάκι δεν μοιάζει με τα μαμά ακόμα και αν τα φτιάχνει η οποιαδήποτε γνωστή ή μη εταιρία γιατί έχει δικές του προδιαγραφές.
Εκτός και αν μιλάμε για διαφορετική χρήση του αυτοκινήτου με σκληρή οδήγηση, μεγάλα φορτία κλπ, εκεί χρειάζονται δοκιμές με διαφορετικές μάρκες και πάστες μέχρι να βρεθεί το τακάκι που να ικανοποιεί τις καινούργιες ανάγκες.
-
Ford Focus 1.6 βενζινη με δισκοφρενα μπρος 278mm και πισω 265mm. Το αμαξι δεν το κυνηγω αλλα ουτε παω σαν συνταξιουχος και σκεφτομαι να φορεσω Goodridge, Brembo τρυπητους, Ferodo DS2500 μπροστα και πισω ισως τα μαμα (ATE;;;) ωστε να βελτιωσω κυριως την αισθηση του φρεναρισματος σε βουνα, που πηγαινω συχνα, και αυτη τη μια φορα που μπορει να μου τυχει στην ΕΟ οπου πρεπει να πεσω απο τα 160 στα 50 σε δευτερολεπτα. Τι λετε; Να κοιταξω για καμπανα αντι για τρυπητους ή να βαλω συμπαγη δισκο; Το DS2500 ειναι υπερβολη για μενα που δεν οδηγω ραλιτζιδικα ή να παω στα Premier που μου προτειναν; Υγρα αλλαξα πριν κανα μηνα και εβαλα ATE P200.
υ.γ. Παναγιωτη - 21 Quadra το πμ που σου εστειλα μαλλον δεν το πηρες ..... να στο ξαναστειλω;
-
Ford Focus 1.6 βενζινη με δισκοφρενα μπρος 278mm και πισω 265mm. Το αμαξι δεν το κυνηγω αλλα ουτε παω σαν συνταξιουχος και σκεφτομαι να φορεσω Goodridge, Brembo τρυπητους, Ferodo DS2500 μπροστα και πισω ισως τα μαμα (ATE;;;) ωστε να βελτιωσω κυριως την αισθηση του φρεναρισματος σε βουνα, που πηγαινω συχνα, και αυτη τη μια φορα που μπορει να μου τυχει στην ΕΟ οπου πρεπει να πεσω απο τα 160 στα 50 σε δευτερολεπτα. Τι λετε; Να κοιταξω για καμπανα αντι για τρυπητους ή να βαλω συμπαγη δισκο; Το DS2500 ειναι υπερβολη για μενα που δεν οδηγω ραλιτζιδικα ή να παω στα Premier που μου προτειναν; Υγρα αλλαξα πριν κανα μηνα και εβαλα ATE P200.
υ.γ. Παναγιωτη - 21 Quadra το πμ που σου εστειλα μαλλον δεν το πηρες ..... να στο ξαναστειλω;
Κανεις νορμαλ χρηση και εχεις νορμαλ σχετικα αδυναμο αμαξι.. Ολα αυτα που γραφεις ειναι περιττα, εκτος απο σωληνακια goodridge που θα βελτιωσουν λιγο την αισθηση. Δεν πιστευω οτι σε εχουν κρεμασει ποτε τα μαμα τακακια. Η επιλογη υγρων φρενων πολυ καλη, type 200 θα εννοεις που εχει υψηλα σημεια βρασμου.
-
AlexFocus wrote:
Ford Focus 1.6 βενζινη με δισκοφρενα μπρος 278mm και πισω 265mm. Το αμαξι δεν το κυνηγω αλλα ουτε παω σαν συνταξιουχος και σκεφτομαι να φορεσω Goodridge, Brembo τρυπητους, Ferodo DS2500 μπροστα και πισω ισως τα μαμα (ATE;;;) ωστε να βελτιωσω κυριως την αισθηση του φρεναρισματος σε βουνα, που πηγαινω συχνα, και αυτη τη μια φορα που μπορει να μου τυχει στην ΕΟ οπου πρεπει να πεσω απο τα 160 στα 50 σε δευτερολεπτα. Τι λετε; Να κοιταξω για καμπανα αντι για τρυπητους ή να βαλω συμπαγη δισκο; Το DS2500 ειναι υπερβολη για μενα που δεν οδηγω ραλιτζιδικα ή να παω στα Premier που μου προτειναν; Υγρα αλλαξα πριν κανα μηνα και εβαλα ATE P200.
υ.γ. Παναγιωτη - 21 Quadra το πμ που σου εστειλα μαλλον δεν το πηρες ..... να στο ξαναστειλω;
Κανεις νορμαλ χρηση και εχεις νορμαλ σχετικα αδυναμο αμαξι.. Ολα αυτα που γραφεις ειναι περιττα, εκτος απο σωληνακια goodridge που θα βελτιωσουν λιγο την αισθηση. Δεν πιστευω οτι σε εχουν κρεμασει ποτε τα μαμα τακακια. Η επιλογη υγρων φρενων πολυ καλη, type 200 θα εννοεις που εχει υψηλα σημεια βρασμου.
Αν εχει συμπαγης δισκους ενα καλυτερο τακακι σιγουρα θα βελτιωνε τα πραγματα.
-
Ford Focus 1.6 βενζινη με δισκοφρενα μπρος 278mm και πισω 265mm. Το αμαξι δεν το κυνηγω αλλα ουτε παω σαν συνταξιουχος και σκεφτομαι να φορεσω Goodridge, Brembo τρυπητους, Ferodo DS2500 μπροστα και πισω ισως τα μαμα (ATE;;;) ωστε να βελτιωσω κυριως την αισθηση του φρεναρισματος σε βουνα, που πηγαινω συχνα, και αυτη τη μια φορα που μπορει να μου τυχει στην ΕΟ οπου πρεπει να πεσω απο τα 160 στα 50 σε δευτερολεπτα. Τι λετε; Να κοιταξω για καμπανα αντι για τρυπητους ή να βαλω συμπαγη δισκο; Το DS2500 ειναι υπερβολη για μενα που δεν οδηγω ραλιτζιδικα ή να παω στα Premier που μου προτειναν; Υγρα αλλαξα πριν κανα μηνα και εβαλα ATE P200.
υ.γ. Παναγιωτη - 21 Quadra το πμ που σου εστειλα μαλλον δεν το πηρες ..... να στο ξαναστειλω;
Καλημέρα και χρόνια πολλά, δεν έχω πάρει κανένα mail, σου έστειλα mail πριν λίγο.
Οι τρυπητοί δίσκοι θα σου φέρουν κραδασμούς όταν γεμίσουν και βουλώσουν οι τρύπες τους από τα υπολείμματα των τακακιών και από θόρυβο, δεν υπάρχει λόγος, είναι προτιμότεροι οι χαρακτοί ή καθόλου, επίσης υπάρχει και ο κίνδυνος του ραγίσματος στις τρύπες όταν αρχίζουν και μειώνονται οι φρέζες που έχουν στην αρχή τους, το μικρό αυτό φρεζάρισμα στις τρύπες γίνεται για να φύγουν οι συγκεντρωμένες τάσεις που δημιουργεί η κάθε τρύπα, όσο όμως προχωρά η φθορά του δίσκου αυτές μειώνονται μέχρι που εξαφανίζονται, τότε αρχίζει το ράγισμα σε εκείνα τα σημεία. Υπάρχει λύση, στην μέση της φθοράς του δίσκου πχ στο 1mm από το συνολικό του πάχος της φθοράς του που είναι τα 2mm, να βγουν οι δίσκοι και να ξαναγίνουν οι φρέζες όπως ήταν στην αρχή, μόνο που δεν το κάνει κανείς.
Επειδή οι δίσκοι σου είναι μικροί και δεν προσφέρουν μεγάλο μοχλό, ένα τακάκι με υψηλό συντελεστή τριβής που δεν θα μειώνεται με την άνοδο της θερμοκρασίας όπως είναι πχ το DS2500 είναι προτιμότερο, έτσι μένει το θέμα διαχείρισης της θερμοκρασίας των δίσκων αν υποθέσουμε ότι το τακάκι τα βγάζει πέρα, εκεί η λύση είναι μόνο μια, οι διαιρούμενοι δίσκοι.
Οι τρυπητοί δεν προσφέρουν καλύτερο αερισμό γιατί εκτός από το ότι βουλώνουν σύντομα, ειδικά αν χρησιμοποιείς μαλακό τακάκι, οι τρύπες όσο είναι ανοιχτές διακόπτουν την ομαλή ροή του αέρα στις βάνες που έρχεται από το εσωτερικό των δίσκων και φεύγει από την περιφέρεια του, είναι προτιμότερο να βρεις τρόπο να τοποθετήσεις αεραγωγούς ή κάποιον πλαστικό ανακλαστήρα εκτροπής του αέρα, τοποθετούνται στο ψαλίδι και εκτρέπουν τον αέρα που ρέει προς το εσωτερικό των δίσκων, πρέπει όμως να υπάρχει ροή του αέρα στο ύψος του ψαλιδιού, ο αέρας που ρέει κάτω από το αυτοκίνητο δεν έχει την κατάλληλη ροή, οπότε αυτό δουλεύει αν υπάρχουν ανοίγματα στον προφυλακτήρα και με την κατάλληλη εύκαμπτη πλαστική σωλήνωση να φέρεις εκεί τον αέρα.
Όλα αυτά είναι μπλέξιμο, απλά τα αναφέρω για να δείξω ότι υπάρχουν τρόποι καλύτερου αερισμού για την διαχείριση της θερμοκρασίας των φρένων.
Tα σωληνάκια υψηλής θα σου προσφέρουν καλύτερη αίσθηση και περισσότερη δύναμη στην δαγκάνα σε δυνατά φρεναρίσματα γιατί τα μαμά μαρκούτσια φουσκώνουν και δεν μεταφέρουν όλη τη δύναμη στα έμβολα της δαγκάνας, θέλουν όμως προσοχή και γνώση στην τοποθέτηση γιατί είναι εύκολο να φύγει το σωληνάκι από τον αντάπτορα του στην δαγκάνα αν κουνιέται συνεχώς με το πάνω - κάτω και δεξιά - αριστερά των τροχών και το τσακίζει.
-
Κατατοπιστικοτατος Παναγιωτη σχετικα με τις φρεζες στους τρυπητους. Θα μιλησουμε και απο κοντα. Αν παω σε DS2500 που ειναι ημιμεταλλικο (;;;) λογικα πρεπει να κοιταξω με τους δισκους τι θα κανω γιατι σε παρατεταμενα φρεναρισματα και τσαρουχωματα θα εχω θεμα με τις υψηλες θερμοκρασιες.
Goodridge θα τοποθετηθουν γνωριζοντας οτι αυτο που προσφερουν ειναι μια καλυτερη αισθηση στο φρεναρισμα και οχι αυξηση της πεδησης.
Τα μαμα φρενα δεν με εχουν προδωσει αλλα πιστευω οτι ειδικα σε ΕΟ φορτωμενος με επιβατες και αποσκευες και πηγαινοντας με 160 δεν θα εχω το καλυτερο αποτελεσμα σε φρεναρισμα πανικου.
-
Ένα ποσοστό αύξησης της πέδησης υπάρχει γιατί τα σωληνάκια υψηλής είναι αδιάσταλτα ενώ τα μαμά φουσκώνουν στην πίεση, ειδικά όταν τα υγρά είναι πολύ ζεστά και αυτό μεταφράζεται σε απώλεια δύναμης στο φρενάρισμα.
Η καλύτερη αίσθηση προέρχεται ακριβώς επειδή δεν φουσκώνουν. δεν διαστέλλονται.
-
Σωστα τα λες Παναγιωτη.Με τα DS2500 οταν θα ειναι κρυα απο οτι εχω καταλαβει θα πρεπει να συμβιβαζομαι ή οχι; Πισω αφηνω μαμα δισκους και τακακια ή ψαχνομαι για κατι αλλο;
-
Τελικά και μετά από 1600 χλμ τα ds2500 αντικαταστάθηκαν με ferodo premier και ησύχασαν τα αυτιά μου. Τα οποία είναι πολύ καλά τακάκια ακόμη και για σχετικά σπόρ χρήση. Βέβαια δεν είναι για tracks days αλλά λίγο με ενδιαφέρει. Τα ds2500 μπορεί να προσφέρουν πολύ καλό φρενάρισμα-ακόμη και κρύα- εν τούτοις το εκκωφαντικό σφύριγμα που κάνουν τα καθιστούν για μένα ακατάλληλα για καθημερινή χρήση. Δοκίμασα τα πάντα αλλά ο θόρυβος δεν έλεγε να φύγει. Κρίμα τα 185€ που πλήρωσα. Τελικά για πολιτική χρήση μόνο τακάκια με προδιαγραφές R90. (Τα ds2500 δεν ικανοποιούν αυτή την προδιαγραφή).
-
Τα DS2500 δεν σφυράνε πάντα και δεν σφυράνε σε όλα τα αυτοκίνητα. Οι λόγοι είναι πολλοί.
-
κατάσταση της δαγκάνας από φθορές, βρώμες, υπολείμματα τακακιού, σκόνη τακακιών κλπ.
-
σχεδίαση της δαγκάνας, μονοπίστονη, πολυπίστονη, φθορά στους πείρους, στα έμβολα / χιτώνια, διάβρωση των εμβόλων, φθαρμένα O;Ring εμβόλων κλπ.
-
Τρόπος στήριξης των τακακιών στην δαγκάνα, με φουρκέτες, με φουρκέτες και ελατήρια,
-
Κράμα μαντεμιού του δίσκου, στην αγορά των κοινών εμπορικών δίσκων υπάρχουν 4 διαφορετικά κράματα
-
Είδος στήριξης τακακιού, απλού ή Hammer στις μονοπίστονες.
-
Φθορά των τακακιών, τα μισοφαγωμένα τακάκια που έχουν ψηθεί και σκληρύνει συμπεριφέρονται διαφορετικά από ότι όταν είναι καινούργια και φρέσκα.
Από αυτές τις βασικές περιπτώσεις γιατί υπάρχουν και υποπεριπτώσεις, μόνο η 4 έχει να κάνει με την πάστα του τακακιού, οι άλλες περιπτώσεις είναι παράγοντες που δεν αφορούν την πάστα, ή είναι συνδυαστικοί παράγοντες που μια σκληρή πάστα θα φέρει τα όποια προβλήματα στην επιφάνεια που ήταν κρυμμένα με το μαλακό τακάκι, γιατί πολλές φορές τα φρένα R90 τρίζουν και αυτά, όχι τόσο συχνά αλλά τρίζουν. Δεν αναφέρω την υγρασία γιατί πρακτικά εξαφανίζεται πολύ σύντομα από τους δίσκους και τα τακάκια.
Δεν κάνουν όλα τα τακάκια για όλες τις χρήσεις, θα το επαναλαμβάνω συνεχώς, αν θέλουμε το κάτι παραπάνω θα πρέπει να δεχθούμε συμβιβασμούς, όπως η τιμή, και κάποιες φορές ο θόρυβος, άλλοτε η μεγαλύτερη φθορά του δίσκου κλπ, αν η προτεραιότητα είναι όλα τα άλλα εκτός από την ασφάλεια σε μια κακή στιγμή που έτυχε η στραβή ή σε συνθήκες πίεσης τότε δεν πρέπει κανείς να ξεφεύγει από τα γνήσια μαμά τακάκια που είναι τα πλέον κατάλληλα.
Εδώ χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή γιατί στα συνεργεία λένε στον πελάτη αυτό φοράει το δικό σου ή αυτό φοράει το μεγαλύτερο μοντέλο και είναι καλύτερο, ή αυτό το φοράει και πχ η Porsche και ψαρώνει ο πελάτης αλλά ποτέ δεν είναι η ίδια πάστα που έχει το original του εργοστασίου. Δεν είναι δυνατόν πχ το premier μια και το έφερε η κουβέντα που φοράει το Panda να έχει την ίδια σύνθεση πάστας με την πχ Cayenne ή με το Fiat Ducato φορτωμένο με 5 τόνους παρόλο που έχουν την ίδια εμπορική ονομασία ( Premier )
Σημ: Και εγώ τα φόρεσα τα Premier αλλά φυλαγόμουνα γιατί πχ στην Πεντέλη σε γρήγορη κατάβαση ήταν για μόνο 3-4 στροφές μετά έπρεπε να κόψω ρυθμό γιατί έμενα από fade στο τακάκι, όχι στα υγρά.
Υπάρχουν και τα fake σε κουτί που είναι σαν το original κατά 90%,
-
Φρένα!!! Εντυπώσεις και απόψεις