Κ.Παναγιώτη
Γνωρίζεις γιατί δεν γράφουν όλα τα τακάκια τον συντελεστή τριβής πάνω τους; Υπάρχει και κάποιος άλλος τρόπος που μπορούμε να τον καταλάβουμε;
Κ.Παναγιώτη
Γνωρίζεις γιατί δεν γράφουν όλα τα τακάκια τον συντελεστή τριβής πάνω τους; Υπάρχει και κάποιος άλλος τρόπος που μπορούμε να τον καταλάβουμε;
ΠΕΤΑ wrote:
(γι'αυτό βάζουνε ταμπούρα ακόμα)
Εξελίσεται η τεχνολογία των υλικών. Δεν ξέρω γιατί τόσος κόσμος (ή μάλλον ξέρω, για την εμφάνιση) έχει φάει κόλλημα με τα ταμπούρα πίσω και δεν τα θέλει καθόλου ,χωρίς καν να ξέρουν πως λειτουργούν. Οδηγώ ένα επαγγελματικό φιατ doblo με ταμπουρα πίσω (μοντέλο 2020) και τα φρένα του είναι ότι καλύτερο έχω δει σε αμάξι μου. Ακόμη και από civic type r του 2005 που οδηγώ(με πισω δισκόφρενα). Η αίσθηση και η απόδοση είναι η μέρα με τη νύχτα .
Αλήθεια δεν έχει οδηγήσει κανείς αμάξι με εξαιρετικά φρένα φορωντας ταμπούρα πίσω ή αμάξι με μέτρια φρένα και πίσω δισκοφρενα? Μιλαω για απλά αμάξια και όχι επιδόσεων. Σχεδον παντα σε κρεμάνε στο ζόρι τα εμπρός υλικά τριβής των δισκόφρενων και όχι τα ταμπουρα πίσω. Κακώς δίνεται τόσο έμφαση και κράζουν αμάξια με ταμπούρα πίσω χωρίς να έχουν δει την αίσθηση και την απόδοση του φρένου συνολικά .
Προτιμώ ένα αμάξι που ο κατασκευαστής έδωσε έμφαση στη συνολική κατανομή πέδησης και έφτιαξε ένα ποιοτικό σύνολο πέδησης με ταμπουρα πίσω , παρά ένα όχημα με μετρια συνολική πέδηση όμως προς χάρην εμφάνισης και marketing τοποθέτησε πίσω όμορφα δισκόφρενα.
Συμφωνώ ότι υπάρχουν καθημερινά αυτοκίνητα με ταμπουρά που έχουν εξαιρετικό φρενάρισμα. Δεν είναι όμως μόνο το φρενάρισμα το ζητούμενο αλλά και η αντοχή στα συνεχή πατήματα.
Πάντως είναι λογικό σε αυτοκίνητο με ταμπούρα πίσω να σε κρεμάνε στο ζόρι τα μπροστινά αφού τα ταμπούρα πίσω συμμετέχουν με πολύ λιγότερο ποσοστό στην συνολική πέδηση, με αποτέλεσμα όλο το ζόρι να πέφτει εμπρός.
Τα μπροστινα μου Ferodo Premier ειναι GF. Για τα πισω δεν εχω φοτο.
https://postimg.cc/94VsthPD
Όντως γράφουν GF, όμως στον πίνακα Brake pads coefficient of friction που ξέρω δεν αναφέρει κατηγορία GF. Περίεργο...
https://i.postimg.cc/x8SqqRtS/E2904751-17-FE-49-AB-90-D8-88-A24-C9-C7219.png
https://i.imgur.com/4oUdNeT.jpg
https://i.imgur.com/7UVjwQQ.jpg
Έξω στη συσκευασία δεν φένεται τίποτα .
Στα μπροστινά, τώρα το παρατήρησα, γράφει GG.
Στα πίσω όμως τίποτε.
https://i.postimg.cc/ncwcfXHY/C1-A16-B47-1864-4-FD6-83-D3-A491-D8253-D79.jpg
https://i.postimg.cc/wMqTgJyF/FDBFC749-84-BD-40-D7-8607-BFDA7-FFCBEA8.jpg
AlexFocus wrote:
Απο τα ποσταρισματα του 21 Quadra εμαθα τι σημαινει τακακι, δισκοι, fade τακακιου και υγρων, διαχειριση θερμοτητας καθως στο φρεναρισμα η κινητικη ενεργεια μετατρεπεται σε θερμοτητα κτλ. Εχω περασει και απο το εργαστηριο του αλλα δεν προχωρησα σε κατασκευη καμπανων. Μου αφησε τις καλυτερες εντυπωσεις και τον ευχαριστω πολυ. Οσο για το Μοραρη τι να πω ..... ο ανθρωπος ειναι ψυχακιας με τη δουλεια του. Μου εκανε ενα γενικο καθαρισμα/συντηρηση φρενων καθως στην αντιπροσωπεια που πηγαινα απλα εβαζαν/εβγαζαν τακακια. Ξερετε οι γνωστες τσαπατσοδουλειες των αντιπροσωπειων σε εργασιες του στυλ φρενα, κλιματισμος κτλ. Επισης ο Μοραρης μου εβαλε σωληνακια Goodridge, φρεσκα υγρα ATE TYP200, Ferodo Premier και δισκους ATE power disc και απο τοτε απεκτησα πλεον φρενα. Πραγματικα εγινε μια μεταμορφωση.
Στην επομενη αλλαγη των τακακιων σκεφτομαι να φορεσω ATE original με συντελεστη τριβης GG. Εχω Ford Focus 1.6, οδηγηση γενικα ηρεμη αλλα ανεβοκατεβαινω βουνα. Με τα Premier δεν μπορω να πω οτι εμεινα απο φρενα αλλα θα ηθελα μεσα σε λογικα πλαισια χωρις να παω σε μεταλλικα και πολυ σκληρα τακακια να βελτιωσω λιγο ακομα τη πεδηση μου.Συμφωνώ σε οτι λες για τον Μωραρη. Ακριβώς τα ίδια τακάκια φοράω και γω τα premier με συντελεστή GF εμπρός και GG πίσω και σκέφτομαι στην επόμενη αλλαγή να πάω σε ΑΤΕ. Δεν ξέρω όμως πόσο συντελεστή έχουν εκείνα. Πρέπει να τα δω έξω από το κουτί τους. Αν δω ότι δεν έχουν κάποια αντιληπτή διαφορά σε σχέση με τα ferodo δεν θα τα ξαναπροτιμησω , γιατί είναι αρκετά ακριβότερα.
Όταν το συζήτησα με τον Μάνο και του ανέφερα τα ΑΤΕ δεν τον είδα και ιδιαίτερα ενθουσιασμένο....μου είπε ότι με τα γνωστά ferodo ,brembo ,textar , θα έχω το καλύτερο φρενάρισμα σε ΟΕΜ κατάσταση αφήνοντας να εννοηθεί οτι δεν χρειάζεται να ψάχνομαι περαιτέρω για καλύτερα ΟΕΜ τακάκια.
Κατ΄αρχάς είσαι σίγουρος ότι τα μπροστινά έχουν συντελεστή GF? Ρωτάω γιατί απ΄όσο γνωρίζω οι κωδικοί είναι EE,FE,FF,GG,HH. Μήπως φοράς FF και όχι GF? Αλήθεια επειδή έχουν περάσει πολλά set από Ferodo Premier από τα χέρια μου (αυτή την στιγμή έχω 2 ολοκαίνουργια set μπροστά μου στα κουτιά τους) που είδες να αναγράφεται ο κωδικός? Γιατί εγώ δεν βλέπω τίποτα, ούτε στο site της Ferodo, ούτε στο τακάκι ούτε πουθενά?
Επειδη εχω πειραματιστει με τα φρενα απο το panda αρκετες φορες... τακακι ΤΙΜΙΟ θα βρεις στην παστα του premier. Απο wagner , thermoquite κλπ δεν βγαινουν κωδικοι για τα δικα μας ουτε για πλακα. Το ειχα ψαξει και παλαιοτερα και δεν αξιζει ΤΟΣΟ κοστος για να παρεις το τιποτα. Εαν θελεις και εχεις διαθεση να παιξεις παραπανω πας στα ds2500 ωπου πλεον ξεκινανε και φρεναρουνε καλα απο χαμηλες θερμοκρασιες. Απο δισκο βαλε και τον μαμα αντεχει το ξυλο . Εαν παλι θελεις κατι αλλο εκτος απο premier πανε σε Galfer/ Ate που ειναι τιμιοτατο. Αλλωστε στο panda για να φτασεις να φρεναρεις τοσο καλα θελεις και καλα υγρα σε στυλ ΑΤΕ BLUE DOT 4 , και σωληνακια. Θα δεις μια σχετικα καλη διαφορα αλλα εως εκει .
Τα premier τα ξέρω. Τα φορούσα στο προηγούμενό μου panda 4x4 (169). Σωληνάκια και υγρά φοράω ήδη.
Τα Thermoquite τα είχα βάλει στι δικό μου και στους γιού μου, μου άρεσαν πολύ μέχρι εκεί που τα περίμενα, δεν είναι για να κατέβεις την Πεντέλη με την ταυτότητα στο στόμα αλλά είναι κάπου εκεί κοντά, και αθόρυνα λόγω κατασκευής τους.
H πάστα τους βγαίνει και στην πίσω πλευρά και ακουμπάει στο έμβολο και δεν τρίζουν, Ρώτα τον Παναγόπουλο αν τα έχει, εγώ θα πάω το πρωί από εκεί να πάρω βίδες, είμαι 300 μέτρα μακριά, θα ρωτήσω αν έχει κλπ και θα σου πω.
θα του τηλεφωνήσω μετά τις 11,30. Εάν πάτε ποιο νωρίς είναι για panda 4x4 cross του 2020. Και πάλι ευχαριστώ πολύ!!!
Εγώ ψάχνω πατώντας Wagner brake pads και με βγάζει στο αμερικάνικο site. Αυτά τα Wagner που πουλάει αυτός ο Παναγόπουλος είναι σίγουρα καλύτερα από τα premier?
Γεια σας φίλοι!
Θέλω τη γνώμη σας σχετικά με τα panda 4χ4.
Συγκεκριμένα πήγα για έλεγχο ένα μεταχειρισμένο του 2010 και βρέθηκε ότι έχει πρόβλημα ο άξονας στη μεσαία τριβή. Το συνεργείο της αντιπροσωπείας λέει ότι το κόστος αντικατάστασης είναι 2000 ευρώ, ενώ ο μηχανικός της μάντρας θα το φτιάξει με 100 μόνο ευρώ. Η διαφορά είναι τεράστια. Ξέρω ότι οι αντιπροσωπείες συχνά αλλάζουν όχι ένα μέρος του συστήματος αλλά όλο το σύστημα, αλλά από την άλλη, με τα 100 ευρώ που θα δώσει ο έμπορος στον μηχανικό του, μήπως θα κάνει ένα πρόχειρο μπάλωμα και αφού το αγοράσω θα έχω μετά προβλήματα ;
Μήπως να αποφύγω το 4χ4 και να προτιμήσω απλό;
Ως νυν κάτοχος Panda 4x4 και πρώην κάτοχος του προηγούμενου Panda 4x4 να σου πω την εμπειρία μου
Εάν είναι όντως σχισμένη η μεσαία τριβή θα χρειαστεί κατέβασμα ο άξονας, άνοιγμα στα 2 και αντικατάσταση της μεσαίας τριβής. Συνήθως αλλάζεται και ο σταυρός και χρειάζεται ζυγοστάθμιση. Όπως πολύ σωστά έγραψε και ο Quanda 21, η δουλειά αυτή θέλει εμπειρία και η Αξονοτεχνική την έχει και με σχετικά λογικό κόστος. Με 100euro, μόνο την μεσαία τριβή θα σου αλλάξει ο μάστορας και ναι μεν θα έχεις καινούργια μεσαία τριβή, αλλά και κατά 99% κραδασμούς. Δεν ξέρω τι ακριβώς θέμα έχει το αμάξι και σου λένε για μεσαία, αλλά πολλές φορές στις αλλαγές ταχυτήτων ακούγεται ένα γκντουπ το οποίο πολλοί πιστευόυν ότι είναι από τον άξονα, ενώ είναι από τα silent block του πίσω διαφορικού. (συνήθως το δεξιά τα παίζει ή το πίσω και δεν κοστίζουν περισσότερο από 80-90E και τα δύο) Πάντως σε κάθε περίπτωση απέφυγε την αντιπροσωπεία η οποία χρεώνει 2000 γιατί αντικαθιστά όλον τον άξονα με καινούργιο. Αν το αυτοκίνητο που λες κατά τα άλλα είναι καλό, προσπάθησε να σου κόψει 350-400 κατοστάρικα που κοστίζει συνήθως η επισκευή.
Καλημέρα και ευχαριστώ για τον χρόνο σου. Σε ferodo βγάζει μόνο τα premier. Σε ebc αν και τα δείχνει στον κατάλογο( πράσινα) εν τούτοις δεν είναι διαθέσιμη ακόμη. Hawk, pagid, bendix δεν βγάζουν, η ΑΡ βγάζει μόνο για τις δικές της δαγκάνες ενώ τα carbotech τα θεωρώ υπερβολικά για το συγκεκριμένο αμάξι. Η Wagner δεν δραστηριοποιείται στην Ευρώπη και ότι έχει είναι για αυτοκίνητα Αμερικής,Ασίας. Μόνο η mintex βγάζει ένα σετ αλλά δεν ξέρω αν είναι καλύτερα από τα premier.