-
Κύριε ευλόγισε τις ζόρικες καριέρες μας και τα κρυφά πολυτελή μας καταφύγια
Με δόξα στόλιζε τις νύχτες και τις μέρες μας, να ξελογιάζουμε νεκρά ακροατήρια
Κύριε σήκωνε ψηλότερα τις μύτες μας, κάνε τα μούτρα μας να αστράφτουνε μυστήρια
Με χρήμα γέμιζε τις μέρες και τις νύχτες μας να ξελογιάζουμε νεκρά ακροατήρια -
Ο χρήστης saxon_747 έγραψε:
Κύριε ευλόγισε.........................
-
Ο χρήστης dstou έγραψε:
Δεν υπήρξε ιστορικά μέχρι στιγμής αυτόνομη κοινωνία, τουλάχιστον να έχει βρεθεί τέτοια και να έχει μελετηθεί.
Ακόμη και μικρές κοινότητες ιθαγενών που έχουν ανακαλυφθεί σε ζούγκλες όπως του Αμαζονίου ή σε ξεκομμένα νησιά του ωκεανού, ακόμη και το 1901, ή το 1948 που έχουμε πρόσφατα παραδείγματα, ζώντας πλήρως αποκομμένοι από τον υπόλοιπο κόσμο και (πιθανότατα) μη έχοντας έρθει σε επαφή με αυτόν ποτέ, είναι ετερόνομες σύμφωνα με τον Καστοριδιακό ορισμό του όρου. Παρόλο που ζουν αυτάρκεις και έχουν ότι χρειάζονται γι' αυτό, πιστεύουν σε θεό (θεούς). Μπορεί αυτές οι θεότητες να είναι το ποτάμι γύρω από το οποίο ζουν, ή ο θεός της βροχής, ή το ιερό ερπετό, αλλά πιστεύουν.
Αυτό που αναφέρει ο Κ. για την αθηναική δημοκρατία, είναι αυτό που έχει εμφανιστεί και μερικές άλλες φορές στην ιστορία όπως στην προεπαναστατική αμερική (Τόμας Τζέφερσον περί πλήρους διαχωρισμού κράτους εκκλησίας, και ψήφισης νόμων για πολίτες και μόνο ασχέτως θρησκευτικών πεποιθήσεων), είναι ψήγματα και μόνο αυτόνομης σκέψης μέσα σε μια ετερόνομη κοινωνία στην οποία η θρησκευτική πίστη είναι πανταχού παρούσα, σε καμμία περίπτωση πλήρης κοινωνία.
Στην αρχαία αθηναική δημοκρατία, η παρουσία της πίστης ήταν παντού, και η ετερονομία ΜΑΚΡΑΝ κυρίαρχη. Πίστευαν σε θεούς, έκαναν (άνθρωπο)θυσίες, συμβουλεύονταν ακόμη και για ψύλλου πήδημα τα μαντεία, επικαλούντο τους θεούς σε καθημερινή βάση, έκαναν μυστήρια και εορτές αφιερωμένες σε αυτούς, έχτιζαν μεγαλοπρεπείς ναούς, πολεμούσαν συντεταγμένοι πίσω από την επίκληση στους θεούς τους, και περίμεναν τον από μηχανής θεό στις τραγωδίες για να δώσει λύση στην δραματουργική πλοκή, μεταξύ άλλων.
Και όποτε υπήρξαν αυτά τα ψήγματα αυτόνομης σκέψης, πάλι ιστορικά, αποδείχτηκαν εφήμερα, μετά από τις σχετικές αμφιταλαντεύσεις οι κοινωνίες υποτροπίασαν πάλι.
Δεν μπορώ να προβλέψω για το μέλλον κάτι, ότι αποκλείεται δηλαδή να υπάρξει αυτόνομη κοινωνία με την καστοριδιακή έννοια του όρου.Για τα bold διαφωνω, εξαρταται βεβαια απο ποσες αποχρωσεις του γκρι βλεπεις, , η αθηναϊκη δημοκρατια δεν ειναι μια αθεη κοινωνια, οι Αθηναιοι ομως δεν περιμενουν απο τον Μωυση να κατεβει απο το βουνο να τους δωσει τις δεκα εντολες και να τους πει τι να κανουν, η κοινωνια τους απαντα στα ερωτηματα μονο μεσα απο την ιδια της την οργανωση, ψηφισουν εκλεγουν, εξοστρακιζουν κλπ. Η δυναμη της βρισκεται στους οπλιτες-πολιτες αυτοι πολεμανε για τους εαυτους τους , δεν εχουν μισθοφορους κλπ. Εχουμε μια σαφεστατα αυτονομη οργανωση της κοινωνιας. Οσο για τον ρολο της θρησκειας ειναι περιορισμενος δεν ειναι η πηγη και η αφετηρια της οργανωσης τους. Δεν πανε δλδ στην Ακροπολη για να ψηφισουν(αλλωστε η ιδια η ψηφοφορια δεν εχει νοημα αν περιμενεις τον Θεο να βγαλει το φιδι απο την τρυπα), οι αποφασεις παιρνονται στην Πνυκα , και στην Αγορα. Εχουμε ακομα ακομα και εναν χωροταξικο διαχωρισμο εξουσιων κλπ.
Οσο για τον Ευριπιδη, και τον Απο Μηχανης Θεο, ειναι ισως και αυτο ενδεικτικο της σχεσης τους με το υπερβατικο(ασε που τον δουλευαν για την εφευρεση του αυτη, Αριστοφανης). Οι ηρωες του δεν καθονται και προσευχονται σε ολο το εργο, αλλα αντιστεκονται στην μοιρα τους τα βαζουν με τους Θεους, χτιζουν περιπλοκους χαρακτηρες εντασεις αναμεσα σε αυτους και την κοινωνια, το φαντασιακο κλπ.Απο τον Προμηθεα δεσμωτη μεχρι την Μηδεια εχεις απειρες εκφανσεις αυτης της αμφισβητησης.
Τεσπα δεν προσπαθω να σε πεισω για καποιους λογους ισως επιμενεις στην κριση σου, δεν εχει νοημα να το παρακανουμε.Οσο για τον Τζεφερσον, συμφωνω.Γενικα το ζητημα εχει αρκετη κουβεντα και εξαρταται απο ποσο αυστηρα ή ελαστικα θα εφαρμοσει κανεις τον ορισμο του Κ. Εγω τεινω να αποδεχθω ως αυτονομες τις κοινωνιες που σχηματιζουν ενα πολιτισμικο κελυφος, τετοιο που τους επιτρεπει την
α)Αμφισβητηση του φαντασιακου(απο καιρο εις καιρον)
β)Την αποδομηση των κοινωνικων ιδρυματων (Οταν η βουλη π.χ. δεν δουλευει πρεπει να γκρεμιζεται και φτου και απο την αρχη)
γ)Την ενθαρρυνση της συλλογικοτητας (ακομα και με τον επιταφειο που λεει ο λογος)Το προβλημα ομως της αυτονομιας εχει να κανει και με τον τροπο ερμηνειας της ιστοριας, ποσο σημαντικο μπορει να ειναι το ιστορικο παρον, μπορουμε να παμε σε μια καθαρα στρουχτουραλιστικη αναλυση της κοινωνιας, μιας και ειπε και για Althusser πιο πριν ο skye, να μιλησουμε δλδ μονο για κυριαρχες ιδεολογιες? Εσυ νομιζω κανεις μια νηξη για 'ανθρωπινη φυση' στο ...οι κοινωνιες υποτροπιασαν παλι...μπορουμε να μιλησουμε για ανθρωπινη αδυναμια στην κατασκευη και υπηρεσια των νομων μας, ή απλα για το αποτελεσμα των ιδεολογιων?
-
Ο χρήστης kon5 έγραψε:
Σκέψεις για τηλεοπτικό κανάλι από την Εκκλησία
Ένα «όνειρο» του αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου, που δεν κατάφερε ο ίδιος να υλοποιήσει, λόγω του υψηλού κόστους του, επανέρχεται στην επικαιρότητα... παρά το γεγονός ότι η περίοδος δεν ευνοεί τέτοιου είδους οικονομικά ρίσκα, την ώρα, μάλιστα, που ο ραδιοφωνικός σταθμός της Εκκλησίας κοστίζει περί τα 800.000 ευρώ.
Τη σχετική εισήγηση, πάντως, έκανε σήμερα στην Ιερά Σύνοδο, ο μητροπολίτης Σερρών Θεολόγος και το θέμα θα συζητηθεί και στη συνεδρίαση της Ιεραρχίας, η οποία τελικά θα αποφασίσει για το θέμα.
Οι ιεράρχες, όμως, συζήτησαν και το θέμα της κάρτας του πολίτη και αποφάσισαν ότι το κείμενο, που έχει δοθεί, περιέχει ασάφειες, αντιφάσεις και δημιουργεί σύγχυσηhttp://www.inews.gr/141/skepseis-gia-ti ... klisia.htm
Σαν δεν ντρεπόμαστε λέω γω
Αντί να δώσουν κάτι τις από την αμύθητη περιουσία που έχουν κλεισμένη στα σεντούκια και στα μοναστήρια του Αγίου Όρους μπας και σωθεί ο εν δυνάμει νεκρός που λέγεται Ελλάδα κάθονται και συζητάν για τηλεοπτικό σταθμόΚαι η πλάκα είναι ότι άνθρωποι απολυμένοι, άρρωστοι που δεν τυγχάνουν της πρέπουσας νοσηλείας και λοιποί χρήζοντες βοήθειας συμπολίτες μας θα τρέχουν στους ναούς να βρουν παρηγοριά αντί να πάρουν με τις ντομάτες όλους αυτούς που άλλα κηρύσσουν και άλλα πράττουν
Μη μασάς
Τα κοπρόσκυλα της εκκλησίας πάντα έτσι φέρονταν. Στα δύσκολα μόνο τους χοντροπάτους τους κοίταγαν.
Θα βάλουμε τα τζιμάνια του φόρουμ να χακέψουνε τον πομπό και θα μεταδίδουμε τσόντες -
-
Eδώ έχετε και οι δύο δίκιο . (για γέλια και για κλαματα βέβαια)
Γιατί να δώσει η εκκλησία την περιουσία της στους κουμανταδόρους φαγάνες .Είναι κάτι λογικό.
Απο την άλλη γιατί να μην διαθέσει με δικούς της όρους ένα μέρος της προς βοήθεια στους πραγματικά φτωχούς ή να δώσει προς εκμετάλευση στους ανθρώπους που πραγματικά θέλουν να δημιουργήσουν.
Θα μου πείτε..πλάκα κάνεις και που ξέρει η εκκλησία ποιοί είναι αυτοί και γιατί να μην τα φάνε .Σιγά τα ουά ,τόσα που έχει. -
Γιατί η εκκλησία είναι τράπεζα και μάλιστα με τρομερά κεφαλαιακά αποθέματα και τεράστια επιρροή στους διοικούντες τον πλανήτη. Δεν είναι τυχαίο που από το Άγιον κατά τα λοιπά όρος έχουν παρελάσει και παρελαύνουν διαρκώς πολιτικοί ηγέτες παγκοσμίου βεληνεκούς.
Κατά τα λοιπά οι πιστοί μπορούν να τρων άνετα τον ΥΠΕΡπαπά ότι η εκκλησία είναι με το λαό, κηρύσσει και πράτει κατά γράμμα τις επιταγές του Θεού -
Άν κοιτούσε λίγο τις επιταγές του Θεού θα είχε άδειες τσέπες.Τι υποκρισία!
Ο μόνος που δεν φταίει είναι ο Θεος. -
Ο χρήστης JarnoT έγραψε:
Αντί να δώσουν κάτι τις από την αμύθητη περιουσία που έχουν κλεισμένη στα σεντούκια και στα μοναστήρια του Αγίου Όρους μπας και σωθεί ο εν δυνάμει νεκρός που λέγεται Ελλάδα...
Για να έχουμε μετά 2 εν δυνάμει νεκρούς... Και μετά να ζητήσουμε και την αμύθητη περιουσία των 300ων... να έχουμε 302 εν δυνάμει νεκρούς... Και μετά; Μήπως να ζητήσουμε λέω εγώ και τα χρωστούμενα των Γερμανών;;
Βρε, η εκκλησία να σιγουρέψουμε ότι θα είναι μεταξύ των νεκρών, και τα υπόλοιπα τα βρίσκουμε
-
Εδώ και μερικές μέρες ξάχνω στο ίντερνετ κάτι που άκουσα στο ραδιόφωνο χετικά με τον Ιησού και την συναντησή του με Έλληνες μαθητές που ήθελαν να τον γνωρίσουν. Δυστηχώς δεν βρήκα κάποια αξιόπιστη πηγή πέρα του ότι το θέμα συναντάται σε διάφορα παραθρησκευτικά και εθνικιστικά σάιτ. Τουλάχιστον βρήκα μια ιστοσελίδα-φόρουμ που παρουσιάζει το θέμα κάπως πιο ψυχρά χωρίς φυσικά να λείπουν τα όποια ευτράπελα και παραθέτω μια παράθεση.
Απο: http://www.multiforums.gr/sciences/view ... 904&page=1
Φημολογείται πως το 1974, ο καθηγητής Ε. Πρόκος βρήκε ένα χειρόγραφο κείμενο του Ευσέβιου Παμφύλου, Επισκόπου Καισαρείας, το οποίο περιείχε αποσπάσματα από το κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο. Κάποιοι Έλληνες επισκέφτηκαν τον Χριστό και αυτός τους είπε:
«Ελήλυθεν η ώρα ίνα δοξασθή ο υιός του ανθρώπου. Ελλάς γαρ μόνη ανθρωπογεννεί, φυτόν ουράνιον και βλάστημα θείον ηκριβωμένον. Λογισμόν αποτίκτουσα οικειούμενον επιστήμην...».
Ξέρει κανείς απο εμάς τίποτα γι'αυτή την ιστορία γιατί μου κάνει κάποια εντύπωση το όλο θέμα.
Όντως υπήρξε τέτοιο περιστατικό, δηλαδή έλληνας καθηγητής βρήκε τέτοιο έγγραφο που περιείχε αυτή την φράση του Χριστού;
Επίσης αν όντως ισχύει το πρώτο ερώτημα, το εν λόγω κείμενο είναι γνήσιο η ψευδεπίγραφο;
-
Καταρχην υπαρχει τετοιος καθηγητης;Δεν βρισκω τιποτα αλλο περα απο το ιδιο κειμενο σε διαφορα sites.
-
Ακόμη και το πνεύμα των Χριστουγέννων «θυσιάζεται» φέτος στο βωμό της λιτότητας αφού σύμφωνα με επίσημα στοιχεία από ειδικούς φορείς και ιδρύματα πάνω από 35% πτώση κατέγραψαν οι φιλανθρωπίες. Γεύματα αγάπης, φιλανθρωπικά gala, εορταστικά bazaar, εκδηλώσεις με αφορμή τη διάθεση χρημάτων σε κοινωφελή ιδρύματα απουσιάζουν αισθητά κατά την φετινή εορταστική περίοδο σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.
Παλαιότερα, με τη λέξη φιλανθρωπία (ή στα λατινικά caritas), οι χριστιανοί απέδιδαν τον ελληνικό όρο «αγάπη» έτσι όπως φαίνεται αρχίζει να εκλείπει κάθε είδους μορφή δωρεάς προς τα διάφορα ιδρύματα εφόσον πλέον φορολογείται με 20% με το νόμο 3842/2010, το οποίο συνιστά μνημόνιο κοινωνικής αναλγησίας και αδιαφορία για τις ευπαθείς ομάδες.
Πάει πλέον η ευκαιρία να εκφράσει κανείς τα φιλανθρωπικά του αισθήματα
**Το νέο αυτό φορολογικό «τσουνάμι». βέβαια εξαιρεί για άλλη μια φορά η εκκλησία αφού το οικονομικό επιτελείο υπέκυψε για μια ακόμη φορά στις επιθυμίες των ιερέων και τελικά δέχτηκε ο φόρος δωρεάς της εκκλησίας να φορολογείται με συντελεστή που φθάνει και το ποσό των μόλις 0,5%.
**
Είναι προφανές λοιπόν ότι σύμφωνα με το οικονομικό επιτελείο μόνο η εκκλησία προσφέρει φιλανθρωπικό έργο. Άρα γιατί να φορολογείται; Μία σειρά Ελληνικών και διεθνών οργανισμών, οι οποίοι παρέχουν φιλανθρωπικό έργο δεν μπορούν φθάσουν το φιλανθρωπικό πνεύμα της εκκλησίας; -
Ο χρήστης coupeas έγραψε:
Άν κοιτούσε λίγο τις επιταγές του Θεού θα είχε άδειες τσέπες.Τι υποκρισία!
Ο μόνος που δεν φταίει είναι ο Θεος.Κι εμένα πάντως με βασανίζει το ερώτημα : ρε μπας και φταίει ο θεός ;
Έχω πάντως καταλήξει ότι μάλλον δε φταίει. -
Ο χρήστης koutsan έγραψε:
Άν κοιτούσε λίγο τις επιταγές του Θεού θα είχε άδειες τσέπες.Τι υποκρισία!
Ο μόνος που δεν φταίει είναι ο Θεος.Κι εμένα πάντως με βασανίζει το ερώτημα : ρε μπας και φταίει ο θεός ;
Έχω πάντως καταλήξει ότι μάλλον δε φταίει.Τιιιιι; Ήταν ακάλυπτες δηλαδή;
-
Ναι κι ο θεός τώρα είναι στον Τειρεσία
(για να ρωτήσει το μάντη για το μέλλον του)
-
Ο χρήστης tasosdev έγραψε:
Ακόμη και το πνεύμα των Χριστουγέννων «θυσιάζεται» φέτος στο βωμό της λιτότητας αφού σύμφωνα με επίσημα στοιχεία από ειδικούς φορείς και ιδρύματα πάνω από 35% πτώση κατέγραψαν οι φιλανθρωπίες. Γεύματα αγάπης, φιλανθρωπικά gala, εορταστικά bazaar, εκδηλώσεις με αφορμή τη διάθεση χρημάτων σε κοινωφελή ιδρύματα απουσιάζουν αισθητά κατά την φετινή εορταστική περίοδο σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.Παλαιότερα, με τη λέξη φιλανθρωπία (ή στα λατινικά caritas), οι χριστιανοί απέδιδαν τον ελληνικό όρο «αγάπη» έτσι όπως φαίνεται αρχίζει να εκλείπει κάθε είδους μορφή δωρεάς προς τα διάφορα ιδρύματα εφόσον πλέον φορολογείται με 20% με το νόμο 3842/2010, το οποίο συνιστά μνημόνιο κοινωνικής αναλγησίας και αδιαφορία για τις ευπαθείς ομάδες.
Πάει πλέον η ευκαιρία να εκφράσει κανείς τα φιλανθρωπικά του αισθήματα
**Το νέο αυτό φορολογικό «τσουνάμι». βέβαια εξαιρεί για άλλη μια φορά η εκκλησία αφού το οικονομικό επιτελείο υπέκυψε για μια ακόμη φορά στις επιθυμίες των ιερέων και τελικά δέχτηκε ο φόρος δωρεάς της εκκλησίας να φορολογείται με συντελεστή που φθάνει και το ποσό των μόλις 0,5%.
**
Είναι προφανές λοιπόν ότι σύμφωνα με το οικονομικό επιτελείο μόνο η εκκλησία προσφέρει φιλανθρωπικό έργο. Άρα γιατί να φορολογείται; Μία σειρά Ελληνικών και διεθνών οργανισμών, οι οποίοι παρέχουν φιλανθρωπικό έργο δεν μπορούν φθάσουν το φιλανθρωπικό πνεύμα της εκκλησίας;Ξύλο πολύ ξύλο στα αληταριά αυτά. Αίσχος τράγοι ελεεινοί μοχθηροί
-
μπάζωσε η καλή εκκλησία ένα ρεματάκι και έφτιαξε ένα μικρό εκκλησάκι μην χάσει κανά πιστό (και κανα στρέμμα)
τις άγιες τούτες μέρες της κατάνυξης μάλιστα τα παιδάκια ΒΠ (Χαλάνδρι-Αγ. Παρασ/υη) κλπ που ψάχνουν το χόρτο που ευωδιάζει σαν λιβάνι για να ζήσουν spiritual εμπειρίες έχουν βάλει το εκκλησάκι σημάδι για να στρίβουν στον επόμενο δρόμο.
έλλειψη άλλων σημαδιών βλέπεις στις ερημιές που ψάχνουν το μαγικό χόρτο.
ενίοτε όμως, μέσα στη ντάγκλα τους μη και δεν βρουν το θείο δώρ,ο ρωτούν και κανά περαστικό που είναι και πως πάνε.μέρες λοιπόν που είναι δεν μπορώ παρά να παραδεχτώ οτι εν σοφία εποίησεν και άστρο λαμπρό τους οδηγεί. πιάσε ένα τάμα Βαλτάσαρ τώρα απο το καλό.
-
-
-
Ο χρήστης InFiNiTy έγραψε:
Τέτοιους παπάδες αγαπάμε!
Άλλη μια καρακάξα που απειλούσε πως θα φύγει, αλλά συνέχεια στο μικρόφωνο ήτανε να λέει το ποίημα
Και καλά, αυτός και οι όμοιοί του είναι γνωστά νούμερα.
Οι άλλοι οι γλύφτες, γιατί τον παρακαλούσαν το χλιμίτζουρα;
Περί εκκλησίας [#2]