-
Ο χρήστης YAMA έγραψε:
Apla proskynaw opoion eftiakse to video.....
κ α τ α π λ η κ τ ι κ ό
Αν είχε και λιγότερο lifestyle μέσα (βγάζω φλύκταινες και μόνο που πληκτρολογώ τη λέξη), θα ήταν ίσως το καλύτερο βίντεο που έχω δει για την f1.
F1 χωρίς lifestyl θέλουμε δε θέλουμε.. έτσι πρέπει να είναι. Δε γίνεται διαφορετικά..
Στο 8.07 στην αντανάκλαση του monitor φαίνεται ο Σεϊτανίδης????
LOL Πώς το πρόσεξες;
Πλάκα πλάκα παίζει να είναι αυτός. -
http://scarbsf1.wordpress.com/2010/12/1 ... explained/
-
O πρόεδρος τα χώνει για τον Φελίπε:
'At a certain point in the season Felipe was fed up and sent his brother,' di Montezemolo was quoted as telling Italian journalists by Reuters.
'For this Felipe gets 7 minus. For Alonso, in his first season in Ferrari, I give him 9 and a half. But unfortunately even he didn't win.'
http://www.autosport.com/news/report.php/id/88690
Τον έκανε λίγο ρόμπα δημόσια ή μου φαίνεται?
-
Ο χρήστης Hannibal έγραψε:
You know I'm born to lose, and gambling's for fools,
But that's the way I like it baby,
I don't wanna live forever,And don't forget the joker!
-
Maneuvers such as Hamilton in Malaysia in 2011 will cost at least a Drive Through. It's not all, because the rule is very restrictive even on cutting corners: 'The drivers must use the track at all times.** For avoidance of doubt, the white lines defining the track, not the curbs**. The pilot will be judged by the stewards in the event that any part dlela car is within the bounds of the track. If a car leaves the track for any reason, is allowed to rejoin the race but this can be done only when it is safe to return safely and without benefit. '
ε ρε γελια που θα πεσουν με αυτα τα αχρηστα μυαλα στην φια
-
Εγω νομιζω πως αυτο ηδη ισχυε. Αν και οι 4 τροχοι ειναι πανω στο kerb θεωρειται οτι κοβει την στροφη.
-
Ο χρήστης VassilisAl έγραψε:
Εγω νομιζω πως αυτο ηδη ισχυε. Αν και οι 4 τροχοι ειναι πανω στο kerb θεωρειται οτι κοβει την στροφη.Αν και οι 4 τροχοί είναι πάνω στο kerb, θεωρείται θαύμα (και δικαίως).
-
Ο χρήστης ripper έγραψε:
Εγω νομιζω πως αυτο ηδη ισχυε. Αν και οι 4 τροχοι ειναι πανω στο kerb θεωρειται οτι κοβει την στροφη.
Αν και οι 4 τροχοί είναι πάνω στο kerb, θεωρείται θαύμα (και δικαίως).
Αυτό δεν είναι kerb, ολόκληρη πλατεία είναι
-
Ο χρήστης ripper έγραψε:
Εγω νομιζω πως αυτο ηδη ισχυε. Αν και οι 4 τροχοι ειναι πανω στο kerb θεωρειται οτι κοβει την στροφη.
Αν και οι 4 τροχοί είναι πάνω στο kerb, θεωρείται θαύμα (και δικαίως).
χαχαχαχαχα μαλλον δεν το ειπα σωστα ε?
Καταλαβες τι εννοω ομως. -
Ο χρήστης VassilisAl έγραψε:
Εγω νομιζω πως αυτο ηδη ισχυε. Αν και οι 4 τροχοι ειναι πανω στο kerb θεωρειται οτι κοβει την στροφη.Αυτό έγινε άπειρες φορές (σχεδόν σε κάθε πέρασμα) σε συγκεκριμένη στροφή στον πρότελευταίο αγώνα. Το θυμάμαι χαρακτηριστικά: έξοδος αριστερής στροφής, με ωραίο φαρδύ τμήμα εκτός λευκής γραμμής, και όλοι περνούσαν και με τις 4 ρόδες εκτός, ξανά και ξανά (φυσικά και δεν θυμάμαι ποια στροφή ήτανε... εδώ δεν θυμάμαι πού έγινε το προτελευταίαο GP! -όποιος έχει βίτσιο ας το ψάξει). Θέλω να πω αποκλείεται να ισχύει πλέον τέτοιος κανονισμός, αλλιώς ο συγκεκριμένος αγώνας δεν θα τελείωνε από τα penalty..
Αλλά θα μου πείτε, αυτό δεν είναι κόψιμο στροφής.. και πάλι όμως είναι το μονοθέσιο εκτός ορίων πίστας, δεν είναι; -
Maneuvers such as Hamilton in Malaysia in 2011 will cost at least a Drive Through... '
Για ποια ακριβώς μανούβρα του Hamilton μιλάει; Για να καταλάβω ακριβώς γιατί συζητάμε.
-
Λογικα θα λεει για το δεξια αριστερα που εκανε στην ευθεια οταν τον πιεζε ο Πετροφ.
-
Ο χρήστης Geo f1 έγραψε:
Λογικα θα λεει για το δεξια αριστερα που εκανε στην ευθεια οταν τον πιεζε ο Πετροφ.Και εγω νομιζω αυτο λεει.
JarnoT, εγω θυμαμαι σε αλλους αγωνες (πχ και στην Monza) που υπηρχε συζητηση για ποινες αν και οι 4 τροχοι περναγαν πανω απο το kerb της πρωτης και της 4ης στροφης. Θυμαμαι οτι το εκαναν πολλοι την Παρασκευη και ο Whiting εβγαλε προειδοποιηση για το υπολοιπο ΣΚ. Ισως του χρονου να ειναι απλα πιο αυστηροι σ αυτο το θεμα.
-
Παραδόθηκαν τα σχέδια του Austin για έγκριση από τη FIA. Ο Hellmund μας πληροφόρησε εκστασιασμένος... ότι ο Tilke ετοίμασε ένα μεγάάααααο βιβλίο με σχέδια και τα πάντα. Μιλάμε ου-ά-ου. Άραγε νόμιζε ότι τα σχέδια για έγκριση θα ήταν τίποτα σκιτσάκια σε χαρτοπετσέτες?
-
-
Ο χρήστης UnicornF1 έγραψε:
Ferrari renews threat of breakaway series
άντε πάααααλιΕ αυτο παντα θ ακουγεται οταν θα μιλαμε για την Concorde.
-
Όπως επιβεβαίωσε πρόσφατα η FIA, οι κινητήρες που θα χρησιμοποιούνται στη Formula 1 το 2013 θα είναι 4κύλινδροι (εν σειρά) turbo 1,6 λίτρων με ανώτατο όριο περιστροφής τις 12.000 σ.α.λ. και άμεσο ψεκασμό καυσίμου, οι οποίοι θα καταναλώνουν 35% λιγότερα καύσιμα από τους ατμοσφαιρικούς που χρησιμοποιούνται αυτή τη στιγμή.
Είχαμε αναφέρει από το Σεπτέμβριο το ενδεχόμενο, παράλληλα με τους καινούργιους κινητήρες, η Formula 1 να επιστρέψει στη φιλοσοφία σχεδιασμού μονοθεσίων με ground effect το 2013 και σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, οι σχετικές προτάσεις κανονισμών παίρνουν την τελική μορφή τους αυτές τις ημέρες. Τα μονοθέσια θα παράγουν πολύ μεγαλύτερο μέρος της -συνολικά χαμηλότερης- αρνητικής άντωσης χρησιμοποιώντας το πάτωμά τους και θα φέρουν πολύ μικρότερου μεγέθους αεροτομές. Επιπλέον, τα μονοθέσια θα διατηρήσουν ελαστικά σαν τα σημερινά, καθώς αποφασίστηκε να μην υιοθετηθεί η τεχνολογία του χαμηλού προφίλ με ζάντες 16' ή 18'.
Όπως έχουμε αναφέρει, ο πρόεδρος της FIA, Jean Todt προσέγγισε (το Μάρτιο του 2010) τους Rory Byrne (πρώην επικεφαλής σχεδιαστής της Ferrari) και Patrick Head (μέτοχος και διευθυντής μηχανολογίας της Williams), οι οποίοι έχουν εργαστεί στο σχεδιασμό μονοθεσίων που έχουν κατακτήσει συνολικά 17 πρωταθλήματα κατασκευαστών και 15 οδηγών, για να διαμορφώσουν τους κανονισμούς που αφορούν το πλαίσιο της καινούργιας γενιάς μονοθεσίων.
Οι απαιτήσεις της FIA από το τεχνικό δίδυμο, ήταν δυο: οι αλλαγές να μη δυσχεράνουν περισσότερο από τα σημερινά επίπεδα τα προσπεράσματα και να κάνουν τα μονοθέσια πιο δύσκολα στην οδήγησή τους. Σκοπός είναι οι οδηγοί να περνάνε μονάχα το 50% του γύρου με τέρμα γκάζι, αντί του 70% που είναι ο μέσος όρος αυτή τη στιγμή.
Ο Head σχολίασε: «Όλα ξεκινούν από το γεγονός ότι θα έχουμε περίπου το 65% της σημερινής ποσότητας καυσίμου και (περιορισμένη) ταχύτητα ροής του. Όταν είσαι πολύ περιορισμένος στα καύσιμα, είναι πολύ ξεκάθαρο ότι πρέπει να μειώσεις δραματικά την αεροδυναμική αντίσταση. Εντάξει, τα ελαστικά παράγουν μεγάλο μέρος της αντίστασης, αλλά αποφασίσαμε να μη βάλουμε μικρά αδύνατα ελαστικά, γιατί πρέπει να διατηρηθούν οι υψηλές ταχύτητες διέλευσης από τις στροφές. Οπότε, το επόμενο πράγμα προς το οποίο στρέφεσαι είναι η τεράστια πίσω αεροτομή που χρησιμοποιούμε αυτή τη στιγμή. Μόλις αντικαταστήσεις αυτήν με μια πολύ μικρότερη, διαπιστώνεις ότι έχεις χάσει όλη την αρνητική άντωση, οπότε τι κάνουμε; Αναπόφευκτα, καταλήγεις με ένα ειδικά διαμορφωμένο πάτωμα (ground effect). Μας είπαν απλά 'θα είναι έτσι, εσείς πρέπει να δημιουργήσετε προδιαγραφές ενός μονοθεσίου το οποίο δε θα είναι περισσότερο από 5 δλ. στο γύρο πιο αργό από ένα σημερινό της F1'. Οπότε, ο Rory έκανε στη Ferrari μερικές προσομοιώσεις σε εικονικές πίστες και μόλις βρήκαμε τους αριθμούς όσον αφορά την αντίσταση και την αρνητική άντωση, έπρεπε μετά να προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε τη γεωμετρία ενός μονοθεσίου που μπορεί να τις παράγει».
Την τελευταία φορά που χρησιμοποιήθηκε ground effect στη Formula 1, οι σχεδιαστές προσπαθούσαν, μέσω ειδικά διαμορφωμένων πατωμάτων με «τούνελ», να επιταχύνουν τον αέρα κάτω από το μονοθέσιο για να εκμεταλλευτούν το φαινόμενο Venturi. Αυτό ενισχυόταν από τις ειδικά διαμορφωμένες «φουστίτσες» στα άκρα του μονοθεσίου, οι οποίες μόνωναν το κάτω μέρος του και δεν επέτρεπαν τη διαρροή αέρα. Το 1982, το ground effect απαγορεύτηκε, επειδή η ταχύτητα διέλευσης από τις στροφές είχε αυξηθεί επικίνδυνα.
Τα πράγματα θα είναι πολύ διαφορετικά το 2013, καθώς το μέγεθος των πλευρικών τούνελ θα είναι προκαθορισμένο, ενώ το κεντρικό μέρος του μονοθεσίου θα είναι πιο χαμηλό από τα άκρα του, κάνοντας αδύνατη τη μόνωση του κάτω μέρους του με πλευρικές φουστίτσες. Ωστόσο, αναμένεται να αυξηθεί το μήκος των ψυγείων στα πλαϊνά του μονοθεσίου για να δημιουργηθεί αποδοτικός σχεδιασμός των τούνελ Venturi. Θεωρητικά, με μικρότερες αεροτομές και ground effect, τα μονοθέσια θα έχουν τη δυνατότητα να πλησιάζουν πολύ πιο κοντά στα προπορευόμενα, χωρίς να διαταράσσεται η αεροδυναμική τους συμπεριφορά, όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια στη Formula 1, κάνοντας τα προσπεράσματα πολύ δύσκολα. Το προτεινόμενο μοντέλο φαίνεται να λειτουργεί στο GP2, που παράγει πολύ πιο θεαματικές μάχες. Επίσης, με αυτούς τους κανονισμούς, η συνολική παραγωγή αρνητικής άντωσης των μονοθεσίων θα μειωθεί σημαντικά.
Αυτή την εβδομάδα, ο επικεφαλής του τεχνικού τμήματος F1 της FIA, Charlie Whiting ελέγχει τις προτάσεις των Byrne και Head. Αυτές θα προωθηθούν τη νέα χρονιά στο Τεχνικό Επιτελείο της F1, το οποίο απαρτίζεται από τους τεχνικούς διευθυντές των ομάδων.
Μια ακόμα τεχνολογία που θα επανεμφανιστεί στη Formula 1 το 2013, αφορά τους κινητήρες και είναι ο άμεσος ψεκασμός καυσίμου. Για αυτό το λόγο η ανώτατη πίεση καυσίμου, που ορίζεται από τους κανονισμούς, θα αυξηθεί από τα 100 στα 500 bar. Το πρώτο μονοθέσιο που έφερε αυτή την τεχνολογία (με τη βοήθεια της Bosch) ήταν η Mercedes W196 του 1954, ωστόσο δε χρησιμοποιείται στη Formula 1 από το 1965. Η εγκατάλειψη της τεχνολογίας οφείλεται στο γεγονός ότι οι μηχανολόγοι δε μπορούσαν να την κάνουν να λειτουργήσει στους υπερβολικά πολύστροφους κινητήρες της F1. O 8κύλινδρος Mercedes του 1954 περιστρεφόταν «μόλις» στις 8.500 σ.α.λ. Ωστόσο, η Ferrari, με ένα συμβατικό σύστημα ψεκασμού της Luca, κατάφερε να αντλήσει το 1965 από τον 1,5 λίτρου V8 της 220 ίππους στις 12.000 σ.α.λ. σε αντίθεση με το σύστημα άμεσου ψεκασμού της Bosch, το οποίο απέδιδε 215 ίππους στις 11.000 σ.α.λ. Αυτό ήταν και το τέλος της ιστορίας της τεχνολογίας στη Formula 1, μέχρι το... 2013.
Ωστόσο, με τους κινητήρες του 2013 να είναι περιορισμένοι στις 12.000 σ.α.λ. και τα πολύπλοκα ηλεκτρονικά συστήματα διαχείρισης που χρησιμοποιούνται στις μέρες μας, οι κατασκευαστές θα έχουν τη δυνατότητα να επαναφέρουν την τεχνολογία (που χρησιμοποιείται στα συμβατικά αυτοκίνητα από τα τέλη της δεκαετίας του ’90) στη Formula 1 και να επεκτείνουν τα όριά της.
Ο άμεσος ψεκασμός καυσίμου προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα. Λόγω της υψηλής πίεσης με την οποία ψεκάζεται το καύσιμο άμεσα στο θάλαμο καύσης (και όχι στον αυλό εισαγωγής), υπάρχει πολύ μικρότερη απώλεια ισχύος, απ’ όση παρουσιάζεται όταν το μίγμα είναι συγκεντρωμένο στο κέντρο του θαλάμου καύσης, όπως συμβαίνει με τους σημερινούς κινητήρες. Με τον άμεσο ψεκασμό, παρουσιάζεται βελτιωμένη απαγωγή θερμότητας, ενώ η καύση του μίγματος είναι καλύτερη, λόγω της υψηλότερης πίεσης. Το γεγονός αυτό, επιτρέπει τη χρήση πιο επιθετικών χρονισμών ανάφλεξης, ενώ παράλληλα αυξάνεται και η απόδοση του καυσίμου. Με την ιπποδύναμη να είναι «κλειδωμένη», λόγω της ύπαρξης κόφτη στις 12.000 σ.α.λ. οι κινητήρες του 2013 αναμένεται να έχουν πολύ «παχύτερη» καμπύλη ροπής από τους ατμοσφαιρικούς V8. Aν και βέβαια, δε θα παράγουν αυτό τον γνώριμο, εκκωφαντικό και παράλληλα μαγευτικό ήχο, που αποτελεί σήμα κατατεθέν της Formula 1.
Φ.Λ.http://www.rally.gr/default.asp?menu_co ... &race_id=0
ΥΓ: Τα ίδια αναφέρει και το BBC.
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
ΥΓ: Τα ίδια αναφέρει και το BBC.
Για την ακρίβεια, το BBC παρουσιάζει το άρθρο σαν αποκλειστικό από τον A.Benson (από τους λιγότερο συμπαθείς μου δημοσιογράφους του BBC, αλλά οφείλω να σημειώσω την αποκλειστικότητα).
-
Απλά ήθελα να τονίσω ότι δεν είναι ονειροπωλήσεις του (καθ' όλα αξιόλογου) Λαζάκις, αλλά επιβεβαιώνονται ως σενάρια και από μια πηγή που τυγχάνει καθολικής αναγνώρισης και σεβασμού.
-
Όταν πριν από χρόνια τα λέγαμε αυτά για την εμπρός αεροτομή μας θεωρούσαν γραφικούς... Τώρα επιστρέφουμε στο ground effect.
Επιτέλους...
Διάφορα νέα - Δεκεμβρης 2010