-
Σε κάθε λάστιχο παράγεται θερμότητα από τριβή με το δρόμο και των μεταξύ τους μορίων.
Αλλά σε κάθε λάστιχο υπάρχουν στοιχεία που περιορίζουν την ανάπτυξη θερμότητας. Η ισορροπία των παραπάνω καθορίζει το πόσο γρήγορα θα ζεσταίνεται και το πότε θα υπερθερμαίνεται ανάλογα με τη χρήση δηλαδή τη θερμική συμπεριφορά του.
Χαμηλή πίεση, πολλές χαρακιές στο πέλμα, μεγάλα φορτία, μεγάλες ταχύτητες και συχνές ή έντονες επιταχύνσεις επιβραδύνσεις, μαλακό πέλμα διευκολύνουν το ζέσταμα ή υπερθερμαίνουν ένα ελαστικό.
Σφιχτός σκελετός, σκληρό πέλμα, μεγάλη πίεση αυξάνει την αντοχή στην υπερθέρμανση.
Ανάλογα με την σχεδίαση και κατασκευή το κάθε χαρακτηριστικό μπορεί να συμμετέχει με διάφορο βαθμό στο ζέσταμα.
Λάστιχο με υψηλό δείκτη ταχύτητας κυρίως θα καθυστερήσει την υπερθέρμανση αλλά θα επηρεάσει λιγότερο στο ζέσταμα.
Χαμηλός δείκτης φθορά (φθορά σε λίγα χλμ) πάλι δεν σημαίνει και γρήγορο ζέσταμα.
Δυστυχώς στην Ελλάδα με τους λείους δρόμους η μηχανική τριβή μεταξύ ελαστικού και δρόμου είναι μειωμένη και είναι πιο δύσκολο να φτάσουν τα λάστιχα σε θερμοκρασία λειτουργίας. Σε αυτές τις συνθήκες η χημική δομή του ελαστικού και η σχέση του με την άσφαλτο θα κάνει τη διαφορά. Το αποτέλεσμα είναι ότι μερικά λάστιχα που μπορεί να λειτουργούν ικανοποιητικότατα σε καλούς δρόμους, είναι ψιλοαπαράδεκτα στον ελληνικό καθρέφτη.Mad Geo βάλε ξανά στενότερο πέλμα, μικρότερη ζάντα και μικρότερη διάμετρο και θα νομίζεις ότι έχεις άλλο αυτοκίνητο πολύ ζωηρότερο. Από την άλλη ίσως ένα ελαστικό 315/25-19 να το κάνει τόσο αργό που να σε αφοπλίζει.... αρκετοί από εμάς θα κυκλοφορούμε πιο ήσυχοι!
-
Ο χρήστης kyr80 έγραψε:
Βρε άλλη κλιμάκωση να είχε το κιβώτιο, και για τα τέλη 90 που παρουσιάστηκε μια χαρά αμάξι είναι.
προφανώς δεν είναι πύραυλος, και προφανώς(για να είμαστε εντός θέματος) το κάνεις χειρότερο αυξάνωντας 3 εκτοστά το πέλμα. Και φαντάσου πόσο έχτρα βάρος έχουν οι 17ρες από τις 15ρες. Σε μη αναρτώμενο κιόλας...Χειρότερο δεν γίνεται το αμάξι (έχει λίγο χαμηλότερη επιτάχυνση επειδή δεν έχει δυνατό κινητήρα) αλλά έχει καλύτερα κρατήματα.
Το θέμα είναι γιατί να βάλεις ένα τόσο ακριβό λάστιχο/ζάντα σε ένα αμάξι που έτσι κι αλλιώς δεν είναι γρήγορο.
Αυτά τα λάστιχα μπαίνουν σε πιο γρήγορα/ακριβά αμάξια. -
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Τα λάστιχα ζεσταινονται με την τριβη των μορίων του ελαστικου με αυτα της ασφάλτου ...
Στα πολιτικά (αυτοκινήτου πάντα) για να ζεσταθουν χρειάζονται μερικά km ανεξάρτητα Απο την δύναμη του οχήματος ...
Τι διάσταση είχε εργοστασιακα ;;
Ποια ήταν η μεγαλύτερη που έμπαινε στο 1,6 Απο το εργοστάσιο;;Κοιταξε η διασταση που το παραλαβαμε εμεις νομιζω ηταν 185/60/15.Τωρα φοραει 215/45/17 η οποια διασταση δεν εχει υπερβει τα ορια που προτεινει ο κατασκευαστης.
195/60/15 μήπως;
Οντως 195αρια πρεπει να φοραγε απο το εργοστασιο παντος το 60αρι το θυμαμαι.Ημουν μικρος οταν το αγορασαμε επειδη στο αμαξι μετα απο δυο μερες φορεθηκαν 16αρες ζαντες>>>Τα λάστιχα ζεσταινονται με την τριβη των μορίων του ελαστικου με αυτα της ασφάλτου ...
Στα πολιτικά (αυτοκινήτου πάντα) για να ζεσταθουν χρειάζονται μερικά km ανεξάρτητα Απο την δύναμη του οχήματος ...
Τι διάσταση είχε εργοστασιακα ;;
Ποια ήταν η μεγαλύτερη που έμπαινε στο 1,6 Απο το εργοστάσιο;;Κοιταξε η διασταση που το παραλαβαμε εμεις νομιζω ηταν 185/60/15.Τωρα φοραει 215/45/17 η οποια διασταση δεν εχει υπερβει τα ορια που προτεινει ο κατασκευαστης.
Σέρνεται που σέρνεται το αμαξάκι, το μεγαλώσατε και 30mm το πέλμα του και το αποτελειώσατε...
.
Μια χαρα ειναι το αμαξι.Θελει ξυπνημα βεβαια αλλα δε του φταινε οι ζαντες...
-
Yeah right
-
195/60/15 το 1.6 focus I
195/55/15 το 1.4 focus I με τα 75 ατίθασα . -
To Focus ειχε διασταση ελαστικων ειτε στο 1.4 ειτε στο 1.6 175/70 R14, 185/65 R 14 , 195/55 R15 αναλογα με το επιπεδο εξοπλισμου του.
Tο μικρο-μεσαίο Φορντ συμπεριφέρεται ουδέτερα, έχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης
-υπενθυμίζουμε ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε λάστιχα 195/55 σε συνδυασμό με
ζάντες ελαφρού κράματος 15 ιντσών, αντί των στάνταρ 185/65 R 14 της έκδοσης Tρεντ και των
175/70 R 14 της Aμπιέντεhttp://library.techlink.gr/4t/article.a ... rticle=408
-
Κάτι τέτοια άρθρα διαβάζεις και απογοητεύεσαι, συνειδητοποιώντας πως ένα σημερινό, αντίστοιχο μικρομεσαίο αυτοκίνητο 'χρειάζεται' τουλάχιστον φάρδους 205 λάστιχο, για να 'κρατάει καλά'...
Α, και επί του θέματος: ο αδερφός μου άλλαξε επιτέλους λάστιχα στο Scenic II που έχει και έβαλε τα Dunlop SP Sport fast response (205/55/16 H), με 350 € ... Έχω την αίσθηση, πως η διάσταση αυτή έχει φθηνύνει αρκετά από περίσυ .
Για τα Dunlop, από ό,τι έχω βρει στο διαδίκτυο μέχρι τώρα, φαίνεται να έχουν αντίστοιχες επιδόσεις ΚΑΙ στο βρεγμένο, με τα παρόμοιας 'φιλοσοφίας' Conti PremiumContact 2 (που έχω και εγώ τώρα), έχοντας όμως σκληρότερα πλαϊνά (που, όπως κάποιοι λένε, τα PremiumContact 2 πάσχουν...). -
Ο χρήστης Johnny_S έγραψε:
To Focus ειχε διασταση ελαστικων ειτε στο 1.4 ειτε στο 1.6 175/70 R14, 185/65 R 14 , 195/55 R15 αναλογα με το επιπεδο εξοπλισμου του.Tο μικρο-μεσαίο Φορντ συμπεριφέρεται ουδέτερα, έχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης
-υπενθυμίζουμε ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε λάστιχα 195/55 σε συνδυασμό με
ζάντες ελαφρού κράματος 15 ιντσών, αντί των στάνταρ 185/65 R 14 της έκδοσης Tρεντ και των
175/70 R 14 της Aμπιέντεhttp://library.techlink.gr/4t/article.a ... rticle=408
Aυτο που ειχαν τοτε ειναι refacelift.Στο facelift βαλανε 195/60/15 και νομιζω με αλλη αναρτηση.
-
Ο χρήστης mirage έγραψε:
Yeah right -
Ο χρήστης Govus έγραψε:
Κάτι τέτοια άρθρα διαβάζεις και απογοητεύεσαι, συνειδητοποιώντας πως ένα σημερινό, αντίστοιχο μικρομεσαίο αυτοκίνητο 'χρειάζεται' τουλάχιστον φάρδους 205 λάστιχο, για να 'κρατάει καλά'...
.έχεις την εντύπωση πως ένα σύγχρονο μικρομεσαίο με πολύ καλύτερο πλαίσιο , φαρδύτερα μετατρόχια και εξελιγμένα ηλ/κά έχει να ζηλέψει τίποτα σε κράτημα από ένα αντίστοιχο του '90?? βάζουν φαρδύτερα ελαστικά γιατί αφενός είναι της μοδός και αφετέρου έχουν ανέβει πολύ οι απαιτήσεις σε επιδόσεις και ασφάλεια...
-
Ο χρήστης red_monster έγραψε:
Κάτι τέτοια άρθρα διαβάζεις και απογοητεύεσαι, συνειδητοποιώντας πως ένα σημερινό, αντίστοιχο μικρομεσαίο αυτοκίνητο 'χρειάζεται' τουλάχιστον φάρδους 205 λάστιχο, για να 'κρατάει καλά'....
έχεις την εντύπωση πως ένα σύγχρονο μικρομεσαίο με πολύ καλύτερο πλαίσιο , φαρδύτερα μετατρόχια και εξελιγμένα ηλ/κά έχει να ζηλέψει τίποτα σε κράτημα από ένα αντίστοιχο του '90?? βάζουν φαρδύτερα ελαστικά γιατί αφενός είναι τις μοδός και αφετέρου έχουν ανέβει πολύ οι απαιτήσεις σε επιδόσεις και ασφάλεια...
Ακριβώς γι' αυτό το είπα, διότι απλά δεν καταλαβαίνω γιατί ένα σύγχρονο αυτοκίνητο χρειάζεται και φαρδύτερα λάστιχα (πακέτο με ...ποδηλατικούς τροχούς)...
Μεγαλύτερο αναρτώμενο βάρος, αυξημένη κατανάλωση, αυξημένο κόστος αλλαγής ελαστικών και υδρολίσθηση είναι κάποια από τα μειονεκτήματα που μου 'ρχονται στο μυαλό, αλλά, όπως είπες και 'συ, να 'ναι καλά η μόδα ... -
Ο χρήστης Govus έγραψε:
Κάτι τέτοια άρθρα διαβάζεις και απογοητεύεσαι, συνειδητοποιώντας πως ένα σημερινό, αντίστοιχο μικρομεσαίο αυτοκίνητο 'χρειάζεται' τουλάχιστον φάρδους 205 λάστιχο, για να 'κρατάει καλά'....
έχεις την εντύπωση πως ένα σύγχρονο μικρομεσαίο με πολύ καλύτερο πλαίσιο , φαρδύτερα μετατρόχια και εξελιγμένα ηλ/κά έχει να ζηλέψει τίποτα σε κράτημα από ένα αντίστοιχο του '90?? βάζουν φαρδύτερα ελαστικά γιατί αφενός είναι τις μοδός και αφετέρου έχουν ανέβει πολύ οι απαιτήσεις σε επιδόσεις και ασφάλεια...
Ακριβώς γι' αυτό το είπα, διότι απλά δεν καταλαβαίνω γιατί ένα σύγχρονο αυτοκίνητο χρειάζεται και φαρδύτερα λάστιχα (πακέτο με ...ποδηλατικούς τροχούς)...
Μεγαλύτερο αναρτώμενο βάρος, αυξημένη κατανάλωση, αυξημένο κόστος αλλαγής ελαστικών και υδρολίσθηση είναι κάποια από τα μειονεκτήματα που μου 'ρχονται στο μυαλό, αλλά, όπως είπες και 'συ, να 'ναι καλά η μόδα ...ναι αλλά έχουν και 160 άλογα για ψωμοτύρι...
το μάρκετινγκ προστάζει μεγάλες ζάντες και φαρδιά, κακά λάστιχα...
εδώ βλέπω σούπερμίνι με 17αρες και τις θεωρώ απλά οκ... -
Ναι αλλά μεγάλες ζάντες σημαίνει και μεγάλα φρένα και με το πλατύ και χαμηλού προφίλ ελαστικό φρενάρουν καλύτερα... Από την άλλη όταν τα 225/45-17 φοριούνται σε αυτοκίνητα 1400 κυβικών με 100 άλογα που θα φτάσουμε....
-
Ο χρήστης Govus έγραψε:
Κάτι τέτοια άρθρα διαβάζεις και απογοητεύεσαι, συνειδητοποιώντας πως ένα σημερινό, αντίστοιχο μικρομεσαίο αυτοκίνητο 'χρειάζεται' τουλάχιστον φάρδους 205 λάστιχο, για να 'κρατάει καλά'...
Α, και επί του θέματος: ο αδερφός μου άλλαξε επιτέλους λάστιχα στο Scenic II που έχει και έβαλε τα Dunlop SP Sport fast response (205/55/16 H), με 350 € ... Έχω την αίσθηση, πως η διάσταση αυτή έχει φθηνύνει αρκετά από περίσυ .
Για τα Dunlop, από ό,τι έχω βρει στο διαδίκτυο μέχρι τώρα, φαίνεται να έχουν αντίστοιχες επιδόσεις ΚΑΙ στο βρεγμένο, με τα παρόμοιας 'φιλοσοφίας' Conti PremiumContact 2 (που έχω και εγώ τώρα), έχοντας όμως σκληρότερα πλαϊνά (που, όπως κάποιοι λένε, τα PremiumContact 2 πάσχουν...).Εμένα δεν μου άρεσαν τα dunlop, υπό την έννοια ότι είναι εντελώς μέτρια. Μου θύμισαν πχ τα primacy HP. Το μαλακό πλαϊνό των prc2 είναι μειονέκτημα μόνο για κάποιον που στρίβει χωρίς αύριο. Ο αδερφός σου οδηγούσε το σενίκ που κυνηγούσα κάποτε στις στροφές στα Ζαγοροχώρια με την ταυτότητα στο στόμα;
έχεις την εντύπωση πως ένα σύγχρονο μικρομεσαίο με πολύ καλύτερο πλαίσιο , φαρδύτερα μετατρόχια και εξελιγμένα ηλ/κά έχει να ζηλέψει τίποτα σε κράτημα από ένα αντίστοιχο του '90?? βάζουν φαρδύτερα ελαστικά γιατί αφενός είναι τις μοδός και αφετέρου έχουν ανέβει πολύ οι απαιτήσεις σε επιδόσεις και ασφάλεια...
Μεσαίο με 185/70/14 σου κάνει; Στα φρένα πάσχει, δεκτό.
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Εμένα δεν μου άρεσαν τα dunlop, υπό την έννοια ότι είναι εντελώς μέτρια. Μου θύμισαν πχ τα primacy HP. Το μαλακό πλαϊνό των prc2 είναι μειονέκτημα μόνο για κάποιον που στρίβει χωρίς αύριο. Ο αδερφός σου οδηγούσε το σενίκ που κυνηγούσα κάποτε στις στροφές στα Ζαγοροχώρια με την ταυτότητα στο στόμα;Δεν ήταν αυτός, αλλά είδες που στρίβει καλά το άτιμο ;
Σε ποια Dunlop αναφέρεσαι, στα συγκεκριμένα ή σε κανένα 01 π.χ.; -
Fast Response σε golf φορεμένα (άλλο βάρος κλπ βέβαια, δεκτό).
-
Σε τι Golf; Πόσο βάρος εννοείς και για ποια διάσταση μιλάμε; Πόσο μέτρια είναι δηλαδή ;
-
5αρι με τον 1,4 fsi και τα 90 ατίθασα
Απλά δεν μου φάνηκαν να ξεχωρίζουν σε κάτι, υπό αυτήν την έννοια. Κακά δεν τα λες. -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Ναι αλλά μεγάλες ζάντες σημαίνει και μεγάλα φρένα και με το πλατύ και χαμηλού προφίλ ελαστικό φρενάρουν καλύτερα... Από την άλλη όταν τα 225/45-17 φοριούνται σε αυτοκίνητα 1400 κυβικών με 100 άλογα που θα φτάσουμε....υπάρχει 1.400αρη με 100 αλόγατα και 225 πέλμα??
φίλος μου έβαλε 17αρα σε 1,3 getz... είναι πολύ μπάνικο τώρα λέει...
λίγο πιο γρήγορο από παπί......
...50άρη...
-
Ο χρήστης Johnny_S έγραψε:
To Focus ειχε διασταση ελαστικων ειτε στο 1.4 ειτε στο 1.6 175/70 R14, 185/65 R 14 , 195/55 R15 αναλογα με το επιπεδο εξοπλισμου του.Tο μικρο-μεσαίο Φορντ συμπεριφέρεται ουδέτερα, έχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης
-υπενθυμίζουμε ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε λάστιχα 195/55 σε συνδυασμό με
ζάντες ελαφρού κράματος 15 ιντσών, αντί των στάνταρ 185/65 R 14 της έκδοσης Tρεντ και των
175/70 R 14 της Aμπιέντεhttp://library.techlink.gr/4t/article.a ... rticle=408
Μετέπειτα φορούσε 195/60/15.
Επιλογη ελαστικων!!! Ζητειται βοηθεια.... [#2]