-
Όλοι οι 'ειδικοί' λένε οτι για μέγιστη οικονομία πατάμε τέρμα το γκάζι με μεγάλη σχέση στο κιβώτιο ωστε να είναι τέρμα ανοιχτή η πεταλούδα και να μήν υπάρχουν απώλειες στραγγαλισμού.
Μήπως όμως αυτό το κόλπο έπιανε στα παλιά αυτοκίνητα με καρμπυρατέρ? Γιατί απο δικές μου μετρήσεις με την ένδειξη στιγμιαίας κατανάλωσης του trip computer με τέρμα γκάζι και μεγάλη σχέση έχω μεγαλύτερη κατανάλωση απ ότι με μικρότερη σχέση και λιγότερο γκάζι.
-
Όλοι οι 'ειδικοί' λένε οτι για μέγιστη οικονομία πατάμε τέρμα το γκάζι με μεγάλη σχέση στο κιβώτιο ωστε να είναι τέρμα ανοιχτή η πεταλούδα και να μήν υπάρχουν απώλειες στραγγαλισμού.
Μήπως όμως αυτό το κόλπο έπιανε στα παλιά αυτοκίνητα με καρμπυρατέρ? Γιατί απο δικές μου μετρήσεις με την ένδειξη στιγμιαίας κατανάλωσης του trip computer με τέρμα γκάζι και μεγάλη σχέση έχω μεγαλύτερη κατανάλωση απ ότι με μικρότερη σχέση και λιγότερο γκάζι.
-
Όλοι οι 'ειδικοί' λένε οτι για μέγιστη οικονομία πατάμε τέρμα το γκάζι με μεγάλη σχέση στο κιβώτιο ωστε να είναι τέρμα ανοιχτή η πεταλούδα και να μήν υπάρχουν απώλειες στραγγαλισμού.
Μήπως όμως αυτό το κόλπο έπιανε στα παλιά αυτοκίνητα με καρμπυρατέρ? Γιατί απο δικές μου μετρήσεις με την ένδειξη στιγμιαίας κατανάλωσης του trip computer με τέρμα γκάζι και μεγάλη σχέση έχω μεγαλύτερη κατανάλωση απ ότι με μικρότερη σχέση και λιγότερο γκάζι.
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
πατάμε τέρμα το γκάζι με μεγάλη σχέση στο κιβώτιοΠολυ ζορι μου ακουγεται...
-
Θέλεις τέρμα γκάζι αλλά χωρίς καθόλου επιτάχυνση άρα να είσαι τέλεια ζυγισμένος ως προς τα φορτία ώστε με τέρμα γκάζι να μην επιταχύνεις καθόλου. Έτσι ενώ θεωρητικά μπορεί να παίζει στην πράξη δεν είναι καθόλου εύκολο να το πετύχεις.
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Θέλεις τέρμα γκάζι αλλά χωρίς καθόλου επιτάχυνση άρα να είσαι τέλεια ζυγισμένος ως προς τα φορτία ώστε με τέρμα γκάζι να μην επιταχύνεις καθόλου. Έτσι ενώ θεωρητικά μπορεί να παίζει στην πράξη δεν είναι καθόλου εύκολο να το πετύχεις.ή αγοραζεις αυτοκινητο με dsg
τα καρμπυρατερ δεν εχουν σαν γνωμονα εμπλουτισμου μιγματος μονο την πεταλουδα αλλα και το εκαστοτε ζικλερ
στα ψεκαστα
με την πεταλουδα ανοιχτη κανεις δεν λεει οτι καις λιγοτερο,απλα καις το λιγοτερο δυνατο για τα κw που παραγεις
σε αλλη περιπτωση απλα εμπλουτιζεται το μιγμα σουυ.γ δεν ειμαι ειδικος,διορθωστε με ελευθερα αν κανω λαθος
-
Αυτά τα κόλπα μόνο στα ντιζάτα. Στα ηλεκτρόγκαζα όσο και να πατάς, η ηλεκτρονική θα ανοίξει την πεταλούδα όσο γουστάρει αυτή...
-
Νομιζω οτι ταλαιπωρεις το μοτερ πολυ ετσι!! Θα ειναι συνεχως μπουκωμενο...
1000 στροφες με τερμα γκαζι??? Ποιος ειδικος τα λεει αυτα?Ανεβαινα μια ανηφορα με 3η και 3800 για κανα 10 λεπτο με σταθερο γκαζι και εριξε την καταναλωση 0,4 λιτρα στον υπολογιστη. Αντιθετα μια αλλη φορα στην ιδια ανηφορα εβαλα 4η εριξε στροφες 2600 περιπου αλλα παταγα παραπανω γκαζι(επισης σταθερο αλλα πιο βαθια πατημενο) για να πηγαινει ικανοποιητικα και η καταναλωση τσιμπησε 0,2 λιτρα....
ΑΝ θελετε οικονομια τοτε οσο πιο σταθερα γινεται το γκαζι...τα πατα-ασε ειναι που καινε.. -
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Όλοι οι 'ειδικοί' λένε οτι για μέγιστη οικονομία πατάμε τέρμα το γκάζι με μεγάλη σχέση στο κιβώτιο ωστε να είναι τέρμα ανοιχτή η πεταλούδα και να μήν υπάρχουν απώλειες στραγγαλισμού.Μήπως όμως αυτό το κόλπο έπιανε στα παλιά αυτοκίνητα με καρμπυρατέρ? Γιατί απο δικές μου μετρήσεις με την ένδειξη στιγμιαίας κατανάλωσης του trip computer με τέρμα γκάζι και μεγάλη σχέση έχω μεγαλύτερη κατανάλωση απ ότι με μικρότερη σχέση και λιγότερο γκάζι.
ποιοι ειναι αυτοι οι ειδικοι που το λενε αυτο;
ειδικα σε ανηφορα αν το κανεις αυτο εχεις εκτοξευσει την καταναλωση στα υψη.......αφου εισαι εκτος ροπης και ναι μεν δυσκολα επιταγχυνεις αλλα για να κρατησει στροφες καις τον αμπακα
σε καθε αλλη περιπτωση θα επιταγχυνεις αμεσα -
Ο χρήστης jimhs έγραψε:
Θέλεις τέρμα γκάζι αλλά χωρίς καθόλου επιτάχυνση άρα να είσαι τέλεια ζυγισμένος ως προς τα φορτία ώστε με τέρμα γκάζι να μην επιταχύνεις καθόλου. Έτσι ενώ θεωρητικά μπορεί να παίζει στην πράξη δεν είναι καθόλου εύκολο να το πετύχεις.
ή αγοραζεις αυτοκινητο με dsg
τα καρμπυρατερ δεν εχουν σαν γνωμονα εμπλουτισμου μιγματος μονο την πεταλουδα αλλα και το εκαστοτε ζικλερ
στα ψεκαστα
με την πεταλουδα ανοιχτη κανεις δεν λεει οτι καις λιγοτερο,απλα καις το λιγοτερο δυνατο για τα κw που παραγειςσε αλλη περιπτωση απλα εμπλουτιζεται το μιγμα σουυ.γ δεν ειμαι ειδικος,διορθωστε με ελευθερα αν κανω λαθος
+1
Εδώ ένα διάγραμμα που φαίνεται ότι ο κινητήρας λειτουργεί οικονομικά όταν πιέζεται με σχετικά χαμηλές στροφές (στο 'νησάκι' με 250g/kWh).
Έτσι φτάνεις ΓΡΗΓΟΡΑ στην επιθυμητή οικονομική ταχύτητα.

Η κόκκινη γραμμή είναι σταθερή ισχύς, φαίνεται πόσο περισσότερο καταναλώνει ο κινητήρας όσο ανεβαίνουν οι στροφές και δουλεύει πιο ξεκούραστα.Εγώ πάντως προσπαθώ να δουλεύω τον κινητήρα ξεκούραστα, να μην τον ζορίζω πολύ σε χαμηλές στροφές για μακροζωία και η κατανάλωση μπορεί να είναι λίγο αυξημένη.
-
γιατι κουραζεται ο κινητηρας αμα το δουλευεις ετσι??
εννοω με μεγαλη σχεση και μπολικα-βαθεια ανοιγματα του γκαζιου και φυσικα χωρις να σκορτσαρει,
τι παθαινει?? -
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Η κόκκινη γραμμή είναι σταθερή ισχύς, φαίνεται πόσο περισσότερο καταναλώνει ο κινητήρας όσο ανεβαίνουν οι στροφές και δουλεύει πιο ξεκούραστα.
-
Ο χρήστης jimhs έγραψε:
γιατι κουραζεται ο κινητηρας αμα το δουλευεις ετσι??
εννοω με μεγαλη σχεση και μπολικα-βαθεια ανοιγματα του γκαζιου και φυσικα χωρις να σκορτσαρει,
τι παθαινει??Το σύστημα λίπανσης των βενζινοκινητήρων (δεν είναι τόσο εξελιγμένο όσο των επαγγελματικών πετρελαιοκινητήρων) και βασίζεται στην υποπίεση του κυλίνδρου για να 'ρουφήξει' λάδι στα ελατήρια. Λιπαίνεται καλύτερα ο κινητήρας σε ψηλότερες στροφές.
Από την άλλη μεριά,
Οι καινούριοι κινητήρες έχουν πολύ καλή διαχείριση του καυσίμου και της ανάφλεξης με φορτίο στις πολύ χαμηλές στροφές και λειτουργούν εξαιρετικά ομαλά σε αντίθεση με παλαιότερους κινητήρες.
Επίσης, μερικοί κινητήρες έχουν αντλίες λαδιού μεταβλητής ποσότητας που δίνουν μεγάλη ποσότητα λιπαντικού στις χαμηλές στροφές (μειώνοντας την ποσότητα στις ψηλές στροφές) και έτσι λιπαίνονται καλύτερα σε χαμηλές στροφές.Διαλέγεις και παίρνεις, εγώ προτιμώ να μην οδηγώ σε πολύ χαμηλές στροφές.
-
+1
Και εγώ...
Πάντως σε ότι διάβασα μέχρι στιγμής...μία παράμετρος λείπει: Το βάρος του βολάν...όσο πιο ελαφρύ είναι τόσο δυσκολεύεται ο κινητήρας στις χαμηλές στροφές...αν είναι βαρύτερο, η δυσκολία μεταφέρεται στις υψηλές στροφές...
Αρα, κατά την γνώμη μου, δεν υπάρχει μία συνταγή, για όλους τους κινητήρες και αυτοκίνητα, καθώς υπάρχουν διαφορετικές παράμετροι: Βάρος, κλιμάκωση σχέσεων, διαγραμμα ιπποδύναμης και ροπής, αεροδυνάμική...και το κυριότερο: Κατάσταση που βρίσκεται το κάθε αυτοκίνητο.
Εάν έχουμε μία κάποια αντίληψη, κάποιες γνώσεις που βοηθάν να είναι σωστή αυτή η αντίληψη, νομίζω ότι προσαρμόζουμε μόνοι μας τον τρόπο οδήγησής μας, προκειμένου να πετυχαίνουμε, κάθε φορά αυτό που θέλουμε: Δύναμη, οικονομία κλπ -
Ο χρήστης GGAB έγραψε:
ειδικα σε ανηφορα αν το κανεις αυτο εχεις εκτοξευσει την καταναλωση στα υψη.......αφου εισαι εκτος ροπης και ναι μεν δυσκολα επιταγχυνεις αλλα για να κρατησει στροφες καις τον αμπακα
σε καθε αλλη περιπτωση θα επιταγχυνεις αμεσαΔεν έχεις δίκιο, κατεβάζοντας ταχύτητα (σε ατμοσφαιρικό,για άλλα δεν ξέρω) σίγουρα αυξάνεις την κατανάλωση. Ο κινητήρας θα νιώθει πιο ξεκούραστα αλλά θα καις παραπάνω. Δες και το διάγραμμα πιο πριν. Βέβαια δεν λέμε να το πας με 1200 στροφές... (αν και σε κάτι 6λιτρους αμερικάνικους κι αυτό παίζει...)
Απλά με τη μεγάλη σχέση δεν θα μπορείς να επιταχύνεις όπως με την πιο μικρή αλλά εμείς κοιτάμε για διατήρηση σταθερής ταχύτητας. -
Δεν ισχυει το να εισαι στις σαλ της μεγιστης ροπης;
-
Και βεβαια ισχυει.
-
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Δεν ισχυει το να εισαι στις σαλ της μεγιστης ροπης;Όχι γιατί δεν πατάς συνέχεια τέρμα το γκάζι.
Διάβασε το παραπάνω διάγραμμα. Η μέγιστη ροπή είναι η πάνω πάνω σκούρη μπλε γραμμή, έχεις καλή οικονομία εκεί με τέρμα γκάζι (από 3-4.000 σαλ και 270-300 g/kWh) αλλά μπορείς να έχεις λίγο καλύτερη οικονομία (250g/kWh).
Η κόκκινη γραμμή (και οι παράλληλες μ' αυτή) είναι γραμμή σταθερής ισχύος.
Αν είσαι σε μποτιλιάρισμα και η ισχύς που απαιτείται από τον κινητήρα είναι πολύ μικρή τότε επιταχύνεις με μικρό άνοιγμα του γκαζιού κρατώντας τον κινητήρα από 1.000 μέχρι 1.700 σαλ. Ο κινητήρας καίει για κάθε kWh που παράγει από 280 μέχρι 320 γραμμάρια καυσίμου.
Αν επιταχύνεις για να πιάσεις τα 80χαω (πχ σε επαρχιακό δρόμο) τότε η ισχύς που απαιτείται από τον κινητήρα είναι μεγαλύτερη και συμπίπτει με την κόκκινη γραμμή. Επιταχύνεις με μεγάλο άνοιγμα του γκαζιού κρατώντας τον κινητήρα από 1.700 μέχρι 2.700 σαλ. Ο κινητήρας καίει για κάθε kWh που παράγει από 250 μέχρι 270 γραμμάρια καυσίμου.
-
Πάντως εγώ με τέρμα γκάζι κάιει 15 λιτρα ειδικά αμα ανοίγουν τα διπλά. Τώρα που δεν τα ανοιγα έπεσε στα 11λίτρα. Και μιλάμε για 1500cc.....
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Διάβασε το παραπάνω διάγραμμα.Από το διάγραμμα νομίζω ότι η ισχύς αυτή (η κόκκινη γραμμή) είναι όση βγαίνει στις 1500 με τέρμα γκάζι. Η ίδια ισχύς θα βγει πιο οικονομικά από 1700-3000+ (με καλύτερο 2100-2300). Οπότε γενικά θέλουμε σχετικά χαμηλές στροφές αλλά όχι υπερβολικά...
Τέρμα γκαζι για οικονομία?