-
Δεν έχω γράφημα, θα ψάξω να βρώ. Όμως, όταν ο μαντεμένιος δίσκος κοκκινίζει, ή σχεδόν κοκκινίζει απο δυνατό και παρατεταμένο φρενάρισμα η ψύξη που προκαλείται απο την διακοπή της παροχής θέρμανσης του μέσω της τριβής και το γεγονός ότι βρίσκεται σε ρεύμα αέρος, μην ξεχνάς ότι οι αεριζόμενοι δίσκοι λέγονται αεριζόμενοι επειδή ψύχονται μέσω των οπών τους οι οποίες λέγονται vanes, και της σφιχτής επαφής τους με την αλουμινένια ζάντα η οποία λειτουργεί σαν ψυγείο λόγω του υλικού της και σαν ανεμιστήρας λόγω του σχήματος της, είναι αρκετή αυτή η ψύξη για τους πρώτους 100 βαθμούς κελσίου μετά το άφημα του φρένου, και που η πτώση αυτή είναι σχεδόν ακαριαία, να τους στραβώσουν ή και να τους δημιουργήσουν ρωγμές.
Νομίζω ότι δεν υπάρχει καλύτερη απόδειξη απο τους πεταγμένους, στραβωμένους, ή σπασμένους δίσκους, που βρίσκονται στα συνεργεία. Η επιστημονική απόδειξη μέσω γραφήματος θα αποδείξη αυτό που είναι καθημερινότητα στα συνεργεία. Στην διαδικασία heat treatment όπου απο τα μεταλλικά εξαρτήματα αφαιρούνται οι τάσεις του υλικού, η ψύξη γίνεται σταδιακά και ελεγχόμενα ανάλογα με το υλικό, το πάχος και την μορφή του εξαρτήματος και δεν έχει σχέση με την χωρίς έλεγχο ψύξη ενός μαντεμένιου δίσκου που έχει βγεί απο το καλούπι του χυτηρίου με την μέθοδο Kronning και με επεξεργασία, μόνη την μηχανουργική επεξεργασία που είναι το τορνίρισμα της τρύπας του, της εξωτερικής διαμέτρου και της επιφάνειας πέδησης, και τις 4 ή 5 τρύπες που στηρίζεται στο μουαγιέν.
Το υψηλότερο κόστος των after market επώνυμων δίσκων δικαιολογείται επειδή διαθέτουν μελετημένη σχεδίαση για το κάθε αυτοκίνητο σύμφωνα με τα προβλήματα που παρουσίασαν οι απλοί μαμά δίσκοι, διαφορετική σύνθεση υλικού, προσεγμένη κατασκευή, επεξεργασία heat treatment και ποιοτικό έλεγχο.
-
Δεν ανέφερα εκ παραδρομής, ότι αν βουτήξεις ένα μαντεμένιο εξάρτημα π.χ δίσκόπλακα, του οποίου η θερμοκρασία είναι πάνω απο 500 κελσίου σε ένα κουβά με νερό, δεν θα στραβώσει, θα σπάσει. Γιαυτό υπάρχουν επιφανειακές ρωγμές στους δίσκους, επειδή κρυώνουν λιγότερο απότομα στον αέρα απο το μπάνιο με το νερό, όπως αν πέρναγε μέσα απο νερό μετά απο τόσο γερό φρενάρισμα.
Έχεις δεί πλατώ αμπραγιάζ με ρωγμές ? με χρώμα μπλέ ? εκεί δεν υπάρχει ούτε νερό, ούτε αέρας, το μπλέ χρώμα γίνεται απο την υψηλή θερμοκρασία με τον δίσκο, και οι ρωγμές απο τις παραμένουσες τάσεις στο υλικό που είναι μαντέμι.Ρώτα τον μηχανικό σου, πρέπει να έχει δεί δεκάδες τέτοια πλατώ. Εκεί η ψύξη είναι ακόμα λιγότερη απότομη απο τις δισκόπλακες δεδομένου ότι το πλατώ είναι βιδωμένο στον στρόφαλο του κινητήρα που έχει θερμοκρασία, είναι κλεισμένο στην χελώνα του σαζμάν που δε αερίζεται, και όμως παθαίνει ρωγμές απο την ψύξη.
-
[quote='21 Quadra']Φαίνονται καλοί και με την σωστή κατασκευή, δεν μπορώ να δω λεπτομέρειες στις βίδες που ενώνουν την καμπάνα με τον δίσκο, αλλά νομίζω ότι δεν υπάρχει πρόβλημα, οι τιμές επίσης για τέτοιου είδους κατασκευές είναι καλές, όχι ευκαιρία απλά καλές, στην καστοριά χρέωσαν για 3 σετ εμπρόσθιων δίσκων για Λαγκούνα τούρμπο 550
-
Τακάκια: εγώ βάζω αυτά που είναι μόνο για δρόμο. Είναι ήσυχα και πιάνουν καλά κρύα αλλά στο βουνό βρωμάνε με 3-4 δυνατά φρεναρίσματα και μετά από άλλα τόσα ΔΕΝ ΠΙΑΝΟΥΝ. Τα (ημι) μεταλλικά κάνουν θόρυβο, φθείρουν τους δίσκους περισσότερο, δεν πιάνουν καλά κρύα (πρέπει να ζεσταθούν) αλλά αντέχουν σε πολύ μεγαλύτερες θερμοκρασίες - όσο πιο μεταλλικά είναι τόσο περισσότερο (σε όλα). Τα carbon είναι πιο ακριβά αλλά πιάνουν σχετικά καλά κρύα και αντέχουν πολύ ψηλές θερμοκρασίες.
Το εξάρτημα που ρωτάς στερεώνει καλά την αντλία των φρένων και το πεντάλ για καλή αίσθηση και να μπορείς να πατάς με όλη σου τη δύναμη χωρίς να νιώθεις ότι υποχωρεί.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Τακάκια: εγώ βάζω αυτά που είναι μόνο για δρόμο. Είναι ήσυχα και πιάνουν καλά κρύα αλλά στο βουνό βρωμάνε με 3-4 δυνατά φρεναρίσματα και μετά από άλλα τόσα ΔΕΝ ΠΙΑΝΟΥΝ. Τα (ημι) μεταλλικά κάνουν θόρυβο, φθείρουν τους δίσκους περισσότερο, δεν πιάνουν καλά κρύα (πρέπει να ζεσταθούν) αλλά αντέχουν σε πολύ μεγαλύτερες θερμοκρασίες - όσο πιο μεταλλικά είναι τόσο περισσότερο (σε όλα). Τα carbon είναι πιο ακριβά αλλά πιάνουν σχετικά καλά κρύα και αντέχουν πολύ ψηλές θερμοκρασίες.Το εξάρτημα που ρωτάς στερεώνει καλά την αντλία των φρένων και το πεντάλ για καλή αίσθηση και να μπορείς να πατάς με όλη σου τη δύναμη χωρίς να νιώθεις ότι υποχωρεί.
Πιστεύεις αξίζει για χρήση δρόμου;
-
Ολόκληρη η ονομασία είναι Master Vaccoum Brace. Δηλαδή βάσεις ( στηρίγματα ) στερέωσης του Σερβόφρενου. Το σερβόφρενο είναι αντλία κενού που πολλαπλασιάζει την δύναμη που ασκούμε στο πεντάλ του φρένου για να σταματάμε ευκολότερα απο άποψη σωματικής καταπόνησης..
Το κενό που χρειάζεται το παίρνει απο την πολλαπλή εισαγωγής του κινητήρα.
Έτσι που το παρουσιάζει πρόκειται για κίτ μετατροπής, δεδομένου ότι όλα τα αυτοκίνητα έχουν το δικό τους σερβόφρενο.
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Δεν έχω γράφημα, θα ψάξω να βρώ. Όμως, όταν ο μαντεμένιος δίσκος κοκκινίζει, ή σχεδόν κοκκινίζει απο δυνατό και παρατεταμένο φρενάρισμα η ψύξη που προκαλείται απο την διακοπή της παροχής θέρμανσης του μέσω της τριβής και το γεγονός ότι βρίσκεται σε ρεύμα αέρος, μην ξεχνάς ότι οι αεριζόμενοι δίσκοι λέγονται αεριζόμενοι επειδή ψύχονται μέσω των οπών τους οι οποίες λέγονται vanes, και της σφιχτής επαφής τους με την αλουμινένια ζάντα η οποία λειτουργεί σαν ψυγείο λόγω του υλικού της και σαν ανεμιστήρας λόγω του σχήματος της, είναι αρκετή αυτή η ψύξη για τους πρώτους 100 βαθμούς κελσίου μετά το άφημα του φρένου, και που η πτώση αυτή είναι σχεδόν ακαριαία, να τους στραβώσουν ή και να τους δημιουργήσουν ρωγμές.Νομίζω ότι δεν υπάρχει καλύτερη απόδειξη απο τους πεταγμένους, στραβωμένους, ή σπασμένους δίσκους, που βρίσκονται στα συνεργεία. Η επιστημονική απόδειξη μέσω γραφήματος θα αποδείξη αυτό που είναι καθημερινότητα στα συνεργεία. Στην διαδικασία heat treatment όπου απο τα μεταλλικά εξαρτήματα αφαιρούνται οι τάσεις του υλικού, η ψύξη γίνεται σταδιακά και ελεγχόμενα ανάλογα με το υλικό, το πάχος και την μορφή του εξαρτήματος και δεν έχει σχέση με την χωρίς έλεγχο ψύξη ενός μαντεμένιου δίσκου που έχει βγεί απο το καλούπι του χυτηρίου με την μέθοδο Kronning και με επεξεργασία, μόνη την μηχανουργική επεξεργασία που είναι το τορνίρισμα της τρύπας του, της εξωτερικής διαμέτρου και της επιφάνειας πέδησης, και τις 4 ή 5 τρύπες που στηρίζεται στο μουαγιέν.
Το υψηλότερο κόστος των after market επώνυμων δίσκων δικαιολογείται επειδή διαθέτουν μελετημένη σχεδίαση για το κάθε αυτοκίνητο σύμφωνα με τα προβλήματα που παρουσίασαν οι απλοί μαμά δίσκοι, διαφορετική σύνθεση υλικού, προσεγμένη κατασκευή, επεξεργασία heat treatment και ποιοτικό έλεγχο.
Σ' ευχαριστώ. Την ιστορία των στραβωμένων και σπασμένων δίσκων που βρίσκονται στα συνεργεία δε μπορώ να την ξέρω (θα μπορούσε να εμπλέκεται και πέρασμα από νερά) αλλά απ' όσο το έψαξα πράγματι η ψύξη από πολύ υψηλές θερμοκρασίες είναι για τις πρώτες 100άδες βαθμούς αρκετά γρήγορη (καμία σχέση βέβαια με το πόσο απότομη είναι η άνοδος της θερμοκρασίας όταν τσαρουχώνεις με 200+ όπου οι πλάκες, μέσω τριβής στερεού με στερεό, μπορεί ν'ανεβάσουν πολύ πάνω από 500 βαθμούς σε 1-2 δευτερόλεπτα) και ο κύκλος 'απότομη θέρμανση σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες - ψύξη από πολύ υψηλές θερμοκρασίες' μπορεί να επιφέρει ρωγμές και πλαστική παραμόρφωση.
Μια πολύ ενδιαφέρουσα μελέτη που βρήκα, με φωτογραφίες και κάποια graphs σαν αυτό που έψαχνα, είναι η παρακάτω (pdf, 7 σελίδες, 1.7Mb περίπου):
-
Πολύ καλό paper, μπράβο που το ξετρύπωσες, έδωσες εικόνα στα λόγια μου. Οι παρατηρήσεις μου για τους δίσκους και συνήθως για ότι άλλο γράφω είναι απο εμπειρίες στα δικά μου αυτοκίνητα που συνδυάζονται με σπουδές μηχανικού, εκταταμένη βιβλιογραφία, πολυετή εμπειρία σε συνεργεία, μηχανοστάσια πλοίων, σε χυτήριο χυτών ακριβείας και σε δικό μου μηχανουργείο σαν κατασκευαστής ρομποτικών μηχανών συσκευασίας.
Το να μεταφέρει κάποιος πληροφορίες για θέματα ασφάλειας όπως είναι τα φρένα, επειδή κάπου το άκουσε είναι τουλάχιστον επικίνδυνο, επίσης να προτρέψεις κάποιον να μετετρέψει κάτι που δεν το έχεις κάνει και δεν είσαι σίγουρος για το αποτέλεσμα είναι σαν να βάζεις το χέρι σου στην τσέπη του και να σκορπάς τα λεφτά του.
Σήμερα που η πληροφορία διακινείται τόσο εύκολα, όλοι μπορούν να βρούν λύσεις για όλα, όσοι έχουμε δοκιμάσει κάτι ερχόμαστε επικουρικά να συμπληρώσουμε, άλλωστε όλοι μας σχηματίζουμε την δική μας γνώμη η οποία συνήθως δεν αλλάζει έυκολα.
-
Παιδιά το ξανακάνω post εδώ που ίσως είναι η θέση του
Ψάχνω για κανένα ΚΑΛΟ συνεργείο φρένων στην Θεσσαλονίκη,
για να αλλάξω τακάκια μπροστά στο Picanto της συζύγου.
ΔΕΝ ΘΕΛΩ να πάω στην αντιπροσωπία (ΜΙΑ έχει όλη και όλη εδώ),
γιατί είναι ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ (=160 -
Ε,καλά,δε χρειαζεται να είναι και τίποτα το ιδιαίτερο το συνεργειο που θα πάς για να σου αλλάξει απλά τα τακάκια.Είναι μια τόσο απλή δουλεια,που μεχρι και μόνος σου θα μπορούσες να την κανεις
-
+1
-
Toυ το είπα αλλά δεν με πίστεψε.
-
Για βελτίωση φρένων σε καινούργιο Bravo 1.4 με aftermarket μετατροπή με σκουριασμένες δαγκάνες από tipo δεκαετίας έχει κανείς καμία ιδέα;
-
Ο χρήστης tazz έγραψε:
Για βελτίωση φρένων σε καινούργιο Bravo 1.4 με aftermarket μετατροπή με σκουριασμένες δαγκάνες από tipo δεκαετίας έχει κανείς καμία ιδέα;Απόσυρση.
-
Ζητω τα φωτα σας!
Σε suzuki swift 1,3 του '07 ακουγεται θορυβος σαν συρσιμο οταν φρεναρει με χαμηλες ταχυτητες και βαρυ πατημα στο πενταλ, πχ σταματημα σε φαναρι. Στην αρχη νομισα οτι ηταν φαγωμενα τα τακακια αλλα μου ειπε η ιδιοκτητης οτι της τα αλλαξανε στο σερβις και οντως ειναι καινουρια. Ο θορυβος φαινεται να ερχεται απο την αριστερη πλευρα μονο. Μηπως εχει να κανει με τα ταμπουρα; Γιατι αν θυμαμαι καλα σε εναν χωματοδρομο, μπηκα σε μια μικρη λασπογουρνα, ενδεχεται να εχει κολλησει λασπη πουθενα ; -
Έχει κανεις προσωπική εμπειρία με δίσκους Ziemmermann και ειδικότερα με τρυπητούς δίσκους Sport της εταιρίας αυτής;
Διάβασα διάφορα σχόλια στο νετ για ρωγμές και δε μπορώ να συμπεράνω αν προέκυψαν λόγω κακής χρήσης ή λόγω ελαττωματκών προϊόντων.
Ευχαριστώ
-
Κάποτε, (πριν 30 χρόνια) υπήρχαν μαγαζιά που ξαναγέμιζαν τα τακάκια με υλικό τριβής.
Υπάρχουν σήμερα και μάλιστα στην Θεσσαλονίκη?
Πρόκειται για τακάκια δισκοφρένου ποδηλάτου EVEREST αγορασμένου απο το LIDL.
Μου δώσανε το τηλέφωνο του εργοστασιου, το οποίο δηλώνει αδυναμία εξυπηρέτησης. -
Πόσο εύκολο είναι να αλλάξω τα πίσω τακάκια?
Τι χρειάζομαι εκτός απο τάκους για σταθεροποίηση του αυτοκινήτου? -
Ο χρήστης kostakis έγραψε:
Κάποτε, (πριν 30 χρόνια) υπήρχαν μαγαζιά που ξαναγέμιζαν τα τακάκια με υλικό τριβής.
Υπάρχουν σήμερα και μάλιστα στην Θεσσαλονίκη?
Πρόκειται για τακάκια δισκοφρένου ποδηλάτου EVEREST αγορασμένου απο το LIDL.
Μου δώσανε το τηλέφωνο του εργοστασιου, το οποίο δηλώνει αδυναμία εξυπηρέτησης.Οι κατασκευαστές ποδηλατικών παρελκομένων δεν είναι πολλοί, οι γνωστοί δηλαδή. Ψάξε μήπως βρεις μάρκα πάνω στις δαγκάνες ή τα παλιά τακάκια. Δεν αποκλείεται βέβαια να μην βρεις τίποτα ή μόνο everest.... Όμως ακόμα και απομίμηση να είναι οι δίσκοι μπορεί να βρεις ποιους επώνυμους αντέγραψαν. Πάρε τα τακάκια στο χέρι και ψάξε στα ποδηλατομάγαζα να βρεις κανένα που να ταιριάζει, το θεωρώ πολύ πιθανό.
-
Ο χρήστης kostakis έγραψε:
Πόσο εύκολο είναι να αλλάξω τα πίσω τακάκια?
Τι χρειάζομαι εκτός απο τάκους για σταθεροποίηση του αυτοκινήτου?Συνήθως ελάχιστα πιο δύσκολο από ότι τα εμπρός τακάκια αφού δεν μπορείς να στρίψεις τη ρόδα ώστε να βλέπεις καλύτερα!
Για τη σταθεροποίηση οι τάκοι φτάνουν, αρκεί να τοποθετηθούν σωστά.
Για τα τακάκια χρειάζεσαι τρόπο αφαίρεσης τροχού (πχ σταυρό), τρόπο αποκάλυψης ή και απασφάλισης τακακίου (κατσαβίδι ή κλειδί ή άλλεν), κατσαβίδι για μοχλό ώστε να πατηθεί το έμβολο αν χρειαστεί. Ίσως βοηθάει προτού ξεκινήσεις και με σβηστή μηχανή να πατήσεις μερικές φορές φρένο να σκληρύνει το πεντάλ.
Αναζητηση βοηθειας (περι φρενων)