-
Περι ιστοριας Αμερικανων...Και ολα αυτα παγκοσμια 1η...η Cadillac υπήρξε πρωτοπόρος σε πολλά αξεσουάρ στα αυτοκίνητα, καθώς υπήρξε η πρώτη εταιρία που εισήγαγε πλήρως κλειστό αμάξωμα με οροφή από χάλυβα (1910), πλήρη ηλεκτρικά συστήματα (1912) για την ανάφλεξη (ηλεκτρική μίζα) και τους προβολείς και το πρώτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων Synchro-Mesh, χωρίς συμπλέκτη (1928).
Παράλληλα, το 1914, η Cadillac έγινε η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που έριξε σε μαζική παραγωγή κινητήρα V8. Από τότε έχει κατασκευάσει 8 γενιές κινητήρων V8, ενώ την εποχή του Μεσοπολέμου παρήγαγε και κινητήρες V12 και V16.
Το 1953 εισήγαγε σύστημα κλιματισμού.
Η Cadillac Eldorado Brougham του 1957 προσέφερε μία λειτουργία «μνήμης για την θέση του οδηγού», που επιτρέπει αποθήκευση για τις θέσεις του καθίσματος του οδηγού ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν από διαφορετικούς οδηγούς.
Το ίδιο μοντέλο επίσης, παρουσίασε την πρώτη σε παγκόσμια κλίμακα αερανάρτηση.
Το 1964 η Cadillac καθιέρωσε το πρώτο πλήρως αυτόματο σύστημα θερμαντήρα / κλιματισμού, που επιτρέπει στον οδηγό να καθορίσει μία επιθυμητή θερμοκρασία που μετά διατηρείται από το «climate control» (έλεγχος του κλίματος).
Στα τέλη της δεκαετίας του 1960 η Cadillac εισήγαγε σύστημα προειδοποίησης οπτικών ινών, για να ειδοποιεί τον οδηγό σε τυχόν βλάβη στους λαμπτήρες πυράκτωσης.
Από την σεζόν (model year) του 1971, όλες οι πισωκίνητες Cadillac άρχισαν να προσφέρουν ABS (Anti-lock Braking System / Σύστημα Αντιμπλοκαρίσματος Τροχών) υπό το όνομα «Trackmaster» (το οποίο όμως ενεργούσε μόνο στους πίσω τροχούς - το πρώτο ABS που ενεργούσε και στους 4 τροχούς.
Από τα τέλη του 1973 έως το 1976 προσέφερε ακόμα και μπροστινούς αερόσακους οδηγού / συνοδηγού, ως προαιρετική επιλογή σε κάποια πολυτελή μοντέλα της. Στα τέλη του 1999 (για την σεζόν του 2000) παρουσιάστηκε η δέκατη γενιά της, με αεροδυναμικό συντελεστή Cd 0,30 και δύο εντυπωσιακές καινοτομίες:Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παγκοσμίως με (προαιρετικό στην ισχυρότερη έκδοση, την DTS) σύστημα που επέτρεπε ορατότητα την νύχτα, υπό το όνομα «Night Vision» («Νυχτερινή Όραση»). Μία θερμογραφική κάμερα ανίχνευε την θερμική ακτινοβολία που εκπέμπουν τα αντικείμενα και απεικόνιζε στο παρμπρίζ ότι ήταν πέραν του οπτικού πεδίου που μπορούν να φωτίσουν τα λεγόμενα μακρινά φώτα.
Επίσης, ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παγκοσμίως με πίσω φώτα που αντί για τους παραδοσιακούς λαμπτήρες, διέθεταν στάνταρ το σύστημα που είναι γνωστό ως LΕD (Light-Εmitting Diode), φωτίζοντας έτσι πολύ δυνατότερα. -
Μα γιατι να μεινουν στην ιστορια αφου δεν προσφεραν? Αααααα οσο θα μαθαινετε ιστορια ακουστε αυτο και μπειτε στο κλιμα. http://www.youtube.com/watch?v=6BIjCW2_Uik
-
To απολυτο muscle car http://www.youtube.com/watch?v=AMsjRtOHXow
-
Καλα οσα λες για την Cadillac, μονο που δεν φτιαχνει, ουτε εχει φτιαξει, muscle cars.
-
Το πρώτο ABS το εμφανίστηκε στο Jensen Interceptor το 1968. Πάντως όλο στα φρουφρού και αρώματα πρωτοπορούν οι γιάνκηδες... Δεν είδαμε κανένα σύστημα μεταβλητου χρονισμού βαλβίδων, καμία ανάρτηση της προκοπής ή τίποτα παρόμοιο.
-
Αυτα ειναι για τους φλωρους που φοβουνται να καψουν βενζινα
No replacement for displacement ρεεεεεεεεεεεεεεεεεεε
-
Ο χρήστης xtkz έγραψε:
Καλα οσα λες για την Cadillac, μονο που δεν φτιαχνει, ουτε εχει φτιαξει, muscle cars.Με τη σύγχρονη έννοια του όρου muscle car, η Cadillac CTS-V Coupe συγκεκριμένα αποτελεί
μέρος του club των αυτοκινήτων με μεγάλη ιπποδύναμη, τρελή ροπή, δυνατό ήχο, κλασικό supercharged V8 (τι mod έχει γνωρίσει αυτό το μοτέρ πια...) και εντυπωσιακά looks.Το οτι παίρνει τις στροφές με πειστικό τρόπο όπως περίπου μια M3 ή ένα Audi RS5 , είναι στα
bonus του αυτοκινήτου.Μην κολλάτε πάντως στις εικόνες( route 66, 72 oz steak, 10 mpg) .
Τα muscle cars δεν είναι προνόμιο μόνο των Αμερικανών πλέον. -
Ο χρήστης georgetz έγραψε:
Καλα οσα λες για την Cadillac, μονο που δεν φτιαχνει, ουτε εχει φτιαξει, muscle cars.
Με τη σύγχρονη έννοια του όρου muscle car, η Cadillac CTS-V Coupe συγκεκριμένα αποτελεί
μέρος του club των αυτοκινήτων με μεγάλη ιπποδύναμη, τρελή ροπή, δυνατό ήχο, κλασικό supercharged V8 (τι mod έχει γνωρίσει αυτό το μοτέρ πια...) και εντυπωσιακά looks.Το οτι παίρνει τις στροφές με πειστικό τρόπο όπως περίπου μια M3 ή ένα Audi RS5 , είναι στα
bonus του αυτοκινήτου.Μην κολλάτε πάντως στις εικόνες( route 66, 72 oz steak, 10 mpg) .
Τα muscle cars δεν είναι προνόμιο μόνο των Αμερικανών πλέον.σωπα δηλαδη ολοι οι αλλοι ηταν στα δεντρα οταν οι αμερικανοι εφτιαχναν αμαξια?
η αμα το 1886 δεν σκεφτηκε καποιος να κανει μοτερ εσωτερικης καυσης θα ειμασταν με εξωλεμβιες στα αμαξια?οσο για τις στροφες οκ..προχωρησαν δεν λεω αλλα ειναι δεκαετιες πισω ακομη το πιο μοντερνο muscle car ειναι το vxr8 και στριβει ισια η πλαγια και εχει σωστο ηχο και και και και κοστιζει ομως
-
Eίναι γεγονός ότι τις περισσότερες τεχνολογικές πρωτοπορείες στο χώρο της αυτοκινητιστικής τεχνολογίας τις έχουν επινοήσει οι (δυτικο)ευρωπαίοι και εσχάτως οι ιάπωνες χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι αμερικάνοι δεν έχουν κάνει τίποτα.Τουναντίον έχουν εφεύρει και σε αυτό τον τομέα τον άμπακα.
Όμως τι σημασία έχει, τι νόημα έχει αυτή η αναφορά σε αυτό το θρεντ το οποίο αναφέρεται σε φθηνά αυτοκίνητα-παιγνίδια?Και μήπως υπάρχει εξήγηση γι' αυτό το φαινόμενο ?
Φυσικά πίπες του στυλ οι αμερικάνοι είναι άσχετοι, νεοφώτιστοι ή φτωχοί για να σχοληθούν με τέτοιες λεπτομέρειες, απορρίπτονται πάραυτα .
Το πιο πλούσιο κράτος του κόσμου, το πλέον τεχνολογικά προηγμένο, αυτό που έχει φτάσει στο φεγγάρι, το πιο ισχυρό, αυτό με τη μεγαλύτερη αγορά σπορ αυτοκινήτων και μετατροπών στον κόσμο, αυτό με τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες επί σειρά δεκαετιών, αυτό με απίστευτες τεχνολογίες CAD/CAM και ΜΑΚΡΑΝ το μεγαλύτερο ποσοστό επένδυσης σε R/D επί του ΑΕΠ επί σειρά δεκαετιών, αυτό που είναι μανούλα στο ΒΡΑΙΝ DRAIN, δεν ξέρει/δεν μπορεί να καταθέσει ένα τεχνολογικό επίτευγμα στους 4 τρόχους από αυτά που έχει κάνει σωρηδόν π.χ. η καταχρεωμένη και δύο φορές πουλημένη Σιτροέν, η πολύπαθη Φίατ ή η νεοφώτιστη Χόντα?
Τζίζους! Είναι τουλάχιστον αφελής όποιος πιστεύει κάτι τέτοιο.Ρητορικές ερωτήσεις
Μήπως τα αμερικάνικα αυτοκίνητα και δη τα μασλ έχουν άλλες προτεραιότητες στο σχεδιασμό τους, και όχι την τεχνολογική προπορεία?
Μήπως αν στην δυτική ευρώπη και ιαπωνία δεν υπήρχαν νόμοι που φορολογούσαν αγρίως την βενζίνη και δεν έφταναν την λιανική τιμή της 3 φορές επάνω από την αμερική, και ελλείψει εγχώριας παραγωγής σε πολλά κράτη συν τοις άλλοις, οι αντίστοιχοι κινητήρες θα ήταν ακόμη στο 1960?
Αν η αγοραστική δύναμη του μέσου ευρωπαίου ή ιάπωνα μετά τον πόλεμο και επί σειρά δεκαετιών ήταν ισοδύναμη του μέσου αμερικάνου, μήπως αντί να παίρνουν διάφορα κατσαριδάκια 600-1300 κυβικών ή ΚΕΙ καρς θα έπαιρναν και αυτοί θηρία με εξακύλινδρους κινητήρες?
Μήπως η ΕΕ πριμοδοτεί τα πετρελαιοκίνητα έναντι των βενζινοκίνητων εφαρμόζοντας διαφορετικούς φόρους στα καύσιμα και διαφορετικά σταθμά στις εκπομπές τους?
κ.ο.κ. οι ερωτήσεις αυτές μπορούν να συνεχίζονται επί μακρόν με προφανείς, φυσικά, απαντήσεις.Βγείτε από το Μάτριξ που σας περιβάλλει, και κυρίως, ασχοληθείτε με αυτά που σας αρέσουν.
-
Ο χρήστης cabala10 έγραψε:
Καλα οσα λες για την Cadillac, μονο που δεν φτιαχνει, ουτε εχει φτιαξει, muscle cars.
Με τη σύγχρονη έννοια του όρου muscle car, η Cadillac CTS-V Coupe συγκεκριμένα αποτελεί
μέρος του club των αυτοκινήτων με μεγάλη ιπποδύναμη, τρελή ροπή, δυνατό ήχο, κλασικό supercharged V8 (τι mod έχει γνωρίσει αυτό το μοτέρ πια...) και εντυπωσιακά looks.Το οτι παίρνει τις στροφές με πειστικό τρόπο όπως περίπου μια M3 ή ένα Audi RS5 , είναι στα
bonus του αυτοκινήτου.Μην κολλάτε πάντως στις εικόνες( route 66, 72 oz steak, 10 mpg) .
Τα muscle cars δεν είναι προνόμιο μόνο των Αμερικανών πλέον.σωπα δηλαδη ολοι οι αλλοι ηταν στα δεντρα οταν οι αμερικανοι εφτιαχναν αμαξια?
η αμα το 1886 δεν σκεφτηκε καποιος να κανει μοτερ εσωτερικης καυσης θα ειμασταν με εξωλεμβιες στα αμαξια?οσο για τις στροφες οκ..προχωρησαν δεν λεω αλλα ειναι δεκαετιες πισω ακομη το πιο μοντερνο muscle car ειναι το vxr8 και στριβει ισια η πλαγια και εχει σωστο ηχο και και και και κοστιζει ομως
Σήμερα δεν έχει πολύ ζέστη.Γιατί έτσι?
-
Ο χρήστης dstou έγραψε:
ασχοληθείτε με αυτά που σας αρέσουν.Δυστυχώς πολλοί ασχολούνται με αυτά που δεν αρέσουν στους άλλους ή που δε θα έπρεπε να αρέσουν (!!)
-
Το πρωτο αμαξι αμερικανικο δεν ηταν;
-
σωπα δηλαδη ολοι οι αλλοι ηταν στα δεντρα οταν οι αμερικανοι εφτιαχναν αμαξια?
NAI! Μεχρι και στην ελλαδα στη δεκαετια του 60'...κυκλοφορουσαν Buick, Caddilac, Ford κλπ. Αργοτερα οι ΙΑΠΩΝΕΣ ΕΚΑΝΑΝ ΤΟ ΘΑΥΜΑ!!!!!!!!!!!!!!!!! ΕΦΕΡΑΝ ΤΑ DATSUN!!!!! Thank the lord!!! -
Ο χρήστης georgetz έγραψε:
Καλα οσα λες για την Cadillac, μονο που δεν φτιαχνει, ουτε εχει φτιαξει, muscle cars.
Με τη σύγχρονη έννοια του όρου muscle car, η Cadillac CTS-V Coupe συγκεκριμένα αποτελεί
μέρος του club των αυτοκινήτων με μεγάλη ιπποδύναμη, τρελή ροπή, δυνατό ήχο, κλασικό supercharged V8 (τι mod έχει γνωρίσει αυτό το μοτέρ πια...) και εντυπωσιακά looks.Το οτι παίρνει τις στροφές με πειστικό τρόπο όπως περίπου μια M3 ή ένα Audi RS5 , είναι στα
bonus του αυτοκινήτου.Μην κολλάτε πάντως στις εικόνες( route 66, 72 oz steak, 10 mpg) .
Τα muscle cars δεν είναι προνόμιο μόνο των Αμερικανών πλέον.σωπα δηλαδη ολοι οι αλλοι ηταν στα δεντρα οταν οι αμερικανοι εφτιαχναν αμαξια?
η αμα το 1886 δεν σκεφτηκε καποιος να κανει μοτερ εσωτερικης καυσης θα ειμασταν με εξωλεμβιες στα αμαξια?οσο για τις στροφες οκ..προχωρησαν δεν λεω αλλα ειναι δεκαετιες πισω ακομη το πιο μοντερνο muscle car ειναι το vxr8 και στριβει ισια η πλαγια και εχει σωστο ηχο και και και και κοστιζει ομως
Σήμερα δεν έχει πολύ ζέστη.Γιατί έτσι?
ε σε λιγο θα ακουσουμε οτι τα golf ειναι muscle car καλα ωραια για καφριλες αλλα ελεος ειπαμε
-
dstou φιλε εισαι πολυ σωστος...δεν ξερουν οτι μονο σε ευρωπη και ιαπωνια εκλεισαν με βοβμβαρδισμους τα εργοστασια...ενω στην αμερικη ουτε που τα αγγιξαν. Ειναι λογικο αυτο που συνεβη...απλα δεν το αποδεχονται.
-
Ο χρήστης cabala10 έγραψε:
Καλα οσα λες για την Cadillac, μονο που δεν φτιαχνει, ουτε εχει φτιαξει, muscle cars.
Με τη σύγχρονη έννοια του όρου muscle car, η Cadillac CTS-V Coupe συγκεκριμένα αποτελεί
μέρος του club των αυτοκινήτων με μεγάλη ιπποδύναμη, τρελή ροπή, δυνατό ήχο, κλασικό supercharged V8 (τι mod έχει γνωρίσει αυτό το μοτέρ πια...) και εντυπωσιακά looks.Το οτι παίρνει τις στροφές με πειστικό τρόπο όπως περίπου μια M3 ή ένα Audi RS5 , είναι στα
bonus του αυτοκινήτου.Μην κολλάτε πάντως στις εικόνες( route 66, 72 oz steak, 10 mpg) .
Τα muscle cars δεν είναι προνόμιο μόνο των Αμερικανών πλέον.σωπα δηλαδη ολοι οι αλλοι ηταν στα δεντρα οταν οι αμερικανοι εφτιαχναν αμαξια?
η αμα το 1886 δεν σκεφτηκε καποιος να κανει μοτερ εσωτερικης καυσης θα ειμασταν με εξωλεμβιες στα αμαξια?οσο για τις στροφες οκ..προχωρησαν δεν λεω αλλα ειναι δεκαετιες πισω ακομη το πιο μοντερνο muscle car ειναι το vxr8 και στριβει ισια η πλαγια και εχει σωστο ηχο και και και και κοστιζει ομως
Σήμερα δεν έχει πολύ ζέστη.Γιατί έτσι?
ε σε λιγο θα ακουσουμε οτι τα golf ειναι muscle car καλα ωραια για καφριλες αλλα ελεος ειπαμε
Αν αυτό κατάλαβες απο τα 3 post μου σε αυτό το θέμα, που συμπνέουν με τη άποψη του dstou, τότε
συγχαρητήρια. -
Ο χρήστης georgetz έγραψε:
Καλα οσα λες για την Cadillac, μονο που δεν φτιαχνει, ουτε εχει φτιαξει, muscle cars.
Με τη σύγχρονη έννοια του όρου muscle car, η Cadillac CTS-V Coupe συγκεκριμένα αποτελεί
μέρος του club των αυτοκινήτων με μεγάλη ιπποδύναμη, τρελή ροπή, δυνατό ήχο, κλασικό supercharged V8 (τι mod έχει γνωρίσει αυτό το μοτέρ πια...) και εντυπωσιακά looks.Το οτι παίρνει τις στροφές με πειστικό τρόπο όπως περίπου μια M3 ή ένα Audi RS5 , είναι στα
bonus του αυτοκινήτου.Μην κολλάτε πάντως στις εικόνες( route 66, 72 oz steak, 10 mpg) .
Τα muscle cars δεν είναι προνόμιο μόνο των Αμερικανών πλέον.σωπα δηλαδη ολοι οι αλλοι ηταν στα δεντρα οταν οι αμερικανοι εφτιαχναν αμαξια?
η αμα το 1886 δεν σκεφτηκε καποιος να κανει μοτερ εσωτερικης καυσης θα ειμασταν με εξωλεμβιες στα αμαξια?οσο για τις στροφες οκ..προχωρησαν δεν λεω αλλα ειναι δεκαετιες πισω ακομη το πιο μοντερνο muscle car ειναι το vxr8 και στριβει ισια η πλαγια και εχει σωστο ηχο και και και και κοστιζει ομως
Σήμερα δεν έχει πολύ ζέστη.Γιατί έτσι?
ε σε λιγο θα ακουσουμε οτι τα golf ειναι muscle car καλα ωραια για καφριλες αλλα ελεος ειπαμε
Αν αυτό κατάλαβες απο τα 3 post μου σε αυτό το θέμα, που συμπνέουν με τη άποψη του dstou, τότε
συγχαρητήρια.φυσικα και οχι απλα επρεπε να το κανω εγω πριν το κανει αλλος γιατι σιγουρα τα golf θα κατακτησουν και αυτο το θρεντ επειδη ειναι τα καλυτερα!( )
-
Ο χρήστης xristos912 έγραψε:
Το πρωτο αμαξι αμερικανικο δεν ηταν;Όχι.
dstou: Πιο προηγμενη αεροδιαστημικώς είναι η Ρωσσία (και το θέμα με το φεγγάρι εξετάζεται κατά πόσον ισχύει), ενώ στην αυτοκίνηση είναι η Ευρώπη και η Ιαπωνία, είτε αρέσει είτε όχι.
-
Ο χρήστης Shelby έγραψε:
σωπα δηλαδη ολοι οι αλλοι ηταν στα δεντρα οταν οι αμερικανοι εφτιαχναν αμαξια?
NAI! Μεχρι και στην ελλαδα στη δεκαετια του 60'...κυκλοφορουσαν Buick, Caddilac, Ford κλπ. Αργοτερα οι ΙΑΠΩΝΕΣ ΕΚΑΝΑΝ ΤΟ ΘΑΥΜΑ!!!!!!!!!!!!!!!!! ΕΦΕΡΑΝ ΤΑ DATSUN!!!!! Thank the lord!!!Ειχαμε καλες σχεσεις με τους αμερικανους και επισης πολυ φθηνα καυσιμα.
-
από REALZEUS » 10/09/10 13:46
xristos912 έγραψε:
Το πρωτο αμαξι αμερικανικο δεν ηταν;Όχι.
dstou: Πιο προηγμενη αεροδιαστημικώς είναι η Ρωσσία (και το θέμα με το φεγγάρι εξετάζεται κατά πόσον ισχύει), ενώ στην αυτοκίνηση είναι η Ευρώπη και η Ιαπωνία, είτε αρέσει είτε όχι
Όχι, πολύ γενικόλογη διαπίστωση.
Προηγμένος σε κάποιο τομέα ΓΙΝΕΣΑΙ όταν υπάρχουν οι αναγκαίες προυποθέσεις, θέληση ΑΛΛΑ ΚΑΙ ανάγκη για κάτι τέτοιο.Μερικά από τα πάμπολλα παραδείγματα που μπορούν να δοθούν
α. Συνθετικά λιπαντικά. Μακράν πρώτη η αμερική, τα πρωτοέφερε στην αγορά στις αρχές του 1970 σε μαζική μορφή με το Mobil 1, SAE 5w-25. Γιατί?
Γιατί η Μόμπιλ μαζί με μερικές άλλες εταιρείες πετρελαιοειδών και λιπαντικών είχαν αναπτύξει την τεχνολογία αυτή νωρίτερα, αλλά όχι για αυτοκίνητα όπως πολλοί νομίζουν.
Για την αεροδιαστημική. Στις χαμηλές θερμοκρασίες που επικρατούν στα ανώτερα στρώματα της ατμόσφαιρας, και εξόχως στο διάστημα, ήταν αναγκαία η δημιουργία εκ του μηδενός συνθετικών πολύτυπων λιπαντικών με πολύ μεγαλύτερα όρια χρήσης και ευρύτερες ιδιότητες από τα κοινά ορυκτέλαια.
Με το τέλος του πρότζεκτ, η Μόμπιλ και άλλοι το έφεραν στα αυτοκίνητα, και πολλοί άλλοι ακόμη τρέχουν να τους φτάσουν.β. Συνθετική βενζίνη, μέθοδος Fischers Trops. Αναπτύχθηκε στη Γερμανία τη δεκαετία του 1930 με απώτερο στόχο τον απρόσκοπτο εφοδιασμό του γερμανικού στρατεύματος με καύσιμα με πρώτη ήλη τους γαιάνθρακες, ελλείψει πρόσβασης σε υδρογονάνθρακες. Εξελλίσεται ακόμη και σήμερα.
γ. Υβριδική τεχνολογία. Πρωτοαναπτύχθηκε στην Ιαπωνία, χώρα που δεν διαθέτει υδρογονάνθρακες, με στόχο την μείωση της κατανάλωσης των κινητήρων. 'Πάτησε' και στην προηγμένη τεχνολογία συσσωρευτών που ήδη διέθεταν οι ιαπωνικές εταιρείες Πανασόνικ και Σάνυο. Οι κολλοσοί Τουότα και Χόντα παράγουν μαζί πάνω από 1 εκ. τεμάχια το χρόνο, όταν άλλοι προηγμένοι ακόμη προγραμματίζουν να τα εντάξουν στο επόμενο πενταετές τους.
δ. Καταλύτες. Αμερικάνικη τεχνολογία των φίφτυς, όταν ακόμη στην μισή ευρώπη είχαμε γαιδουράκια και μας απασχολούσε η συλλογή των γκαβαλίνων (και όχι όλους ) . Μέχρι τα μέσα του 1990, όπου και έγινε μια μεγάλη γαλλογερμανική επένδυση στην Αλσατία, η ψυχή των κεραμικών καταλυτών παραγόταν από δύο μόνο εργοστάσια παγκοσμίως, ένα της αμερικάνικης Κόρνινγκ, και ένα της ιαπωνικής Σουμιτόμο.
ε. Δοκιμές πρόσκρουσης. Πρωτοαναπτύχθηκαν και μοντελοποιήθηκαν από κρατικό φορέα των ΗΠΑ (και κάποιους ιδιωτικούς IIHS, GM, MIT κ.α.) τη δεκαετία του 1960 , έγιναν υποχρεωτικές για την έκδοση έγκρισης τύπου το 1984 (δεν ήταν υποχρεωτικά στην ΕΕ μέχρι και πριν λίγα χρόνια, δεν ξέρω για τώρα).
στ. Ηλεκτρικά οχήματα. Πρωτοαναπτύχθηκαν στην αμερική, η πρόοδος της τεχνολογίας τα παραμέρισε για δεκαετίες, η ανάγκη τα επανέφερε στο προσκήνιο στα έρλι '90ς, τα λόμπι τα φάγανε μπαμπέσικα, τα ίδια τα λόμπι τώρα πάνε να τα ξαναφέρνουν, και οι νεόκοποι κινέζοι εφορμούν σαν στούκας 'πατώντας' στην τεχνολογία συσσωρευτών, στις πρώτες ύλες που διαθέτουν και το δέλεαρ να στομώσουν μια τεράστια αγορά.
Άρα συνοψίζω και πάλι : υποδομές, θέληση, ανάγκη.
Η Ρωσσία ήταν μεγάλη στρατιωτική και αεροδιαστημική δύναμη την ίδια στιγμή που δεν έφτιαχνε καλτσόν και πατίνια, επειδή έτσι την ήθελε το σύστημα το οποίο είχε τις δικές του προτεραιότητες και ανάγκες.
Muscle Cars - Official Forum