Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Διάφορες ερωτήσεις/απορίες σχετικές με το αυτοκίνητο
    1. Home
    2. Περί αυτοκίνησης
    3. Διάφορες ερωτήσεις/απορίες σχετικές με το αυτοκίνητο
    • 1
    • 2
    • 160
    • 161
    • 162
    • 163
    • 164
    • 234
    • 235
    • 162 / 235
    Περί αυτοκίνησης
    444
    4696
    34541
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • C
      carfanatic last edited by

      Ο χρήστης SkiLopSaRo έγραψε:
      2)Ο ατμοσφαιρικος κινητηρας ειναι ο κινητηρας που δεν εχει Turbo?

      Ναι

      6)Ειναι λανθασμενη η εντυπωση μου, οτι ολοι οι πετρελαιοκινητηρες ειναι και Turbo?

      Επισης ναι... Π.χ η bmw 320d ειναι ατμοσφαιρικη ...

      7)To T στο CDTi, σημαινει Diesel Turbo?

      Common rail Direct Injection Turbo Diesel

      1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • D
        drdino last edited by

        Ο χρήστης SkiLopSaRo έγραψε:
        6)Ειναι λανθασμενη η εντυπωση μου, οτι ολοι οι πετρελαιοκινητηρες ειναι και Turbo?

        Επισης ναι... Π.χ η bmw 320d ειναι ατμοσφαιρικη ...
        [/quote]

        Όντως όλοι οι ντιζελοκινητήρες δεν είναι τούρμπο, αλλά η 320δ είναι.

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • C
          chparis last edited by

          Ο χρήστης SkiLopSaRo έγραψε:
          Ωραια λοιπον αφου πηρα και τα διαπιστευτηρια ( ), περνω μια βαθια ανασα 100 οκτανιων και ξεκινω.
          (Ηρθε η ωρα να γινω σπαστικος! )

          1)Οταν λεμε οτι ενα αυτοκινητο ειναι δεκαεξαβαλβιδο τι εννοουμε? Επισης τι πλεονεκτημα εχει εναντι ενος με λιγοτερες?

          2)Ο ατμοσφαιρικος κινητηρας ειναι ο κινητηρας που δεν εχει Turbo?

          3)Πανω στην (2), τι ακριβως ειναι το Turbo, τι ειναι το Intercooler και τι το Kompressor (Mercedes)?

          4)Τι ειναι η ροπη?
          i)Αυτο που λεμε ''κολλας στο καθισμα'', ακομα και με την 5η ταχυτητα οταν γκαζωνεις εχει να κανει με την ροπη? Αν οχι με ποιο χαρακτηρηστικο ενος αυτοκινητου?

          5)Ποιες ειναι οι διαφορες μεταξυ ενος βενζινοκινητηρα και ενος πετρελαιοκινητηρα? (Μην μου πειτε ο ενας καιει βενζινη και ο αλλος πετρελαιο )

          6)Ειναι λανθασμενη η εντυπωση μου, οτι ολοι οι πετρελαιοκινητηρες ειναι και Turbo?

          7)To T στο CDTi, σημαινει Diesel Turbo?

          Αυτα μου ερχονται για την ωρα, αν μου ερθει και τιποτα αλλο, εδω ειστε!

          Ειμαι ετοιμος για !

          1. Ότι έχει 16 βαλβίδες και επειδή συνήθως είναι και κύλινδρο...έχει 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο...
            από πρακτικής άποψης πετυχαίνουμε περ. ισσότερους ίππους και λιγότερη κατανάλωση...σε σχέση με τα 8 βαλβιδα ( 2 βαλβίδες ανά κύλινδρο )...πλεονέκτημα των τελευταίων από ότι ακούω είναι η μεγάλη ροπή στις χαμηλές

          2. Ατμοσφαιρικός είναι αυτός που δεν έχει τουρμπό...δηλαδή δουλεύει σε ατμοσφαιρική πίεση

          3.ρίξε μία ματία...α. http://www.vwclub.gr/vwforum/index.php?showtopic=23721 , β http://www.vwclub.gr/vwforum/index.php?showtopic=34380 ....
          ο κομπρέσσορας πάλι είναι άλλη ιστορία και έχει σχέση με την εισαγωγή του αέρα, αν δεν κάνω λάθος και όχι με την εξαγωγή όπως το τούρμπο

          1. Ροπή είναι ουσιαστικά η δύναμη η οποία είναι υπεύθυνη για την περιστροφική κίνηση των σωμάτων...η ροπή στα αυτοκίνητα...πρακτικά είναι υπεύθυνη για την επιτάχυνση...όπως αναφέρεις...μεγάλη ροπή => γρηγορότερη επιτάχυνση=>'κολλάς στο κάθισμα '

          5.πολλές....είναι μεγάλη ιστορία...και θέλει ένα τοπικ μόνο του...

          6.Τις περισσότερες φορές πετρέλαιο και τούρμπο πάνε πακέτο επειδή ο πετρελαιοκινητήρας έχει πολύ χαμηλή απόδοση...έτσι κατά κανόνα... με την χρήση τουρμπο ...αυξάνουμε την ιπποδύναμη

          1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • ?
            A Former User last edited by

            Ο χρήστης chparis έγραψε:

            3.ρίξε μία ματία...α. http://www.vwclub.gr/vwforum/index.php?showtopic=23721 , β http://www.vwclub.gr/vwforum/index.php?showtopic=34380 ....
            ο κομπρέσσορας πάλι είναι άλλη ιστορία και έχει σχέση με την εισαγωγή του αέρα, αν δεν κάνω λάθος και όχι με την εξαγωγή όπως το τούρμπο

            Και τα δυο συμπιεζουν τον αερα που εισερχεται στον θαλαμο καυσης απλα ο κομπρεσορας παιρνει κινηση απο την μηχανη οπως πχ ο εναλλακτης ρευματος ενω η τουρμπινα παιρνει κινηση απο τα καυσαερια .

            1 Reply Last reply Reply Quote 0
            • ?
              A Former User last edited by

              Επισης υπαρχει το viewtopic.php?f=6&t=6989 που εχει λινκ για πολλα τεχνικα θεματα απο το φορουμ.

              1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • C
                carfanatic last edited by

                Ο χρήστης drdino έγραψε:

                6)Ειναι λανθασμενη η εντυπωση μου, οτι ολοι οι πετρελαιοκινητηρες ειναι και Turbo?

                Επισης ναι... Π.χ η bmw 320d ειναι ατμοσφαιρικη ...

                Όντως όλοι οι ντιζελοκινητήρες δεν είναι τούρμπο, αλλά η 320δ είναι. [/quote]

                Αναφερομουν στην e90 που μαλλον λαθος νομιζα οτι ηταν ατμοσφαιρικη...

                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • W
                  wagner669 last edited by

                  Ο χρήστης SkiLopSaRo έγραψε:
                  Ωραια λοιπον αφου πηρα και τα διαπιστευτηρια ( ), περνω μια βαθια ανασα 100 οκτανιων και ξεκινω.
                  (Ηρθε η ωρα να γινω σπαστικος! )

                  1)Οταν λεμε οτι ενα αυτοκινητο ειναι δεκαεξαβαλβιδο τι εννοουμε? Επισης τι πλεονεκτημα εχει εναντι ενος με λιγοτερες?
                  **
                  Οτι ενα τετρακυλινδρο μοτερ εχει 4 βαλβιδες ανα κυλινδρο (4χ4=16) και εχουν καλυτερη καταναλωση καυσιμου (σαν παραδειγμα παιρνω τα Pug. Rallye 8βαλβιδα και 16βαλβιδα) και καλυτερες επιδοσεις.
                  Τα οκταβαλβιδα εχουν δυο βαλβιδες ανα κυλινδρο και συνηθως εχουν καλυτερη ροπη στις χαμηλες στροφες.**

                  2)Ο ατμοσφαιρικος κινητηρας ειναι ο κινητηρας που δεν εχει Turbo?
                  **
                  Σωστα.
                  Ειναι ενας κινητηρας οπου στην εισαγωγη αερα δεν παρεμβαλεται καποιο συστημα υπερπληρωσης.**

                  3)Πανω στην (2), τι ακριβως ειναι το Turbo, τι ειναι το Intercooler και τι το Kompressor (Mercedes)?

                  **Turbo ειναι το συστημα υπερπληρωσης του κινητηρα με αερα, με σκοπο να γινεται καλυτερη καυση της βενζινης (λογο αυξημενης περιεκτικοτητας του καυσιμου αερα σε οξυγονο) που παιρνει κινηση μεσω στροβιλου τοποθετιμενου στην εξαγωγη του κινητηρα (αναμεσα στη πολλαπλη εξαγωγης και τον καταλυτη)

                  Intercooler ειναι ενα ψυγειο αερα-νερου που παρεμβαλλεται αναμεσα στο turbo ή supercharger και την εισαγωγη του κινητηρα. Ο σκοπος του ειναι να ψυξει τον αερα που ερχεται απο το turbo ή το supercharger πριν μπει στον θαλαμο καυσης. Ο ψυχρος αερας εχει μεγαλυτερη περιεκτικοτητα σε οξυγονο.

                  Kompressor ή supercharger (το ιδιο πραγμα ειναι, απλα οι γερμανοι το γραφουν στη γλωσσα τους και ολος ο υπολοιπος κοσμος στα Αγγλικα) ειναι το συστημα υπερπληρωσης του κινητηρα με αερα, με σκοπο να γινεται καλυτερη καυση της βενζινης που παιρνει κινηση απευθειας απο τον στροφαλοφορο αξονα του κινητηρα.

                  Οι κυριοτερες διαφορες ειναι οτι οι κινητηρες με kompressor ή supercharger εχουν καλυτερη απόδοσή στις χαμηλες στροφες και δεν εχουν την καθυστεριση αποκρισης του turbo, ενω το turbo αποδδιδει καλυτερα στις ψιλές στροφες. **

                  4)Τι ειναι η ροπη?
                  i)Αυτο που λεμε ''κολλας στο καθισμα'', ακομα και με την 5η ταχυτητα οταν γκαζωνεις εχει να κανει με την ροπη? Αν οχι με ποιο χαρακτηρηστικο ενος αυτοκινητου?

                  **Ιπποδυναμη ειναι το ποσο γρηγορα θα πεσεις σ ενα τοιχο και η ροπη ειναι το ποσο μακρυα θα τον παρεις μαζι σου. **

                  5)Ποιες ειναι οι διαφορες μεταξυ ενος βενζινοκινητηρα και ενος πετρελαιοκινητηρα? (Μην μου πειτε ο ενας καιει βενζινη και ο αλλος πετρελαιο )
                  **
                  Συνοπτικα εντελος.
                  Εκτος απο το ειδος του καυσιμου οι βενζινοκινητηρες χρισημοποιουν συστημα αναφλεξης του καυσιμου -βενζινης- με μπουζι, ενω οι πετρελαιοκινητηρες πετυχαινουν την αναφλεξη του καυσιμου -ντιζελ- μεσω συμπιεσης, οπου το καυσιμο αυτοαναφλεγεται λογο υψιλης πιεσης.
                  Στους βενζινοκινητηρες αυτο το φαινομενο λεγεται προαναφλεξη ή 'πυρακια' ειναι ακρος επικυνδυνο για την λειτουργεια του κινητηρα και οφειλεται συνηθως σε κακης ποιτητας καυσιμο. Το μιγμα καυσιμου κ αερα αυτοαναφλεγεται πριν φτασει το πιστονι στο ανω 'νεκρο' σημειο, με αποτελεσμα την καταπωνηση των μπιελων και πιστονιων.
                  Επισης συμμαντικη διαφορα ειναι η καλυτερη καταναλωση καυσιμου των πετρελαιοκινητηρων εναντι των βενζινοκινητηρων.**

                  6)Ειναι λανθασμενη η εντυπωση μου, οτι ολοι οι πετρελαιοκινητηρες ειναι και Turbo?

                  Ναι, γιατι υπαρχουν πετρελαιοκινητηρες και χωρις turbo

                  7)To T στο CDTi, σημαινει Diesel Turbo?
                  **
                  CDTi = common rail diesel [b]turbo **injection[/b]

                  Αυτα μου ερχονται για την ωρα, αν μου ερθει και τιποτα αλλο, εδω ειστε!

                  Ειμαι ετοιμος για !

                  και χωρις

                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • ?
                    A Former User last edited by

                    Ο χρήστης SkiLopSaRo έγραψε:
                    Ωραια λοιπον αφου πηρα και τα διαπιστευτηρια ..... περνω μια βαθια ανασα 100 οκτανιων και ξεκινω.

                    Να αποφεύγεις να σνιφάρεις βενζίνη.... σκοτώνει εγκεφαλικά κύτταρα!
                    Ξεκινάω κι εγώ, θα προσθέσω λίγα (μπορεί και να αφαιρέσω κιόλας!).

                    1 16βάλβιδο λέμε τον 4χρονο 4κύλινδρο κινητήρα με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, 2 εισαγωγής και 2 εξαγωγής (το ελάχιστο για 4χρονο είναι 1 εισαγωγής και 1 εξαγωγής ανά κύλινδρο). Πετυχαίνεις μεγαλύτερη συνολική διατομή εισόδου και εξόδου αερίων από το θάλαμο καύσης κάτι που βολεύει περισσότερο στις ψηλές στροφές (που αλλιώς δεν θα προλάβαινες να βάλεις/βγάλεις όσο θέλεις στον λίγο διαθέσιμο χρόνο). Για αυτό και τυπικά οι πολυβάλβιδοι κινητήρες τα πάνε καλύτερα στις υψηλές στροφές (όπου ψοφάνε οι ολιγοβάλβιδοι που δεν προκάμουν...). Γενικά όμως ισχύει ότι δεν μπορείς να έχεις και την πίτα ολόκληρη και το σκύλο χορτάτο ή αλλιώς για να κερδίσεις κάτι θα χάσεις αλλού. Έτσι χάνεις στις πιο χαμηλές στροφές, σε πολυπλοκότητα και κόστος κατασκευής, βάρος και θυσιάζεις και λίγο το σχήμα του θαλάμου καύσης για να χωρέσεις τις βαλβίδες. Κερδίζεις στις ψηλές στροφές.... μόνο αυτό αλλά φτάνει για να το προτιμάνε όλοι!

                    2 Ατμοσφαιρικό λέμε τον κινητήρα που δεν υφίσταται υπερπλήρωση, άρα ο αέρας που διατίθεται στην εισαγωγή του είναι στην πίεση της ατμόσφαιρας και όχι μεγαλύτερη. (ας θεωρήσουμε τα ram-air σαν αποκύημα της φαντασίας και να μην το μπλέξουμε)

                    3 Η χρήση τούρμπο και κομπρέσορα είναι διαφορετικές μέθοδοι υπερσυμπίεσης δηλαδή αύξησης της πίεσης του αέρα εισαγωγής πάνω από την ατμοσφαιρική. Και στις δύο περιπτώσεις έχεις μια αντλία/συμπιεστή που συμπιέζει τον αέρα ώστε να υπερπληρώσεις το θάλαμο καύσης με αέρα όταν ανοίξουν οι βαλβίδες εισαγωγής αλλά κάθε μέθοδος έχει συν και πλην. Αυτό επιτρέπει να βάλεις και περισσότερη βενζίνη που θα καεί (αν βάλεις περισσότερη χωρίς περισσότερο οξυγόνο δεν θα καεί) και θα έχεις αυξημένη απόδοση ισχύος. Πετυχαίνεις να βάζεις τόσο καύσιμο μίγμα σε έναν μικρό θάλαμο όσο θα έβαζες σε μεγαλύτερο ατμοσφαιρικά.
                    Η βασική διαφορά τους είναι στο από πού παίρνουν την ενέργεια για να συμπιέσουν τον αέρα εισαγωγής. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις ηλεκτρισμό, ιμάντα και τροχαλία (Kompressor) ή σε turbo μια φτερωτή που κινείται από τα καυσαέρια εκμεταλλευόμενη δηλαδή την κινητική ενέργεια αυτών.
                    Ο εναλλάκτης θερμότητας (intercooler) είναι ένα ψυγείο αέρα-αέρα ή αέρα-υγρού που φροντίζει να μειώσει την θερμοκρασία του υπερσυμπιεσμένου αέρα εισαγωγής (συμπιέζοντας ένα αέριο αυξάνεις και τη θερμοκρασία του) αυξάνοντας έτσι την πυκνότητά του και τελικά την ωφέλιμη ποσότητα αέρα που θα μπει.

                    4 Μεγάλη ερώτηση με πολλές καλές απαντήσεις, ψάξε να βρεις το σχετικό θέμα... Βασικά ροπή είναι η δύναμη μιας πιστονιάς και ισχύς είναι το έργο που θα παραχτεί από τις πιστονιές που θα συμβούν στη μονάδα του χρόνου. Άρα για κάθε δεδομένες στροφές περιστροφής του κινητήρα η ισχύς ισούται με τη ροπή στις στροφές αυτές επί τις στροφές.... δεν το λέω απλά εγώ, αυτός είναι ο μαθηματικός τύπος! Και αυτό που τελικά σε νοιάζει είναι το τί φτάνει (μετά από κινητήρα, τριβές, άξονες μετάδοσης, κιβώτιο ταχυτήτων, διαφορικό) στις ρόδες σου....βολεύει να το εκφράσεις σε ίππους αλλιώς πρέπει να πεις και στροφές...

                    5 Μεγάλη συμπίεση που σημαίνει καλύτερες ροπές και καλύτερη θερμοδυναμική απόδοση=περισσότερη ενέργεια από 1 λίτρο καύσιμο οπότε οικονομικότεροι αλλά και με κραδασμούς. Πιο βαριά κατασκευή για να αντέχει τη συμπίεση. Βαραίνει το άκρο του αυτοκινήτου που έχει τον κινητήρα (χαλάει το ζύγισμα) και περιορίζεται σε στροφές περιστροφής. Χάρη στην υπερσυμπίεση όμως δεν χρειάζεται πολλές στροφές για να βγάλει πολλά άλογα και επειδή είναι και βαριάς κατασκευής σηκώνει/=αντέχει μεγάλη υπερπλήρωση και έτσι όλα καλά.

                    1. Όχι δεν είναι όλοι turbo αλλά τα τελευταία αρκετά χρόνια κυριαρχούν.

                    7 Δεν ξέρω και να σας πω την αλήθεια εδώ και κάμποσα χρόνια δεν με ενδιαφέρουν τα αρχικά που χρησιμοποιούνται...

                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                    • S
                      skilopsaro last edited by

                      Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
                      Να αποφεύγεις να σνιφάρεις βενζίνη.... σκοτώνει εγκεφαλικά κύτταρα!

                      Εχει μια μεθυστικη μυρωδια ομως η ατιμη!

                      4)Τι ειναι η ροπη?
                      i)Αυτο που λεμε ''κολλας στο καθισμα'', ακομα και με την 5η ταχυτητα οταν γκαζωνεις εχει να κανει με την ροπη? Αν οχι με ποιο χαρακτηρηστικο ενος αυτοκινητου?

                      **Ιπποδυναμη ειναι το ποσο γρηγορα θα πεσεις σ ενα τοιχο και η ροπη ειναι το ποσο μακρυα θα τον παρεις μαζι σου. **

                      Τρανο παραδειγμα!

                      Καταρχας, να ευχαριστησω ολα τα παλικαρια που προθυμοποιηθηκαν ξοδευοντας καποιον χρονο απαντωντας στα οποια ερωτηματα εθεσα.

                      Επεκτεινοντας λιγο τα ερωτηματα:

                      Την ερωτηση για το CDTi, την εκανα επειδη νομιζα πως ολα τα Diesel ειναι Turbo, αλλα διαψευστηκα. Αυτο που δεν ξερω ακομη ειναι, πως θα ξεχωριζω τα ατμοσφαιρικα Diesel απο τα αντιστοιχα Turbo?

                      Ολα καλα με το Turbo και τoν Kompressora (βεβαια τα λινκ που πηρα και διαβασα τις αναλυτικες περιγραφες τους ηταν λιγο παραξενα ), καταλαβα επιτελους οτι το Intercooler ψυχει τον αερα που πηγαινει προς τα εκει (ωστε με χαμηλη θερμοκρασια, περισσοτερη οξυγονωση, καλυτερη καυση). Το θεμα ειναι, παει πακετο με το Turbo ή εναν Kompressora και ενα Intercooler ή επιλεγεις αν θα το τοποθετησεις επιπροσθετως?

                      Περναμε επειτα στην Ροπη. Τωρα θελω να παραθεσω δυο αυτοκινητα και να πω το σκεπτικο μου για να δω αν καταλαβα σωστα.

                      Opel Corsa OPC 1.6 Τurbo (Βενζινη, Ιπποι=> 192 Μεγ.Ροπη=> 23.4 kgm)
                      Opel Corsa 1.7 Common Rail Diesel Turbo Injection (Αμεσως μαθαινω ) (Πετρελαιο, Ιπποι=> 125 Μεγ.Ροπη=> 28.5 kgm)

                      Δυο Turbo, ενα πετρελαιου και ενα βενζινης.

                      Απο οσα ειπωθηκαν, καταλαβαινω πως το ΟPC της βενζινης θα εχει μεγαλυτερη τελικη ταχυτητα λογω περισσοτερων ιππων απο το CDTi του πετρελαιου, αλλα αντιθετα μικροτερη επιταχυνση απο του πετρελαιου λογω μικροτερης ροπης.

                      (Μπακαλικα, το κοντερ του OPC θα γραφει μεγαλυτερο νουμερο απο του CDTi σε τελικες ταχυτητες, αλλα το CDTi θα σε ''κολλαει'' περισσοτερο στο καθσιμα απο το OPC λογω μεγαλυτερης ροπης αρα και επιταχυνσης. Σωστοςςς?)

                      (Ενταξει, το OPC ειναι γαμωσπορτ φτιαγμενο και υπερτροφοδοτουμενο, αλλα παρτε μονο τα νουμερα για να κανουμε την συγκριση)

                      Περναω στην ερωτηση σχετικα με τις μηχανες Βενζινης και Πετρελαιου.

                      Σε κατι συζητησεις που ειχα, ειπωθηκε πως μετα τα 350.000 χλμ οι μηχανες βενζινης ουσιαστικα ''αχρηστευονται'', βγαζουν συνεχως προβληματα κλπ ενω οι του πετρελαιου πηγαινουν εως και 1.000.000+ χλμ.

                      Επισης, αν κανουμε μια ερευνα αγορας, διαπιστωνουμε πως οι πετρελαιου ειναι σημαντικα ακριβοτεροι απο αυτους της βενζινης.

                      Επιπροσθετα, ακουσα πως οι του πετρελαιου ειναι πιο δυνατοι κινητηρες, δινουν πιο πολυ, πως να το πω! Βεβαια ισως και να συσχετιζε εναν Diesel Turbo με εναν Ατμοσφαιρικο Βενζινης. Σε αντιστοιχη περιπτωση οπου και οι 2 κινητηρες ειναι Turbo δεν ξερω ακριβως τι παιζει. (Για αυτον ακριβως τον λογο παρεθεσα τα 2 Corsa παραπανω, ωστε να γινει η συγκριση και να βοηθηθω)

                      Ειναι μεγαλο θεμα το πετρελαιο, απαγορευτικο για οσους ειναι Θεσ/νικη, Αθηνα αλλα η τιμη του ειναι στα -40 λεπτα του €, το σκεφτομαι σαν επιλογη διοτι ειμαι επαρχια. Με κλονισαν λιγο βεβαια οσα ειπατε για το νοθευμενο καυσιμο στα πρατηρια.
                      Αν αποδειχθει ομως πως ειναι πιο δυνατος κινητηρας απο ενος αντιστοιχου βενζινης, αν συνεχισει το πετρελαιο να ειναι φθηνοτερο, τα extra αρχικα χρηματα που πληρωσε καποιος θα ισσοροπησουν απο το καυσιμο.

                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                      • G
                        greek last edited by

                        Ο χρήστης SkiLopSaRo έγραψε:

                        Καταρχας, να ευχαριστησω ολα τα παλικαρια που προθυμοποιηθηκαν ξοδευοντας καποιον χρονο απαντωντας στα οποια ερωτηματα εθεσα.

                        Επεκτεινοντας λιγο τα ερωτηματα:

                        Την ερωτηση για το CDTi, την εκανα επειδη νομιζα πως ολα τα Diesel ειναι Turbo, αλλα διαψευστηκα. Αυτο που δεν ξερω ακομη ειναι, πως θα ξεχωριζω τα ατμοσφαιρικα Diesel απο τα αντιστοιχα Turbo?

                        ** Ανοιγοντας καπό και βλέποντας αν εχει τουρμπίνα. Στο δρόμο συνήθως άκουγεται ένα σφύριγμα ή σκασιμο αν εχει σκάστρα. Αλλιως δε γίνεται, εξου και τα αυτοκόλλητα τουρμπο σε διαφορα σουπερμαρκετ.**

                        Ολα καλα με το Turbo και τoν Kompressora (βεβαια τα λινκ που πηρα και διαβασα τις αναλυτικες περιγραφες τους ηταν λιγο παραξενα ), καταλαβα επιτελους οτι το Intercooler ψυχει τον αερα που πηγαινει προς τα εκει (ωστε με χαμηλη θερμοκρασια, περισσοτερη οξυγονωση, καλυτερη καυση). Το θεμα ειναι, παει πακετο με το Turbo ή εναν Kompressora και ενα Intercooler ή επιλεγεις αν θα το τοποθετησεις επιπροσθετως?

                        Συνήθως όχι , το ιντερκουλερ πάει σε μεγάλες τουρμπίνες ή ερφαρμογές για πολλά άλογα και αυτό γιατί μεγαλύτερο έργο παράγει περισσότερη θερμοκρασία. Οσοι κάνουν μετατροπές και τουρμπο , βλάζουν και ιντερκουλερ για να πετύχουν τα μέγιστα.

                        Περναμε επειτα στην Ροπη. Τωρα θελω να παραθεσω δυο αυτοκινητα και να πω το σκεπτικο μου για να δω αν καταλαβα σωστα.

                        Opel Corsa OPC 1.6 Τurbo (Βενζινη, Ιπποι=> 192 Μεγ.Ροπη=> 23.4 kgm)
                        Opel Corsa 1.7 Common Rail Diesel Turbo Injection (Αμεσως μαθαινω ) (Πετρελαιο, Ιπποι=> 125 Μεγ.Ροπη=> 28.5 kgm)

                        Απο οσα ειπωθηκαν, καταλαβαινω πως το ΟPC της βενζινης θα εχει μεγαλυτερη τελικη ταχυτητα λογω περισσοτερων ιππων απο το CDTi του πετρελαιου, αλλα αντιθετα μικροτερη επιταχυνση απο του πετρελαιου λογω μικροτερης ροπης.

                        Οχι , πάλι έχει σχέση να κάνει με την κατάσταση. Πχ , ρολλάρουν και τα 2 με 3η και 40 χιλιόμετρα. Το πετρέλαιο θα ανοιξει πιο γρήγορα λόγω καλύτερης ροπής αλλα το τουρμπο μόλις πιάσει ωφέλιμο φάσμα στροφών θα καλύψει την διαφορά και με μεγαλύτερη επιτάχυνση. Η τελική έχει να κάνει με την σχέση στο κιβώτιο και τις στροφές . Απλά το πετρέλαιο λόγω ροής και τρόπου κάυσης του καυσίμου θα το κάνει με το λίγότερο δυνατό κόπο και κατανάλωση. ΠΧ για να πιάσεις το νοημα , RX8 , στα χαμηλά ειναι ψόφιο αλλα αν πιάσει το ωφέλιμο ψηλά πάει σαν δαίμονας.

                        (Ενταξει, το OPC ειναι γαμωσπορτ φτιαγμενο και υπερτροφοδοτουμενο, αλλα παρτε μονο τα νουμερα για να κανουμε την συγκριση)

                        Περναω στην ερωτηση σχετικα με τις μηχανες Βενζινης και Πετρελαιου.

                        Σε κατι συζητησεις που ειχα, ειπωθηκε πως μετα τα 350.000 χλμ οι μηχανες βενζινης ουσιαστικα ''αχρηστευονται'', βγαζουν συνεχως προβληματα κλπ ενω οι του πετρελαιου πηγαινουν εως και 1.000.000+ χλμ.

                        Και πάλι σχετικό είναι. Απλά λόγω σχεδιαμσου και προδιαγραφών ο κινητήρας πετρελαίου ειναι πιο ανθεκτικός σε φθορά όσον αφορά το κορμό και σωθηκά. Από την άλλη είναι εξαιρετικά ευαισθητος σε κακό καυσιμο και η αλλαγή φιλτρου πανακριβη. Οπότε , ναι , μπορεί να μην κάψεις φλάντζα αλλά να έχεις ξοδέψει τα 4πλάσια σε φίλτρα πετρελαίου.

                        Επισης, αν κανουμε μια ερευνα αγορας, διαπιστωνουμε πως οι πετρελαιου ειναι σημαντικα ακριβοτεροι απο αυτους της βενζινης.

                        Επιπροσθετα, ακουσα πως οι του πετρελαιου ειναι πιο δυνατοι κινητηρες, δινουν πιο πολυ, πως να το πω! Βεβαια ισως και να συσχετιζε εναν Diesel Turbo με εναν Ατμοσφαιρικο Βενζινης. Σε αντιστοιχη περιπτωση οπου και οι 2 κινητηρες ειναι Turbo δεν ξερω ακριβως τι παιζει. (Για αυτον ακριβως τον λογο παρεθεσα τα 2 Corsa παραπανω, ωστε να γινει η συγκριση και να βοηθηθω)

                        ** Δεν ειναι πιο δυνατοί , απλά έχουν καλύτερη ροπή. Η βενζίνη δίνει καλύτερη καυση και παράγει μεγαλύτερο έργο.**

                        Ειναι μεγαλο θεμα το πετρελαιο, απαγορευτικο για οσους ειναι Θεσ/νικη, Αθηνα αλλα η τιμη του ειναι στα -40 λεπτα του €, το σκεφτομαι σαν επιλογη διοτι ειμαι επαρχια. Με κλονισαν λιγο βεβαια οσα ειπατε για το νοθευμενο καυσιμο στα πρατηρια.
                        Αν αποδειχθει ομως πως ειναι πιο δυνατος κινητηρας απο ενος αντιστοιχου βενζινης, αν συνεχισει το πετρελαιο να ειναι φθηνοτερο, τα extra αρχικα χρηματα που πληρωσε καποιος θα ισσοροπησουν απο το καυσιμο.

                        **Στο πετρέλαιο ,για να κάνεις απόσβεση, πρέπει να κάνεις υπολογίσεις αρκετά χιλιόμετρα ώστε να δικαιολογηθεί απο την διαφορά τιμής στην απόκτηση , τα σερβις και την διάρκεια που θα είναι στην κατοχή σου. **

                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • E
                          efthymis last edited by

                          Φιλε greek, αν θελεις οταν απαντας μεσα στην παραθεση, βαζε καλυτερα ενα σκουρο μπλε η καποιο αλλο χρωματακι ωστε να ξεχωριζουν καλυτερα τα δικα σου!

                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • I
                            imago last edited by

                            Ο χρήστης SkiLopSaRo έγραψε:
                            ...Περναμε επειτα στην Ροπη....

                            Ακραία περίπτωση ροπής είναι το τρακτέρ ή το ντράγκστερ. Αν το τρακτέρ δεν είχε ροπή δεν θα μπορούσε να οργώσει --χρειάζεται πολύ δυνατό τράβηγμα. Αλλά τελική έχει πόσα, 60(;;). Ακραία περίπτωση ισχύος είναι ένα Α320. Καθόλου ροπή αλλά τι τελική...

                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                            • S
                              skilopsaro last edited by

                              Ο χρήστης Greek έγραψε:


                              Περναμε επειτα στην Ροπη. Τωρα θελω να παραθεσω δυο αυτοκινητα και να πω το σκεπτικο μου για να δω αν καταλαβα σωστα.

                              Opel Corsa OPC 1.6 Τurbo (Βενζινη, Ιπποι=> 192 Μεγ.Ροπη=> 23.4 kgm)
                              Opel Corsa 1.7 Common Rail Diesel Turbo Injection (Αμεσως μαθαινω ) (Πετρελαιο, Ιπποι=> 125 Μεγ.Ροπη=> 28.5 kgm)

                              Απο οσα ειπωθηκαν, καταλαβαινω πως το ΟPC της βενζινης θα εχει μεγαλυτερη τελικη ταχυτητα λογω περισσοτερων ιππων απο το CDTi του πετρελαιου, αλλα αντιθετα μικροτερη επιταχυνση απο του πετρελαιου λογω μικροτερης ροπης.

                              Οχι , πάλι έχει σχέση να κάνει με την κατάσταση. Πχ , ρολλάρουν και τα 2 με 3η και 40 χιλιόμετρα. Το πετρέλαιο θα ανοιξει πιο γρήγορα λόγω καλύτερης ροπής αλλα το τουρμπο μόλις πιάσει ωφέλιμο φάσμα στροφών θα καλύψει την διαφορά και με μεγαλύτερη επιτάχυνση. Η τελική έχει να κάνει με την σχέση στο κιβώτιο και τις στροφές . Απλά το πετρέλαιο λόγω ροής και τρόπου κάυσης του καυσίμου θα το κάνει με το λίγότερο δυνατό κόπο και κατανάλωση

                              Εδω φιλε μου με μπερδεψες λιγακι. Αναφερεις πως το πετρελαιο αρχικα θα ανοιξει γρηγοροτερα αλλα με τα το τουρμπο θα το καλυψει (μαλλον εννοεις το αυτοκινητο βενζινης). Το θεμα ειναι οτι και τα δυο αυτοκινητα(Βενζινης και πετρελαιου) ειναι Τουρμπο, εκτος και αν θεωρεις αυτονοητη την υπαρξη Τουρμπο στο αυτοκινητο πετρελαιου.

                              1 Reply Last reply Reply Quote 0
                              • G
                                greek last edited by

                                Οκ , να στο κάνω πιο ξεκάθαρο.

                                2 οχήματα πανε με 3η ταχύτητα και 2000 στροφες. Αποφασιζουν να ανοιξουν μαζί τέρμα το γκάζι. Το πετρέλαιο θα κλωτσήσει μπροστά αβίαστα και θα ανεβάζει με σταθερό ρυθμό μέχρι τις 5000 στροφές. Η βενζίνα θα μπουκώσει και θα μείνει πίσω και μόλις πιάσει 3500-4000 θα αυξηθεί η επιτάχυνση και θα ανεβάζει με πιο γρήγορους ρυθμούς μέχρι τις 6500 στροφές. Τώρα, ανάλογα την απόσταση πιθανότατα το βενζινιοκίνητο να ξεπεράσει το πετρέλαιο. Τα πράγματα γίνονται χειρότερα ( για την βενζίνα) αν ειναι ανηφορικός ο δρόμος και τα οχήματα ειναι φορτωμένα. Μέχρι να πιάσει το ωφέλιμο έυρος στροφών θα περάσει πολύ ώρα οπότε ο οδηγός ή θα πρέπει να κόψει λίγο κάυσιμο για να μην μπουκώσει ή να κατεβάσει ταχύτητα για να ανεβουν οι στροφές. Το πετρέλαιο θα ανεβάσει στροφές ( λόγω ροπής ) πολύ πιο έυκολα με το ρυθμό σχεδόν που θα ήταν και άδειο.

                                Άλλο παράδειγμα που είπα και πρίν. RX8. Πολύστροφος κινητήρας με υψηλή ιπποδύναμη και καθόλου ροπή. Αν το οδηγάς σαν συμβατικό αυτοκίνητο και κάτω πχ απο 4000 στροφές ειναι αργό και αδύναμο . Μόλις όμώς το δουλέψεις ψηλά πάει σαν δαιμονισμένο με καταιγιστική επιτάχυνση.

                                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                • D
                                  drdino last edited by

                                  Τα μπουκώματα, μπερδέματα κλπ δεν υπάρχουν... Μια δεηcη στο ηλεκτρόγκαζο

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                  • ?
                                    A Former User last edited by

                                    Ο χρήστης Greek έγραψε:
                                    Οκ , να στο κάνω πιο ξεκάθαρο.
                                    2 οχήματα πανε με 3η ταχύτητα και 2000 στροφες....

                                    Ναι και το ένα με 3η και 2000 στροφές πάει με 45χλμ και το άλλο με 70χλμ..... Μόλις κατάρρευσε η σύγκριση. Γενικά όλες οι συγκρίσεις ροπών και ισχύος και φανταστικές ρολλαριστές κόντρες καταρρέουν εφόσον μιλάμε για διαφορετική μετάδοση (ή βάρος, αεροδυναμική, τριβές κλπ). Και κάθε αυτοκίνητο δεν είναι κινητήρας αλλά κινητήρας-μετάδοση-αυτοκίνητο όλα μαζί.
                                    Γιατί τελικά αυτό που έχει σημασία στο τί νιώθει ο επιβάτης αλλά και στο τί επιτάχυνση μπορεί να έχει ανά πάσα στιγμή έχει να κάνει με την ισχύ που θα φτάνει στις ρόδες (ή αν έχουν ίδιες ρόδες και πάνε με ίδια ταχύτητα ρολλαριστά, με τη ροπή που φτάνει στις ρόδες). Και αυτό δεν έχει σχέση με τη μέγιστη ισχύ ή με τη μέγιστη ροπή του κινητήρα. Αυτό που έχεις στη ρόδα, στο σημείο επαφής της ρόδας με την άσφαλτο είναι αυτό που μετράει.
                                    Δεν ξεχνάμε ότι τόσο το κιβώτιο όσο και το διαφορικό μειώνουν τις στροφές και πολλαπλασιάζουν την ροπή. Έτσι ένα αυτοκίνητο με κινητήρα με πχ 20κιλά ροπής στις 2000στροφές κι ένα άλλο με 10κιλά στις 4000 στροφές θα βγάζουν την ίδια ισχύ και αν έχουν τα κατάλληλα κιβώτια ώστε να ρολλάρουν δίπλα δίπλα (και ίδιο βάρος και τριβές) σε αυτές τις στροφές θα είναι ακριβώς ίσα στην κόντρα τους μέχρι να αλλάξει η ισορροπία. (άσχετα αν είναι πετρέλαιο ή βενζίνη ή αέριο, τούρμπο ή ατμοσφαιρικό ή κάτι άλλο. Και αν δεν ακούς τις στροφές του κινητήρα και δεν έχεις στροφόμετρο δεν μπορείς καν να ξέρεις τί κινητήρα έχεις)

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                    • G
                                      greek last edited by

                                      Ο χρήστης onyx ! έγραψε:

                                      Οκ , να στο κάνω πιο ξεκάθαρο.
                                      2 οχήματα πανε με 3η ταχύτητα και 2000 στροφες....

                                      Ναι και το ένα με 3η και 2000 στροφές πάει με 45χλμ και το άλλο με 70χλμ..... Μόλις κατάρρευσε η σύγκριση. Γενικά όλες οι συγκρίσεις ροπών και ισχύος και φανταστικές ρολλαριστές κόντρες καταρρέουν εφόσον μιλάμε για διαφορετική μετάδοση (ή βάρος, αεροδυναμική, τριβές κλπ). Και κάθε αυτοκίνητο δεν είναι κινητήρας αλλά κινητήρας-μετάδοση-αυτοκίνητο όλα μαζί.
                                      Γιατί τελικά αυτό που έχει σημασία στο τί νιώθει ο επιβάτης αλλά και στο τί επιτάχυνση μπορεί να έχει ανά πάσα στιγμή έχει να κάνει με την ισχύ που θα φτάνει στις ρόδες (ή αν έχουν ίδιες ρόδες και πάνε με ίδια ταχύτητα ρολλαριστά, με τη ροπή που φτάνει στις ρόδες). Και αυτό δεν έχει σχέση με τη μέγιστη ισχύ ή με τη μέγιστη ροπή του κινητήρα. Αυτό που έχεις στη ρόδα, στο σημείο επαφής της ρόδας με την άσφαλτο είναι αυτό που μετράει.
                                      Δεν ξεχνάμε ότι τόσο το κιβώτιο όσο και το διαφορικό μειώνουν τις στροφές και πολλαπλασιάζουν την ροπή. Έτσι ένα αυτοκίνητο με κινητήρα με πχ 20κιλά ροπής στις 2000στροφές κι ένα άλλο με 10κιλά στις 4000 στροφές θα βγάζουν την ίδια ισχύ και αν έχουν τα κατάλληλα κιβώτια ώστε να ρολλάρουν δίπλα δίπλα (και ίδιο βάρος και τριβές) σε αυτές τις στροφές θα είναι ακριβώς ίσα στην κόντρα τους μέχρι να αλλάξει η ισορροπία. (άσχετα αν είναι πετρέλαιο ή βενζίνη ή αέριο, τούρμπο ή ατμοσφαιρικό ή κάτι άλλο. Και αν δεν ακούς τις στροφές του κινητήρα και δεν έχεις στροφόμετρο δεν μπορείς καν να ξέρεις τί κινητήρα έχεις)

                                      Συγνώμη αλλα δεν είπα πουθενά σχετική ταχύτητα . Μίλησα για στροφές στο κινητήρα ( άσχετα με το πόσο πάνε δηλαδή εκτός το κιβώτιο) και την χρονική στιγμή που ζητάνε πλήρη φορτίο. Αυτό που έχει καλύτερη ροπή θα δώσει καλύτερα και πιο γρήγορα σε σχέση με αυτόν που χαμηλότερη. Τώρα , οι σχέσεις του κιβωτίου ειναι για να αμβλύνουν τις διαφορές αυτές . Πχ σε ένα κινήτηρα που δεν εχει χαμηλά ροπή φροτνίζουν και του βάζουν κοντό κιβώτιο ώστε να μπαίνει στο ωφέλιμο πεδίο στροφών νωρίτερα από ότι με ένα μακρύ.

                                      Επίσης και το παράδειγμα με ανηφόρα και φορτωμένο όχημα ειναι ένα άλλο δείγμα το πώς συμπεριφέρεται ο ροπάτος .

                                      Και έστω να μπερδεύει το θέμα με την επιτάχυνση τοτε σου λέω το εξής :

                                      Και τα 2 οχήματα με 2000 στροφές φορτωμένα και με σταθερή ταχύτητα , όση και αν ειναι αυτή. Πετυχαίνουν ανηφόρα , ποιο θα διατηρήσει την ταχύτητα του , το ροπάτο πετρέλαιο ή το ιπποδύναμο βενζνοκίνητο χωρίς να καταφύγει στην χρήση κιβωτίου ή πάτημα του γκαζιου? Σου κάνει?

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                      • xenos
                                        xenos last edited by

                                        Ο χρήστης drdino έγραψε:
                                        Τα μπουκώματα, μπερδέματα κλπ δεν υπάρχουν... Μια δεηcη στο ηλεκτρόγκαζο

                                        Πρόσχωμεεεεεεεεεννννννν. οκ?

                                        Φληναφήματα και πομφόλυγες...

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                        • ?
                                          A Former User last edited by

                                          Ο χρήστης Greek έγραψε:
                                          ... Αυτό που έχει καλύτερη ροπή θα δώσει καλύτερα και πιο γρήγορα σε σχέση με αυτόν που χαμηλότερη.

                                          Ναι αλλά όχι αυτό με την καλύτερη ροπή στον κινητήρα αλλά αυτό που έχει την καλύτερη ροπή στη ρόδα. Όταν λοιπόν μιλήσουμε με ροπή στη ρόδα τότε θα δούμε ποιος έχει πιο πολλή και αυτός θα είναι ο νικητής.
                                          Και μην ξεχνάς ότι πχ με 70χλμ θα έχεις διαφορετική ροπή (και ισχύ) στη ρόδα με 2α, 3η, 4η, 5η κλπ...

                                          ... Και τα 2 οχήματα με 2000 στροφές φορτωμένα και με σταθερή ταχύτητα , όση και αν ειναι αυτή. Πετυχαίνουν ανηφόρα , ποιο θα διατηρήσει την ταχύτητα του , το ροπάτο πετρέλαιο ή το ιπποδύναμο βενζνοκίνητο χωρίς να καταφύγει στην χρήση κιβωτίου ή πάτημα του γκαζιου? Σου κάνει?

                                          Δεν βελτιώνεις καθόλου τη θέση σου.... Θεωρείς ότι είναι συγκρίσιμη η ισχύς που απαιτείται στα πχ 45 και 70χλμ.... πολύ άδικο και φυσικά μη συγκρίσιμο! Συνεχίζεις να παρακάμπτεις την σημαντικότατη ιδέα ότι δεν μπορείς να συγκρίνεις κινητήρες πάνω σε αυτοκίνητα αδιαφορώντας για όλα εκτός από τον κινητήρα... Εννοείται ότι αναγκάζεσαι να επιλέξεις το κατάλληλο κιβώτιο διαφορικό για να εκμεταλλευτείς καλύτερα τον κινητήρα σου. Ανάλογα με το εύρος απόδοσης, καμπύλη ροπής, βάρος οχήματος, ύφος κλπ. Άλλη μετάδοση θέλει ο κινητήρας του TypeR ή του S2000 και άλλη του G Cherokee με τα 4700 κυβικά έστω κι αν βγάζουν τα ίδια περίπου άλογα λόγω του τελείως διαφορετικού χαρακτήρα των κινητήρων. Και αυτό δεν είναι θέμα πετρέλαιο ή βενζίνη αλλά κοινής λογικής... και δεν είναι ζαβολιά.

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                          • C
                                            cabala10 last edited by

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 160
                                            • 161
                                            • 162
                                            • 163
                                            • 164
                                            • 234
                                            • 235
                                            • 162 / 235
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr